Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Mazda6 MPS
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Mazda
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
pista
CITAT(HalbaSus @ Dec 22 2010, 09:04 AM) *
Deci ti-ai schimbat masina si nu ai pus poze ? huoooo !


Ieri seara am ajuns acasa. A fost o aventura masina fiind incaltata cu Bridgestone Potenza RE050. thumbsup.gif
Fabricatie: 9 / 2007
Rulaj: 23.000km
DRAGOS
superb! s-o alergi sanatos! totul despre masina mea? poze?
T u d o r
Bravo inca o data! S-o alergi sanatos. thumbsup.gif

Asteptam detalii despre consum, feeling, tot tot tot. biggrin.gif
pmhoria
Felicitari Pista !! S-o alergi cu placere si sa nu ai probleme cu ea thumbsup.gif
pista
Va multumesc ! smile.gif

Am vrut sa scriu inclusiv impresiile despre drive testul de miercurea trecuta de cca.1 ora efectuat la Bucurest cu Ralliart Sedan dar topicul e inchis. Tot atunci m-am uitat la primul MPS. Era tot din 2007 cu 36.000km la bord.
Am aflat si de un alt MPS negru care avea la bord 23.000km . Dupa verificarile efectuate ieri dimineata la service BDT am decis sa iau masina cu rulajul mai mic.

Cam asta e povestea...La Subaru OBK singurul lucru care m-a deranjat a fost motorul prea slab pentru gusturile mele.

Motorul turbo de 2,3 cu injectie directa si supape cu distributie variabila e fenomenal. Trage de la turatii mici, practic la 2.000rpm ai ~300Nm iar la 3.000Rpm deja 380Nm. Intre 1.500-3.000 se simte ca un diesel dar dupa 3.000 incepe adevarata distractie. Cutia e cea mai buna avuta pana in prezent, mai bun decat la 120d.
Suspensia este compromisul optim pentru mine intre confort si sportivitate.

Consum Bucuresti-Odorhei 9,8l. Luand in calcul si diferenta de altitudine estimez un consum de ~l extraurban in tara. Consum mediu asteptat 10,5 , cu 85% extraurban si 15% oras.

Revin cu alte impresii si poze.

P.S. astazi masina a primit anvelope Pirelli Sottozero 225/45/18. Dupa testul pe zapada am tras concluzia ca AWD lucreaza bine dar trebuie sa ma obisnuiesc cu plimbatul cuplului din fata spre spate.
pista
Corectare: estimez un consum de ~9l extraurban in tara.
Mircea104901
Felicitari Pista! S-o stapanesti sanatos! thumbsup.gif
Asteptam poze si mai multe impresii. Cu cat ai dat OBK?
HalbaSus
Felicitari pentru achizitie ! thumbsup.gif O alegere foarte inspirata dupa parerea mea.
pista
Va multumesc !
OBK cu rulaj de 85kkm am vandut cu 13,5kE iar pentru MPS cu rulaj de 23kkm am platit tot 13,5kE. Ideea a fost sa nu investesc alti bani in masini dar sa am una cu dinamica superioara.

E o masina la care exteriorul nu tradeaza potentialul dinamic al masinii. As zice ca e un fel de lup in blana de oaie ca si Forester 2,5XT. Cu prima ocazie voi duce la dyno in Budapesta unde au masurat si 120d. Deocamdata incerc sa ma obisnuiesc cu masina dar nu exclud posibilitatea unui tuning. Pe net am gasit urmatorul grafic de putere/cuplu :
Click to view attachment

