Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Anvelope UHP
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Tuning > Cauciucuri/Roti
Diesel
Vreau sa imi schimb cauciucurile, doar pe fata deocamdata.

Actualele dimensiuni sunt 185/65/R15, vreau sa pastrez jantele (5.5J) si sa operez cu un buget minim.

Ma intereseaza 195/50/R15 si am gasit la bani putini si promitatoare Toyo Proxes T1R si Maragoni Zeta Linea. As vrea alte opinii in dimensiuni asemanatoare.

PS: de asemenea sunt putin ingrijorat ca sunt prea late pentru jantele de 5.5J.
HalbaSus
QUOTE (Diesel @ Jul 26 2010, 10:52 AM) *
PS: de asemenea sunt putin ingrijorat ca sunt prea late pentru jantele de 5.5J.


Am cautat jumat de ora pe forum pana am dat de informatia asta (care fusese postata tot de catre mine, aici.

Wheel & Tyre Widths
Width / Thinnest / Widest
5" / 175 / 195
5.5" / 195 / 205
6" / 195 / 225
6.5" / 195 / 235
7" / 195 / 245
7.5" / 195 / 245
8" / 205 / 255
8.5" / 215 / 255
9" / 225 / 275
9.5" / 235 / 285
10" / 255 / 295

Deci daca tu ai jante 5.5J atunci tu in prezent folosesti cauciucuri mai inguste decat permite janta, si ai putea pune si gume de 205.
Daca ai 5J atunci folosesti cauciucuri potrivite si poti folosi maxim gume cu latimea maxima 195...
Diesel
Oh tu mare clasic in viata, mare piatra de pe suflet mi-ai luat.

Saptamana asta dau jos rotile sa verific placutele si ma uit si la latime.

Acum ramane dezbaterea: vreau aderenta maxima pe uscat si comportament decent pe ploaie.
Legionaru'
Eu am Toyo Proxes T1R, 205/55R16.
Aderenta excelenta pe uscat, foarte buna pe ploaie. Le recomand!. thumbsup.gif
f1anatic
Ultra High Performance All-Season

Continental Conti Extreme Contact DWS
Pirelli P-Zero Nero

http://www.tirerack.com/tires/surveyresult....jsp?type=UHPAS

Michelin Pilot Sport A/S Plus sint excelente, desigur. Dar sint mai grele cu cca 2 kg bucata fata de Conti spre exemplu. Nu neaparat un lucru pozitiv daca ai cit de cit o masina performanta si te gindesti la chestiile gen greutatea pieselor aflate in miscare rotativa.
pista
Pirelli P Zero Nero:
1. Nu este cu un buget minim cum vrea Diesel.
2. Dupa Pirelli in Tabelul de Performanta se situeaza sub P Zero la doua capitole: Sport si Performanta la franare
3. Este sub P Zero Rosso la capitolul Confort (identic la Sport si Performanta la franare)
4. P Zero Corsa System are performantele maxime conform dorintelor lui Diesel, cel mai bun UHP Pirelli e un semi-slick, dar si pretul e pe masura.

P.S. P Zero am pe 120d
pista
CITAT(Diesel @ Jul 26 2010, 09:52 AM) *
Ma intereseaza 195/50/R15 si am gasit la bani putini si promitatoare Toyo Proxes T1R si Maragoni Zeta Linea. As vrea alte opinii in dimensiuni asemanatoare.

Majorand bugetul cu ~50% eu as lua Hankook VENTUS RS-2 Z212.
http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?deta...&sowigan=So

Diesel
Nu vreau semi-slick-uri. De fapt as vrea, doar cand ajung la circuit whistling.gif O data mi s-a intamplat in oras sa ajung la limita aderentei pe ploaie si nu mi-a placut.

Eu nu vad rostul anvelopelor ultra-high performance all-season. Pana iarna trecuta n-am vazut nici rostul cauciucurilor de iarna. Urmand link-ul lui f1anatic am ajuns la lista care ma intereseaza, dar am intalnit cateva observatii:
- e un survey, un sondaj, cu parerile lui gigel, costel si ionel, sau ale lui jack, john and jill. Sincer, de data asta nu m-am uitat cu atentie, dar in trecut am observat rezultate aiurea.
- nu reflecta piata de anvelope din Romania
- sunt putine modele la dimensiunile care ma intereseaza. mai degraba as schimba masina si apoi sa am pe noua masina jante de 16"

Pista, alea sunt un pic cam scumpe si nu stiu daca voi vedea diferenta.

