Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Intrebare: QUADRA-DRIVE II with ELSD sau QUADRA-TRAC II
Masini.ro Forum > Auto Motor Sport > Off road zone
f1anatic
Hi. Doresc ca cineva cunoscator sa ma poata lamuri care este mai de soi dintre cele doua sisteme de la Jeep. Daca vreau sa urc pe munte...care este de preferat ? Dupa care doresc o comparatie a acestor sisteme Jeep cu cel de pe VW Touareg. Va rog nu imi sugerati alte masini 4x4 si nici sa nu ma intrebati mai multe. Va rog sa imi raspundeti strict la obiect. Va multumesc.

QUOTE (f1anatic @ Feb 16 2011, 07:17 PM) *
Hi. Doresc ca cineva cunoscator sa ma poata lamuri care este mai de soi dintre cele doua sisteme de la Jeep. Daca vreau sa urc pe munte...care este de preferat ? Dupa care doresc o comparatie a acestor sisteme Jeep cu cel de pe VW Touareg. Va rog nu imi sugerati alte masini 4x4 si nici sa nu ma intrebati mai multe. Va rog sa imi raspundeti strict la obiect. Va multumesc.


Si ca sa fiu putin mai clar...nu ma intereseaza rock climbing ci doar access pe drumuri unde Forester-ul cu AWD nu ar face fata dar in nici un caz imprejurari unde ar trebui sa folosc troliu.
Seri
La Grand Cherokee mi se par cam multe LSD-uri care functioneaza de capul lor si tu nu poti lua decizii.

Pe Touareg as lua sistemul 4MotionX, care iti permite sa blochezi diferentialul spate din buton. Mi se pare o varianta mai sigura.
Prima generatie de Touareg a fost dotata doar cu acest sistem, blocantul spate fiind optional. Pe Touareg 2010 sunt disponibile doua variante: standard Quattro de la Audi, pentru cei care nu fac off-road, si optional 4MotionX cu doua blocante, pentru cine vrea mai mult.
Watcher
Vreau sa spun ca drumurile pe care nu reusesti cu subaru dar nu vrei sa pui nici troliul sunt foarte foarte putine.
CU subaru cu multi cai, gume , scuturi pe dedesubt si shpan vei trece prin foarte multe locuri.
Cu ciuruki sau touareg singura chestie pe care o castigi este ceva mai multa garda la sol.
Ciuruki este foarte misto dupa ce il modifici din greu, altfel se rupe incredibil de usor.
In schimb, cum a spus si Seri, noul Touareg are motorizari cu destui caluti, are pachetul 4xmotion / 4motionx cum i-o zice care are transmise ca la offroaderele adevarate: reductor adevarat (nu ca la subaru), blocant central si spate si cu suspensia pneumatica pana la 40cm garda la sol. Deci teoretic poti sa treci peste denivelari, bolovani si chiar si incrucisari mergan mai incet decat ar trebui sa ii dai lui subaru.
Ciuruki face sens sa iti iei numai si numai daca esti pornit sa upgradezi punti si cardane altfel, rotile de teren chir si putin mai mari, plus motoarele mari = bye bye planetare (avem un prieten cu 5.2 care cu roti de 31 agresive, la prima iesire a rupt 3 / 4 planetare ohmy.gif )
M A R I A N
Vorbim de sistemele astea numai la motoare pe benzina?
Intreb pentru ca ma pot interesa la un amic care are un Grand Cherokee diesel.

Watcher are dreptate. Cu Subi se pot face multe in off road cu conditia sa aiba anvelope si sa nu fie...diesel. whistling.gif
f1anatic
ACOLO SUS nu se ajunge cu NICI un Subaru. Unde am facut poza eram deja la 1900m. SUS se poate ajunge, am vorbit cu localnicii, dar trebuie alta masina. Iar acolo sus, > 4000m, mi s-a spus, este superb. Nu ca nu as fi ajuns cu Subaru la peste 4000 m (Pikes Peak, Mount Evans) - am si pus poze - dar am mers pe drum asfaltat sau macadam.

Dar cum voi avea nevoie de o alta masina (Legacy-ul meu EVO STI il pastrez) am decis sa iau o masina care imi va permite sa ma misc ...mai bine.

