Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Inmatriculare masini vechi/retro
Masini.ro Forum > Masini.ro > Retro & Concept cars
HalbaSus
Stiu ca exista sectiune de masini retro in schimb nu prea e vizitat, plus ca intrebarea mea nu se refera neaparat la masini retro, fiind vorba mai mult de o chestiune legala.

Vreau sa cumpar o masina gen fiat 124, vw beetle original, sau ceva de genul asta. Exista 3 variante:

1. masina inscrisa in circulatie - varianta ideala - din pacate destul de putine (mai ales fiat 124)
2. aducere masina din afara (din cate stiu daca masina are peste 30 de ani si te inscrii intr-un club de masini retro poti sa o inmatriculezi), a facut cineva asta ? detalii ?
3. masina inmatriculata cu numere vechi... stiti voi alea tip 1-BH-2345... aceste masini cum se pot inmatricula ? unele au fost radiate altele pur si simplu abandonate in curte (presupun ca nici impozitul nu s-a platit), stie cineva cum se poate inmatricula asa ceva ?

P.S. Rog moderatorii sa nu imi mute topicul, macar pana primesc si eu cateva raspunsuri, merci smile.gif
Nazareno Gabrielli
?ncepand din august 2000 legislatia romana permite importarea ?i ?nmatricularea vehiculelor istorice. La inmatriculare aceste automobile sunt exceptate de la normele Euro. Condi?ia ce trebuie ?ndeplinit?: modelul respectiv s? fi iesit din fabrica?ie de mai mult de 30 de ani. Taxele vamale se pl?tesc ca ?n cazul oricarui automobil importat, fiind nule ?n cazul automobilelor fabricate in Europa. ?n func?ie de capacitatea cilindrica in vama stabileste o valoare standard ?n euro (te poate duce la vreo mie de euro), la care se adaug? accizele (procente calculate tot ?n func?ie de capacitate- 1% pt. 1300 cmc motoare Euro II sau in cazul de fata non Euro II).

PS: Daca mai ai nevoie de alte infomatii spune. te pot trimite la niste cluburi auto care au toate informatiile necesare. dar nu stiu daca au reprezentante in orasul tau. oricum si politistii de la inmatriculari ar trebui sa-ti dea toate detaliile, pentru ca ei cunosc legea (sau ar trebui).......
HalbaSus
Merci mult pt informatie... auzisem si eu de chestia asta... problema e ca am gasit in curtea unui vecin un renault dauphine (nu am apucat sa discut cu vecinul daca il vinde sau nu, dar e o masina superba, fabricata intre 1955 si 68)... are numar de inmatriculare tip vechi... daca il vinde... cum o pot inmatricula ?

Ca sa aduc o masina de genul asta din germania ar fi destul de costisitor, nu datorita pretului (am gasit in germania o masina asemanatoare la doar 250 de euro) sau taxelor, ci transportului... ca nu cred ca as putea veni cu ea pe rotile ei (chiar daca ar merge motorul, nu vreau sa vin din germania cu o masina care nu stiu daca prinde 100 km/h (defapt sunt aproape sigur ca nu prinde smile.gif).
Senator
Daca impozitul e platit la zi , adica masina se mai afla "pe bune" in circulatie trebuie sa-i faci CIV-ul (pe numele vechiului proprietar urmānd sa faci actele de vanzare-cumparare ulterior) si verificarea tehnica si totul e in regula.
Nazareno Gabrielli
asa este. daca masina a fost inmatriculata trebuie sa-i faci carte de identitate noua cu folie securizanta si pe urma dupa ce platesti tot felul de taxe si treci pe la RAR o poti inmatricula. pentru toata hartogaraia e cel mai bine sa te duci la inmatriculari auto si sa copiezi de pe panou ce-ti trebuie.
HalbaSus
Merci de raspunsuri, la RAR ce se verifica ? doar nu au pretentia ca o masina fabricata in 1960 sa respecte normele euro3... ce-i drept motorul are doar 800 cmc deci nu cred ca scoate foarte mult fum... dar oricum, catalizator nu are asta-i clar smile.gif
Senator
"Specialistii" de la RAR vor verifica daca seriile din talonul vechi corespund cu cele de pe masina si daca nu sunt manipulate. Toata operatiunea se filmeaza pentru a nu exista nici un fel de dubii. :shock:

