Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Combi?
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Pages: 1, 2
RUE
Nu zic faptul ca loganul nu poate suplini cerintele unei familii cu 2 copii dar si pt mine vreau ceva mai mult si ceva siguranta.
Inainte de criza (Azazel stie) faceam ochi la SUV uri cu AWD. Acum tind si spre un utility cu tente de combi, dar nu as accepta usor un combi de 2 L cand motorul de 2 compromite banii sa platesc totusi taxele si intretinerea la un SUV. motoarele sub 1600 sunt agreate pt taxe si intretineri.
O valoare sub 7000 euro e mai digerabila pt mine dar uneori se pot face calcule dar doar sub 10000 euro. Ce SH uri dupa 2005 am analizat (fara teste):

- Astra H combi 1.3 cdti: o masina cu caracteristici bine conturate de marketing dar de care lumea zice ca e un esec la dimensionare.
varianta 1.7 cdti e cu un motor mai mare. Uneori masina imi pare urata in prelungirea nefireasca a HB ului. Dotarile sunt suficiente pe unele echipari de pe piata. preturile intr 6-7000 euro.
- Ford Focus 1.6 tdci combi: - am gasit critici si la masina asta. se zice ca spatiul spate este printre cele mai ok la focus. Spatiul pasagerilor din spate este limitat de mic
--- Peugeot 307 SW, 1.6 hdi, plafon panoramic si 7 locuri configurabile, este o masina care ma incanta cu toate ca multe forumuri vuiesc de costurile reparatiilor la peugeoturi.
- Octavia 2 combi cu 1.9 tdi sau 1.6 tdi (probabil inca nu e devalorizat la valorile dorite de mine de cand a aparut).
- Passat combi 1.9 tdi ar fi cu straduinta atins.
- kia ceed 1.4 sw - se zice ca portbagajul nu e mult mai mare ca varianta scurta.

uneori (rar) as avea nevoie de acele locuri in plus dar nu mi place zafira pt garda f joasa la sol in fata, ford galaxy e f mare, touranul ar fi luat doar daca ar avea 7 locuri. desi am nevoie doar de 4 locuri, nu as vrea sa fiu limitat de asta la o escapada unde e nevoie sa luam parintii sau alti prieteni.
la nevoile familiei trebuiesc carate un timp patutul pliabil, caruciorul, bicicleta (bicicletele), masinutzeel cu pedale, bagaje.
e nevoie de un climatronic (nu i nevoie dublu), esp, pilot automat, minim 6 airbaguri.
astept idei si contradictii ;-)
James Kilowatt
La ford poti lua in calcul si C-max, e o masina destul de cinstita, si cu dimensiuni si preturi mai umane decat Galaxy. E confortabila, sta binisor pe drum pentru un monovolum si poti face distante mari cu ea la viteze ridicate fara probleme mari de zgomot si confort.

Mie Zafira mi s-a parut o masina foarte naspa, am facut 600km cu ea si nu mi-a placut deloc. E mare fara a fi spatioasa, in spate se sta rau, e lenta, vajaie... e cu 3 clase sub C-max dupa parerea mea.
DORU
Am sa-ti dau cateva recomadari in special despre masinile pe care le cunosc f bine thumbsup.gif

Evident, grupul VAG.

DE CE NU Passat / Audi A4
Suspensia este prea elaborata pt drumurile noastre > citeste prin asta ca este ne-fiabila si scumpa la intretinut, in special pe fata !
Spatiul interior este comparabil la Combi-uri asa ca...in afara de sigla...ma intelegi tu.

DE CE DA pt SKODA
Ca si la Golf Variant, suspensia la Octavia 1U (1997-2000 si facelift 2001-2004) este FOARTE fiabila.
Skoda este regina spatiului interior in fata + portbagaj.

Dotarile la Elegance sunt f bune, iar motorizarile de 1.9 TDI sunt PD incepand din 2000/2001 si au urmatoarele trepte de putere: 101, 115, 131 CP.
La Skoda Octavia 1 / Tour gasesti VE-ul de 90 cai si PD-ul de 101 cai
Diferentele vin din turbo, injectoare si pompa de motorina.

Recomandarea mea: Octavia Combi 2001-2004 Elegance. Pret f bun la SH, de verificat te ajut eu eventual cu sfaturi, dar pana atunci sa lasam si pe cei car cunosc mai bine si celelalte modele sa-si expuna parerile.

