Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Probleme cu aprinderea la OPEL KADETT
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Aria Tehnica Masini.ro
Adonis33264
Am un Kadett 1.4 injectie din '91 si de vreo 2 ani ma confrunt cu o problema destul de enervanta. Se opreste motorul. Am incercat sa aflu care este cauza la mai multi mecanici, unii si cu echipamente de diagnosticare dar fara succes. Tot ce stiu este ca problema este electrica iar fenomenul este oprirea motorului ca si cum i-as lua contactul. Beculetele rosii de control raman aprinse si dau la cheie pana se inroseste demarorul. Nu exista o regula cand se opreste, vara sau iarna, cand e motorul rece sau cald, cand ploua sau e soare, fara nici o logica. Se opreste, sta de la cateva secunde la cateva zeci de minute si porneste. Mi s-a spus c-ar fi bobina sau aprinderea electronica dar fara certitudine. S-a mai confruntat cineva cu asta? Ma puteti ajuta?
V l a d
se muta la srvice
Dinu33295
Am avut doua probleme similare ( am un Golf II din 91 1.3i )

In ambele cazuri facea exact cum face la tine.

In primul caz a fost de vina un releu care controla pompa de benzina si care cand se incalzea decupla alimentarea cu benzina. Pana nu se racea, nu puteam sa pornesc din nou.

In al doilea caz (intamplat aproape imediat dupa ce l-am rezolvat pe primul) a fost din cauza "Hallgeber"-ului (traductorul Hall - langa delcou; face cam acelasi lucru cu ce fac platinile la o Dacie standard).
Dupa ce l-am schimbat ( piesa de noua face cam 100 eur ) n-am mai avut nici o problema de genul asta.

Sper sa-ti ajute informatiile.
Succes!
Dinu
Cristian27953
Am avut un Kadett 1.3 cu aprindere electronica dar fara injectie avind aceeasi problema. Am rezolvat-o inlocuind bobina din Delco care e de 2 feluri. Trebuie numai sa te duci la magazin cu cea desfacuta sau sa stii modelul si iti spun si pretul .made in Germany 1.800.000 lei si made in tAIWAN 1.300.000 LEI. Vezi ca exista in pachet si un tub cu o substanta speciala. Daca treaba persista trebuie sa inlocuiesti si bobina de inductie. Bafta
Morariu33336
salut,

am un opel kadett '82 1.2 (carburatie, initial fara aprindere electronica).

nu stiu daca problema este aceeasi. oricum am pus de curand o aprindere electronica, cre ca de dacie (made in romania), care se zice ca da curent mai bun in platina dar tot am ramas cu ceva sechele. si anume relantiul variaza simtitor, are toane mai ales cand motorul e rece iar puterea la acceleratie constanta are scapari. in cazul in care accelerez dintr-o data mai ales pe plecari se simte ca nu trage, cel putin la inceput.

ideea este ca inainte de a pune aprinderea electronica, nu imi statea la relantiu nicicum pana nu se incalzea bine si si atunci mai murea pe la stopuri.

ce pareri aveti?