Dupa asta alti "specialisti" RAR vor efectua verificarea tehnica unde cerinta va fi ca parametrii sa corespunda cu cei din fisa tehnica a masinii (directie , suspensie , frāne , noxe etc.).
Nazareno Gabrielli
Pe scurt. se face o identificare RAR, fara de care nu poti inmatricula masina. Este o hartie albastra care atesta ca masina din acte este accea pe care vrei tu sa o inmatriculezi.
In privinta verificarii tehnice a masinii: Asta se poate face si in alta parte decat la RAR. Adica o poti aranja la un service autorizat (sunt peste tot), pentru ca e greu ca o masina veche sa treaca RAR-ul. asta ca sa nu trebuiasca sa o repari la urgenta.
Stiu insa ca e greu sa faci toate astea repede la o masina veche. deci e mai usor sa aranjezi treaba.
Boala ta cu masinile vechi o am si io. iti pot spune mai multe daca ai nevoie de documentatii. exista un atelier profesionist de restaurare langa Bucuresti. Baietii sunt ultra profesionisti. Fac orice de la Rolls, la Porsche, Jaguar E-Type etc. toate trecute de 30 de ani. Am vazut cu ochii mei cum o epava redevine o masina noua ca scoasa pe poarta fabricii.
ce-i drept sunt cam scumpi, dat te pot consilia.
James Kilowatt
MAi ziceti, care mai stiti detalii.... si pentru o masina de epoca importata care e formalitatea? Eu ochisem un Fiat 600 decapotabil roz bombon.... smile.gif
HalbaSus
cool, acum ramane sa dau de vecinul ala (ca el nu locuieste aici, are doar un teren gol.... pe care e masina asta smile.gif)... si sa vad daca si cu cat da masina... nu vreau sa platesc foarte mult (ca la 250 de euro imi pot lua masina din germania... ce-i drept ma mai costa 1-2 mii adusul dar daca imi cere foarte mult poate aleg varianta asta).

Masina e in stare foarte buna avand in vedere varsta ei (adica caroseria arata bine, ar avea nevoie de o vopsire, dar in rest e OK), daca motorul merge (ar fi bine sa mearga, ca nu stiu ce motor as putea baga in masina aia (eventual unul de dacia 1100... sau poate de broscuta... ideea e ca e motorul in spate, bateria in fatza... motor de 800cmc... ) greu de inlocuit cu alt motor (mai ales din cauza spatiului limitat) ar mai ramane renovarea interiorului si poate niste jenti dragutze (desi nu stiu daca o sa gasesc asa ceva pt un model din anii 50-60 smile.gif.


QUOTE
Boala ta cu masinile vechi o am si io.


ai materializat-o cumva ? ai si tu cumva un oldie ? ca vreau sa vad poze smile.gif
Nazareno Gabrielli
Nu te supara pe mine dar din ce-ai scris imi dau seama ca nu cunosti cate implica punerea in functiune a unei masini retro.
In primul rand daca vrei sa o vopsesti ca lumea, un atelier dichisit iti ia 1000 de euro. Daca gasesti un meserias bun care are atelierul lui, treaba te duce pe la 300-400 de euro. Asta ca sa-ti iasa ceva frumos. In banii astia intra materialele care sunt extrem de multe. Pe langa vopsea trebuie sa iei diluant, intaritor, lac, chit, vopsea intermediara, insonorizant pentru praguri, smirghel si banda pentru a izola detaliile. Toate astea te costa in jur de 6 milioane daca alegi o vopsea romaneasca. Un litru de vopsea germana de duce la 2.5 milioane si are avantajul ca nu-i mai trebuie lac. Manopera este intre 6-9 milioane de lei, in functie de cata rugina are si cat trebuie reparat la ea. ar fii bine sa alegi un atelier care are sudura in argon.
tot ce-am scris mai sus este din proprie experienta.
Jante gasesti pentru orice model. Insa avand in vedere ca este ceva retro ar fi bine sa pastrezi linia masinii.
Sa dea Domnu sa fie bun motorul. Chiar daca e bun, dar nu s-a mers cu el trebuie oricum sa-i schimb curelele, eventual baterie noua, ulei. Toate astea costa. si ar fi bine sa gasesti un meserias care se pricepe sa umble la motorul tau. in mod normal ar avea nevoie de cel putin un reglaj. documentatii gadesti pe Internet. sunt multe cluburi Renault.