In final, cand te-ai gandit sa faci pasul ? Nu de alta, dar am vazut multe topicuri aici si multe scrise in ele, dar nu mi-a fost deloc clar daca intiatorul si-a mai luat ceva in final si nici dupa cat timp biggrin.gif
drabisan
Trebuie sa fiu foarte de acord cu Doru.
Nu m-am dat cu modele mai vechi de Octavia Combi, dar m-am dat cu cele 2009-2010. Cu una din 2010 m-am dat zilnic aproximativ o luna. Ce-i drept, era 4x4, 2.0, parca 150cp, dar chiar mi-a placut!
In afara de o treapta intii indecent de scurta, masina chiar mi-a placut. Nu avea fitze, chiar deloc in afara de climatronic, dar spatiul interior si in special motorul...In orice treapta in afara de 1-a era chiar frumos!

Daca as avea incepind de miine nevoie de un combi - masina aia chiar ar fi prima in lista!
DORU
drabisan, era 2.0 TDI CR 140 cai thumbsup.gif Tr I e ca de tractor, stiu, parca nici nu pleci din loc.

Vin cu o completare: Octavia 2 (incepand cu 2005) nu se ridica dpdv al fiabilitatii la nivelul Octaviei 1 facelift (2001-2004).
Iar preturile sunt mai mari, logic.
Daca RUE doreste 4x4, gaseste in 7000 euro masina din 2002 de ex care are si dotari extra-Elegance...insa nu si-a exprimat dorinta in scris inca.
RUE
spatiul e cerut pt combi ori van. sunt atatea de pus in ea la drum si in concedii la 4 persoane...
mizez pe masini sub 1600 cmc pt economie la taxe si consum.- nu prea se pupa cele de 140 cp pt ca au motoare de 2000 (1800).
C-Maxul am verificat tot ce e pe autovit.ro ca sa mi fac o parere pana dau de un amic ce are de serviciu si am obs ca scaunele spate sunt demomtabile daca nu convertibile (se scot dar nu sunt sigur de asta). nu am vazut niciuna cu optiune de inca 2 locuri in spate.
nu as lua masina sub 2005 (si sarac si fudul parca e vorba).

mi-au fugit ochii la 307sw. nu zice nimeni nimic?
octavia combi o vad zilnic in fata blocului. e un 19 tdi. ca si capaciate acopera nevoile de baza dar comentez la motoarele 1.9 ca si marime.
am facut cu un amic in vara testarea la o2 4x4 combi pt el (va aduceti aminte) si pt mersul prin oras am o parere formata.

e drept ca as cauta masina prin referinte de la cunoscuti si o sa evit riscurile majore.
in conditia prezenta as putea arunca aprox 5000 de prin credit rapid si apoi as vinde loganul urmand sa achit diferentele.
nu e un termen anume dar o masina corespunzatoare m-ar face sa iau decizia.
xamez
QUOTE (RUE @ Jan 9 2011, 02:32 PM) *
spatiul e cerut pt combi ori van. sunt atatea de pus in ea la drum si in concedii la 4 persoane...
mizez pe masini sub 1600 cmc pt economie la taxe si consum.- nu prea se pupa cele de 140 cp pt ca au motoare de 2000 (1800).
C-Maxul am verificat tot ce e pe autovit.ro ca sa mi fac o parere pana dau de un amic ce are de serviciu si am obs ca scaunele spate sunt demomtabile daca nu convertibile (se scot dar nu sunt sigur de asta). nu am vazut niciuna cu optiune de inca 2 locuri in spate.
nu as lua masina sub 2005 (si sarac si fudul parca e vorba).

mi-au fugit ochii la 307sw. nu zice nimeni nimic?
octavia combi o vad zilnic in fata blocului. e un 19 tdi. ca si capaciate acopera nevoile de baza dar comentez la motoarele 1.9 ca si marime.
am facut cu un amic in vara testarea la o2 4x4 combi pt el (va aduceti aminte) si pt mersul prin oras am o parere formata.

e drept ca as cauta masina prin referinte de la cunoscuti si o sa evit riscurile majore.
in conditia prezenta as putea arunca aprox 5000 de prin credit rapid si apoi as vinde loganul urmand sa achit diferentele.
nu e un termen anume dar o masina corespunzatoare m-ar face sa iau decizia.

nu ai luat in considerare Opel Combo motor de 1.3 cdti 75 hp poate iti place .este o masina destul de fiabila si spatiu ai destul in ea .eu am una demarfa am luat-o anul trecut si sunt foarte multumit de masina .
RUE
1. nu trebuie citat ultimul post ;-)
2. am vazut si eu opel combo dar doar de marfa. cred ca doar asa exista combo. combi este doar astra sau signum cu motorul acela.

am mai vazut ceva:
c4 picaso cu 7 locuri dar pe la 9000 euro neg.
chevy lacetti de 1.6 benzina la 5800 euro

multe astra h 1.3 cdti si 1.4 benzina de 90 cp pe la 6000 euro.
megane de 1.5 dar asta se ia doar de la cunoscuti.
xamez
QUOTE (RUE @ Jan 9 2011, 03:03 PM) *
1. nu trebuie citat ultimul post ;-)
2. am vazut si eu opel combo dar doar de marfa. cred ca doar asa exista combo. combi este doar astra sau signum cu motorul acela.

