Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Noua Octavia
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Skoda
Pages: 1, 2, 3
Radu33501
Am avut de ales intre Renault Laguna 2, VW Bora, Octavia 1, Peugeot 407, Alfa Romeo 156 si Logan :blackeye: . max 19000 CIP(leasing).

In fine, dupa cateva luni de cautare de oferte si preturi m-am indreptat catre o Skoda Octavia 2. Fiind o masina noua m-am decis sa aleg 1,9 Tdi 105 cp pentru consum -full options fara piele.
Intrebare este buna alegerea mea avand in vedere ca o sa platesc vre-o 300 Euro pe luna timp de vre-o 5 ani, se merita o astfel de masina???
Au rost optionalele gen faruri Xenon, Jenti 17"/ 225, senzori parcare fata/spate, ESP, Air-bag perdea, oglinzi anti-orbire.....???
Ce imi recomandati ?
Iulian HondaFan
corect se scrie "baga-mi-as", dar nu e elegant, plus sunt si baieti de clasa a 5-a pe forum.

ochiometric mai bine ar fi Laguna sau 407, sunt masini din clasa medie, Octavia e o Bora mai spatioasa, platforma este A5 a Golfului 5. Daca vrei performanta Alfa Romeo sau Golf5 ar fi mai indicate.

noua Jetta e anuntata pentru USA anul urmator :cheers:

noua octavia are disponibil si motorul TDI de 2l cu 140CP si de asemenea noua cutie de viteze DSG ( facuta pe principiul folosit si in F1)la ambele motorizari diesel. mhmm!!!... :love10:
sandman
eu as alege 407. e pana in 19000euro. daca e sa iti iei neagra ca nu te opreste politia!!!!
Iulian HondaFan
dupa ce ma cercetat-o mai atent, cel putin la nivel internet, masina este buna dar cu toate chestiile pe ea ajunge spre 25000euro ceea ce f. mult pt. o masina de clasa compacta cum este, dar daca esti selectiv la optiuni poti obtine un pret bun.

este un "must see" pentru cine se uita la o masina in 15-25000euro. are o groaza de tehnica de ultima ora si promisiunea unei fiabilitati mai bune decat multe altele in urma cotatiilor din JDPower de anul acesta din UK si Germania.

abia astept sa testez o masina cu DSG-ul asta si cu un motor de vreo 150-200CP. :bounce:
Radu33501
QUOTE(Marius-Iulian)
corect se scrie "baga-mi-as", dar nu e elegant, plus sunt si baieti de clasa a 5-a pe forum.

ochiometric mai bine ar fi Laguna sau 407, sunt masini din clasa medie, Octavia e o Bora mai spatioasa, platforma este A5 a Golfului 5. Daca vrei performanta Alfa Romeo sau Golf5 ar fi mai indicate.

noua Jetta e anuntata pentru USA anul urmator :cheers:

noua octavia are disponibil si motorul TDI de 2l cu 140CP si de asemenea noua cutie de viteze DSG ( facuta pe principiul folosit si in F1)la ambele motorizari diesel. mhmm!!!... :love10:


Scuze "greseala mea" :oops: (stai linistit ca pe aici prin romania nu este cam asa in ceea ce priveste pustimea ex : search pe Googule S** si vezi ce gasesti)....oricum deviem de la subiect

1. Laguna - am fost la dealer prima oara pt un Megane Sedan - m-am speriat de calitatea proasta a habitaclului. M-am intors dupa cateva saptamani pt un Laguna - surpriza ala foarte incantat ca doresc o Laguna (fabriqe en France)- dar spre stupoarea mea am cautat preturi pt ea si pe alte site-uri (www.renault.fr !!!) rezultat masina era mai scumpa cu vre-o 4000 Euro iar la ei figureaza cu Evolution II ?!?!? -am lasat-o balta (pluc ca masina mi se parea eleganta pt drumurile noastre, garantie MICA .
2. 407 - este mai scump ca Skoda si am impresia ca in spate este mai mica (sunt mai inalt- oricum nu o sa stau eu in spate)... plus ca finantarea (leasing) este pe 4 ani parca...la Skoda 5 ani < rata mai mica.
3. Stiu dar consumul creste simtitor cu vre-o 2 litri ...ma gandesc ca eu vreau sa plec si in afara destul de des..... Skoda din cate stiu eu (dealer) este pe platforma de A6. Daca vreau masina gen F1 imi luam Subaru WRX STI , dar il lasam in fata blocului smile.gif. GOlf 5 nu ca este mic....(daca era cazul ma inderptam catre Fabia).
Nu Alfa pt ca este o masina Sport (eu vreau ceva mai elegant) si nu am ce sa fac cu ea in Romania...
Mersi
Radu33501
QUOTE(sandman)
eu as alege 407. e pana in 19000euro. daca e sa iti iei neagra ca nu te opreste politia!!!!


