Help - Search - Members - Calendar
Full Version: trebuie calcat ambreiajul cand scoti din viteza?
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Aria Tehnica Masini.ro
Lucian107416
Am facut-o de multe ori la Tico si niciodata nu mi-a dat impresia ca s-ar forta ceva. La Suzuki parca intampin o rezistenta mai mare in timonerie, dar de iesit din viteza iese fara nici cea mai mica problema. Totusi, am facut-o doar de vreo 2-3 ori si prefer sa calc ambreiajul la Suzuki, insa ma intreb daca exista vreun argument logic/tehnic ca s-ar strica ceva daca nu folosesti ambreiajul la scoaterea din viteza.
Diesel
Sincroanele sunt folosite doar cand intra in viteza... cred, altceva n-are ce sa se strice.

Eu scot din viteza cat mai tarziu posibil si nu apas ambreiajul decat ca sa bag alta treapta. Cum am treapta 1 sincronizata, o folosesc uneori si la 20kmh cand e nevoie.

Singura exceptie a fost Citroen C4. Primii 2 ani a opus aceeasi rezistenta ca si cum ai pune-o in alta treapta. Acum s-a relaxat.
Lucian107416
Asta e si parerea mea. La Tico ma mai joc cateodata sa schimb treptele de viteza fara ambreiaj.
22nst
Ce preocupari aveti...
Chiar asa greu este sa apesi ambreiajul?
Lucian107416
cand te apropii de semafor e mai confortabil daca nu vrei decat sa scoti din viteza. Mai ales daca trebuie sa pui si frana si sa tii si acceleratia putin calcata, cum e cazul la mine la Tico, deoarece aerul conditionat imi rapeste cam mult din puterea (tot asa se numeste si la Tico biggrin.gif) motorului
laurentiu
Stiu ca multi procedeaza asa, adica nu calca ambreiajul atunci cand scot masina din viteza. Eu niciodata nu procedez asa si nu stiu sa fie vreo problema daca procedezi cum ziceti voi. Insa eu asa m-am obisnuit si nimeni nu a putut sa-mi demonstreze ca ar fi gresit. Deci eu calc ambreiajul. smile.gif
Rebel
Trebuie apasat ambreiajul si cand scoti. Cand esti intr-o treapta de viteza si o scoti fara sa apesi ambreiajul pinioanele respective sunt inca angrenate, cand le scoti fara sa le separi folosind ambreiajul "stirbesti" putin cate putin creand in timp si un "joc". Cand stai pe loc e una, dar cand motorul este cuplat e alta poveste. Oricum, cine il foloseste non-stop are sanse mari sa pastreze cutia in parametrii cat mai corecti fara ca dupa o perioada buna sa ajunga in situatia de a "cauta" viteza.

Personal, apas intotdeauna ambreiajul pentru ca tin la masina.
GLC120
QUOTE (Lucian107416 @ Jul 8 2010, 07:48 PM) *
cand te apropii de semafor e mai confortabil daca nu vrei decat sa scoti din viteza. Mai ales daca trebuie sa pui si frana si sa tii si acceleratia putin calcata, cum e cazul la mine la Tico, deoarece aerul conditionat imi rapeste cam mult din puterea (tot asa se numeste si la Tico biggrin.gif) motorului


Lucian, hai sa mai invatam si noi cum functioneaza o masina.

Poti sa detaliezi ce este mai confortabil cand te apropii de semafor si de ce apesi frana dar si acceleratia putin ?
Lucian107416
@GLC
E mai confortabil sa nu apesi ambreiajul in momentele alea, pentru ca ai deja 2 pedale care trebuiesc apasate.
@Rebel.
Nu stiu ce sa zic. pinioanele au aceeasi viteza de rotatie. In plus, ambreiajul nu le departeaza unele de altele, dupa stiinta mea.
Diesel
Cand aveam Tico, dar mai ales cand aveam Dacia, imi permiteam sa si schimb vitezele fara ambreiaj, inclusiv unele retrogradari mai usoare biggrin.gif
GLC120
Pana sa analizam teoria cu scosul din viteza fara sa apesi pe ambreiaj, va rog sa imi spuneti de ce trebuie apasat pe acceleratie cand te apropii de semafor. Recunosc ca ma depaseste ideea de a apasa simultan pe frana si acceleratie, cu atat mai putin vad vreo legatura cu aerul conditionat.
Lucian107416
In momentul in care pornesc aerul conditionat scade turatia motorului periculos de mult, toata masina incepe sa vibreze si cateodata moare motorul. De asta trebuie apasata accelereatia. Masinile moderne, ca Suzuki din semnatura, isi ridica singure turatia la relanti cand pornesti clima.
GLC120
Deci si la stop cand stai pe loc, tii usor apasata acceleratia ? E tare !