Deocamdata am numai doua poze facute cu telefonul mobil. A doua poza e panta despre care am discutat in topicul AWD vs. FWD vs. RWD .
Click to view attachment Click to view attachment
HalbaSus
Ori ai vandut foarte bine Outbackul ori ai cumparat foarte ieftin MPS-ul, ori ambele, dar mi se pare nedrept (pentru MPS) sa fie la acelasi pret cu un OBK 2.5 normal aspirat cu kilometraj de 3-4 ori mai mare. Felicitari inca odata. Sper ca in aprilie vii cu ea pe circuit thumbsup.gif
Mircea104901
thumbsup.gif Super "biznis".
"Te-ai facut Victor" (cum spunea hdi mai demult) teehee.gif .
pista
Am avut noroc si la vanzare si la cumparare.
Pe mobile inca mai este anuntul meu cu 13.900Euro. La 3 zile dupa ce am pus anuntul a venit cineva care cauta de vreo 2-3 luni OBK exact ca a mea. Daca te uiti pe autovit nu prea gasesti OBK 2.5i din 2007. Sistemul GPL de pe masina a ajutat la vanzarea masinii. In schimb gasesti MPS cu rulaj de 110.000km si la 11.500Euro !
MPS-ul consuma foarte mult in oras si lumea fuge de astfel de masini pe criza. Am luat din Bucuresti si nu e masina optima pentru o capitala cum avem noi. Pretul cerut a fost de 15.000 si in final am ajuns la 13.500 .

Nu stiu cu ce masina vin in aprilie pe circuit. rolleyes.gif
Lucian107416
Felicitari Pista! Sa ai parte numai de bucurii la volan. Eu zic ca ar merita sa mergi cu MPS-ul de dragul unei comparatii. Ma rog, daca asta implica investitii in alte roti ar fi cam scump.
pista
Merci Lucian ! smile.gif

Da, ar fi interesant sa vad cum comporta fata de 120d pe circuit. Anvelopele sunt intr-adevar scumpe pe 18". In schimb pe jantele de circuit(depozitate in Ungaria) folosite la 120d sunt anvelope rally-slick de 225/650 R18 care sunt bune si pentru MPS.
MPS are anvelope de vara Bridgestone Potenza RE050 cu aderenta foarte buna pe asfalt uscat. Majoritatea localnicilor care frecventeaza Euroringul cu Impreze din Ungaria "poarta" RE050 pe masinile lor.
Ramane si varianta sa merg cu aceste anvelope de vara.
pista
CITAT(Mircea104901 @ Dec 23 2010, 09:57 AM) *
thumbsup.gif Super "biznis".
"Te-ai facut Victor" (cum spunea hdi mai demult) teehee.gif .

Dupa ce am mers cu Forester XT, Legacy GT si STI nu mai era suficienta puterea motorului de 2.5i . Concluzie : doream Outback sau Legacy cu motorul turbo pe benzina. Modelul nou nu-mi place iar din modelul premergator gaseam in SUA. Mai rar apare cate un exemplar pe mobile.de dar in atunci trebuie iei sa rapid ce rasare si asta nu e o solutia prea buna. In vizor a intrat si acest Subaru Legacy 2.5 GT turbo aflat in Polonia, la pret 9.242 EUR:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDeta...amp;tabNumber=1
Click to view attachment

P.S. Poate n-ar fii o idee rea sa cumpar si sa tin un timp impreuna cu MPS dupa care sa vand masina care-mi place mai putin. rolleyes.gif
Oricum MPS e japoneza si turbo benzinar fata de dieselul teuton 530xd a lui Victor. Ar fi interesant sa compar cele doua masini pe Euroring in aprilie daca ar veni si Victor.
Lucian107416
Pista, cred ca ai inteles gresit. Cred ca se referea la faptul ca Victor face afaceri reusite si parca odata vanduse o masina cu mai mult decat a luat-o. Ma rog, sper sa nu ma insele memoria.
Mircea104901
Asa e thumbsup.gif
Hdi spunea odata "Cand o sa ma fac mare, o sa ma fac Victor" aluzie la business-urile bune pe care le prindea.
Oricum, e super Mazda. Imi place.
Cum se simte transferul tractiunii de pe puntea fata pe spate? Ti se pare mai ok AWD-ul Subaru, sau nu? (din punctul meu de vedere, ca si transfer(insesizabil) cel de la Subaru seamana cu cel de pe Audi cu Torsen)
pista
"Te-ai facut Victor" se si poate intelege ca ai parasit brandul Subaru... whistling.gif

