Help - Search - Members - Calendar
Full Version: cauciucuri vara
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
gigigigi
Buna tuturor
doresc sa-mi incalt masina cu 4 cauciucuri de vara Good Year Eagle F1 GS-D3
Voi ptr ce ati opta?
precizez ca am jentile pe "17
Multumesc!
T u d o r
Sunt bune si alea. Eu m-as uita si la Continental SportContact 2, 3 sau 5. Au review-uri bune.
vio
sau Nokian Z G2, un toyo t1-R..... http://www.tyretest.com/ uite aici . cele care au media inspre 1 sunt bune ...
James Kilowatt
Tyretest sucks.

Cauta un review in Adac sau ceva, cu masuratori, nu cu pareri de utilizatori, ca mai tare te zapacesti. Pe tyretest la oricare din pneuri vei gasi pareri diametral opuse facute de tot felul de baieti cu mult timp liber care habar n-au despre ce vorbesc.
vio
Testcauciucuri.com
ADAC (german)
AUTO BILD (german)
TCS - Technik, Umwelt und Wirtschaft (german)
ÖAMTC (german)


biggrin.gif astea e bune ?!... io stiu ca m am benoclat pe toate si sunt cam la fel review urile. banuiesc ca se mai inspira unii de la altii pe acolo.
adrian_flavius
Vredestein Ultrac sau Sessanta (ultimele-s super-faine...intreaba-l pe Sorin...); de primul model eu sunt foarte multumit, cel mai probabil o sa iau inca un set dupa ce le termin pe astea de acum...
gigigigi
multumesc tuturor ptr pareri...o sa vad pana la urma ce o sa iau.
ideea e ca,mai am momente(nu tot timpul ce e drept) cand conduc sport,si chiar am nevoie de cauciuce serioase!!!daca mai auziti ceva de modele de cauciuce serioase dati de veste pe aici.
mersii inca o data

era sa uit..am vredestein de iarna!!!sunt ok..dar se poate si mai bine...
eduardmanole
am inteles ca nokian vor aduce si in romania cauciucuri de vara. cu cele de iarna au dat lovitura, e clar, sa vedem ce fac la astea. thumbsup.gif
eduardmanole

apropos de nokian - iata ce au vrut ei sa faca si au reusit. smile.gif)

Nu sunt permise linkuri catre alte site-uri de profil auto. smile.gif
pista
CITAT(Lucian107416 @ Mar 18 2011, 11:04 AM) *
Am citit undeva ca recomandabil e sa bagi 90% din presiunea maxima scrisa pe anvelopa. Pentru drumurile noastre pare excesiv, dar pe circuit cred ca e mai bine. Nu cred ca ar fi prea incorect sa te relationezi la specificatiile producatorului de pneuri. Pe de alta parte 2.6 bari e foarte aproape de aceasta logica pentru majoritatea pneurilor.

1. A scris deja Diesel: 90% din 3,5 bar inseamna 3,15 bar. Presiunea recomandata de producator depinde de dimensiunea si tipul anvelopei, greutatea masinii si nu de Pmax. Astfel de ex. la 175/65/14 am Prec.=2,2bar iar pe 215/45/18 Prec.=2,6bar.
2. Incearca sa circuli cu 90% din Pmax. si spune cum e.
Pe circuit e invers si teoretic si practic. Trebuie presiune mai mica fiindca anvelopele se incalzesc excesiv. Asta inseamna suprafata de contact mai mica implicit aderenta proasta. E recomandat o presiune la cald de +0...10% fata de presiunea la rece data de specificatiile producatorului. In toamna cu slick-uri am plecat de la 2,2bar dar a crescut la 2,7bar si a trebuit sa scad la 2,3bar pentru aderenta optima.
Concluzie: pe circuit trebuie sa pornesti cu o presiune de cca.1,7-1,9bar adica ~50% din Pmax.
3. Ba da, pe drum public urmez presiunile recomandate de producatorul masinii pentru anvelopa respectiva.
Inclusiv 2,6bar e foarte departe de logica 90% Pmax.

