Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Discutie & Pronosticuri - editia Spa-Francorchamps 2010
Masini.ro Forum > Auto Motor Sport > Formula 1 > History
Oana
Click to view attachment
Tururi: 44
Lungime circuit: 7.004 km
Lungime cursa: 308.052 km
Record: 1:45.108 - K Raikkonen (2004)

Castigatori precedenti
2009 - K. Raikkonen (Ferrari)
2008 - F. Massa (Ferrari)
2007 - K. Raikkonen (Ferrari)
2005 - K. Räikkönen (McLaren)

Rezultate 2009
Pole Position: Giancarlo Fisichella (Force India)
Podium
Click to view attachment

Programul etapei:
- vineri 27 august
antrenamente 11:00-12:30
antrenamente 15:00-16:30
- sambata 28 august
antrenamente 12:00-13:00
calificari 15:00-16:00
- duminica 29 august
cursa 15:00

asteptam pronosticurile voastre pana la inceputul sesiunii de calificari. ele vor contine:
- top 10 - 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1 pct
- pole position - 3 pct
- fastest lap - 3 pct
- finish - 3 pct
- ultimul pilot care termina cursa (clasat) - 3 pct
- intrebarea etapei (in ce tur se va inregistra fastest lap-ul cursei) - premiata cu un tricou si o sapca
inscriptionate masini.ro. criteriul de departajare va fi, in cazul mai multor raspunsuri corecte,
numarul de puncte de la concursul de pronosticuri. (userul cu cele mai multe puncte este
declarat castigator)

clasament
AZAZEL
care sunt sansele sa se nimereasca turul in care va fi fastest lap-ul in conditiile in care suntem vreo 7 participanti la concurs ?
e adevarat ca-s vreo 44 de tururi si pe final se alearga cu masinile goale insa sunt atat de multe variabile( ploaia de exemplu).
klm
36-41 wink.gif fara ploaie dar la Spa nu poti sti...
cristsib
1. Button
2. Hamilton
3. Alonso
4. Vettel
5. Massa
6. Webber
7. Kubica
8. Liuzzi
9. Rosberg
10. Barrichello

Pole: Hamilton
Fast: Vettel
Finish: 18
Last: Yamamoto

Q: 42
klm
1 alonso
2 hammilton
3 massa
4 vettel
5 kubica
6 schumacher
7 webber
8 suttil
9 button
10 Kobayashi

Poll alonso
Fast alonso
Terminã 19
Ultimul di Grassi
R 41
cecyly
1. Webber
2. Hamilton
3. Alonso
4. Vettel
5. Massa
6. Kubica
7. Button
8. Schumacher
9. Rosberg
10. Liuzzi

Pole: Webber
Fast: Webber
Finish: 19
Last: Alquersuari

Q: 37
9er
1. Alonso
2. Vettel
3. Webber
4. Kubica
5. Sutil
6. Hamilton
7. Rosberg
8. Button
9. Liuzzi
10. Schumacher

PP: Alonso
FL: Vettel
F: 16
L: Trulli
Q: 40
Oana
1 vettel
2 alonso
3 hamilton
4 webber
5 massa
6 button
7 sutil
8 kubica
9 barrichello
10 rosberg

pole position - webber
fastest lap - alonso
finish - 17
last - glock
q - 40
roadempire
1 vettel
2 alonso
3 hamilton
4 webber
5 sutil
6 button
7 kobayashi
8 kubica
9 rosberg
10 barrichello

pole position - alonso
fastest lap - alonso
finish - 19
last - yamamoto

Q- 39
Diesel
1 L. Hamilton
2 F. Alonso
3 Pedro de la Rosa
4 S. Vettel
5 M. Webber
6 R. Kubica
7 J. Button
8 A. Sutil
9 Nico Hulkenberg
10 F. Massa

- pole position - S. Vettel
- fastest lap - F. Alonso
- finish - 18
- ultimul pilot care termina cursa (clasat) - Yamamoto
- intrebarea etapei (in ce tur se va inregistra fastest lap-ul cursei) - 38
Oana
pronostic azazel (mi l-a trimis inainte sa inceapa calificarile)
1 vettel
2 button
3 webber
4 hamilton
5 sutil
6 alonso
7 liuzzi
8 rosberg
9 kubica
10 barrichelo

pole - vettel
fastest lap - button
last - grassi
q - 40
AZAZEL
prea praf vettel.
urmeaza monza unde mclaren au sansa sa se desprinda la conducerea clasamentului.
Oana
spa nu a dezamagit nici de data asta. o cursa fabuloasa, cu faze memorabile...