P.S. Da, eu am gasit cumparator pentru OBK diesel al lui Victor. Masina e in Odorhei. thumbsup.gif
Mircea104901
QUOTE (pista @ Dec 23 2010, 10:42 AM) *
"Te-ai facut Victor" se si poate intelege ca ai parasit brandul Subaru... whistling.gif


Nu m-am gandit la asta rolleyes.gif mda, poate fi interpretata si asa. Dar nu judec asa pentru ca nu-s fanul vreunei marci (poate Porsche, dar, deocamdata, nu-mi permit). Orice masina poate fi o optiune la un moment dat, daca indeplineste anumite criterii.
pista
Ieri am mers in acelasi loc unde ne "jucam" pe zapada cu OBK si 120d. S-a dus o mare parte din zapada si a ramas mai putin spatiu de manevra acoperit de zapada. E foarte fun cum intra in drift MPS-ul. Cand am decuplat DSC a devenit chiar hardcore si violent peste 3000rpm. Trebuie sa ma obisnuiesc.
AWD-ul la MPS e un FWD adica 100:0 in conditii de mers constant pe sosea uscata, iar semnalele primite de la diferiti senzori -patinare roti fata, derapaj, demaraj puternic, etc -determina transferul de cuplu spre spate la un maxim de 50:50. Nu cred ca e la fel de bun ca AWD Subaru cu 50:50 permanent dar e compromisul acceptat de mine pentru motorul puternic.

P.S. pe zapada lucreaza foarte corect dar cred ca nu numai pe circuit voi da seama ce se intampla si cum cu masina dusa la limita pe asfalt.
Lucian107416
torque steer are ?
pista
Azi am testat si pe asfalt uscat dar nu am simtit deloc. Practic in functie de turatie, treapta, pozitie acceleratie, etc. trimite cuplu pe spate. Acceleratia in primele 3 trepte este adevarat fulminanta(raportat la masinile detinute). Inclusiv sunetul motorului este foarte placut si nu este deloc deranjant.

P.S. nu am simtit nici o clipa ca ar rupe aderenta. E adevarat ca nu am decuplat DSC-ul dar nici beculetul galben al tractiunii nu s-a aprins. yes.gif
hdi
Felicitari, Pista!!! O alegere aproape la fel de buna ca si Subaru biggrin.gif Sa va plimbe sanatosi si in siguranta!
Totusi este vorba de un alt tip de masina si, in conditii ideale, cele 2 masini ar imparti de minune acelasi garaj, fiecare avand atuurile ei: versatilitatea de partea Subaru si perfomantele sportive de partea Mazdei.
Din nou, felicitari pt alegerea inspirata.
pista
Iti multumesc ! E un alt tip de masina mai putin versatila...dar nu am asumat complicatiile in legatura cu OBK XT . M-as fi multumit si cu H6 diesel care nu exista. cool.gif
Copii au crescut intre timp si ma voi descurca si cu portbagajul lui MPS. Daca nu, exista portbagaj de acoperis sau folosesc Kangoo.
DRAGOS
QUOTE (hdi @ Dec 23 2010, 08:53 PM) *
Felicitari, Pista!!! O alegere aproape la fel de buna ca si Subaru biggrin.gif Sa va plimbe sanatosi si in siguranta!
Totusi este vorba de un alt tip de masina si, in conditii ideale, cele 2 masini ar imparti de minune acelasi garaj, fiecare avand atuurile ei: versatilitatea de partea Subaru si perfomantele sportive de partea Mazdei.
Din nou, felicitari pt alegerea inspirata.


