Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Oprire motor in mers
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Subaru > Legacy/Outback
vlademir
Prima oara am avut senzatia ca am scapat-o, cum se zice. Eram dupa un sens giratoriu in care intrasem cu ambreiajul apasat si in viteza a doua, sa pot degaja. M-am trezit ca nu mai aud motorul si ca s-au aprins beculetele de ulei si toate celelalte care stau aprinse de obicei pana dai cheie.
A doua oara, a doua zi, eram deja alertat de incident si pot spune ca nu cred ca am scapat-o, am o mica experienta in condus dar nu sunt infailibil, si s-a oprit din nou. I-am dat cheie din mers, a pornit si am continuat drumul. Oricum era implicata apasarea ambreiajului, de aici si referirile la "a scapa masina".
Te sperii daca te gandesti ca s-ar putea intampla la viteze mai mari.
Am zis sa stiti.
pista
Exact la fel s-a intamplat si cu un alt posesor de OBD in tara vecina. Am citit in forumul Subaruklub maghiar.
bogcot76
Chestia asta cu opritul din senin s-a mai semnalat pe alt topic parca. Mie mi se intampla frecvent in primii 5000 - 10000 km mai ales dupa accelerari brutale prin oras. Niciodata la drum lung. De la un moment dat nu mi s-a mai intamplat. Am deja 36000. Nu stiu nici pana azi care e explicatia.
Zetics
Ca o sugestie, mergi in service si vezi daca nu ai clapeta de acceleratie (senzorul) murdar(a). Am avut si eu probleme pana alaltaieri de genul asta, daca aveam a/c pornit uneori mi se oprea motorul cand lasam la relanti.
Fa un test simplu: mergi cu masina, sa zicem intr-a doua, la o turatie normala de vreo 2500 de ture, apoi ia piciorul de pe acceleratie si scoate-o din viteza. Stai cu ochii pe turometru. In mod normal, nu are voie sub nicio forma sa scada sub 700 (sau cat o fi la diesel). La mine, inainte sa curat clapeta, scadea pana pe la vreo 200 de ture, mai-mai sa moara motorul, apoi se tura brusc pana pe la 900-1000 si dup-aia scadea la vreo 700.
bogcot76
Nu cred. Ceea ce spune Vlademir e legat de altceva. Mie mi s-a intamplat cand masina era noua, deci nu cred ca poate fi clapeta de acceleratie. Motorul "moare" pur si simplu ca atunci cand ramai fara combustibil, nu are variatii ciudate de turatie. Probabil ca e ceva legat de electronica.
bogdaro
Salut,

Eu am deschis topicul despre motorul oprit in mers. Prima oara mi s-a intamplat anul trecut in vara; in toamna-primavara nu s-a mai intamplat; anul acesta a inceput din nou sa mi se intample in vara si din ce in ce mai des indiferent de combustibil (frecventa zilnica). Am fost cu ea la SMT de cateva ori, s-au facut teste, s-au trimis la fabrica masuratorile si concluzia a fost ca saptamana viitoare sunt programat la schimbarea tuturor injectoarelor sad.gif( (pe garantie din fericire)

Ideea principala este ca se intampla cu cat mai des cu cat aerul conditionat merge mai tare; urmariti turometrul la momentul in care sunteti cu ambreiajul calcat la podea si masina inca merge (mai ales la apropieri de viraje la 90 de grade)...eu am observat scaderi multe pana in 500 de rotatii pe minut; cele care s-au dus sub 500 s-au terminat cu oprirea motorului...in toate cazurile cu ambreiajul calcat la podea. Mi s-a intamplat si in oras si la drum lung, deci nu are nici o legatura cu acceleratia sau viteza. S-au facut toate updateurile la soft cu ocazia vizitelor in service, deci la mine nu a fost o problema de software.
noname29
Aceeasi problama mi sa intamplat is mie acum 3 zile . Incercam sa ies din parcare si brusc sa oprit am pornit pana am dat cu masalieru iar sa oprit bingo ! mam gandit ca e de la combustibil probabil vreo 10 litri mai avea chiar trebuia sa merg la peco. Am alimentat si acceasi faza o singura data sa oprit (cu fulul) nu stiu care a fi problema . Mentionez ca numai dimineata mi se intampla. Si vroiam sa va mai intreb daca la voi este la fel pornesc dimineata motorul sta turat la 1500 ture dupa 3 minute scade sub mie 700 probabil ! mentionez ca este cu cutie automata subarelul 26000km !!!
Marius30562
QUOTE (bogdaro @ Oct 12 2010, 02:07 PM) *
Salut,

.....