De ce sa imi iau neagra? Ce legatura are faptul ca nu te opreste politia daca ai culoarea neagra (oricum masinile de politie sunt majoritatea albastre si albe, guvern + judecatorii ... sunt negre(Daewoo) si albastre.... plus ca mai sunt cateva institutii care au Superb negre ......
Stai linistit ca o sa imi iau un detector de radar .....

19000 este pretul de start ..... la banii astia imi iau octavia (15193 Cip + (xenon, ESP, jenti 17' 225, Airbag lateral, senzori fata/spate, etc.)
Radu33501
QUOTE(Marius-Iulian)
dupa ce ma cercetat-o mai atent, cel putin la nivel internet, masina este buna dar cu toate chestiile pe ea ajunge spre 25000euro ceea ce f. mult pt. o masina de clasa compacta cum este, dar daca esti selectiv la optiuni poti obtine un pret bun.

este un "must see" pentru cine se uita la o masina in 15-25000euro. are o groaza de tehnica de ultima ora si promisiunea unei fiabilitati mai bune decat multe altele in urma cotatiilor din JDPower de anul acesta din UK si Germania.

abia astept sa testez o masina cu DSG-ul asta si cu un motor de vreo 150-200CP. :bounce:


Octavia Eleg 1,9 TDI 105 cp + TPM, "parktronic" fata/spate, tempomat, ESP, 7jx17" 225, sasiu sport(suspensie spate sport), alarma, Xenon etc 17704 CIP - 21389 TTI .... +2000 Euro piele full.
Eu am testat un E 500 full options si e altceva (nu mai stiu cati cai avea), de incercat masini am incercat cam de toate (Renault Williams, M300, ML,Jeep, Passat V6, etc...), dar m-am saturat - vreau masina mea :bounce:
Oricum eu nu mai vreau masina sport.... Succes in teste
Radu33501
...Daca eram unde westi tu acum SUA Illinois oricum nu imi puneam eu probleme de rate si de benzina, cu primul salariu imi faceam un down-paymentpt un Subaru WRX STI :bounce: ... dar mai am de asteptat pana termin facultatea :cry: ....
Iulian HondaFan
Noua Octavia este pe platforma A5 care este cea pe care a fost intai facut VW touran apoi Audi A3 ( nu e nici o legatura intre A3 de la Audi si denumirea A a platformei) si apoi Golf5.

Audi A6 e inca facut pe platforma B5 cu Audi A4, VW Passat si Skoda Superb. Noul A4 care apare in toamna asta in Europa va fi pe noua platforma B6 pe care va urma noul Passat anul urmator.

de aici rezulta problema posibila cu Octavia care este o masina mai mare labartata pe o platforma mai mica, dar dupa reviewul de pe tiscali-motoring.com se pare ca manevrabilitatea e OK dar sub cea a Golf5. Daca nu ai familie ai fi mai bine servit de un Golf5 care ar fi mai "fun to drive" in cam aceeasi bani...

http://www.tiscali.co.uk/motoring/roadtest...ection2/19.html

daca ai familie Octavia e o masina mai potrivita.

daca as fi avut 25 de ani as fi sarit si eu la WRX STI laugh.gif . la 36 cu copil si ca imigrant trebuie sa fii mai precaut financiar :shock: . Golful meu Mk4 GTI abia l-am luat de 1an si e suficient pentru nevoile mele si destul de sportiv, il voi schimba in 2-3 ani... deocamdata contemplu piata sa vad ce mai apare nou si cum se mai misca producatorii :bounce: .
madalina
Din moment ce o iei in leasing, du-te si pe la japoneze(Toyota, Mazda si Honda) si s-ar puteasa fii placut impresionat.