am mai vazut ceva:
c4 picaso cu 7 locuri dar pe la 9000 euro neg.
chevy lacetti de 1.6 benzina la 5800 euro

multe astra h 1.3 cdti si 1.4 benzina de 90 cp pe la 6000 euro.
megane de 1.5 dar asta se ia doar de la cunoscuti.

citind postul mi-am dat seama de nevoia ta de spatiu si m-am gandit ca varianta asta este buna pentru tine
http://www.netcarshow.com/opel/2006-combo/...allpaper_05.htm
nu exista numai de marfa ci si de persoane .combo pentru marfa am eu .
DORU
RUE, nu-ti comentez gusturile, dar imi exprim din nou cu hotarare parerea ca masinile dupa 2005 incoace...sufera RAU la calitate si fiabilitate !

Decat fudul cu masina mai noua si belele pe cap, sarac fiind, mai bine asculta parerea mea sincera...sau macar ai in vedere ca cele spuse de mine vor atarna candva de bugetul tau thumbsup.gif
DRAGOS
Ok, doar ca multe din masinile pre-2005 nu stau atat de bine la capitolul siguranta. RUE a zis ca vrea cel putin ESP + 6 airbaguri, o chestie absolut normala in zilele noastre smile.gif

Fiabilitatea e foarte importanta, dar eu personal pun pe primul loc siguranta.
mike.omega
Masinile gen Combo Tour sau Berlingo sau Kangoo vin de obicei cu un interior zgomotos, cu un plastic specific utilitarelor iar unele aveau si suspensie pe arcuri lamelare intr-o vreme biggrin.gif Eu nu mi-as lua!

Daca tot vorbim de o masina de familie, as renunta la ideea de motor pe benzina. 4 pers. plus bagaje inseamna mult si un 1.4 pe benzina devine lenes iar 1.6 consuma ca porcu.

Eu as lua in considerare si posibilitatea montarii unei cutii aeriene. Majoritatea combi-urilor si MPV-urilor au bari longitudinale. Un set de bare transversale e 50-100 de ron, dar nu pe net, iar o cutie de 340L la Selgros e ~400 ron. Parerea mea e ca rezolva multe. Mai conteaza si daca ai unde sa depozitezi cutia cat timp nu iti foloseste.

Variante cu 7 locuri se gasesc mai greu, mai ales ca vorbim de un buget totusi limitat. Eu as scoate din calcul cele 7 locuri. Cine incape bine, cine nu, pe jos!

307SW nu ar trebui sa coste mai mult decat restul la intretinere, asta daca binenteles nu are ceva probleme specifice....

Te-ai gandit la variante gen Mondeo Break 1.8i?
RUE
apreciez C Maxul, mondeo 1.8i are si consum ceva mai mare si taxe si pt o masina dupa 2005 cred ca trebuiesc mai mult de 8-9000 euro.
ce este rau la focus combi fata de un c max?
T u d o r
307-le daca-ti place ia-l dupa facelift, parca de prin 2006 vara. Ma refer la modelul cu gura aia de rechin. La facelift francezii au rezolvat o gramada de probleme de fiabilitate, masina e foarte ok. Motorul 1,6 hdi e superb din toate punctele de vedere.

Am mers cu un Partner (similarul lui Berlingo de la Peugeot) si vrea sa spun ca e super dpdv al amortizarii. Se cam leagana (deh, e masina de marfa la origine) dar are un spatiu interior urias si e confortabila.
DORU
QUOTE (DRAGOS @ Jan 9 2011, 04:55 PM) *
Ok, doar ca multe din masinile pre-2005 nu stau atat de bine la capitolul siguranta. RUE a zis ca vrea cel putin ESP + 6 airbaguri, o chestie absolut normala in zilele noastre smile.gif

Fiabilitatea e foarte importanta, dar eu personal pun pe primul loc siguranta.


Dragos, ESP si 4 airbag-uri se gasesc si pe masinile din 2001-2004... am si eu una din acestea biggrin.gif

Siguranta este f importanta, dar totusi soferul poate preveni multe cu o stare de spirit buna si o prezenta de spirit aparte la volan.

Eu pretuiesc fiabilitatea in egala masura cu siguranta. thumbsup.gif
laurentiu
CITAT(RUE @ Jan 9 2011, 10:32 AM) *
mi-au fugit ochii la 307sw. nu zice nimeni nimic?