Ideea principala este ca se intampla cu cat mai des cu cat aerul conditionat merge mai tare;.....


A inceput sa-mi faca si mie la fel.

Deocamdata rar si aleatoriu, dar in principiu simptomele sunt aceleasi.

@bogdaro - dupa schimbarea injectoarelor ai mai avut probleme ?

Incheie epopeea, nu ne lasa in suspans !
Marius30562
Revin.
Am fost azi in service cu problema mentionata.
Pare-se ca s-a rezolvat printr-un up-date de soft (versiunea x05 - nu am retinut daca este 405 sau 205).

Daca s-a ajuns la up-date inseamna ca au fost mai multe probleme de gen (cei din service nu stiau exact ce si cum, dar e ceva legat de functionarea compresorului de AC coroborata cu calitatea motorinei romanesti ...).
hdi
QUOTE (Marius30562 @ Jul 12 2011, 05:58 PM) *
(cei din service nu stiau exact ce si cum, dar e ceva legat de functionarea compresorului de AC coroborata cu calitatea motorinei romanesti ...).


Daca in service nu stiu ce si cum, ce te face sa crezi ca asta e rezolvarea problemei?
Marius30562
Cei din service nu stiau exact ce si cum - legat de up-date-ul de soft.

Hai sa incerc sa fiu mai explicit si sa le iau pe rand:
- Am avut problema oprii aiurea in urma cu peste o luna. Am fost la revizie in urma cu 2-3 saptamani, am pus testerul - nu aparea nicio eroare.
Am desfacut clapeta de acceleratie pentru curatare - nu aveai ce, era sclipitor de curata.

Intre timp, am schimbat motorina (am trecut pe OMV Maxx Motion) - facut peste 1500 km fara probleme.

Alaltaieri - am patit-o din nou (ultima alimentare a fost din nou cu OMV Diesel). In oras. De doua ori in interval de 30 min (si vre-o 20 km, cu AC ON full).

Am fost ieri in service in speranta ca poate, de data asta, a ramas ceva stocat in CB. Nimic !
Ma pregateam sa le spun si de @bogdaro - schimbarea injectoarelor.

Seful de service a sunat la SMT in ideea ca poate s-au mai lovit de aceasta problema si pot da o indicatie
A vorbit cu Dragos (daca nu mai insel) - i-a expus problema si indicatia a fost: up-date de soft la versiunea xx5 care ar rezolva aceasta problema (nu au dat insa detalii despre ce si cum face acest up-date).

Eu nu pot decat sa sper ca problema s-a rezolvat.
Am zilele astea niste derumuri de peste 1000 km (cumulat) si am sa vad daca mai face figuri.

PS: Pare-se totusi ca era vorba despre o problema simptomatica, daca au ajuns la o solutie de acest gen.
hdi
Eu am patit-o de 2 ori in 35000km, pe caldura mare si AC pornit. Prima oara s-a intamplat acum 2 veri iar ultima oara a fost vara trecuta. Cand le-am spus la service (Buc+Bv) au ridicat din umeri de parca auzeau pt prima data. Te rog sa ne tii la curent.
Marius30562
Si in cazul meu, facea figura doar pe caldura mare si cu AC ON full.

Eu am banuit ca functionarea compresorului de clima potenteza aparitia problemei.
Si se pare ca am avut dreptate.

Am sa revin cu noutati - si daca sunt si daca nu ! biggrin.gif
AlexTM
Ce inseamna AC ON full? AC merge sau nu merge, e 0 sau 1.
Te referi la ventilatorul care mergea cu viteza mare?
Marius30562
Adica merge la viteza foarte mare.

