Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Discutie & Pronosticuri - editia Hockenheim 2010
Masini.ro Forum > Auto Motor Sport > Formula 1 > History
Pages: 1, 2
Oana
Click to view attachment
Tururi: 67
Lungime circuit: 4.574 km
Lungime cursa: 306.458 km
Record: 1:13.780 - K. Raikkonen (2004)

Castigatori precedenti
2008 - L. Hamilton (McLaren)
2006 - M. Schumacher (Ferrari)
2005 - F. Alonso (Renault)
2004 - M. Schumacher (Ferrari)
2003 - J.P. Montoya (BMW)

Rezultate 2008
Pole Position: Lewis Hamilton
Podium
Click to view attachment

Programul etapei:
- vineri 23 iulie
antrenamente 11:00-12:30
antrenamente 15:00-16:30
- sambata 24 iulie
antrenamente 12:00-13:00
calificari 15:00-16:00
- duminica 25 iulie
cursa 15:00

asteptam pronosticurile voastre pana la inceputul sesiunii de calificari. ele vor contine:
- top 10 - 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1 pct
- pole position - 3 pct
- fastest lap - 3 pct
- finish - 3 pct
- ultimul pilot care termina cursa (clasat) - 3 pct
- intrebarea etapei (in ce tur se va inregistra primul abandon) - premiata cu un tricou si o sapca
inscriptionate masini.ro. criteriul de departajare va fi, in cazul mai multor raspunsuri corecte,
numarul de puncte de la concursul de pronosticuri. (userul cu cele mai multe puncte este
declarat castigator)

clasament
cristsib
1.Vettel
2.Webber
3.Hamilton
4.Alonso
5.Kubica
6.Sutil
7.Rosberg
8.Button
9.Kobayashi
10.Schumacher
Pole: Vettel
Fast: Vettel
Finish: 19
Last: Trulli
Q: 1
Seri
Prognoza meteo anunta ploaie la Hockenheim weekend-ul acesta.

Daca acum cativa ani Schumacher era un as al ploii, acuma n-o sa-si poata arata calitatile. W01 oricum are dificultati in a incalzi cauciucurile, iar ploaia le va raci si mai mult. S-a vazut si in China cum rupea aderenta la fiecare iesire din viraj, permitandu-i lui Petrov sa-l depasasca.
9er
1. Vettel
2. Webber
3. Alonso
4. Hamilton
5. Kubica
6. Rosberg
7. Schumacher
8. Button
9. Sutil
10. Kobayashi

PP: Vettel
FL: Hamilton
F: 18
L: Trulli
Q: 1
roadempire
1. Vettel
2. Webber
3.Hamilton
4.Rosberg
5.Button
6. Alonso
7. Schumacher
8. Button
9. Sutil
10.Hulkenberg

PP: Vettel
FL: Hamilton
F: 20
L: Trulli
Q: 1
Lucian107416
1.Webber
2.Massa
3.Vettel
4.Alonso
5.Rosberg
6.Hamilton
7.Button
8.Schumacher
9. Barichello
10. Kubica

PP: Webber
FL: vettel
F: 19
L: Kovalainen
Q: 1

cecyly
1.Alonso
2.Vettel
3.Massa
4.Webber
5.Hamilton
6.Rosberg
7.Button
8.Kubica
9. Schumacher
10. Barichello

Pole: Alonso
fl: Vettel
F: 17
L: Alguersuari
Q: 1
cecyly
rectific:

1.Alonso
2.Vettel
3.Webber
4.Massa
5.Hamilton
6.Rosberg
7.Button
8.Kubica
9. Schumacher
10. Barichello

Pole: Vettel
fl: Vettel
F: 17
L: Alguersuari
Q: 1
Diesel
1 F. Massa
2 S. Vettel
3 F. Alonso
4 M. Webber
5 N. Rosberg
6 L. Hamilton
7 J. Button
8 Rubens Barrichello
9 M. Schumacher
10 A. Sutil

