Help - Search - Members - Calendar
Full Version: 2010 AUDI S4 & 2010 Subaru Outback
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
f1anatic
2010 Subaru Outback 2.5L H4 CVT6

Am avut la dispozitie la sfirsitul lui Mai in muntii patriei un 2010 Subaru Outback, 2.5L H4, CVT. Cind am luat-o de la aeroport, avea 668 mile la bord. Adica 1100 km. Am mers cca 1300 km cu el; am facut si niste soft off-road, am mers si pe zapada, am urcat si pe munte la 4000 m, am coborit si la vale, am mers si pe autostrada, am mers si pe drumuri inguste.

PLUS (+)
- consum mic, media de 27 mpg; am obtinut pe autostrada la 60 mph un consum de 34 mpg. Extraordinar zic eu
- masina spatioasa, inghitind bagajele cu brio
- destul de stabila pe sosea
- farurile sint bune, pt OEM
- imi place conceptul de "paddles" (nici nu stiu cum sa le spun in Romaneste: padele ?) la volan
- imi place conceptul de "hill assist" - masina tine frinele (pe spate) daca esti in panta, ca sa nu te rostogolesti la vale. Dar pe o masina cu cutie automata ? Pe de alta parte tine frinele pina cind te misti inainte; pe Foresterul meu 2009, le tine cca 2 sec. doar.
- ceasurile de bord sint cool.

MINUS (-)
- motorul nu are vlaga deict chinuit; cu toate ca altitudinea joaca un rol important, eu operind intre 1600 si 4000 m
- masina nu accelereaza decit pina in a 4-a, celelalte 2 trepte (5-a, 6-a) sint pt consum redus
- logica cutiei de viteze este doar pt consum redus: la un moment dat in panta, cu pedala la fund si in modul auto, am inceput sa incetinesc periculos. Dupa aceea am operat doar in modul manual.
- plasticul interior este mult mai ieftin ca al meu iar configuratia bordului imi displace. E mai eleganta la modelul vechi.
- masina o fi parind stabila (+) dar are si tendinte de barca...barja mai exact lasindu-mi impresia de citeva ori ca nu vrea sa coteasca.

VERDICT: As cumpara Foresterul si apoi Outback-ul. Outback-ul este mai mare decit Foresterul, in actuala configuratie. Daca masina este condusa de doamne/domnisoare - transmisia CVT este perfecta. Altfel sugerez orice alta transmisie (cu exceptia 4EAT care este al dezastru). Daca ar fi sa cumpar eu un Forester sau un Outback, as cumpara Foresterul-ul turbo si as pune o transmisie manuala de STI (aici venind cu un 4EAT) sau Outback-ul cu motor de 3.6L H6 si 5EAT.

2010 AUDI S4 7-speed DSG si Diferential "Destept" pe spate
Am fost invitat la niste prieteni mai in virsta care au o asemenea bestie. Nenea, un prof. univ. a avut 2 Subaru si in ultimii 10 ani am devenit prieteni apropiati. Din Aug 2009 pina prin Nov 2009 am tot cautat masini si am mers la diferite reprezentante testind masini. In final am (zic AM pt ca am luat decizia impreuna) decis ca un AUDI S4 reprezinta alegerea potrivita. Omul e neamt, dorea ceva sportiv, Subaru nu mai facea un produs acceptabil (masina mea da, dar nu generatia noua), dorea ceva diesel dar Touareg-ul era prea scump. Masina a venit in Ianuarie si am fost cu el sa o ia de la dealership. Aseara am avut pus rotile de vara si am trecut in sfirsit de 1000 mile. Nu am poze, am in schimb video; am parcus cca 70 km, intr-o zona rurala, cu ceva curbe, pe autostrada si intr-o zona rezidentiala.

PLUS (+)
- motorul 3L compresor wow...no turbo lag
- 40 mph, 1500 rpm ? are you kidding me ?
- cutia de viteze - jur ca modul dynamic (dar auto) este mai destept ca orice sofer; face si engine braking pt tine nu e nevoie sa pui gherutza pe padele si sa schimbi vitezele
- interiorul 3 clase peste Subaru; comfortul este super.
- consumul 31 mpg pe autostrada; media 23 mpg
- am atins 80 mph de vreo 6 ori; 80 mph se simte ca 80 kph (viteza limita 55 mph)
- am avut si un start de la zero la cca 80 mph si a fost practic o smuceala continua si cred ca 0-80 este la fel de iute ca 0-60 al meu (vorbim mile)
- masina este foarte stabila, directia este grozava, poate un pic mai "teapana" decit a mea cu LSD pe fata
- cind schimbi rotile, observi ca roata se prinde cu suruburi de restul ansamblului, nu cu piulite

MINUS (-)
- are si Audi scaparile lor. Reglezi oglinzile laterale: are un buton cu 3 pozitii: stinga, centru, dreapta. Stinga, dreapta regleaza oglinzile. Il lasi pe centru - se incalzesc oglinzile. Mai logic mi se parea ca centru sa fie anuleze reglajul de la oglinzi. Ca sa nu se incalzeasca oglinzile degeaba, trebuie lasat butonul intr-una din pozitiile stinga/dreapta si daca il atingi misti oglinda
- nu are USB pt Multimedia; are 2 SD cards ?? dar este hard drive navigation.
- iPOD-ul este ascuns cam aiurea in glove-box

VERDICT
M-am hlizit tot timpul. Tehnologic, masina este o bijuterie. Iar rafinamentul este desavirsit. Daca tot ce doresti este tehnologia, cumpara un Mitsu Evo X. Daca doresti si comfortul si stilul, nu doar performanta, atunci cei $50,000 nu vor fi o problema prea mare de. La acesti bani, nu are concurenta printre masinile japoneze. Desigur, imi doresc o asemenea masina - cu mentiunea ca trebuie sa fie neagra nu argintie.

