Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Am testat Opel Insignia
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Opel > Vectra / Insignia
me77
Ma inteleg bine cu cei de la Auto Worl Park Pitesti, așa că ieri am fost din nou la ei. De această dată am dorit să vedem cum se comportă o mașină din gama Opel. Am plecat de acasă cu așteptări mari de la Insignia, ținând cont că a fost mașina anului 2009 în Europa, deci asta ar trebui să însemne ceva.

Am testat un Opel Insignia 2.0 CDTI ECOTEC 110cp, diesel, transmisie manuală.

Am început încă de afară cârcoteala: spatele arată ca la Passat CC. Am rămas fixată pe farurile cu angel eyes care chiar îi oferă mașinii o notă de eleganță. Mai apoi, am aflat că cei de la Opel au implementat un soft [numit Opel Eye] care permite recunoașterea indicatoarelor rutiere și afișarea vitezei maxime admise pe display. Cei drept, am uitat să întrebăm dacă e o opțiune standard..

Dacă la exterior am lăudat mașina, la interior ne-am bucurat doar vizual de frumusețe. De cum am pus mâna pe bord am simțit că o să avem probleme la drum: plastice. Și un plastic tare care ori nu au făcut bine băieții îmbinările când au construit-o, ori au fost alții înaintea noastră care au maltratat-o groaznic.

La drive-test s-a comportat frumos, motorul nici măcar nu s-a auzit, atât de silențios era. Singurul lucru pe care nu l-am înțeles a fost mesajul de atenționare de pe display: “Brakes overheated” de fiecare dată când punem o frână zdravănă sau intrasem într-o succesiune de curbe. Viteza maximă pe care o poate atinge este de 220 km/h și ajunge de la 0 la 100 km/h în 9,5s. Ne-a consumat 5,5l/100 km, cam puțin ce-i drept pentru câte ture de oraș am făcut noi cu el [vreo 6, pe același traseu ca și celelalte mașini testate]. Am uitat să ne uităm câți litri are rezervorul dar am înțeles că poate duce liniștit 1.200 km pentru un motor diesel.

O mică problemă am avut eu cu mașina. Fiind mică iar mașina mare, oglinzile și mai mici, m-am chinuit mult pentru a o parca. Din perspectiva mea piticoată – am nevoie de senzori de parcare la o așa mașină. Smile

Doar Alb Olympic este culoarea gratuită pentru Opel Insignia, celelalte costând 450 euro.

În prețul de bază al modelului pe care l-am testat noi, de 21.850 euro, intră foarte multe dotări standard, așa că mare lucru nu am mai adăugat noi atunci când ne-a fost configurat. Pentru că din fabrică, mașina vine cu angel eyes am preferat să avem și un sistem de spălare a farurilor sub presiune [300 euro], nu de alta, dar la drumurile noastre chiar e necesar. Am vrut să aibă senzori de parcare [550 euro], proiectoare ceață față [175 euro] și sistem de navigație [590 euro]. Toată mașina ne-a ajuns la 23.465 euro.
James Kilowatt
Modelul ecotec de 110CP scoate suta in 9.5s si 220km/h?? O fi de la motorina din Romania, aici scoate suta in 12.5s si max 190km/h...
Mircea104901
QUOTE (James Kilowatt @ Oct 11 2010, 08:21 AM) *
Modelul ecotec de 110CP scoate suta in 9.5s si 220km/h?? O fi de la motorina din Romania, aici scoate suta in 12.5s si max 190km/h...


Motoare diesel disponibile pe Insignia in Romania:

A) 2.0 DTL, 81 kW / 110 CP, 6-viteze manuală 154 5.8 23.240,00 €
Număr de cilindri 4 Accelerație 0-100 km/h (s) 12.1
Cilindree 1956 Viteză maximă (km/h) 190
Elasticitate 80-120 km/h (s) 12.1
Norma de poluare Euro5
Compresie Consum extra-urban (l/100km) 4.7
Putere max. (kW (CP)/min-1) Consum urban (l/100 km) 7.7
Cuplu, max. (Nm/min-1) Consum mediu (l/100km) 5.8

cool.gif 2.0 DT, 96 kW / 130 CP, 6-viteze manuală 154 5.8 23.865,00 €
Număr de cilindri 4 Accelerație 0-100 km/h (s) 11.1
Cilindree 1956 Viteză maximă (km/h) 205
Elasticitate 80-120 km/h (s) 10.9
Norma de poluare Euro5
Compresie Consum extra-urban (l/100km) 4.7
Putere max. (kW (CP)/min-1) Consum urban (l/100 km) 7.7
Cuplu, max. (Nm/min-1) Consum mediu (l/100km) 5.8