- pole position - S. Vettel
- fastest lap - F. Alonso
- finish - 20
- ultimul pilot care termina cursa (clasat) - Yamamoto
- intrebarea etapei - turul 2 (doi)
AZAZEL
1.vettel
2.webber
3.alonso
4.massa
5.rosberg
6.hamilton
7.button
8.kubica
9.barichello
10.hulkenberg

pole vettel
fastest massa
ultimul yamamoto
q: 1
finish : 18

nu stiu de ce, insa am feelingul ca asta e weekendul in care msc va cobara una sau doua pozitii in clasamentul general si dupa ce coboara cele doua pozitii, acolo va ramane.

nu stiu ce se intampla cu button de nu reuseste nimic in calificari.
Oana
1 webber
2 alonso
3 vettel
4 hamilton
5 massa
6 kubica
7 rosberg
8 schumacher
9 button
10 barrichello

pole position - webber
fastest lap - alonso
finish - 19
last - grassi
q - 2
Oana
QUOTE (roadempire @ Jul 24 2010, 09:17 AM) *
5.Button
...
8. Button

cam multa incredere ai in button de il vezi pe doua pozitii in acelasi timp smile.gif pe care o iau in considerare?
Lucian107416
cred ca ar trebui invalidate ambele pozitii din pronostic
Lucian107416
Revenind la cursa. Ce tampiti si astia de la Ferrari !!! Chiar au trebuit sa schimbe pozitiile printr-un EVIDENT ordin de echipa?? N-au putut sa o faca mai elegant, ca in Brazilia 2007, cand l-au incoronat pe Kimi campion? Pe RTL, de ex, Lauda deja vorbea despre ordine de echipa inacceptabile ....
Una peste alta, Ferrari au fost surprinzatori weekend-ul asta! M-au uimit deja de ieri.
Oana
Senior members of the Ferrari team have been instructed to head directly to Race Control at Hockenheim following the highly controversial overtake - indirectly requested by the team - involving Fernando Alonso and Felipe Massa in the German Grand Prix.
sa-i penalizeze pe amandoi, dar si echipa... as prefera sa-l penalizeze numai pe alonso, dar nu cred ca se poate din moment ce massa a fost cel care s-a lasat depasit. si poate asa se invata minte ca data viitoare sa nu mai asculte ce spune smedley. ce mizerie... ar fi putut macar sa nu o faca pe fata.

klm
Si totusi cum se poate dovedi ca au fost ordine de echipa?
Invers se poate foarte usor: Massa avea 3 secunde avans, Alonso le-a recuperat si a adaugat 4 deci "ar fi fost absurd ca Alonso sa stea in spatele lui Massa".
Oana
cu siguranta exista niste date care pot indica faptul ca massa nu era chiar atat de lent... altfel nu ar fi fost in fata lui alonso. varianta echipei e ca ei doar l-au informat pe massa, el fiind cel care a luat aceasta decizie. din pacate penalizarea a insemnat DOAR o amenda de 100.000$... jenant banned.gif
Lucian107416
QUOTE (Oana @ Jul 25 2010, 06:02 PM) *
.... din pacate penalizarea a insemnat DOAR o amenda de 100.000$... jenant banned.gif

pe care Ferrari ar trebui sa o plateasca din salariul lui Massa si Smedley. Pe bune. Asta e parerea mea. Niste idioti. Exista cineva care crede ca nu au discutat inainte de cursa ca pozitiile vor trebui schimbate in cazul in care e nevoie? Massa mai declara ca si-a demonstrat profesionalismul biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif L-as da afara maine pe idiot
PS Oana, ca fan al lui Schumi ar trebui sa apreciezi "strategia" Ferrari.
Oana
numai ca acum aceasta "strategie" nu mai este legala. apoi massa inca mai este in carti, matematic vorbind... practic i-au dat un sut in fund si i-au spus "felipe baby, alonso e sefu' ca de la el vin banii". momentul a fost cu atat mai prost pentru massa cu cat astazi s-a implinit exact un an de la accidentul din ungaria. sunt convinsa ca victoria asta pentru el insemna mai mult decat a insemnat oricare alta.