NU vreau sa te descurajez insa e bine sa stii la ce sa te astepti. Ti-am spus boala cu masinile vechi o am si io si dupa cum vezi am trecut prin etapele astea.
Iti stau la dispozitie si cu alte detalii.




QUOTE(Halba-2)
cool, acum ramane sa dau de vecinul ala (ca el nu locuieste aici, are doar un teren gol.... pe care e masina asta smile.gif)... si sa vad daca si cu cat da masina... nu vreau sa platesc foarte mult (ca la 250 de euro imi pot lua masina din germania... ce-i drept ma mai costa 1-2 mii adusul dar daca imi cere foarte mult poate aleg varianta asta).

Masina e in stare foarte buna avand in vedere varsta ei (adica caroseria arata bine, ar avea nevoie de o vopsire, dar in rest e OK), daca motorul merge (ar fi bine sa mearga, ca nu stiu ce motor as putea baga in masina aia (eventual unul de dacia 1100... sau poate de broscuta... ideea e ca e motorul in spate, bateria in fatza... motor de 800cmc... ) greu de inlocuit cu alt motor (mai ales din cauza spatiului limitat) ar mai ramane renovarea interiorului si poate niste jenti dragutze (desi nu stiu daca o sa gasesc asa ceva pt un model din anii 50-60 smile.gif.


QUOTE
Boala ta cu masinile vechi o am si io.