CITAT(Lucian107416 @ Mar 18 2011, 12:36 PM) *
CITAT(Diesel @ Mar 18 2011, 11:52 AM) *
Pe drumurile noastre cred ca e mai bine sa ai presiunile mai mari decat mai mici.

Adica sa transmiti toate socurile direct in suspensie ? Nu cred.

Diesel nu a specificat cu cat mai mari. Probabil s-a gandit la un +0,2...0,3bar care scade sansele sa strici anvelopa la un soc mecanic.(gropi, etc).
Lucian107416
Presiunea uzuala la pneurile la care m-am uitat eu e de 44ps, adica aproximativ 3 bar, nu 3.5. 90% inseamna cam 2.7 bar, deci aproape de 2.6. Iar teoriile tale legate de pneuri eu le consider gresite, nu raspund la ce am zis eu
PS. Am circulat cu 90 %. Se transmit mai multe socuri in suspensie si diferenta se simte. La control e mai bine.
Lucian107416
Sa nu fiu acuzat ca inventez:
LINK
Imi permir sa citez de acolo partea discutata:
The Max. Pressure -10% theory.

Every tyre has a maximum inflation pressure stamped on the side somewhere. This is the maximum pressure the tyre can safely achieve under load. It is not the pressure you should inflate them to.
Having said this, I've given up using the door pillar sticker as my starting point and instead use the max.pressure-10% theory. According to the wags on many internet forums you can get the best performance by inflating them to 10% less than their recommended maximum pressure (the tyres, not the wags - they already haves inflated egos). It's a vague rule of thumb, and given that every car is different in weight and handling, it's a bit of a sledgehammer approach. But from my experience it does seem to provide a better starting point for adjusting tyre pressures. So to go back to my Subaru Impreza example, the maximum pressure on my Yokohama tyres was 44psi. 10% of that is 4.4, so 44-4.4=39.6psi which is about where I ended up. On my Element, the maximum pressure is 40psi so the 10% rule started me out at 36psi. I added one more to see what happened and it got better. Going up to 38psi and it definitely went off the boil, so for my vehicle and my driving style, 37psi on the Element was the sweet spot.
pista
Pe topicul 6 MPS scrie clar 215/45/18 XL. Aceste anvelope au Pmax.3,5bar. De ce ai presupus ca aceste anvelope ar avea specificatii identice cu cele la care te-ai uitat tu ? Sper ca e clar ca 90% nu se aplica in acest caz.

Care din "teoriile mele" legate de pneuri le considei gresite ? Ma intereseaza in modul cel mai serios.

La tine cat e presiunea recomandata ?
Bineinteles ca se simte diferenta cu suprapresiune. Volanul e mai usor datorita suprafetei mai mici de aderenta. Asta nu inseamna implicit in control mai bun.(vezi curbe luate la limita). Pe circuit e contraindicat.


Diesel
Pe circuit anvelopele se incalzesc din 2 cauze. Din cauza vitezei si tendintei de derapaj, similar cu mersul pe sosea la viteze mari. In cazul asta, cu cat ai presiunea mai mare, cu atat se incalzesc mai putin. Dar cu cat ai presiunea mai mare, cu atat ai aderenta mai mica si intri in a 2-a cauza: derapajul exagerat sau unghiul de atac prea mare (adica scartaie rotile). In cazul asta nu mai conteaza ce presiune ai, le supraincalzesti si gata.

Cand sunt umflate cu aer, cresterea temperaturii duce si la o crestere semnificativa a presiunii. Am inceput cu 2.4 si am ajuns in 15min la 2.9 (ulterior mi-am dat seama ca manometrul are scara pana la 3.0). Alta data am inceput cu 2.6 si am ajuns pe la 3.2 (alt manometru). Nici nu stiu ce presiune maxima au cauciucurile cu care umblu. Umflate cu azot, presiunea a crescut cu maxim 0.2bar.