Am o curiozitate in legatura cu opiniile voastre: conteaza mai mult profilul sau compozitia?
HalbaSus
QUOTE (Diesel @ Jul 29 2010, 09:36 AM) *
Am o curiozitate in legatura cu opiniile voastre: conteaza mai mult profilul sau compozitia?

Compozitia! Clar, no doubt about it... am vazut niste matador-uri cu niste profile de ziceai ca au venit direct din NFS... cu performante... de matador (ma rog, scartaiau foarte frumos, iar cum masina era mai mult pt "show"... erau ok, dar nu cred ca s-ar fi descurcat prea bine pe circuit) int imp ce alte anvelope UHP foarte laudate (Michelin Pilot Sport, ContiSport Contact, pirelli p-zero) au niste profile destul de comune.

O alta chestiune tine de vechimea anvelopelor, pe A3 am gumele cu care a venit din fabrica, Conti Sport Contact 2... masina are aproape 5 ani deci si cauciucurile au macar 5 ani daca nu mai mult, masina avand in prezent 25.000 km, din care majoritatea au fost facuti de sotia mea (adica nu au fost forjate) par ca noi, mai am foarte multa "carne" pe ele fiind departe de martorii de uzura dar se simte clar ca nu mai sunt la fel de aderente ca la inceput, nu spun ca s-au transformat peste noapte in michelin energy, dar nu mai au aderenta pe care o aveau dupa 1-2 ani.

Iar in legatura cu tinutul 5.000 km... depinde de cate ori te duci pe circuit, dar m-ar mira sa poti distruge un set de gume (fie ele si UHP) in 5000 de km (presupunand ca nu pornesti de la fiecare semafor cu scartait de roti si nu iei fiecare viraj cu frana de mana biggrin.gif). Cele de mertz au deja 3 iesiri pe circuit, si in afara de laterale (unde uzura era vizibila dupa primele ture pe circuit) au suficienta carne pe ele. Daca te intereseaza doar pt 5000 de km atunci mai bine cauta SH, dar vezi de vechime (exista ceva cod pe cauciucuri dupa care se poate afla varsta acestora, google it). Ti le pui inainte de a pleca pe circuit, le dai jos cand te intorci de acolo.

Diesel
La SH dau 80-100ron pe niste cauciucuri cu istorie dubioasa pe care trebuie sa stau sa o descifrez. Trebuie sa le caut in dimensiunile si modelele care ma intereseaza si tot asa. Asa dau 200-250ron (am gasit Maragoni si la 176ron mai demult) pe niste gume noi, mergem in siguranta pana la circuit fara sa imi tremure funduletul in masina si fara alte griji.

Ok... treaca de la mine, 10 000km. E bine asa? In 10k km crezi ca pot sa le termin?

Daca e importanta compozitia, de ce sunt recomandate semi-slick-urile?
Seri
Codul acela de vechime la care te referi se numeste DOT si este format din 4 cifre ce reprezinta saptamana si anul de fabricatie. De exemplu 2509 inseamna ca au fost fabricate in saptamana 25 din anul 2009, adica prin iunie 2009.
Dupa 4 ani cauciucul imbatraneste si nu mai are aderenta, ii scade elasticitatea si apar crapaturi, de aceea cureaua de distributie trebuie schimbata dupa 3 ani, chiar daca nu a parcurs kilometri multi.
pista
Profilul este foarte important. Vezi slickurile, semi-slickurile in comparatie cu celelalte anvelope. Ai nevoie de cat mai putine caneluri si blocuri deformabile pentru aderenta ridicata. Dar asta stii si tu.
Pe 120d sint UHP (P Zero) iar dupa 10.000km si 2 iesiri pe circuit mai merg inca ~10.000km bineinteles fara alte iesiri pe circuit cu ele. smile.gif
pista
P.S. anvelopele de buget (ca Maragoni) nu cred ca au compozitia potrivita, chiar daca designul e reusit. La tine ambele sunt importante daca vrei sa vezi diferenta.
Am schimbat pe OBK Yokohama G900 in Hankook Ventus S/T si diferenta de aderenta e foarte sesizabila.
Rebel
QUOTE (Diesel @ Jul 26 2010, 03:33 PM) *
Acum ramane dezbaterea: vreau aderenta maxima pe uscat si comportament decent pe ploaie.