Daca-l pui pe Auto, setezi sa zicem 20 grade si masina a stat in soare o jumate de zi la 3x grade ... face ca uraganul !

Cand ajunge la temperatura setata, nu-l mai simti.

Compresorul functioneaza tot timpul, dar nu in acelasi regim - una e sa racesti cu 2 grade un volum de 4 mc, alta sa racesti acelasi volum cu 12 sau 20 de grade. In ultimul caz, ca sa raceasca repede este nevoie de un debit foarte mare de aer ... rece.
In primul caz, pentru alea 2 grade e suficient sa racoreasca un firicel de aer.
vlademir
Citind cele de mai sus, aș îndrăzni să spun că parcă și în cazul meu opririle se produc în anotimpul cald, iarna parcă nu am avut probleme. Ar fi minunat dacă s-ar rezolva problema cu un update de soft.
Zetics
Ceva probleme tot cred ca au astia de la Subaru cu compresorul. La Foresterul meu, modelul vechi, compresorul face ca toate alea, este foarte zgomotos, geme cu un zgomot ... electric, ca sa zic asa, si se simte ca dracu' in mersul masinii. Curatarile de galerie de admisie + reset mai reduce din simptome, dar nu pentru mult timp.

La service, cand m-am plans de aceste aspecte (si masina inca mai era in garantie...) am primit inevitabilul "asa face toate", dar am fost asigurat ca pe Foresterul nou este alt model de compresor care nu mai e asa zgomotos si nu face asa probleme. Ma simt usurat! turned.gif
Mircea104901
QUOTE (Zetics @ Jul 15 2011, 04:08 PM) *
Ceva probleme tot cred ca au astia de la Subaru cu compresorul. La Foresterul meu, modelul vechi, compresorul face ca toate alea, este foarte zgomotos, geme cu un zgomot ... electric, ca sa zic asa, si se simte ca dracu' in mersul masinii. Curatarile de galerie de admisie + reset mai reduce din simptome, dar nu pentru mult timp.

La service, cand m-am plans de aceste aspecte (si masina inca mai era in garantie...) am primit inevitabilul "asa face toate", dar am fost asigurat ca pe Foresterul nou este alt model de compresor care nu mai e asa zgomotos si nu face asa probleme. Ma simt usurat! turned.gif

unsure.gif
La mine, compresorul nu face nicicum. Merge normal.
Acest "asa face toate" .... e umbrela necunostintei lor sau a "pacalirii" clientului.
Ca si mersul neregulat la 2.0 la relanti. Sunt aproape sigur ca nu e cauzat de altceva decat de supape, care sunt reglate sa deschida mai devreme decat e cazul.
Citind prin postarile mele mai vechi (pentru ca daca te obisnuiesti cu o simptoma, nu mai stii cum e "normal") - eu am avut problema asta inca de la inceput. Deci masina nu a fost ok inca din fabrica, sau necesita o ajustare dupa rodaj.
De ce zic asta: Dupa ce am schimbat supapele, motorul a mers "foarte rotund" o perioada scurta (1000-1500km)(mers numai pe benzina), dupa care si-a revenit la mersul neregulat la relanti. Foarte neregulat. Pentru ca aveam nevoie si de reglajul instalatiei gpl, am mers la Brasov, unde domnul de acolo (P.S. merci Pista) a legat computerul gpl, si mi-a spus ca am presiune de galeria de admisie prea mica -> supape care deschid mai devreme (concluzia dansului, care a mentionat ca poate fi si vreun furtun de vacuum fisurat, dar nu a fost cazul). Si mi-a recomandat sa le reglez inainte de a mai merge pe gpl.
Asa ca am revenit in service Subaru si le-am explicat problema si i-am rugat sa efectueze reglajul. Convinsi destul de greu (pentru ca ei au pus piese noi si au mers pe cotele din manualul Subaru) au desfacut chiulasele si au masurat distanta dintre supape si tacheti (sau cum se numesc). Surpriza: nu mai erau in cote. Asa ca le-au re-reglat (1,5 zile a durat) si acum merge "rotund".

