Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Noua Skoda 1.4 TSI/90 kW (122 CP)
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Skoda > Octavia 2
paul-cristian
Salut, de ceva vreme sunt in cautarea unei masii care sa inlocuiasca vechea masina (Toyota) si am ajuns si la Brady/Militari, surprins placut de stilul de abordare a celor de acolo, nici nu au a"sarit" pe mine sicanandu-ma dar nici nu a trebuit sa stranut de zeci de ori ca sa fiu bagat in seama smile.gif
Din start caut o masina care sa nu depaseasca 20000 Euro dar nici nu vreau sa ma zgircesc la siguranta si unele optionale necesare asa ca nivelul de echipare pe care il doresc e "busines" plus un 2000 euro la optionale. In prima faza cochetam cu motorul de 1.8 TSI 160CP, fiind convins ca motorul de 1.4 TSI e slab pentru aceasta masina. Dealerul nu are pentru drive test masina de 1.4 dar d-ra care mi-a prezentat acesta motorizare aproape ca ma convins ca motorul e destul de ok. Acum nu stiu ce sa cred, experienta mea spune ca trebuie sa fug de un motor de 1.4 dar pe alta parte totusi cei 122 CP ma incanta, plus ca intretinerea unui motor de 1.4 e mai ieftina decat 1.8 (taxe, impozite, etc)... Vreau si eu o parere despre acest motor si daca totusi se merita, nu sunt un adept al bolizilor, al depasirilor la limita dar nici nu vreau sa ma rog de motor . Multumesc anticipat!
pmhoria
Motorul asta de 122 cai are numai turbina fara compresor..deci teoretic mai ieftin de intretinut. Versiunea asta se gaseste in grupul Vag de ceva vreme si nu s-au raportat mari probleme la acest tip de motor. Au mai fost cazuri de turatii fluctuante dar nu poti spune ca sunt chestii generale, mai degraba izolate. Alt avantaj este ca are cutie cu 6 viteze ..ceea ce permite sa mergi pe o autostrada relaxat la viteze legale, fara ca motorul sa fie f turat.
Avand in vedere ca pe O2 s-au pus chiar si "piticul" 1.2 TSI de 105 cai si se misca onorabil .. 1.4TSI 122 cai e mai mult decat decent as putea spune. De rugat de motor sigur nu o sa te rogi.. are turbo si se simte.

Totusi recomand un test drive ca sa-ti faci o impresie. Nu cred ca nu gasesti la vre-o reprezentanta in Bucuresti sau Ploiesti/Pitesti un dealer cu motorizarea asta... si daca nu are chiar nimeni, incearca Golf 6 cu motorizarea asta, ca sa-ti faci o idee de cum se misca motorul asta pe o caroserie aproximativ egala cu cea de O2.
Singurul dezavantaj pe care l-am remarcat eu la acest motoror e ca se incalzeste mai greu un pic iarna. Deci ar fi bine sa te gandesti si la scaune incalzite la O2
Bafta.
paul-cristian
merci pentru informatie, nu prea gasesc acest motor la test drive dar mai insist:) am vazut ca VW are acelasi motor dar la mai multi cai, 160, parca .
pmhoria
Din ce stiu....ala de 160 de cai are si turbo si compresor wink.gif
paul-cristian
am tot citit pe diferite forumuri despre aceste motoare TSI, se pare ca sunt ok, dar mai toti specialisti(unii de coltul blocului si alti chiar sunt pe subiect) asteapta sa vada cat rezista acest motor, e ca un procesor de pc caruia i s-au umflat "muschii" prin overclocking dar nu mai beneficiaza de garantie si e posibil sa se coaca smile.gif. Totusi concernul nemtesc nu cred ca isi poate taia singur craca de sub picioare cu un motor care va ceda destul de repede, pe alta parte garantia oferita de Skoda e doar de 2 ani cu posibilitati de extindere contra cost! si asta o consider o bila neagra ca smoala, mai toti producatorii ofera garantii de la 3 ani in sus ..eu inca mai caut o masina de teste cu motorul 1.4 TSI si abia dupa ce ma dau jos din ea voi sti daca e urmatoarea masina sau nu....daca nu, Honda Civic sedan.
Daniel65671
Multa vreme si eu am fost in cautari febrile ce motor (si ce putere) sa imi aleg pentru Octavia. Dupa o alegere initiala de 102 CP (1.6 MPI), am renuntat si am ales una chiar peste medie (1.6 TSI la 160 CP) ca sa fiu sigur.

Dar de curand m-am lamurit si mai bine: am condus o Octavie de 1.2 TSI de 105 CP. Aici vorbesc de puterea necesara miscarii unei Octavii.

Se misca binisor la 105 CP, datorita si turbinei, dar demarajele sunt mai lente. E buna pentru oras: consum mic si confort mare. La fel de bine cred ca se misca si cu motorul de 1.6 MPI, de 102 CP.

