Diferentele sunt mari....
-In primul rand la un diesel clasic (dupa cum inteleg te referi la un motor diesel cu injectie indirecta) injectia se face intr-o alta camera decat camera de ardere , iar la un common rail injectia se face direct in camera de ardere (injectie directa).
-la un diesel clasic pompa de motorina creeaza presiune care in momentul in care ajunge la o anumita valoare se ridica acul injectorului si se face injectia....la un common-rail presiunea este inmagazinata intr-o rampa comuna (care poate fi cilindrica sau sferica).de aceasta rampa sunt legate injectoarele ,Fiecare injector are desupra un solenoid ,care,in momentul in care prin el trece curent electric ridica un miez metalic care blocheaza returul motorinei prin corpul injectorului ,se creeaza presiune si acul injectorului se ridica ,moment in care se efectueaza injectia.
-la un common rail presiunea de injectie este mult mai mare (1200 -1300 bar ->sper ca mai tin minte bine), dar este totusi mai mica decat la sistemul pompa-injector.
-in scopul micsorarii emisiilor poluante si functionarii motorului mai regulat (si mai sunt si alte motive) la common rail , in loc sa se injecteze o cantitate de motorina o singura data,aceeasi cantitate se poate injecta in mai multe etape (injectia de divizeaza in functie de sarcina motorului,turatia,temperatura aerului,temperatura motorinei,etc).astfel poate exista pre-injectie (la sfarsitul cursei de comprimare),injecte principala (sau mai multe),post injectie(asta in timpul evacuarii).
Un exemplu elocvent este multi-jetul,de la Fiat,dar si Tdi-ul mai vechi de la VW, tdci-ul de la Ford,etc..
Cam asta ar fi principalele diferente (sper ca am spus ce era mai important si nu am omis nimik).
QUOTE(Sorin19)
Care sunt diferentele intre un diesel clasic si unul cu injectie common rail?