Cea mai buna si confortabila solutie ar fi un picior in plus ca sa apesi simultan pe toate pedalele. Cu labe de scafandru ai incercat?
solmar
Eu calc.

GLC
Nu toata lumea e procopsita ca tine ... Bine ar fi, pentru a scuti comentarii inutile si arogante gratuite, sa ne spui cum se comporta LC-urile tale cand dai drumul la AC comparativ cu cele 2 masini "average" pe care eu ma mir ca le mai tii. Si cred ca multa lume se mira ce face GLC cu 2 masini ordinare*. Oare cand te urci in ele (daca te mai urci in ele) nu ti-e asa putin rusine ca s-ar putea sa te recunoasca cei care s-au obinuit cu tine in LC si sa te intrebe: bey, ti-a intrat cruzeru la apa?

*Average - mediu, obisnuit, mediocru, normal, ordinar
*Average - Usual or ordinary in kind or character; average, medium, mediocre, fair, middling, indifferent, tolerable

Rebel
QUOTE (Lucian107416 @ Jul 9 2010, 10:29 AM) *
Nu stiu ce sa zic. pinioanele au aceeasi viteza de rotatie. In plus, ambreiajul nu le departeaza unele de altele, dupa stiinta mea.


Asa este, insa ambreiajul este cel care face diferenta. La o automata altfel stau lucrurile; daca s-ar fi putut schimba si fara, atunci nu iti puneau o pedala si un disc.
Ambreiajul este cel care separa cutia de viteze de rotatia primita de la motor. De-aia zic ca una e sa o faci pe loc cu motorul oprit unde nu se intampla nimic ( sunt unele cutii care nu intra in anumite viteze fara ambreiaj nici sa le pici cu ceara) si alta e cand functioneaza motorul.
Am invatat si eu sa schimb treptele fara ambreiaj dar trebuie sa iti cunosti bine masina si cand trebuie sa o faci dar mi s-a explicat ca nu este recomandat. Poate sunt eu mai reticent la anumite lucruri dar prefer sa raman fidel teoriei ce mi s-a predat. In urma catorva curusri mai avansateam aflat ca se pot schimba vitezele si fara ambreiaj daca esti nevoit dar nu este indicat intrucat dauneaza cutiei. Tot acolo am invatat ca pentru a conserva cutia si ambreiajul cat mai mult si pentru o exploatare optima a componentelor, atunci cand esti in "downshift" , poti folosi tehnica "double-clutch".



Lucian, Daewoo a proiectat Tico in asa fel incat sa nu moara la semafor atunci cand AC-ul este pornit. Trebuie doar reglat carburatorul in parametrii corecti. E drept ca tremura putin si are ceva vibratii dar nu ar trebui sa moara.
Alex-F1
Si io apas INTOTDEAUNA ambreiajul cand scot din viteze, dar am auzit si io cativa care nu-l apasa si chiar am incercat si io de cateva ori, dar fara succes....pur si simplu nu am reusit sa scot schimbatorul din viteza, dar e adevarat ca nu mi-am masurat puterea cu el. biggrin.gif
GLC120
solmar, iarasi te bagi fara sa stii despre ce e vorba. Am spus de multe ori ca merg zi de zi cu o masina din clasa mica de vreo 70 CP. Daca ne oprim unul langa altul tu esti omul procopsit unsure.gif Cine ne judeca dupa masina, sa fie sanatos.

Si eu cred ca Tico are o problema ce ar trebui remediata. Mi se pare inutil dar apas intotdeauna ambreiajul, mai nou incerc sa o fac cat mai rar si cat mai scurt.
laurentiu
CITAT(Lucian107416 @ Jul 9 2010, 05:43 AM) *
In momentul in care pornesc aerul conditionat scade turatia motorului periculos de mult, toata masina incepe sa vibreze si cateodata moare motorul. De asta trebuie apasata accelereatia. Masinile moderne, ca Suzuki din semnatura, isi ridica singure turatia la relanti cand pornesti clima.