1) VW Touareg Diesel 55,000+ USD

2) 2011 Jeep Grand Cherokee 40,000 USD (ideal cu Quadra-Drive II si QUADRA-LIFT si 3.6L V6).

Website-ul de la Jeep sucks. Din cite m-am prins Quadra-Drive e disponibil numai pe V8. Asa ca pretul va scadea ceva, si va fi Quadra-Trac si...sper, Quadra-Lift. Quadra-Lift asta e buna, mie imi place ca are un mod "aerodynamic" si unul de parcare (care coboara masina si mai mult). sper ca modul Park poate fi hackerit ...si sa fac masina foarte aerodinamica...poate scade putin consumul.
HalbaSus
Esti sigur ca e chiar atat de rarefiat aerul incat sa nu poti urca un traseu de o dificultate medie si cu subaru ?
f1anatic
QUOTE (HalbaSus @ Feb 17 2011, 06:25 AM) *
Esti sigur ca e chiar atat de rarefiat aerul incat sa nu poti urca un traseu de o dificultate medie si cu subaru ?



Nu. Ca sa ajungi acolo sus nu este dificultate medie. Este de calibrul lui Watcher.

Respectiv da. Acolo sus nu ai acceleratie in treapta 1-a de viteza intr-un Subaru NA.

Si ca sa fiu sincer nu vad nici o optiune la Touareg pt diferentiale sau pachet off-road. Stiu ca exista in trecut. am vazut-o eu cu ochii mei pe website; forumurile vorbesc despre asta. Dar momentan nu este disponibil
http://configurator.vw.com/ihdcc/configura...9/7P5203/2011/0
DORU
Rarefiat aerul, zici. Si DE CE un Toureg nu ar fi deranjat de asta, in timp ce un Subaru este ? confused.gif
f1anatic
QUOTE (DORU @ Feb 17 2011, 06:59 AM) *
Rarefiat aerul, zici. Si DE CE un Toureg nu ar fi deranjat de asta, in timp ce un Subaru este ? confused.gif


Ai pierdut ideea originala. Cu Subaru nu poti merge pe acel drum.
Seri
Modelele astea au punti independente fata-spate, asta inseamna ca au o cursa scurta a suspensiei si ajungi destul de usor cu o roata in aer. Un blocant manual pe spate este obligatoriu, nu te poti baza pe electronica.

Eu as cauta un Touareg din prima generatie, cat mai nou, cu motorizare 3.0 TDI Clean Diesel sau 3.6 FSI. Suspensia pneumatica functioneaza la fel ca si Quadra-Lift, garda la sol scade pe masura ce viteza creste. Singurul dezavantaj fata de actualul model este greutatea mai mare.

La fel de capabil ca si Touareg sunt Mercedes ML si GL, care impart platforma tehnica cu noul Grand Cherokee. Doar motorizarile si sistemul 4x4 sunt diferite.


DORU
QUOTE (f1anatic @ Feb 17 2011, 02:58 PM) *
Respectiv da. Acolo sus nu ai acceleratie in treapta 1-a de viteza intr-un Subaru NA.


Exprimarea ta de aici lasa de inteles ca degeaba accelerezi, motiv pt care nu mai conteaza ce motor accelerezi thumbsup.gif
In context poate a insemnat altceva, dar nu a fost clar nici asa, apropo de "ideea originala"...
James Kilowatt
Eu inteleg ca problema lui F1 e data de tractiune si garda la sol, iar aia cu motorul e alta separata.

Cat de sus ai urcat ca sa ramana modelul aspirat fara aer??

f1anatic
QUOTE (DORU @ Feb 17 2011, 08:04 AM) *
QUOTE (f1anatic @ Feb 17 2011, 02:58 PM) *
Respectiv da. Acolo sus nu ai acceleratie in treapta 1-a de viteza intr-un Subaru NA.


Exprimarea ta de aici lasa de inteles ca degeaba accelerezi, motiv pt care nu mai conteaza ce motor accelerezi thumbsup.gif
In context poate a insemnat altceva, dar nu a fost clar nici asa, apropo de "ideea originala"...



Fine Touareg = turbo diesel.

