Help - Search - Members - Calendar
Full Version: BMW X3 / Audi A3 / BMW 328Xi
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Pages: 1, 2
Rebel
Dupa 165,000 de km am vandut Jaguarul X-Type. Nu as fi vrut sa il dau acum in prag de iarna dar o cunostinta a insistat ca il vrea si am primit cat am sugerat asa ca s-a dus. A fost o alegere foarte buna fara prea mari dureri de cap, ne-a servit cu loialitate si am luat pe el 25% din pretul dat de cand l-am luat de nou. Ne-am obisnuit cu el si am fi luat un nou X-Type dar nu se mai importa in Canada. Intrucat restul sunt mai mari sau nu vin AWD, Jaguarul iese din schema.

Masina trebuie sa fie AWD, sa fie luxury si cu o putere minima de 200 CP.

Nu stiu daca are rost sa ma uit la altceva intrucat se pare ca ceea ce place este X3, A3, 328Xi (asta l-am sugerat eu ca optiune dar exista perceptia ca poate nu-i the right car ca nu e hatch iar daca tot ne uitam la berline atunci A3 place mai mult ca e mai mic rolleyes.gif ). Motorul de 335Xi iese din schema, se pare ca nu se doreste motor prea mare. Asteptam de ceva vreme X1, acum ni s-a spus ca mai dureaza pana vin la noi asa ca orice iau o vand daca chiar vrem mai incolo X1. Seria 1 este extrem de agreata ca dimensiuni , confort, design, etc. dar nu vine in X. Personal as fi luat in considerare si un C Klasse 4Matic insa exista perceptia ca e mare si in plus e cam peste mana ca service-ul e cam departe. Audi A4 iese din schema ca pe acelasi considerent de marime si in cazul asta luam sigur un 3Series inaintea A4.
Japonezele ies din discutie.

Daca ar fi sa aleg intre A3 si X3 probabil ca as alege A3 deoarece din punct de vedere dinamic o masina este superioara unui SAV, insa inclin si eu catre X3 deoarece:
- X3 este mai bun ca avem nameti de zapada si perioade nasoale, stam in deal si cateodata aia cu curatatul apar dupa ce am plecat deja. Si Jaguarul si Xi-ul au fost capabile sa faca partie prin nameti virgini cand inca nimeni nu iesise din casa.
- Cand ma urc in A3 parul mi se freaca de plafon si cu scaunul pus maxim jos si ma cam deranjeaza (ma duc astazi sa fiu sigur ca asa e).
- e BMW whistling.gif

Orice masina iau primesc niste preturi extrem de atragatoare. pot cumpara un BMW X3 2010 nou (deci modelul vechi daca pot spune asa) la un pret ce iese chiar mai ieftin ca un A3 nou. Vorbim aici doar de masini noi-noute. 2011 X3 este deja coada la comenzi, trebuie sa asteptam 4-5 sau chiar mai mult pentru ceea ce vrea, se duce naibii iarna si eu n-am masina, iau una si vad io mai incolo.

As vrea sa fac miscarea destul de repede ca doamna mi-a luat Xi-ul si il vreau inapoi. teehee.gif
Astazi mergem la dealershipuri sa vorbesc cu baietii si sa putem avea o perceptie fresh despre toate candidatele.

Personal as lua un 328Xi Coupe (o consider extraordinar de eleganta si frumoasa) dar nu-i a mea insa dintre ele pot alege oricare dintre candidatele ce plac, si in plus sunt convins ca prin opiniile voastre pot observa lucruri la care nu m-am gandit sau nu le-am luat in considerare pentru moment. Intre X3, si A3 ce ati lua si de ce?
James Kilowatt
QUOTE (Rebel @ Nov 22 2010, 08:53 PM) *
Personal as lua un 328Xi Coupe (o consider extraordinar de eleganta si frumoasa)


+1
Seri
Volvo XC60 3.2 l-ati luat in considerare? Tractiunea este Haldex, la fel ca pe A3.

Daca nu, si eu as lua tot 328, modelul cu facelift mi se pare foarte reusit.
T u d o r
Dintre cele 3 din versus as lua fara discutie X3-ul, mai ales ca ai o oferta buna. In plus pentru ce-ti trebuie tie un SUV compact e cel mai potrivit.

Intrebare offtopic. Ce inaltime ai bro? Eu in A3 nu ajung cu capul la tavan si am aproape 1.90.
HalbaSus
QUOTE (James Kilowatt @ Nov 22 2010, 10:09 PM) *
QUOTE (Rebel @ Nov 22 2010, 08:53 PM) *
Personal as lua un 328Xi Coupe (o consider extraordinar de eleganta si frumoasa)


+1

+2
Adica m-ar tenta si Audi A5, dar daca as fi fan BMW evident ca as lua mai degraba 3-arul. Asa ca eu zic sa mergi dupa simturi smile.gif

Intre X3 si A3 nu spun ce as lua ca e evident (doh!). Totusi daca ar fi sa aleg acum atunci nu as lua nici una din aceste doua masini.
Nu inteleg de ce X3 e ok dar restul berlinelor sunt prea mari ? Ok sunt cu 1-3 cm mai lungi... dar per total tot acolo esti. 3-arul coupe (sau chiar si ala 4d facelift care a scapat de stopurile coreene), A5/A4, C-ul toate sunt masini net superioare si X3-ului si A3-ului.

