Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Discutie & Pronosticuri - editia Istanbul Park 2010
Masini.ro Forum > Auto Motor Sport > Formula 1 > History
Pages: 1, 2
Oana
Click to view attachment
Tururi: 58
Lungime circuit: 5.338 km
Lungime cursa: 309.396 km
Record: 1:24.770 - JP Montoya (2005)

Castigatori precedenti
2009 - J. Button (Brawn)
2008 - F. Massa (Ferrari)
2007 - F. Massa (Ferrari)
2006 - F. Massa (Ferrari)
2005 - K. Raikkonen (McLaren)

Rezultate 2009
Pole Position: Sebastian Vettel
Podium
Click to view attachment

Programul etapei:
- vineri 28 mai
antrenamente 10:00-11:30
antrenamente 14:00-15:30
-sambata 29 mai
antrenamente 11:00-12:00
calificari 14:00-15:00
-duminica 30 mai
cursa 15:00

asteptam pronosticurile voastre pana la inceputul sesiunii de calificari. ele vor contine:
- top 10 - 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1 pct
- pole position - 3 pct
- fastest lap - 3 pct
- finish - 3 pct
- ultimul pilot care termina cursa (clasat) - 3 pct
- intrebarea etapei (cristsib) - premiata cu un tricou si o sapca inscriptionate masini.ro. criteriul de
departajare va fi, in cazul mai multor raspunsuri corecte, numarul de puncte de la concursul de
pronosticuri. (userul cu cele mai multe puncte este declarat castigator)

clasament
cristsib
Intrebare: Dupa start, cine va abandona primul (accident, defectiune, etc)?
getodac
@Oana In linkul ce ar trebuii sa trimita catre clasament ai scris gresit pronostiv in loc de pronostic, trebuie modificat pt a putea vedea clasamentul. thumbsup.gif
Oana
done. mercic
AZAZEL
orice sa se intample in aceasta cursa insa numai alonso sa nu adune iar o spinare de puncte. raportat la greselile ce le-a afacut in acest sezon, omul cred ca este in cea mai nepotrivita pozitie a clasamentului mondial, uitandu-ne chiar la toti pilotii.
Lucian107416
de acord cu tine. Totusi , pe Massa l-a spulberat de-a dreptul. Greselile lui au fost anulate de safety car si de problemele de fiabilitate ale celorlalti, din pacate. Asta-i viata confused.gif
laurentiu
1. Massa
2. Vettel
3. Hamilton
4. Weber
5 Button
6 Rosberg
7 Kubica
8 Sutil
9 Barichello
10 Schumacher

pleaca din pole: Massa
fastest lap Hamilton
termina: 16
termina ultimul:Kovalainen
raspuns:...Liuzzi
AZAZEL
o fi massa sultan in istanbul insa daca nu are cu ce, nu poate face minuni iar asta s-a vazut si anul trecut. o clasare pe podium pt el o vad posibila doar daca intervine ceva neprevazut.
klm
CITAT(AZAZEL @ May 27 2010, 11:54 AM) *
orice sa se intample in aceasta cursa insa numai alonso sa nu adune iar o spinare de puncte. raportat la greselile ce le-a afacut in acest sezon, omul cred ca este in cea mai nepotrivita pozitie a clasamentului mondial, uitandu-ne chiar la toti pilotii.

Ai dreptate, Monaco ar fi trebuit sa ii aduca un loc cel putin pe podium si un nr dublu de puncte.
AZAZEL
klm , el a facut greseli, nu masina l-a tradat ca sa spui ca in mod normal ar fi trebuit sa faca un nr dublu de puncte de parca el nu ar fi avut nici o vina ca a facut puncte putine. dupa ce ca a facut prostii si s-a pus singur intr-o situatie dificila, a si avut noroc in cursa cu safetycarul astfel incat a urcat pana pe 6.
la fel si in cursa cu jump start. omul a facut greseli mari in acest sezon si cu toate astea, conjunctura l-a facut sa fie la 3 puncte de lider.
Lucian107416
Sper sa reusesc sa introduc altele mai tarziu dupa ce vad rezultatele din FP3. Daca nu, asta e pronosticul:
1 vettel
2 webber
3 button
4 hamilton
5 alonso
6 massa
7 msc
8 rosberg
9 kubica
10 liuzzi

pole vettel
fastest webber
termina 17
intrebare trulli
ultimul termina senna
Oana
1 button
2 webber
3 alonso
4 vettel
5 schumacher
6 hamilton
7 sutil
8 kubica
9 rosberg
10 hulkenberg

pole - button
fastest lap - vettel
finish - 19
last - liuzzi
q - alguersuari
AZAZEL
Jenson Button : "Red Bull yet to show true pace".