Hai sa-ti zic ce stiu despre masina asta din perioada cand lucram la un dealer Peugeot din Timisoara. In esenta masina e fiabila si buna (cofort ok, stabilitate, siguranta, dotari), insa era enervanta datorita problemelor marunte care tot apareau mai ales la partea electrica si greierasii. O parte din chestiile astea s-au rezolvat o data cu faceliftul. Si asa cum zicea si Tudor, un 307 se merita sa-l iei dupa 2006 (versiune cu facelift). Sa nu-ti faci griji insa de partea mecanica, cel putin motoarele sunt bune (mai ales cele HDI). O alta chestie la 307 SW care e foarte misto e parbrizul prelungit. Senzatia de incapator si mult lumina creaza o atmosfera deosebita. Daca te vei da cu unul sunt convins ca o sa-ti placa.
Daca te hotarasti la 307 SW as recomanda 1.6 HDI 110CP. Un alt motiv sa alegi un 307 SW este pretul. Nou a fost destul de scump, insa ca masina sh cred ca o gasesti la un pret mai mic decat o Octavia de exemplu. Totusi 307 SW nu e (a fost) cea mai incapatoare din clasa ei, motiv pentru care, daca vrei si spatiu mai mare decat la Logan, iti recomand Astra sau Focus 1.6 100-110 CP. Intretinerea nu e foarte scumpa si nici consumul nu e mare.

osuletz
Eu am Kia C'eed SW 1.4, de care ma declar multumit pana acum dupa 2,5ani si aproape 40.000km. Sa stii ca portbagajul este clar mai mare decat la hatchback si e foarte incapator. Daca zici ca la Zafira te deranjeaza garda la sol mica in fata, sa stii ca si C'eed-ul e in aceeasi situatie. Spatiul interior este foarte incapator si 4 adulti pot calatori in deplin confort chiar si drumuri mai lungi.
Chiar daca Doru este mai documentat in ceea ce priveste Skoda, eu ti-as recomanda si Octavia 2, din cunoscutii care au toti sunt multumiti, nu prea au avut probleme si unii au peste 100.000km cu masina. Sincer si eu ma gandesc sa inlocuiesc in viitor C-eed-ul cu Octavia, intr-adevar varianta cu facelift mai mult pentru TSI si DSG.
Focus-ul nu e foarte incapator in spate, iar interiorul de dinainte de facelift mie mi se pare slab calitativ si cam uratel(asta e si o chestie putin subiectiva). Nu am auzit foarte multe lucruri rele la adresa lui in schimb.
Despre 307 nu am auzit prea multe lucruri bune in schimb, insa trebuie sa recunosc ca si mie mi-a placut 307 SW la vremea lui.

Sincer daca as fi in locul tau as alege intre Octavia si C'eed, insa daca te gandesti sa tii masina mai mult timp as lua clar C'eed pentru ca e clar ca in aceeasi bani poti lua un C'eed mai nou si cu mai putini km, tinand cont aici si de faptul ca la Octavia te gandesti la diesel. Un alt avantaj al C'eed-ului e ca mai prinzi inca vreo 4-5 ani de garantie. Singurul dezavantaj in fata Octaviei ar fi suspensia mai rigida si mai zgomotoasa, si eventual o devalorizare mai rapida, devalorizare care tinand cont de faptul ca vrei sa le iei SH nu o sa mai fie chiar atat de pronuntata.

In speranta ca ti-am fost de ajutor, iti urez succes in alegerea pe care ai sa o faci.
RUE
ceed ul vad ca propietarii nu accepta devalorizarea si nu stiu cati scot cat cer la revanzare dar cer mult comparativ cu ce patesc altii si nu as vrea sa dau exemple de pe forum. :-(.
am mers doar cativa km intr un ceed normal de 1.4.
nu stiu cum se comporta plinut la concedii. de exemplu la logan de 1.4 incarcat 2+1 mic si bagaje full a consumat la drum lung la fel in cote 5.5%.
am simtit doar incarcarea la demaraje si pante.
nu stiu daca ceed ul incarcat pe autostrada al viteza legala de 130-135 papa mai mult de 7% (loganul meu ia 8 sau peste).
James Kilowatt
QUOTE (RUE @ Jan 9 2011, 09:05 PM) *
ceed ul vad ca propietarii nu accepta devalorizarea si nu stiu cati scot cat cer la revanzare dar cer mult comparativ cu ce patesc altii si nu as vrea sa dau exemple de pe forum. :-(
....


Eu nu inteleg, ce nu accepta proprietarii?
Argumentul cu garantia la Ceed mi se pare destul de valabil, poti lua SH una care are mai multa garantie decat unele masini noi.

