Ma inteleg bine cu cei de la Auto Worl Park Pitesti, așa că ieri am fost din nou la ei. De această dată am dorit să vedem cum se comportă o mașină din gama Opel. Am plecat de acasă cu așteptări mari de la Insignia, ținând cont că a fost mașina anului 2009 în Europa, deci asta ar trebui să însemne ceva.
Am testat un Opel Insignia 2.0 CDTI ECOTEC 110cp, diesel, transmisie manuală.
Am început încă de afară cârcoteala: spatele arată ca la Passat CC. Am rămas fixată pe farurile cu angel eyes care chiar îi oferă mașinii o notă de eleganță. Mai apoi, am aflat că cei de la Opel au implementat un soft [numit Opel Eye] care permite recunoașterea indicatoarelor rutiere și afișarea vitezei maxime admise pe display. Cei drept, am uitat să întrebăm dacă e o opțiune standard..
Dacă la exterior am lăudat mașina, la interior ne-am bucurat doar vizual de frumusețe. De cum am pus mâna pe bord am simțit că o să avem probleme la drum: plastice. Și un plastic tare care ori nu au făcut bine băieții îmbinările când au construit-o, ori au fost alții înaintea noastră care au maltratat-o groaznic.
La drive-test s-a comportat frumos, motorul nici măcar nu s-a auzit, atât de silențios era. Singurul lucru pe care nu l-am înțeles a fost mesajul de atenționare de pe display: “Brakes overheated” de fiecare dată când punem o frână zdravănă sau intrasem într-o succesiune de curbe. Viteza maximă pe care o poate atinge este de 220 km/h și ajunge de la 0 la 100 km/h în 9,5s. Ne-a consumat 5,5l/100 km, cam puțin ce-i drept pentru câte ture de oraș am făcut noi cu el [vreo 6, pe același traseu ca și celelalte mașini testate]. Am uitat să ne uităm câți litri are rezervorul dar am înțeles că poate duce liniștit 1.200 km pentru un motor diesel.
O mică problemă am avut eu cu mașina. Fiind mică iar mașina mare, oglinzile și mai mici, m-am chinuit mult pentru a o parca. Din perspectiva mea piticoată – am nevoie de senzori de parcare la o așa mașină. Smile
Doar Alb Olympic este culoarea gratuită pentru Opel Insignia, celelalte costând 450 euro.
În prețul de bază al modelului pe care l-am testat noi, de 21.850 euro, intră foarte multe dotări standard, așa că mare lucru nu am mai adăugat noi atunci când ne-a fost configurat. Pentru că din fabrică, mașina vine cu angel eyes am preferat să avem și un sistem de spălare a farurilor sub presiune [300 euro], nu de alta, dar la drumurile noastre chiar e necesar. Am vrut să aibă senzori de parcare [550 euro], proiectoare ceață față [175 euro] și sistem de navigație [590 euro]. Toată mașina ne-a ajuns la 23.465 euro.