C) 2.0 DTH, 96 kW / 130 CP, 6-viteze manuală, EcoFlex 154 5,8 24.230,00 €
Număr de cilindri 4 Accelerație 0-100 km/h (s) 11,1
Cilindree 1956 Viteză maximă (km/h) 205
Elasticitate 80-120 km/h (s) 12.4
Norma de poluare Euro5
Compresie 16,5 : 1 Consum extra-urban (l/100km) 4,7
Putere max. (kW (CP)/min-1) 96 (130) / 4000 Consum urban (l/100 km) 7,7
Cuplu, max. (Nm/min-1) 300 / 1750-2500 Consum mediu (l/100km) 5,8

D) 2.0 DTH, 118 kW / 160 CP, 6-viteze manuală, EcoFlex 154 5,8 25.480,00 €
Număr de cilindri 4 Accelerație 0-100 km/h (s) 9,5
Cilindree 1956 Viteză maximă (km/h) 215
Elasticitate 80-120 km/h (s) 10.2
Norma de poluare Euro5
Compresie 16,5 : 1 Consum extra-urban (l/100km) 4,7
Putere max. (kW (CP)/min-1) 118 (160) / 4000 Consum urban (l/100 km) 7,7
Cuplu, max. (Nm/min-1) 350 / 1750-2500 Consum mediu (l/100km) 5,8

whistling.gif
Seri
Cateva completari la ce ai spus.

Sistemul Opel Eye este optional si se plateste in plus. Daca esti pe cruise control acesta reduce automat viteza in functie de ce citeste pe indicatoare. Inutil in RO.

"Angel eyes" (daytime running lights) sunt de doua feluri pe Insignia si pe noua Astra:
-cu beculete normale, destul de chioare, care vin impreuna cu farurile cu halogen (complet cromate/albe), standard;
-cu LED-uri puternice, mult mai vizibile, care vin impreuna cu farurile cu xenon (interior vopsit negru), optional;

Foarte utile in Romania sunt farurile bixenon cu 11 functii, care se intorc dupa curba, se ridica la viteza mare si comuta automat intre faza lunga si faza scurta in functie de trafic (detecteaza farurile si stopurile altor masini).

In Germania mai este disponibila o motorizare diesel: 2.0 DTR cu 190 cp. Ala ii ceva mai sprinten.

Insignia si C5 sunt cele mai grele masini din clasa, incearca si ceva mai usor.
laurentiu
In ianuarie am facut un drive test cu ultimul tip de Astra, masina care fusese alergata vreo 20000 de km in conditii de drive test (adica fara mila). Pot spune ca masina s-a comportat impecabil in orice situatie, fie ca a fost vorba de o franare violenta, un minitest al elanului, sau verificarea potentialului dinamic al masinii (toate in conditiile impuse de un trafic relativ lejer).
In privinta calitatii (sau mai bine zis a durabilitatii) materialelor din interior, am urcat si in Insignia pentru o comparatie. Diferente notabile nu am sesizat, parca in partea inferioara a bordului la Astra plasticul e mai subtire... ideea e ca nu mi s-a parut a fi vreo diferenta importanta intre cele doua masini din punctul asta de vedere. Ma gandesc oare ce huligani s-au urcat in masina cu care ai fost la drive test si cat de mult s-a gandit reprezentatul de vanzari sa lase asemenea specimene la un drive test. ninja.gif De calitatea imbinarilor nu cred ca poate fi vorba.
Cat despre Insignia numai de bine. Am mers in asa ceva si mi-a placut. Fiind oarecum si fan Opel, pentru mine ar fi o prioritate fata de Passat sau Mondeo.
sorin200693010
Tinand cont de greutatea Insigniei cred ca 110 C.P. este prea putin, mai ales cand te deplasezi pe drumurile frumoasei noastre patrii si vrei sa depasesti o coloana care ruleaza prea incet .Decent ar fi varianta 160 C.P.Stiu ca asta inseamna cativa bani in plus insa pe termen mediu sau lung se justifica.


Lucian107416
Am vazut o gramada de boi cu sute de cai putere care depaseau coloanele. Pentru ei puterea motorului era nu "indecenta", ci obscena de-a dreptul. Trebuia sa franeze cei care circulau pe sensul opus. In plus, depasirea coloanelor este interzisa!!! Nu zic ca sunt suficienti 110 CP pentru Insignia, cel putin pentru satisfactia mea, dar cunosc persoane multe pentru care ar fi.
cristsib
QUOTE (Lucian107416 @ Oct 17 2010, 01:17 PM) *
In plus, depasirea coloanelor este interzisa!!!

offtopic.gif Este vorba de coloanele "oficiale", nu cele de masini.
Lucian107416
QUOTE (cristsib @ Oct 18 2010, 11:36 AM) *
QUOTE (Lucian107416 @ Oct 17 2010, 01:17 PM) *
In plus, depasirea coloanelor este interzisa!!!

offtopic.gif Este vorba de coloanele "oficiale", nu cele de masini.

crezi ???? Eu nu ma refeream la cele oficiale.
Seri
Da te rog un citat din codul rutier. Este interzisa depasirea coloanelor oficiale si a celor care asteapta la semafor sau calea ferata. In rest nu se specifica.
HalbaSus
QUOTE (Lucian107416 @ Oct 17 2010, 01:17 PM) *
In plus, depasirea coloanelor este interzisa!!!


