Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Vreau masina noua, clasa mica
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Pages: 1, 2, 3
Lucian107416
Am decis sa inmormantez Tico si intentionez sa-mi achizitionez unul dintre modelele mentionate si m-ar interesa si opinia voastra. Cred ca unii dintre voi aveti si ceva experienta cu unele modele si puteti faca o comparatie directa. Masina va fi folosita exclusiv in oras, ma intereseaza sa fie cu motor benzina Euro5, "fun to drive", fiabilitate perfecta si pret minim smile.gif Vreau sa platesc maxim 6000E(de preferat cat mai aproape de 5000E) pe langa 3 vouchere rabla. Lista nu e inchisa, mai puteti avea si alte sugestii, poate aveti cunostinta de alte oferte promotionale, etc.
Preferintele mele, fara a lua in considerare pretul, arata asa :
1. Panda ( cam scumpe cele cu Euro5)
2. C1
3=4. i10 si Alto(cel mai complet echipate, i10 are si discuri frana spate si USB)
PS. Mai cochetez si cu Sandero, dar e putin cam mare. Desi daca voi avea 2 copii( e pe drum al 2-lea) s-ar putea sa se justifice achizitia lui.
Diesel
Imi cer scuze ca sunt off topic, dar te grabesti cu schimbarea? ca avem nevoie de un Tico aici.

Avand in vedere al 2-lea copil, cred ca Panda ar fi cea mai buna idee.

Ai ales C1, in loc de 107 si Aygo pentru ca e mai ieftin?
Lucian107416
QUOTE (Diesel @ Dec 30 2010, 10:34 AM) *
Ai ales C1, in loc de 107 si Aygo pentru ca e mai ieftin?

Evident. Sunt univitelini(desi difera putin la aspect), Aygo e prea scumpa si nu ma intereseaza 5 ani garantie pentru ca sunt suficient de fiabile pentru a nu avea nevoie de ea. De Eurial nu vreau sa aud.
HalbaSus
Eu nu as exclude nici sparq-ul din ecuatie, e ceva mai mare decat c1... e mai ieftin decat c1 si mult mai ieftin decat panda (desi panda e o idee mai mare am senzatia).
Lucian107416
Am uitat conditiile obligatorii. ABS si AC. ABS-ul il cam au toate( cu exceptia unor modele inferioare de Panda).
Spark-ul imi place , dar l-am exclus dpdv al pretului. Aveam impresia ca e cam scump si m-am uitat pe site. Cel mai ieftin model cu AC era 9400. La Panda ma refeream la modele din oferta, de lichidare stoc etc. Altfel se descalifica si el
Lucian107416
QUOTE (Diesel @ Dec 30 2010, 10:34 AM) *
Imi cer scuze ca sunt off topic, dar te grabesti cu schimbarea? ca avem nevoie de un Tico aici.

Pai oricum nu-l pot casa imediat. Voucherele le cumpar daca imi iau masina in ianuarie. Problema e ca mi se aprinde lumina de averitizare alternator/baterie. Alternatorul incarca(masurat), dar cred ca devine consumator cand e contactul scos. Inca nu sunt 100%. Acum scot borna la fiecare oprire biggrin.gif, intru pe usa din dreapta pentru ca zilele astea am ramas cu clanta de la usa soferului in mana smile.gif . Ar fi o rabla buna de concurs. Mai vedem cum se comporta in timp.
solmar
Suzuki & Mini.
Lucian107416
cooper S sau JCW ? biggrin.gif
Suzuki am(Swift-limuzina familiei biggrin.gif) si, de altfel, apare si Alto in titlu.
laurentiu
Daca as fi in locul tau m-as uita in ograda tripletilor si cred ca alegea cea mai rationala ar fi, asa cum zis si tu, C1. De ce? Pentru ca nu e o masina prea scumpa, e fiabila (daca nu stiai motorul de 1.0 si 68 CP de la Toyota a aparut acum vreo 8 ani si chiar si anul trecut a castigat titlul de Engine of the Year la cilindreea lui). In plus, spatiu suficient de mare mai ales in spate, intretinere, taxe si consum scazute, dotari ok... eu zic ca e o afacere buna. Singura problema ar fi portbagajul mic. Dar mi se pare absurd sa-i reprosezi unei masini mini ca are portbagajul mic. smile.gif
Lucian107416
Laurentiu, asta e motivul pentru care C1 e numarul 2 in preferintele mele. Am testat(locul din dreapta) un Peugeot 107(second hand), tatal meu ~1.80 statea fara probleme in spatele meu ~1.80.M-am hotarat totusi pentru masina noua.
Motivul pentru care Panda e numarul 1 e ca am inteles ca ai mai mult feeling in comenzi si e usor superior la capitolul fun.
adrian_r5
QUOTE (Lucian107416 @ Dec 30 2010, 10:56 AM) *
Spark-ul imi place. Cel mai ieftin model cu AC era 9400.