Michelin Pilot
Pirelli P Zero Nero
Michelin MXV4

(le am pe masinile mele)

QUOTE (Diesel @ Jul 29 2010, 11:11 AM) *
Daca e importanta compozitia, de ce sunt recomandate semi-slick-urile?

Pentru ca un mare procentaj in reteta il joaca compozitia

QUOTE (Seri @ Jul 29 2010, 11:25 AM) *
Dupa 4 ani cauciucul imbatraneste si nu mai are aderenta, ii scade elasticitatea si apar crapaturi, de aceea cureaua de distributie trebuie schimbata dupa 3 ani, chiar daca nu a parcurs kilometri multi.


Sunt masini ce au peste 4 ani, fac cam 2-3000 km/an si aia cu peste 180km/h si nu exista nici crapaturi si nici probleme la cauciucuri. thumbsup.gif
La fel cureaua de distributie. Nu e chiar asa. Mai indicat este sa pornesti motorul la fiecare 2 saptamani si sa il lasi sa ruleze pana cand elicea de racire a radiatorului face cel putin doua cicluri. Asa misti cilindrii, intretii motorul si nici cureaua nu sta in aceeasi pozitie. Ca sa nu mai mentionam ca este important si in ce conditii sta masina (temperatura in garaj, umiditate, etc.).
Diesel
Compozitia se reflecta in 2 indici, rating-ul de traction si de treadwear, detalii aici: http://www.discounttire.com/dtcs/infoTreadwear.dos Ca referinta, gumele cu mai putin de 200 la treadwear sunt interzise la anumite competitii, desi se gasesc si cu 100 treadwear biggrin.gif

Am cautat intr-o zi chestiile astea pe Michelin Energy dar n-am gasit. Pe la inceputul verii cand am facut un pic de cercetare, am aflat ca Marangoni Zeta Linea au traction AA. Se pare ca e greu al naibii sa gasesti detaliile astea pe interneti.

Despre Toyo T1R numai de bine thumbsup.gif
The T1R is V, W or Y speed rated (depending on size) and bears UTQG ratings of 280 for treadwear, AA for traction and A for temperature. (http://www.modified.com/insidetechnology/0603_sccp_toyo_t1r_tire_review/index.html) La 234ron se incadreaza tocmai bine in buget.

Pista, de la all-season din fabrica la Hankook Ventus cred si eu ca se simte diferenta.

Edit: http://www.wheelsnext.com/tires afiseaza indicii de traction, treadwear si temperature, dar au relativ putine modele.
HalbaSus
QUOTE (pista @ Jul 29 2010, 03:36 PM) *
Profilul este foarte important. Vezi slickurile, semi-slickurile in comparatie cu celelalte anvelope. Ai nevoie de cat mai putine caneluri si blocuri deformabile pentru aderenta ridicata. Dar asta stii si tu.

E important si profilul, n-a zis nimeni ca nu e... dar cel mai important lucru e compozitia anvelopei. Semi-slickurile difera de anvelope normale in primul rand prin compozitie, daca iau la polizor un michelin energy pana obtin design de Toyo R888 nu o sa se comporte la fel de bine pe circuit biggrin.gif
Rebel
Pe langa aderenta, contact, zgomot, disperasre a apei, etc. threadul mai joaca un rol extrem de important si F1anatic a punctat aici: greutatea anvelopei. Ganditi-va bine ce puneti pe janta.
Nu in ultimul rand, vad multi ca iau anvelope mai late daca janta le permite fara sa se gandeasca ca in afara unui look mai bun (discutabil daca balonul arata ca un rahat pe janta fiind prea mult in afara jantei), multi nu iau in considerare comportamentul masinii implicit cum lucreaza intr-o curba stransa o anvelopa mai lata care daca e prea moale janta are prea mult "room to play" iar daca e prea umflata iti va da un feeling de ski-doo...

De-aia si la anvelope trebuie sa alegi intre compromisuri.
pista
CITAT(HalbaSus @ Jul 29 2010, 07:12 PM) *
CITAT(pista @ Jul 29 2010, 03:36 PM) *
Profilul este foarte important. Vezi slickurile, semi-slickurile in comparatie cu celelalte anvelope. Ai nevoie de cat mai putine caneluri si blocuri deformabile pentru aderenta ridicata. Dar asta stii si tu.

