Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Pret Forester
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Subaru > Forester
solmar
Si-a luat cineva de curand Forester Diesel echipare VQ? Sau orice echipare? M-ar interesa ce pret a dat pe ea. Ca sa nu le stricam politica de preturi astept PM. Intrebarea se adreseaza tuturor care au idee de pretul final. Nu stiu cat de flexibili sunt si nici nu vreau sa negociez cateva luni pana au ei prima promotie.
Multumesc!
solmar
Se extinde si la celelalte modele/motorizari. Mi-e suficient unul sau doua exemple ca sa fac o paralela. Vreau sa-mi dau seama cat de rigizi sunt in negocieri.
noppon
Salut,

Am cumparat in noiembrie un Forester echipare VQ, 2l, benzina si pretul a fost de 26770 euro.
Acesta a mai scazut cu 2000 euro de la cele 3 tichete rabla (diferenta intre pretul de achizitie al tichetelor si valoarea lor).
Pe langa dotarile standard ale echiparii VQ am mai negociat in acest pret si alarma, senzori parcare fata/spate, protectie pentru colturile barelor.

Bogdan
solmar
Multam. Si pretul lor la prima strigare cat era? Sau mai bine zis ce discount ti-au facut per total? Mie mi-au dat o oferta cu 1500 discount si vreau sa stiu unde se opresc. Oricum oferta f seaca ... Nu stiu sa vanda. Iti place Subaru? Atunci cumperi ca vrei nu ca dealerii fac vreun efort...
Titi1988
http://www.autovit.ro/subaru-forester-C17119761.html teehee.gif PRET DE NOU 39.000 euro cica.... ce mult pot sa scada la SH preturile whistling.gif

eu nu as lua chiar de nou..unul din 2010 second cu maxim 20.000 km daca gasesti ar fi ok

scuze de deranj
solmar
QUOTE (Titi1988 @ Jan 26 2011, 12:52 PM) *
http://www.autovit.ro/subaru-forester-C17119761.html teehee.gif PRET DE NOU 39.000 euro cica.... ce mult pot sa scada la SH preturile whistling.gif

eu nu as lua chiar de nou..unul din 2010 second cu maxim 20.000 km daca gasesti ar fi ok

scuze de deranj


Merci. Am deja oferta destul de buna pt masina de test, care are 6 luni si 5600 km la bord dar vreau masina noua si diesel.
Titi1988
QUOTE (solmar @ Jan 26 2011, 11:58 AM) *
QUOTE (Titi1988 @ Jan 26 2011, 12:52 PM) *
http://www.autovit.ro/subaru-forester-C17119761.html teehee.gif PRET DE NOU 39.000 euro cica.... ce mult pot sa scada la SH preturile whistling.gif

eu nu as lua chiar de nou..unul din 2010 second cu maxim 20.000 km daca gasesti ar fi ok

scuze de deranj


Merci. Am deja oferta destul de buna pt masina de test, care are 6 luni si 5600 km la bord dar vreau masina noua si diesel.

ok. diesel am inteles. dar nu se poate aproape noua? un pic SH..:-lol: castigi cateva mii de euro de care te duci intr-o vacanta thumbsup.gif
PS masinile de test sunt praf majoritatea
solmar
Titi
Asa cum scrie si la semnatura, masina asta o vreau de ceva vreme. Acum i-a venit randul. Si daca pot s-o iau noua nu vad de ce as lua SH. Nu banii ma impiedica pe mine sa plec in concediu ca sa fac o concesie in sensul asta. Timpul liber imi lipseste sau mai degraba o persoana care sa ma inlocuiasca cat sunt eu plecat. Am mai luat concedii pe furate si le-am petrecut la telefon sau cu laptopul in poala. Ori eu nu vreau asta. Anul trecut de ex mi s-a descarcat bateria pana la pranz de cat am vorbit si am lipsit doar o zi. Noroc ca am incarcator de masina. Nici nu stii ce bucurie am cand gasesc cate-un un loc fara acoperire. Evident ca in momentul in care imi vine semnalul imi vine si pacostea... Dar e afacerea mea si nu imi permit sa pun clientii pe hold cand plec eu in concediu. Ca numai eu stiu cat am tras... Sunt si zile calme ca acum, cand stau pe forum, dar cand am de treaba sunt la 220...
Dar deja sunt offtopic.
noppon
Pretul de lista era in jur de 30000.