cu siguranta nu a fost decizia lui smedley, insa mi-as fi dorit sa se impotriveasca, pentru ca altfel este degeaba inginerul lui. ma bucura insa ca sanctiunile nu se opresc aici: stewards confirmed that Article 39.1 of the international sporting code – the ban on team orders – and Article 151c – bringing the sport into disrepute – have both been broken. The case will also be referred to the WMSC in Paris although for the time being the race result stands, with Alonso having finished just over four seconds ahead.
din cate am gasit, urmatoarea intalnire va avea loc in septembrie...
roadempire
DAP !.... postul meu,respectiv posturile cu button sa fie invalidate !
Lucian107416
QUOTE (Oana @ Jul 25 2010, 06:41 PM) *
cu siguranta nu a fost decizia lui smedley, insa mi-as fi dorit sa se impotriveasca, pentru ca altfel este degeaba inginerul lui. ma bucura insa ca sanctiunile nu se opresc aici: stewards confirmed that Article 39.1 of the international sporting code ? the ban on team orders ? and Article 151c ? bringing the sport into disrepute ? have both been broken. The case will also be referred to the WMSC in Paris although for the time being the race result stands, with Alonso having finished just over four seconds ahead.
din cate am gasit, urmatoarea intalnire va avea loc in septembrie...

s-a impotrivit. Datorita lui si lui Massa, Ferrari ajunge la WMSC. Treaba lor ar fi fost ca lucrurile sa se petreaca discret, incat sa nu fie OBLIGATI stewarzii sa se sesizeze. De asta am afirmat ca au fost niste idioti. Sa vedem cat ii vor ajuta orgoliile pe viitor. Pana la urma, ambii sunt platiti regeste de Ferrari. Iar, realist vorbind, Massa nu mai avea nici o sansa sezonul asta.
Eu, in schimb, ma tem sa nu fie regie toata treaba, adica reclama gratuita la F1. Daca ajung la concluzia asta, bye-bye F1
Oana
Dupa mine, sa te impotrivesti inseamna sa zici nu sau, in cazul de fata, sa refuzi sa faci ce ti se ordona. Nu sa te supui, ca un angajat fidel si bine platit ce esti, si apoi sa spui ca de fapt nu ai vrut sa faci aia, dar n-ai avut incotro. Cu siguranta exista niste clauze contractuale care nu le-a permis celor doi sa se impotriveasca, dar macar sa nu ne ia domenicali de prosti. sad.gif ferrari au demonstrat astazi ca nu au pic de respect pentru massa. Daca alonso ar fi fost mai rapid, atunci ar fi trebuit sa vedem o lupta spectaculoasa intre el si massa, ca doar de asta ne uitam la f1. Dar nu, nu a reusit sa-l depaseasca... Cu parere de rau, echipa mea de suflet m-a dezamagit astazi.
AZAZEL
QUOTE (Oana @ Jul 25 2010, 08:52 PM) *
Cu parere de rau, echipa mea de suflet m-a dezamagit astazi.

inseamna ca te-au dezamagit si in trecut de numeroase ori, pt ca asa au castigat ei titluri mondiale: furand si trisand.
probabil daca era msc in locul lui alonso, sustineai cele intamplate azi.
Oana
Tu iar te trezesti vorbind. Situatiile sunt diferite si nu pot fi comparate: acum sunt ilegale ordinele de echipa, iar in ceea ce priveste episodul in care barrichello i-a cedat locul lui michael, rubens nu mai avea atunci nicio sansa la titlu.
Lucian107416
QUOTE (Oana @ Jul 25 2010, 09:17 PM) *
...rubens nu mai avea atunci nicio sansa la titlu.

massa e in acceasi situatie. Diferenta azi e ca nici Alonso nu are prea multe sanse. Totusi, lucrurile incep sa arate mai bine pentru ei, din cauza ca McLaren sunt pe dinafara in ultima perioada.
AZAZEL
QUOTE (Lucian107416 @ Jul 25 2010, 09:24 PM) *
din cauza ca McLaren sunt pe dinafara in ultima perioada.