Adica daca ma deplasez pe un drum european, cu o banda pe sens, unde depasirea este permisa (linie intrerupta care separa cele 2 sensuri) si in fata mea sunt 3 masini care se deplaseaza cu 70 km/h... nu am voie sa le depasesc cu o singura manevra ? Trebuie sa fac 3 depasiri ? Poate s-a modificat codul rutier de cand am luat eu permisul (si nici atunci nu bag mana in foc ca il stiam bine) dar mie mi se pare absurd.
bogcot76
E ciudat cat de multi stiu codu' dupa ureche. Ma refer la chestiile serioase, mari, ca de exemplu alineatul b si mie imi era partial strain. As face un sondaj sa vad asa la prima strigare care stie cand are prioritate tramvaiul in intersectie fara sa verifice netul............

Off topic - Azi m-am certat cu un berbec ce ma injura ca nu faceam la dreapta intr-o intersectie cu semafor din ala intermitent verde dar care nu functiona. Singurul care mergea era cel rosu pentru toate directiile. I-am explicat ca daca ala nu merge ar insemna sa trec pe rosu, insa el nu si nu, ca sunt eu prost si handicapat - batman, batman

Art. 152. - (1) Se interzice depasirea vehiculelor:

a) în intersectii cu circulatia nedirijata prin mijloace de semnalizare rutiera ori de catre politisti;

cool.gif în apropierea vârfurilor de rampa, când vizibilitatea este redusa sub 50 m;

c) în curbe si în orice alte locuri unde vizibilitatea este redusa sub 50 m;

d) pe pasaje denivelate, pe poduri, sub poduri si în tuneluri. Prin exceptie, pot fi depasite în aceste locuri vehiculele cu tractiune animala, motocicletele, ciclomotoarele si bicicletele, daca lungimea segmentului de vizibilitate a drumului este mai mare de 20 m, iar latimea drumului, de cel putin 7 m;

e) pe treceri pentru pietoni semnalizate prin indicatoare si marcaje;

f) pe treceri la nivel cu calea ferata curenta si la mai putin de 50 m de acestea;

g) în statii de tramvai, atunci când acesta este oprit, iar statia nu este prevazuta cu refugiu pentru pietoni;

h) în zona de actiune a indicatorului "Depasirea interzisa";

i) când pentru efectuarea manevrei se trece efectiv peste marcajul continuu, simplu sau dublu, care desparte sensurile de mers, iar autovehiculele circula pe contrasens;

j) în situatia când din sens opus se apropie un alt vehicul al carui conducator este obligat sa efectueze manevre de evitare pentru a nu intra în coliziune;

k) în locul unde s-a format o coloana de vehicule în asteptare, daca prin aceasta se intra pe sensul opus de circulatie.

(2) Se interzice depasirea coloanei oficiale asigurate, înainte si în urma, cu echipaje ale politiei.
Mircea104901
QUOTE (bogcot76 @ Oct 18 2010, 09:28 AM) *
insa el nu si nu, ca sunt eu prost si handicapat - batman, batman

whistling.gif
Unora ar trebui sa li se dea foc la permise banned.gif In coloana biggrin.gif
eddie
Ca sa testez o Insignia mai bine,chiar mi-am cumparat una,pentru ca mi-a placut foarte mult. Am facut drive test doar cu Toyota Avensis si cu Opel Insignia.Insignia a fost peste Avensis o clasa,parerea mea,in plus de asta,mai trebuia sa platesc o taxa de 1600 de euro prima inmatriculare,pentru ca Avensis-ul de 2.0 D4D 136 c.p. este doar Euro 4.
Am ales motorizarea de 2.0 CDTI 130 c.p.Edition cu 2 pachete,plus alte optiuni.
Masina am ridicat-o pe 18 octombrie de la GTT si momentan sunt foarte entuziasmat de ea.
Motorizarea e OK,pe autostrada am mers cu 197 km/h ,nu mai aveam loc de aia care dormeau pe banda a doua sa incerc tot ce poate....oricum viteza constructiva e de 205 km/h.
Consumul mediu in Bucuresti,de la ultimul plin, 8,3 l/100,fara sa fac un km inafara orasului.

miatlev
Buna ziua. Ce culoare de catalog are Insignia ta?
eddie
Desi postez cam tarziu.....Silver Sovereign,e cel mai deschis argintiu din gama.Asta mi-a placut cel mai mult,desi mi-au spus unii ca mi-am luat iar masina nevopsita ! smile.gif)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.