well, well, well, bun venit inapoi consatene! smile.gif
HalbaSus
@pista, Mazda6 (banuiesc ca si varianta MPS) are un portbagaj maricel, si nici masina in sine nu e tocmai micuta, fata de obk probabil ai pierdut cu adevarat doar la garda la sol, dar daca nu faci off-road atunci cred ca e ok... in plus sunt sigur ca se va descurca binisor si pe circuit (din cate tin minte MPS-ul care a fost pe euroring a avut un timp egal sau ceva mai bun decat al meu, si doar putin mai slab decat bmw-ul tau).
pista
Mazda6 are portbagajul de 500l iar varianta MPS de 450l datorita AWD. Spatiul interior e sensibil mai mare decat in OBK, scaunele sunt mai bune. Era mai bine fara piele dar asta e.

Masina este si se simte destul de grea, e cu 240kg mai grea decat OBK. Cei 260CP sunt suficienti pentru o dinamica decenta dar masina tot grea ramane. Astfel manevrabilitatea nu poate fi la inaltime. Sigur o suspensie reglabila si anvelope dedicate ar ajuta la un timp bun pe circuit dar transferul de mase mai pronuntat va ramane problema in continuare. Masina pare mai potrivita pentru Hungaroring care nu are curbe la fel de stranse ca Euroringul. Am hotarat ca nu mai intru pe Hungaroring cu masina din cauza uzurii pronuntate datorita vitezelor ridicate dar deja ma gandesc cum ar fi cu MPS pe acolo.

P.S. lipseste si feelingul Subaru. Cei care conduc de mai mult timp Subaru stiu la ce ma refer.
HalbaSus
"Aša face toate", adica si a mea e al naibii de grea (mai grea chiar si decat MPS-ul tau) si desi pe drum public (chiar si serpentine) nu am de ce sa ma plang, pe circuit e mai mult echilibristica din cauza transferului imens de mase... desi am senzatia ca MPS-ul are suspensii mai ferme si ar putea compensa mai bine transferul de mase.
Ti-am zis ca am mers o vreme in spatele unui MPS pe euroring si mi s-a parut ca a mers foarte curat, nu dadea din fund cum faceam eu, nu subvira in draci cum faceau cele cu FWD... bine, poate a contat si soferul dar oricum mi s-a parut ca a mers decent, desi cu siguranta o masina mare si grea cum e MPS-ul se potriveste mai bine unui circuit de viteza, si nu unui circuit tehnic cum e Euroringul.
pista
CITAT(cezarm @ Dec 28 2010, 07:05 PM) *
@pista chiar imi pare rau ca ai parasit "comunitatea" subaristica, da, vorba lui zetics, asta-i viata! Sa-ti traiasca MPS-ul!

Stii si tu ca motorul turbo 2,5 ar schimba mult caracterul OBK. Cum am mai afirmat am ales calea mai usoara...

CITAT(bogcot76 @ Dec 29 2010, 09:34 PM) *
Sunt convins Pista ca ramane undeva acel feeling subaru de care vorbeai mai de mult. Oricum, felicitari pentru noua achizitie, sa te bucuri de ea !!! ( nu am apucat sa o fac pana acum). La Multi Ani tuturor.

Da, ramane. Acum incerc sa ma bucur de noua jucarie.

CITAT(mgabi @ Jan 8 2011, 12:27 PM) *
@Pista - Sa-ti traiasaca. 6MPS-ul e una din putinele masini pe care le-as mai avea pe lista pe langa subaru.
PS: n-a parasit cu totu' familia, e tot integrala wink.gif. Asteptam niste gogosi si cu msp-ul sa vedem care-s mai meseriase wink.gif

6MPS-ul mi-a facut cu ochiul de mai mult timp. Inclusiv @rzw75 a incercat la un moment dat sa schimbe WRX-ul pe 6MPS. Pana la urma a luat OBK 2.5i.
Nu am parasit de tot familia, tot integrala e si sa nu uitam: japoneza.