Calitatea e mai buna decat la Skoda.
Iulian HondaFan
da, da, da!!! eu uitai de astea, dar Accord, Mazda6 si chiar Avensis nu ar trebui sa lipseasca de pe lista de verificat. Si nici Mondeo.
stefan_ieu
Chiar si cu leasing, masinile japoneze sunt binisor mai scumpe (2-3-5 mii de euro). Dar daca iti permiti parerea mea e ca merita.
Iulian HondaFan
Mazda6 decent echipata cu motorul diesel de 2l si 136CP si 310Nm costa 17700euro CIP, si s-ar putea sa fie mai "fun to drive".

Accord 2.2CTDi e mai scumpa intr-adevar...
Radu33501
QUOTE(madalina)
Din moment ce o iei in leasing, du-te si pe la japoneze(Toyota, Mazda si Honda) si s-ar puteasa fii placut impresionat.

Calitatea e mai buna decat la Skoda.


Astazi am vorbit cu cineva care avea o Toyota avensis si mi-a recomandat-o pt spatiu -atat. Consumul mare(benzina), si mi-a recomandat sa incerc o Yaris la banii pe care ii am eu.
Am incercat la Marzda 6 - au preturile destul de mari plus ca ma avantajeaza la Skoda leasingul pe 5 ani.
Radu33501
Am intrat pe http://www.tiscali.co.uk/motoring/roadtest...ection2/19.html
si am fost foarte surprins de rezultate. 5 stele la confort si echipament, calitate / 4 stele la tinuta de drum, securitate, performanta, intretinere... si imaginea 3 stele.

Pe mine sincer ma incanta confortul, calitatea, performanta si INTRETINEREA. Oricum m-a facut sa imi schimb parerea despre motorul 2.0 Tdi. Mersi pt site.
Radu33501
Am fost si la Toyota pt Avensis - preturile mi s-au parut destul de mari si modelul sincer nu prea imi place. De Honda nu mai spun ca au niste preturi destul de mari , iar la Mazda 6 este o alta poveste, in sensul ca are un consum destul de mare "8,2 l/100" mi se pare destul de mare, bineinteles ca designul este mai frumos decat la Octavia.
Care este faza cu taxele vamale la masinile japoneze??? stiam ca sunt mai mari (30 %)
G e o r g e
8.2 destul de mare ? :shock:

de la datele declarate de producator si pana la cele reale este diferenta.

destul de mare ar fi un consum de 11-12 % diesel.
Radu33501
Mazda 6 2.0 MZR-CD R4 OHC 8,2 in oras, plus taxele. Daca zici ca are consumul mai mare iese din discutie automat. Octavia 1,9 105 6,7 !!!! Nu se merita !!! :evil:
madalina
Taxele vamale (30%) se platesc la valoarea reziduala (20%). Incerca si noul dealer Mazda din Bucuresti - vezi stirile de pe masini.ro. S-ar putea sa obtii mai usor o reducere.
G e o r g e
nu ai inteles NIMIC !

consumurile declarate de producator ca fiind "reale" difera de la producator la producator. cele reale le afli pe propia piele in functie de stilul fiecaruia de condus .

mazda 6 consuma cam 9 % in oras , real.
Radu33501
Dupa ce am fost la dealer tipa de la vanzari mi-a prezentat pe scurt motorul de 2.0 TDi 140 CP. La prima vedere am zis nu ca are consumul mai mare decat cel de 1,9. Dupa ce am studiat si am vazut diferenta m-am lamurit. Pt un consum de 7,2 % 140 CP se merita. diferenta intre 1,9 Tdi 6,7% 105CP si 2.0 Tdi 7,2 140 ~1600 Euro. Tind sa cred ca merita . Oricum in stadiul actul am sarit de primele calcule am ajuns pe la 19800 Euro ..... :blackeye: .... DE ce oare nu au o singura optiune !!!! din punctul asta de vedere ii inteleg pe aia de la Dacia!!! (glumesc laugh.gif ).