Diferenta intre benzina si diesel era de 2000 (nu vad de ce ar costa acum 39000).
Titi1988
Atunci solmar go for it. Masina noua ii masina noua.
PS nici parintii mei nu si-au luat concediu de peste 5 ani.. Deci stiu cum te simti.
solmar
Eur 24889 total, vat 20% included - pret in Bulgaria. Cam cu 5000 mai ieftin decat la noi. Intamplator am vorbit cu niste prieteni zilele trecute, au niste oferte bulgarii de te dau pe spate. La masinile peste 30000 eur mai primesti si un Polo cadou. La masinile cu 7 scaune sau mai mult nu platesti TVA....
O sa am de tras.
Titi1988
si de ce nu isi cumpara atunci lumea din bulgaria masini noi? trebuie inscrise acolo? sau care e procedura?
Marius30562
QUOTE (solmar @ Jan 26 2011, 01:53 PM) *
Eur 24889 total, vat 20% included - pret in Bulgaria. Cam cu 5000 mai ieftin decat la noi. ....


Mai sa fie !
Din cate stiu, si bulgarii sunt tot sub umbrela SMT ...

ON-TOPIC:
Eu, cand am luat Foresterul (tot diesel si tot VQ) am primit, fara negocieri, o reducere de 1000 sau 1500 Euro din pretul CIP.
Pretul total a fost de putin sub 25.000 euro CIP / 29,xxx euro DDP.
Nu mai retin exact valoarea discountului ca au trecut vre-o doi ani de atunci ...

Plus inmatricularea provizorie si un plin de motorina din partea dealerului.

Dar asta era in 2008, cand vanzarile de masini inca mergeau ....

Daca cei 1500 euro discount sunt din pretul CIP este OK - daca-i din pretul DDP incearca sa mai obtii ceva - covorase ca-s scumputze / senzori de parcare / alarma ... vezi tu cam ce-ar merge.
Si daca-i din pretul CIP, un set de covorase (inclusiv tavita de portbagaj se duce pe la 2-300 euro) n-ar strica !
Mai mult e greu de crezut sa obtii.

PS: @Titi - modelul din link-ul pus de tine este un Forester XT - adica 2.5 l Benzina TURBO.
Si este explicabil pretul - cata lume crezi ca-si mai cumpara in vremurile de acum SUV benzinar, turbo, cu motor de 2500 cmc si cutie automata pe deasupra !!??
solmar
Stiu ca sunt tot SMT, dar daca piata dicteaza pretul atunci trebuie sa se uite si la ce fac concurentii. Daca VW face cadouri cate o masina... atunci iti lasi chilotii daca vrei sa vinzi.

Subaru a vandut 265 de masini anul trecut cfm APIA. E putin. Nu stiu ce retea de vanzari au, dar daca e o reprezentanta in fiecare judet atunci teoretic fiecare vinde 5 bucati anual, considerand ca in Bucuresti se vand 65 de bucati.

Cu bulgarii e alta chestie, trebuie sa fii persoana fizica/juridica din Bulgaria ca inmatriculezi masina. In fine, mai astept o a 2-a cotatie din Bulgaria. Prima cotatie au cerut-o niste parteneri care tocmai si-au cumparat Tribeca.

Au marit la 2500 discount...
Avem experienta de la LRD 4, se poate mai mult.
bogcot76
In Germania, cu plafon de sticla si piele le gasesti noi la vreo 28000 euro. Langa Munchen. Cea de baza pe la 24000.
solmar
In reteaua SMT sunt 10, din care 2 SMT-uri in Bucuresti. Adica fiecare dealer zonal ar vinde vreo 20-25 de masini anual. 2 masini lunar... Iar daca luna asta s-a terminat si n-au vandut nimic... februarie e luna scurta. In martie ar trebui sa lase din pret.
Multam bogcot.
mike.omega
Intr-o vreme cei de la SMT mai aruncau un ochi p'aci smile.gif

In CT cine vinde subaru? Pe net am gasit ca Nippon Center dar eu stiam ca si Arrow vand subaru.
solmar
QUOTE (mike.omega @ Jan 27 2011, 08:06 PM) *
Intr-o vreme cei de la SMT mai aruncau un ochi p'aci smile.gif

In CT cine vinde subaru? Pe net am gasit ca Nippon Center dar eu stiam ca si Arrow vand subaru.