Pe strada, e recomandat sa mergi cu presiuni mari, in sensul ca daca pui 0.2bar mai mult decat e recomandat pe usa nu e nici o tragedie. Presiunile mari scad consumul, previn supraincalzirea si, cel mai important, protejeaza janta si mentin geometria rotii. Absobtia socurilor este un rol secundar al anvelopelor.

Cand renunti la anvelopele cu care a venit masina, presiunile de pe usa sunt doar un reper. Calculul presiunii trebuie sa implice indicele de incarcare al anvelopelor de referinta si a celor pe care vrei sa le incalti. Daca cele noi au indice de incarcare mai mic, e obligatoriu sa cresti presiunea. Asta e doar o parere personala.

PS: una din cauzele ratarii testului elanului de catre Logan a fost presiunea prea mica.
James Kilowatt
Data viitoare la euroring aduc si un termometru din ala cu infrarosu (pe langa dozimetrul pentru alex wink.gif ) ca sa vedem si cat de tare incingem pneurile. Asta era oricum in plan, chiar sunt curios. Am inteles ca daca incalzesti pneurile dincolo de un punct ai compromis ireversibil structura lor si nu mai e safe sa te dai cu ele si pe drumuri publice (mai ales pe autobahn).

Chestia cu azotul e valabila daca aerul cu care le compari e umed, ca daca n-are vapori de apa nu apare fenomenul de care zici, la aceeasi temperatura. Si invers, daca pe langa azot ai vapori, degeaba....insa atunci cand le umfli de la inceput cu azot n-ai de unde sa ai vapori.

Lucian107416
QUOTE (pista @ Mar 19 2011, 11:37 AM) *
Care din "teoriile mele" legate de pneuri le considei gresite ? Ma intereseaza in modul cel mai serios.

1. Faptul ca privesti 90% din Pmax mult in afara normalului.
2. Faptul ca privesti presiunea nominala ca o presiune universal valabila pe drumul public, desi exista diferente mari intre autostrada, de ex, si urban. De fapt e valabila, dar nu optima.
3. Eu am rezervele mele la metodele tale/voastre de pe circuit.La o diferenta de 80 grade ar fi cam 20% diferenta de presiune. Nu e atat de greu de estimat.Iar optimul determinat de tine de 2.3 bari mi se pare mic. N-am fost niciodata pe circuit dar nici nu pot crede o asemenea valoare. Scuze.
4. Daca 2 producator auto diferiti recomanda presiuni diferite, nu inseamna ca unul dintre ei greseste si-ti recomanda sa mergi cu ele prea umflate sau dezumflate. O anvelopa care suporta o Pmax mai mare are pur si simplu un interval mult mai mare de valori in care i se poate ajusta presiunea/incarcarea.

Acum punctual:

QUOTE (pista @ Mar 19 2011, 11:37 AM) *
Pe topicul 6 MPS scrie clar 215/45/18 XL. Aceste anvelope au Pmax.3,5bar. De ce ai presupus ca aceste anvelope ar avea specificatii identice cu cele la care te-ai uitat tu ? Sper ca e clar ca 90% nu se aplica in acest caz.

Posibil sa fie asa. Depinde de la producator la producator. Eu n-am facut doar o presupunere si n-am generalizat. Am zis majoritatea pentru ca eu la 4 seturi am 44 psi(3bar).Si nu era relevant pentru discutia purtata.
QUOTE (pista @ Mar 19 2011, 11:37 AM) *
Sper ca e clar ca 90% nu se aplica in acest caz.

