Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Drumuri din panouri solare
Masini.ro Forum > Discutii generale > Combat zone
Watcher
Pentru prima data dupa ani de zile, astazi am vazut ceva interesant pe un post romanesc de televiziune generalista: in cadrul nu stiu care emisiuni pe Antena 1 au prezentat un mic reportaj despre o idee care a luat premiul de popularitate GE Ecomagination Challenge: inlocuirea asfaltului ca material pentru constructia drumurilor cu panouri solare.

Calculul facut de promotorii ideei este ca daca s-ar acoperi cu panouri solare intreaga suprafata a drumurilor din SUA, s-ar genera atata energie cat sa alimenteze intreaga planeta.

Mai departe insa, exista multe idei adiacente care fac aceasta idee sa sune foarte frumos:
- nu ar mai fi nevoie de transportul curentului electric, el fiind generat "la tine la usa", de catre strada ta
- nu ar putea fi intrerupt curentul prin acte de terorism (just like the internet, if there is ONE connection, EVERYBODY is connected)
- ar fi toate drumurile incalzite, nu ar mai exista ghiata /zapada pe drumuri
- s-ar putea transporta si informatia : telefonia, internetul, etc , renunta la stalpi, etc
- nenumarate alte idei : http://www.solarroadways.com/main.html

Site-ul este scris putin utopic, gen Mironov DAR reportajul zicea ca foarte multi ingineri talentati au achiesat la proiect...

Sunt curios, ce pareri va faceti ?
NGZ
In general in presa lucrurile sunt prezentate "socant" pentru a starni interesul pentru subiect.

Ideea este o utopie. Pornim in primul rand de la costurile pe care le-ar presupune o astfel de solutie. In momentul de fata energia electrica produsa de celulele solare este foarte scumpa. Asa, prin comparatie, va prezint costul (aproximativ) al unui MWh produs de centrale:
- hidro --> 130 lei/MWh;
- nucleare --> 170 lei/MWh;
- eoliene --> 470 lei/MWh;
- solare --> 1000 lei/MWh.
Si vorbim despre pretul energiei produse de panouri solare care nu trebuie construite sa reziste la zecile de tone ale camioanelor care trec pe sosele.

Pentru a avea un randament cat de cat, panourile solare sunt orientate in permanenta catre soare. Cu soselele cum facem ? Hai ca pe la pranz mai merge, dar la rasarit si la apus ...

Nu mai este nevoie de linii electrice ? Da' noaptea ca trebuie sa aducem energia electrica de pe cealalta parte a lumii, cum facem ?

Personal cred ca este o idee lansata de oameni care nu au legatura cu domeniul energetic.
HalbaSus
Daaa, am vazut si eu reportajul... pe langa faptul ca pot capta energia solara pot incalzi drumurile iarna si pot afisa chestii pe drum (gen breaking point, turn in point, eventual un punctaj pentru cat de rapid ai negociat virajul sau puncte bonus pentru drift (ca in NFS)... eventual si un high-score al vitezelor inregistrate pe acel sector... fun stuff) cu siguranta vreau panouri din astea pe serpentinele cu sens unic.
Rebel
azi noapte am dat zapada.alti peste 15 cm le-au luat locul..as vrea sa vad si io cum merg alea pe aici.. in 5 minute nu mai vezi strada...si cand o baga plugul pe ele cat rezista...smile.gif
in alta ordine de idei viitorul nu este un altfel de strada, nemtii aveau la un moment dat niste strazi facute din deseuri textile. deci tuturor deseurilor li se dadea o destinatie, apa trecea prin respectivul material instantaneu, erau poroase si aveau aderenta, erau "quiet", etc.

Ideea e sa renunatm la aderenta, caucciucuri si roti, strazi si asfalt. prea mult petrol si nu mai e. Peakul resurselor de petrol l- am depasit cu peste 20 de ani in urma. Ceva masinute moderne ce folosesc alte surse de energie nepoluante si capabile sa pluteasca deaspura pamantului nu suntem in stare sa facem?

nu, ca aia care vand petrolul vor sa fie bogati, au impresia ca odraslele lor vor cumpara locuri pe luna cand se va ivi criza mondiala si ca acolo stau servitorii si ii asteapta cu carpeta din parf de stele...
20krpm
nu numai ca au luat un premiu, dar firma care dezvolta ideea a si primit o investitie de $5.6M (parca). stiu ca postasem si eu stirea la momentul respectiv, dar n-a "prins".