Acum, stiind toate astea, aproape ca incep sa ma conving ca problema cu gpl-ul a fost cauzata tocmai de faptul ca supapele deschideau mai devreme (implicit consum mai mare, putere mai mica), iar cunoscut este faptul ca "explozia" gpl-ului este mai lunga ca durata decat cea a bezinei -> supape arse.
Voi urmari in timp evolutia presiunii din galeria de admisie.
Seri
Ca sa umble la supape a trebuit sa dea jos motorul?
Mircea104901
QUOTE (Seri @ Jul 19 2011, 03:31 AM) *
Ca sa umble la supape a trebuit sa dea jos motorul?


Pentru masurat cotele, nu. Corectez mai sus: nu au desfacut chiulases, doar capacele de la chiulase smile.gif.
Pentru reglat, da, l-au dat jos.
vlademir
QUOTE (noname29 @ Nov 9 2010, 08:40 PM) *
Aceeasi problama mi sa intamplat is mie acum 3 zile . Incercam sa ies din parcare si brusc sa oprit am pornit pana am dat cu masalieru iar sa oprit bingo ! mam gandit ca e de la combustibil probabil vreo 10 litri mai avea chiar trebuia sa merg la peco. Am alimentat si acceasi faza o singura data sa oprit (cu fulul) nu stiu care a fi problema . Mentionez ca numai dimineata mi se intampla. Si vroiam sa va mai intreb daca la voi este la fel pornesc dimineata motorul sta turat la 1500 ture dupa 3 minute scade sub mie 700 probabil ! mentionez ca este cu cutie automata subarelul 26000km !!!

Am tras un ochi la turometru, chiar inainte sa se opreasca. Am remarcat ca aveam ambreiajul apasat la maximum, masina in franare (piciorul era pe frana), aerul conditionat mergea tare, iar turometrul s-a dus brusc spre 100 pentru ca apoi, mortua est, sa raman in sensul giratoriu fara motor.
Marius30562
Dupa up=date-ul de soft am mai facut cca. 1500 km.
Pe caldurile astea, compresorul mergand in regim de uragan - nu a mai fost nicio problema.

Am intrebat in service ce anume bug rezolva up-date-ul dar nu au stiut sa-mi spuna exact -cei de la SMT nu au dat foarte multe detalii - dar pare-se ca era o problema de genul: cateodata (nu se stie cand si de ce), cand se comanda pornirea compresorului, computerul de bord .... taia alimentarea cu carburant !

Aaaa - si din ce zic ei, nu are nicio treaba tipul de carburant (eu, dupa faza cu opritul trecusem de la OMV Sprint Diesel - ma rog, OMV Diesel mai nou - la OMV Premium Diesel / Maxx Motion fiind denumirea actuala).
bogdaro
QUOTE (Marius30562 @ Jul 12 2011, 08:04 AM) *
QUOTE (bogdaro @ Oct 12 2010, 02:07 PM) *
Salut,

.....

Ideea principala este ca se intampla cu cat mai des cu cat aerul conditionat merge mai tare;.....


A inceput sa-mi faca si mie la fel.

Deocamdata rar si aleatoriu, dar in principiu simptomele sunt aceleasi.

@bogdaro - dupa schimbarea injectoarelor ai mai avut probleme ?

Incheie epopeea, nu ne lasa in suspans !


Salut,

Scuze, dar nu am mai intrat pe forum de ceva vreme sad.gif
Problema cu oprirea motorului nu a mai aparut dupa schimbarea injectoarelor.

Acum imi da batai de cap clapeta de acceleratie se pare; am la bord martorii de check engine si vdsc off aprinsi; dupa cateva vizite in service in care ei au sters mesajul de eroare si martorii s-au reaprins, s-a ajuns la concluzia ca e o problema cu clapeta de acceleratie si trebuie schimbata. S-au trimis iarasi masuratorile in Jap. si acum astept sa ma cheme in service pentru inlocuire (tot pe garantie).