E important si profilul, n-a zis nimeni ca nu e... dar cel mai important lucru e compozitia anvelopei. Semi-slickurile difera de anvelope normale in primul rand prin compozitie, daca iau la polizor un michelin energy pana obtin design de Toyo R888 nu o sa se comporte la fel de bine pe circuit biggrin.gif

E importanta si compozitia, nu a negat nimeni...dar ia la polizor un Toyo R888 si transforma intr-o anvelopa lamelara de iarna si ia un Michelin Energy si da jos tot profillul transformandu-l intr-un slick. Ce zici care va fi mai rapida ? teehee.gif
Watcher
Voi fi semi offtopic, in sensul ca nu se potriveste cu titlul dar este un raspuns la o temere a initiatorului postului:
latimea anvelopei fata de latimea jantei.

Dupa diverse experiente proprii plus urmarit la altii, am ajuns la concluzia sa nu imi mai bat prea tare capul cu aceasta corelatie, ci sa fiu atent doar la problema 'gaurii' anvelopei: sa fie diametrul interior al anvelopei acelasi cu diametrul jantei , cu alte cuvinte sa nu incerci sa pui roti de 16 pe jante de 15 sau invers 36182451.gif

Dau cateva exemple pentru edificare: jante de 8JJ si anvelope de 265 (deja peste tabel) arata absolut la fel cu jante de 8JJ plus anvelope de 11.5 (285), nu arata stresate deloc.
Sunt multi care merg cu jante de 6JJ si anvelope de 10.5 fara probleme...

In concluzie nu va mai stresati daca merge 195 unde mergea pana ieri 185. Merge usor si 225 ;-)
Rebel
QUOTE (Watcher @ Jul 30 2010, 10:23 PM) *
In concluzie nu va mai stresati daca merge 195 unde mergea pana ieri 185. Merge usor si 225 ;-)


Da..., "merge".. dar atat... Mai ales daca mergi prin coclauri cu 25km/h nu-i problema; daca insa ai alte cerinte, pui si ceva stres pe alte componente si mai "beneficiezi' si de alte erori...

Sa lasam, greutatea, echilibrul, off-setul, comportamentl masinii, consumul, cum sta o anvelopa lata pe o janta mai mica si cum se comporta marginea de contact cu janta in cazul unei situatii mai dure (care oricum nu cade pe janta asa cum trebuie), si alte acareturi in atentia celor care sunt mai atenti la detalii...smile.gif

In fond fiecare face ce vrea cu masina lui...

HalbaSus
QUOTE
In concluzie nu va mai stresati daca merge 195 unde mergea pana ieri 185. Merge usor si 225 ;-)


Posibil... dar nu cred ca si invers...

La un moment dat au trebuit inlocuite gumele de pe ML, fostul proprietar fusese cam maniac si isi luase (nu stiu daca din fabrica, sau ulterior) niste jante extrem de late (nu retin exact cat) cu gume de 275/xx/17... Buuun... caut eu anvelope si majoritatea ofertelor erau pentru dimensiuni mai umane (255/xx/17)... ma uit pe acest tabel si observ ca in principiu unde merge 275 trebuie sa mearga si 255 asa ca iau 4 anvelope 255... cand sa le montez, stupefactie... dupa ce le pune pe janta era aveau un "joc" considerabil, nu exista nici o metoda umana de a le potrivi pe jante, a trebuit sa pun tot gume de 275.
pista
CITAT(Diesel @ Jul 29 2010, 06:47 PM) *
Pista, de la all-season din fabrica la Hankook Ventus cred si eu ca se simte diferenta.

Diesel, diferenta se simte din cauza compozitiei si profilului diferit. thumbsup.gif Exact proprietatile care fac diferenta.
Hankook Ventus ST e la fel de a All-Season ca Geolandar G900. excl.gif Sunt pentru sosea si teren usor. Dar nu sunt All Weather, sunt practic anvelope de vara.
http://www.hankooktire-eu.com/uk/tyres/tyr...oetirepresenter[offset]=0&aoetirepresenter[tire]=27&aoetirepresenter[back]=215&cHash=e2cc5a170e&aoetirepresenter[tab]=tab1466
http://www.yokohamatire.com/tires_oe/geola...900_subaru.aspx

Nu inteleg cum pot propune unii anvelope All-Season pentru circuit neted si uscat. blink.gif Norocul tau ca nu propun anvelope de iarna.
Rebel
Ce naiba ma, voi ati ajuns sa va uitati la ce zice Watcher?