evident ca tehnologia nu e gata de productie, dar nu mi se pare nimic de neatins. cu toate impotrivirile voastre, probabil ca o sa se intimple. costul estimat era undeva in jur de $500 pentru un panou de 12x12, si asta e doar un pic mai scump decit costul drumurilor in US - nu mai vorbim de suprafata echivalenta pentru o autostrada din romania. problema cu aderenta poate fi rezolvata cu sticla mata, gorilla glass, si nu cu sticla transparenta. acelasi material se foloseste si pe tablele de sticla de la (ahem) scoala. SCOALA, oameni buni. stocarea energiei o sa se intimple asa cum se intimpla si acum; in definitiv un alt premiu al GE ecomagination a fost pentru o tehnologie care foloseste energie electrica pentru a crea hidrogen pentru celulele de hidrogen. poate-l folosessc. iar daca la amiaz o sa avem 100% randament, iar la ora 6pm o sa avem numai 80% randament, pentru ca nu putem sa inclinam panourile, ghinion. sa fie asta motiv suficient cit sa stam cu bratele incrucisate?

nu se pune problema ca de miine incolo drumurile americane vor fi toate pavate cu gorilla glass. dar americanii au naravu asta sa admita ca nu totul e simplu si evident de la inceput, si sa continue sa lucreze la o idee pina o fac sa mearga. daca pin la urma nu merge, folosesc ideile care le-au avut in timp ce-au lucrat la altceva. gorilla glass e disponibila de prin anii '60, abia acum incep sa gaseasca o utilizare pentru ea. am motive sa cred ca si GE ("general electric", oamenii care nu au legatura cu domeniul electric) si-au pus aceleasi probleme ca si ngz. poate ca nu i-a interesat asa de mult cit costa energia solara in romania, sau poate ca nu considera alaska primul stat candidat pentru deployment. dar americanii o duc destul de bine pentru faptul ca lucreaza la o idee ca sa o faca sa mearga, nu doar o lasa balta la primul contraargument. daca n-ar face asta, ar fi canadieni si-ar da zapada.
Rebel
QUOTE (20krpm @ Jan 31 2011, 03:45 AM) *
nu se pune problema ca de miine incolo drumurile americane vor fi toate pavate cu gorilla glass. dar americanii au naravu asta sa admita ca nu totul e simplu si evident de la inceput, si sa continue sa lucreze la o idee pina o fac sa mearga. daca pin la urma nu merge, folosesc ideile care le-au avut in timp ....

dar americanii o duc destul de bine pentru faptul ca lucreaza la o idee ca sa o faca sa mearga, nu doar o lasa balta la primul contraargument. daca n-ar face asta, ar fi canadieni si-ar da zapada.


Stiu ca la ei nu ninge ca au inventat masina de impins zapada catre nord...
Asa, spre informarea matale, first solar powered community din Nord America este in... Canada...

America! Ahhh! America! Inteligenta lor, cultura lor in toate domeniile, experienta lor si superioritatea lor indiscutabila in orice domeniu, bocancul lor care intra oriunde neinvitat fiind,...
De-aia sunt asa bine vazuti pe unde merg... biggrin.gif
Anyway, keep it up, you're doing good...

Va rog sa ma scuzati, trebuie sa dau zapada...
James Kilowatt
Eu cred ca in clipa in care va mirosi a profit, americanii vor fi printre primii care se vor baga pe bune. Profit probabil se va scoate cand se vor apuca chinezii sa vanda ieftin panourile alea, probabil sub pretul de fabricatie ca sa faca dumping.
Pana atunci, petrolul e ieftin, iar petrolistii comploteaza sa-l tina intentionat ieftin (mai putin in Romania, unde sunt boicotati) tocmai ca sa omoare tehnologiile concurente si sa se imbogateasca vanzand petrol prea ieftin... care este.

