Help - Search - Members - Calendar
Full Version: opel astra caravan 1.9
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Opel > Astra / Zafira
florin33136
imi sta gandul sa iau o masina si as vrea si eu citeva pareri despe un opel astra caravan din 2000 cu motor ecotech diesel de 1.9...multumesc!
Senator
Pe Astra G (1998-2004) motoarele diesel sunt de 1,7 sau 2,0 , nu exista motoare de 1,9 nici chiar pe benzina.
G e o r g e
motoare 1.9 diesel sunt doar pe noul astra si au denumirea de CDTI.

motoarele ECOTEC sunt cele pe benzina . :roll:
Senator
Denumirea ECOTEC nu are legatura cu sursa de energie ci se refera la numarul de supape.

ECOTEC inseamna motor Opel , pe benzina sau diesel , cu 4 supape pe cilindru. :thumbup:
florin33136
ok..am inteles..dar as vrea citeva pareri despre acest tip de masina(poate am intels eu gresit si nu e 1.9 ci 2.0)..multumesc
Senator
In cazul Astra G costurile de intretinere sunt mai mici iar suspensia si directia sunt mai robuste decat cele ale modelelor similare.
Motoarele de pe varianta 20 DTI sunt in general destul de fiabile daca sunt intretinute corect , punctul slab este pompa de injectie.
florin33136
deci Senator sa ma orientez sau nu dupa o astfel de masina?
faza e ca eu am un cielo si m-ar tenta un schimb plus diferenta evident...
Senator
E greu sa raspund cu DA sau NU , asta depinde de ceea ce astepti tu de la aceasta masina. :scratch:

Daca doresti un consum redus ar fi mai bine sa te orientezi spre una cu motor 1.7DTI . De asemenea trebuie sa stii ca 2.0DTI are consumul de ulei ceva mai ridicat , e o problema recunoscuta oficial chiar de Opel.

Ai putea sa studiezi si varianta unui motor pe benzina , sunt economice si mult mai putin pretentioase , totodata scapi de povestea cu pompa care costa (in cazul in care se defecteaza) in jur de 60 de milioane. :shock:

Pe de alta parte daca ne uitam la cat de multe Opel-uri Astra G 2.0DTI se importa (la mana a doua) , putem trage concluzia ca e o masina buna si lumea e multumita. :thumbup:
Iulian HondaFan
QUOTE(Senator)
Denumirea ECOTEC nu are legatura cu sursa de energie ci se refera la numarul de supape. ECOTEC inseamna motor Opel , pe benzina sau diesel , cu 4 supape pe cilindru. :thumbup:


Ecotec sunt si aici pe alte marci GM, nu sunt specifice doar Opel.
Senator
Ai dreptate , exista mai nou ECOTEC-uri si sub alte marci in cadrul GM insa din cate stiu toate au la baza motoare Opel.
In USA exista ECOTEC-uri V6 (2,5 2,6 3,0 si 3,2) precum si cu 4 cilindri (2,2) si mai exista cateva in Australia pe Holden.
Bineinteles mai sunt si motoarele ECOTEC vandute sub marca Vauxhall.
madalina
Vauxhall=Opel in Marea Britanie (pe piata britanica nu exista "Opel", masinile sunt identice, doar au sigla schimbata si, evident, volanul de pe stanga pe dreapta).
zefir34016
Un material interesant despre motoarele ECOTEC de ultima generatie cu tehnologia TWINPORT (acum pe noul Astra H!) - descrie ce-nseamna de fapt twinportu' asta:

http://motoring.iafrica.com/newsbriefs/346925.htm
zefir34016
QUOTE(florin33136)
ok..am inteles..dar as vrea citeva pareri despre acest tip de masina(poate am intels eu gresit si nu e 1.9 ci 2.0)..multumesc