Daca eram pe fit.ro mai ziceam ca deh, e paralel baiatu... asta ar merge perfect la Perle, mai ales pe un forum de profil auto.
Confundam depanarea ad-hoc din coclauri facuta de mocirlari cu regulile de baza.
Macar putin bun-simt tehnic acolo...

Mai rau este ca mai si citesc unii si altii pe aici si cred.
Diesel
Azi cand am spalat masina m-am uitat la roti. Michelin Energy au treadwear 400, traction A, temperature A. Maine dau jos cel putin o roata pentru inspectarea franelor.
Watcher
QUOTE
Ce naiba ma, voi ati ajuns sa va uitati la ce zice Watcher?

Daca eram pe fit.ro mai ziceam ca deh, e paralel baiatu... asta ar merge perfect la Perle, mai ales pe un forum de profil auto.
Confundam depanarea ad-hoc din coclauri facuta de mocirlari cu regulile de baza.
Macar putin bun-simt tehnic acolo...

Mai rau este ca mai si citesc unii si altii pe aici si cred.

36182451.gif
Diferenta intre parerile noastre este ca a mea provine din practica personala plus a altora cu care am iesit, deci am vazut cum se comporta, iar a ta vine din citit yes.gif

Daca ai fi mai putin categoric si omniscient discutiile ar putea fi mult mai fructuoase pentru toata lumea ;-)
Rebel
QUOTE (Watcher @ Aug 6 2010, 01:36 AM) *
Diferenta intre parerile noastre este ca a mea provine din practica personala plus a altora cu care am iesit, deci am vazut cum se comporta, iar a ta vine din citit yes.gif

Daca ai fi mai putin categoric si omniscient discutiile ar putea fi mult mai fructuoase pentru toata lumea ;-)


Recunosc ca nu imi place sa conduc tractoare si alte harburi gen IMS, sa imi zgudui creierii sau sa poluez, si nici nu am experienta in mocirleala ori in distrus natura si mazgalit soselele altor orasele de provincie.

Ma distreaza la maxim modestia si faptul ca vorbesti de la mare altitudine, insa habar nu ai ce fac si in ce am experienta asa ca abtine-te de al comentarii inutile.

Sa pui o roata prapadita gasita pe un tractor ratacit pe aratura este una ca ala abia daca are un pasaj al rotii sau e pus la oha, si alta este sa ii sugerezi unui membru cu o berlina sa puna orice cauciuc pe masina.
Probabil ca ai experienta in tractoare si pus roti de caruta pe harburi, insa da-mi voie sa iti spun ca la masini de strada esti cu pluta rau.
Eu am comandat in Germania rotile la Jaguar si mi-am facut temele la sange in ceea ce priveste off-setul si stressul pe rulmenti, greutatea pe axa, impartirea ei pe parti, centerbore, width & load capacity, etc. si tot am avut ceva probleme de frecare la contraripa intrucat masina este extrem de "tight" construita. Rotile nu merg doar drept domnu', mai iau si curba din cand in cand.

Exista diferente enorme intre structura de otel, material, duritate, implicit cer o alta presiune si astea deja fac diferente enorme, cat de paralel poti sa fii sa sugerezi pe un forum public ca orice roate merge atata timp cat gaura interioara e ok? blink.gif

Daca doresti materiale educative da-mi un buzz si cu toata bucuria ti le voi oferi spre citire.





