Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Viteza la care masina consuma ce mai putin
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Aria Tehnica Masini.ro
Mugur34069
Salut membri,
sunt nou pe forum.
Am si eu o intrebare,asa inginereasca ca sa spun pentru specialisti,si anume:- care e viteza la care masina consuma cel mai putin? :?:
Am tot cautat prin specificatiile tehnice dar n-am gasit nimic.Eu am deocamdata un Opel Astra Caravan1995 ,si ai mei prieteni imi spun ca viteza e cea indicata de acul la verticala,adica pe la 110km/h.
Iulian HondaFan
ar fi viteza la care intr-a cincea ( sau a 6-a daca are 6) ai fi la turatia minima de pe la care cuplul motor este adecvat transmisiei ( de regula la motoarele pe benzina pe la 1500-2000rpm), dar depinde de curba cuplu-turatie si de coeficientul de aerodinamicitate al masinii tale.
Nazareno Gabrielli
Mugure, incearca sa mergi in viteza a cincea la 2500 de turatii. Vezi daca asa iti consuma mai putin,
G e o r g e
este viteza de 90 km/h . acolo sunt facute toate testele !!!


in principiu este viteza care o atingi in ultima treapta la cuplu maxim . de obicei curba de cuplu are doua momente de maxim local , si un maxim global . maximul global la motoarele pe benzina este pe la 4000rpm.

dar mai exista si un maxim local mai jos pe la 2750-3000rpm.
Iulian HondaFan
pai, din cate m-am uitat eu la motoare cuplul maxim este f. variabil, de la 1750 la 6500 rpm, dar nu cred ca iti trebuie cuplu maxim ca sa mergi linistit cu viteza constanta, mai ales daca masina are un coeficient de aerodinamicitate mic ( atunci nu ai nevoie de multa forta la roata).

daca mergi la 4000rpm nu cred ca obtii consum optim, trebuie sa mergi la o turatie mai joasa ( suficient de joasa ca sa nu consumi mult si suficient de inalta ca sa ai cuplul necesar la roata pt. viteza respectiva).
G e o r g e
iulian , eu ziceam ca exista pe graficul curbei de cuplu mai multe momente de maxim local.

dar unul singur este maxim global al graficului.

(la solicitarile publicului pot sa desenez si niste integrale care sa aproximeze diferite curbe de cuplu :blackeye: )

asa ca momentul de cuplu maxim global este pe la 4000, dar undeva pe la 2500-3000 mai are un moment de maxim dar local .
Iulian HondaFan
nu am contestat chestia cu maximele locale, dar motoarele sunt f. diferite dpdv al turatiei la care se atinge cuplul maxim.

am argumentat numai ca nu ai nevoie de cuplu maxim ca sa mergi cel mai economic.

intr-adevar daca ai un umar initial pe grafic ( pe care tu il numesti cuplu maxim regional, eu i-as mai zice punct de inflexiune) la 2000-2500rpm s-ar putea ca acolo sa fie cel mai bine. ar fi bine sa putem desena chestia asta ca e mai sugestiva.
malin34426
Cursul de motoare da clar curba de consum cu punctul de minim
corespunzator turatiei la care se obtine momentul (cuplul) motor maxim.
Mi se pare si normal , fiind turatia la care motorul are randamentul maxim. Doar transmisia automata reuseste sa deplaseze putin acest punct ceva mai sus in turatie avind o curba de factor dinamic mai desteapta.
Iulian HondaFan
adica la Civicul meu care are cuplul maxim la 4800rpm trebuie sa o tin asa turata pt. consum minim? :scratch:

si intr-a cincea as fi pe undeva pe la 140km/h la turatia asta, deci m-ar lua potera usor :blackeye: ... are sens ca un producator sa construiasca masina in acest fel?

totusi stiu de la un radio-show popular pe NPR ( National Public Radio) - Car Talk ( http://cartalk.com/menus/info.html ) ca modul cel mai economic de condus este sa o turezi cat mai putin posibil, dar nu atat de putin incat sa ajungi pe panta initiala a curbei cuplu turatie care de obicei e mai abrupta si unde o scadere mica a turatiei duce la o scadere mare a cuplului. practic stii unde este acesta turatie dupa faptul ca motorul incepe sa tremure cand scazi turatia la 1000-1500rpm.

motorul daca se tureaza mai tare nu consuma automat si mai mult ( ca sunt mai multe cicluri pe minut) :?: .

poti sa dai mai multe amanunte/argumente in sprijinul afirmatiei tale? eu n-am ajuns la un curs de motoare inca :roll:
James Kilowatt
E corect ce spune malin. Motorul este proiectat asfel incat atunci are randamentul maxim.... distributia, aprinderea amestecul optim cam atunci se realizeaza.
Iulian HondaFan
si deci, eu trebuie sa zum-zum Honditza la 4800rpm?!!! :shock: :shock:

nu cred ca e totusi exact :scratch: mai ales ca motorul VTEC este bimodal, cuplul maxim se realizeaza cand motorul trece pe profilul agresiv al camelor de turatii mari, dar automat si consumul creste. cand se trece pe acest mod de "performanta" injectia se face mai generos. pe profilul economic al motorului la turatii sub 4000rpm consumul e mai mic desi nu ai atata cuplu.