Si europenii se vor baga masiv, cand va mirosi a subventii teehee.gif

@Rebel
Exista masini care plutesc deasupra pamantului, se cheama avioane biggrin.gif au aproximativ aceeasi varsta cu alea bazate pe aderenta. Insa sunt si mai dependente de petrol decat masinile, la masini mai scoti un surogat electric, un biocarburant de ochii lumii, un GPL sau GNV, la avioane e posibil insa mai complicat, "biokerosenul" e cam vascos la temperaturi joase. Acum 50 ani au incercat unii sa faca avioane cu propulsie nucleara, insa trebuiau sa care atata material de ecranare a radiatiilor incat le-a trecut.
solmar
Noi inca n-am copiat natura prea mult asa ca e loc de mai bine. De curiozitate cat e autonomia unui planor sau cel mai lung zbor? Desi acum cateva luni vorbeam cu tenta dramatica de condamnarea pamantenilor prin epuizarea resurselor eu cred ca nu ne-am spus ultimul cuvant.
James Kilowatt
Cu avioanele e putin mai complicat. In domeniul asta principala preocupare este siguranta, si abia dupa performantele, aici incluzandu-le si pe cele eco. Cu 200 oameni la bord nu poti sa-ti permiti sa fii la mana curentilor de aer. Iar costul carburantului e doar un procentaj mic din costul biletului, pentru cateva zeci de € nu merita sa iti asumi prea multe riscuri.

Avioanele pot castiga mult la consum pur si simplu mergand pe un design marginal, fara nici o revolutie tehnica, insa e interzis de autoritati si nu l*ai putea omologa. Toate componentele au rezerve, avionul trebuie sa supravietuiasca "celui mai nasol scenariu" inclusiv cel mai prost avion posibil, din cele mai proaste materiale, cu cele mai mari defecte care pot trece nedetectate, cu cele mai proaste tolerante, etc. Ca sa dau un exemplu, sa spunem ca testezi 100 sarje de aliaj la rupere, si toate rezista intre 900 si 1100 MPA (distribuit uniform in intervalul asta). Daca il folosesti pentru o piesa critica, vei lua in calcul ca rezista la "-6 sigma", aka la 400MPa, pe langa faptul ca piesa e cea mai proasta posibil fara sa fie rebut, si sa aiba si un defect la limita detectabilitatii la revizie. Nu conteaza ca piesa iese mult mai grea (si deci avionul o sa consume mai mult) decat ar trebui desi un aliaj si o piesa atat de proaste nu au fost niciodata descoperite experimental.... Aeronautistii sunt paranoici, ei e foarte bine asa.
HalbaSus
Rebel, daca ai avea drumul facut din panouri solare n-ar mai trebui sa dai la lopata, ca astea pot fi programate sa se incalzeasca si sa topeasca zapada (defapt nici nu s-ar mai depune).
Rebel
Dude, mi-ar place si mie utopia asta, flat, nu tu gropi, clean, nu tu pietre, etc dar sunt prea multe probleme de rezolvat de la denivelari, alunecari de teren, pamantul se misca, temperaturi, crapaturi, etc. Si daca ar topi zapada aia, nu-i asa easy, trebuie preluata apa, afara sunt -40, pe margini s-ar forma niste chestii din alea naspa care ar creste rapid daca , zapada vine la greu, daca curat masina pana o termin trebuie sa o iau de la capat. Accidente, zgarieturi, depanare flat-tire, etc.
Oricum inca consider ca drumurile sunt vechi si depasite, nu vad evolutia, personal vad amanarea problemei.
James vorbeam de masinute capabile sa pluteasca la 1 m deasupra pamantului nu de avioane.
James Kilowatt
Avem si d-alea care merg la 1m deasupra soselei, da' nu prea urca la deal, si stau mai prost la franare si la viraje. Deal nu, viraje subtire, nu prea sunt compatibile cu serpentinele cu sens unic.

Sunt insa foarte foarte tari la drifturi teehee.gif

http://www.youtube.com/watch?v=zp9q_2uIk-M
20krpm
QUOTE (James Kilowatt @ Jan 31 2011, 01:26 AM) *
Eu cred ca in clipa in care va mirosi a profit, americanii vor fi printre primii care se vor baga pe bune. Profit probabil se va scoate cand se vor apuca chinezii sa vanda ieftin panourile alea, probabil sub pretul de fabricatie ca sa faca dumping.