Momentam ma indept pt 2.0 TDi 140 Cp chiar daca renunt la Xenon si 1/2optiuni. Eu zic ca se merita sa renunt la Xenon pt diferenta de putere. Mai calculez.
Radu33501
[quote="G e o r g e"]nu ai inteles NIMIC !

consumurile declarate de producator ca fiind "reale" difera de la producator la producator. cele reale le afli pe propia piele in functie de stilul fiecaruia de condus .

mazda 6 consuma cam 9 % in oras , real.[/quote


Adevarul este undeva acolo.... Consumul real este cel realizat "pe propia piele". Depinde foarte mult si cum mergi dar diferenta nu ar trebui sa fie foarte mare mai ales in oras ca pana la urma este un diesel ... la alea cu benzina este alta poveste. Oricum astept sa testez zilele urmatoare noua Octavie si o sa povestesc cam tot (consum , tinuta de drum, scufundarile prin gropi, urcarea bordurilor laugh.gif , acceleratie, etc). Astept telefonul lor.
alexandru32370
am crezut ca in Cehia e mai ieftina dar nu....
Iulian HondaFan
consumul aici este testat si omologat de EPA ( environement protection agency) si producatorul nu poate pune alte consumuri decat cele masurate de EPA, nu stiu daca in Europa cineva face chestia asta. oricum consumul la EPA se face in aceleasi conditii standard pt. toate masinile, deci diferentele intre ele sunt reale si eu le iau in seama.

in realitate, desigur ca poti fi deasupra sau sub acest consum functie de stilul de condus si de tipul de drum/trafic.

eu as compara 2,0TDI cu 2,0 l al Mazda6 si atunci avantajul este minim pt. TDI.

avantajul mare al Mazda6 este platforma care este mai mare, greutatea este mai uniform distribuita si masina cred ca sta mai bine plantata pe sosea decat Octavia, eu le-as test drive pe amandoua sa vad care se comporta mai bine.

diferenta de 4CP si 10Nm este nesemnificativa intre motoare, dar poate deveni semnificativa daca intr-adevar TDI-PD consuma cu 1 l% mai putin in oras decat motorul Mazda care este de fapt acelasi cu Duratorq-ul Fordului si similar cu HDI-ul Peugeot si cum s-o chema la Citroen ( motoarele acestea sunt dezvoltate si produse in comun de PSA si Ford, iar Mazda este companie satelita a Ford si are multe chestii de la Ford inclusiv multe motoare benzina si toate dieselele).
adrian-382
Luand ca referinta platformele VAG,cred ca politica de preturi pentru Skoda ar fi in esenta ca aceeasi masina (varianta hatch la VW) costa (la aceleasi dotari si motorizari) cu aceeasi masina (varianta sedan la Skoda).
Deci un plus de spatiu pentru bagaje.Fabia sedan=Polo (~10000 CIP),Octavia II=Golf5(~11700 CIP) la aceleasi motorizari.Asta ca un criteriu de pornire in alegerea ta.
Radu33501
In principiu m-am lamurit. Calitatea materialelor este foarte buna, tabla este "solida" idem cu Octavia 1 , pozitia soferului buna, spatiu pasager spate marit fata de Octavia 1, echipare destul de buna (elegace). In cateva zile sper sa fac un drive-test ca sa pot sa va zis mai multe pe forum (au zis ca nu au voie sa inceapa pana pe 10). Cat despre cele japoneze renunt.... (perioada de leasing 4 ani max, preturi un pic mai mari). M-am hotarat pentru un 2.0TDI 140 CP Elegance +optiuni (airbag, ESP, Xenon, senzori parcare ....) cam pe la 19800 CIP :blackeye: . Eu zic ca merita sa investesc un pic mai mult in optionale (doar vreau sa o tin vreo 6 ani minim) cat si in motor (2.0 TDi 140 CP fata de 1,9 TDI 105 Cp). Multumesc tuturor pentru ajutor, m-ati ajutat enorm in luarea deciziei. Sper sa vin cu vesti poaspete in cateva zile.
Radu33501
Am reusit sa fac un drive-test cu Octavia 2.0 TDI. La inceput am remarcat calitatea materialelor si a pozitiei de condus. Am inceput sa rulez in limita legala de 50 km/h (pana am trecut de radar laugh.gif ), apoi am inceput sa o alerg. Rezultatul :
-masina plina de viata cu toate ca eram 4 persoane in masina si cu AC pornit, mai ales cand turometrul depasea 3000 rot
- la gropi s-a comportat mai bine decat ma asteptam
- pe piatra cubica - desul de nasol (s-a cam simtit ca masina nu este facuta pt romania) - drum de tara nu piatra cubica ca pe la Aviatorilor
- spatiu in spate enorm
- zgomot mic in interior chiar si la turatii mari
- cu toate ca am depasit un pic gradatia rosie am reusit se ating 120 in treapta a 3 .... nu am avut loc sa bag si treapta a 6....
Am fost surprins de viata motorului ..... pozitia buna de condus ...... clima super cu toate ca mi s-a parut ca in spate nu baga asa de bine .... nu prea am gasit defecte.
Multumesc pt tot si mai astept opinii si intrebari
Radu33501
QUOTE(adrian-382)
Luand ca referinta platformele VAG,cred ca politica de preturi pentru Skoda ar fi in esenta ca aceeasi masina (varianta hatch la VW) costa (la aceleasi dotari si motorizari) cu aceeasi masina (varianta sedan la Skoda).
Deci un plus de spatiu pentru bagaje.Fabia sedan=Polo (~10000 CIP),Octavia II=Golf5(~11700 CIP) la aceleasi motorizari.Asta ca un criteriu de pornire in alegerea ta.