CONCLUZIE DUPA CELE 2 TEST-DRIVE-URI
Urmatoarea mea masina nu va mai avea transmisie manuala. Va avea DSG. Acest lucru este clar; indiferent ca a fost Subarelul sau Audi; atita vreme cit am controlul asupra treptelor de viteza; prefer sa nu mai misc piciorul sting si mina dreapta. Piciorul sting poate sa frineze si mina dreapta pe volan sporeste siguranta. Si Subaru si Audi tin linia rosie in controlul manual; si ambele schimbau mai repede decit as fi putut face eu la o cutie manuala (*Subaru nu avea DSG ci semi-aiureala CVT, cu 6 trepte false de viteza).

ozz86651
Care e problema cu Legacy GT nou? Am citit ca are suspensii cam moi, dar si alea se schimba smile.gif.
Outbackul asta de 2.5 daca ar fi avut cutie manuala crezi ca se comporta mai bine?

PS: diferenta de pret intre S5 si Legacy GT e de la simplu la dublu.
HalbaSus
Noul legacy GT parca nu are cutie automata decat in europa si cutie manuala doar in state 36182451.gif Poate au schimbat politica intre timp, dar cand a aparut asa era. Diferenta de pret dintre legacy gt si audi S4 nu cred ca e de la simplu la dublu, nu stiu preturile din state, dar la noi un legacy gt e destul de scump (40.000 euro, un S4 incepe de la 50 si un pic de mii... si chiar dotat foarte bine (mai bine decat GT-ul) nu trece de 70.000).
Iar ca la orice produs diferenta de pret nu reflecta direct proportional calitatea, un legacy gt nu e neaparat de 3 ori mai bun ca un chevrolet cruze, de 2 ori mai bun ca un accord, si nici de 2 ori mai prost decat un S4 (presupunand ca iei S4 cu toate optiunile posibile si probabil poti ajunge la 80.000 daca te straduiesti foarte tare).

Singura problema pe care o vad la S4... este ca eu personal la banii astia as opta intre varianta cea mai sportiva (M3) si varianta cu cel mai frumos sunet (C63AMG). S4 este un pic prea cuminte pentru liga asta. Da e rapid, dar avantajele fata de un simplu A4 3.0 TDI nu sunt foarte evidente decat probabil pe circuit... iar daca ai ajuns deja pe circuit... te descurci mai bine cu un M3...
ozz86651
Legacy GT e vreo 27k aici. Cu suficiente optiuni, are standard piele etc. N-are decit manuala si din partea mea nu are nevoie de altceva smile.gif. Mai exista o varina si mai dotata cu vreo 1-2000$ mai scumpa.
Audi S4 la baza e vre 45k. Da, nu-i dublu dar mai iti iei o masina foarte decenta cu diferenta. Daca pui o mina de optiuni poti ajunge la dublu lejer.
klm
CITAT(HalbaSus @ Jun 6 2010, 09:46 PM) *
este ca eu personal la banii astia [nota 80k euro] as opta intre varianta cea mai sportiva (M3) si varianta cu cel mai frumos sunet (C63AMG).

Anul trecut Mercedesul ala pleca de pe la 120.000 eur, sa se fi ieftinit chiar atat de mult?!
f1anatic
OZZ,
Am ceva experienta cu acest motor de 2.5 L H4 in diferite platforme si diferite transmisii. In general Subaru au toate cam aceeasi greutate ~ 3300-3500 lbs si diferentele semnificative pot fi atribuite transmisiei.
HalbaSus
QUOTE (klm @ Jun 7 2010, 10:39 AM) *
QUOTE (HalbaSus @ Jun 6 2010, 09:46 PM) *
este ca eu personal la banii astia [nota 80k euro] as opta intre varianta cea mai sportiva (M3) si varianta cu cel mai frumos sunet (C63AMG).

Anul trecut Mercedesul ala pleca de pe la 120.000 eur, sa se fi ieftinit chiar atat de mult?!

Cand mi-am luat eu C-ul stiu ca era pe stoc un C63 la ~70.000 cu dotari bunicele... pe site-ul oficial vad ca C63AMG-ul incepe de la 71.000... deci eu zic ca e in aceasi gama de pret... Probabil daca iei un C63 AMG si bifezi toata lista de optionale poti ajunge la 120.000... dar acum sa fim seriosi, 120.000 de euro pentru un C este o absurditate.
AZAZEL
cica motorul acelui s4 are in realitate peste 350 cp si nu 333 cum declara audi, in testele dyno scotand aproape 310 cp la roata, niciodata sub 300. pacat ca masina este cam grea, accesorizata apropiindu-se de 1800 kg. daca as avea bani, asta ar fi masina ce mi-as cumpara-o.
Lucian107416
ei dracie, nu te hotarasesi pe RWD?
AZAZEL
nu am spus niciodata ca daca m-ar interesa o masina, m-as uita la rwd.
poate doar de as avea alte 3 masini in curte.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.