pai io asta ziceam: ca deja s-au bagat. faptul ca exista deja o investitie e o mare diferenta fata de un premiu cu diploma si coronitza. e ceea ce scoate o tehnologie din domeniul science-fiction si o plaseaza in domeniul cercetarii. nu inseamna ca exista deja studii definitive despre materiale si costuri, ci doar ca incepe sa se intrevada un produs. de-aici incolo e munca, americaneasca pina cind o fi de produs pe scara larga, si evident chinezeasca dup-aia.
T u d o r
Cred ca Rebel vrea sa vorbeasca despre ceva genul masinutei aleia cu care Luke Skywalker si Obi Wan s-au dus la Mos Eisley in primul episod al seriei Star Wars. Primul dintre cele care conteaza, evident. biggrin.gif Ceva cu perna magnetica sau antigravitationala. Astea sunt niste utopii mai mari decat soseaua de sticla, desi trenuri pe suspensie magnetica circula deja. Doar ca in loc de sosea de sticla ar trebui una de fier.
Rebel
QUOTE ( T u d o r @ Jan 31 2011, 08:31 PM) *
Cred ca Rebel vrea sa vorbeasca despre ceva genul masinutei aleia cu care Luke Skywalker si Obi Wan s-au dus la Mos Eisley in primul episod al seriei Star Wars. Primul dintre cele care conteaza, evident. biggrin.gif Ceva cu perna magnetica sau antigravitationala. Astea sunt niste utopii mai mari decat soseaua de sticla, desi trenuri pe suspensie magnetica circula deja. Doar ca in loc de sosea de sticla ar trebui una de fier.


Da mah, smile.gif. ceva similar, vorba aia, nu tu anvelope, nu tu strada...
James am zis sa pluteasca; stiu ca hovercraftul "pluteste" pe perna aia de aer dar nu-i ceea ce aveam in gand:D
James Kilowatt
Pai deocamdata asta este, avem gravitatia, trebuie sa aplicam o forta contrara daca vrem sa plutim. Daca ia PSSUR puterea poate anulam legea gravitatiei laugh.gif

Hai sa presupunem ca descoperim antigravitatia, si facem masinuta lu' Luke. Problema levitatiei e deci rezolvata. Are cineva idee macar ca principiu cum ar putea frana aia (cu exceptia metodei fred flintstone)?
solmar
QUOTE (James Kilowatt @ Feb 1 2011, 10:46 AM) *
Pai deocamdata asta este, avem gravitatia, trebuie sa aplicam o forta contrara daca vrem sa plutim. Daca ia PSSUR puterea poate anulam legea gravitatiei laugh.gif

Hai sa presupunem ca descoperim antigravitatia, si facem masinuta lu' Luke. Problema levitatiei e deci rezolvata. Are cineva idee macar ca principiu cum ar putea frana aia (cu exceptia metodei fred flintstone)?


Tehnologia nu e pe Harrier? Cu deosebirea ca treci de pe vertical pe orizontal.
James Kilowatt
Retrorachete (cum naiba se traduce retrorocket sau retrofusée?) mai degraba, ca sa franeze mai bine. Merge, da arde hidrogen, metanol, ceva de genul asta, degeaba plutim antigravitational ca sa franam cu aburi biggrin.gif Tehnologia harrier e mai rea, arde zeama de dinozauri, GPL, biodiesel, porcarii din astea epuizate, si pe langa aburi mai face si CO2 si nici nu franeaza asa bine.
Si cum a zis nea' Newton, ca sa franezi de fapt iti trebuie cam aceeasi energie ca si cum ai accelera...
solmar
Strong bumpers than... sau metoda marinarului: orice pluteste se opreste cu ancore.
retropropulsoare?
klm
CITAT(Rebel @ Jan 31 2011, 11:50 PM) *
nu tu anvelope

Pai si ce facem cu legea folosirii anvelopelor de iarna, o abrogam?! Noi nu prea facem asa ceva: legile sunt facut atat de bine incat isi produc efectele pentru sute de ani...
Eu cred ca viitorul transporturilor este unul exclusiv electric fara a conta ca va fi vorba de masini electrice, campuri gravitationale sau tuburi.
OK, astazi soselele facute integral din panouri solare nu sunt fezabile insa se pot face sisteme solare de incalzire sau de preluare si transformare in energie electrica a fortei generate de masini sau, sau... (nu sunt de meserie deci am o imaginatie limitata in ceea ce priveste domeniul) urmand ca metodele sa fie imbunatatite.
T u d o r
Maglevurile cum se opresc? Eu la asa ceva m-as gandi, desi instabilitatea campului magnetic va face dificila pastrarea pozitiei masinii in mers sau stationara. Nu cred ca in loc de soselele trebuiesc construite sine dar cu siguranta se poate gasi o metoda sigura si necostisitoare de a le aseza pe drum in mod safe.
ozz86651
Maglevul se opreste cum se accelereaza, adica cu cimp magnetic. Daca vrei cimp magnetic esti arestat pe o "sina" scumpa.
James Kilowatt
Maglevurile franeaza la fel cum accelereaza, cu ajutorul electromagnetilor. Insa nu cred ca au cine stie ce super performante la capitolul franare, nu prea cred ca se pot apropia de franarea unei vechi masini cu caucioace.

