Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Diesel cu/fara Common Rail
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Aria Tehnica Masini.ro
Sorin19
Care sunt diferentele intre un diesel clasic si unul cu injectie common rail?
octavian31755
Diferentele sunt mari....
-In primul rand la un diesel clasic (dupa cum inteleg te referi la un motor diesel cu injectie indirecta) injectia se face intr-o alta camera decat camera de ardere , iar la un common rail injectia se face direct in camera de ardere (injectie directa).
-la un diesel clasic pompa de motorina creeaza presiune care in momentul in care ajunge la o anumita valoare se ridica acul injectorului si se face injectia....la un common-rail presiunea este inmagazinata intr-o rampa comuna (care poate fi cilindrica sau sferica).de aceasta rampa sunt legate injectoarele ,Fiecare injector are desupra un solenoid ,care,in momentul in care prin el trece curent electric ridica un miez metalic care blocheaza returul motorinei prin corpul injectorului ,se creeaza presiune si acul injectorului se ridica ,moment in care se efectueaza injectia.
-la un common rail presiunea de injectie este mult mai mare (1200 -1300 bar ->sper ca mai tin minte bine), dar este totusi mai mica decat la sistemul pompa-injector.
-in scopul micsorarii emisiilor poluante si functionarii motorului mai regulat (si mai sunt si alte motive) la common rail , in loc sa se injecteze o cantitate de motorina o singura data,aceeasi cantitate se poate injecta in mai multe etape (injectia de divizeaza in functie de sarcina motorului,turatia,temperatura aerului,temperatura motorinei,etc).astfel poate exista pre-injectie (la sfarsitul cursei de comprimare),injecte principala (sau mai multe),post injectie(asta in timpul evacuarii).
Un exemplu elocvent este multi-jetul,de la Fiat,dar si Tdi-ul mai vechi de la VW, tdci-ul de la Ford,etc..
Cam asta ar fi principalele diferente (sper ca am spus ce era mai important si nu am omis nimik).
QUOTE(Sorin19)
Care sunt diferentele intre un diesel clasic si unul cu injectie common rail?
Sorin19
Si cum se reflecta aceste diferente in performantele motorului?

Ce se intelege prin distributor-type injection pump?
alexandru32370
octavian, sa inteleg ca motorul 1,9tdi/90cp de la vw sau skoda e tehnologie commonrail?
Rai
VW si Skoda foloses TDI si SDI deci turbo si aspirate ceea e putin altfel decat unul normal.Tendinta in industria de masini e sa se mearga spre turbo sau bi-turbo sunt f f puternice si ff fiabile.
James Kilowatt
QUOTE(alexandru32370)
octavian, sa inteleg ca motorul 1,9tdi/90cp de la vw sau skoda e tehnologie commonrail?



Nu, e cu injectoare pompa, insa e destul are performante comparabile cu orice common rail. In rest, vezi ce a scris Rai ca are dreptate...
Radu_
motorul de vw, de 1.9 tdi - nu are pompa de injectie - rolul ei este jucat de injector( e o chestie complicata) - care este actionat de arborele cu came, printr-un sistem de "parghii";
se poate vedea f clar din imaginea de mai jos:



am schimbat curea de distributie la un passat din 2001

cam atata e de lucru, ca sa schimbi cureaua de distributie -
octavian31755
din cunostiintele mele tdi-ul de 90 cp de la Audi,Vw (care e de prima generatie ) este cu rampa comuna...poate gresesc (nu le stiu eu pe toate) :roll:
oricum in poza nu cred ca este un tdi de 90 cp ,cred ca este unul de 100 sau 130 cp ,iar sistemul de injectie este unul pompa-injector, adica injectorul este actionat de un ax cu came,profilul camei fiind unul special ..acest tip de injectie foloseste o pompa de injectie ,dar este una de presiune mai joasa, presiunea inalta o face direct injectorul.......
-toata lumea stie ca decat sa schimbi cureaua de distributie si rola intinzatoare,mai bine....dai toata "fata" jos...
-din cate vad eu la titlul pozei scrie :"motortdi150", ceea ce inseamna ca este un tdi de 150 cp cu sistem pompa-injector, turbosuflanta este cu geometrie variabila, iar presiunea de injectie este f mare (motorul indeplineste doar euro 3,de aceea a aparut cel de 2,0 l si 140 cp)

[quote="Radu_"]motorul de vw, de 1.9 tdi - nu are pompa de injectie - rolul ei este jucat de injector( e o chestie complicata) - care este actionat de arborele cu came, printr-un sistem de "parghii";
se poate vedea f clar din imaginea de mai jos:
octavian31755
frate, ceea ce spui tu se numeste "down-sizing", este tendinta actuala de a reduce consumul si implicit emisiile poluante folosind motoare de cilindree mai mica si cu puteri echivalente (acesta implica si turbo sau biturbo,dar apar alte probleme ...)

