Help - Search - Members - Calendar
Full Version: masina pentru vanatoare, 5000E
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
danutv
In primul rand imi cer scuze daca au fost discutii asemanatoare, dar nu am vrut sa poluez topicul nimanui

Postez pentru un prieten care este vanator si are un aro dar fiind motorul de 3200 avea impozitul prea mare si l-a radiat. Are un buget de 5000 euro cu un efort mai poate inca un 500 euro, in acesti bani vrea un suv/off roader cu toate taxele incluse (adica inmatriculat).
Masina ar trebui sa fie fabricata dupa 1995, diesel, motor maxim 2l si sa se descurce bine pe hartoape.

Din ce am vazut pe mobile.de variantele ar fi.

Euro 2

Hyundai Santa Fe 113cp
Suzuki Grand Vitara 87cp
Suzuki Vitara 87cp
Kia Sportage 83cp
Land Rover Freelander 2.0di 97cp


Euro 3

Hyundai Santa Fe 113cp
Land Rover Freelander TD4 111cp

Deocamdata doar atatea informatii am, poate pasionatii stiu multe detalii despre aceste masini si il pot ajuta in luarea deciziei sau completarea listei.
De mentionat ca este a doua masina, mai are un Passat pentru drumuri lungi.
Seri
Din aceasta lista se pot elimina masinile fara reductor, asa ca mai raman doar modelele Suzuki. Imi imaginez ca la vanatoare se merge cu prietenii, deci Grand Vitara este cel mai potrivit, fiind mai spatios. Au sasiu separat, punte spate rigida, cutie manuala, diferential central blocabil, reductor, motoare mici, sunt fiabile si se gasesc usor piese pentru ele.

Pe langa Suzuki, m-as uita si la Mitsubishi Pajero Pinin, dar nu sunt foarte populare pe la noi.
f1anatic
Eu la vinatoare apreciez mai mult pusca, nu masina.
Watcher
In acesti bani se poate obtine foarte frumos un mitsubishi pajero inmatriculat (in anglia sau bulgaria !) si raman bani sa il si prepare, caci are nevoie neaparat de niste chestii pe el daca vrea sa se si intoarca de la vanatoare.

Tinand cont si de ideea cu bulgaria / aglia, nu exista nici un motiv real pentru care sa cauti un motor de sub 2000.
Din ce am vazut eu la vanatori au de facut 2 chestii: sa ajunga cu masina in niste locuri mai greu accesibile, uneori alearga pe camp dupa vanat :-o , (sa se si intoarca de unde s-au dus) si sa aibe si loc pentru carat vanatul.

Revenind la pajero, este o masina care se gaseste ieftin, se prepara usor si este 'adevarata'. cu scuzele de rigoare, pentru scopul enuntat kia si hyundai sunt niste glume.
Daca planuieste sa si aduca inapoi vanatul, masina trebuie sa fie lunga (sau sa aibe bena!) deci no vitara. Mai zic odata de preparat: fara anvelope degeaba isi ia offroader, mii de cai, etc.
Opinez ca e foarte necesar si un troliu (si ancora de pamant).


RUE
masina offroad de vanatoare este:
- o masina cu garda inalta la sol
- cu 3-5 usi
- pe cat posibil sa aiba 4x4, parerea mea este ca nu trebuie sa faci cu ea ce face watcher. aia deja e sport offroad.
- carlig de remorca
- portbagaj pe plafon
- bancheta rabatabila.
- cauciucuri adecvate (mai inflorite)
- sa fie capabila sa treaca albii de rau de macar 30 cm.
masina trebuie sa alerge pe miristi, poieni, sa urce dealuri, sa care 2-3 adulti in aventura.
nu cred ca e recomandabil sa se manuiasca arma de mai mult de 2 persoane intr o masina de hunting (cate unul pe cate o parte)

desigur ca un diferential blocabil este f util in offroad, dar la vanatoare nu se vor avanta chiar in orice gaura si pe terenuri nestiute complet.

eu as adauga un daihatsu terios din 2000 pana in 2005 in stare buna cu AC, abs si airbaguri sub 5000 euro. stie sa faca tare multe.
daihatsu
laurentiu
Sa spun drept nu ma prea pricep la off road-ere, insa ma gandeam la Opel Frontera. Acum cateva zile am vazut pe mobile cateva la 4000-5000 de euro in stare ok. Nu stiu cum e cu piesele, pentru ca Frontera nu prea s-a vandut la noi, insa ma gandesc ca este un Opel, iar intretinerea unui Opel in general nu e prea scumpa. In plus am auzit ca se descurca destul de bine si pe coclauri. smile.gif
danutv
Ce a gasit pana acum la aceste cerinte nu l-a multumit, vrea ceva mai "masculin", s-a convins ca trebuie sa treaca la motoare mai mari, pana in 2500-3000.

Din ce a vzut pe net prefera genul Mitsubishi Pajero, Nissan sau Daihatsu.

Daca puteti da detalii despre aceste marci, diferente tehnice, fiabilitate, costuri intretinere etc v-as fi recunoscator
Watcher
Pajero si Patrol sunt 'mai altfel' decat Daihatsu :-)
Macar ca se gasesc mult mai multe pe drumuri (pt piese).

Principala diferenta intre Pajero si Patrol este ca Pajero are suspensie fata independenta (bascule) iar Patrolul are punte rigida.
Ca o paranteza, puntile de patrol sunt de departe cele mai solide punti de pe masinile de teren.
Asta se traduce printr-o fiabilitate mai mare la patrol (indestructibil) si un confort mult mai mare la pajero :-)
Boala principala cauzata de suspensia de pajero este ca se rup fie planetare fie bara de directie fie semicaseta de directie atunci cand:
a) sari
cool.gif dai prea tare intr-o groapa, sant, buturuga, radacina, etc.

Totodata as zice ca Pajero sunt sensibil mai ieftine, deci ar mai ramane cu bani de (p)reparat.
Seri
Dupa aceeasi reteta ca si Pajero este construit Nissan Terrano, care este mai ieftin si mai usor decat Patrol.
danutv
S-a hotarat, este Nissan Patrol, a rezervat unul in Germania si merge azi dupa el.
Masina este din 95-96 si costa 3600 euro acolo, inmatricularea se face in Bulgaria.

O sa revin cu detalii, multumesc tuturor pentru ajutor
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.