In dimineata asta m-am trezit mai devreme fiind obisnuit cu programul de la munca. Si pentru ca deja incepusem sa ma plictisesc imi vine in gand sa merg pana la un showroom Mitsu si sa ma uit putin la Colt. Este masina mea preferata de clasa mica... si nu o mai condusesem pana acum. Ok, caut pe net un showroom si dau un telefon sa le spun ca vreau sa vin sa o analizez si sa fac un drive test. Am fost la sediul de pe DN1.
Asa ca am condus un Colt 1.3 95 CP. Masina costa undeva in jur de 12000 de euro si facand o comparatie cu Grasul meu, mi-am dat seama de ce nou a costat o caruta de bani. Impresia generala la Colt a fost aceea de... ieftin. Bine, nu de moca precum la Logan, dar plasticele dure din interior, faptul ca se vedea mecanismul broastelor de la usi sau ca nu avea protectie de plastic in interiorul aripilor, m-a facut sa ma gandesc ca pretul e cam mare.
Dar mai bine sa spun ce mi-a placut si ce nu la masina:
Pe langa cele 3 de mai sus, ar mai fi CONFORTUL. Indiferent ca ma refer la scaunele fara sprijin lateral prea bun, ca nu sunt parca suficient late si destul de tari sau ca ma refer la faptul ca e foarte rigida. Se resimt si cele mai mici denivelari. In plus am simtit nevoia unor tetiere cu functia de a fi si active.
TINUTA DE DRUM: volanul parca nu raspunde prea promt la comenzi, iar directia nu are cel mai bun feedback. Nu prea simti tot ce se intampla cu masina cand conduci.

Mi-au placut:
SPATIUL INTERIOR care fara sa exagerez, se apropie de cele din clasa compacta. De asemenea mai are bancheta rabatabila si culisabila vreo 10-15 cm. In plus portabajul este compartimentat pe doua nivele. Niste solutii de valorificare a spatiului simple si foarte utile.
VIZIBILITATEA foarte buna. Geamurile din montantul A sunt de un real folos.
MOTORUL care, desi nu e el cel mai silentios, trage bine inca de la 2200-2300 rpm. Dar cel mai bine masina se simte de la 3000 rpm in sus.
PERFORMANTELE: E o placere sa o conduci. Masina ajunge destul de usor la 100 km/h. In plus sta bine in viraje (avantajul suspensiei cam dure).
RAPORTUL CALITATE/PRET/DOTARI: masina avea ca dotari mai importante aer conditionat, 4 airbag-uri, jante de aliaj de 15", 6 airbag-uri, inchidere centralizata cu telecomanda, senzori de lumina si de ploaie si daca imi amintesc bine si ESP. Asemenea dotari, asa motor si asa pret rar gasesti in clasa mica.

Ca o concluzie azi mi-am dat seama de ce masina mea costa o gramada de bani desi multi spun ca e o prostie de masina. Si tot azi mi-am dat seama ca cei care spun asa nu stiu ce vorbesc.
In opinia mea Colt are puncte slabe destul de vizibile, insa nu se datoreaza prelucrarii proaste (este una dintre cele mai fiabile masini de clasa mica) ci imbatranirii modelului. Daca mi-as cumpara asa ceva? DA! rolleyes.gif