de nu l-ai omis pe massa?
AZAZEL
de la inceputul sezonului am pariat de fiecare data pt primele doua pozitii la fel cum o voi face si astazi si in trecut doar o data am nimerit:

1vettel
2webber
3hamilton
4button
5rosberg
6massa
7alonso
8kubica
9msc
10petrov


pole vettel
fastest vettel
finish 18
ultimul chandock
intrebare kobayashi
roadempire
1 vettel
2 webber
3 rosberg
4 hamilton
5 alonso
6 massa
7 button
8 msc
9 kubica
10 sutil

pole vettel
fastest vettel
termina 17
intrebare algersuari
ultimul termina kovalinen
Diesel
1 S. Vettel
2 M. Webber
3 L. Hamilton
4 J. Button
5 N. Rosberg
6 F. Alonso
7 R. Kubica
8 M. Schumacher
9 F. Massa
10 V. Petrov

- pole position - S. Vettel
- fastest lap - M. Webber
- finish - 18
- ultimul pilot care termina cursa (clasat) - J. Alguersuari
- intrebarea etapei - A. Sutil
9er
1. Vettel
2. Webber
3. Hamilton
4. Alonso
5. Rosberg
6. Massa
7. Button
8. Schumacher
9. Kubica
10. Sutil

PP: Vettel
FL: Webber
F: 17
L: Trulli
Q: Senna
Lucian107416
1 vettel
2 rosberg
3 hamilton
4 webber
5 alonso
6 button
7 msc
8 kubica
9 massa
10 liuzzi

pole vettel
fastest hamilton
termina 17
intrebare senna
ultimul termina kov

cristsib
1.Vettel
2.Hamilton
3.Webber
4.Alonso
5.Rosberg
6.Kubica
7.Schumacher
8.Massa
9.Button
10.Petrov

Pole: Vettel
Fastes: Hamilton
Finish: 16
Last: Trulli
Q: De la Rosa
klm
1. Hamilton
2. Alonso
3. Vettel
4. Kubica
5. Button
6. Rosberg
7. Schumacher
8. Massa
9. Sutil
10. Petrov

Pole: Webber
FL: Vettel
termina: 21
ultimul: di Grassi
raspuns: Liuzzi

Azazel, sigur ca Alonso a facut in acest sezon mai multe greseli decat in toata cariera insa Monaco ar fi putut sa-i aduca o victorie.
Oana
mda, am uitat de massa.
cecyly
Off, off, am uitat de pronostic! Data viitoare down.gif 39110506.gif
klm
CITAT(klm @ May 29 2010, 01:59 PM) *
Alonso a facut in acest sezon mai multe greseli decat in toata cariera

A comis-o din nou smile.gif!
AZAZEL
QUOTE (klm @ May 29 2010, 01:59 PM) *
Azazel, sigur ca Alonso a facut in acest sezon mai multe greseli decat in toata cariera insa Monaco ar fi putut sa-i aduca o victorie.


daca ne bazam pe forma aratata vineri sau sambata dimineata, rosberg trebuia sa fi luat anul trecut vreo 10 victorii.
faptul ca se misca mai cu talent in antrenamente nu insemna ca pt cursa s-ar fi calificat macar in top 3. nu avea sanse de podium la monaco sub nici o forma.