Personal sunt foarte multumit de A3, dupa 5 ani nu pot sa-i reprosez nimic, desi a fost abuzat pe unele din cele mai proaste drumuri cunoscute de om (sau masina) nu are niciun greier, nu bate nimic, si se comporta la fel de bine ca in prima zi (defapt mai bine, ca i-am tunat motorul intre timp biggrin.gif) dar are si el neajunsurile lui (eu am doar 1.83 si nu am probleme cu frecatul parului decat daca stau in spate (unde nu pot cobora scaunul) chiar daca am versiunea cu trapa panoramica (care mai fura din spatiul interior). Neajunsurile (in opinia mea) ar fi:
- Desi scaunele fata sunt incredibil de comfortabile, bancheta spate e un mijloc de tortura medieval... de cand avem copil si uneori mai trebuie sa calatoreasca unul din noi in spate tinem o perna pe bancheta spate, unghiul dintre sezut si spatar este de fix 90 de grade... si dupa 5 minute incepi sa te foiesti sa iti gasesti o pozitie mai comfortabila.
- Model vechi, chiar daca platforma de golf VI nu a adus mari imbunatatiri si este un model reusit probabil nu va mai dura mult pana la aparitia generatiei urmatoare.

Oricum, imi mentin parerea initiala, in locul tau as lua 328 fara sa ma gandesc. E frumoasa, are peste 200 cp, are awd, ce mai vrei ?

P.S: Despre X3 nu o sa imi exprim opinia dar nici nu cred ca e nevoie.
Rebel
Eu am 1.82 inaltime. Astazi dupa amiaza mergem sa ne dam cu ele ca ne asteapta baietii. O sa vedem.
Si eu prefer Xi-ul si daca nu-i Coupe ci sedan tot l-as prefera, e buna (am avut modelul precedent in 2004), e stabila, merge bine, ce sa zic ... doamna prefera pe astea, nu-i a mea, stiu ca ziceti ca io-s cam sarit cu BMW-ul si asa e dar nu vreau sa impun altuia gusturile mele. La Coupe mai e problema ca doamna mea are o inaltime medie si spune ca i-ar place dar e scaunul jos si nu stie unde se termina capota la Coupe si ca la Jaguar vedea mai ales ca avea Jaguarul pe capota... pinch.gif

@ Seri,
Volvo par masive (si sunt masive), n-am nimic impotriva Volvo dar nici nu-i prea place designul confused.gif ce sa zic?

Halba in principiu ai dreptate, X3 e mai mic cu cativa cm dar e chestia de perceptie si in plus faptul ca e hatch (includ aici si SAV-ul) ii da senzatia de siguranta in sensul ca stie unde se termina masina. Chiar vorbeam ieri ca de unde perceptia asta din moment ce a condus si Toyota sedan si Jaguar sedan?!

In fine, ei ii place de pica seria 1, s-a suit in el acum vreo luna si nu s-a mai dat jos ca "asta e perfecta pentru mine" dar nu are AWD.

Daca ar fi dupa mine as lua 3coupe or sedan cu Xi/ Mercedes C klasse 4 Matic / Audi A4 or 5 si dupa aia un X3 dar doh! Am prieteni cu C klasse, prieteni cu A3 in Ro, toti sunt multumiti de ele, departe de mine sa critic masinile.

Cam intr-o ora plecam; va tin la curent. thumbsup.gif

Thanks for the imput!
HalbaSus
Daca ii place sa stie unde se termina masina in fata (adica sa aiba un marker vizual) atunci C-ul in varianta Elegance are stea pe capota care e vizibila. Mie personal nu mi-a placut de aceea am si schimbat grila in cea de la avantgarde (adica aia cu semnul mare pe grila si fara stea pe capota) dar sunt unii care o prefera. Iar daca mergi pe C-class elegance t-model (adica break) atunci vede si unde incepe masina si unde se termina.

Referitor la X3 (tot nu o sa spun nimic despre el, ca nu imi place sa injur) dar daca tot e vorba de SAV-uri atunci da un ochi si la Q5 si GLK. Nu ca ar fi mai frumoase sau mai rapide, doar ca sa comparam mere cu mere si pere cu pere. Aici chiar nu iti pot da sfat-uri, am condus doar GLK-ul dintre cele 3 si am fost pasager in Q5. Nu mi-a placut nici unul. GLK-ul are un portbagaj penibil in comparatie cu C-ul (desi sunt bazate pe aceasi platforma) si sunt convins ca situatia e identica si la Q5, probabil nu e un criteriu dar mi se pare stupid sa faci o masina sa para mai mare si mai umflata si sa ofere mai putin spatiu decat variantele care par mai mici si sunt si mai frumoase. In X3-ul vechi am fost si era jalnic, in asta nou nu am fost, banuiesc ca l-au updatat dupa chipul si asemanarea seriei 3 facelift, ceea ce e OK, dar in continuare nu vad motive de a alege variante SAV in locul berlinelor (toate fiind bazate pe platforma de sedan: serie 3, C-class respectiv A4).

P.S: Ca tot veni vorba, X3-ul e vorba de asta nou ? la noi vine doar cu doua motoare, unul diesel care probabil la voi nu exista si twin-turbo-ul de 3 litri si vreo 300 cp... poate la voi sunt si altele disponibile, asta mi se pare un pic de overkill pentru un SAV. Si daca tot cautam date depsre X3 m-am uitat si la dimensiuni, lungimea: 4648 mm, la C-ul t-modell (care nu e monument de frumusete, dar poate concura cu X3 cred eu) lungimea e 4596, adica MAI SCURT cu 5 cm si cred ca un 3-ar combi e si mai scurt.
Seri
@Halba,
E vorba de X3 modelul lansat in 2004 cu facelift in 2007, cel pe care il lauda Clarkson. teehee.gif

Apropo, cat e discountul la X3? Daca ai o reducere obscen de mare eu zic sa profiti de ea.
Lucian107416
si A3 si x3 sunt deja batrane dpdv moral. Daca tot as lua o masina noua, adica incasez cea mai mare devalorizare, macar sa a o masina NOUA ca si conceptie/proiect. In ochii mai, niciuna nu arata bine( exceptie A3 Sportback ). Eu zic sa cumparati ceva NOU.
AZAZEL
nici eu nu as cumpara aproape in 2011, masini lansate in 2003 cum sunt a3 si x3.
daca va mai avea rabdare iarna asta, ati putea comanda x1 sau x3 noul model. x3 modelul vechi, pe lanfa faptul ca e depasit moral, e urat in ultumul hal.
rebel, nu e musai ca masina sa fie hatch. cu niste senzori de parcare destepti sau daca se doreste, chiar si cu o camera video pe spate, se rezolva problema.
daca ar fi dupa mine, as lua si eu un un bmw seria 3 xi pt ca masina e destul de mica si manevrabila. lungimea capotei ar putea fi o problema, insa cred ca tot senzorii de parcare rezolva situatia.