Pentru tine, poate e clar. Doar ca nu pica pe langa 2.6 inseamna ca nu e buna teoria? E doar o teorie, nu o litera de lege. Eu nu sufar daca in pneurile tale nu intra mai mult de 2 bari niciodata. Ti-am prezentat doar si o alta teorie, care tine cont doar de parametri furnizati de producatorul de pneuri, singurul in masura sa-ti spuna cu ce presiuni poti rula. Producatorul auto nu are cum sa stie fiecare particularitate a unui tip de pneu si-ti da niste date care sa respecte anumite norme de siguranta, confort etc. Evident ca nu sunt diferente ca intre zi si noapte, dar optimul poate fi diferit de la pneu la pneu.
QUOTE (pista @ Mar 19 2011, 11:37 AM) *
Bineinteles ca se simte diferenta cu suprapresiune. Volanul e mai usor datorita suprafetei mai mici de aderenta. Asta nu inseamna implicit in control mai bun.(vezi curbe luate la limita). Pe circuit e contraindicat.

Tu ai pomenit de suprapresiune, nu eu. La 90% din pmax nu e suprapresiune si in nici un caz rotile nu se transforma in patine. Suprafata de contact e cam aceeasi, asa ca va trebui sa cauti in alta parte explicatia pentru care directia e mai precisa.
QUOTE (pista @ Mar 19 2011, 11:01 AM) *
1. A scris deja Diesel: 90% din 3,5 bar inseamna 3,15 bar. Presiunea recomandata de producator depinde de dimensiunea si tipul anvelopei, greutatea masinii si nu de Pmax. Astfel de ex. la 175/65/14 am Prec.=2,2bar iar pe 215/45/18 Prec.=2,6bar.
2. Incearca sa circuli cu 90% din Pmax. si spune cum e.
Pe circuit e invers si teoretic si practic. Trebuie presiune mai mica fiindca anvelopele se incalzesc excesiv. Asta inseamna suprafata de contact mai mica implicit aderenta proasta. E recomandat o presiune la cald de +0...10% fata de presiunea la rece data de specificatiile producatorului. In toamna cu slick-uri am plecat de la 2,2bar dar a crescut la 2,7bar si a trebuit sa scad la 2,3bar pentru aderenta optima.
Concluzie: pe circuit trebuie sa pornesti cu o presiune de cca.1,7-1,9bar adica ~50% din Pmax.
3. Ba da, pe drum public urmez presiunile recomandate de producatorul masinii pentru anvelopa respectiva.
Inclusiv 2,6bar e foarte departe de logica 90% Pmax.

QUOTE (Lucian107416 @ Mar 18 2011, 12:36 PM) *
QUOTE (Diesel @ Mar 18 2011, 11:52 AM) *
Pe drumurile noastre cred ca e mai bine sa ai presiunile mai mari decat mai mici.

Adica sa transmiti toate socurile direct in suspensie ? Nu cred.

Diesel nu a specificat cu cat mai mari. Probabil s-a gandit la un +0,2...0,3bar care scade sansele sa strici anvelopa la un soc mecanic.(gropi, etc).

MDa, am inteles. Probabil ca Diesel s-a gandit la 0.000000000000001. Oricum acei 0.2 - 0.3 la care PROBABIL se gandea sunt cam la jumatea drumului dintre presiunea recomandata de producator si 90% din PMax la o anvelopa cu Pmax de 3.5 bari. Eu n-am zis nicaieri ca e mai bine sa mergi cu presiune mare sau mica. Chiar am spus ca 90% pare putin excesiv pentru drumurile noastre. Daca m-ai lasi ceva ajungi pe la Diesel. Asta insa nu schimba faptul ca cu cat e presiunea mai mare in anvelope cu atat mai putin filtreaza ele socurile si le transmit suspensiei. Si mai am o nemultumire legat de replica asta a ta, dar prefer sa nu o mai exprim.

IN FINAL: In ce ma priveste pe mine consider aceasta discutie incheiata. Am suficienta intelegere teoretica pentru a mai afla ceva nou, iar in practica fiecare face cum ii place. Fiecare sistem are avantaje si dezavantaje. Alegerea variantei convenabile cade in sarcina fiecaruia.