Va multumesc frumos pentru urarile de bine !
DRAGOS
o masina superba cu un pret foarte bun la SH! daca era si automata...
pista
Pret excelent la SH, nou a fost ~33.500Euro. O devalorizare de 20.000Euro pe 3 ani nu este putin.
Nu este automata dar cu schimbatorul manual e o placere sa schimbi treptele.
RUE
ca sa dau cu mucii in fasole: cat consuma?
solmar
Felicitari, faina masina!
pista
CITAT(RUE @ Jan 10 2011, 04:02 PM) *
ca sa dau cu mucii in fasole: cat consuma?

Raportat la performante consuma corect.
MPS atinge 100kmph in 6,6s adica fata de Laureate 1.4 performante dinamice +100% cu un consum de +50%.
Fiind si mai grea cu +50% cred ca e OK.

Solmar, merci !
pista
RUE, un raspuns mai concret:

Azi am dorit sa vad si partea economica a 6 MPS.
Drum extraurban de munte 100km, consum 8,7 (9,7 la dus si 7,7 la intoarcere) dupa CB, viteza medie 73kmph, temp.ext. 1C.
Urban(MiercureaCiuc) 11km, consum 12,3 dupa CB, viteza medie 24kmph, temp ext. -1C.
Anvelope de iarna Pirelli Sottozero 225/45/18 si presiune 2,3 fata si 2,5 spate.
Precizez ca nu am fost depasit pe cei 100km dar nici viteza max. nu a trecut de 120kmph.
pista
DORU, Dimsport promite la Stage1 pentru MAZDA 6 MPS 2.3 DISI TURBO 297CP si 456Nm.
E disponibil un grafic de putere si cuplu facut pe dyno ? Astept oferta de pret.
RUE
Pista, e super tare, eu voiam sa o incadrez in comparatii cu ceva asemanator, nu cu longanu 1.4 ;-)
xamez
salut pista ,
pot sa spun ca te-ai ales cu super masina sportiva ,alegere super ,la motorul tau de 2300, c-am care sunt taxele (rca ,impozit,rovigneta)?
DORU
QUOTE (pista @ Jan 16 2011, 02:19 PM) *
DORU, Dimsport promite la Stage1 pentru MAZDA 6 MPS 2.3 DISI TURBO 297CP si 456Nm.
E disponibil un grafic de putere si cuplu facut pe dyno ? Astept oferta de pret.



Cu scuzele de rigoare - abia azi am vazut acest topic - iti urez drumuri bune si s-o stapanesti sanatos ! smile.gif

Ma interesez cu privire la test Dyno si revin cu detalii (complete). thumbsup.gif
DORU
Pista, ai PM ! thumbsup.gif
VIC2222
Sa o stapanesti cu placere si multi km fara incidente!Cum zic unii:"E o piesa"ce sa mai!
pista
Merci !
Da, e o masina rapida chiar daca nu arata.
DORU
QUOTE (pista @ Jan 26 2011, 01:45 PM) *
Da, e o masina rapida chiar daca nu arata.


Ador acest lucru si mereu ma bucura acest gand...lup in haine de oaie (cum poarta si Blue Flame a mea) rolleyes.gif
VIC2222
Chiar ar fi interesant un duel OCTAVIA ARX(Doru) si colegul cu Mazda MPS. drive.gif
pista
Pe macadam ar castiga Octavia datorita pachetului "drumuri grele".
In schimb pe asfalt sunt din categorii diferite chiar daca Octi e mai usoara. smile.gif
VIC2222
E constient si Doru ca pierde biggrin.gif
pista
Cred ca pana la 100kmph diferenta e de ~2s masinile nemodificate.

L.E. Doru are motorul resoftat deci diferenta e mai mica.
DORU
Victor, eu si Pista ne-am "intrece" si ne-am juca cu mai multa placere IN ZAPADA acum, asa-i Pista ? biggrin.gif
pista
Asa-i DORU, pe zapada matematica 4WD>2WD e valabila. thumbsup.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.