Am cam observat si eu asta, dar avand in vedere ca eu vreau o masina mai mare - pt 5 pers si bagajele aferente , m-am decis la un sedan (Skoda Octavia). Sincer golful nu prea imi place asa de mult - estetic vobind.
Motoarele sunt identice la Octavia - Golf - A 3. Preturile sunt crescatoare idem.
G e o r g e
pai si eu am motor de clio pe supernova , dar restul ? :roll:
Iulian HondaFan
dar Octavia, Golf si A3 au mult mai multe in comun decat are supernova cu un clio... si eu as face aceeasi alegere in banii astia aprox. 18-20000 si daca as avea nevoie de spatiu.
Radu33501
Gata am reusit sa imi fac leasingul. Am ajuns la dealer si m-am razgandit, am mai pus cateva optiuni si am micsorat avansul (de la 30% la 25%). In fine dureaza cam mult livrarea (pe la inceputul lui Decembrie). Ce sa mai zic multumesc pt ajutor in luarea deciziei. O sa va mai vin pe aici sa va mai dau informatii.
ionut32111
ce dotari ai pe ea,si cat ar fi cash?
zefir34016
In ultimul numar (10/2004) al revistei ProMotor (distribuita numai abonatilor la Ziarul Financiar) este publicat drive-testul la Octi2, insotit de ilustratii din belsug - 5 pagini!

Verdict: 5 stele
Pro: calitate, spatiu interior, stil
Contra: sonoritate TDI, proiectoare ceata



In ultimul numar (10/2004) al revistei ProMotor (distribuita numai abonatilor la Ziarul Financiar) este publicat drive-testul la Octi2, insotit de ilustratii din belsug - 5 pagini!

Verdict: 5 stele (din 5!)
Pro: calitate, spatiu interior, stil
Contra: sonoritate TDI, proiectoare ceata
Radu33501
QUOTE(ionut32111)
ce dotari ai pe ea,si cat ar fi cash?