f-duct merge de minune la mclaren: au fost mai rapizi cu 6 km/h pe linie.
Lucian107416
Iar probleme de fiabilitate pentru Vettel.
Deja e de domeniul incredibilului. Webber cred ca a avut 0 probleme pana acum(ma refer numai la calificari si cursa), pe cand Vettel se pare ca mai mult se taraie spre sosire.
AZAZEL
daca nu va avea iar un noroc chior ca in mai bine din jumatate din cursele din anul acesta, alonso va cobora astazi pe 4 in casamentul general iar daca hamilton castiga cursa , spaniolul poate cobara chiar pe 5.
parca vezi ca azi in cursa ceva la varf se intampla, alonso termina in turcia pe un 6-7 iar in clasamentul general va urca pe doi sau chiar pe unu.
daca mclaren va castiga astazi sau daca va pierde la limita, se prevad vremuri grele pt red bull pt ca au avut o masina dominanta la inceputul sezonului si au fructificat f putin din asta. vettel ar fi trebuit sa aiba peste 100 de puncte si nu are. acum incep sa vina circuite la rand unde downforce-ul este mai putin important ca in alte parti, insa chiar si cu acest downforce superior al lui red bull, mc laren castiga teren. in canada, red bull vor fi invinsi daca lucrurile decurg normal, pt ca acolo e un circuit favorabil mclaren iar daca fac si astazi o prostie si red bull nu castiga, se complica lucrurile pt ei.
Lucian107416
interesant e ca nimeni nu a mizat pe webber, desi au mizat mult pe RB. Am fost tentat sa o fac, dar m-am gandit ca problemele de fiabilitate din FP l-au impiedicat sa-si puna masina la punct si ca nu prea are sanse sa-l bata pe Vettel rolleyes.gif
AZAZEL
numai msc sa nu castige vreo pozitie la start ca ma crestez. de regula masinile de pe partea curata a traseului au sanse sa castige cate ceva la start.
AZAZEL
prea papagal vettel. incep tensiunile la red bull ; se pare ca se bat singuri asa cum au facut si anul trecut.
minim 50-60 de puncte la constructori trebuiau sa aiba in plus.
Lucian107416
s-a cam taiat maioneza intre Hamilton si Button. Era negru Hamilton(cred ca de suparare biggrin.gif). Erau amandoi sub mesajul codat ca trebuie sa economiseasca benzina. Ridicol ar fi fost sa iasa amandoi(doar s-au atins ) si sa castige Webber. Cred ca va fi o seara lunga si la McLaren.
Seri
De ce e papagal? Pentru ca a avut curaj sa-si atace coechipierul? Preferai sa vezi inca o cursa de trenulete? Deja era prea multa pace si armonie, era plictisitor.
Diesel
Chiar asa... Hamilton avea reactiile lui The Stig dupa victorie. Era clar ca trebuiau temperati un pic, altfel riscau un incident similar cu cei de la Red Bull.

Eram curios sa il vad pe Webber cum ramane fara benzina. Dupa ce i-au dat ultimul avertisment serios el a mai facut cel putin 2 ture f rapide smile.gif
Lucian107416
interesant e ca Vettel declara ca nu el a fost de vina biggrin.gif. Cica el era inainte si avea interiorul biggrin.gif
sursa
roadempire
Sa nu uitam ca Vettel a inceput lumea automobilismului fiind protejatul lui Schumacher si avandul drept idol si indrumator.
Stim ca si Shumi avea obiceiul de a acrosa( cei drept nu chiar coechipieri). Oricum Maestrul era totusi mai cerebral decat elevul.Vettel cu toate ca e foarte rapid nu stie sa duca o cursa
pana la capat. Asa a pierdut titlul anul trecut si asa il va pierde si anul asta, cedand psihic si din lipsa evidenta de experienta.
Uitati-va la Schumi care de cand a inceput campionatul desi masina e una slaba e extrem de cerebral(parca nu-l recunosc),merge precum intr-o cursa de anduranta.Ciudat !
AZAZEL
se pare ca echipa considera ca a fost vina lui webber pt ca nu i-a facut loc lui vettel.

http://www.formula1.com/news/interviews/2010/5/10855.html
20krpm
mie mi s-a parut destul de clar ca vettel a ridicat de pe acceleratie cind era la acelasi nivel cu webber, pentru ca incepea sa depaseasca punctul de frinare, apoi a accelerat iar si a impins dreapta scurt, si destul de smucit. parerea mea e ca toata vina a fost a lui, desi webber a impins constant stinga. red bull (horner si marko) sint de partea lui vettel. probabil ca stiu ei de ce. in mod normal asta ar fi fost un incident de cursa, dar fiind coechipieri, devine foarte aiurea.

sint sigur ca povestea cu mclaren care trebuie sa salveze benzina e BS. fiecare echipa are consemnul ei pentru "lasa-l pe celalalt sa depaseasca", si cred ca asta era al lor. de-aia aveau amindoi, si hamilton si button, fetzele alea lungi dupa ce-au terminat.

