Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Octavia 2 Break vs Focus 2 Tournier
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Pages: 1, 2
omul vesel
Salut! Ce recomanadati in cazul acestor 2 modele. Ambele motorizari diesel 1.6 tdi 105 CP, respectiv 1.6 TDCI 110 CP. Sau mai bine zis motorizari echivalente. Nu neaparat diesel. Am precizat diesel ca e preferatul meu, dar nu e obligatoriu. Intrebarea care se pune este ce recomandati intre aceste 2 masini?
AZAZEL
daca vrei portbagaj mare, spatiu pt pasageri mai indestulator, materiale la interior mai bune, valoare de revanzare mai mare, octavia e mai buna.
daca vrei consum mai mic, motor mai viguros(in cazul 1.6tdi vs 1.6tdci), cost de achizitie mai mic(cred), tinuta de drum mai buna, siguranta activa, atunci focus este mai bun.

trust this assist.
omul vesel
CITAT(AZAZEL @ Nov 2 2010, 10:59 AM) *
daca vrei portbagaj mare, spatiu pt pasageri mai indestulator, materiale la interior mai bune, valoare de revanzare mai mare, octavia e mai buna.
daca vrei consum mai mic, motor mai viguros(in cazul 1.6tdi vs 1.6tdci), cost de achizitie mai mic(cred), tinuta de drum mai buna, siguranta activa, atunci focus este mai bun.

trust this assist.


Dar reviziile la Focus nu sunt mai mari decat la Octavia? Service-urile la Skoda cum sunt comparativ cu Ford in Romania. Cred ca spatiul pentru pasageri e mai mare in Focus datorita ampatamentului.
AZAZEL
daca nu se prinde o promotie la unul din dealeri, intr-adevar reviziile sunt mai scumpe la ford.
in cazul de fata nu are treaba ampatamentul, focus are spatiu mai mic pt pasageri in comparatie cu octavia.
service-urile cred ca sunt la fel de infecte indiferent de brand.
omul vesel
CITAT(AZAZEL @ Nov 2 2010, 12:47 PM) *
daca nu se prinde o promotie la unul din dealeri, intr-adevar reviziile sunt mai scumpe la ford.
in cazul de fata nu are treaba ampatamentul, focus are spatiu mai mic pt pasageri in comparatie cu octavia.
service-urile cred ca sunt la fel de infecte indiferent de brand.


De ce spui ca ampatamentul nu are nici o legatura? Daca luam O1 si FF1, la spatiu interior FF1 este peste O1. Chiar nu conteaza deloc lungimea ampatamentului?
AZAZEL
in general conteaza, sigur ca da.
ca de aia autobuzul are ampatamentul mai mare ca un smart.
in cazul de fata, cei cativa cm pe care focus ii are in plus la ampatament fata de octavia, constructorul i-a pierdut pe undeva pt ca nu se regasesc in spatiul pasgerilor.
ai inteles acum?
omul vesel
CITAT(AZAZEL @ Nov 2 2010, 05:19 PM) *
in general conteaza, sigur ca da.
ca de aia autobuzul are ampatamentul mai mare ca un smart.
in cazul de fata, cei cativa cm pe care focus ii are in plus la ampatament fata de octavia, constructorul i-a pierdut pe undeva pt ca nu se regasesc in spatiul pasgerilor.
ai inteles acum?


Cat de cat
vio
la Ocatvia II e mai mic spatiu in spate chiar decat in corolla mea . in Skoda intri cam greu in spate acces cam dificil.
omul vesel
CITAT(vio @ Nov 3 2010, 09:02 AM) *
la Ocatvia II e mai mic spatiu in spate chiar decat in corolla mea . in Skoda intri cam greu in spate acces cam dificil.


Si acum pe cine sa mai cred?
Doar 2 forumisti, Vio si Azazel? Numai are nimeni nici o parere? De ce am deschis acest forum? 3 ani am condus FF1 tournier, o masina excelenta la drum spatioasa, no comment. De 2 ani de zile conduc O1 Tour limuzina. Si aici e ok numai ca in spate se sta destul de inghesuit, 2 persoane adulte, iar in fata imi dau coate cu pasagerul ceea ce nu se intampla la FF1. In viitor o sa schimb masina cu probabil una din cele 2 din topic.
AZAZEL
intr-adevar octavia 1 are probleme cu spatiul pasagerilor.
nevasta-mea a avut focus 2 pt 51.000 km , eu am avut octavia tour pt 5000 km, socrul meu are octavia 2 pe care am condus-o de nu mai pot si-n care am mers ca pasager, sotia a avut si un golf 5 iar are acum o jetta, masini pe care le-am condus/le conduc zilnic ( golf 5 si jetta sunt de fapt aceeasi masina cu octavia 2) si pot spune ca am o experienta si o opinie extrem de bine formata.