Gasesti aici doua review-uri despre noul Astra (in engl.):
http://driving.timesonline.co.uk/article/0...73885_2,00.html
http://www.tiscali.co.uk/motoring/roadtest...adtests/44.html
Iar aici un review despre Astra break (in fr.) - asta o fi Caravan-ul?
http://fr.cars.yahoo.com/040925/187/42f82.html
Iulian HondaFan
verdictul lui Tiscali referitor la noua Astra:

A big advance on the last-generation model and the most competitive Astra yet - it's not quite a Golf-beater but it's almost there. :cheers:

Vauxhall este cred pastrata ca marca numai pt. ca sa nu raneasca definitiv orgoliul britanic :cry: ( englezii, fie vorba intre noi, au dat-o in bara cu industria auto, nu mai au NIMIC, totul e cumparat de nemti sau americani).

Nu cred ca Opel a facut motoarele ECOTEC V6 de 3l si peste. marcile GM americane (Chevrolet, Pontiac, Cadillac sau Buick) vand milioane de masini cu motoare V6 anual, Opel cred ca atinge cateva zeci de mii, m-as astepta ca mai multa experienta in domeniu sa fie pentru GM aici decat acolo. Dar cred ca e greu de spus care e gradul de comunicare intre proiectantii Opel si cei ai GM de aici.

Ce e clar e ca in curand totul va fi GM si cand vine vorba de Opel. :cussing:
Iulian HondaFan
Zefire, am citit cu interes articolul sugerat, dar sincer TWINPORT nu e nou sub soare. Opel e cam tarziu la capitolul asta, dar e de laudat ca se straduieste macar sa tina pasul.

check-out this :shock: :

http://asia.vtec.net/article/k20a/

de notat ca articolul asta a fost scris in 2000 :bounce: !

Honda a inovat prima in acest domeniu.

:idea: un alt avantaj al recircularii unei parti a gazelor rezultate din ardere este si o scadere a emisiilor de NOx ( oxid de azot).

Iata o comparatie a motoarelor de 1.6l cu transmisie manuala

1.6 VTEC ( ca sa vezi ce produce Honda motorul are 16 valve dar e SOHC si nu are nici VVT si nici twinport exhaust asa cum are motorul 2.0 iVTEC :!: ):
110CP, 152 Nm, pe Civic hatch consum mixt 6.4l%, suta in 10.3 sec

1.6 twinport ECOTEC:
105CP, 150Nm, pe Astra hatch consum mixt 6.6l%, suta in 12 sec ( ceea ce inseamna ca si transmisia sucks pt. ca greutatile sunt apropiate)

1.6 VVTi Toyota:
110Cp, 150 Nm, pe Corolla hatch consum mixt 7l%, suta in 10.2 sec.

1.6 VVT Renault:
115CP, 152Nm pe Megane hatch consum mixt 6.8l%, suta in 10,9 sec ( si aici transmisia lasa de dorit )

1.6 FSI VAG:
115CP, 155Nm, pe Golf 5 consum mixt 6.4l%, suta in 10.8 sec

1.6 MPI al Fiat:
103 CP, 145 Nm, pe Stilo consum mixt 7.5%, suta in 10.8 sec

1.6 al Peugeot 307:
110CP, 147 Nm, consum mixt 7.2l% si suta in 11.6 sec

concluzie: la 1.6 pe benzina CIVIC & GOLF RULE :cheers: .
Senator
Propriu sau nu , sistemul Twin Port merita toata lauda , atinge aproape toate performantele FSI-ului VW dar este mult mai simplu si mult mai ieftin!
Problema cu demarajul trebuie cautata asa cum banuiai la transmisie , e cunoscut faptul ca treptele de viteza la unele Opel-uri sunt mai lungi :puke:

In privinta duelului Golf-Astra lucrurile nu sunt deloc clare , presa auto din Europa nu poate vorbi de un invingator.Golf-ul se bucura de o imagine mai buna datorita predecesorilor 3 si 4 in timp ce Astra e mai modern si mai dotat.Cei care vor face diferenta vor fi clientii care vor opta pentru masina care li se potriveste cel mai bine.