Nu am incercat 80 CP (1.4 MPI), dar aceea cred ca este si mai predestinata orasului si mai rar depasirilor pe afara. Este ca o caleasca cu motor.

Eu venind de pe 1.8 TSI (160 CP), pot spune acum ca, dupa parerea si nevoile mele de familist, pentru o Octavie folosita si singur prin oras dar si incarcata in vacante, optim ar fi 122 CP (1.4 TSI). Iti ofera si economie si miscare confortabila.
Daniel65671
Pentru o comparatie, citeste si aici:

http://masini.ro/forum/content/Skoda/10473...st&p=252379
Daniel65671
S-a zapacit site-ul si nu pot sa dau linkul exact. Citeste la Skoda (generic), in Drive test.
Daniel65671
QUOTE (Daniel65671 @ May 11 2010, 10:36 AM) *
Multa vreme si eu am fost in cautari febrile ce motor (si ce putere) sa imi aleg pentru Octavia. Dupa o alegere initiala de 102 CP (1.6 MPI), am renuntat si am ales una chiar peste medie (1.6 TSI la 160 CP) ca sa fiu sigur.


Erata: 1.8 TSI de 160 CP. Scuze.
paul-cristian
Citisem si drive-testele lui DORU, numai ca spre ghinionul meu DORU a ocolit motorul 1.4 TSI, sunt convins ca 1.8 /160CP e super pe aceasta caroserie si defapt acest motor a fost prima varianta a mea, dar la motorul de 1.8 /160CP la nivelul de echipare busines si cu optionalele pe care le vreau eu ......Honda Civic sedan cu motor 1.8/140CP motor fara turbina si cu pret mai mic si optionale mai multe, dar eu tot insist pe acest motor de 1.4, asa gasesc vw jetta cu motor de 1.4 si caroseria e cam la fel, oricum nu ma dau batut asa usor, dar nici nu fac nici un pas pentru achizitia acestei masini pana nu ma conving eu de posibilitatile acestui motor. Masina o cunosc destul de bine cu plusuri si minusurile ei ( nu imi dau seama de ce nu fac si un sedan ) cu un portbagaj mai mic si un spatar al scaunelor din spate mai inalt:) in restul totul e ok
pmhoria
QUOTE (paul-cristian @ May 11 2010, 10:48 AM) *
Masina o cunosc destul de bine cu plusuri si minusurile ei ( nu imi dau seama de ce nu fac si un sedan ) cu un portbagaj mai mic si un spatar al scaunelor din spate mai inalt:) in restul totul e ok

Pt ca nu s-ar mai vinde Golf-ul deloc. Simplu, nu? De ce crezi ca pe Fabia e cea mai "urata" dintre suratele ei (Ibiza,Polo)?

paul-cristian
da, ai perfecta dreptate dar ma gandeam ca cehii nu sunt ca noi ( inghitim orice, Renault-Dacia) iar noua Fabia e urata cu spume, nu are nici o forma. Dar asta e tendinta pe plan mondial, masini in care investitia e minima, materiale asa zis ecologice, motoare economice care nu mai atrag si fiabilitate scazuta, masina tine cat garantia pe urma........fabrica produce, intr-un cuvant masini fara personalitate smile.gif
DORU
Cu oarecare intarziere imi permit si eu o parere in acest topic: am condus 1.4TFSI 122cai pe Octavia 2. Imi pare rau ca nu am postat si aici, dar te asigur ca pe Skoda Club Romania exista cu siguranta un feed-back al meu despre acest motor. Te invit sa-l citesti.

Totusi, recomandarea mea este sa te increzi in puterile lui 1.4 TFSI - cu turbo cum bine a zis Horia. Este extrem de vioi, agil si elastic. Am fost incantat de modul in care raspunde la cerinte. Cred ca poti uita Honda Civic Sedan.

Atentie, 1.4 TSI vine in mai multe trepte de putere: 122/125/140 (doar cu turbo) si 160/170/180 (compresor + turbina).
paul-cristian
@DORU, exista in Bucuresti la drive test motorul de 1.4? Vreau sa ma conving si eu de acest motor.
DORU
Eu am fost invitat sa fac un drive-test la Ploiesti, dealer MOBEL. Cum nu e departe...incearca o programare. Sau suna la Buzau (ElcarGid) sau Targoviste...
Tarabostes
Am condus doar Golf-ul de 1.4 TSI 122 si se misca minunat. Are numai avantaje: impozit mic, RCA mic, consum urban decent.
MarcelPavel
Din 2010 - adica de 8 ani niciun comentariu? Nu este asa de intalnit modelul? Care-i treaba? Eu am O 2 cu aceasta motorizare, din 2012... cineva care mai are mai este pe aici?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2020 Invision Power Services, Inc.