este adevarat ca nu pot raporta aceste masini la corola.
Seri
Acum cateva saptamani am mers cu Octavia II peste 200 km pe bancheta cu inca 2 pasageri. Toti trei eram destul de solizi, dar am stat foarte confortabil. Mi-a confirmat asteptarile in acest sens.
Eu as lua Octavia pentru designul proaspat si interiorul de calitate mai buna, in rest sunt destul de egale.
T u d o r
Focus am condus si am mers si pasager. In spate locul e acelasi ca in fostul meu 307, adica corect si atat pentru clasa din care face parte. O2 e mai mare. Cat despre Corolla lui Vio... poate a stat in spatele unui copil. biggrin.gif
omul vesel
CITAT( T u d o r @ Nov 3 2010, 02:08 PM) *
Focus am condus si am mers si pasager. In spate locul e acelasi ca in fostul meu 307, adica corect si atat pentru clasa din care face parte. O2 e mai mare. Cat despre Corolla lui Vio... poate a stat in spatele unui copil. biggrin.gif


E bine de stiut. Cu cat mai multe opinii cu atat mai bine. Dar la anul apare FF 3.
AZAZEL
si in 2012, octavia 3.
asa, niciodata nu-ti vei cumpara un bun.
omul vesel
CITAT(AZAZEL @ Nov 3 2010, 02:31 PM) *
si in 2012, octavia 3.
asa, niciodata nu-ti vei cumpara un bun.


corect, dar mai e pana imi voi cumpara masina, in 2011 sau in 2012 voi vedea. Nu am in vedere marci frantuzesti, italiene sau japoneze. Japonezele sunt bune dar cred ca mai scumpe decat cele 2 din titlu.
AZAZEL
pai la ce ai deschis topicul acum?
T u d o r
Japonezele nu-si pastreaza bine pretul in Romanica. In rest nu cred sa fie mai scumpe decat concurenta germana. Uita-te si la Lancer sau Mazda 3 Sedan, de regula la aceiasi bani sunt mai bine dotate iar fiabilitatea lor e recunoscuta. Daca vrei pret mai mic te poti uita si la frantuzesti, nu sunt mari diferente din punctul de vedere al rezistentei intre ele si germane. Reno Fluence arata bine, ar mai fi si Citroen C4 Sedan dar se schimba modelul in curand. La Renault cauta sa stai in masina intai, Megane-ul era cumplit dpdv al scaunelor. Nu stiu daca au schimbat asta la noul model.

Oricum trebuie sa stim si bugetul, nu crezi?
Diesel
Am mers in spate in Octavia 2 pe drumul CT - Buc. Nu am putut sa imi intind picioarele sub scaunele din fata pentru ca ventilatia pentru picioare este chiar acolo, sub sezutul pasagerului. La mine este undeva mai in fata, sub genunchii pasagerului. Poza asta: http://www.netcarshow.com/skoda/2005-octav...allpaper_34.htm e SF, eu a trebuit sa flexez mult mai mult genunchii. In plus, bancheta este foarte scurta. Degeaba e distanta mare intre bancheta si scaune. Am 1.82m si nu cred ca am eu picioarele mai lungi decat restul.

Mi-a placut insa DSG-ul... "smooth as silk" smile.gif
omul vesel
CITAT(AZAZEL @ Nov 3 2010, 02:42 PM) *
pai la ce ai deschis topicul acum?


Cu cat ma informez mai din timp cu atat mai bine.
14-15 000 euro
HalbaSus
QUOTE (Diesel @ Nov 3 2010, 04:16 PM) *
Am mers in spate in Octavia 2 pe drumul CT - Buc. Nu am putut sa imi intind picioarele sub scaunele din fata pentru ca ventilatia pentru picioare este chiar acolo, sub sezutul pasagerului. La mine este undeva mai in fata, sub genunchii pasagerului. Poza asta: http://www.netcarshow.com/skoda/2005-octav...allpaper_34.htm e SF, eu a trebuit sa flexez mult mai mult genunchii. In plus, bancheta este foarte scurta. Degeaba e distanta mare intre bancheta si scaune. Am 1.82m si nu cred ca am eu picioarele mai lungi decat restul.