Tocmai i-am trimis lui Tudor o povestioara pe tema asta. Nippon vinde la Ctza. Arrow nu mai apar in reteaua SMT.
Iar daca trag cu ochiul p'aci poate isi insusesc criticile si vin cu o oferta imbatabila.
solmar
Am primit oferta din Bulgaria, full option adica 2H (sau 2N) 28900 eur. Acelasi model la noi este 34000 eur. Ceea ce inseamna ca VQ trebuie sa coste undeva la 27500 maxim. Ei au TVA 20%.
Titi1988
QUOTE (solmar @ Jan 28 2011, 10:46 AM) *
Am primit oferta din Bulgaria, full option adica 2H (sau 2N) 28900 eur. Acelasi model la noi este 34000 eur. Ceea ce inseamna ca VQ trebuie sa coste undeva la 27500 maxim. Ei au TVA 20%.


no? direct la reprezentanta cu informatia asta laugh.gif
mike.omega
Si cam ce te opreste sa aduci masina de la bulgari?!
Presupun ca trebuie sa platesti taxa de inmatriculare pentru o masina noua, nu?!
solmar
QUOTE (mike.omega @ Jan 28 2011, 07:12 PM) *
Si cam ce te opreste sa aduci masina de la bulgari?!
Presupun ca trebuie sa platesti taxa de inmatriculare pentru o masina noua, nu?!


Inca n-am studiat problema in detaliu. Va tin la curent.
pmhoria
Daca vii cu ea pe roti, e considerata second hand. Daca vii cu ea pe platforma, e considerata noua.
M-am interesat prin 2008 cand aveam o oferta super buna pt un Auris din HU. Nu stiu daca mai e la fel. Oricum daca poti, sa platesti TVA-ul la bulgari ca e mai mic wink.gif
Atunci aveam posibilitatea sa o iau din Ungaria chiar si fara TVA de la ei ..cat timp il plateam in Ro, nu conta de unde o luam.
Sunt curios ce o sa rezolvi. Bafta
mike.omega
La 5000 de euro diferenta, se merita adusa pe platforma, sigur e o reprezentanta Subaru in Varna sau in Ruse, zic io smile.gif

Pe de alta parte. Trebuie facuta vama la masina?! Nu suntem in UE? Recunosc ca nu cunosc, deloc, formalitatile de import pt autoturisme biggrin.gif
solmar
QUOTE (mike.omega @ Jan 28 2011, 09:11 PM) *
La 5000 de euro diferenta, se merita adusa pe platforma, sigur e o reprezentanta Subaru in Varna sau in Ruse, zic io smile.gif

Pe de alta parte. Trebuie facuta vama la masina?! Nu suntem in UE? Recunosc ca nu cunosc, deloc, formalitatile de import pt autoturisme biggrin.gif


Oferta e de la reprezentanta din Sofia. Teoretic o cumperi fara TVA si il platesti aici cand ii faci vama (o indigenizezi). Fiind tranzactie intracomunitara nu sunt taxe vamale. Inca n-am intrat in forta in problema desi lucrez pe mai multe planuri. Oricum inca n-am vorbit cu baietii de aici care vor avea o surpriza. Ma pufneste rasul, SMT sunt greci. Acu, pe masura ce scriam mi-a venit ideea sa vorbesc cu prietenii mei din Grecia sa vad ce oferta obtin de acolo.
mike.omega
Bun, eu tot nu pricep ceva.
Daca eu x, cetean roman stabilit in RO, ma duc si cumpar o masina NOUA dintr-o tara vecina(membra UE), ce taxa de prima inmatriculare se plateste?

Cei de la autovit au un calculator de taxa de poluare si fac distinctia intre masina noua adica neimatriculata vreodata in vreo tara si masina inmatriculata cel putin o data(in afara RO).

Deci? Mie mi se pare logic sa se plateasca taxa pentru masina noua, neinmatriculata vreodata.

PS: de la Sofia pana in Grecia e autostrada cica biggrin.gif
T u d o r
Taxa de inmatriculare o platesti la inmatriculare nu la cumparare. smile.gif Iar inmatricularea o faci in tara unde ai domiciliul. So, tot la noi ar trebui s-o plateasca Solmar.
mike.omega
Da bre, dar pe care dintre ele?

PS: partidu lu Halba ar trebui sa promovoze taxe zero de inmatriculare pentru masini biggrin.gif
bogcot76
QUOTE (pmhoria @ Jan 28 2011, 08:18 PM) *
Daca vii cu ea pe roti, e considerata second hand. Daca vii cu ea pe platforma, e considerata noua.