Asa e , Vauxhall e in realitate doar o marca care e menita sa-i faca pe englezi sa se simta mai bine.Cu atat mai ciudat este faptul ca acestia incearca sa sugereze ca Vauxhall e o firma in toata puterea cuvantului. Lanseaza pe Discovery Channel reportaje in care isi insusesc fabricare si proiectarea tuturor modelelor vorbind despre Opel ca marca sub care se vand in restul Europei..... laugh.gif

Motoarele ECOTEC de la X25XE pana la Y32SE (2,5<-->3,2) sunt motoare Opel proiectate in Germania fiind prima serie de motoare V6 din istoria firmei.Cele de 2,5 si 3,0 au echipat Omega B (si Catera) pana prin 2000 iar actualmente cele de 2,6 si 3,2 se monteaza pe Vectra C si Signum.Primele variante (2,5 si 3,0) au trebuit revizuite si imbunatatite , Opel fiind in vremea aceea specialist doar in motoare cu 6 cilindri in linie (60 de ani de experienta nu sunt de neglijat ! ).

Ar fi fost frumos ca Opel sa preia ceva motoare mari din cadrul GM insa acest lucru nu s-a intamplat de aproape 30 de ani.Ce-i drept au existat doua tentative , cea mai recenta privea Omega B care trebuia sa apara si in varianta V8. Masina a fost adaptata , prezentata pe la saloane , linia de asamblare era pregatita si subansamblele se fabricau deja insa de peste ocean s-a dat ordinul de a opri intreaga actiune. Acest lucru a insemnat bani cheltuiti degeaba si clienti nemultumiti si dezamagiti (existau destui care comandasera masina si asteptau deja livrarea :sad2: )
Prototipurile , vreo 20 la numar , exista inca dar nu stiu daca sunt inmatriculate sau zac prin muzeul firmei . Motorul este un 5,7 provenit de la Chevrolet Corvette care trebuia sa aiba in cazul Opel-ului Omega "doar" 310 CP. :headbang:

Desi lucrurile sunt destul de clare sunt totusi curios daca noul motor 3,8 V6 Kompressor care va echipa din 2005 Vectra C si Signum este Opel sau e preluat din cadrul GM.
Iulian HondaFan
FSI-ul este, la nivelul asta de inceput o dezamagire...

asteptam sa fie mai eficient bazat pe schemele teoretice si prototipurile ale GDI-ului de la Mitsubishi. Pretul scade cu productia de serie, va fi probabil mai mare dar nu cu mult. Oricum are potential de dezvoltare f. mare si mi-as dori un FSI 2.0 turbo cu transmisie DSG asa cum va apare pe noul Golf 5 GTI tongue.gif

ECOTECUL twinport de 1.6l, asa cum am demonstrat mai sus, este inca INFERIOR motoarelor similare ale Honda, Toyota si chiar VVT-ului celor de la Renault.

Honda coace iVTEC si pe motoarele de 1.6, 1.4 si 1.7, acolo va fi performanta de varf cred, tinand cont de unde pleaca...

nu stiu ce se intampla cu GDI-ul lu' Mitsu... ma asteptam sa apara in productia de serie.
Senator
Alaturi de avantajele incontestabile una din problemele injectiei directe , inclusiv a FSI-ului , e cresterea exagerata a consumului atunci cand motorul e folosit in regim maxim , lucru care de exemplu la Twinport nu se intampla.
Twinportul e pentru Opel doar o solutie tehnica intermediara cu care s-a dorit si reusit cu costuri mici scaderea consumului si indeplinirea normei Euro4.Nu se doreste in nici un caz a fi un sistem similar sau comparabil celor enumerate de tine.
Incepand cu 2005 vor apare si la Opel motoare pe benzina cu injectie directa (Direct Ecotec) de la care putem astepta mai mult.Pentru inceput:
1.8 16V Direct Ecotec 100 kW / 136 CP
2.2 16V Direct Ecotec 114 kW / 155 CP
Pe langa aceste motoare in 2005 vor aparea si altele cum ar fi un 1.6 16V Turbo Ecotec cu 165 CP , 2.0 16V Turbo Ecotec 175 CP , 2.0 16V Turbo Ecotec 230 CP , 3.8 V6 Kompressor Ecotec 265 CP
si superdieselul 1.9 16V CDTI TwinTurbo Ecotec cu 212 CP. De asemenea vor exista noutati si la transmisii , se vor introduce cutii automate cu 6 trepte cu posibilitate de schimbare manuala.