Aici zice ca este ceva mai ieftin - "New Spark 1.0 DOHC 68 CP Spark + cu A/C (1EP48CK5D) ... 7.899 Euro cu TVA inclus (sau 5.199 Euro cu TVA ši primele de casare incluse)".

L.e. - da' s-ar putea sa mai fie ceva "subtilitati" care mie imi scapa ... si pretu' sa fie mai mare ...
laurentiu
CITAT(Lucian107416 @ Dec 30 2010, 07:04 AM) *
Motivul pentru care Panda e numarul 1 e ca am inteles ca ai mai mult feeling in comenzi si e usor superior la capitolul fun.


Inca ceva: te-ai gandit la un Panda 70CP Multijet? Daca da, atunci iti dau dreptate. Daca te referi la motoarele pe benzina nu sunt de aceasi parere cu tine. Am condus un 107 cam 200 de km, 120 dintre ei pe A1 si mi-a placut. Desi ai crede ca motorul e slab, senzatia e alta. Mie mi-a placut.
In plus dpdv tehnic cred ca tripletii sunt mai reusiti decat Panda. Pana sa apara ei la clasa mini si eu as fi ales oricand Panda. Acum m-as mai gandi. smile.gif
solmar
Atentia mea distributiva e sub zero azi. Am mai comis una mai devreme.... asa ca mai jos salvez aparentele.

Mini e preferata sotiei si cred ca o sa ma dau si eu cu placere dupa ce-o sa luam una (2011-2012). Am luat-o in calcul in ideea ca nu importa pretul. Altcum e o alegere scumpa.

Suzuki in general mi se par OK, desi n-am condus niciuna. Ofertele lor sunt in general full option si asta conteaza mult. M-am uitat la Alto si e de luat in calcul.
adrian_r5
Atit tripletii cit si Alto sint masini cu 4 locuri pe cind Spark si Panda au 5 locuri.
James Kilowatt
Din cele enumerate initial, as merge pe Panda. Sau eventual pe sor-sa 500, care e mai hazlie insa nu sunt sigur ca e mai practica. Nici Alto sau Splash nu ar fi rele.

Coreenii se laudau la un moment dat ca I10 e cea mai mica masina din lume omologata cu 5 locuri. Insa nu sunt foarte convins ca e "fun to drive".

Alta care ar merge luata in calcul e chevy Spark. Are un motoras de 1L care insa e in 4 cilindri, nu in 3 ca marea majoritate a celor concurente si niste dotari de serie acceptabile. Insa unora nu le place designul.
T u d o r
Daca mai astepti un copil atunci poate ca Sandero ar fi alegerea inteleapta. In afara de portbagajul usor mai mare e vorba si de spatiul interior. Stiu eu pe cineva care si-a luat autobuz (aka Skoda Superb) pe acest considerent. biggrin.gif
Lucian107416
Fiat incepe sa se autoelimine datorita curelei de distributie care trebuie schimbata la 2 ani!!!! Penibil.
Sandero imi trage foarte mult cu ochiul smile.gif. Gasesc ca e putin cam mare, dar e singura dintre cele enumerate care-mi permite sa transport in portbagaj caruciorul copilului( cel care e si cu landou). Mai am 2 carucioare care incap in orice masina, dar nu sunt pentru copii ce nu-si pot sustine capul. In plus, consider Sandero cel mai reusit design Dacia. Si as ajuta si economia nationala.
xamez
QUOTE (Lucian107416 @ Dec 30 2010, 06:35 PM) *
Fiat incepe sa se autoelimine datorita curelei de distributie care trebuie schimbata la 2 ani!!!! Penibil.
Sandero imi trage foarte mult cu ochiul smile.gif. Gasesc ca e putin cam mare, dar e singura dintre cele enumerate care-mi permite sa transport in portbagaj caruciorul copilului( cel care e si cu landou). Mai am 2 carucioare care incap in orice masina, dar nu sunt pentru copii ce nu-si pot sustine capul. In plus, consider Sandero cel mai reusit design Dacia. Si as ajuta si economia nationala.