@halba, q5 are portbagaj de peste 550 litri.
Baby Blues
Grea alegere! 39110506.gif
pista
CITAT(Rebel @ Nov 22 2010, 07:53 PM) *
- Cand ma urc in A3 parul mi se freaca de plafon si cu scaunul pus maxim jos si ma cam deranjeaza (ma duc astazi sa fiu sigur ca asa e).

CITAT( T u d o r @ Nov 22 2010, 08:48 PM) *
Intrebare offtopic. Ce inaltime ai bro? Eu in A3 nu ajung cu capul la tavan si am aproape 1.90.

CITAT(Rebel @ Nov 22 2010, 10:28 PM) *
Eu am 1.82 inaltime.


Difera modelele A3 livrate in Canada fata de cele europene ? rolleyes.gif


Rebel
Nu bai Pista dar nu toata lumea e cheala... iar eu am freza de punk-ist...
In alta ordine de idei, nu cred ca difera la dimensiunile interioare dar totusi difera fata de piata europeana; chiar si cele americane difera de cele canadiene (verifica legislatia canadiana privitoare la automobile).
Daca unul din Australia ar spune ceva pe aici pe forum atunci ori intreb frumos, ori tac ca n-am fost acolo si n-am habar cu ce se mananca; nu de alta dar asa nu ma fac de cacao.
Te-ai strofocat mult sa scoti perla asta irelevanta cu subiectul?

Back on topic

Am fost ieri la dealership-uri, vremea a fost cum nu se poate mai buna si frig si gheata si zapada pe alocuri, ideal sa incerci un AWD. Din pacate am uitat camera foto, trebuia sa fac ceva poze dar si asa era frig ca dracu, numai la aparatul foto nu m-am gandit.

A3
Cum nu sunt fan diesel am incercat motorul de 2.0 TFSI de 200CP. Modelul ales a fost un Premium Quattro cu Sport Package intrucat imi plac scaunele S line. Mi-a placut masinuta, frumusica, corespunde la dimensiuni dar eu tot am o oarecare problema cu scaunul, daca vreau sa stau mai drept in scaun atunci simt ca frec plafonul cu freza in modelul asta OpenSky si asta ma cam deranjeaza. oricum fara moonroof nu cumpar. Se misca binisor, insa Jag-ul era mai stabil si mai usor de manevrat lucru observat si de sotie. Paleta de culori mi s-a parut putin cam saraca daca stau si ma gandesc ca-i Audi, 6 culori sunt oferite (vorbesc doar metalizate, oricum cele 3 nemetalizate sunt aceleasi nuante) iar interiorul este oferit in negru si beige, negru nu mai vreau ca am una deja, voiam interior alb ca jaguarul sau gri dar nu ofera. Ok, am putea trai si cu negru dar parca prea e inchis totul in masina... La test masina s-a dovedit docila, tractiunea era ok, statea bine pe traiectorie iar la manevre bruste de volan raspunde destul de bine. Sotiei i-a placut dar nu intr-atat incat sa spuna "this is the one".
Audi A3 2.0 TFSI Quattro Automatic / Sport Package / Audio Package ma duce la $46.000 fara cativa dolari.

Q5
Printre oferte ni s-a propus sa ne uitam si la Q5. Mi-a placut masina. Bine dimensionata, frumoasa per total cu un design mai pe gustul meu; interiorul este mai open decat A3 si mai ergonomic iar paleta de culori mai variata oferind si gri-ul dorit de mine. In ciuda greutatii, masina se misca foarte bine, are stabilitate insa cu tot quattro-ul de pe ea am avut si cateva derapaje...
Bancheta din spate este mai confortabila ca cea din A3 dar destul de inghesuita daca trebuie sa duci trei adulti. Dar cum asta nu e cazul la noi, nu ma afecteaza, asa cum un X6 cu o consola centrala intre scaune ar merge la fel de bine. Bottom line mi-a placut masina, cockpitul este fara indoiala foarte placut.
Modelul testat de mine a fost un 3.2 FSI. Sunt insa foarte curios cum se misca cu motorul de 2.0TFSI pe caroseria asta dar nu am mai avut timp sa il testam si pe asta ca trebuia sa mergem la BMW.
deci Audi Q5 3.2 FSI Quattro Automatic / S Line package ma duce la $56.000

Managerul de la Audi este vecinul meu de casa dar cu toate cunostintele mele, AUDI nu prea ofera nu stiu ce discounturi, au o politica din asta gen "I am the one" si nu e loc de negociere mai avansata. Am inteles ca pot beneficia de un $2-3000 off but that's it.

BMW
La BMW ne-am dus ca la mama acasa, cunosc mai pe toti prin zona, asa ca am luat X3-ul la tranta. E vorba de modelul actual 2010 nicidecum de cel nou. Masina a avut un pret initial de $58.000 o pot lua pe undeva pe la $47.000. Ne-a placut la amandoi, handlingul o placere si de cate ori iei curbele descoperi de ce masina asta este superioara celorlalte, interiorul ne este foarte familiar, asa cum ne-a obisnuit BMW, franele sunt de-a dreptul exceptionale. Am avut ceva derapaje si cu X3 dar mie mi s-au parut mai controlate decat la Audi.