@Diesel. Anvelopele nu au chiar un rol atat de secundar. Am citit milioane de pareri despre cum jantele mari(pneuri cu talon mic) scad/distrug calitatea rularii. Eu in oras merg cu presiunea recomandata de producator, eventual usor mai mica 0.1 bari.
pista
Cred ca m-ai inteles gresit. Am afirmat ca 90% din Pmax nu se aplica la 6 MPS. Bineinteles ca sunt cazuri in care cele doua valori sunt apropiate mai ales la incarcare maxima sau la viteze mari pe autostrada.
Asta nu inseamna ca aceasta teorie e general valabila.

1. 90% din Pmax pe Kangoo la anvelope de iarna Dunlop Wintersport M3 cu 175/65/14 inseamna 3,15bar. In cartea masinii presiunea recomandata e 2,2bar. E mult in afara normalului.
2. Presiunea nominala e un bun punct de plecare. Cand circuli cu peste 170-200kmph la Mazda recomanda cresterea presiunii cu 0,2-0,5bar. La modelul meu 6 MPS nu trebuie crescuta presiunea.
Click to view attachment
3. Valorile utilizate de mine pe circuit sunt dupa recomandarea unor piloti profesionisti consacrati(inclusiv un campion european) si experienta celor care frecventeaza astfel de circuite. Daca nu crezi nu inseamna ca nu e asa. Scuze.
4. Daca 2 producatori auto diferiti recomanda presiuni diferite inseamna ca vorbim despre 2 masini diferite. Dimensiuni diferite, greutati diferite, etc. Nu ?
5. La 90% din Pmax poate fi sau nu suprapresiune in functie de anvelopa si masina. Vezi pct.1 .
Cat de mult se transforma in patine intreaba pe cei care au fost pe circuit. Suprafata de contact nu e deloc aceeasi.
6. Diesel in postarea #14 a scris clar +0,2bar. Si nu "PROBABIL se gandea" cum ai scris tu. Si eu am folosit la anumite anvelope +0,2bar pentru a preveni distrugerea lor si a proteja jantele de aliaj.

L.E. Cat e presiunea recomandata de producator pentru masina ta zilnica ?
James Kilowatt
La mine functie de incarcare presiunea recomandata de constructor e intre 2.3 si 3.2 bari. In manual scrie ca pneurile de iarna trebuie umflate cu 0.2 mai mult decat cele de vara. Asta ar insemna ca iarna la incarcare maxima sa bag 3.4 bari.... peste cei 90% la astea de iarna pe care scrie max 3.5 bari.

Eu inca nu sunt convins ca indicatia constructorului e mai indicata decat cea a fabricantului de pneuri. Dintre cei doi, cred ca mai degraba al doilea e in masura sa dea o valoare precisa, constructorul masinii n-are cum sa ia in calcul toate tipurile, consistentele, rigiditatile etc al pneurilor de pe piata.
Diesel
Presiunile mari asigura un raspuns mai rapid al directiei, pentru ca anvelopele nu sunt la fel de flexibile. Efectul este similar cu diferenta dintre suspensiile rigide si cele moi.

Eu am pe usa 2.2bar pentru 185/65R15. Intre 1.9bar si 2.6bar n-am simtit nici o diferenta de rigiditate. Cand am pus 195/50R15 a fost intr-adevar alta masina.

Pista are dreptate cu presiunile scazute folosite pe circuit, cu observatia ca trebuie sa stii sa mergi cu ele. Daca derapezi excesiv pentru ca te distrezi sau doar asa poti controla masina, le termini repede. Cand a venit George cu slick-uri la circuit, a mers cu doar 2.0 bar. Dupa 15min, anvelopa stanga-fata, aia cea mai uzata, parea scobita la centru, din cauza presiunii prea mari. Dupa 75min s-a consumat complet, dar asta e alta poveste.