1. Eu cred ca tu ai mai mult de 1.82, cand te-ai masurat ultima data ?
2. Oamenii de peste 1.80 nu o sa stea confortabil in nicio masina din clasa compacta decat daca in fata stau oameni scunzi. Ce naiba, sunt multe masini de clasa medie unde nu stai foarte confortabil in spate daca ai peste 1.80... desigur, nu e tot una sa "nu stai foarte confortabil" si "sa stai cu genunchii lipiti de buze"...
3. Octavia cred ca e clar printre cele mai spatioase compacte... pe langa un spatiu pt pasageri destul de mare pt clasa compacta, are si un portbagaj de neam prost.
omul vesel
Eu am 1.90 dar o sa conduc masina mai tot timpul. Totusi am rude la fel de inalte ca si mine, care uneori mai stau si in spate.
T u d o r
In cazul asta uita de clasa compacta. Poti vedea un monovolum daca se incadreaza in bani. In clasa compacta nu exista masina care sa iti ofere spatiul pentru doi adulti inalti unul in spatele celuilalt.
James Kilowatt
Fa upgrade la superb. La mine diferenta de pret fata de octavia nu e foarte mare.
Mie mi-ar fi ajuns si Octavia, insa am preferat sa dau 1500€ pe vreo 30cm de masina in plus biggrin.gif
T u d o r
Nu cred ca ar gasi Superb la 14-15 mii euro in Romania. smile.gif
omul vesel
CITAT(James Kilowatt @ Nov 3 2010, 05:38 PM) *
Fa upgrade la superb. La mine diferenta de pret fata de octavia nu e foarte mare.
Mie mi-ar fi ajuns si Octavia, insa am preferat sa dau 1500€ pe vreo 30cm de masina in plus biggrin.gif


Nu se gaseste. Raman la Octavia 2
Diesel
@Halba

1. O sa iau ruleta sa ma masor biggrin.gif
2. Am mers in spate in masina mea, culmea tot pe A2 si am stat foarte confortabil. Pe scaunul din fata era cineva cam de statura lui Halba.

Problema sunt nesuferitele alea guri de ventilatie, ia faceti voi un exercitiu, urcati-va in masina voastra in spate si tineti picioarele astfel incat pantofii sa fie fix pe pres, sa nu intre deloc sub scaunul din fata.
AlexTM
Octavia 2 are spatiu mare pentru pasagerii din spate.
Dar de ce nu mergi sa le vezi, e cel mai simplu.
omul vesel
CITAT(AlexTM @ Nov 4 2010, 05:46 AM) *
Octavia 2 are spatiu mare pentru pasagerii din spate.
Dar de ce nu mergi sa le vezi, e cel mai simplu.


O sa merg intr-o zi. Am deschis acest topic ca sa aflu parerea voastra, a celor care au aceste 2 modele daca le au sau stiu mai multe despre ele.
AlexTM
Eu asa alege Octavia fara ezitare smile.gif
omul vesel


Octavia are 2 ani garantie iar Ford 4? Conteaza atat de mult garantia?
T u d o r
La amandoua vei avea surpriza sa constati ca nimic din ce ti se strica la masina nu e acoperit de garantie. biggrin.gif
AZAZEL
la ford se schimba multe componente in garantie si daca masina are 100.000km , daca nu a facut deja 4 ani.
din acest punct de vedere, cred ca ford sunt mai ok ca si skoda.
omul vesel
CITAT(AZAZEL @ Nov 7 2010, 09:06 AM) *
la ford se schimba multe componente in garantie si daca masina are 100.000km , daca nu a facut deja 4 ani.
din acest punct de vedere, cred ca ford sunt mai ok ca si skoda.


Conduc circa 50 000 km pe an. In 4 ani cu Ford e ok, dar cine stie ce se va intampla. De regula service-urile au intotdeauna dreptate.
HalbaSus
Conduci in medie 137 de km pe zi ??? Adica minim 3 ore pe zi (considerand ca nu faci chiar tot traficul extraurban) ? Faci naveta cumva ?
DORU
QUOTE (HalbaSus @ Nov 3 2010, 05:30 PM) *
... pe langa un spatiu pt pasageri destul de mare pt clasa compacta, are si un portbagaj de neam prost.


Asta e atac la persoana ! biggrin.gif
omul vesel
CITAT(HalbaSus @ Nov 7 2010, 03:12 PM) *
Conduci in medie 137 de km pe zi ??? Adica minim 3 ore pe zi (considerand ca nu faci chiar tot traficul extraurban) ? Faci naveta cumva ?