Am urcat de 3 ori la peste 4000 m cu Subaru NA si te asigur ca nu accelereaza in teren plat in 1-a.
DORU
OT: un motor aspirat nu mai trage, dar unul supraalimentat o face, la aceeasi altitudine si conditii identice ? Asta spui ? Cum asa - rezerva mai mare de putere sau... ? unsure.gif
f1anatic
QUOTE (f1anatic @ Feb 17 2011, 08:10 AM) *
QUOTE (DORU @ Feb 17 2011, 08:04 AM) *
QUOTE (f1anatic @ Feb 17 2011, 02:58 PM) *
Respectiv da. Acolo sus nu ai acceleratie in treapta 1-a de viteza intr-un Subaru NA.


Exprimarea ta de aici lasa de inteles ca degeaba accelerezi, motiv pt care nu mai conteaza ce motor accelerezi thumbsup.gif
In context poate a insemnat altceva, dar nu a fost clar nici asa, apropo de "ideea originala"...



Fine Touareg = turbo diesel.

Am urcat de 3 ori la peste 4000 m cu Subaru NA si te asigur ca nu accelereaza in teren plat in 1-a.



14120 ft in poza aceasta
James Kilowatt
Inseamna ca pana la 4000m a mers chiar si la deal totusi. Din mesajul initial credeam ca ai avut probleme la 1900m, ceea ce mi se pare cam ciudat.

Mergi des pe genul asta de drum? Adica merita sa cumperi masina, sau poate e mai interesant si sa o inchiriezi?

f1anatic
Sa stiti ca se resimte puternic si la 2000 m.
Doresc sa am o masina complementara celor pe care le am deja.
Nu poti inchiria de oriunde un jeep sau SUV care sa te duca sus acolo. In general vor fi cu sisteme awd fara reduction .
Of course doresc masina pt drumurile neasfaltate. In prima poza, Maroon Bells nu are drum de mers cu Foresterul. Sigur ajung undeva departs dar nu la virf.
James Kilowatt
Probabil vrei s-o customizezi cum ai facut si cu spaceship one smile.gif Atunci inteleg.
Apropo, cum e dieselul la voi? E raspandit? Tuareg diesel merge cu aceeasi zeama ca si camioanele alea ale voastre? Ma gandesc ca daca vrei sa umbli pe coclauri, sa nu ai nevoie de un combustibil prea "exotic" ci de unul care se gaseste si la cea mai prabusita benzinarie.

Eu am urcat cu Ibiza la 2300m. Motor 1.2 aspirat, 8V, 4 oameni, echipament de camping. Evident, pe asfalt. N-am simtit decat ca ... am motor de 1.2 si 4 oameni + bagaje in ea biggrin.gif O fi fost mai tare aerul din alpii maritimi decat ala din stancosi.
HalbaSus
Eu sunt de aceasi parere cu Watcher, nisa aia de drum unde nu face fata un Forester dar face fata un Touareg sau Cherokee nemodificat in sensul asta (cu roti d-alea indecente, troliu, etc) este foarte ingusta. Mai e o chestie, ca daca te duci in gasca cu altii cu masini mai potente si cu trolii... poti sa te aventurezi si tu cu ei... si in cel mai rau caz te scot aia. Dar daca mergi singur atunci ar fi bine sa ai troliu & stuff.

In plus, daca vrei sa le bagi in off-road unde nu face fata un soft-roader gen forester... esti sigur ca vrei sa iei masini noi ? nu e pacat de ele ?
f1anatic
Hey. O sa o cumpar ca "everyday car".
Diesel-ul la noi nu este foarte raspindit DAR cu toate acestea a inceput sa apara diesel la anumite benzinarii. Pina acum un an doi nici nu stiam de unde pot cumpara diesel aici in Chicago. Acum a aparut la BP-ul de linga casa. Si a inceput motorina sa fie mai ieftina decit benzina.

Nu sint multe optiuni daca doresti masina Diesel. Citeva la VW (Jetta, Passat, Touareg); citeva la Mertz (C and E Klasses; ML; GL) vreo 2 la BMW (335d si parca si X5). Nici o japoneza pe motorina, nici mica nici mare. Ca daca gaseasm Toyota 4runner sau Tacoma diesel; ma axam pe aia. O doresc diesel ca sa connsume mai putin, evident.