hamilton s-a maturizat enorm si merita pe deplin aceasta victorie pentru ca a reusit sa se mentina pe prima pozitie indiferent de conditiile atmosferice schimbatoare. mc laren ar fi meritat 1-2, daca nu macar doua pozitii pe podium, insa button nu a avut acelasi noroc azi. i-a distrus cursa vettel, facand o greseala pe care nu o condamn neaparat, pentru ca nu a fost intentionata. nu merita sa fie penalizat, insa daca tot s-a luat aceasta decizie, ma asteptam la decizii asemanatoare si in ceea ce-l priveste pe barrichello sau pe alonso (pentru incidentul cu vettel de la boxe). vettel a demonstrat insa ca mai are nevoie de timp sa se maturizeze si din acest motiv cred ca nici nu va deveni campion prea curand. webber continua sa adune puncte importante in fata colegului sau (cu ajutorul sau, de altfel) reusind sa termine pe podium desi a avut probleme la start.

ferrari: abondonul lui alonso a fost cel mai funny moment al cursei. massa probabil ca a respirat usurat cand a aflat ca fernando a iesit din lupta... pentru massa e o realizare nu numai clasarea pe locul 4, ci si faptul ca a reusit sa termine cursa asta.
Click to view attachment
"can you confirm you understand that message?" fanii nu uita asa repede...

mercedes: nu stiu daca blown diffuser-ul a fost principalul motiv pentru care masinile s-au miscat mai bine azi, insa s-a vazut o schimbare. michael si nico au reusit reveniri spectacuoase, urcand 14, respectiv, 8 pozitii. bine macar ca nu s-au zburat unul pe celalalt din cursa...

cea mai spectaculoasa depasire mi s-a parut cea a lui petrov in detrimentul lui rosberg. de altfel, petrov a impresionat cu clasarea pe locul 9, dupa ce a plecat de pe 23.
klm
Am pastrat suspansul pana la orele 20 cand am putut savura editia din acest an a acestui fantastic mare premiu descoperind o cursa plina de greseli de incepator:
- startul lui Webber
- boul de Barichello
- dobitocul de Vettel
- fraierul de Kubica
- lachele de Alonso
- pana si greseala lui Schumacher de atunci cand a pierdut locul 6 m-a "suparat"
- iar despre deciziile comisarilor... nu mai comentam
[apelativele date pilotilor nu se refera la caracterul lor ci la rezultatul din cursa de astazi]

Au fost si cativa piloti pe care mi-ar fi placut sa-i fi urmarit (daca nu m-ar fi enervat copilariile de mai sus si daca ar fi fost mai multe imagini cu ei): Sutil, Kobayashi si Petrov.
Una peste alta, Spa isi pastreaza sarmul, neprevazutul si titlul de "cel mai frumos mare premiu".

Iar fanilor lui Massa poate le-ar fi mai bine sa revina dintre vise si sa renunte la fabulatii pentru ca idolul lor nu cred sa aiba sanse nici macar la topurile puse de Azazel aici, ce sa mai spunem de vreun campionat...

La concursul nostru am nimerit numai pe langa... altfel as fi "castigat" cu 4 numere ca la 6/49 (apropo, cica s-a luat potul wink.gif).
20krpm
voi ati auzit cum suna motorul de la mclaren's mai nou? baietii aia n-au stat cu botul pe labe in ultima luna. sint de admirat, pentru ca ei n-au in echipa talentul pe care-l are red bull. trebuie sa scobeasca adinc in sacul cu idei destepte, sa vina cu ceva nou care sa-i tina la suprafata vreo citeva saptamini, pina cind celelate echipe prind ideea si ii imita. si nu se pot relaxa, pentru ca avantajul lor, de vreun an incoace, e tocmai inovatia continua. parerea mea e ca merita sa fie acolo unde sint. si asta in conditiile in care whitmarsh abia acum isi cladeste respectul celorlalti, intr-un loc in care umba lui ron dennis e inca prezenta.

in partea cealalta a balantei - red bull. managementul de echipa pare a fi marea problema la ei. nu numai ca nu-s in stare sa isi lamureasca soferii care si ce trebuie sa faca, dar senzatia mea e ca ii arunca cu capul inainte si legati de miini atunci cind nu e necesar. de-acord, in general, ca vettel inca n-a invatat sa se stapineasca, si sa-si pastreze calmul in situatiile limita. dar cred ca echipa ii creaza pseudo situatii limita, fara sa fe necesar. la fel, parerea mea e ca e un motiv pentru care sint unde sint, si nu mai sus.

(OT: klm, tu te-ai gindit vreodata ce-ar spune despre tine barichello, vettel, kubca si alonso? nu neaparat despre caracterul tau, dar despre rezultatele tale.)
Oana
QUOTE (klm @ Aug 29 2010, 10:22 PM) *
[apelativele date pilotilor nu se refera la caracterul lor ci la rezultatul din cursa de astazi]

caracter, necaracter, tot apelative sunt si altii au primit warm pentru asta.