QUOTE (AZAZEL @ May 30 2010, 05:46 AM) *
prea papagal vettel. incep tensiunile la red bull ;

banuiesc ca ne raportezi din sala de sedinte de la red bull, nu?
AZAZEL
nu dragule. dar tinand cont de declaratii, este destul de clar. nu ai vazut ce au spus atat webber cat si vettel si intreaga echipa. plus gestul lui vettel imediat de dupa incident incare face semnul de nebun la adresa lui webber.

da' tu de unde piula mea stii ca horner si marko sunt de partea lui vettel? ai fost cu mine in sala de sedinte a celor de la red bull?
nu e evident ca lucrurile s-au futu_ acolo? trebuie neaparat sa fiu prieten cu vettel ca sa imi dau seama de cate ceva?

mi se face scarba cateodata de atitudinea unora de pe acest forum care nu mai contenesc cu atitudinile superioare de doi lei.
pmhoria
Aici se vede destul de bine ce s-a intamplat. Mie imi pare vina lui vettel 100%



Eu nu vad ca Weber sa traga stanga de volan deloc.
AZAZEL
red bull sustine ca webber nu i-a lasat loc lui vettel, insa se vede clar cum germanul trage dreapta de volan desi avea destul loc. probabil trage dreapta cu scopul ca trasa lui sa fie cat mai buna si astfel dupa intrarea in curba sa nu fie dezavantajat. indiferent ce ar fi, vettel avea destul loc.
de asemenea, echipa red bull sustine ca webber era cu masina pe un program de economisit combustibil iar vettel nu, si de aia pe linia dreapta vettel ar fi fost mai rapid si ca daca nu ar fi trecut de australian in cele din urma ar fi fost depasit de hamilton si, din punctul lor de vedere , depasirea ar fi fst necesara, webber fiind mai lent in acea perioada a cursei.
AZAZEL
si button sugereaza ca ar fi putut face mai mult dar i-a fost sugerat de mai multe ori sa " economiseasca combustibil" desi facuse asta toata cursa:

...anything could have happened at the end of the race-which it duly did when the two Red Bulls got together, which gave Lewis and me a good one-two. We were then both told to conserve fuel - although I'd already been conserving fuel for about 30 laps at that point actually - and we never imagined the pace of the race would be so fast. At the end, I had a run on Lewis out of Turn Eight. I don't know why he was a bit slow, but I got a good run into Turn 12 and managed to get past him. We had a good little battle and we were wheel-to-wheel for three corners, but it positioned me wrong for the final corner, I got a poor exit and he was able to get back past me along the pits straight and on the inside into Turn One. After that, I was told to save even more fuel because I was pretty close to critical
20krpm
QUOTE (AZAZEL @ May 30 2010, 10:00 AM) *
mi se face scarba cateodata de atitudinea unora de pe acest forum care nu mai contenesc cu atitudinile superioare de doi lei.

atunci nu-ti mai citi propriile posturi. scrie-le, si muta-te repejor pe alt forum. smile.gif acuma serios, in loc sa folosesti afirmatii axiomatice, incearca sa enunti pareri personale care incep cu "eu cred" si "mie mi s-a parut", si n-o sa ti se mai faca scirba.

