In primul rand mentionez ca am vazut cursa transmisa, comentata si analizata de BBC ceea ce nu poate sa ma faca decat sa ma inchin in fata profesionalismului de care dau dovada britanicii, sa apreciez abundenta de informatii prezentate pe tot parcursul zilei (au fost aproape 2 ore inainte de inceperea cursei, cursa propriuzisa si inca vreo 40 de minute dupa) si, chiar daca nu de la fata locului nici macar in direct, sa fiu cu adevarat parte la desfasurarea evenimentelor. Inca o data cinste transmisiei BBC (care i-a avut in echipa pe David Coulthard, Eddie Irvine, un pilot care comenta in studio - al carui nume nu-l stiu, 2 reporteri la boxe/pe pista, 2 comentatori, interviuri cu pilotii, tehnicienii, Hermann Tilke si multi, multi altii).
Cred ca pana la startul cursei s-a lucrat non-stop la circuit: am vazut ca abia in seara anterioara weekendului se montau bancile pentru spectatori; din cauza asfaltului alunecos - observat si de pantofii comentatorilor - s-au improvizat si pus nu stiu ce rasine in spatiile boxelor; in dimineata de duminica nu existau macarale de degajat pista (de altfel s-a vazut cat de defectuoase a fost inlaturarea masinilor accidentate); Hermann Tilke s-a declarat multumit de felul in care se degaja apa de pe circuit insa ori din cauza ca declaratia avea loc la inceputurile ploii (cu vreo 20 min inainte de start), ori pastra aparentele muncii bine facute pentru ca s-a vazut in timpul cursei cat de prost este sistemul de drenare...
Etapa a inceput urat, era normal sa fie sub SC insa spectacolul a avut de pierdut inca de la inceput; daca toata lumea a constatat norocul lui Webber de a pleca de pe partea curata a pistei, acesta a fost practic anulat de acest start.
17 ture au trecut intr-un ritm apasator, mohorat rupt deseori de comunicatiile radio: Hammilton care spunea ca "e beton, ar trebui sa se porneasca in ritm normal", Alonso care cica nu vedea nimic, Butoon, Vettel si Webber care spunau ca ar trebui oprita cursa, apoi s-a pornit si, in cateva fractiuni de secunda ne-am trezit ca pilotii Mercedes i-au si depasit pe cei McLaren [Mercedes]; a urmat gafa lui Webber - caruia nu cred sa i se poata imputa deoarece, in conditiile pistei, oricine ar fi putut-o face - ce a dus, din pacate, la scoaterea din cursa a lui Rosberg...
Sutil si Kobayashi nu stiu ce au avut in cap, poate ca le-a spus cineva ca sunt prea buni pe ploaie si au vrut s-o arate insa nu asa se face...
In rest am vazut o cursa normala in conditii de ploaie cu situatii normale, cu depasiri mai mult sau mai putin reusite, cu greseli mai mari sau mai mici si cu bezna spre sfarsit
!
Vettel nu are ce reprosa sie sau tehnicienilor, dovada fiind interviul oferit imediat dupa abandon; poate motorul a explodat din cauze independente lui, poate din cauza presiunii crescute a lui Alonso, poate... oricum, aceasta cursa nu i-a luat nimic din ceea ce avea.
Cu toate ca poate n-ar parea asa, marele castigator al cursei este Hamilton care dupa 2 abandonuri reuseste un podium si se apropie de locul 2 - dupa mine, singurul accesibil - ceea ce nu e chiar rau iar Alonso ar face bine sa castige si ultimele 2 curse
!
Cam asta a fost Coreea, un circuit in curs de constructie care anul acesta nu s-a lasat deloc admirat; peisajul din jur arata dezolant; participarea a 100.000 de oameni, desi un numar mai mare ca in alte parti, la fel de dezolanta - tribunele s-au golit la numai cateva minute de la final, am vazut foarte multe mame cu copiii, grupul de fani entuziasti Ferrari abia daca depasea 10 persoane; asfalt prost, alunecos; pista denivelata - as vrea sa spun ca intentionat si gandit insa timpul scurt in care a fost construit cat si dispunerea acestor denivelari m-ar putea contrazice si sper ca la anul sa fiu contrazis; gagici bune mar
!
Acestea fiind spuse, ma bucur ca am luat parte la show prin intermediul televiziunii britanice si, in cazul in care nu gasesc un stream de BBC ca sa vad cursele in direct, in mod sigur voi cauta inregistrarile pentru detalii aprofundate, utile si frumos prezentate.