Acum citeva saptamini cind a nins puternic, am ramas din nou convins de limitarile Foresterului. Lasind la o parte garda la sol insuficienta, masina a fost mult chinuita (ambreiaj, frine), incercind sa o scoatem din parcare. Cu Spaceship One nici nu mi-am pierdut vremea.

Acum, acest Grand Cherokee mie imi place si la 22 mpg pe autostrada, eu cred ca pot adauga vreo 3-5 bucati doar din reglaje :hackerit aerodynamica - mai ales daca reusesc sa o cumpar cu Quadra Lift; si reglaje la motor; plus DRAMATIC weight reduction adica ma pun la greu pe dat jos covorul; scaune; banchete etc. Spre exemplu, am fost la salonul auto luni (poate pun niste poze). Am pus mina pe placa care acopera roata de rezerva in portbagaj. Jur ca are 5 kile. Pai da ce, un carton sau un plastic nu poate fi taiat la dimensiuni si acoperit cu un covoras ? O ordonez fara moonroof - il am pe Forester si cred ca l-am folosit de 4 ori in 2 ani (ala trage la greutate) si in plus nu am talente de Rommel sa ies prin turela si sa comand Deutsches Afrikakorps. Bancheta din spate ? As prefera scaune la fel ca cele din fata; cu reglaj, nu bancheta. Pot fi si numai 2 si nu trebuie sa fie identice, doar sa se potriveasca la culoare; sa le pot prinde si sa mearga centura de siguranta.

Din pacate voi cei care va indoiti de faptul ca Subaru Forester nu face fata, va spun cinstit ca supraevaluati masina. Este capabila dar sa nu exageram.





Forester-ul va birui cele citeva obstacole puse de organizatorii acestor gen de competitii pt masini AWD dar ii lipseste reductia si/sau posibilitatea de a bloca diferentialele. Este conceput ca o masina de asfalt ce se descurca si pe coclauri. Dar nu este de urcat pe munte cu ea.
Mircea104901
Nu ai reductor pe Forester?
Watcher
Depinde ce intelegi prin "ai reductor" ninja.gif
Daca te referi la o maneta care actioneaza niste angrenaje , DA AI.

Daca judeci dupa raportul de reductie (1.2) raspunsul este NU (la LC de exemplu ai 2.5 raportul de reductie, chiar si pe motoarele de 250 cp...)

Reiau raspunsul: alegerea o faci in functie de cat de mult vrei sa bricolezi masina ulterior.
Daca vrei sa mergi cat mai departe cu ea "normala" (bricolata la minim) atunci Touareg
Daca esti dispus sa o bricolezi incet incet o gramada, atunci Ciuruki.
Mircea104901
Din cate stiu, la 2,0x, raportul e de 1,6. Si se simte bine.
Nu e ca la un offroader dedicat, dar fara el nu as fi trecut de unele zone pe unde am umblat thumbsup.gif
f1anatic
Cei ala Ciuruki ?
Watcher
Jeep Grand Ciuruki smile.gif (Cherokee + Ciuruc = Ciuruki* )

_____________________________
* numele de alint al acestui tip de masina printre proprietarii impatimiti ai marcii din RO wink.gif
livion
In acest moment eu unul ma indrept catre Grand Cherokee, avand si optiunile Tuareg si Discovery 4.
Am facut drive testul cu Tuareg - dar foarte scurt, pe sosea - si nu m-a impresionat prea mult. Sper sa mai fac unul - ceva mai lung de data asta - saptamana viitoare.
Discovery 4 este mare cat un tanc dar totusi arata bine nu ca un Q7 - dar este foarte scump si nu cred ca are rost sa dau banii astia.
2011 Grand Cherokee imi place mult ca design, are un motor diesel care trage excelent (l-am condus cativa km pe sosea), dar are vechea cutie cu 5 trepte - care totusi are avantajul ca deja este are problemele rezolvate, de cand a aparut.
Quadra Trac II ma cam nemultumeste - dar totusi se poate comanbda si Quadra Drive II dar cu asteptare de 5 luni. Totusi pentru ce vreau eu - condus pe sosea luni - joi si apoi la cabana vineri - duminica, pe drum forestier fara off-road, doar cat sa pot iesi din zapada de pe drum daca nu baga astia plugurile la timp, sau sa pot urca pana in parcarea de la partia de ski de la Predeal - cred ca Quadra Trac II este de ajuns, cu reductorul de 2.72 si blocantul central si controlul tractiunii. Sper sa am masina pentru drive test in week-end, si daca da voi posta mai multe.
Alttceva ce imi place la Grand Cherokee: sistemul audio si integrarea imediata cu ipod-ul - vede imediat listele de muzica si se aude excelent. la Tuareg nu are integrare ipod ci doar intrare auxiliara - si se aude un fasait deranjant la redare. Pentru mine asta este important.