QUOTE (klm @ Aug 29 2010, 10:22 PM) *
Iar fanilor lui Massa poate le-ar fi mai bine sa revina dintre vise si sa renunte la fabulatii pentru ca idolul lor nu cred sa aiba sanse nici macar la topurile puse de Azazel aici, ce sa mai spunem de vreun campionat...

eu ma numar printre cei care viseaza ca massa sa ajunga intr-o zi campion, dar poate sunt doar melancolica. ce nu inteleg este de ce esti atat de pornit impotriva lui tocmai acum, cand a facut o cursa buna...
klm
CITAT(20krpm @ Aug 29 2010, 10:48 PM) *
(OT: klm, tu te-ai gindit vreodata ce-ar spune despre tine barichello, vettel, kubca si alonso? nu neaparat despre caracterul tau, dar despre rezultatele tale.)

Ar avea tot dreptul la o parere care, fie si negativa, nu m-ar deranja (insa mi-ar pune semne de intrebare).
CITAT(Oana @ Aug 29 2010, 11:06 PM) *
caracter, necaracter, tot apelative sunt si altii au primit warm pentru asta.

Daca te-as ruga sa editezi mesajul si sa le adaugi ghilimele ar fi mai clar ca nu contin nicio conotatie rautacioasa ci doar un fel de mustrare atat prietenoasa cat si plina de respect (pentru unii dintre ei)?
CITAT(Oana @ Aug 29 2010, 11:06 PM) *
eu ma numar printre cei care viseaza ca massa sa ajunga intr-o zi campion, dar poate sunt doar melancolica. ce nu inteleg este de ce esti atat de pornit impotriva lui tocmai acum, cand a facut o cursa buna...

Stiu speranta ta vis-a-vis de Massa si... te compatimesc; cu toate ca il consider ca fiind una dintre cele mai calde si sufletiste persoane, cu toate ca in 2008 i-am dorit sa ajunga campion, nu pot sa il vad altfel decat ca pe un caprior intre lei. Poate ca sperantele tale sunt indreptatite deoarece istoria ne-a aratat ca nu castiga intotdeauna cel mai bun (iar atunci imi vei spune "iote, fraierica, ce fericita sunt!") insa eu nu cred in probabilitatea (si posibilitatea) lui Massa de a mai ajunge macar in situatia sezonului 2008 pentru ca scaunul regelui nu-i facut pe masura unei caprioare.
Diesel
Eu sunt dezamagit de circuit. Ok, a fost spectaculos, dar ce naiba au facut cu Eau Rouge?? acum e un fel de topogan unde toti merg blana... beton, daca vreti masini mergand blana prin toate virajele, poftim pe ovaluri.

Au fost in sfarsit depasiri spectaculoase, Alonso vs Liuzzi a fost mult mai periculos decat Schumacher vs Barichello de la cursa trecuta, dar asa e in fotbal.
Oana
cica nu era atat de aproape zidul wacko.gif

20krpm
QUOTE (Diesel @ Aug 29 2010, 02:27 PM) *
Eu sunt dezamagit de circuit. Ok, a fost spectaculos, dar ce naiba au facut cu Eau Rouge??

n-au facut nimic. asa a fost dintotdeauna. daca te gindesti la virajele care se numesc in schiul de viteza "compression", eau rouge e acelasi efect obtinut cu mijloace total opuse.
AZAZEL
@klm
webber nu a gresit startul, a avut o problema de ambreiaj, lucru ce s-a manifestat inclusiv in turul de incalzire.

cat despre hamilton, si eu sunt de parere ca s-a maturizat extraordinar si ca are sanse mari sa castige un campionat cu o masina net inferioara.
red bull ar trebui sa-l puna pe vettel sa lucreze pt webber sau macar sa-l lase pe australian in pace ca sa aiba si ei sansa lor la campionat.
cursa de la spa, era a mclarenului chiar daca webber a luat pole. de fapt pole-ul ala a fost facut prin sansa unui tur curat in prima parte a lui q3 nu pt ca red bull ar fi avut raspuns la ritmul mclaren.
daca webber reuseste sa piarda cat mai putine puncte si in monza, urmatoarele circuite pana la sfarsitul sezonului sunt pt masina red bull si ar trebui sa se descurce sa il bata pe hamilton.

