Help - Search - Members - Calendar
Full Version: nissan primera
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Nissan
oletm_oletm
Am un Nissan Primera 2002-2003, 2.2 TDI (hdi):
Ce ulei de motor se foloseste, filtru de ulei;
Cum se foloseste calculatorul de bord (display, detalii);
Am o problema la roata fata dreapta (in timpul rularii huruie, dar la curba dispare zgomotul), ce poate fi;
Vreau sfaturi pentru o buna intretinere si utilizare;
In principiu, sunt probleme cu instalatia electrica la el?
Titi1988
in primul rand ai nevoie de un manual de utilizare, o sa-ti dea cineva unul in format digital.
Legat de roata nu stiu ce sa zic nu prea sunt cu partea mecanica dar despre intretinere la motoare diesel cu turbo:
1. Dupa pornirea motorului, daca acesta nu este la temperatura optima de functionare(de obicei 90 de grade Celsius), se vor evita acceleratiile puternice si e indicat sa se evite turarea motorului peste 2500 rpm, pana in momentul in care motorul va ajunge la temperatura optima. ATENTIE! Daca acul care indica temperatura apei ajunge la 90 grade Celsius, asta nu inseamna ca motorul e la temperatura optima de functionare. Pentru ca uleiul din motor, din cauza densitatii si vascozitatii, se incalzeste, evident, MAI GREU decat apa. Deci temperatura optima de functionare a motorului va fi atinsa dupa 5-10 minute din monentul in care apa a ajuns la 90 de grade. Respectand aceasta regula, veti prelungi viata injectoarelor, turbinei, motorului cu angrenajele sale.

2. In momentul in care doriti sa accelerati mai puternic, pentru a va strecura in traficul urban, sau pentru a face o depasire in afara localitatii, este indicat sa aveti peste 2200-2300 rpm. Daca motorul este subturat, prin accelerare puternica se va forta axul turbinei, existand posibilitatea in timp a craparii acestui ax=> turbina terminata. Pentru a evita acest fapt, ori retrogradati in treapta inferioara, ori accelerati treptat pana la 2200-2300 rpm si abia acolo incepeti sa accelerati mai puternic. Respectand aceasta regula, veti prelungi viata turbinei.

3. Dupa un drum lung, cu depasiri multe, sau dupa deplasari in traficul urban, cu plecari/opriri, este indicat ca atunci cand ajungeti la destinatie, dupa ce ati oprit masina, sa scoateti din viteza si sa lasati motorul sa mearga la relanti 3-4 minute. Astfel, axul turbinei se va raci treptat, iar surplusul de ulei din turbina va curge in baia de ulei, evitandu-se astfel crearea in timp a depunerilor de funingine in turbina. De asemenea motorul si componentele lui se racesc treptat. Respectand aceasta regula, prelungiti viata turbinei in primul rand, de asemenea si viata motorului.

Pentru alte chestii legate de intretinere viziteaza site-ul mafra.ro Sunt foarte multe chestii utile thumbsup.gif
Titi1988
si am uitat sa-ti zic ca este forum dedicat pentru nissan

nissanforum.ro acolo gasesti mult mai multe informatii si te ajuta lumea pe partea mecanica thumbsup.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.