Mitsubishi face parte de asemenea dintr-un mare concern :protest: asa ca ezitarile si prezenta neconvingatoare in peisajul auto nu trebuie sa ne mire. Honda in schimb se misca bine , am vazut ca au lansat si primul lor diesel care a fost foarte bine primit de presa de specialitate din Europa. :thumbup:

Golful V GTI va avea viata grea , cel putin in Europa , intrucat se pare ca Astra H OPC va fi deasupra ca motorizare si tinuta de drum....
Iulian HondaFan
ce ii va pune Opel sub capota acestei Astra OPC ?

uitandu-ma aseara pe gama Opel m-a impresionat Speedster-ul cu motorul ECOTEC de 2.0l turbo, dar nu neaparat cei 200CP ci faptul ca face suta in 4.9 sec care este de fapt teritoriu de Ferrari, Porsche sau Corvette. e drept masina cantareste numai 945kg, dar mi-ar place un asa "cart".

Honda S2000 din Europa cu 2.0iVTEC care scoate 240 ponei la 8300rpm ( :shock: numai Toyota si Ferrari se mai invart asa de repede) iar cuplul maxim la 7500rpm, dar masina scoate suta in doar 6.2 sec. cantareste, e drept, 1285kg. In USA S2000 are un motor de 2.2iVTEC care scoate acelasi numar de ponei la "numai" 7800rpm si atinge cuplul maxim la 6500rpm, acceleratia fiind de 5.7sec.

Nu mi-e clar din poze ce e cu Signum: e pe platforma Epsilon a Vectrei/Chevy Malibu doar ca e break?
Senator
Se pare ca Astra OPC va avea un motor Ecotec Turbo (poate chiar Direct) de 2.0 cu 240 CP si cu o transmisie corespunzatoare unei astfel de masini.

Speedster-ul are intradevar performante notabile si mi se pare normal din moment ce a fost lansat la aniversarea centenarului Opel.Pacat ca portofelul firmei era cam gol in acea perioada , altfel Speedster ar fi avut parte din start de o motorizare mai puternica , poate chiar un V6.E bine ca totusi a fost lansat si nu a avut soarta bestiei Astrei Xtreme OPC care a ramas in stadiul de unicat. Desi ar fi costat cateva sute de mii de euro cateva zeci de împatimiti au trimis cecuri in alb pentru a putea cumpara una din cele 25 de bucati promise initial de Opel. :blackeye:

Incalcarea teritoriului Ferrari-Porsche nu e o premiera , Opel a mai facut lucrul asta in urma cu 13 ani cu o masina de serie care avea 1656 de kg ! :headbang:

Signum e incercarea celor de la GM de a pacali clientela Omega B si de a o mentine. E un model construit pe platforma Epsilon asa cum ai banuit si care imprumuta foarte multe elemente de la Vectra C. Conform declaratiilor GM nu e un Vectra break :oops: ci e ceva care se cheama "Signum Class" laugh.gif si se vrea modelul de varf al gamei Opel in acest moment. E adevarat ca e mult mai bine lucrat decat Vectra C , finisajele , izolatia fonica si materialele folosite fiind de cel mai inalt nivel. Spatiul pentru pasagerii din spate e enorm , doar la masinile in versiune lunga mai vezi asa ceva. E o masina interesanta si e catalogata ca facand parte din segmentul Premium al clasei medii alaturi de Mercedes C-Klasse , BMW seria 3 si Audi A4.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.