vettel ma uimeste pe zi ce trece.
20krpm
ca hamilton s-a maturizat, si ca vettel s-a puberizat, va las pe voi sa dezbateti (parerea mea e ca n-au fost pasi semnificativi pentru nici unul din ei - au ramas bine mersi asa cum erau inainte). dar nu pot sa scap din vedere faptul ca schumacher a avut in sfirsit o cursa curata, fara intimidari si fara "assault with a deadly weapon", cum bine a spus acum o luna un co-blogger. sau, ahem, "s-a maturizat", nu? as putea s-o apreciez chiar ca pe o cursa chiar bunicica. a scos 6 puncte mai mult decit yamamoto.
AZAZEL
mie mi-a placut cum a fost depasit msc de sutil.
imediat cum s-a iesit din eau rouge, msc a luat interiorul crezand ca pe acolo va ataca sutil.
acesta din urma a mers tot inainte fara sa faca nimic. msc prin manevra respectiva s-a comportat involuntar ca un intariziat cu un tur care elibereaza traseul pilotilor mai bine clasati.
Oana
belgian gp facts:
* Some of motorsport’s greatest names have been multiple winners of the Belgian Grand Prix. Seven-times world champion Michael Schumacher has won the race six times; triple champion Ayrton Senna won it five times; double champion Jim Clark was unbeaten from 1962-1965, while 2007 world champion Kimi Räikkönen is also a four-time Spa winner.
* The Belgian Grand Prix has been part of the Formula One World Championship since 1950, and has failed to appear on the calendar only six times: 1957, 1959, 1969, 1971, 2003 and 2006. Along with the Monaco, British and Italian Grands Prix, the Belgian Grand Prix is one of only four events surviving from the original 1950 World Championship.
* No Belgian has ever won the Belgian Grand Prix. Of the 22 Belgians to have raced in Formula One, only two have won grands prix: Jacky Ickx (8) and Thierry Boutsen (3).
* Three venues have hosted the Belgian Grand Prix since 1950: Spa-Francorchamps (42 times); Zolder (10: 1973, 1975-1982, 1984) and Nivelles (twice: 1972 and 1974).
* One of the most memorable Belgian Grands Prix was in 1998, when a huge 14-car accident occurred on the first lap of the race. Seven cars were unable to take the restart and there was a further incident on lap 25 when race leader Michael Schumacher’s Ferrari hit David Coulthard’s McLaren, losing a wheel and forcing Schumacher to retire after completing most of a lap on three wheels. Through the chaos the Jordans of Damon Hill and Ralf Schumacher emerged to take the team’s first victory, as a 1-2 finish.
AZAZEL
QUOTE (Oana @ Aug 30 2010, 01:55 PM) *
there was a further incident on lap 25 when race leader Michael Schumacher’s Ferrari hit David Coulthard’s McLaren, losing a wheel and forcing Schumacher to retire


...ce m-am mai bucurat atunci.
Oana

o scurta recapiturare...
20krpm
massa a furat din cascaval la spa. tztztz. rusinica.
Oana
Massa starting error now under investigation

Formula 1 governing body the FIA has launched an enquiry as to why Race Control and therefore the stewards were not made aware of Felipe Massa’s incorrect positioning on the Belgian Grand Prix starting grid.
As the formation lap came to an end at Spa on Sunday, a collection of spectators and television commentators noticed the mistake by the sixth-placed Ferrari driver, whose car was positioned further forward that was permitted.
Under usual circumstances, both electronic sensors and nearby marshals should indicate the inaccuracy – which breaks sporting regulations – although the Paris-based federation is now questioning why the stewards, which included 1992 World Champion Nigel Mansell, were not informed during the race. (gpupdate.net)
Oana
felicitari lui Diesel care a reusit sa adune 28 pct in belgia, cu toata zapaceala care a fost acolo, dar si lui roadempire, ce a strans 13 pct.

la intrebarea etapei nu am avut niciun raspuns corect. apropo de asta, Diesel este cel care va veni cu intrebarea ptr monza...
Diesel
Asta inseamna sa numesti castigatorul cursei biggrin.gif

Intrebarea urmatoarei etape este: "ce pilot va obtine in timpul cursei cea mai mare viteza la start/finish?"
Rezultatele apar la fia.com, exemplu pentru Belgia: http://www.fia.com/en-GB/mediacentre/f1_me...race-speeds.pdf L. HAMILTON 216.9
Oana
QUOTE (Diesel @ Sep 6 2010, 07:22 PM) *
Asta inseamna sa numesti castigatorul cursei biggrin.gif

daca era intrebare, ai dreptate. a fost cam pe viteza anuntul pentru ca mi-am dat seama cu intarziere ca am uitat sa postez rezultatele. dar, revenim:

castigatorul acestei etape este band.gif Diesel, pe care il felicitam pentru performanta de a aduna 28 pct!!!

(e bine asa?)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.