James, cei 0.2bari ii pui in plus iarna in garaj ca atunci cand iesi pe sosea si scade temperatura sa fii in grafic. Ia sa pui mana sa iti verifici temperatura si presiunea rotilor la fiecare 10km asa cum l-ai pus pe Alex la consum.
DORU
Faceti teoria chibritului... Ipoteza mea: vara folositi AZOT, iarna aer obisnuit.

1= www.carbible.com
2= in regim normal de mers (oras, extraurban, fara incarcare) eu zic ca 2,2-2,3 bar este de ajuns (eu asa folosesc la 17" !)
3= in regim de autostrada (fara incarcare) eu zic ca 2,3 bar este in regula - oricum va creste putin chiar si cu azot 90%...
4= cu masina incarcata, cresteti presiunea cu 0,2-0,3 bar. Eu consider specificatiile producatorului sigure. Cand puneti anvelope cu coeficienti diferiti (cei 3 cunoscuti), atunci alegeti-le sa includa pe cele ale fabricantului plus o rezerva de minim 20%.
5= am incercat o data sa rulez cu 2,6-2,7bar pe 17" si mi-am zgaltait dintii. Asadar...presiune mare doar cu incarcare si in conditii de circuit - unde regulile sunt altele evident.
James Kilowatt
@Diesel
Man, 90% din oamenii care isi verifica presiunea si umfla rotile o fac la benzinarie, afara, nu in garaj. In garaj singurii care umfla rotile sunt aia de la service pe la revizii. Si experienta mea de pana acum cu ei spune ca le umfla la hoha. Ultima oara cand am luat pneuri noi, unu' era la 2 bari si celalalt la 2.6.

Cu azotu' e o discutie separata, parerea mea e ca pe strada e fix pix. In aeronautica, la F1, etc, e altceva. In F1 nu sunt pneuri eco facute sa tina cat masina.
Pana acum n-am vazut vre-un producator mare de pneuri care sa recomande umflarea cu azot la masinile de strada. Singurii pe care i-am vazut ca-l recomanda sistematic sunt cei care vand azotul. Daca aveti voi alte linkuri, sunt amator smile.gif
pista
Presiunea depinde mult si de dimensiunea, tipul anvelopei folosite pe aceeasi masina.
De ex. pe Kangoo constructorul recomanda pe spate la 165/75/14C presiune de 3,2bar iar la 175/65/14 numai 2,2bar ! Diferenta foarte mare.

La Mazda 6 MPS apare o singura presiune(incarcare pana la 300kg) : 2,6bar dar si pe eticheta apare o singura dimensiune de anvelopa. In acest caz sunt convins ca indicatia constructorului e corecta deoarece acest model a avut o singura dimensiune de echipare 215/45/18 XL 93Y si un singur tip Bridgestone RE050. Unica echipare pentru toate pietele lumii.

Iarna un +0,2bar se recomanda fiindca anvelopele din cauza temperaturilor mai scazute nu ating presiunile in timpul mersului ca vara.(am citit mai demult)
DORU
QUOTE (James Kilowatt @ Mar 20 2011, 01:37 PM) *
Cu azotu' e o discutie separata, parerea mea e ca pe strada e fix pix. In aeronautica, la F1, etc, e altceva. In F1 nu sunt pneuri eco facute sa tina cat masina.
Pana acum n-am vazut vre-un producator mare de pneuri care sa recomande umflarea cu azot la masinile de strada. Singurii pe care i-am vazut ca-l recomanda sistematic sunt cei care vand azotul.


Dupa 3-4 ani de utilizare exclusiva a azotului pe timp de vara pot face urmat observatii:

- presiunea din roti se mentine mai mult timp constanta
- variatiile de presiune cu temperatura sunt mult reduse
- in secundar, uzura interioara a anvelopei e mai mica

Un link bun aici: http://www.helium.com/items/852639-pros-an...s-with-nitrogen
James Kilowatt
Cunosc si eu teoria, insa nu stiu daca e semnificativa la masinile de strada. , nu sunt convins ca exista diferente masurabile intre un pneu umflat cu 80% azot sau unul cu 100% azot.