cosmo
Nazareno Gabrielli
Am un Kadett 1.3 S, carburatie. Mi s-a intamplat si mie ca masina sa mearga absolut normal si pe urma cand sa ma urce si sa dau la cheie......nici un zgomot. Asa din senin. Ca si cum as fii avut scoasa bateria.
Mi-a facut figura asta de vreo 3 ori. Primele doua dati am asteptat si a pornit mai tarziu. a treia oara am pornit-o impinsa. pe urma nu a mai facut figuri.
Dar nici acum nu stiu ce a putut fi.
Adonis33264
Merci de sfat, am dat jos delcoul dar mi-a trebuit ceva timp sa pot scoate acea bobina din delcou, stau sa ma intreb daca despre aia era vorba. Este un mic dispozitiv care sta pe o placa metalica si rotorul de la delcou invarte niste palete prin acest dispozitiv? Oricum o sa ma duc cu ea pe la magazinele auto, stiti vreunul cu piese de Opel? Stiu ca unii dintre voi ar spune "du-te frate la un service Opel" dar momentan ar trebui sa-mi vand un rinichi sa-mi acopar datoriile :cry:
Cristian27953
Da ai nimerit bine din ce ai descris. Diferentele dintre cele 2 bobine sunt minore si anume nr de fire ( cu papuci ) care intra in bobina. NU stiu alte diferente. Magazinul Opel care ma aproviziona pe mine este MOBIL COM Str. Viitorului nr 155 sector 2 tel 610.17.90 / 310.35.54 si Sos Iancului nr 53 Bloc 102 parter sector 2 tel 250.64.86 / 250.64.89. Oricum tipele sunt misto si te ajuta daca le arati piesa plus ca Emil - cred ca patronul - ( vIITORULUI ) are si Opel sau a vazut multe la viata lui. Eu dupa ce am schimbat bobina din Delco ca sa fiu sigur am inlocuit si bobina de inductie ca oricum avea rugina din greu pe ea. Sper ca la tine sa nu fie nevoie si de asta. Bafta
Adonis33264
Am fost la magazinul din Viitorului cu bobina (am atasat imaginea) si mi-au spus ca nu se gaseste asa ceva separat. Doar sa cumpar tot delcoul la un pret de 7-9 milioane :cry: . Sigur tu de la ei ai luat?
James Kilowatt
Inainte sa arunci jumatate din salariu pe piese, e usor sa verifici daca e sau nu aprinderea.... fa testul cu fisele, l-a tot explicat lumea o groaza pe forum pe aici. Scoti fisa de la bobina si o apropii de metal si dai la cheie... vezi daca ai scanteie. Daca ai, incerci si cu fisele de la bujii. Daca nu ai, atunci e fie bobina fie traductorul hall fie intreruptorul electronic. Daca ai si la bujii, atunci nu e aprinderea.... Daca la bujii n-ai, atunci e distributia... e destul de simplu de restrans aria problemei smile.gif
Cristian27953
SFATUL lui MR28673 este Ok. Intii trebuie sa fii sigur ca este aprinderea. Eu am avut aceeasi problema ca a ta si mecanicul meu exact acelasi lucru l-a facut. A verificat scinteia si tot ce tine de partea electrica si apoi am ajuns la concluzia ca este bobina din delco sau inductia - mecanic care stia Kadetul ca pe ochii din cap pt ca avusese si el unul la fel si ii stia hibele. Imi pare rau sa-ti spun dar bobina mea nu arata asa. Intradevar si mie initial mi-au spus ca un delco nou costa 7-9.000.000 lei dar eliminind factorii am ajiuns la bobina. Ea arata ca un " circuit integrat " cu 3 picioruse pe o parte care cu aceea substanta speciala care ti-odau in pachet si izoleaza termic fata de bucata de " tabla " si se monteaza la loc.Piesa ta este murdara ceea ce ma face sa cred ca nu este ce trebuie. Ea fiind pozitionata in delco nu are cum sa arate asa ( cred eu ) pt ca este ferita fiind inauntru !!!. Pe a mea se vedea seria si tara de provenienta ( germany ) tocmai de-aia am ales tot una nemteasca !!! Daca vrei te pot trimite ca ajutor la mecanicul care mi-a detectat hiba pe a mea ca sa nu incerci tot felul de chestii. Bafta si anunta-ma daca s-a rezolvat !!!
Adonis33264