Tatal meu are varianta hatch cu motorul de 1.4 benzina, in Romania scoate consumuri foarte mici (in jur de 6-6 jumate functie de talpa) insa pe autostrada la viteze ridicate consuma destul de mult, pe autobahn la viteze ridicate poate sa sara de 9.
Diesel
1.4 la Cee'D nu se comporta grozav incarcat, nici pe linie dreapta, nici pe viraje. Am mers cu toate locurile ocupate si bagaje de foarte putine ori si poate am eu pretentii prea mari, dar e mult mai distractiv cand esti singur la volan. Garda la sol e fix cat ai nevoie. Spoilerul de sub bara din fata va sterge in mod finut bordurile standard. Mi se pare compromisul ideal.

Devalorizarea e relativ scazuta, probabil din cauza garantiei. Fiabilitatea e buna, mai ales la chestiile esentiale.

Nu stiu cum de nu ti-a zis Halba pana acum, dar monovolumele sunt moartea pasiunii. Sigur ai nevoie de spatiul ala tot timpul? esti sigur ca vrei o masina cu 0.3-0.4m mai lunga decat Loganul sa o conduci si prin Timisoara? (din fericire n-am condus in TM luna trecuta, dar as fi consumat simtitor mai mult decat in CT si as fi fost mai nervos)

N-am priceput partea cu exemplele de pe forum smile.gif ... si masina mea e de vanzare pentru cine intreaba biggrin.gif 7k in general, 6.5k pentru membrii cu vechime ai forumului biggrin.gif
Titi1988
daca e vorba de multe persoane+bagaje atunci diesel neaparat, am fost cu nissan-ul inainte de rev 5 persoane+portbagaj plin si s-a miscat foarte incet turned.gif , a consumat mult, depasirile le-am facut cu inima in gat etc. pe cand cu loganul de 1.5 dci 6 persoane in masina+bagaje plin in spate+bagaje in "balena" de pe portbagaj a fost mult mai ok, si cu rulota in spate loganul se misca foarte bine. Cuplul isi spune cuvantul in astfel de situatii thumbsup.gif

Eu as merge pe o skoda octavia 1.9 tdi combi cu ceva dotari gen http://autovit.ro/skoda-octavia-C16753072.html cica 4x4 teehee.gif
sau http://autovit.ro/skoda-octavia-C16684800.html dar nu este inmatriculata ninja.gif
AlexTM
Cele mai ieftine optiuni sunt Zafira, primul model, si Octavia 1, ambele de 1.6. Sunt Euro 4, taxe de inmatriculare si impozite, asigurari mici. La fel si pretul de achizitie.
Nu stiu ce garda la sol are Zafira dar sigur nu e mai joasa decat la Octavia smile.gif
osuletz
QUOTE (RUE @ Jan 9 2011, 10:05 PM) *
ceed ul vad ca propietarii nu accepta devalorizarea si nu stiu cati scot cat cer la revanzare dar cer mult comparativ cu ce patesc altii si nu as vrea sa dau exemple de pe forum. :-(.
am mers doar cativa km intr un ceed normal de 1.4.
nu stiu cum se comporta plinut la concedii. de exemplu la logan de 1.4 incarcat 2+1 mic si bagaje full a consumat la drum lung la fel in cote 5.5%.
am simtit doar incarcarea la demaraje si pante.
nu stiu daca ceed ul incarcat pe autostrada al viteza legala de 130-135 papa mai mult de 7% (loganul meu ia 8 sau peste).


Cee'd-ul "plinut la concedii" se comporta decent din punctul meu de vedere.
Exemple:
- Incarcat full, adica 4 persoane + bagajele aferente pentru o saptamana, un traseu de aproape 2000km prin tara care a cuprins A1 dus-intors mers cu 130-160, Transfagarasanul si Valea Jiului ambele parcurse destul de sportiv, restul drumuri nationale si judetene la viteze normale - pe timp de vara cu AC pornit in 90% din timp am avut un consum mediu de 7,3 (masina avea doar vreo 2000km la vremea respectiva).

- 2 persoane in masina + bagaje pentru o saptamana, un traseu Bucuresti-Sofia-Salonic-Meteora + alte cateva plimbari prin Grecia pe autostrazi, in total vreo 2700km din care cam 1200-1300 pe autostrazi la viteze de 130-140, iar restul prin Bulgaria la viteze de 100-140 in cea mai mare parte - pe timp de vara cu AC pornit in 75% din timp am avut un consum mediu de 7 (asta e cel mai recent drum foarte lung).

-Doar eu in masina, Iasi-Bucuresti-Iasi, mers normal 100-120, ocazional cate un 140 - consum pe timp de iarna fara AC 6,3, iar pe timp de vara cu AC pornit 90% din timp 6,5-6,6.

-Consum in Iasi - 10-11 indiferent de sezon si de cat de mult folosesc AC-ul.

Legat de consum pe autostrada la 130 e undeva in jur de 7-7,5.