Liviu
f1anatic
QUOTE (livion @ Oct 17 2011, 11:48 AM) *
In acest moment eu unul ma indrept catre Grand Cherokee, avand si optiunile Tuareg si Discovery 4.
Am facut drive testul cu Tuareg - dar foarte scurt, pe sosea - si nu m-a impresionat prea mult. Sper sa mai fac unul - ceva mai lung de data asta - saptamana viitoare.
Discovery 4 este mare cat un tanc dar totusi arata bine nu ca un Q7 - dar este foarte scump si nu cred ca are rost sa dau banii astia.
2011 Grand Cherokee imi place mult ca design, are un motor diesel care trage excelent (l-am condus cativa km pe sosea), dar are vechea cutie cu 5 trepte - care totusi are avantajul ca deja este are problemele rezolvate, de cand a aparut.
Quadra Trac II ma cam nemultumeste - dar totusi se poate comanbda si Quadra Drive II dar cu asteptare de 5 luni. Totusi pentru ce vreau eu - condus pe sosea luni - joi si apoi la cabana vineri - duminica, pe drum forestier fara off-road, doar cat sa pot iesi din zapada de pe drum daca nu baga astia plugurile la timp, sau sa pot urca pana in parcarea de la partia de ski de la Predeal - cred ca Quadra Trac II este de ajuns, cu reductorul de 2.72 si blocantul central si controlul tractiunii. Sper sa am masina pentru drive test in week-end, si daca da voi posta mai multe.
Alttceva ce imi place la Grand Cherokee: sistemul audio si integrarea imediata cu ipod-ul - vede imediat listele de muzica si se aude excelent. la Tuareg nu are integrare ipod ci doar intrare auxiliara - si se aude un fasait deranjant la redare. Pentru mine asta este important.

Liviu


JGC are acum oficial 6 trepte dupa resoftware.
Quadra Drive II are diferential eLSD pe spate; din punctul meu de vedere as comanda masina deoarece aceasta echipare face masina mai capabila in off-road. Nu stiu cit te grabesti, dar transmisia ZF de 8 trepte va fi disponibila incepind cu MY 2013; deci probabil vei putea comanda masina prin Mai Iunie. A cam lunga durata de asteptare.
AlexTM
Numarul de trepte il poti schimba din soft??
f1anatic
QUOTE (AlexTM @ Oct 19 2011, 05:25 AM) *
Numarul de trepte il poti schimba din soft??


Mda. Unele modele 2011 au avut vechea transmisie Jeep facuta de Mercedes pt modelul anterior. Altele au avut modelul 5-speed automatic 545RFE care are de fapt 6 trepte. Initial masina a fost programata sa aiba doua treapta a 2-a, dar ulterior a fost reprogramata sa foloseasca toate cele 6 trepte, reducind astfel performanta la acceleratie dar imbunatatind un pic economia la benzina.

Iar acum modelului Grand Cherokee2012 i se face publicitate precum o masina cu 6 trepte dar adevarul este ca

QUOTE
For the 2012 model year, the 545RFE was recalibrated and introduced as the 65RFE. With the exception of an improved torque converter, it is physically the same as its predecessor. The key difference in the 65RFE is the ability to use all six forward gears in sequence when using Electronic Range Select mode.

http://en.wikipedia.org/wiki/Chrysler_545RFE_transmission
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.