mclaren au luat fiecare punct pe care ar fi putut sa-l ia in fiecare din ultimile 10 curse. in spania cred ca au pierdut ceva.
mclaren stau f bine si cred ca vor lua ambele titluri pana la urma.
degeaba castiga vettel sau webber o cursa doua si apoi termina alta pe 6-7 sau nu termina.
Lucian107416
m-am referit doar la faptul ca masinile sunt cu peste 0.5 s pe tur mai lente in calificari. Ca piloti si nivel operational al echipei sunt sus. Totusim, daca nu recupereaza la nivelul echipamentului tehnic lucrurile nu arata prea bine pentru ei. O spune si Whitmarsh. Iar la piloti cred ca e de asteptat si cel putin cate un DNF pentru fiecare. Statistic le-a mers prea bine. Nu ca nu mi-ar conveni, dar ... biggrin.gif
klm
100.000 e mai mult decat suficient: FIA nu se face de rahat pentru ca in cazul unui apel nu va putea dovedi in vecii vecilor faptul ca Massa l-a lasat sa treaca pe colegul sau din cauza unui "ordin de echipa", Ferrari n-are niciun interes sa pastreze atentia pe acest subiect (oricare ar fi adevarul) iar presa va specula pana weekenul viitor cand, poate, un alt rezultat bun al lui Alonso va sterge memoria acestei intamplari.
Tragand linie peste aceasta cursa putem spune ca victoria ii apartine de fapt si de drept spaniolului care sunt convins ca, asa cum a facut-o cu cateva tururi in urma, si-ar fi depasit pana la sfarsit coechipierul, intre cei doi fiind o diferenta substantiala de talent, inteligenta (si bani).
Mai cred ca, in ciuda aportului fantastic al lui Alonso la crearea sa (ati auzit discutia cu echipa de la finalul cursei, spaniolul n-a urlat de bucurie ci a discutat niste detalii tehnice), masina Ferrari inca nu a ajuns la maturitate; Massa merge bine cu o masina buna insa Alonso reuseste curse fantastice chiar cu material tehnic mai putin performant (ne-a aratat-o in trecut cu Renault si la inceputul anului acesta a facut-o din nou cu Ferrari) iar viitoarele curse de pe circuite tehnice (urmatoarele 5 sunt unul si unul: Spa, Suzuka, Singapore, il bagam si pe cel din Coreea care va fi nou-noutz) vor fi o placere pentru pilotii adevarati... ceea ce, din pacate, Massa nu e.
20krpm
mellow.gif din nou, degetul meu se indreapta in directia fia. interdictia ordinelor de echipa e o regula cu care as fi de acord, dar din pacate e nearbitrabila. comisarii de cursa au fost pusi in situatia de a acorda un penalty, in absenta oricarei dovezi... - ma straduiesc sa aleg atributul acuma - in absenta oricarei dovezi incriminabile. culma ironiei (desi nu ma mai mira) - l-au acordat. "bringing the sport into disrepute" e o incalcare a regulamentului pentru care arbitrii ar fi trebuit sa plateasca ei insisi cite o amenda, la fiecare din ultimele nu stiu cite curse.

scoateti naibii porcaria aia cu "ordinele de echipa" din regulament. daca tineti neaparat, inlocuiti-o cu "schimbarea locurilor intre coechipieri costa $100k". iar daca nu, pregatiti-va sa arbitrati in conditiile in care echipele inlocuiesc "alonso is faster than you" cu "engine setting to G8".
AZAZEL
cel mai bine era daca schimbau pozitiile cei de la ferrari in momentul in care alonso l-a atacat pe massa din cauza ca anterior, massa fusese jenat de un intarziat.
atunci chiar nimeni nu si-ar fi dat seama, pt ca aproape alonso il depasise pe massa cu "forte proprii".
in principiu, ceea ce au facut ferrari ieri este normal(desi nu-mi place), pt ca acesta este cel mai bun rezultat pt echipa si astfel isi cresc sansele de a lupta la singurul titlu mondial ce le mai este oarecum accesibil , cel al pilotilor.
si dupa vechiul sistem de punctaj, hamilton ar fi avut 65 de puncte iar alonso 49 ceea ce pt 8 curse e o diferenta f mica.
Lucian107416
QUOTE (AZAZEL @ Jul 26 2010, 08:03 AM) *
si dupa vechiul sistem de punctaj, hamilton ar fi avut 65 de puncte iar alonso 49 ceea ce pt 8 curse e o diferenta f mica.