ai materializat-o cumva ? ai si tu cumva un oldie ? ca vreau sa vad poze smile.gif
HalbaSus
pai nu am zis ca nu o sa coste... cunosc cativa tipi care se ocupa de reconditionat masini si ar face-o destul de ieftin (tinichigerie + vopsire), am zis ca e in stare buna masina pt ca nu e mancata de rugina (asta ar mai fi adaugat niste euro in plus la costul de restaurare), stiu masini vechi in care daca apesi mai tare pe podea iti ies picioarele prin podea si poti sa misti masina ca in familia flinstone smile.gif .... sper sa nu fie cazul la asta... oricum, nu sunt sigur ca vreau sa ma bag la asa ceva... ar fi frumos, dar cateva mii de euro tot o sa coste si nu stiu daca merita... desigur ar iesi o masina frumoasa si aproape unica (cel putin in zona) dar cu banii aia imi pot schimba masina actuala intr-una mai noua/performanta si alegerea e grea... adica oricum, si daca imi renovez o masina de epoca, sper ca nu isi inchipuie nimeni ca o sa ma duc cu ea zilnic la servici, sau ca o sa ma duc doamne fereste la un drum lung cu ea... deci prioritara ar fi tot masina de zi cu zi... dar pe de alta parte frumusetea unei masini oldie adevarate nu se poate compara cu nimic altceva...
Nazareno Gabrielli
Eeeeee. atunci intelegi prin cate stari am trecut si io. Vreau sa spun ca un astfel de proiect necesita bani si timp. Am pus ohii pe mai multe masini vechi. M-am interesat despre ele,etc. Cand am ajuns sa vad cat de costisitoare si durabila este restaurarea m-am lasat pagubas.
Mi-a ramas in minte o singura varianta. O broscuta (VW) restaurata profesionist costa intre 3.000-5.000 de euro. Dar vreau sa spun ca arata ca iesita pe poarta fabricii. Impecabil. Totul nou de la ultimul surub pana la mochete, tapiterie, motor. De afacerea asta se ocupa un atelier specializat. Poti sa le ceri orice model de masina si ei ti-o aduc de unde stiu ei, si ti-o dau ca noua. Sau te poti duce tu cu masina ta si ei ti-o reconditioneaza. daca nu ai toti bani le faci pe etape. Incepi cu caroseria. Mai tarziu ii faci interiorul samd
In consecinta, eu am renuntat momentan la ideea masinii de epoca. mi-am luat un kadett (pe care l-am facut cap-coada) cu care sa merg la serviciu si unde mai am io chef. Mi-am dat seama ca nu am bani si timp pentru o masina de epoca la care piesele sunt scumpe si oricand pot aparea probleme.
am o slabiciune insa pentru Golf I, fabricat intre 77-81. Mi-as lua unul ca sa-l fac ca nou. este o masina simpla la cer se pricep mai multi. se gasesc multe. sunt ieftinele.
Sunt genul de om care prefera formele vechi la masini. Prefer o vechitura ca asta decat o Solenta sau un Logan noi.
guerilla
eu am vrut sa fac o broscuta. cand am vazut ca totul sarea de 2000 euro (fara pretul masinii) am zis pas. desi proiectul ar fi iesit tare frumos. eu insa nu am vrut restaurare ci "modernizare" ca nu-mi prea place interiorul ala chel.
o masina insa pe care as da banii ar fi un mustang vechi. dar restaurat duce pe la 10k euro. :cry:
Nazareno Gabrielli
sincer, nici mie nu-mi prea place interiorul ala simplut. Dar am vazut ca s-au facut borduri moderne pentru broscutele vechi. sunt unele foarte misto. am vazut pe niste site-uri nemtesti. in plus motoarele originale sunt foarte micute ca putere.
Insa am vazut una cu aspect original si era foarte misto.
Este adevarat ca am vazut una cu bord modern, motor mai puternic, jante late, bare cromate si scaune mai confortabile. Era modernizata fara a fi transformata in kitsch, cum se intampla de multe ori. am vazut ca unii au pus bara de Cielo la unele broscute si arata ca naiba.
In fine, fiecare are farmecul ei. depinde cum iti place. Mie-mi plac ambele variante.
James Kilowatt
Era un Karmann Ghia de vanzare pe forum... una ca aia mi-ar fi placut sa restaurez, daca as avea timp si nervi. As apela la profesionisti pentru caroserie iar de motor as incerca sa ma ocup singur... insa imi trebuie timp si garaj si n-am nici una nici alta. Insa ar iesi mai ieftin pentru cine are unde sa lucreze si se pricepe...
Nazareno Gabrielli
sunt superbe masinile. ca sa vezi cum arata una restaurata si putin preparata intra pe www.mobile.de
Da-i cautare vw karmann ghia. suchen inseamna cautare in garmana. da-i click pe cuvantul asta si pe urma baga criteriile de cautare.

Hai sa-ti vand un pont. exista doua bucati vw karmann ghia in fata unui bloc din cartierul bucurestean Drumul Taberei. Arata destul de bine, adica nu au gauri in ele de rugina. Daca vrei detalii iti spun adresa exacta.
Din pacate, motoarele originale nu sunt puternice. 40-50 de CP. Dar masinile au un design de mare exceptie.