Daca vii cu ea pe roti si e luata de noua din tara UE (mai exact, care nu a mai fost inmatriculata acolo inainte de a o cumpara), inmatriculata temporar, masina e noua, nu e second hand. Cel putin asa era acum doi ani. Si asa ar trebui sa fie si acum. Ca nu cred ca am iesit din UE intre timp. Conditia cand o inmatriculezi in Romania e sa fie acelasi proprietar cu cel care a cumparat-o.

Treaba aia cu platforma si rotile e de pe vremea cand erau taxe vamale si alte acareturi.

Deci, ca sa recapitulam, masina noua nu inseamna neaprat neainmatriculata. Poate fi inmatriculata provizoriu - durata limitata (numerele alea rosii, galbene sau mai stiu eu ce culoare de la nemti de exemplu).
pista
CITAT(Marius30562 @ Jan 27 2011, 01:55 PM) *
PS: @Titi - modelul din link-ul pus de tine este un Forester XT - adica 2.5 l Benzina TURBO.
Si este explicabil pretul - cata lume crezi ca-si mai cumpara in vremurile de acum SUV benzinar, turbo, cu motor de 2500 cmc si cutie automata pe deasupra !!??

Eu ma numar printre cei care prefera un 2.5turbo benzinar vs. 2.0D.
Daca era din OBK 2.5XT(sau Legacy GT model vechi) nu luam Mazda 6 MPS.

Solmar, eu daca as avea pana in 30.000Euro disponibili pentru un Forester sigur nu as lua 2.0D chiar daca e noua. Eu as alege una SH din 2007(model vechi) sau 2008(model nou) 2.5turbo benzinar cu12.000-17.000Euro. Din diferenta de ~15.000Euro poti "finanta" diferenta de combustibil pe ~300kkm.
http://www.autovit.ro/subaru-forester-C17167692.html
http://www.autovit.ro/subaru-forester-C17157509.html
Pe 100kkm diferenta de cost combustibil e de ~5.000Euro(calculat cu 7l la diesel si 11l la benzinar).
Dinamica lui 2.5XT e comparabila cu dinamica unei compacte hot hatch. Modelul din 2007 atinge 100kmph in 6s !
Incearca macar sa conduci una inainte sa iei decizia. Senzatiile traite nu pot fi comparate.
T u d o r
Ei, sa nu exageram cu tinuta de drum. Daca imi amintesc eu am avut partener pe circuit un XT si in afara de faptul ca tragea tare in linie dreapta a avut niste timpi pe tura destul de departe de un hot hatch. Sper ca retin bine dar nu erau diferiti de ai hot-hatchul lui Diesel.
pista
E clar ca tinuta de drum in curbe nu e la nivelul unui hot hatch. Dar sa nu uitam ca e un break inaltat/SUV cu garda la sol de 20 cm si suspensie capabila pe teren usor accidentat. Pe linie dreapta se poate compara cu hot hatch. In curbe pe drum public nu cred ca cineva ar circula mai rapid decat poate Forester 2.5XT.

Referitor la circuit: acel XT era un 2.0XT si nu 2.5XT, chiar daca avea tuning. Intamplator cunosc proprietarul si el atunci a venit pe circuit pentru a testa ultimele modificari facute la suspensii de care nu era multumit.
Lucian107416
parearea mea e ca pe sosea -cu exceptia catorva serpentine - e mai rapida masina care e mai rapida in linie dreapta.
T u d o r
Evident, doar ca un Forester XT are un consum in forja care nu se compara cu cel al unui diesel condus de asemenea la blana. Daca Solmar tine la consum e alegerea lui, pana la urma sunt mai multi factori care iti determina o optiune. Poate ca si eu as opta pentru benzinara turbo dar sunt extrem de convins ca ea nu ar fi un SUV. smile.gif Mi se pare inutil sa ai o masina asa mare si inalta, cu stabilitate cel mult suficienta, cu un consum aberant in loc sa beneficiez de toti caii aia pe un hatch sportiv.
pista
OFF TOPIC
Sper ca Solmar sa nu se supere ca am deviat putin...
2,5XT din 2007 nu e chiar asa de mare si nici prea grea cu cei 1485kg. E adevarat ca stabilitatea si franele nu se ridica la nivelul acestei motorizari. Consumul la viteze <120kmph nu e aberant raportat la un hot hatch cu motorizare identica. La viteze ridicate forma de "bocanc" creste sensibil consumul.
(6 MPS cu AWD si 1.660kg consuma +0,7l fata de 3 MPS cu FWD si 1.485kg)
bogcot76
Eu nu mai vad nici o turbo benzinara cu exceptia wrx sti la dealerii europeni de subaru (m-am uitat la nemti, austrieci, ai nostrii si francezi). De ce oare?