Multumesc pentru interes si sfat. Problema e ca tot acolo ma invart si eu, daca e traductorul Hall sau bobina de inductie. Se pare ca n-am incotro decat sa cumpar o bobina de inductie si sa vad pe urma daca e OK. Am sa fac chiar azi asta. Traductorul este cel din poza, mi-au confirmat la magazin dar au spus ca nu imi pot aduce separat. Iar ca sa dau 9 mil pe un delcou, nu ma incanta. Eu sper sa fie de la bobina, daca nu o sa merg pe la dezmembrari sa vad de un delcou. O sa revin maine cu rezultatul :!:
Adonis33264
:cry:
Am schimbat bobina de inductie si tot asa se manifesta.... Oare ce urmeaza? Traductorul sau aprinderea electronica?
Cristian27953
Eu in continuare cred ca este acea bobina din Delco este buba dar pt a mai elimina din necunoscute poti verifica toate sirmele si cablurile ( care ise din Delco , care duc la bobina, fisele de bujii- scinteia ) pt ca la un moment dat poti constata papuci oxidati si contacte imperfecte. E u am mai avut probleme cu capacul de Delco care era negru si crapat de nu sesizai care ducea la pierderea, slabirea scinteii. In continuare te sfatuiesc sa consulti un mecanic care stie Kadetele si ti-am spus ca te pot ajuta cu un nr de telefon - ora fiind 200.000-250.000 lei. Bafta
Adonis33264
Da, cred ca cel mai bine e sa ma duc la mecanicul de care ziceai tu ca stie Kadette. Da-mi nr. lui de telefon si o sa-l sun saptamana viitoare, poate ma scoate la lumina. Merci.
V l a d
va rog daca dati numere de tel sa o faceti pe privat cai pe forum nu prea avem voie. merci mult
Cristian27953
Uita-te pe privat | Bafta
malin34426
La opelul vechi senzorul ("ala cu patru aripiore !!!") este un senzor de pozitie motor inductiv care intre cele doua fire trebuie sa aibe rezistenta de aprox 1 kohm. dar cum sta la 100 grade celsius bobina lui di fir de 0.15
mm se intreripe din cauda dilatarii suportului asa ca la cald nu mai functioneaza si cum se raceste motorul putin ,iar porneste. daca are si modulul de aprindere in delcou si acela sufera aceeasi treaba lipiturile di el fiind cu argint presat. deci trebuie scos senzorul, incalzit cu aer cald in
timp ce ampermetrul e pe el si se va vedea intreruperea imediat ce ajunge la temp. critica . cat despre modul va recomand sa-l scoateti din
delco sa prelungiti cele trei fire si sa-l puneti pe aripa pt ca mai dev. sau mai tarz. o va face. apropo bobina senzorului se poate reface .
Mai este un senzor de tip "hall" ce are trei fire +,-, si semnal. ala cind crapa atunci crapa de tot . problemele lui tin mai mult de curatenia de pe
fetele de emisie -receptie semnal . asta e folosit in special de VW , dar la aprinderile astora in general cedeza modulul de aprindere (cel prins de bobina) . este doar un rateu de fabricatie sau greseala celor ce spala motorul cald. Va salut! Malin
Adonis33264
Pana la urma am schimbat modulul de aprindere si vad ca nu mai face figuri. Am testat toata instalatia si senzorul din delcou si erau OK. Si aprinderea mi-a dat OK in teste dar din cele doua variante am ales sa schimb aprinderea electronica. Acum e OK de cateva zile, sper sa nu mai am surprize.
Va multumesc la toti pentru sfaturi! :cheers:
Mario36990
QUOTE(Cristian27953)
Eu in continuare cred ca este acea bobina din Delco este buba dar pt a mai elimina din necunoscute poti verifica toate sirmele si cablurile ( care ise din Delco , care duc la bobina, fisele de bujii- scinteia ) pt ca la un moment dat poti constata papuci oxidati si contacte imperfecte. E u am mai avut probleme cu capacul de Delco care era negru si crapat de nu sesizai care ducea la pierderea, slabirea scinteii. In continuare te sfatuiesc sa consulti un mecanic care stie Kadetele si ti-am spus ca te pot ajuta cu un nr de telefon - ora fiind 200.000-250.000 lei. Bafta


Salut Cristian , da-mi si mie pe privat nr de telefon al mecanicului tau de Kadett ca am si eu unul 1,6i care mi-a mancat zilele (si nu numai) laugh.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.