suzuki swift 1.3 93 hp for fun thumbsup.gif
Lucian107416
am deja unul de 1.5 101 cp for fun biggrin.gif
getodac
Din clasa mica mie imi place foarte mult Opel Agila, este cea mai frumoasa dintre pitice si destul de spatioasa, ideala pt oras mai ales ca poate fi echipata si cu cutie automata, singurul minus este pretul foarte mare pentru ce ofera masina.
Alex-F1
Pai acuma trebuie sa te hotarasti totusi.....vrei clasa mica sau vrei o masina care sa se preteze la 2 copii? Ca in portbagajul lui C1 nu mai ramane mult loc dupa ce pui poseta sotiei si un bax de pampers, iar Sandero numa clasa mica nu e si in plus nu stiu cat de "fun to drive" e sau cat e de ieftina la intretinere.... unsure.gif
Lucian107416
exact asta e dilema. trebuie sa studiez toate aspectele. iar fun to drive trebuie sa fie numai prin oras. De ex, pentru mine Tico era fun...
pmhoria
Motoarele alea pe benzina de pe Logan is ieftin de intretinut. Cel putin ala de 1.6 de 90 cai .. merge de 5 ani la tatal meu fara nicio problema. Numai revizia o data pe an plus o distributie pana acuma. Dpmdv se merita sa iei daca nu ai nicio pretentie la sportivitate/fun. Pt o masina de deplasta de la A la B e super ok.
HalbaSus
Pai stai ca nici competitia nu e formata din sti-uri si evo-uri... "sportivitate" nu vei gasi nici la fiat panda nici la C1... in opinia mea dacia logan/sandero e o varianta foarte competitiva la banii astia... iar cu 2 copii... eu as vota pt logan fara discutii.
Diesel
Dupa Tico, Sandero ti se va parea un camion puturos. Panda este aproape la fel de rapida ca un Ferrari pe un ciruit de karting biggrin.gif
Lucian107416
@Halba - C1 e echivalent cu Golf 1.6 dpdv al sportivitatii, iar in oras are avantaj
@Diesel - exact de asta ma tem. Din pacate pe vremea asta nu poti face nici un test relevant, asa ca ma uit si eu la raportul putere greutate si atat. Oricum, realist vorbind, nici timp de drive-teste n-as avea
HalbaSus
Mi se pare mie sau cea mai lenta masina aflata in productie la ora actuala este o panda (1.2 4x4 sau ceva enormitate de genul asta, oricum 0-100 dureaza vreo 20 de scunde).
T u d o r
QUOTE (Diesel @ Dec 31 2010, 01:33 PM) *
Dupa Tico, Sandero ti se va parea un camion puturos. Panda este aproape la fel de rapida ca un Ferrari pe un ciruit de karting biggrin.gif


Poate pana la 30 km/h, adica pana schimbi a 3-a la Tico. biggrin.gif Iar pe un circuit de trotinete un Smart bate orice camion.


Luciane, mai ai o masina mica de oras, am eu un var care in loc sa aiba o masina intreaga are 3 mai mici. Si nu e bine.

Definitie: masina intreaga = masina in care poate pleca macar 2 zile impreuna cu toata familia lui si bagajele aferente.

HalbaSus
de acord cu Tudor, departe de mine de a fi fanul masinilor mari "de familie"... dar pentru 2 copii eu zic ca ai nevoie de un logan sau ceva similar ca spatiu interior/portbagaj. Ori in clasa asta si in banii astia Loganul e imbatabil.