Cred ca decat sa te ascunzi in spatele unui discurs slefuit mai bine recunosti ca ai dat-o in bara si gata.
HalbaSus
Rebel... easy now... libertatea de exprimare e garantata de constitutie... stiu... si a ta, si a lui. Dar sincer nu cred ca tu ai mai multe argumente tehnice decat are el (sau poate ca ai, dar asta tot nu e un motiv sa vorbesti asa categoric). Cum ar zice unii "link it or it didn't happened". In teorie ce se aplica la "tractoarele" lui Watcher e valabil si la masinile de strada ca functioneaza (in principiu) conform acelorasi standarde. Adica latimea unei jante e data in inci... incii sunt la fel de mari (sau mici) indiferent daca e murcielago sau land cruiser. Eu am spus ca am avut o experienta in care teoria nu s-a potrivit cu practica (in sens negativ) dar nu vad de ce asta ar exclude teoria lui watcher.
Rebel
QUOTE (HalbaSus @ Aug 7 2010, 12:03 AM) *
Rebel... easy now... libertatea de exprimare e garantata de constitutie... stiu... si a ta, si a lui. Dar sincer nu cred ca tu ai mai multe argumente tehnice decat are el (sau poate ca ai, dar asta tot nu e un motiv sa vorbesti asa categoric). Cum ar zice unii "link it or it didn't happened".


Domnule,.. cand prin etalarea "vastelor cunostinte din teren accidentat" pline de modestie ti se fac caracterizari fara ca respectivul sa te cunoasca, easy now dosen't work with me. OK?
Gogomania e gogomanie si asta e, mai bine ar spune ca nu stie si basta, nu tragi o concluzie aiurea.
Treaba cu link-it exista, cred ca aveti acces la Google deci dati-i bataie. Nu de alta dar si daca pun un link devine "prea stufos" si se plictiseste lumea, cel putin cam asta e tendinta multora din zona; prin urmare la ce bun efortul?

Si nu, nu merge orice cauciuc, deja cand ai dat maxim bracaj poti avea probleme serioase, nu poti compara un tractor cu o aripa pusa acolo sa nu stropeasca de noroi la 20-30 cm cel putin de roata cu un autoturism ale carui aripi au cu totul alta destinatie. Si respectand totul dar avand cea mai mica diferenta la off-set deja dai cu roata in aripi, afectezi serios geometria suspensiei, scrub radius, etc. La fel si latimea cauciucului joaca un rol foarte important. La anumite autoturisme exista o oarecare marja de acceptare dar la cele care pun un accent deosebit pe dinamica si aerodinamica nu prea merge. BMW este unul dintre ele iar la Jaguar il invit cu toata ardoarea pe meseriasul Watcher sa gaseasca roata perfecta si sa puna cauciucul lui universal. whistling.gif
Click to view attachment
Click to view attachment

QUOTE (HalbaSus @ Aug 7 2010, 12:03 AM) *
In teorie ce se aplica la "tractoarele" lui Watcher e valabil si la masinile de strada ca functioneaza (in principiu) conform acelorasi standarde. Adica latimea unei jante e data in inci... incii sunt la fel de mari (sau mici) indiferent daca e murcielago sau land cruiser. Eu am spus ca am avut o experienta in care teoria nu s-a potrivit cu practica (in sens negativ) dar nu vad de ce asta ar exclude teoria lui watcher.


Se vede ca nici macar nu te-ai obosit sa-i citesti postarea, nu a vorbit nimeni ca inch-ii difera si nici ca-s diferiti intre land-cruiser si Murcielago. de unde le scoateti frate?
Probabil ca as aprecia unda de humor dar nu-i vad sensul si nici ce urmareste asa ca ma multumesc sa ... huh.gif

In fine, sa lasam pe fiecare sa puna ce vrea, nu cred are importanta calitatea informatiei... probabil e mai important daca il cunoastem sau nu pe unii personal sau daca ne-a fost zgariat ego-ul...

Watcher
Rebel, eu as recunoaste cu mare placere orice ai vrea tu daca as fi convins :-)
Atata doar ca tu ai luat discutia in alta directie, ai inceput cu jigniri, etc.

Eu am impartasit experienta mea. Tu ai replicat ca sunt pe alaturi, paralel si ca imi lipseste bunul simt tehni, ca poluez, distrug natura, ma zgalatai si toate cele.
Cu alte cuvinte ai inceput un conflict doar asa ca nu poti sa respecti regulamentul si bunul simt al dezbaterii, si anume sa contrazici ideea nu persoana ;-)

Ulterior ai continuat argumentand tot in alta directie, si anume ca daca pui roti mai mari nu mai incap la jaguar. Pai si ce, am zis eu ca incap? a zis cineva ca incap? NU.

am discutat aici despre ce anvelope intra pe ce jante, si tu ai luat-o in alta directie (off topic), ai replicat conflictual, si acum te simti jignit si luat de sus si mai stiu eu ce :-)
Rusinica ;-)