QUOTE (Titi1988 @ Jan 10 2011, 12:04 AM) *
daca e vorba de multe persoane+bagaje atunci diesel neaparat, am fost cu nissan-ul inainte de rev 5 persoane+portbagaj plin si s-a miscat foarte incet turned.gif , a consumat mult, depasirile le-am facut cu inima in gat etc. pe cand cu loganul de 1.5 dci 6 persoane in masina+bagaje plin in spate+bagaje in "balena" de pe portbagaj a fost mult mai ok, si cu rulota in spate loganul se misca foarte bine. Cuplul isi spune cuvantul in astfel de situatii thumbsup.gif

Eu as merge pe o skoda octavia 1.9 tdi combi cu ceva dotari gen http://autovit.ro/skoda-octavia-C16753072.html cica 4x4 teehee.gif
sau http://autovit.ro/skoda-octavia-C16684800.html dar nu este inmatriculata ninja.gif



Intr-adevar masina incarcata se misca mai ok diesel, dar insa descrierea ta legata de comportamentul MCV-ului 1.5dci nu prea e reala. Am avut la servici MCV-uri de 70 cp remapate la 85-90 si pot sa iti spun ca in nicio situatie de incarcare asemanatoare intre MCV si Cee'd 109 cp pe aceleasi trasee nu s-a comportat mai bine MCV-ul(sa nu mai zic ca in depasiri e slab de tot, treapta a 4-a este degeaba). Nu am mers cu 1.5dci de 85 cp din fabrica sa stiu exact comportamentul, dar nu cred intr-o comportare mai buna decat daca are si alta cutie de viteze decat cel de 70 cp.
Pot sa spun ca nici Astra G 1.7 dti 75 cp care il am nu se comporta mai bine decat Cee'd incarcata in depasiri, poate putin la pante mai accentuate.
Oricum tu ai dreptate "Cuplul isi spune cuvantul in astfel de situatii", insa daca vorbim de alte motoare diesel(1.9TDI in cazul de fata). In schimb avantajul este la consum, dar sunt si dezavantaje cum ar fi timpul de incalzire pe timp de iarna, zgomotul si vibratiile care pe mine personal ma deranjeaza.

P.S. Apropo RUE eu cred ca in 10000Euro gasesti si Cee'd 1.6DSL de vreo 2 ani.
HalbaSus
@diesel, monovolumele sunt moartea pasiunii, true, dar e greu sa nu le vezi avantajele cand ai 2 copii...

On-topic: daca as respecta cerintele tale atunci as lua focus combi sau c-max, s-max cu motorul 1.6 dizal. Mi se pare compromisul ideal pt ce ceri tu.

Off-topic: daca as fi in locul tau atunci as lua Skoda lui DORU, 200+ cp, AWD, garda mare la sol, portbagaj nesimtit de mare, ... spatiu interior mare... vrooom vrooom... da, are motor de 1.8 si nu de 1.6, e mai veche de 2005, si probabil consuma mai mult decat un focus dizal cu motor de 1.6... dar e waaay more fun.
AlexTM
Depinde de pasiune.
Eu am un monovolum (Galaxy) si-mi place sa-l conduc. Imi place senzatia de sofer de camion smile.gif din cauza inaltimii, a volanului mai mare si mai orizontal, e o nebunie suspensia de barca ... ce mai, e masina ideala. Trasul curului pe pamant si hurducatul de Ferrari nu-s pentru tiristi smile.gif
Titi1988
QUOTE (osuletz @ Jan 10 2011, 08:47 AM) *
Intr-adevar masina incarcata se misca mai ok diesel, dar insa descrierea ta legata de comportamentul MCV-ului 1.5dci nu prea e reala. Am avut la servici MCV-uri de 70 cp remapate la 85-90 si pot sa iti spun ca in nicio situatie de incarcare asemanatoare intre MCV si Cee'd 109 cp pe aceleasi trasee nu s-a comportat mai bine MCV-ul(sa nu mai zic ca in depasiri e slab de tot, treapta a 4-a este degeaba). Nu am mers cu 1.5dci de 85 cp din fabrica sa stiu exact comportamentul, dar nu cred intr-o comportare mai buna decat daca are si alta cutie de viteze decat cel de 70 cp.


Am si de 70 de cai si de 85 si este o diferenta sesizabila intre ele. Cee'd-ul este de 109 cai pe benzina?

Daca ii vorba sa iei ceva mai nou c-max-ul mi se pare chiar ok 1.6 110 cp. pentru benzinare iti trebuie minim 120-130 de cp ca sa aiba si ceva cuplu altfel o sa consume mult si o sa te chinui cu el asa silentios cum ii.
Seri
Eu iti recomand sa mergi sa faci drivetest la dealeri cu modelele care inca sunt de actualitate: Astra Classic 3, Zafira, Focus II, C-Max, Cee'd, Touran.