QUOTE(Rai)
VW si Skoda foloses TDI si SDI deci turbo si aspirate ceea e putin altfel decat unul normal.Tendinta in industria de masini e sa se mearga spre turbo sau bi-turbo sunt f f puternice si ff fiabile.
G e o r g e
octavian , trebuia sa dai quote la un mesaj cu hatmai pozele ? :evil:

ia pune manuta si modifica mesajul tau de mai sus !
Rai
Eu scriu todeauna de tendintele industrie si nu a dorintei consumatorilor dar cel putin in vest Germania s-a scumpit ff mult combustibilul si evident fiecare cauta alternative si noi care lucram in fabrici cautam sa facem motoare mai fiabile economicoase si rapide.Nu poti sa faci o comparartie cu alte tari cum ar fii america unde nimeni sau f putini au un diesel.
James Kilowatt
Nici japonezii nu sunt funi diesel, din motive ecologice. In franta se zvoneste ca dieselele vor fi supra-taxate din aceleasi motive...
Iulian HondaFan
in Japonia dieselele sunt interzise pe masini mici din motive de poluare si densitate f. mare a populatiei si masinilor. de aceea producatorii japonezi au cele mai economicoase motoare pe benzina si au un avantaj in masinile hibride.
octavian31755
eu nu vorbesc de statele unite sau alte tari,eu vorbesc de ceea ce se urmareste....de ceea ce hotarasc organizatiile mondiale,adik se pun de acord....."down-sizing" nu este neaparat un termen american....se refera in general la tendintele generale ,ale producatorilor si ale consumatorilor.
in multe tari se doreste a se interzice folosirea autovehiculelor echipate cu m.a.c., pt ca dupa cum s-a dovedit de Organizatia Mondiala a Sanatatii (in anul 2000) fumul negru produs de diesel este cancerigen (particulele sunt f mici si se instaleaza in plamani blocand oxigenarea ...sper ca m-am exprimat bine,medicina nu e punctul meu forte :oops: )
James Kilowatt
Ai dreptate, dieselele produc particule sub 10microni care nu sunt usor de filtrat si nici nasul nu le poate opri, asa ca se cam opresc in plamanii nostri.
Iulian HondaFan
dpdv medical:

particulele peste 10 microni se opresc in nas sau in caile respiratorii mari si nu creeaza decat probleme minore, dar expunerea cronica duce la rhinosinuzita si tracheo-bronsita cronica ( adica inflamatia cronica a cailor aeriene mari). particulele de aceasta marime sunt eliminate prin stranut, tuse si mecanismul mucociliar ( adica prinse in mucus si apoi filmul de mucus este purtat de cilii celulelor de pe suprafata cailor aeriene spre laringe unde se aduna si se tusesc/inghit).

particulele intre 2 si 10 microni ajung si in caile aeriene mici de unde sunt eliminate numai de mecanismul mucociliar pana la un nivel lacare pot fi tusite. oricum aceste particule sunt eliminate mult mai greu.

particulele intre 0.1 si 2 microni ajung in alveole ( saculetii mici de aer ai plamanilor care fac schimbul de gaze intre sange si aer) unde procesele de curatire sunt mai anevoioase si pot cauza probleme mai serioase: ex. emfizem si boli pulmonare interstitiale. dieselul produce astfel de particule, dar daca motoarele au control al emisiilor eficient nu ar trebui sa fie probleme majore.

particulele sub 0.1 microni sunt inspirate si expirate si nu cauzeaza probleme daca sunt inerte ( inactive chimic).

oricum o tigara fumata e mai mult decat cateva minute in aer plin cu gaze de esapament.
Rai
La ora actuala exista filtre asa de bune incat nu mai au un efect mare asupra populatiei dar costa si producatorii mai ales unii le e frica sa scumpeasca masina caci in ziua de azi e f f greu pe piata auto.Dar ce vorbim noi in Ro circula masini care scot fum cat 100 in vest.
malin34426
Viitorul este tot al m.a.c.-ului , dar nu si al motorinei care va fi inlocuita in cel mult 5 ani (afara)(vine serios din urma biodieselul----floarea de rapita)
Cat despre pompa rotativa versus cdi sau injector pompa se pare ca pe la noi motorina face diferenta , adica tot pompa rotativa fiind mai rezistenta ,celelalte doua trebuind sa mai astepte aditivii lipsa din
motorina romaneasca.
Alexandru
QUOTE(Sorin19)
Si cum se reflecta aceste diferente in performantele motorului?

Ce se intelege prin distributor-type injection pump?


Se reflecta in mod evident... Un Diesel common-rail are putere cu pana la 30-40% mai mare decat unul clasic
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.