nu contest ce spuneti voi despre randamentul motorului dar cred ca sunt si alte chestii de luat in considerare...

va rog elaborati.
stefan_ieu
Poate ne ajuta in acest caz cei care au computer de bord. Sa mearga cu diverse turatii (in ultima treapta, evident) si sa urmareasca consumul pe bord.
Echo
Tocmai mi-am adus un Golf TDI de 110 cai din Germania. Nu stiu cat de relevant este dar mie la 1900 rpm (turatie de cuplu maxim) imi consuma (pe drum drept evident) 3,8 L/100KM. Un lucru interesant, la 2450 rpm la 115 km/h imi ia fix 5 litri.
Iulian HondaFan
Echo, la TDI cuplul maxim e acolo. Asa e si la 1.8T ( cuplul maxim la 1900rpm). chestia este cum e la motoarele pe benzina nonturbo care de regula au cuplul maxim la peste 3500-4000rpm.

Echo, motto-ul tau este de sorginte americana, dar nu sta in picioare. Japonezii si motoarele turbo au dovedit ca este "substitute" pt. cubic inches: iVTEC, VVTi si turbo toate storc mult mai multa putere din inch-ul ala cubic decat un "loafer" gras si energofag american la care zicala se referea.

iVTEC de 2.0l cu cei 240 de ponei "afuma" un V6 de 3.6l Ford sau GM care abia scoate un 200CP.
ce sa mai zicem de cei 300 de ponei ai 2.5T al lui Subaru care bate majoritatea V6-lor.
Iulian HondaFan
QUOTE(MR28673)
E corect ce spune malin. Motorul este proiectat asfel incat atunci are randamentul maxim.... distributia, aprinderea amestecul optim cam atunci se realizeaza.


m-am mai gandit.

la rpm de cuplu maxim ( sa zicem ca pt. motorul X este la 4000rpm, ceea ce e cam pe acolo la majoritatea benzinarelor) randamentul, pe care il consideram in putere la arborele cotit raportat la consum in l/h ( bine asta e inmultit cu coeficientul caloric al benzinei, dar asta e constant), este cel mai bun.

dar asta nu inseamna neaparat ca consumul este cel mai mic la 4000rpm, poate fi si mai mic la 2000rpm, chiar daca randamentul motorului e mai mic in acest caz. daca nu ai nevoie de putere mai multa la acea viteza nu vei consuma mai mult ci mai putin.

ce ziceti?
Nazareno Gabrielli
Mugur voia sa stie la ca viteza consuma mai putin Astra lui. Nu stiu daca s-a lamurit. Eu am zis ca cel mai putin consuma la 2500 rotatii in viteza a cincea.
Iulian HondaFan
pai, nu e vorba doar de Astra lui ci si de alte masini pe benzina.

problema mi se pare f. interesanta. am gasit ceva raspunsuri dar nu cred ca am epuizat subiectul.

ah, si mugur nu ne-a spus ce motor ar, cati ponei si la ce rpm, etc...
malin34426
Marius! Se vede ca nu iti cunosti honda . motorul V-tec este gestionat de un calculator ce are in eeprom DOUA plaje de functionare. Deci practic motorul tau are doua varfuri de moment maxim (bineinteles ca ei il dau pe cel mai de sus si la turatia din plaja superioara. Dupa intrarea in functiune a distrbutiei variabile, ai practic un alt motor dpdv constructiv si
al gestiunii. axele se incruciseaza asa mult incat te miri cum functioneaza.
Am vazut pe stand in Italia un Eg4 adus la 289 cp (fenomenal pt un 1,6 aspirat). avea primul varf de cuplu la 3700 si al doilea la 5850 (320Nm)).
Puterea max o atingea la 9100. Dar aceste motoare se abat putin de la linia clasica si consumul lor este mic datorita rezervei mari de putere.
Dar la motoarele clasice e valabil ce am scris mai sus.
E foarte adevarat ca pentru a micsora consumul , stilul decondus trebuie astfel moderat incat la schimbarile in trepta superioara sa aduci motorul pe panta dinaintea virfului de curba dinamica acolo unde se accelereaza fara sa "se chinuie"(adica face urcarea cu minim consum de energie ).
Axest lucru se simte prin vibratiile din caroserie.
Iulian HondaFan
maline, se vede ca nu citesti cu atentie posturile laugh.gif .

asta am spus si eu ca motorul VTEC e bimodal... VTEC este o chestie electro-mecanica ( cand se atinge o turatie presetata chipul comanda o valva electromecanica care baga ulei sub presiune intr-un circuit care angreneaza cuplarea mecanica a valvelor de admisie la o alta cama) se trece astfel de la o cama cu profil "economic" folosita la turatii joase la una cu profil "performant" folosita la turatii inalte...

Apropos, tipii care fac emisiunea mentionata in postul meu de mai sus sunt ingineri absolventi ai MIT ( Massachusets Institute of Technology) dupa cum cred ca stiti una dintre cele mai celebre universitati tehnice din lume. de aceea cred ca si ei stiu ce vorbesc...

cred ca o sa le trimit un email si sa ii intreb direct...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.