328Xi Coupe este alta masina. Mult mai stabila, ia curbele de parca e pe sine, intr-un fel mult mai agila ca 5-ul meu; pe gheata are si ea scapari insa sistemul Xi lucreaza foarte bine si este foarte eficient. Mult mai confortabila ca un A3 dar si pretul e altul. Un 328Xi Individual cu Sport package si Individual Package m-ar duce pe la $65000. Intrucat aici nu se schimba modelul , cu tot discountul nu pot ajunge la pretul lui X3; nu de alta dar eu unul l-as fi luat pe loc.
In comparatie cu Audi, BMW ofera peste 10 culori de baza plus programul Individual care iti da posibilitatea de a iti construi o masina cat mai unica.

De ce ne uitam totusi la un SUV/SAV? Pentru ca de multe ori pe strada in stanga ai un F150 si in dreapta un Dodge RAM, truckurile fiind o prezenta din ce in ce mai dominanta pe sosele. E mai safe un SAV? Dupa cate dezbateri am citit, parerile sunt impartite si parerea mea e ca cum ti-o fi norocu', si daca imi iau un SUV apare unul cu un Ford F350 cu lift kit deci tot ca un Tico arat pe langa el....
Dar asta nu este si nici nu va reprezenta un motiv de alegere; adevarul este ca sunt anumite perioade in care zapada cade asa in nestire si cateodata e nevoie de un automobilmai inalt. In alta ordine de idei, asa cum am spus, sotia conduce bine si prudent dar se simte mai confortabil cand are in control dimensiunile masinii. Jaguarul era inclinat spre confort, cu scaune foarte bine pozitionate si desi nu era mica, parea mica... nu stiu cum sa spun... probabil ca formele fluide definite de curbele caroseriei ce o luau in jos ajutau foarte mult per ansamblu.
Aici in orice parcare sunt dale din-astea de beton care te opresc sa treci mai departe, un 328 este foarte usor de belit, nu e fun sa dai cu spoilerul din fata de ceva; deci asta ar fi alta problema.

Oricum, am discutat la BMW, nu am vazut noul X3 si trebuie sa vina, X1 s-ar putea sa apara in vara. In showroom era un Seria 1 cu M package ce costa $56,000, surprinzator, am stat in ea, este mai mica ca A3 dar mai mare in interior, nu am nici o problema cu inaltimea sau lungimea picioarelor. masina aia e manusa si pt mine. La 300 CP si la sasiul ala, este una dintre cele mai fun masini posibile de pe marketul actual. Punct.

Intrucat nu exista brosuri pt X1 ne-am uitat la un catalog emis de BMW pentru pregatirea angajatilor BMW, masina pare foarte interesanta si buna la dimensiuni cu ce am vrea. Nu-i nici mare, nu-i nici mica, nici larga ni prea inalta, nici prea prea nici foarte foarte.

Dupa ce am ajuns acasa, am intors toate informatiile pe fata si pe dos si am ajunsa la urmatoare aconcluzie:
X3 este la sfarsit de viata, s-ar putea sa iau o pierdere de pret mai mare decat prevad (ca asa am patit si cu Accordul dupa ce s-a schimbat modelul si acum o tin-oricum nu vreau sa o vand ca e ca si noua din toate punctele de vedere), si nici unul dintre noi nu prea suntem obisnuiti cu SUV. Ca dimensiune este acceptabila si este placuta la condus, ne place, dar eu nu vreau sa iau ceva nou la sfarsit de viata; ma gandesc si ca m-as oftica dupa aceea. Asa cum ati scris si voi stam si asteptam noul X3. Se pare ca apare aici in Ianuarie / Februarie la anul; insa nici pe asta nu il luam pana nu vedem X1. Dupe ce ne-am asezat iarasi in serie 1 si a vazut pozele, am decis sa asteptam X1 ca sigur that's the one.

Asa ca pana atunci am luat my FWD Honda la purtare si asta e.

Multam fain de pareri si va tin la curent cu ce voi lua.
AZAZEL
x3-ul nou are mai mult spatiu pt pasageri in comparatie cu q5. si portbagajul e un pic mai mare.
T u d o r
Noul X3 e model nou sau un facelift la cel actual?

Eu in continuare il sustin. rolleyes.gif
AZAZEL
e model nou.
faceliftul la modelul vechi lansat in 2003 a fost facut in 2007.
HalbaSus
Noul X3 e model nou nout, nu e facelift si probabil din aceasta cauza nici eu nu as lua X3-ul vechi... la noi vine cu 2 motoare, un 2 litri dizal de 185 de cp si vestitul twin-turbo de 300 cp care facea probleme pe seria 3 biggrin.gif Dar probabil o sa mai apara si altele.

X1 e o masina "beyond ugly" dar asta e doar parerea mea, adica dincolo de faptul ca nu imi place in general designul SUV/SAV-urilor, si nu sunt un fan al lui Bangle, X1 mi se pare o masina foarte foarte urata chiar si in conditiile sus amintite, dar astea sunt chestii subiective.

QUOTE ("Rebel referitor la 328")
Intrucat aici nu se schimba modelul , cu tot discountul nu pot ajunge la pretul lui X3; nu de alta dar eu unul l-as fi luat pe loc.