Cat despre stresul dat de ETul diferit, iarasi e frumoasa teoria. Sunt la concurs baieti care merg cu ET -85 in conditiile in care standard a fost ) sau +15 si nu se rupe (repet, in conditii de concurs) si tu vii si spui ca se streseaza pivotii de la o guma cu 2 cm mai lata :-)

Halba: problema pe care ai ridicat-o e corecta, dar nu eu sunt de vina ci tabelul tau :-)
Adica intotdeauna vei putea pune o guma mai mare dar nu intotdeauna una mai mica, e si normal, in liniile bunului simt tehnic 36182451.gif
pista
CITAT(Rebel @ Aug 6 2010, 11:22 PM) *
La anumite autoturisme exista o oarecare marja de acceptare dar la cele care pun un accent deosebit pe dinamica si aerodinamica nu prea merge. BMW este unul dintre ele iar la Jaguar il invit cu toata ardoarea pe meseriasul Watcher sa gaseasca roata perfecta si sa puna cauciucul lui universal.

Afirmatia poate fi valabila eventual cand pe masina sunt rotile (janta+anvelopa) de dimensiuni maxime posibile. Majoritatea autoturismelor BMW nu vin din fabrica cu rotile cele mai mari si astfel afirmatia de mai sus nu este valabila.
Asa zisa"camp de toleranta" exista inclusiv si la BMW chiar cand ai rotile de dimensiuni maxime posibile date in fisa tehnica a masinii. Caz concret pe 120d dupa cartea tehnica a masinii dimensiunile maxime la anvelope sunt:
- 215/40/18 pe fata si 245/35/18 pe spate.
Pe Euroring am folosit anvelope:
- 215/45/18 pe fata si 245/40/18 pe spate. Nu au atins deloc contraaripile in conditii de circuit.
Alt exemplu : vara pe masina sunt anvelope 205/55/16 pe jante RIAL cu ET:30 fata de ET:47 cat au cele originale BMW la acest model. Si merg fara probleme.


Rebel
Watcher,

Tu continui sa ma uimesti si in acelasi timp sa cresti gradul de dezamagire. Mai intai dai cu bata in balta, apoi vii si o intorcii ca la Ploiesti, iar chestia asta ma dezgusta total.

1. Dupa cum se observa "tu ai venit si ai impartasit experienta ta". Ei bine experienta ta NU ARE RELEVANTA in cazul de fata. Nu suntem pe topicul de tot-teren. Suntem, pe un topic pe care ne dam cu parerea si impartasim optiunile proprii unui posesor de masina mica, berlina, respectiv o KIA. Daca nu stii unde te afli reciteste threadul.
Dupa ce iti spun ca socoteala din aratura nu se poriveste cu cea de pe asfalt, vii si imi arunci in zeflemea experienta ta de pe teren si asumand ca ceea ce stiu este rezultatul unei indelungate analize de biblioteca. Adica tu acum te plangi de nu stiu ce jigniri dupa ce te dedai la nuante voalate? Pai unde-i rusinica? smile.gif

2. Nu am avut nu stiu ce intentii negative, ti-am spus inca de la inceput ca o merge la camp, pe unde va dati voi, dar nu la o masina cu aerodinamica diferita si a carei destinatie este cu totul alta. Si daca tot ai adus vorba, imi cer iertare daca sinceritatea mea aduce atingeri insa pentru mine sunteti niste personaje care polueaza fara nici un scop constructiv, distrugeti, murdariti si intinati la extrem natura si putina curatenie la care nu contribuiti sub nici o forma. Pentru mine, pozele cu oale de sarmale duse la un batranel amarat in fundul dealului nu compenseaza mizeria, scandalul, si atingerile pe care le aduceti naturii. Sunteti ca o echipa de zugravi ce zgarie usile si pateaza mobila ca sa coloreze un perete. Laurii pe care ii prezentati in culori vii descrise de o camera cu lentile mari sunt in fapt doar o falsa imagine frumos ambalata. Daca chiar vrei sa ajuti un om te duci cu o singura masina. Nu trebuiesc 40. La fel functioneaza un cont sau stramutarea lui intr-o zona mai demna de un trai decent daca chiar iti pasa. In cel mai fericit caz v-as da un stadion cu gropi sa dati in ele pana nu mai puteti dar si aia daca acceptati cupola inchisa si sa respirati ceea ce emiteti pe teava.