La primele doua puncte n-am avut niciodata vre-o problema nici cu aer. De amorul artei, daca am unde, la euroring imi umflu doua roti cu aer si doua cu azot. Aduc termometrul cu infrarosu, luam si manometrul lui diesel (al meu e antic si nu l-am verificat niciodata) si verificam daca sunt diferente majore de presiune la temperaturi comparabile. Sau masuram intre doua masini diferinte, in speranta ca vor incinge pneurile la fel de rau.... gasim noi o solutie teehee.gif

La al treilea punct n-am verificat, din doua motive:
1. Intotdeauna am schimbat pneurile datorita uzurii exterioare, nu interioare.
2. N-am avut vreodata doua seturi de pneuri identice, pe care sa le fi putut umfla pe unele cu aer si pe unele cu azot ca sa vad diferente de uzura interioara... nici macar n-am idee cum arata whistling.gif
DORU
Eu am o masina de strada insa diferentele le-am simtit la primele 2 puncte in mod cert.
NU ai cum sa ai azot 100%, ca si in situatia in care iti trage aerul afara din anvelope, vid nu ramane.
Cred ca diferenta este intre azotul din aer (aprox 78%) si cel din roti (probabil un 92-94%).
James Kilowatt
Eu prefer sa masor decat sa ma bazez pe senzatii. Daca vii la euroring, te dai cobai? smile.gif

Daca ai dreptate cu pierderile, atunci dupa cateva completari ramai in cauciuc cu azot aproape la fel de "pur" chiar daca bagi doar aer. Scapa 21% oxigen, ramane 78% azot. Cei 21% ii inlocuiesti cu aer, aka aprox cu 16 % azot si 4% oxigen.... ai 95% azot deja wink.gif Daca mai completezi odata, ai 98% azot... Poate de aia nu ma plang eu prea tare de pierderi de presiune, am si eu azot in pneuri si nici nu stiu biggrin.gif
DORU
Sansele sa fiu prezent la Euroring sunt impartite deocamdata, asa cum sunt si finantele. Nu promit nimic, de aceea nici nu m-am inscris pe lista inca.
Azot este peste 92% insa daca presiunea ramane relativ ct in timp...cand mai variezi o faci tot cu azot...la un moment dat tinzi spre 98-99% si se face de-un schimbat de anvelope ca s-au uzat si o iei de la capat biggrin.gif
AlexTM
QUOTE (James Kilowatt @ Mar 20 2011, 03:47 PM) *
Eu prefer sa masor decat sa ma bazez pe senzatii. Daca vii la euroring, te dai cobai? smile.gif

Daca ai dreptate cu pierderile, atunci dupa cateva completari ramai in cauciuc cu azot aproape la fel de "pur" chiar daca bagi doar aer. Scapa 21% oxigen, ramane 78% azot. Cei 21% ii inlocuiesti cu aer, aka aprox cu 16 % azot si 4% oxigen.... ai 95% azot deja wink.gif Daca mai completezi odata, ai 98% azot... Poate de aia nu ma plang eu prea tare de pierderi de presiune, am si eu azot in pneuri si nici nu stiu biggrin.gif


Foarte bun calculul biggrin.gif se bazeaza pe teoria cum ca doar oxigenul s-ar pierde. Insa n-am vazut unde s-a emis aceasta teorie, mi-a scapat printre atatea postari? (foarte posibil)
James Kilowatt
Citeste linkul lui Doru, e unul din cele 3 avantaje ale azotului. Oxigenul se pierde de 3 ori mai repede decat azotul.
Calculul ala e aproximativ, insa exprima corect ideea.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.