Pai X3-ul model nou va costa probabil mai mult decat o serie 3 cu motorizari/dotari echivalente. In plus, ca sa citez din clasici "cat dai, atata face", X3 este ieftina pentru ca e un model care a iesit din productie si chiar si cand a fost in productie nu a fost un model de succes iar 328 xi este o masina frumoasa si cu o dinamica de exceptie.
Seri
X1 nu-i SUV/SAV, nici macar cat un crossover nu ii. Arata ca si un Seria 1 Touring cu garda la sol marita, de aici rezultand diferenta de 10cm in inaltime fata de Seria 1 hatchback. Pozele de pe net il faca sa para masiv, dar in realitate se poate ascunde dupa un Logan.
Titi1988
QUOTE (Seri @ Nov 24 2010, 09:23 AM) *
X1 nu-i SUV/SAV, nici macar cat un crossover nu ii. Arata ca si un Seria 1 Touring cu garda la sol marita, de aici rezultand diferenta de 10cm in inaltime fata de Seria 1 hatchback. Pozele de pe net il faca sa para masiv, dar in realitate se poate ascunde dupa un Logan.


+1
James Kilowatt
@Rebel
tu ce zici acolo are sens. Problema e ca tti place coupe-ul si zici ca-s trebuie suv.
Un Crossover n-ar merge? Un Audi Allroad?
In privinta Audi cam sunt de acord cu tine ca designul nu e chiar punctul lor forte. Dupa mine, in materie de design Audi exista doar prin TT si A5.... in rest, sunt un fel de Skoda cu alta emblema biggrin.gif
T u d o r



La ce e bun un SUV uneori... biggrin.gif Rebel, la tine tot asa e?
Titi1988
intrebare..ABS?? la multe masini rotile se blocheaza instant
f1anatic
Audi Allroad nu se mai vinde de multi ani la noi. Doar generatia 1 a ajuns pe aici.

In Seattle nu prea ninge; in general ploua marunt. A nu se confunda Seattle cu restul zonei muntoase. Seattle este pe tarm, la ocean, si are o clima puternic influentata de ocean. Chicago primeste anual mult mai multa zapada decit Seattle.

In plus, majoritatea americanilor nu stiu sa conduca pe vreme rea, prima picatura sau fulg ii transforma in adevarate pericole rutiere si obstacole fixe deoarece conduc instantaneu cu macar 30 kph mai putin. Iar daca intr-adevar se pune zapada de acopera autostrada/strazile (si la noi ies plugurile la primul fulg) - ca se mai intimpla - atunci sa vezi ce hazliu este cind incepi sa depasesti cu Subaru ditamai Land /Range Rover; Jeep; Toyota si alte masini de teren intr-o veselie.
Lucian107416
QUOTE ( T u d o r @ Nov 24 2010, 01:14 PM) *
La ce e bun un SUV uneori... biggrin.gif

La ce ????? cel mai bine a mers masina de la 4:40, care probabil n-avea integrala!!! Eu stiu ca la WRC au integrala, dar filmuletul de fata nu ilustreaza avantajele ei. In plus, multe "integrale" sunt integrale doar cu numele, fiind la fel de bune ca tractiunea pe o singura punte, dar cu dezavantajul greutatii suplimentare
pmhoria
Cred ca se referea la primul SUV care s-a oprit absolut ok fara nicio emotie smile.gif
Lucian107416
atunci s-a referit gresit biggrin.gif Franele n-au nici o treaba cu SUV-ul ci cu anvelopele.
James Kilowatt
Clipul asta e numai bun de publicitate la pneuri de iarna. Sau chiar si pneuri de iarna vs AWD (inca exista multi care cred ca daca ai awd nu mai ai nevoie de pneuri de iarna)
HalbaSus
In film pare sa fie vorba de un drum complet inghetat, situatie in care tractiunea e destul de irelevanta, conteaza cel mai mult anvelopele de iarna si nici macar alea nu pot elimina problemele... Singura solutie adevarata ar fi pneuri cramponate...

AWD conteaza atunci cand aderenta EXISTA dar este scazuta (gen drumuri cu zapada) sau drumuri unde exista aderenta doar pe una dintre punti.... Ah... si in nici un caz nu conteaza in cazul franarii.
T u d o r
Bai, glumeam cu chestia cu SUV-ul. biggrin.gif

Cauciucurile dedicate rulz, din ce stiu eu in America masinile vin stock cu cauciucuri all season, adica nici cal nici magar. Iar pe sticla pe jos ar fi bun un cauciuc ca de raliu, cu tinte. wink.gif
Rebel
QUOTE (HalbaSus @ Nov 24 2010, 10:40 AM) *
X1 e o masina "beyond ugly" dar asta e doar parerea mea, adica dincolo de faptul ca nu imi place in general designul SUV/SAV-urilor, si nu sunt un fan al lui Bangle, X1 mi se pare o masina foarte foarte urata chiar si in conditiile sus amintite, dar astea sunt chestii subiective.

Pai X3-ul model nou va costa probabil mai mult decat o serie 3 cu motorizari/dotari echivalente. In plus, ca sa citez din clasici "cat dai, atata face", X3 este ieftina pentru ca e un model care a iesit din productie si chiar si cand a fost in productie nu a fost un model de succes iar 328 xi este o masina frumoasa si cu o dinamica de exceptie.

Buna treaba cu clasicii... inca sunt in viata... biggrin.gif

Mai, mie imi place X1, mai ales la dimensiunile per general cred ca e very cute. Oricum 3 Series Coupe beat all of them la design. Trecem peste... chestie de gusturi.

X3-ul nou, 2011 loaded mai putin Navi ma duce la $53.600. Eu lucrez cu ei deci voi avea ceva reducere, nu o vreau pe moca, intotdeauna am fost de parere ca fiecare trebuie sa manance o paine; cu toate astea in cazul meu vad Invoice-ul masinii si dau ceva in plus, intotdeauna am lasat 1500-2000 pentru ca si din aia salesmanul ia vreo 30% inainte de taxe. Deci e mai ieftin ca un Coupe Xi; acum si ce-i drept e drept, eu am ales Coupe Individual. Daca iau un Coupe normal dar loaded mai putin Navi ma duce pe la $56.500 deci tot mai mult ca un X3. Nu mai retin numerele cu exactitate. Oricum nu-i asta problema. Vrem sa vedem X1 mai intai sa ne facem o parere.