Pe de alta parte ne temem de campurile magnetice cacacioase produse de liniile de inalta tensiune insa cu cele ale unui tren pe perna magnetica n-avem nici o treaba? rolleyes.gif Liniile de inalta tensiune produc niste campuri de ordinul a 3-4mgauss, in timp ce maglevul cu tot cu ecranare ajunge pe la 10-20 gauss. De 5000 ori mai tapene.
Oare cat ar dura sa se lege grinpisii si de liniile trenului magnetic? laugh.gif
T u d o r
Stiiam cum se opresc, era o intrebare retorica. Asa oprim si ozn-ul lui Rebel. biggrin.gif

Evident ca grinpishii vor sa ne intoarcem in copaci si sa ne hranim cu ce ne da pamantul in mod natural. Iarasi evident e ca hidrocarburile sunt doar inceputul, dupa ce se vor rezolva cu totul aia se vor indrepta catre alta problema. Propun ca in tara guvernata de pssur sa fie interzisi cu desavarsire,

Motorul antigravitational? OZN-urile cum zboara in toate directiile? N-au inertie, n-au motoare aparente, nu scot zgomote tipice, doar merg. Chiar si in zig zag. Asta e solutia!
James Kilowatt
Eu am mai zis ca nu sunt de acord cu interzisul. Propun doar sa fie ridiculizati, sa fie ciuca mistourilor, si sa nu mai fie asistati ca se reproduca teehee.gif Sau asta cu reprodusul era la ursii panda, ca ii tot incurc...
Rebel
Cred ca toate trenurile ar trebui sa fie pe perna magnetica. Ideea e super. Insasi definitia trenului tine de sine, asa ca poate sa ramana in stadiul ala pentru transporturi de mare anvergura. Numai sa eliminam, tagadam-tagadam; cel magnetic nu elimina noxe, e silentios, cool. Astept cu drag trenul ala magnetic in Romania.

La masini, nu prea cred nici in electric, drumurile ar trebui sa dispara, nu tu roti, nu tu cauciucuri, nu tu placute de frana, nu tu stropit din fata, aruncat pietre, nu tu spalat des, toate arata bine, valoare de revanzare mare... biggrin.gif
Daca reducem totul la electric vor fi probleme cu accesul in zone mai grele, fara sticla, fara drum. Automobilul electric are o autonomie va fi precum elicopterul care iti spune ca ai ajuns la minimul de carburant care iti permite sa te intorci inapoi... In plus, ala electric si daca nu folosesti energia , ea tot se disipa in timp...

Exista pe threadul de Hobby la categoria Modelism un post pus de mine cu un Hexacopter, ia uitativa nitel si vedeti ca se poate. Trebuie schimbata sursa de energie in ceva de lunga durata gen o pastiluta atomica si gata bre...
James Kilowatt
Pai grinpisii sunt contra materialelor radioactive bine pazite in facilitati capabile sa reziste unui impact cu un avion, si crezi ca vor accepta sa umble pe strada?
Au fost si contra folosirii pastilelor radioactive pe Voyager, care s-a dus la mama dracu' in spatiu si acum e in afara sistemului solar, asa ca am mari dubii ca vor fi pentru utilizarea lor in orase.

klm
CITAT(James Kilowatt @ Feb 1 2011, 06:27 PM) *
Pe de alta parte ne temem de campurile magnetice cacacioase produse de liniile de inalta tensiune insa cu cele ale unui tren pe perna magnetica n-avem nici o treaba?

Presupun ca acel camp magnetic care impinge trenul va fi la capete (dotate cu invelis din plumb), acolo unde nu stau calatorii...
mike.omega
Cum sunt la altii pistele de biciclisti: http://www.descopera.ro/dnews/7938905-pist...-2012-in-olanda
Watcher
Care va sa zica nici astia nu se prea pricep la energie smile.gif
James Kilowatt
Nu prea. Un singur reactor nuclear mai rasarit produce cat 123.000.000 de m2 de pista din aia, presupunand ca reactorul functioneaza doar 70% din timp. Daca punem ca are latimea de 4m, inseamna 30.000km de pista smile.gif . Pista in camp (sau pe mare teehee.gif ) ca daca o pui in padure sau intre blocurile gri n-ai facut nici o sfaraiala. Ca termen de comparatie, Olanda are sub 2500km de autostrada, desi e una din cele mai dense retele de autostrazi din lume.
Olandezii au un singur reactor, si au hotarat ca renunte si la ala, desi e posibil sa se razgandeasca. Da' daca se tin de cuvant si vor renunta trebuie totusi sa gaseasca alta inca cel putin o solutie ca sa-l inlocuiasca...