Masina mea are motor de 1.4 75CP si "trage" cu sau fara aer conditonat cel putin 1300 de kile mereu si niciodata nu s-a pus problema de ce spui tu. E adevarat ca scade turatia de la 800rpm la 600 rpm (cel putin asta e cazul meu) si se simte o mica vibratie. Insa nu se pune problema de calcat acceleratia cand masina e scoasa din viteza. Numai ca dupa ce bag in viteza, turez motorul pana pe la aprox. 2200-2300 rpm si plec. Daca plec din panta il duc pe la 2700 ca sa fiu sigur ca nu mi se opreste (daca am ac pornit). Spun asta pentru ca mi se pare oarecum ciudat cum zici tu, mai ales ca ai motorul mai mare ca al meu, mai puternic si "cara" mai putina masina. smile.gif
Tata are pe mana Opelul din semnatura si el mereu scoate din viteza fara ambreiaj. Asa a facut si la Opelul Ascona, cel dinaintea actualului, timp de vreo 12-13 cat l-a avut si niciodata nu a avut probleme. smile.gif
Lucian107416
daca stau sa ma gandesc anul trecut nu mi-a murit motorul . I-am facut o revizie generala, inclusiv AC. Totusi tremura destul de tare.
Legat de scosul din viteza, nici eru nu obisnuiesc dar o faceam deseori la Tico. Singura problema pe care am detectat-o e parca la franarea brusca, cand parca nu voia sa iasa din viteza si nici n-am fortat. Pe acceleratie puternica n-am incercat pentru ca e cumva nenatural sa faci asta.
@Laurentiu. Cred ca ai inteles gresit. Tico tremura tare la relanti cu AC pornit. Suzuki n-are nici cea mai mica problema. De fapt si Tico e la baza tot un Suzuki (Alto) mai vechi smile.gif
solmar
QUOTE (GLC120 @ Jul 10 2010, 10:06 PM) *
Am spus de multe ori ca merg zi de zi cu o masina din clasa mica de vreo 70 CP.


Si nu ti-a spus nimeni inca "ti-a intrat cruzeru la apa" cand te-a vazut cu "ordinara"?

PS Mi-am dat un warn in gand ca nu suntem pe combat...
GLC120
solmar este off-topic asa ca ti-am rapuns pe versusul cu Freelander-ul pe care de trei luni nu ai timp sa il testezi. banana.gif
f1anatic
ohmy.gif Pedala aia din stinga vreti sa spuneti ca se foloseste la ceva ? Credeam ca este doar pt degajarea de mirosuri intoxicante si fum cind o apesi in timp ce mergi si o foloseam doar pe post de self defense pt pietonii din zonele demarcate cu "SCOALA".

------------
Daca nu tii la masina si nici nu vrei sa o tii multa vreme, din partea mea puteti sa nu folositi ambreiajul niciodata. Nu stiu citi dintr voi ati fost pusi in situatia de a reconstrui transmisia si daca stiti costurile asociate cu asta. Poate ambreiajul l-ati mai schimbat, dar deschisul cutiei de transmisie, schimbatul sincroanelor, a pinioanelor, cred ca nu ati facut-o. Sa vorbim despre virtutile ambreiajului si cind trebuie folosit DUPA ce aveti aceasta experienta si dupa ce vedeti costurile asociate cu o asemenea reparatie.

Eu oricum am Spaceship si la mine intra sau iese din viteza prin puterea gindurilor.
solmar
QUOTE (GLC120 @ Jul 11 2010, 10:59 AM) *
solmar este off-topic asa ca ti-am rapuns pe versusul cu Freelander-ul pe care de trei luni nu ai timp sa il testezi. banana.gif


Tot pe versus ti-am raspuns si eu.
DORU
QUOTE (Rebel @ Jul 8 2010, 10:32 PM) *
Trebuie apasat ambreiajul si cand scoti. Cand esti intr-o treapta de viteza si o scoti fara sa apesi ambreiajul pinioanele respective sunt inca angrenate, cand le scoti fara sa le separi folosind ambreiajul "stirbesti" putin cate putin creand in timp si un "joc". Cand stai pe loc e una, dar cand motorul este cuplat e alta poveste. Oricum, cine il foloseste non-stop are sanse mari sa pastreze cutia in parametrii cat mai corecti fara ca dupa o perioada buna sa ajunga in situatia de a "cauta" viteza.