Tre sa fii cu capu sa iei pe prafu asta asa o masina. Daca o ai deja e alta treaba, insa sa dai banii pe ceva pentru senzatii cand nu vrei neaprat senzatii, care consuma de rupe (peste 11 media - aia e daca mergi potolit si nu se pune), si pe care nu mai iei nimic la revanzare, ca si asta e o problema. Adica, ok, de restu pui benzina, dar nimeni nu se gandeste ca peste 2-3 ani nu mai recuperezi nika din ce ai dat pe ea. Si atunci care e smecheria? Lasam la o parte si alte cheltuieli.

Pe urma, eu cred ca apare in curand un 2.0 turbo benzina la Subaru. Cred ca am si vazut informatia asta pe undeva, sau am visat.
Rebel
dau si io cu nuca dar tot intreb: Solmar, de ce neaparat Subaru?
O sa te sece consumul. Aici li s-a dus buha de cat consuma, cu care vorbesc asta imi spun.. iar la noi e 1$ litrul.
mike.omega
Eu dau cu alta nuca si zic: pai d'aia vrea Forester cu motor diesel, sa mai salveze un pic planeta turned.gif
solmar
Pista, nu ma supar. Orice comentariu e binevenit.

Acum strang ofertele, iar Tudor stie cel mai bine cum fac eu asta. Saptamana viitoare o sa am o discutie cu dealerul local, care dealer va avea nevoie de timp de gandire.

Eventual, o sa dezvolt o rubrica separata, dupa ce cumpar masina, cu tehnicile mele neortodoxe. Cert este ca masina e planificata pentru anul asta, am ceva timp liber sa-i sacai si nu ma las pana nu obtin un pret fair pentru Romania. Adica e posibil sa astept pana in martie/aprilie daca e nevoie. Cand voi epuiza toate mijloacele de negociere atunci voi face pasul.

Daca benzinarii vand combustibilii cu 20-25% adaos pe criza si dealerii de masini (chiar daca au avut doi ani prosti, ani pe care i-am avut si noi) fac acelasi lucru. Nu sunt deloc niste sfinti (acum mi-e clar ca o sa fac acea rubrica). Eu nu vreau o revolutie pe piata auto dar vreau sa platesc un pret fair, nu vreau sa-l fac pe dealer sa dea din buzunar ci sa castige corect, nu cu un adaos de 30%.

De ce diesel? Consumul. Skoda cu un plin duce 1000 km combinat, scot o medie de 5.5%. Toate masinile din firma sunt diesel, contractul nostru la gaz e pentru diesel; am avut si masini pe benzina si din cand in cand se mai punea cate-o canistra (doua, trei) pe langa. Apoi am schimbat cardurile, din nominale le-am facut pe masina. Oricum asta e ultima mea preocupare, daca vor sa zuleasca o vor face. Eu zic ca totusi le oferim angajatilor niste conditii ok de munca si nu suntem niste patroni capsomani, mai ales ca lucrul asta (munca pe teren) l-am facut si noi acum 15-20 de ani si stim ce si cum.

De ce Subaru? E un intreg rationament... In ordine mi-a placut Volvo dar e scumpa, iar la dotari daca vrei un part in plus, te cojesc, plus ca nu-mi place amprenta Fordului. Apoi, prietenii mi-au sugerat A4, care nu e genul meu.... daca ajung pe la pescuit sau pe undeva pe coclauri mi-ar fi mila de masina. De ce nu WRX sau Outback? Aici e mai complicat. Probabil ca dupa ce ma obisnuiesc cu padurarul o sa vreau WRX. Dar fiecare lucru la randul lui... De ce noua? Pentru ca 2H e loterie, iar masina va ramane in firma dupa 150 K km cand probabil voi cumpara o alta (exceptie loto, milioane, alt topic...).