Este un Elegance 2.0 Tdi 140 Cp + optionalele urmatoare

- covorase
- faruri Xenon + instalatie de spalare
- duze fata incalzite
- roti aliaj usor 16" 205 + roata de rezerva aliaj
- TPM - verificare presiune roti
- senzori parcare fata-spate
- light assistent
- stergator luneta cu sistem de spalare
- duze fata incalzite
- Maxi-DOT
- alarma (inclinatie etc)
- ESP
- pachet Romania smile.gif
- volan multifunctional cu comenzi
- pilot automat
- Mp3 player + magazie 6 CD
- deconectare air-bag
- oglinzi anti-orbire (laterare + retrovizoare)
- vopsea metalizata

Pretul final a fost cam de 20300 CIP.
Radu33501
Am plecat sa caut revista smile.gif Bye
G e o r g e
20.300 CIP ? pai la banii astia VECTRA C 3.0 V6 CDTI 177cp. :shock:
ionut32111
20300 CIP pe octi2 2.0TDi=aproximativ 24500E ddp,ce draq,la 25000E VECTRA 3.0CDTI ELEGANCE,totusi vorbim de 177cp nu 140cp,sau un passat 1.9TDI 130cp Highline la 23900E (frate mai mare al octaviei)
G e o r g e
QUOTE(ionut32111)
20300 CIP pe octi2 2.0TDi=aproximativ 24500E ddp,ce draq,la 25000E VECTRA 3.0CDTI ELEGANCE,totusi vorbim de 177cp nu 140cp,sau un passat 1.9TDI 130cp Highline la 23900E (frate mai mare al octaviei)


vectra are o reducere de 1030 E .

ELEGANCE 1,9CDTi 150CP 6 trepte 19.470CIP
ELEGANCE 3,0CDTi V6 177CP 19.920

sursa :
http://www.opeldibas.ro/htmdocs/vectra_pret_cip.htm
Vasile26083
Motorul 3,0CDTi V6 177CP de pe Vectra este cumva Multijetul de la Alfa?
Radu33501
QUOTE(G e o r g e)
20.300 CIP ? pai la banii astia VECTRA C 3.0 V6 CDTI 177cp. :shock:


VECTRA NB 4-uši Elegance 2.2 (147 cp) 18,178 Euro + cateva optionale cum am ales la Octavia da vre-o 21422 Euro CIP, plus ca am luat-o in leasing pe 5 ani !!!
G e o r g e
ma bucur nespus pentru tine. sa o stapanesti sanatos.
Radu33501
Mersi pt urari :cheers:

Astept sa se fabrice acum :shock: .....


As vrea ca toata lumea sa fie in situatia mea si sa isi aleaga ce masina vrea dar din pacate traim in Romania. Poate vor veni vremuri mai bune cand vom intra in MUE (Marea Uniune Europeana) :?: . Oare?!?!? :blackeye:
ionut32111
sa o stapanesti sanatos!!! :cheers:
Andrei Suzuki
Deci pana la urma ce masina ti-ai luat?
Senator
QUOTE(Vasile26083)
Motorul 3,0CDTi V6 177CP de pe Vectra este cumva Multijetul de la Alfa?


Nu , 3.0V6 Cdti e rezultatul unei colaborari Opel-Isuzu.
Dragos1
Mei dar rai mai sunteti.
Intre 20k si un pic si aproape
24 e o diferenta pe care daca nu
ai de unde sa o suporti nu ai si
gata.
Poate e mai usor sa vezi din afara
insa trebuie sa dam cezarului ce-i
al cezarului.
Skoda e vag vag nu cum incearca
logan sa fie renault.
Eu cand am luat masina ea a fost
mult peste asteptari. Prefer skoda
in loc de opel (si tehnologia e mai
actuala cred eu)
A... Sa nu uit , FELICITARI.
G e o r g e
daca spui ca octavia este peste vectra ai de la mine un cico :joker:
Andrei Suzuki
George stai ca nu inteleg....Octavia e mai tare ca Vectra? Lamureste-ma si pe mine.. :shock:
G e o r g e
pai lasa omu' sa raspunda .
Rai
Eu as propune sa discutati odata cu oameni care au lucrat ani de zile si sunt de meserie ce zic ei despre una si alta.Si nu acolo ca nu cred ca se vand atatea masini ca aici( Germania) eu cunosc la lucru vreo 3 maistri care au lucrat la Opel ei nu mai cumpara unul.Stii in Germania nu ai voie sa deschizi un sevice fara sa fii macar maistru sau inginer auto cu specializare asa ca cred ca stiu cate ceva.Dar gusturile sunt diferite eu personal as alege Skoda care a facut un salt important pe piata vestica.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.