Pe de alta parte, continua sa fie destul de pesimisti in estimari... 50kwh/m2 si pe an inseamna putin mai mult de 10% din energia solara la sol (am luat in calcul un 100w/m2 timp de 12h/zi, din cei 1300-1400 la marginea atmosferei). Subtire, inca ar mai fi nevoie de r&d inainte de facut investitii masive in industrializarea tehnologiei pentru a capta un procentaj cat mai mare din energie si pe un spectru de frecvente cat mai larg.

@Klm
Campul pe linie e mult mai puternic, in jur de 10 Gauss e ce trece de ecranare si ajunge in vagon calatori. De 20 ori cat campul magnetic terestru, nu e infricosator de mult, insa e enorm comparat cu liniile de inalta tensiune care dau dureri de cap unora (la propriu).
klm
JK, odata cu trenurile in tub apar si solutii care sa opreasca radiatiile (bagi in coada un camp magnetic invers care sa-l anuleze pe cel care impinge trenul, pui un strat de aracet, un prezervativ, nu stiu fizica 36182451.gif).
Rebel
QUOTE (Watcher @ Feb 2 2011, 01:21 PM) *
Care va sa zica nici astia nu se prea pricep la energie smile.gif

Unu la mana, faptul ca fac o pista de biciclete solara nu inseamna ca se pricep la energie. In fapt nici nu am auzit de olandezi sa exceleze in domeniu.
Doi la mana, o pista de biciclete se adreseaza unui hobby nu unei necesitati iar daca iarna a plina de zapada nimeni nu va face scandal la -40 ca nu e curatata.
Este o mica mare diferenta asa ca si asta intra in categoria apropourilor nefondate si necugetate inainte... rolleyes.gif
James Kilowatt
La olandezi bicicleta e mult mai mult decat un hobby, e un "mod de viata". Avand in vedere ca din 3 stalpi 2 au radare automate, e si normal teehee.gif Si nu prea au -40 grade, deja daca au -5 grade si 1cm de zapada e dezastru. In plus olandezii au inventat autostrada cu semafoare si 90 la ora restrictii de viteza, masina nu e cine stie ce mijloc rapid de locomotie. Daca lucrezi departe, iei bicicleta, te duci la gara, iei trenul, mergi in alt oras, acolo ai alta bicicleta si te duci la birou.

La vecinii lor de la sud (aka belgienii) ieri a dat polei si au fost 4 morti in accidente pe autostrada. In zona Liege, pe o zona de 100m de autostrada au fost 50 accidente intr-o dupa-amiaza (1 la fiecare 2m).
M A R I A N
QUOTE (Rebel @ Feb 3 2011, 12:12 PM) *
QUOTE (Watcher @ Feb 2 2011, 01:21 PM) *
Care va sa zica nici astia nu se prea pricep la energie smile.gif

... si asta intra in categoria apropourilor nefondate si necugetate inainte... rolleyes.gif


Rebel, am observat ca nu este prima data cand il ataci, mai mult sau mai putin subtil pe Watcher.
Te rog sa incerci sa fii mai tolerant cu afirmatiile membrilor forumului, indiferent ca-ti plac sau nu.

Drept pedeapsa, voi insera, special pentru tine, in cuprinsul topicului un videoclip de-al lui Watcher... tongue.gif

Rebel
Domnu' Marian,

Dumneata observi doar ceea ce iti place, intr-o singura directie?

Eu inteleg ca tu incepi sa impartasesti acelasi hobby cu Watcher, insa asta nu ar trebui sa iti infuenteze obiectivitatea.
Si daca tot ai mentionat problema, nu crezi ca toleranta trebuie sa fie prezenta in ambele tabere?

Sorry sa te dezamagesc, nu ma pasioneaza clipurile lui Watcher.
Poate, daca era un film cu un Ford Raptor, da, stiam ca ma uit la ceva serios.
mike.omega
Domnilor, nu e locul si nici momentul sa ne incordam muschii.
Sunt sigur ca exista alte topice de dezbatut si ce face/poate masina lui Watcher.

Aici vorbim despre strazi/drumuri cu panouri solare ecologice, orice altceva nu-si are locul.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.