Sar la altceva, acum 3-4 ani ochisem un Wrangler in primavara si facusem un calcul scurt ca in vara/toamna il cumpar, il meritam. Tocmai semnasem un contract, eram pe val. Damn, acest contract mi-a falfait frumos prin fata si l-au facut niste concurenti (din considerente absolut paralele)... am ramas cu buza umflata si in vara aia am vazut numai stelute verzi iar cand bagam mana in buzunar dadeam marunt din buze. Cert este ca viata iti ofera surprize exact cand nu te-astepti si atunci am vazut pragul de jos si spectrul falimentului.

De ce neaparat Subaru? Acum vreo 20 de ani treceam pe langa un Subaru negru, parca am mai scris de el, Alcyone XT, o nebunie, o bijuterie de masina. Dar care se degrada, era mai tamponata, sifonata de la an la an. Masina aia mi-am dorit-o cand n-aveam bani de tigari...Probabil de atunci am ramas cu gandul la Subaru. De ce Forester? Pentru ca prin port e recomandabil, ca m-am plictisit intr-un fel de Skoda (nemtesti) si vreau o schimbare (o japoneza). Ca mai ajung pe la Sibiu si de acolo mai trag cate-o fuga prin locuri salbatice...
Lucian107416
QUOTE (mike.omega @ Jan 29 2011, 09:05 AM) *
Eu dau cu alta nuca si zic: pai d'aia vrea Forester cu motor diesel, sa mai salveze un pic planeta turned.gif

planeta o salvez eu, care mi-am montat GPL. Diesel-ul e curat doar pe hartie, in Europa.
T u d o r
Solmar, frumoasa povestirea despre Subaru-ul ala. Stiu si inteleg cum e sa-ti implinesti un vis din tinerete si nu mai comentez nici eu despre alegerea ta. biggrin.gif Ah, ba mai comentez, ai citit topicul despre ambreiajele de la Subaru 2.0D? rolleyes.gif Asta nici loterie nu se mai cheama, au picat o gramada si as zice ca sansele sa nu-ti pice sunt mai mici decat probabilitatea de a se strica.
solmar
Am urmarit topicul, sunt 3 probleme: scutul (vad ca la optionale se cheama blindaj), ambreiajul (imi doresc ca Subaru sa anunte un recall) si plasticul din bord. Scutul e pe lista de achizitii, cu bordul o sa ma obisnuiesc iar ambreiajul cum mi-o fi norocul.
bogcot76
Stai linistit cu ambreiajele, ca nu au picat o gramada, au picat cateva dintre care multe au fost futute aiurea. De prin vara trecuta nu am mai vazut pe nimeni plangandu-se de treaba asta. E cineva pe aici care a trecut de suta de mii fara probeleme. Al meu se apropie de 50kkm, nu a picat si nici semne nu da, si mai sunt atatia care nu au probleme. Inveti cum se conduce si asta e. Se conduce usor.

Pe urma, ultimul update de soft rezolva si problema celor care patineaza ambreiajul. Eu l-am refuzat, pentru ca imi place cum pleaca masina de pe loc, asa cum e.
solmar
Thanks bogcot!
M-am interesat, vama nu mai are nici o implicare find o vanzare intracomunitara. Mai ramane sa vad cum e cu TVA-ul (20% Bulgaria), imi fac bulgarii factura fara TVA si-l platesc aici!? Sau o platesc cu TVA bulgaresc, fac cerere de restituire, apoi se aplica TVA la noi. Si mai e taxa de prima inmatriculare care teoretic este aceeasi pt masini noi si masini pana in 30 de zile.

HalbaSus
Cand m-am interesat cum e cu platitul TVA-ului pt masinile luate din ungaria (presupun ca e la fel si in bulgaria) procedura e urmatoarea: te duci in tara vecina (si prietena) si cumperi masina specificand ca e pt export, ei iti fac factura FARA TVA si iti dau si niste numere provizorii (la unguri cel putin asa e)... vii cu masina in Romania si platesti TVA cand o inmatriculezi.

Acum... din cate tin minte pana acum un an sau ceva de genu nu prea aveai cum sa platesti TVA-ul la noi, adica nu-ti lua nimeni banii decat daca insista-i foarte mult si putea-i inmatricula masina fara sa platesti nici un ban pe TVA. Intre timp am inteles ca si-au dat seama cum functioneaza sistemul asta si nu iti mai inmatriculeaza masina pana nu platesti TVA la noi.
solmar
Halba,
si la prima cerere de restituire TVA o sa chem singur PNA-ul, DNA-ul, DIICOT-ul si presa sa filmeze cum infiereaza dusmanul poporului care se infrupta din TVA... smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.