De accord, nu va fi fun to drive. Deloc. E un pic ca si casatoria si copii, lumea nu le face de dragul distractiei biggrin.gif.
adrian_r5
QUOTE (Lucian107416 @ Dec 30 2010, 08:35 PM) *
am deja unul de 1.5 101 cp for fun biggrin.gif


QUOTE (HalbaSus @ Dec 31 2010, 06:48 PM) *
De accord, nu va fi fun to drive. Deloc.


Swift de 1.5 n-am condus ... in schimb, pe vremea cind voiam sa-mi iau, am facut ceva "driveteste" cu 1.3 ... si din ce-mi aduc aminte era destul de "fun to drive" ... comparat cu Logan / Sandero ... e din alt film (e drept, Logan 1.6.16V n-am condus ... da' nu cred ca e mai "fun to drive" decit Swift).
Diesel
Tudor, lasa ca vedem noi pe Transfagarasan cum sta treaba biggrin.gif

Panda 4x4 cu cel mai mic motor disponibil e intr-adevar abominabila, dar nu se pune problema de 4x4 aici.

Eu am impresia ca Lucian cauta masina pentru nevasta sau in orce caz o masina secundara Swift-ului. A zis ca masina nu va parasi orasul si voi ati inceput cu "spatiul, ultima frontiera".
xamez
QUOTE (Lucian107416 @ Dec 30 2010, 06:35 PM) *
am deja unul de 1.5 101 cp for fun biggrin.gif

sorry nu m-am uitat LA MULTI ANI PE NOUL AN .
HalbaSus
Diesel, si dupa parerea ta copii si carucioarele se comprima in mod miraculos pe perioada cand sunt in oras si devin mai mari doar cand parasesc limita geografica a orasului ?
Intr-un C1 nu iti incape nici macar 1 carucior, nici din ala sport...

QUOTE
Panda 4x4 cu cel mai mic motor disponibil e intr-adevar abominabila, dar nu se pune problema de 4x4 aici.


Daaa... Varianta de top de la panda e un adevarat ferrari killer cu toti ce 1.2 litri si 60 de cp ai sai... (asta daca excludem modelul pe tractorina (care banuiesc ca are si un pret obscen) care e un adevarat bolid de 70 cp dizelari). Prin comparatie motorul entry-level de la logan (1.2 75 cp) este mai rapid decat benzinarul de top de pe fiat panda... si doar o idee mai lent decat dizelarul cuplos de 1.3 (dar sa iti iei masina mica cu motor dizal mic este dovada suprema a zgarceniei).

Sincer nu imi place loganul in mod deosebit, are o cutie de viteze prost etajata, pozitie de condus nasoala si nu va castiga niciodata un premiu de frumusete. Dar nu vad ce are panda in plus fata de logan ? E mai mic, mai lent, mai scump... asta e clar...
Diesel
In primul rand, VBH a testat Panda cu 1.4l 16v si 100cp. Uite clipul:


In al doilea rand, am vrut sa destind un pic atmosfera (am pus si emoticon, jeez) nu uita sa bei o bere si pentru mine, ca eu in noaptea asta o ard cu tarii biggrin.gif

Loganul are directie si suspensii de SUV. Asta lipseste din specificatiile de marime a portbagajului, motor si performante si asta va scapa voua.

Panda are 3.6m lungime, Sandero are 4m iar Loganul are 4.2m. Panda are 40cm in plus de manevrabilitate. C1 e si mai scurt.
Lucian107416
QUOTE ( T u d o r @ Dec 31 2010, 06:20 PM) *
Luciane, mai ai o masina mica de oras, am eu un var care in loc sa aiba o masina intreaga are 3 mai mici. Si nu e bine.
Definitie: masina intreaga = masina in care poate pleca macar 2 zile impreuna cu toata familia lui si bagajele aferente.

Tudor, nu cred ca am nevoie. Deocamdata consider ca pentru cazurile(rare) in care am nevoie pot inchiria. Swift-ul e pe post de limo.

QUOTE (Diesel @ Dec 31 2010, 08:12 PM) *
Eu am impresia ca Lucian cauta masina pentru nevasta sau in orce caz o masina secundara Swift-ului. A zis ca masina nu va parasi orasul si voi ati inceput cu "spatiul, ultima frontiera".