Cu masina asta o sa circuli si prin oras pana la servici? Daca da, am vazut un Touran 1.9 TDI pe la 8.500 euro care avea si Webasto. Mi se pare o dotare foarte utila, intreaba-l pe AlexF1.
RUE
bun, intre cmax si focus2 combi care e mai utila?
e mai mult spatiu la pasagerii din spate in cmax pt ca in combi imi pare mic...

cat e impozitul si RCA ul la 1.9 tdi?
dar la 1.6?

la 1.4 am platit cred 60 lei impozit si 305 lei RCA pe un an.

ce consumuri duce un 1.6 tdci? intretinerea?
cred ca o sa mi mai fac timp sa ma mai relaxez prin piata de masini (ocico). vremea nu mi permite ca mergeam lesne cu bicicla.
cu masina acolo parchezi departe, aglomeratii etc.
desi e o oferta buna, masina lui Doru are imediat 10 ani. nu as vrea sa merg pt masini mai vechi decat o am pe asta. asa o mai tin pe asta ca mai merge si numai bine se devalorizeaza cele din 2006-2007 sa fie mai accesibile. poate trece si criza...
amicul cu cmax s-a mutat din zona dar mi a dat nr sa ne vedem sa mi prezinte masina.
mike.omega
Pt impozit ai http://www.ghidtransport.ro/resurse/impozit-auto.html
Pt rca ai http://www.rca-ieftin.ro/

Despre 1.6 HDI: motor fiabil si laudat de multa lume. Plaja de cuplu mare, mai mare ca la TDI teehee.gif
Costurile unei revizii sunt normale in sensu ca un filtru de aer e 50 ron, cel de polen tinde spre 100 si tot asa. 4L ulei Total Quartz 9000 costa ~130ron. Un set de placute e pana in 150, un filtru de motorina e 120-130ron si tot asa biggrin.gif
Noi am facut ultima revizie athome si am constatat ca nu e chiar simplu dar a fost misto. Problema e ca filtrul de aer e amplsat sub stergatoare si trebuie sa demontezi mult prea multe ca sa-l scoti turned.gif

Dimensiuni Ford Focus Combi si C Max conform http://www.bearstreet.co.uk/focus.htm

Focus Combi

Estate

Dimension (mm)
(mm)
(mm)
(mm)

Overall length 4472

Overall width no mirrors 1840

Overall width over mirrors 1958

Height (no roof rails) 1501

Height (with roof carrier) 1609

Wheelbase 2640

Overhang, front 871

Overhang, rear 961


Internal Dimensions
Estate

Dimension (mm)


Front headroom 999

Front leg room 1108

Front shoulder room 1408

Rear headroom 1009

Rear leg room 853

Rear shoulder room 1385

Luggage Space (mm)

Max. load height 883

Width between arches 1159

Load space length (to rear seat back) 1042

Load space length (to front seat back) 1669

Luggage (cu m)*


Used in 5 seat config. 0.482
Two seat config. (laden to roof) 1.525


C Max

Dimension (mm)

Length O/A 4372

Width with no mirrors 1825

Width with mirrors 2022

Height O/A (unloaded) 1588

Bootlip height (unladen) 586

Bootlip height (laden) 542

Overhang front 906

Overhang rear 826

Wheelbase 2640


Internal Dimensions

Dimension (mm)

Headroom front 1021

Leg room front 1077

Shoulder room front 1422

Headroom rear (no sunroof) 960

Leg room rear 951

Shoulder room rear 1402


Luggage space

Load height (max) 921

Width (between wheel arches) 1050

Length (to back of rear seats) 855

Length (to back of front seats) 1734

Stowable luggage volume
cu. metres

In 5 seat config. (loaded to roof) 0.550
2 seat configuration (loaded to roof) 1.620
HalbaSus
QUOTE
bun, intre cmax si focus2 combi care e mai utila?
e mai mult spatiu la pasagerii din spate in cmax pt ca in combi imi pare mic...


Pai c-max e monovolum de aici rezulta automat o impresie de spatiu ca l-au inaltat... si chiar e mai mult spatiu in portbagaj... in interior spatiul este cam acelasi dar e folosit altfel... intr-un hatchback scaunele se monteaza relativ jos (ma rog, mie in focus nu mi s-au parut chiar asa jos, dar oricum mai jos decat in c-max), daca stai mai aproape de podea (deci nu stai ca pe cacatoare) atunci obligatoriu trebuie sa iti intinzi picioarele mai departe, deci ai nevoie de mai mult spatiu. Daca in schimb ai scaun inalt si stai ca pe wc poti sta practic cu picioarele lipite de bancheta... deci atat soferul isi va trage scaunul mai aproape de pedale, iar pasagerii vor avea si ei mai mult loc pentru picioare (pecare oricum nu-l vor folosi pentru ca si ei stau pe scaune inalte) - cam asa e si in logan de altfel... Deci: in ambele masini spatiul pt pasageri e cam acelasi, doar ca in c-max stai altfel si din cauza asta ai mai mult loc la picioare (dar sacrifici pozitia de condus mai joasa).