Problema mea mare e ca garantia s-a termiat si ce o fi de acum incolo e pe cheltuiala subsemantului. Sunt putin ingrijorat; de masina oricum sunt dezamagit la maxim.
vlademir
Sunt din ce în ce mai convins că are legătură cu aerul condiționat. Dacă aerul e la maximum, de obicei imediat după ce ai pornit, opririle motorului sunt mai frecvente.
hdi
Cam ai dreptate. Si eu eram cu aerul muncind din greu in ambele situatii cand mi s-a oprit.
Nu mai tin minte daca ai scris ... ai resoftat-o recent?
Eu am resoftat-o in ianuarie si de atunci n-am mai patit-o.

Am in schimb alta problema care ma enerveaza. Daca opresc motorul din neatentie, dureaza o vesnicie pana sa-l pot reporni. Trebuie sa aduc cheia pe pozitie pe care intra in butuc si sa astept vreo 4-5 sec, dupa care sa pun contactul, astept pana se sting martorii si abia apoi pleaca. In total sunt vreo 10-12 sec, timp in care stau ca bou' in mijlocul drumului blocand traficul. Nu mi s-a intamplat decat de cateva ori insa ultima oara recent, la o "cocoasa" de la o trecere de pietoni si m-am simtit ca naiba. Daca dau la cheie imediat, pur si simplu nu se intampla nimic, de ca si cum n-as avea baterie. Mai fac si altele asa sau doar a mea?
vlademir
Nu, nu am resoftat-o, aștept să ajung la București.
Repornirea se face imediat, nu mai dau cheia înapoi, în poziția în care intră în butuc.
Marius30562
QUOTE (vlademir @ Aug 29 2011, 04:11 PM) *
Sunt din ce în ce mai convins că are legătură cu aerul condiționat. Dacă aerul e la maximum, de obicei imediat după ce ai pornit, opririle motorului sunt mai frecvente.


Ai dreptate - e legat de aerul coonditionat.

QUOTE (hdi @ Aug 29 2011, 05:40 PM) *
Cam ai dreptate. Si eu eram cu aerul muncind din greu in ambele situatii cand mi s-a oprit.
Nu mai tin minte daca ai scris ... ai resoftat-o recent?
....


Daca cititi si pagina anterioara, o sa vedeti ca eu am facut o resoftare strict pentru aceasta problema prin iulie.

De atunci am facut cca. 8000 km si nu am mai avut nicio problema cu opritul motorului !

Faceti-va timp si treceti prin service pentru resoftare. E o chestie de maximum 30 de minute ...
vlademir
La orice service? La Iasi habar nu aveau de resoftare.
Marius30562
In principiu ar trebui sa se poata facce la orice service din reteaua Subaru.

Daca cei de la Iasi nu stiu (inca) de asta, roaga-i sa dea un telefon la SMT.

Nici cei din Sibiu nu stiau la data respectiva (bine, era si o versiune de soft abia iesita) - au sunat la SMT pentru a semnala problema si a intreba daca s-au mai lovit de ea, iar raspunsul a fost cel stiut: up-date de soft.
vlademir
S-a dovedit ca resoftarea s-a facut la Iasi, cred ca automat, cei de acolo nu mi-au spus nimic.
In schimb, la Brasov, la supermeseriasul de acolo (nu glumesc, e chiar meserias), am constatat ca nu-mi schimbase nimeni filtrul de combustibil de 130.000km. Si asta ar fi fost cauza.
Asa ca din suflet va sfatuiesc sa mergeti la service-uri autorizate Subaru (in special la Iasi si Bucuresti), nici nu stiti ce pierdeti... Eu am iesit din garantie, asa ca i-am pupat din mers.
M A R I A N
QUOTE (vlademir @ Feb 23 2012, 05:30 AM) *
In schimb, la Brasov, la supermeseriasul de acolo (nu glumesc, e chiar meserias), am constatat ca nu-mi schimbase nimeni filtrul de combustibil de 130.000km. Si asta ar fi fost cauza.
Asa ca din suflet va sfatuiesc sa mergeti la service-uri autorizate Subaru (in special la Iasi ...)

Mie cei de la Brasov mi l-au schimbat la 60000 km. Eu nu am amintit dar ei m-au intrebat daca pot sa-l schimbe iar eu am fost de acord.

La Iasi Comautotrading nu e dealer BMW in principal ?
hdi
Eu l-am schimbat la 40000km dar oricum, nu se mai oprise de mai bine de un an.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.