Zefire, am citit cu interes articolul sugerat, dar sincer TWINPORT nu e nou sub soare. Opel e cam tarziu la capitolul asta, dar e de laudat ca se straduieste macar sa tina pasul.
check-out this :shock: :
http://asia.vtec.net/article/k20a/
de notat ca articolul asta a fost scris in 2000 :bounce: !
Honda a inovat prima in acest domeniu.
:idea: un alt avantaj al recircularii unei parti a gazelor rezultate din ardere este si o scadere a emisiilor de NOx ( oxid de azot).
Iata o comparatie a motoarelor de 1.6l cu transmisie manuala
1.6 VTEC ( ca sa vezi ce produce Honda motorul are 16 valve dar e SOHC si nu are nici VVT si nici twinport exhaust asa cum are motorul 2.0 iVTEC :!: ):
110CP, 152 Nm, pe Civic hatch consum mixt 6.4l%, suta in 10.3 sec
1.6 twinport ECOTEC:
105CP, 150Nm, pe Astra hatch consum mixt 6.6l%, suta in 12 sec ( ceea ce inseamna ca si transmisia sucks pt. ca greutatile sunt apropiate)
1.6 VVTi Toyota:
110Cp, 150 Nm, pe Corolla hatch consum mixt 7l%, suta in 10.2 sec.
1.6 VVT Renault:
115CP, 152Nm pe Megane hatch consum mixt 6.8l%, suta in 10,9 sec ( si aici transmisia lasa de dorit )
1.6 FSI VAG:
115CP, 155Nm, pe Golf 5 consum mixt 6.4l%, suta in 10.8 sec
1.6 MPI al Fiat:
103 CP, 145 Nm, pe Stilo consum mixt 7.5%, suta in 10.8 sec
1.6 al Peugeot 307:
110CP, 147 Nm, consum mixt 7.2l% si suta in 11.6 sec
concluzie: la 1.6 pe benzina CIVIC & GOLF RULE :cheers: .