AlexTM
QUOTE (HalbaSus @ Jan 10 2011, 05:51 PM) *
in c-max stai altfel si din cauza asta ai mai mult loc la picioare (dar sacrifici pozitia de condus mai joasa).


Eu zic "castigi pozitia mai inalta biggrin.gif"
Ia dom'le Zafira sau Touran cu 7, tocmai ca sa-i pedepsesti pe aia de la Ford care nu s-au gandit ca 7 locuri ar fi utile.
Chiar daca iti trebuie odata la luna sau la 2 luni, tot e bine.
20krpm
outback. io ma uit din directie opusa, am avut suv pina acum cit a fost copilu mic si parca a devenit cam prea mare de la o vreme, outback mi se pare un pas inapoi (?) care nu-mi strica prea mult optiunile. dar luind in calcul ce cauti tu, sigur as arunca un outback in competitie.
mike.omega
Taxele pt motoarele de la subaru depasesc venitul mediu pe o luna dry.gif
DORU
QUOTE (Titi1988 @ Jan 10 2011, 12:04 AM) *
Eu as merge pe o skoda octavia 1.9 tdi combi cu ceva dotari gen http://autovit.ro/skoda-octavia-C16753072.html cica 4x4 teehee.gif


Ai ales un anunt cu erori, pt ca am gasit cel putin doua...inadvertente acolo fata de realitate. thumbsup.gif


QUOTE (RUE @ Jan 10 2011, 04:55 PM) *
desi e o oferta buna, masina lui Doru are imediat 10 ani.


Are 8 ani si e Octavia - deci de genul feminin ! Si tu o imbatranesti ?! Doar stii ca reprezentantelor sexului feminin NU le place asta teehee.gif
RUE
scuze, trebuia sa zic doar ca are o varsta respectabil ... :-)
am si eu defecte: invat pe fiica mea sa zica la prietenele sotiei TANTI. sa vezi atunci ofuscare :-)
xamez
te-ai hotarat la o marca anume?
DORU
Cum nu, doar conduce o Dacia Logan acum biggrin.gif
xamez
eu la noua masina daca sa hotarat ma refeream ?ce marca ?ce motor ?cati cai ?etc
DORU
Stiu la ce te refereai, dar ma gandesc ca e prematur sa-l intrebi... deocamdata whistling.gif
RUE
cp 100 +
portbagaj de combi...
esp
climatronic
pilot automat (tempomat)
nu m am decis la o marca dar nu mai iau in calcul dacia la urmatoarea masina (cel putin la modelele actuale)
cochetez cu fordul
nu e o necesitate imediata. daca apare o oportunitate facila pot incerca schimbarea.
RUE
QUOTE (DORU @ Jan 11 2011, 07:13 PM) *
Cum nu, doar conduce o Dacia Logan acum biggrin.gif



sunt obosit sau nu am inteles eu aluzia, daca e facuta una
DORU
Era o poanta nevinovata, sper sa recitesti maine si sa-ti dai seama rolleyes.gif
RUE
in mod obligatoriu o sa merg sa palpez ce e prin piata de masini, macar pt asta nu deranjez prea mult.
pietarii o sa se bucure de clientela.
RUE
daca nu fac pasul la combi (adica nu apar pe surse cunoscute oferte placute) caut o masian mica pt sotie.
gen corsa 1000 cmc musai cu servodirectie si stare buna de functionare. dau 1 euro pe cmc ;-)
Seri
Te referi la Corsa B? Motorul 1.2 e mai economic decat cel de 1.
ncristi
Cel mai (sau unul din cele mai) bun combi mi se pare megane 3 sport tourer. Tocmai am cochetat cu el pana acum ceva vreme insa am renuntat din cauza pretului si ofertei excelente pe care am avut-o de la ford. Cea mai mare garantie reala de pe piata (in afra de toyota am impresia care da 5 ani) , interior superb, dieseluri excelnete si foarte frumoasa. Pretul in schimb la o masina cu dotari decente este relativ ridicat.

Numai cum arata ...
RUE
sincer? la sh nu l gasesti la 7000 euro, nici macar la 10 000 zic eu.
chiar si modelul anterior este f frumos si o masina ok.
totul este sa iei o masina cunoscuta si care nu are probleme daca se poate.
altfel, ce i pe net si in targ combi si mai ales diesel au 250 000 km cum zicea Titi din ce tin minte.
AlexTM
E prea nou. Mai asteapta cateva luni.
RUE
duster sh puternic devalorizat?
AlexTM
Parca voiai break de familie, nu din categoria X3, Q5 ...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.