Personal, apas intotdeauna ambreiajul pentru ca tin la masina.


SUBSCRIU ! thumbsup.gif


Imi permit sa va reamintesc ca aria de fata NU este in Combat, asadar atentie la exprimare ! Multumesc anticipat pt intelegere !
RD-Woo
Alta tema de gandire (asemanatoare): am vazut la unii soferi de taxi ca nu calca ambreiajul la pornire.
nu ma refer dimineata, ci in cursul zilei.. este bine? este corect? ce pareri aveti?
Lucian107416
daca esti absolut sigur ca e in punctul mort nu e nici cea mai mica problema. totusi puterea consumata din baterie e mai mare deoarece se invarte un pinion in plus, iar daca uleiul este rece in CV e inca un efort suplimentar. Dar daca e buna bateria chiar nu e nici o problema. ca rezumat, e indicat sa calci ambreiajul ca masura de siguranta, daca ai bateria slaba sau daca tii sa faci lucrurile ca la carte smile.gif
Rebel
QUOTE (RD-Woo @ Jul 14 2010, 07:38 PM) *
Alta tema de gandire (asemanatoare): am vazut la unii soferi de taxi ca nu calca ambreiajul la pornire.
nu ma refer dimineata, ci in cursul zilei.. este bine? este corect? ce pareri aveti?


La taximetristi motorul este cald, masina a fost deja rulata si este calda, nu exista nici un fel de problema atata timp cat este in neutral. Oricum masinile moderne nu pleaca fara sa apesi ambreiajul (au un contact care permite pornirea motorului doar dupa ce apasati ambreiajul corect adica pana la fund).

Ai dreptate, dimineata trebuie apasat ambreiajul. Bine este ca in diminetile mai friguroase sa il apasati cel putin o data inainte de pornire doar ca prevenire. Toamna sau atunci cand este roua, burnita, vreme mai rece ori ceata, fiind lasat cald de cu seara, ambreiajul are tendinta de a se "lipi" iar dimineata urmatoare trebuie sa fiti siguri ca il apasati. La fel se intampla daca spalati motorul toamna pe racoare. Fiti siguri ca a doua zi l-ati apasat de cateva ori intrucat resturile de apa pot ingheta si forma o pelicula.

oricum, corect este sa apasati ambreiajul ori de cate ori porniti motorul. Nu intamplator masinile moderne au switch la pedala de ambreiaj.
drabisan
QUOTE (22nst @ Jul 8 2010, 06:11 PM) *
Ce preocupari aveti...
Chiar asa greu este sa apesi ambreiajul?



Uite cine vorbeste! Unu' care a pierdut pedela de ambreiaj inca din fabrica! Hihihi

Si eu am fost tentat o vreme sa scot din viteza fara sa apas ambreiajul. Ba chiar aproape ca ma obisnuisem cind aveam Almera. Dar fara o explicatie tehnica in cap am renuntat la sportul asta. Este foarte comod, dar nu-mi place deloc ideea. Mai ales ca parca era si un mic zgomot mai ciudat cind faceam asta. Asa ca apas ambreiajul in 99% din cazuri.
Lucian107416
Am calatorit azi cu Tico si am mai facut niste teste de dragul stiintei. Masina are retineri in a iesi din viteza daca accelerezi sau franezi puternic, asa cum ma gandeam, de altfel. In plus, la franare observasem in trecut asta si am mai mentionat-o.
pejte
QUOTE (Lucian107416 @ Jul 23 2010, 05:56 PM) *
Masina are retineri in a iesi din viteza daca accelerezi sau franezi puternic

Nu-i problema, trebuie doar sa tragi mai tare de bat si va iesi...
G e o r g e
bai sunteti defecti ? apasati naibii ambreiajul ala .
Lucian107416
doar cand este nevoie, George. Nu ne plac lucrurile inutile biggrin.gif
G e o r g e
pai asa exista RATB ... nu este nevoie de masina .
Lucian107416
te invit sa-l folosesti cu placere daca tot ai ajuns la concluzia asta. Eu AM nevoie de masina.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.