2010 Subaru Outback 2.5L H4 CVT6
Am avut la dispozitie la sfirsitul lui Mai in muntii patriei un 2010 Subaru Outback, 2.5L H4, CVT. Cind am luat-o de la aeroport, avea 668 mile la bord. Adica 1100 km. Am mers cca 1300 km cu el; am facut si niste soft off-road, am mers si pe zapada, am urcat si pe munte la 4000 m, am coborit si la vale, am mers si pe autostrada, am mers si pe drumuri inguste.
PLUS (+)
- consum mic, media de 27 mpg; am obtinut pe autostrada la 60 mph un consum de 34 mpg. Extraordinar zic eu
- masina spatioasa, inghitind bagajele cu brio
- destul de stabila pe sosea
- farurile sint bune, pt OEM
- imi place conceptul de "paddles" (nici nu stiu cum sa le spun in Romaneste: padele ?) la volan
- imi place conceptul de "hill assist" - masina tine frinele (pe spate) daca esti in panta, ca sa nu te rostogolesti la vale. Dar pe o masina cu cutie automata ? Pe de alta parte tine frinele pina cind te misti inainte; pe Foresterul meu 2009, le tine cca 2 sec. doar.
- ceasurile de bord sint cool.
MINUS (-)
- motorul nu are vlaga deict chinuit; cu toate ca altitudinea joaca un rol important, eu operind intre 1600 si 4000 m
- masina nu accelereaza decit pina in a 4-a, celelalte 2 trepte (5-a, 6-a) sint pt consum redus
- logica cutiei de viteze este doar pt consum redus: la un moment dat in panta, cu pedala la fund si in modul auto, am inceput sa incetinesc periculos. Dupa aceea am operat doar in modul manual.
- plasticul interior este mult mai ieftin ca al meu iar configuratia bordului imi displace. E mai eleganta la modelul vechi.
- masina o fi parind stabila (+) dar are si tendinte de barca...barja mai exact lasindu-mi impresia de citeva ori ca nu vrea sa coteasca.
VERDICT: As cumpara Foresterul si apoi Outback-ul. Outback-ul este mai mare decit Foresterul, in actuala configuratie. Daca masina este condusa de doamne/domnisoare - transmisia CVT este perfecta. Altfel sugerez orice alta transmisie (cu exceptia 4EAT care este al dezastru). Daca ar fi sa cumpar eu un Forester sau un Outback, as cumpara Foresterul-ul turbo si as pune o transmisie manuala de STI (aici venind cu un 4EAT) sau Outback-ul cu motor de 3.6L H6 si 5EAT.
2010 AUDI S4 7-speed DSG si Diferential "Destept" pe spate
Am fost invitat la niste prieteni mai in virsta care au o asemenea bestie. Nenea, un prof. univ. a avut 2 Subaru si in ultimii 10 ani am devenit prieteni apropiati. Din Aug 2009 pina prin Nov 2009 am tot cautat masini si am mers la diferite reprezentante testind masini. In final am (zic AM pt ca am luat decizia impreuna) decis ca un AUDI S4 reprezinta alegerea potrivita. Omul e neamt, dorea ceva sportiv, Subaru nu mai facea un produs acceptabil (masina mea da, dar nu generatia noua), dorea ceva diesel dar Touareg-ul era prea scump. Masina a venit in Ianuarie si am fost cu el sa o ia de la dealership. Aseara am avut pus rotile de vara si am trecut in sfirsit de 1000 mile. Nu am poze, am in schimb video; am parcus cca 70 km, intr-o zona rurala, cu ceva curbe, pe autostrada si intr-o zona rezidentiala.
PLUS (+)
- motorul 3L compresor wow...no turbo lag
- 40 mph, 1500 rpm ? are you kidding me ?
- cutia de viteze - jur ca modul dynamic (dar auto) este mai destept ca orice sofer; face si engine braking pt tine nu e nevoie sa pui gherutza pe padele si sa schimbi vitezele
- interiorul 3 clase peste Subaru; comfortul este super.
- consumul 31 mpg pe autostrada; media 23 mpg
- am atins 80 mph de vreo 6 ori; 80 mph se simte ca 80 kph (viteza limita 55 mph)
- am avut si un start de la zero la cca 80 mph si a fost practic o smuceala continua si cred ca 0-80 este la fel de iute ca 0-60 al meu (vorbim mile)
- masina este foarte stabila, directia este grozava, poate un pic mai "teapana" decit a mea cu LSD pe fata
- cind schimbi rotile, observi ca roata se prinde cu suruburi de restul ansamblului, nu cu piulite
MINUS (-)
- are si Audi scaparile lor. Reglezi oglinzile laterale: are un buton cu 3 pozitii: stinga, centru, dreapta. Stinga, dreapta regleaza oglinzile. Il lasi pe centru - se incalzesc oglinzile. Mai logic mi se parea ca centru sa fie anuleze reglajul de la oglinzi. Ca sa nu se incalzeasca oglinzile degeaba, trebuie lasat butonul intr-una din pozitiile stinga/dreapta si daca il atingi misti oglinda
- nu are USB pt Multimedia; are 2 SD cards ?? dar este hard drive navigation.
- iPOD-ul este ascuns cam aiurea in glove-box
VERDICT
M-am hlizit tot timpul. Tehnologic, masina este o bijuterie. Iar rafinamentul este desavirsit. Daca tot ce doresti este tehnologia, cumpara un Mitsu Evo X. Daca doresti si comfortul si stilul, nu doar performanta, atunci cei $50,000 nu vor fi o problema prea mare de. La acesti bani, nu are concurenta printre masinile japoneze. Desigur, imi doresc o asemenea masina - cu mentiunea ca trebuie sa fie neagra nu argintie.
CONCLUZIE DUPA CELE 2 TEST-DRIVE-URI
Urmatoarea mea masina nu va mai avea transmisie manuala. Va avea DSG. Acest lucru este clar; indiferent ca a fost Subarelul sau Audi; atita vreme cit am controlul asupra treptelor de viteza; prefer sa nu mai misc piciorul sting si mina dreapta. Piciorul sting poate sa frineze si mina dreapta pe volan sporeste siguranta. Si Subaru si Audi tin linia rosie in controlul manual; si ambele schimbau mai repede decit as fi putut face eu la o cutie manuala (*Subaru nu avea DSG ci semi-aiureala CVT, cu 6 trepte false de viteza).