Nu fac naveta, lucrez in vanzari, am toata zona Moldovei la dispozitie. Am zile in care masina nu se misca, dar si zile in care fac 1000 km.
HalbaSus
In cazul asta cred ca e foarte important sa evaluezi cheltuielile de intretinere. La 2-3 revizii/an deja e costul reviziei nu mai e un cost neglijabil.
omul vesel
CITAT(HalbaSus @ Nov 8 2010, 02:34 PM) *
In cazul asta cred ca e foarte important sa evaluezi cheltuielile de intretinere. La 2-3 revizii/an deja e costul reviziei nu mai e un cost neglijabil.


Deci ramane Skoda
omul vesel
CITAT(omul vesel @ Nov 8 2010, 04:49 PM) *
CITAT(HalbaSus @ Nov 8 2010, 02:34 PM) *
In cazul asta cred ca e foarte important sa evaluezi cheltuielile de intretinere. La 2-3 revizii/an deja e costul reviziei nu mai e un cost neglijabil.


Deci ramane Skoda


Mai am o intebare, in 14 000 euro nu ma incadrez cu 1.4 tfsi. Este diferenta mare intre acest 1.4, 1.6, si ar mai fi si varianta de 1.2 tfsi? Ma refer stirct la condus, demaraje, uneori masina incarcata 200-300 kg
AZAZEL
omg,
tu vrei si cu sula in fund si cu sufletul in rai.
a avut nevasta-mea un golf 5 cu motorul de 1.6 si 102 cp. man, motorul ala e slab rau. tu vrei sa iei un break (prin definitie masina grea) sa il mai incarci si cu 200-300 kg si cu motorul ala de 1.6 vrei sa mearga? vor fi persoane care-ti vor spune ca acel motor este decent. crede-ma, nu este decat slabut.
motorul de 1.2 si 105 cp are turbo si sigur merge mai bine ca cel de 1.6 insa cu siguranta nu e o diferenta notabila.
ori iei motorul de 1.4 tsi, ori te orientezi catre o alta masina pe care ti-o permiti intr-adevar.
oricum, 14.000 nu-ti ajung pt octavia 3 sau pt focus 3 cum te gandeai anterior. alea vor fi pe la 17.000 -18.000 la lansare.
poate for in banii astia sa prinzi o octavia 2 sau un focus 2.
omul vesel
CITAT(AZAZEL @ Nov 9 2010, 03:04 PM) *
omg,
tu vrei si cu sula in fund si cu sufletul in rai.
a avut nevasta-mea un golf 5 cu motorul de 1.6 si 102 cp. man, motorul ala e slab rau. tu vrei sa iei un break (prin definitie masina grea) sa il mai incarci si cu 200-300 kg si cu motorul ala de 1.6 vrei sa mearga? vor fi persoane care-ti vor spune ca acel motor este decent. crede-ma, nu este decat slabut.
motorul de 1.2 si 105 cp are turbo si sigur merge mai bine ca cel de 1.6 insa cu siguranta nu e o diferenta notabila.
ori iei motorul de 1.4 tsi, ori te orientezi catre o alta masina pe care ti-o permiti intr-adevar.
oricum, 14.000 nu-ti ajung pt octavia 3 sau pt focus 3 cum te gandeai anterior. alea vor fi pe la 17.000 -18.000 la lansare.
poate for in banii astia sa prinzi o octavia 2 sau un focus 2.


E ok si Octavia 2. Acum ma refer strict la O2. M-am hotarat O2 ramane, in viitor. In 14 000 nu ma incadrez cu 1.4 tfsi ci cu 1.2, 1.6. Este diferenta mare intre aceste 2 motoare?
AZAZEL
hai sa-ti mai zic o faza.
motorul de 1.6 nu se mai monteaza pe octavia 2, acesta fiind inlocuit cu motorul de 1.2
ce mai vezi tu pe net, sunt masini de pe stoc , insa intr-un an cand vei vrea tu sa-ti iei masina, stocul de octavia cu motor de 1.6 va fi de mult epuizat.
deci, chiar daca exista diferente intre cele doua motoare, pe tine chiar nu te intereseaza pt ca vei putea cumpara doar unul din ele.
omul vesel
CITAT(AZAZEL @ Nov 9 2010, 04:17 PM) *
hai sa-ti mai zic o faza.
motorul de 1.6 nu se mai monteaza pe octavia 2, acesta fiind inlocuit cu motorul de 1.2
ce mai vezi tu pe net, sunt masini de pe stoc , insa intr-un an cand vei vrea tu sa-ti iei masina, stocul de octavia cu motor de 1.6 va fi de mult epuizat.
deci, chiar daca exista diferente intre cele doua motoare, pe tine chiar nu te intereseaza pt ca vei putea cumpara doar unul din ele.


