Help - Search - Members - Calendar
Full Version: inertia motorului
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Aria Tehnica Masini.ro
ionescu24
as vrea sa stiu mai multe despre inertia mototului .. care cuprinde inertia pistonului,arborelui,etc...as vrea sa mi explice si mie cineva de exemplu ce e inertia pistonului ( o explicatie cat mai logica).. stiu ca inertia este proprietatea oricarui corp cu masa de a si pastra starea de repaus sau miscare rectilinie atunci cand asupra sa nu actioneaza forte externe...

eu as vrea sa stiu ce semnifica de ex inertia pistonului de 0.205 g*m2?????ce inseamna aceasta valoare???

va mutumesc mult ...
vio
incearca un exp .... porneste motorul decuplat de CV fara volanta si ambreiaj .... vezi cat se invarte si in ce fel .
ionescu24
eu as vrea sa stiu acea valoare ce semnifica...
ionescu24
va rog frumos ..cine stie sa ma ajute si pe mine ... si mai multe detalii despre inertie...si cum se ajunge(cum se calculeaza) la o valoare anume pt piston sau biela...

va multumesc mult!!!!!!
vio
Inertia este proprietatea unui corp care tinde sa-si pastreze starea de repaus sau starea de miscare rectilinie uniforma in absenta actiunilor din exterior.

Masa este marimea fizica ce masoara inertia. Cu cat un corp are masa mai mare cu atat inertia lui este mai mare.

Marimea fizica scalara numeric egala cu raportul dintre masa unui corp si volumul sau este densitatea.

1 litru = 1 decimetru cub (dm3)

1 litru = 0.001 metri cubi (m3)

e fizica de a 6-a sau a 9-a parca ...


restul de calcule se invatza la facultate . cum se ajunge la dimensiunile pistonului si asa mai departe este un intreg curs.... iti recomand UPB Facultatea de Mecanica . sectia MET.
James Kilowatt
Chestia aia exprimata in grame * metri patrati este momentul de inertie. Adica, echivalentul inertiei pt miscarea circulara. 1 kg*m2 de moment de inertie inseamna ca are nevoie de un moment de 1Nm ca sa aiba o acceleratie unghiulara de 1 rad/s2.

In cazul pistonului, are are o miscare liniara e abuz de limbaj v sa vb de moment de inertie. Insa are sens atunci cand vb de intregul moment de inertie a motorului, il exprima probabil fata de flansa motorului. Adica iti da cuplul pe care tre' sa-l pui la flansa motorului ca sa il accelerezi (sau franezi) unghiular cu o valoare data, si in asta intra si inertia liniara cum e a pistonului si momentul de inertie cum e a arborelui cotit de exemplu. E deci probabil vorba de o conventie, aka contributia inertiei pistonului la momentul de inertie total al motorului.
Si mai e si pura speculatie, aka nu ma bazez pe nimic cand scriu asta biggrin.gif

Oricum, am vazut ca de la o vreme ne tot dai extemporale... rolleyes.gif
vio
bre JK mai stii astea ? pfaaaaaaaaaa..io cum le am invatzat le am si uitat, subit.
James Kilowatt
Pai e o chestie simpla, care odata inteleasa iti amintesti principiile, chiar daca mai uiti din detalii.
Si io am invatat in scoala chestii care au disparut complet dupa ce am dat bac-ul... de exemplu, comentariile literare biggrin.gif Alea nu le-am priceput si desi am invatat algoritmul dupa care erau facute, l-am uitat imediat. Imi mai amintesc doar ca trebuia sa inchei cu "prin urmare, pe Cutarescu Gigel (adica autorul operei de comentat) nu-l vom uita niciodata" biggrin.gif Pff, mare minciuna...
f1anatic
Si la ce ajuta aceste cunostiinte ?

Am un program pt tine Jose Kilowatos. Care sa te ajute in descrifrarea puterilor nebanuite ale motoarelor. Dar este dependent de posibilitatea de a face data logging.
James Kilowatt
Daca e compatibil cu vag-com, sunt interesat smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.