Seri, daca e mai inalta la sol ca o Serie 3 treaba aia face o mare diferenta. de exemplu Seria 5 e la limita in parcare, Honda in schimb e mai joasa (are kit sport) si o belesti imediat. Si cand ies din fata casei o poti beli usor cand cobori aleea din fata garajului, asta e alt motiv nevasta nu atinge anumite masini ca dupa aia ii fac scandal...

QUOTE (James Kilowatt @ Nov 24 2010, 03:39 PM) *
Clipul asta e numai bun de publicitate la pneuri de iarna. Sau chiar si pneuri de iarna vs AWD (inca exista multi care cred ca daca ai awd nu mai ai nevoie de pneuri de iarna)

Eu sunt unul dintre aia desi traiesc in Canada. Exista pneuri all-season mult mai bune ca unele asa numite de iarna dar al caror cauciuc devine ca un bolovan la -30 si a caror tractiune lasa de dorit. Crede-ma, stiu ce vorbesc. Da, un cauciuc de iarna de foarte buna calitate are un mare cuvant de spus in asemenea situatii dar unele dintre ele e doar reclama de ele.
In alta ordine de idei inca cred ca niste cauciucuri all-season cu "carne" multa pe ele si de calitate puse pe un AWD pot depasi multe masini FWD cu cauciucuri de iarna.
Uita-te la filmul pus de Tudor, e Toyota aia alba, ala sta cu piciorul pe frana si in loc sa dea drumul pedalei dupa ce s-a rotit o data 360 de grade si apoi sa pulseze frana (modelul ala l-am avut si eu si n-are ABS- deh, Toyota), multi din film stau cu piciorul pe frana asa ca mototolii, sunt foarte multi care nu stiu sa conduca.
mariusdruta
Countryman Cooper S All4 ?

E o sugestie adaptata strict cerintelor date, nu neaparat o preferinta personala.

Insa in conditiile mentionate, cred ca e o varianta demna de a fi luata in consideratie.
Seri
In datele tehnice X1 are garda la sol de 19cm. Uite si niste masuratori din teren:
James Kilowatt
@Rebel, offtopic
Am vazut pe ADAC un test de pneuri allseasons, facute si in conditii de "iarna" si de "vara" si intr-adevar sunt unele mai bune decat pneurile de iarna "medii", si altele mai bune decat cele de vara "medii". In rezultatele masuratorilor sunt date "baremele" pneurilor specializate pentru comparatie. Exista online testul asta, insa nu mai stiu unde. Daca ai probabil un Conti allseasons M+S bun s-ar putea sa fie mai bun decat un Nakang de iarna.

De altfel, in Germania, unde pneurile de iarna sunt obligatorii in anumite conditii sunt considerate ca fiind de iarna si cele allseasons inscriptionate cu "M + S", adica "Mud + Snow".

Insa exista si pneuri allseasons "eco" sinistre, cum ar fi ale mele, care sunt plastic si cand le incingi pe circuit, vara la +30 grade... la -30 grade nici nu vreau sa ma gandesc. Cu pneuri allseasons ca ale mele probabil iarna ai probleme si cu tractiune 5x5, chiar si pe roata de rezerva biggrin.gif
Insa sunt mai bune decat pneurile de vara "medii" la capitolul consum si la cel al uzurii, m-am scos, ce sa zic....
Rebel
Seri, habar nu ai cat ma ajuta pozele alea. Nu-mi spune ca te-ai dus si ai masurat tu masina ca sunt bun de o cina cand vin acasa. Multumesc foarte mult oricum!
O sa iau metrul si ma duc in showroom si compar cu seria 3 la locul faptei. Daca nu face sens, chit ca spal vasele o luna o imping la 3 Series.

Mariusdruta, welcome back man!
Mini ne place foarte mult, mie imi place dinamica masinii si este si extrem de reliable, ii place is ei si inca foarte mult... ca e mica. Din pacate, amandoi avem aceeasi repulsie pentru interior, in special pentru forma cadranelor si pozitionarea ceasurilor de bord. Unde-i BMW e si Mini, acelasi dealership, sau lipte ma rog, s-a mai urcat o data in ele si a zis, "pacat ca imi place pe afara".

Tudore, asa e si la noi, ca in filmul din Seattle numai ca pe langa asta poti sa te trezesti cu 15 cm de zapada peste noapte....

T u d o r
Daca sunt doar 15 nu e extrem de grav cu un sedan cu integrala, sa nu fie 30 cm. smile.gif Presupun ca exista si situatii de-astea, de aia am recomandat X3-ul. Dar si X1 ar fi ok daca ai rabdare pana iese pe piata.
ozz86651
QUOTE
La ce e bun un SUV
QUOTE
uneori... biggrin.gif Rebel, la tine tot asa e?


Cu ce te ajuta un SUV sa opresti? Sau AWD? A, sau cind sari peste bodura nu bulesti masina? smile.gif

In Seattle ninge rar si cind ninge e dezastru pentru ca ii prinde nepregatiti (de exemplu fara cauciucuri de iarna). In San Francisco acum niste ani a nins 5 cm si au murit citiva oameni. Daca ninge acum, eu n-am cauciucuri de iarna ca n-am ce sa fac cu ele in mod normal, deci m-am ars, nici nu pot sa urc pe dealul pe care stau.