Exact. E masina cu care voi transporta copii la soacra/gradinita/parc si eventual scoala si de mers la serviciu. Va inlocui Tico.

QUOTE (xamez @ Dec 31 2010, 08:14 PM) *
QUOTE (Lucian107416 @ Dec 30 2010, 06:35 PM) *
am deja unul de 1.5 101 cp for fun biggrin.gif

sorry nu m-am uitat LA MULTI ANI PE NOUL AN .

Nici o problema. LA MULTI ANI SI VOUA, TUTUROR.

QUOTE (HalbaSus @ Dec 31 2010, 08:48 PM) *
Intr-un C1 nu iti incape nici macar 1 carucior, nici din ala sport...

Ba da.
QUOTE (HalbaSus @ Dec 31 2010, 08:48 PM) *
Daaa... Varianta de top de la panda e un adevarat ferrari killer cu toti ce 1.2 litri si 60 de cp ai sai...

Varianta actuala de 1.2 are 69 CP.
HalbaSus
Incape un carucior in C1 ? Esti sigur ? ai testat ?
Stiu ca am fost sa vad C1 impreuna cu un coleg care era intr-o situatie similara cu a ta (vroia masina pentru nevasta, el avand 2 copii (unul inca nenascut la acea vreme)) si desi cu oarecare indulgenta ne puteam inchipui cum ar intra 2 scaune de copii in spate singurul loc unde am fi gasit loc pentru un carucior ar fi fost scaunul pasagerului din fata.

P.S: Pana la urma el a luat Spark (tocmai pentru motivul ca era mai mare).
Lucian107416
100%. Depinde de carucior. Eu am unele foarte compacte, dar mai lungi. N-am testat, ca n-am avut caruciorul la mine. Dar si eu si taica-meu am fost de parere ca incape.
solmar
La multi ani! Atunci fa proba cu caruciorul! Later on is too late...
T u d o r
Ok, daca e pe post de a doua masina atunci cauta ceva ieftin... cel mai ieftin. Factorul "fun to drive" nu se potriveste cu "masina nevestii". So cauta ce e ieftin, vezi de spatii interioare de depozitare, portbagaj, acces la el, modularitatea interiorului, etc. Si atunci tot la Sandero ajungem. biggrin.gif

Asa ca idee, decat Panda mai bine tii Tico.
Lucian107416
QUOTE (HalbaSus @ Jan 1 2011, 11:00 AM) *
P.S: Pana la urma el a luat Spark (tocmai pentru motivul ca era mai mare).

Putea sa-si cumpere alt carucior biggrin.gif E multumit de Spark? Ca pe hartie lucrurile arata foarte bine(mai putin servo , desi e hidraulica). Ce motor are? 1000 sau 1200?
adrian_r5
QUOTE (Lucian107416 @ Jan 1 2011, 06:04 PM) *
pe hartie lucrurile arata foarte bine(mai putin servo , desi e hidraulica)

Ce vrei sa spui ??? ... sau doar faceai o comparatie cu EPS-ul de pe Swift ???
Lucian107416
Pai cam toate servodirectiile electrice sunt criticate pentru lipsa de feedback. Pe Swift e ok, sensibila cu viteza, dar nu straluceste la feedback. Ma enerveaza totusi ca ma trage de mana(pentru a se centra) cand trebuie sa merg cu viteza si volanul putin inclinat
adrian_r5
Se pare ca nu prea ne intelegem ... eu credeam ca afirmatia de aici se refera la servodirectia de pe Spark.
Lucian107416
am inteles perfect. Servodirectia de pe Spark e vaga in jurul centrului, nu ofera feedback, desi are o baza mai buna- e hidraulica. Asta voiam sa spun. De EPS-ul de pe Swift tu ai pomenit prima data si mi-am spus impresiile.
T u d o r
E vorba de masinile alea mici si ieftine si fara pretentii pentru oras exclusiv? biggrin.gif E o masina de oras Luciane, ar trebui sa cauti aspectele practice la ea si nu sportivitatea.
Lucian107416
eu cred ca aici gresesti. oras nu inseamna numai sa stai de 5 ori la semafor. Eu nu cred ca orasul te priveaza complet de feeling-ul la volan. Poti aborda o curba mai sportiv, un giratoriu mai sportiv cand e gol etc
PS. Mai poti rata cate o curba, cum am patit recent ... dar asta e alta poveste
adrian_r5
QUOTE ( T u d o r @ Jan 1 2011, 09:15 PM) *
masina de oras ... ar trebui sa cauti aspectele practice