Asta cam asa e, dar 1.2 mi se pare cam mic, eu trecand de la Octavia Tour 1.9 TDI care a fost cumparata cu 14 000 euro. 1.4 80 CP se va mai face? Dar Tour?
pmhoria
Nu te gandi ca 1.4 MPI 80 cai e mai ok decat 1.2 TSI 105 cai ...
O2 e o masina mai grea si va trebui sa muncesti bine motorul ala de 1.4 ca sa obtii ceva din el. Avand in vedere ca tu faci km la greu, te va nemultumii motorul de 1.4 mai ales in afara orasul. Poate ala de 1.6 ar fi fost ceva ..dar cum nu se va mai fabrica cand iei tu masina..iese din discutie.
Sfatul meu ar fi sa faci un test drive cu cel de 1.2 TSI si sa te elucidezi macar cum se simte pe drum. Legat de fiabilitate, trebuie sa mai asteptam smile.gif

LE. esti 100% decis pe modelul asta? Ai putea vedea si alte optiuni, la banii astia cu ceva tichete cadou ..poate poti lua ceva mai ok
omul vesel
CITAT(pmhoria @ Nov 9 2010, 06:39 PM) *
Nu te gandi ca 1.4 MPI 80 cai e mai ok decat 1.2 TSI 105 cai ...
O2 e o masina mai grea si va trebui sa muncesti bine motorul ala de 1.4 ca sa obtii ceva din el. Avand in vedere ca tu faci km la greu, te va nemultumii motorul de 1.4 mai ales in afara orasul. Poate ala de 1.6 ar fi fost ceva ..dar cum nu se va mai fabrica cand iei tu masina..iese din discutie.
Sfatul meu ar fi sa faci un test drive cu cel de 1.2 TSI si sa te elucidezi macar cum se simte pe drum. Legat de fiabilitate, trebuie sa mai asteptam smile.gif

LE. esti 100% decis pe modelul asta? Ai putea vedea si alte optiuni, la banii astia cu ceva tichete cadou ..poate poti lua ceva mai ok


Nu vreau sa iau 1.4 80 cp in nici un caz, ma gandeam ca daca 1.6 nu se mai fabrica poate iese din fabricatie si 1.4. Iar tichete cadou nu am trebuie sa le cumpar. Si alt model cu capacitate a portbagajului la fel de mare ca Skoda nu stiu ce pot gasi. Si sa nu am probleme cu ea. La O Tour, pana la 130 000 km am schimbat doar consumabile. Cerintele sunt la fel de mari pentru oricare alta masina.
omul vesel
In ce clasa se incadreaza Octavia? Poate sunt off topic, dar cu cateva opinii putem rezolva aici fara a deschide un nou subiect. Am cumparat catalogul de teste TopGear si aici este alaturi de Toyota Avensis, Laguna, Insignia, Mondeo, Passat, A4, etc. Ford Focus chiar daca in catalog este trecut ca un hatchback este alaturi de Golf, Astra, A3, Bmw 1, etc. In final Octavia este in clasa compacta sau medie?
pmhoria
Octavia este in clasa compacta ..acolo trebuie pusa. Are sasiul de Golf + un portbagaj mai mare. Octavia si Jetta sunt in clasa compacta idem Focus Sedan.
Ca la lungime se apropie de clasa medie gen Avensis, Passat, Mondeo e alta treaba, dar masinile nu se clasifica dupa lungime smile.gif
James Kilowatt
Mie mi se pare mult mai utila clasificarea dupa spatiu decat incadrarea pe clase bazata pe "platforma". Mi se falfaie de platforma, poate sa fie si de autobuz, daca stai inghesuit tot naspa e.
DRAGOS
Exact, si mie mi se pare cam inutila clasificarea asta. Dupa mine octavia e acolo, cu avensis, passat, insignia, etc. Superb-ul e o idee mai mare, ca si mondeo.

La fel cum A4 generatia pana in 2008 e mai mic in interior decat civicul meu, in fata dau cu genunchiul drept de consola centrala si cu cel stang de usa, iar in spate stau cocosat, si m-am oprit la doar 1,72...in clio-ul maicamii am mult mai mult loc.
James Kilowatt
In interior civicul e mai spatios si decat unele familiale... gen Accord smile.gif si daca n-are roata de rezerva are si volum mai mare in portbagaj.... bine tare gandita masinuta aia.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.