3.
QUOTE (Watcher @ Aug 7 2010, 09:04 PM) *
Ulterior ai continuat argumentand tot in alta directie, si anume ca daca pui roti mai mari nu mai incap la jaguar. Pai si ce, am zis eu ca incap? a zis cineva ca incap? NU.

Hai sa iti reamintesc si sa iti arat ca te lasa memoria:
QUOTE (Watcher @ Jul 30 2010, 11:23 PM) *
In concluzie nu va mai stresati daca merge 195 unde mergea pana ieri 185. Merge usor si 225 ;-)

Acum iti amintesti unde ai spus ca incap?

4.
QUOTE (Watcher @ Aug 7 2010, 09:04 PM) *
Cat despre stresul dat de ETul diferit, iarasi e frumoasa teoria. Sunt la concurs baieti care merg cu ET -85 in conditiile in care standard a fost ) sau +15 si nu se rupe (repet, in conditii de concurs) si tu vii si spui ca se streseaza pivotii de la o guma cu 2 cm mai lata :-)

Iarasi compari mere cu pere, vorbesti de ceva iar ceilalti de altceva. O masina de tot -teren e una si chiar si cea de raliu e altceva. Nu mai vreau sa discut de tractoare ca nu ma pasioneaza subiectul. La masinile de raliu, in afara faptului ca au aripile evazate, multe nici nu au contraripi sau alte acareturi ce sunt prezente la masinile de strada. Pe ala nu il intereaseaza la raliu nici noroiul, nici aerodinamica, nici izolarea fonica, nici designul. Este un fel de troaca ce trebuie sa ajunga la finish.
In afara acestui aspect iarasi dai cu bata in balta, nu numai ca anumite componente si abordarea constructiei sunt diferite dar si masinile sunt diferite.
Nu in ultimul rand, daca ai un gunoi d-asta gen IMS si mocirla e destinatia lui, sigur ca te doare la salata de el. La fel fac si unii cu masini mici. Asta inseamna ca asa este corect?
Si da, 2cm pot face diferente enorme la stress dar ce conteaza?!Am vazut destui baieti din astia "cu experienta" care se tot intreaba de ce le cedeaza rulmentii sau le ating cauciucurile sistemul de suspensie... biggrin.gif


Si pentru ca folosesti termeni gen omniscient in timp ce tu faci pe mironosita, cauta bine si vezi ca eu nu-s prezent pe toate temele si sfatuitor in toate, din contra, accept cu seninatate caracterizarea de amator in foarte mult lucruri. Am citit destule ineptii dar m-am abtinut din bun-simt, nu toti culca urechea la un diletant cu un site, iar pe aici sunt si persoane care au acces la un dietetician sau un antrenor cu ceva portofoliu serios in spate...
Si asa, ca idee, as putea sa iti daram perceptiile foarte simplu insa imi este indiferent ce crede altul.
Watcher
Eu cand iti zic ca nu citesti dar te ambalezi :-)
QUOTE
[...]latimea anvelopei fata de latimea jantei.[...]
In concluzie nu va mai stresati daca merge 195 unde mergea pana ieri 185. Merge usor si 225 ;-)


Cat despre ideea "ajutor = sa muti omul de la el din casa", este din ciclul 'cu asa prieteni cine are nevoie de dusmani' .
L-ai ucis si pe threadul asta. Avem un moderator sa mute posturile dupa cel in care sunt facut paralel in alta parte?
Undeva la fitness, ca asta pare a fi ingrijorarea ninja.gif

PS @rebel: ca sa nu mai fi dezgustat, adu-ti aminte de vorba cu "arguing over the internet" ;-)
ozz86651
QUOTE
ma zgalatai


De ce te zgiltii ma?!
Inadmisibil!
Diesel
Mi-a imprumutat Halba o pereche de Michelin Pilot MX cu treadwear 240, traction A, temperature A si dimensiuni 195/50/R15. S-au comportat exemplar in ciuda varstei si vreau sa ii multumesc din nou pe aceasta cale.

M-am potolit cu dimensiunile non-conforme. 3 zile de mers cu ochii in gps ca sa aflu viteza mi-au fost suficiente, de asemenea nici confortul nu a fost grozav. Cum vine iarna si toate alea, las problema asta spre primavara, cand voi lua o decizie.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.