QUOTE (pmhoria @ May 30 2010, 10:36 AM) *
Aici se vede destul de bine ce s-a intamplat. Mie imi pare vina lui vettel 100%
Eu nu vad ca Weber sa traga stanga de volan deloc.

exact si parerea mea, nu vad unde e vina lui webber. chiar daca mi se pare ca webber impinge foarte lent catre stinga, io zic ca in buna masura e dreptul lui sa o faca - incearca sa adopte traiectoria optima pentru viraj.
Lucian107416
punctul de vedere al RB este nesimtit de-a dreptul. Toata lumea a vazut ce s-a intamplat. Eu cred ca le-ar fi convenit sa depaseasca Vettel, dar in modul in care ei declara acelasi pericol(de a fi depasit de masinile McLaren) ar fi fost si pentru Webber. Adica Webber au decis sa fie sacrificat. Sa vedem cum vor sta lucrurile pe viitor, pentru ca Webber ar putea deveni unica lor sansa la titlu. Vettel a avut astazi si avantajul sasiului nou, Am mai comutat si pe TVR si Marinescu zicea ca e un avantaj sa ai sasiul nou, dar aici eu nu pot sa ma pronunt.
Oana
QUOTE (AZAZEL @ May 30 2010, 01:51 PM) *
numai msc sa nu castige vreo pozitie la start ca ma crestez.

se pune chiar daca in scurt timp a pierdut-o?

si eu cand spuneam ca vettel trebuie sa mai creasca. pacat de masina pe care o are.
AZAZEL
nu se pune oana, pt ca a depasit button la loc in scurt timp.

in ritmul asta , red bull pierde titlul si anul asta. ma enerveaza faptul ca toata lumea de la red bull arata cu degetul spre webber. eu inteleg ca vettel e viitorul insa nici chiar sa iti bati joc de celalalt.

iarasi, mi se pare ca iesirea nervoasa a lui vettel in care facea semne disperate si necontenite ca webber e nebun a distrus ireconciliabil relatia dintre cei doi.
ca sa nu mai zic ca in china 2007 , webber era pe locul doi dupa hamilton, webber cu nici un schimb de anvelope de facut, mai rapid ca hamilton ce avea de trecut si pe la boxe si se rula in spatele la safety car iar vettel din neatentie l-a plesnit in fund pe australian luaindu-i o potentiala victorie. s-a adus aminte si de acel incident in conferinta de presa.

apoi, webber spunea ziaristilor in conderinta de presa ca acestia trebuie sa sape mai mult pt a afla ce s-a intamplat acolo. se pare ca red bull a decis chiar in acel tur ca webber sa treaca pe un program de economisire de combustibil cu toate ca, data fiind situatia, numai de asa ceva nu era nevoie si astfel a fost posibil ca vettel sa-l ajunga pe webebr pe linia dreapta.
probabil red bull aveau impresia ca daca vettel va fi la conducere, va reusi sa se distanteze si victoria era asigurata pe cand cu webber la conducere, acesta ar fi tinut plutonul compact si orice se putea intampla.
eu cred ca webber ar trebui sa lase capul jos si sa nu-si critice echipa si pilotul favorit al acesteia si sa le ia titlul mondial la nemernici si apoi sa-si vada de viata lui.
sunt prea sictirit si de asta m-a enervat si remarca lui 20krpm.
Alex-F1
QUOTE (20krpm @ May 30 2010, 04:33 PM) *
chiar daca mi se pare ca webber impinge foarte lent catre stinga, io zic ca in buna masura e dreptul lui sa o faca - incearca sa adopte traiectoria optima pentru viraj



S-avem pardon phrate, dar ca "sa adopte traiectoria optima pentru viraj", io zic ca Webber trebuia sa o ia catre dreapta, nu catre stanga! wink.gif El a tinut jumatatea stanga a pistei in ideea de-al bloca pe Vettel, dar oricum i-a lasat loc destul, Vettel fiind cel care a impins dreapta, tocmai pt. a se pozitiona cat mai aproape de traiectoria necesara intrarii in urmatorul viraj! Deci, fara discutii, vina este a lui Vettel 100%! Webber inca a fost un domn, ca i-a lasat loc suficient, ca putea f. bine sa-l scoata pe aratura.....n-a facut-o, dar nici nu i-a deschis usa, sa zica "pofteste colega, ai liber sa treci".
20krpm
depinde ce vrei sa faci cu virajul respectiv, alex. daca esti singur pe drum, atunci sigur, intri larg, tai pe apex, iesi larg. daca ai in spinare pe cineva care e mai rapid, atunci ai doua solutii. poti sa "spike", adica sa intri scurt, si sa iesi mult in larg, depasind apex-ul curbei inainte sa virezi final. de obicei un adversar te ataca pe interior si atunci asta e protectia clasica, gen "ce-i in mina nu-i minciuna". schumacher face chestia asta foarte bine, si asta s-ar putea folosi ca scuza pentru ce a facut azi webber. a doua varianta e "scissors" - intri foarte larg si frinezi devreme, atingind apex-ul dupa ce ai virat final. adversarul te depaseste in prima faza, dar de obicei inertia il impinge dincolo de apex, si atunci poti sa "cazi" sub el si sa-ti recistigi pozitia. la button ma duce gindul cind e sa exemplific.

