QUOTE (Seri @ Feb 7 2011, 04:35 AM)
[...] consider ca este vina organizatorilor si a inginerilor care au proiectat parapetul. Din inregistrarea de pe 207 se vede ca peste tot pe traseu sunt parapeti de genul acesta, care se termina drept, cu capatul ridicat. In general acest tip de parapeti au capatul curbat in jos, ca sa te urci peste el. Daca locul nu permite un astfel design, cum e aici, pui un bloc de beton in capat, macar nu te infigi in el ca intr-un cutit.
exista si mai rau, si in competitii mai serioase: adu-ti aminte de panzerplatte, in wrc, care e un traseu flancat cu monolitzi de piatra. cauta accidentul lui peter solberg din 2004 (2005?). nu numai pentru raliuri, dar pentru orice fel de circulatie exista parapeti mai buni sau mai rai. europenii sint foarte minutiosi si cheltuie multi bani ca sa faca parapeti pe drumurile de munte; sa vezi ce e p-aici pe la noi, te inspaiminti. (nu-s parapeti deloc.)
in definitiv, racing is racing, rally is rally. cind te urci la volan si esti decis sa conduci o masina la maxim, trebuie iti asumi riscurile intr-un mod foarte general, nu-ti sta mintea sa te bazezi pe prioectele de parapeti ale unui inginer oarecare. in plus, la rally, trebuie sa ai incredere mai buna de jumatate in ce-ti spune cel de linga tine, in notele pe care si le-a luat si in cit de repede si de clar vorbeste. nu vreau sa insinuez nimic, un accident se poate intimpla din zeci de motive si combinatii de motive, dar proiectul de parapet e doar o mica parte din toata cauza tragediei...