QUOTE
intrebare..ABS?? la multe masini rotile se blocheaza instant


ABS-ul mai mult struica iarna. Sau n-ai pus nici o frina pe gheata cu ABS? Daca blochezi rotile si e zapada, scurma in zapada, aduni zapada in fata rotii si ajuta la oprit. Scrie in toate manualele masinilor cu ABS. Pe gheata nu cred ca e nici o diferenta, in nici un caz in favoarea abs-ului.

QUOTE
Bai, glumeam cu chestia cu SUV-ul. biggrin.gif


Ah.. smile.gif
T u d o r
QUOTE ( T u d o r @ Nov 24 2010, 03:53 PM) *
Bai, glumeam cu chestia cu SUV-ul. biggrin.gif

Cauciucurile dedicate rulz, din ce stiu eu in America masinile vin stock cu cauciucuri all season, adica nici cal nici magar. Iar pe sticla pe jos ar fi bun un cauciuc ca de raliu, cu tinte. wink.gif


wink.gif
ozz86651
QUOTE
Insa exista si pneuri allseasons "eco" sinistre, cum ar fi ale mele, care sunt plastic si cand le incingi pe circuit, vara la +30 grade... la -30 grade nici nu vreau sa ma gandesc. Cu pneuri allseasons ca ale mele probabil iarna ai probleme si cu tractiune 5x5, chiar si pe roata de rezerva biggrin.gif


Eu cred ca exista o confuzie de denumire aici. Eu umblu numai cu all seson, si umblu cu ele si in death valley la +55C si in zapada la schi la -20C si se comporta foaret bine. In conditiile din america (adica unde se deszapzaeste cit de cit, unde nu e asa multa mizga si noroi pe strada etc) all season + fwd sint suficiente. Daca as trai in nord si as avea ierni ca-n Romania macar, mi-as lua cauciucuri de iarna, dar nu penru ca sint obligatorii, se poate fara.

Problema e ca si all seasons astea sint mai multe categorii. Eu cred ca multi numesc all season cauciucurile de turing. Alea sint nenorocire. Da, se tocesc foarte greu, tin la infinit, nu consuma combustibil ca n-au frecare, dar sint dure chiar si vara si au aderenta proasta. Caucicurile all season ultra high preformance insa se comporta absolut satisfacator si vara si iarna daca nu sint chele.

Intradevar, multe masini vin cu niste pneuri infecte de noi, dar de obicei tin destul de putin si dupa 50,000km poti sa scapi de ele.
Momentul cind am eu emotii e cind ma duc iarna la ski (anul asta la Whistler) si iau o masina de inchiriat. Desi cauciucurile pe masinile de inchiriat sint de obicei aproape noi (ca si masinile sint noi), ele sint de calitate slaba (de multe ori turing, sau alea din fabrica).

Back to the topic, Rebel, de ce nu A4 sau A5? eu in locul tau m-as mai uita si la alte marici, macar de curiozitate/incercare chiar daca nu-ti plac. Infinity G37 de exemplu are camera in spate, deci se poate parca usor, si vine si cu AWD. Asa te limitezi la 2 marci.
Lucian107416
QUOTE (ozz86651 @ Nov 24 2010, 11:54 PM) *
ABS-ul mai mult struica iarna. Sau n-ai pus nici o frina pe gheata cu ABS? Daca blochezi rotile si e zapada, scurma in zapada, aduni zapada in fata rotii si ajuta la oprit. Scrie in toate manualele masinilor cu ABS. Pe gheata nu cred ca e nici o diferenta, in nici un caz in favoarea abs-ului.

IN NICI UN CAZ. Iarna si pe ud este cel mai util. O frana care blocheaza rotile iti intoarce iarna masina de la viteze destul de mici si gata, ai pierdut controlul(in multe cazuri si daca te cheama Jenson Button). Si apoi/altfel trebuie sa faci tu pe ABS-ul, un sistem clar MULT mai ineficient decat a lui Bosch.
ozz86651
E am condus destul de mult iarna masina fara ABS si cu ABS. Simultan, ca o vreme le-am detinut in paralel, si am avut timp sa compar. O data am trecut cu masina cu ABS printr-un semafor pe rosu desi eram absolut sigur ca o sa o opresc, cu cealalta masina as fi oprit lejer. Pur s simplu am vazut semaforul in fata facudu-se rosu, aveam distanta, aveam timp, viteza moderata, si am trecut prin intersectie ca trenul, parca n-aveam frine.... noroc ca eram numai eu, era 2am. Era zapada pe jos, destul de multa. Acum nu mai fac greseli din astea pentru ca am numai masini cu ABS si stiu binisor ce se poate si ce nu.
Pe ud e cu totul alta chestie. Eu vorbesc de gheata unde ABS-ul nu face nici un bine si mai ales de zapada unde face rau. De fapt problema nu e numai pe zapada, ci si pe nsip si pietris, numai ca acolo nu ajungem. Toate motocicletele de uz dual au un buton de decuplare a abs-ului cind iesi de pe asflat... oare de ce?

Da hai ca-i stricam topicul omului.... discutia e irelevanta, la ora asta nu mai sint masini fara ABS, iar in general avantajele ABS-ului sint indiscutabile. In filmul de mai sus absul nu conteaza, nu te salveaza.
Rebel
QUOTE (ozz86651 @ Nov 25 2010, 01:26 AM) *
Back to the topic, Rebel, de ce nu A4 sau A5? eu in locul tau m-as mai uita si la alte marici, macar de curiozitate/incercare chiar daca nu-ti plac. Infinity G37 de exemplu are camera in spate, deci se poate parca usor, si vine si cu AWD. Asa te limitezi la 2 marci.


Asa cum am spus mai devreme, A4, in speta A5 sunt deja mari. Am deja un Coupe ca A5 si nu-l conduce. Si Accordul are luneta spate foarte mare la lungime dar din interior deschiderea e foarte mica ca vizibilitate plus la Coupe-uri linia de mijloc urca in sus la geamul din spate; toate astea cumulate cu un scaun cu pozitionare joasa si deja vizibilitatea e pusa la grea incercare. De-aia se simte mult mai bine in 5-ul meu. Plus o stiu mai safe ca e AWD.