alt detaliu: VW Karmann Ghia a fost un model exportat in state la greu. Acolo se gasesc destule, mai ales cabrio. Firmele care se ocupa de restaurare le iau de acolo pe un pret de nimic si dupa cum o sa vezi pe site la vand la peste 10.000 de euro.
malin34426
Nemtii fug de karman ghia ,pt ca se restaureaza foarte greu si piesele sunt pe sponci. Dar n-am sa te descurajez , ba chiar te rog sa te inarmezi cu rabdare si bani si apucate de un astfel de proiect incercand sa faci cat mai mult singur. Iti confera liniste , echilibru si clasa. Si pentru cei ce sunt interesati de piese retro ,putem discuta .Eu am restaurat pana acum o Pagoda 230se din 66 , un opel kadett coupe din76 si o lancia beta coupe volumex 78(ultimele doua ale mele). Asa am gasit un roman in germania foarte pus la punct cu masinile retro si mod de obtinere a pieselor , iar pentru cele italiene va pot ajuta eu.
Nazareno Gabrielli
Daca ai posibilitatea pune te rog niste poze cu masinile pe care le-ai restaurat. Sunt foarte curios sa le vad......

Multam
Senator
QUOTE(Nazareno Gabrielli)
?ncepand din august 2000 legislatia romana permite importarea ?i ?nmatricularea vehiculelor istorice. La inmatriculare aceste automobile sunt exceptate de la normele Euro. Condi?ia ce trebuie ?ndeplinit?: modelul respectiv s? fi iesit din fabrica?ie de mai mult de 30 de ani. Taxele vamale se pl?tesc ca ?n cazul oricarui automobil importat, fiind nule ?n cazul automobilelor fabricate in Europa...


Politia habar nu are de existenta unei asemenea legi...cei de la RAR stiu ei ceva dar nimic concret. :disgust:

Stie cineva exact numarul legii cu pricina ?
mihai39214
pentru cine vrea un fiat 124, albastru, pentru restaurat, inmatriculat, insa masina are nr noi, taxe la zi acte la zi, un email la **********@yahoo.com
masine se afla in ploiesti, am si poze pentru eventualii interesati

masina nu este a mea, dar se poate vb direct si cu propietarul

nu se face reclama pe forum, exista o arie speciala pentru anunturile cu masini V l a d
ilie48660
QUOTE("Nazareno Gabrielli")
exista un atelier profesionist de restaurare langa Bucuresti. Baietii sunt ultra profesionisti. Fac orice de la Rolls, la Porsche, Jaguar E-Type etc. toate trecute de 30 de ani. Am vazut cu ochii mei cum o epava redevine o masina noua ca scoasa pe poarta fabricii.
ce-i drept sunt cam scumpi, dat te pot consilia.


Spune-mi te rog unde poate fi gasit atelierul. Sau altele.
FLORIN2
www.oldtimer.ro in comuna Balotesti, scumpi da buni biggrin.gif
patronul este directorul Retromobil Club Romania club al carui membru sunt si eu blush.gif
FLORIN2
QUOTE(Senator)
Politia habar nu are de existenta unei asemenea legi...cei de la RAR stiu ei ceva dar nimic concret. :disgust:

Stie cineva exact numarul legii cu pricina ?

politia e vai s-amar de ea, oricum nu ti-ar zice nimeni nimic..decat dk stii cum sa-i iei(mita e in floare la RAR, Politie etc :evil: :bash: )...

poftim:
"In conformitate cu Ordonanta Guvernului nr.78/2000, vechimea de fabricatie nu mai conditioneaza acordarea omologarii individuale īn vederea primei sale inmatriculari īn Romānia"
oricum..legea nu prevede prea multe...decat ceea ce zice mai sus...dar te zbati si reusesti..dk te incadrezi in acel termen de minim 30 ani de la scoaterea din fabricatie a modelului biggrin.gif
detalii http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t=11306

QUOTE(Nazareno Gabrielli)
Daca ai posibilitatea pune te rog niste poze cu masinile pe care le-ai restaurat. Sunt foarte curios sa le vad......

Multam

cu scuzele de rigoare catre malin34426, dar vad k nu mai posteaza si am zis sa pun eu pozele masinilor lui.
OPEL KADETT C 1,2 S (1976)

LANCIA BETA Coupe Volumex (1973)




Rog un moderator sa-mi uneasca aceste posturi, pt k nu pot sterge ultimul k pe alte forumuri..sa integrez continutul in primul post..Scuzati-ma blush.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.