mai ales cand Hamilton se lupta pentru locul 4. Intre adevaratii concurenti( Alonso si pilotii Red Bull) diferenta este de 13 puncte( vreo 5-6 in sistemul vechi), adica aproape 0. McLaren mai are nevoie de o cursa gen "damage limitation" in Ungaria si apoi in cele 4 saptamani de pauza trebuie sa faca ceva.
BTW, trebuie deschis topicul cu Hungaroring, ca e perioada de concedii....
Lucian107416
Conferinta de presa biggrin.gif
Au cam sarit pe Alonso toti jurnalistii, iar la raspunsul lui Vettel am crezut ca mor de ras. biggrin.gif
Interesant e ca Alonso e acum singurul care va fi ajutat de coechipier. Restul sunt concurenti directi si isi vor fura puncte unul altuia
Oana
SV: Can I go? - asta a fost tare

"Now I understand why they had so many questions in the media conference & none to me.", a comentat vettel dupa ce a vazut imaginile...
Lucian107416
Declaratia lui Alonso la Valencia : biggrin.gif
"It's a shame, not for us because this is racing, but for all the fans who came here to watch a manipulated race,"
pmhoria
Dpmdv cel mai "onorabil" ar fi fost ca la pit-uri sa rezolve "problema". Il tineau pe Massa un pic mai mult si gata ...
Oana
pana la decizia finala a WMSC, rezultatul ramane neschimbat. daca vor interveni modificari, vom reface si pronosticurile. pana atunci insa, cele mai multe puncte dupa aceasta cursa le-a adunat lucian, 39, urmat de cecyly, cu 33 pct.
clasamentul general il conduc eu, cu 247 pct, urmata de roadempire, cu 222 pct.

la intrebarea etapei am avut mai multe raspunsuri corecte, insa castigator a fost declarat tot lucian.
Lucian107416
@pmhoria Nu stiu daca s-a inteles, dar declaratia lui Alonso a fost la VALENCIA si era legata de Hamilton si depasirea SC-ului safety car, nu de cursa asta.
Legat de cursa asta se puteau face multe, dar Massa&Smedley AU ALES metoda asta exhibitionista.
Oana
s-a inteles perfect, insa ce ar mai putea fi de comentat?

nu lucian, massa si smedley au executat un ordin si atat. nu li s-a dat sa aleaga...
Lucian107416
corect, dar ordinul era dat cu mult inainte de a incepe cursa. nu cred ca a fost ceva surprinzator. Mai ales ca situatia ca Massa sa fie inainte dupa primul viraj era foarte probabila, pentru ca Alonso pleca de pe partea murdare a pistei. Daca ma intrebi pe mine, Massa ar fi trebuit sa-l lase cand au depasit amandoi un pilot intarziat, in turul 21. Alonso il depasise deja, trebuia doar sa lase interiorul liber
Oana
atunci sau la boxe, si nimeni nu mai avea nimic de comentat. dar eu de asta cred ca decizia a venit atunci cand i-a fost comunicata lui massa si nu inainte de cursa, pentru ca altfel nu vad de ce nu ar fi facut manevra mai cu perdea... probabil ca alonso s-a smiorcait cum face el de la inceputul sezonului, pentru ca doar asa era el in stare sa depaseasca. ce nu inteleg eu este atitudinea echipei fata de massa... pur si simplu l-au calcat in picioare
Lucian107416
Ferrari nu exista pt a pansa sufletul lui massa. e vorba de sute de milioane de euro. Titlul la piloti e singurul care are vreo semnificatie. Ferrari stie ca massa nu are nici o sansa anul asta, la fel cum stim si noi, de altfel. A fost lent intreg sezonul si handicapat de cauciucurile dure, cu care nu s-a obisnuit pana acum. A blocat de cel putin 3 ori rotile la franare.
Mie mi se pare normal ce au facut si anormal ce a facut echipa massa.
BTW Oana, cred ca exista si in contractul lui massa chestia asta si tu crezi ca n-au discutat-o inainte de cursa? massa a vrut sa demonstreze cat e de important pentru echipa(normal, de altfel)
Oana
alonso nu a fost cu nimic mai bun sezonul asta. ok, are mai multe puncte dar, cu riscul de a ma repeta, cred ca nici el nu stie cum a ajuns sa aibe atatea... daca alonso ar fi intrat anul asta in formula 1, ai fi putut spune despre el ca e un pilot mai bun decat massa? eu nu. nu-mi aduc aminte sa fi facut ceva demn de retinut...
AZAZEL
ce spune presa internationala si ce spun unii oameni implicati in acest sport:

http://www.worldcarfans.com/110072627582/m...and-team-orders
Oana
QUOTE (Lucian107416 @ Jul 26 2010, 03:47 PM) *
Ferrari stie ca massa nu are nici o sansa anul asta, la fel cum stim si noi, de altfel.