Cam care consideri ca ar fi aceste aspecte ?
HalbaSus
Lucian, eu incep sa cred ca tu defapt vrei sa cumperi un Suzuki Swift Sport si nu stii cum sa te justifici in fata sotiei... biggrin.gif Eu inteleg ce zici tu, si sunt de acord cu sportivitatea in oras... it can be done... dar ori cumperi masina practica in care sotia sa se deplaseze impreuna cu copii, ori cumperi masina pt fun ori le iei pe amandoua la un pret foarte mare.

QUOTE
Putea sa-si cumpere alt carucior

Eu nu cred ca exista carucior care sa intre in portbagajul de la C1, eu am un inglessina zippy (carucior full size dar se inchide ca unul tip umbrela si e printre cele mai mici din clasa lui) si mai am unul sport, cam la fel de lung dar mai subtire cand se inchide... ambele se lauda ca sunt foarte compacte in comparatie cu restul carucioarelor... dar sincer nu vad cum as putea baga vre-unul din ele in portbagajul unui C1 fara sa rabatez scaunele... Iar sa mergi undeva cu 2 copii fara macar un carucior (ca probabil ala mai mare stie sa mearga singur)... mai bine ramai acasa.

Eu zic sa faci un test cu C1 si sa vezi daca incape caruciorul (in primul rand) si daca mai incape altceva in afara caruciorului (in al doilea rand)... daca nu sa il elimini frumos de pe lista.

QUOTE
E multumit de Spark? Ca pe hartie lucrurile arata foarte bine(mai putin servo , desi e hidraulica). Ce motor are? 1000 sau 1200?


Banuiesc ca a luat cel mai mic motor, ca e masina pt nevasta-sa. El personal nu cred ca e multumit, ca el conduce in mod normal un accord de 155 cp si i se pare cam rahitic motorul, dar nu cred ca a luat-o pentru "potentialul sportiv" al masinii... pentru sotie banuiesc ca e ok... te duce din A in B... are loc caruciorul, etc...
T u d o r
@Lucian: Pai eu am inteles ca vrei masina pentru sotia ta, in plus va fi folosita pentru a transporta copiii in oras. Deci aspectul "fun to drive" ar trebui teoretic sa se rezume la cat de fun merge radioul si cat de fun arata masina. biggrin.gif Doar nu vrei sa abordezi giratoriile in forja si apoi sa cauti biberoanele pe sub scaune sau babeticile si piureurile de fructe si legume de pe parbriz.

@ Adrian: Cred ca a raspuns Halba mai sus la intrebarea ta. Deci aspectul practic la o masina pentru transportat copiii se rezuma la accesul la locurile din spate, la portbagajul in care sa incapa diferitele accesorii agabaritice ale copiilor si eventual la ceva isofix-uri.

Stiu ca suna aiurea ce zic eu si de fapt Lucian vrea un SSS cu ceva aspecte practice dar la banii astia niciuna dintre ofertele de pe piata nu sunt mai rasarite decat Logan sau Sandero. Alegerea chibzuita din toate punctele de vedere ar trebui sa fie Sandero pentru oras sau Logan ca masina principala a familiei.
Lucian107416
Oameni buni, Swift-ul e masina de zi-cu-zi a sotiei. Asa ca noua achizitie va fi masina mea si va inlocui Tico-ul!!!! Extraurban conduc doar eu. De fapt, de cate ori mergem impreuna conduc doar eu(exceptie cand am permisul suspendat). Acum imi dau seama ca va indus in eroare masina din semnatura. Ar fi trebuit sa fie Tico. O mare parte din kilometrii Swift-ului sunt ai mei, de-asta apare Swift-ul.
@Halba: Ai dreptate. SSS ar fi masina mea ideala de oras. N-am fonduri pentru ea, din pacate!!!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.