in continuare, parerea mea e ca toata povestea de azi e exclusiv vina lui vettel. e cazul sa se astimpere cu timpenia asta ofensiva, cu aruncatul masinii in stinga si-n dreapta atunci cind e in paralel cu altcineva. a primit avertisment cind a facut treaba asta in pits cu hamilton, a facut asta si azi si a platit pretul. mai usor iti cistigi respectul printre ceilalti soferi daca ii depasesti corect, fara sa-i ataci violent. e o cursa cu masini adevarate si oameni adevarati, nu poti s-o alergi ca pe nintendo si pe playstation in ideea ca daca e sa faci masina praf, apesi un buton si mai incerci odata.
Lucian107416
dupa ce am revazut de 1000 ori accidentul, eu m-am rasucit putin. Daca as fi "patronul" m-as supara pe Webber putin.Nu a tinut linia dreapta si a virat stanga sa-l scoata pe exterior pe Vettel. ( Vedeti intre secundele 20 - 27, acolo e cel mai bun unghi ).
Nu replicati va rog cu chestii de genul"Ce-ai fi vrut, sa se dea la o parte?" sau altceva de genul asta
AZAZEL
eu zic ca cel ma bine te uiti din masina lui vettel intre inceputul secundei 40 si sfarsitul secundei 42 cand are loc acrosajul.
da drumul la filmulet astfel incat sa curga doar cateva frame-uri si in acest interval de 3 secunde sa-l opresti de vreo 5-6 ori. vei vedea ca in momentul in care are loc acrosajul(sf secundei 42 inceputul sec 43) deja vettel este desprins bine de banda stanga, pozitionandu-si masina spre dreapta. este perfect adevarat ca undeva la inceputul sec 41 se vede cum webber isi apropie 20-30 cm masina de cea a lui vettel dar astfel incat sa se pastreze o pozitie paralela. asta se vede si din masina lui webber, cum usor trage stanga de volan insa lasandu-i loc lui vettel. dupa ce vettel a pus jumatate de masina in fata lui webber, trage ca apucatul de volan dreapta si se vede clar cum deja vroia sa se pozitioneze spre mijlocul circuitului.
AZAZEL
la fel, daca te uiti la filmulet cand masinile sunt filmate din partea lor din fata si derulezi oprind filmuletul de 2/3 ori pe secunda, vei vedea ca de la un anumit moment webber pastreaza o traiectorie dreapta iar vettel din momentul in care trece rotile din fata de botul masinii lui webber incepe sa traga agresiv dreapta.
lui webber nu i-as reprosa decat ca, in momentul in care vettel avea o latime de masina si inca ceva sa se bage, i-a mai taiat ceva centimetri iar cei de la red bull tocmai pe asta insista ca pactul intre ei era ca cel atacat sa-i lasa loc suficient celuilalt. dar cat loc sa-i lase? si de ce vettel si-a schimbat traiectoria brusc si consistent? vettel avea suficient spatiu sa treaca de webber si sa isi pregateasca franarea. webber l-a determina pe vettel ca tocmai franarea si inscrierea germanului in curba sa fie cat mai dificile. de ce a considerat vettel ca dupa ce a trecut cu 0,5 metri de adversar, tot traseul devine al lui si se poate comporta ca atare ?! e drept ca aveau si peste 300 km/h cand totul se petrece ca si cum ai clipi din ochi si nu ai timp sa judeci toate implicatiile.

e adevarat ca daca vettel trecea de webber, iar lucrurile ramaneau asa, adunam un numar record de puncte la concursul nostru laugh.gif
klm
Mi se pare mie sau imi lipsesc 3 puncte?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.