Infinity nu ne place, designul lor e prea impins la extrem, pentru mine da in kitsch. Sunt deschis la modern sau futurism dar nu e stilul meu. Nu ne reprezinta.
Plus am mai spus, nu japoneze. Si cele de lux pun accentul pe vizual, te pacalesc cu aparenta interioara (ma refer la luxury) dar putini stiu ca:
- au tabla muult mai proasta ca cele germane, se onduleaza foarte usor si sunt foarte receptive la impacturi mici
- nu sunt tratate anticoroziv cum trebuie,
- proiectarea lor ca masina consta in multe subcomponente in comparatie cu suratele germane care abordeaza simplicitatea, de aici rezultand mai multe puncte de pornire a ruginii,
- nu sunt vopsite ca lumea, anumite parti unde "nu se vede frate" nu sunt acoperite iar la japan luxury lipseste lacuirea acolo unde nu se vede ori nu se deschide capota,
- abordarea tehnica lasa de dorit in multe japoneze; de exemplu marginea usitei rezervorului de benzina este intoarsa la 90 de grade spre interior si atat pe cand la germane se duce 180 de grade si este lipita de cealalta dupa care este finisata cu mastic special eliminand aparitia ruginii; pe langa soliditate in structura ii da si fit and finish placut, nu te tai in ea; foarte putine au o garnitura la capacul rezervorului de benzina, care va elimina depozitarea de gheata ori zapada spulberata impiedicand inghetarea capacului ce imi va permite sa il deschid si sa pun benzina la -40 de grade- etc. asta e doar un exemplu.
- marea majoritate a masinilor europene au torque, cele japoneze au nevoie de high rpm sa ajunga la un torque edacvat,
- etc.

Ieri am fost iarasi la Audi, am mai incercat Q5 pe stanga si pe dreapta. Asteptam X1 si dupa aia vedem. se pare ca Q5 este luat in considerare. Om vedea.

Referitor la ABS: este foarte util. Ideea nu era neaparat distanta de oprire care poate fi mai buna, aici anvelopa este esentiala; ideea de baza la ABS nu este doar oprirea ci si mentinerea masinii pe traiectoria respectiva. Franare-eliberare, inseamna sa mentina ruta respectiva pe cand doar franare inghetata de multe ori inseamna rasucire si pierdere a controlului directiei. ABS-ul iti da posibilitatea de a controla directia. Cand am facut eu scoala de soferi putine masini aveau ABS dar nenea instructorul (fost pilot de raliu) m-a invatat ca in anumite situatii pot pulsa pedala pentru un mai bun control. In alta ordine de idei, tocmai datorita faptului ca nu toata lumea are simtul pedalei si pentru a asigura siguranta tuturor, ABS-ul este cel care lucreaza in favoarea ta indiferent cat de tare apesi pe pedala. Marea majoritate sunt ghidati de panica care le impune sa apese pe pedala aia cat mai tare. In fapt o frana aplicata usor si cu forta perfecta este mai eficienta decat una aplicata brusc si tare. Nu ati observat ca doar eliberarea partiala a pedalei si apasarea ei ulterioara duce la o franare mai buna? Sa mai mentionez cat tin placutele?

f1anatic
http://www.vw.com/en/models/touareg.html

Touareg TDI
DRAGOS
Chiar asa, am condus de curand cativa km un tuareg 3.0 TDi modelul nou. Mi-a placut masina, pentru gabaritul ei sta foarte bine pe sosea si la capitolele confort si finisaje e in clasa premium. Desigur, e in clasa premium si cu pretul, a costat aproape 70k euro, printre primele aduse in Ro. Eu nu as da atatia bani pe o masina, dar daca ii ai si si iti place maisna e o optiune, in canada cred ca e mai ieftina.
f1anatic
Aici este in jur de 50-55 k USD
DRAGOS
oho, cum spuneam smile.gif totusi cerd ca e vorba de unu nivel basic de dotari, asta avea cam tot ce se poate pune pe ea smile.gif
HalbaSus
QUOTE (f1anatic @ Nov 30 2010, 02:14 PM) *


Nu tot ce vine din europa e bun si rafinat... noi folosim dizal pentru ca in europa un litru de combustibil se apropie de 2 dolari.
DRAGOS
nici acolo nu mai e combustibilul atat de ieftin ca pe vremuri...incepe si acolo sa devina viabil dieselul.
klm
CITAT(Rebel @ Nov 28 2010, 08:59 PM) *
Plus am mai spus, nu japoneze. Si cele de lux pun accentul pe vizual, te pacalesc cu aparenta interioara (ma refer la luxury) dar putini stiu ca:
[...]

Aoleu, nu tii cont de JDPower? Esti neofit, prietene smile.gif!
CITAT(DRAGOS @ Nov 30 2010, 04:00 PM) *
nici acolo nu mai e combustibilul atat de ieftin ca pe vremuri...incepe si acolo sa devina viabil dieselul.

Da, stim, falimenteaza bugetul conducatorului auto pentru ca a ajuns 3$ galonul, adica vro saptej de centi litrul, adica vreo 2.5 lei, pret umflat... wallbash.gif mad.gif
HalbaSus
Uite ce zic niste baieti despre noul X3 (adica nu ala pe care l-ai testat tu).

Ideea e ca daca vrei X3 probabil ar merita sa astepti pana se va importa modelul nou (desi probabil la acela nu vei mai primi discounturi, pretul fiind cam la fel ca la q5 sau GLK).
Rebel
Ia uitati aici un test




Si aici ceva beton blink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.