da, asa este. dar cand ma gandesc ca alonso ar fi avut numai 24 de puncte in fata lui massa in situatia in care nu s-ar fi produs rocada... practic, i-ar fi despartit doar o victorie
20krpm
cred ca voi n-ati auzit toata istoria. dupa ce au schimbat pe primes, smedley nitial i-a spus lui massa, pe radio, si transmis pe international feed, ca trebuie sa mentina 3s fata de alonso, pentru ca altfel n-o sa poata sa cistige cursa. abia dupa asta, la vreo jumatate de ora, smedley i-a spus lui massa sa (ahem) schimbe. asa ca ordinele nu au fost de la inceput, cum tot conspirati voi aici, ci au aparut in timpul cursei, si au aparut tocmai pentru ca massa nu a reusit sa se mentina suficient de avansat.

nu vad unde-i marea nemultumire. ferrari dintotdeauna a facut schimburi din astea. e ceva foarte normal pentru ei, si foarte acceptat de soferi. decit sa-i minjim cu rahat pentru o performanta 1-2, mai bine i-am lauda, am aprecia faptul ca stiu sa fie o echipa, si ca stiu sa-si puna curu pe treaba cind domenicalli da batzu jos din pod.
Lucian107416
@20krpm Eu nu prea cred asta. Ajuta-ne te rog cu un link

Eu unul sunt de acord cu ordinele de echipa si n-am nici o problema cu ce au facut acum Ferrari. De fapt, in fond, cam toata lumea e de acord cu ordinele de echipa atat timp cat indeplinesc anumite criterii de forma. In felul asta, nimeni nu are nici o problema cu faptul ca Raikkonen a ajuns campion mondial printr-o cursa castigata printr-un ordin de echipa. Altfel, Hamilton ar fi fost campion mondial in 2007.

Deci daca tot n-are nimeni o problema cu fondul, de ce naiba ne agatam de forma? Repet, daca as fi fost factor decizional la Ferrari i-as fi penalizat si pe Massa si pe Smedley, pentru ca in loc sa joace intr-o piesa regizata de Ferrari au jucat in piesa lor in care s-au "transformat" in actorii principali !!!!
20krpm
QUOTE (Lucian107416 @ Jul 26 2010, 08:44 AM) *
@20krpm Eu nu prea cred asta. Ajuta-ne te rog cu un link

daca vrei ma uit diseara pe inregistrare si-ti spun in ce tur a fost discutia dintre smedley si massa. dupa care urmeaza sa cauti tu singur un link, daca vrei sa te convingi ca nu inventez discutii doar ca sa ma aflu in treaba, sau sa nu cauti un link, daca vrei sa crezi in continuare in teoria pe care ti-ai cladit-o singur.
Lucian107416
merci. nu mai am nevoie. poti sa-ti pastrezi magariile pentru tine
klm
CITAT
Daily Telegraph admitted that the World Motor Sport Council could in theory disqualify the famous team from formula one at an August meeting

Daily Telegraph are idee ca Formula 1 = Ferrari?
Pe mine ma mira diplomatia de care a dat dovada pana acum Alonso, sunt sigur ca fierbe de nervi pe "maimutoii" de ziaristi insa n-a scos niciun cuvant gresit ba o sa le dedice 1-2 victorii pana la sfarsitul sezonului smile.gif.
Lucian107416
@20krpm (...) daca Smedley i-a spus ce i-a spus lui Massa inseamna ca au fost discutii inainte, nu? sigur ca daca dt era de 50 s nu puteau schimba pozitiile, nu?
PS. cautasem rapid un link si nu am gasit. (...)

AI GRIJA LA LIMBAJ!!!
Oana
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.