Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Tractarea : cat am voie si cu ce
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Rebel
QUOTE (kroko @ Apr 8 2010, 03:00 PM) *
Mah eu gasesc foarte logic ca greutatea tractata sa nu fie mai mare decit cea a masinii. Imagineaza-ti cit de bine poate controla o masina de 1000 kile o remorca de 3000 ! Exagerez sa intelegem mai bine. Mai un hop, un viraj, mai derapeaza remorca, etc... Daca remorca e mai grea decit masina, ai cam pus-o !



Mai documenteaza-te domnu... N-are nimic sula cu prefectura.
Conteaza sasiul masinii si cum este el construit, suspensia, trenul de rulare, franele, clasa sistemului de towing package (II, III, IV, etc), trailer brake controler (sistemul prin intermediul caruia poti seta nivelul si forta de franare).
In cazul vehiculului care remorcheaza se tine cont de trei componente de baza: Move, Support si Hold.

Capacitatea de rermorcare este influentata de mai multi factori printre care transmisia (4x2 sau 4x4), nivelul de echipare (cat mai multe gizmo, cu atat mai putin payload). Payload-ul reprezinta greutatea combinata a diferitelor entitati: Cargo, Pasageri, Optional Equipment si Tongue or Kingpin Weight.

Support, este factorul cel mai important intrucat aceasta valoare descrie abilitatea vehiculului de a controla greutatea remorcata. Depasirea valorii admise afecteaza in mod direct sistemul de franare, transmisia si Sistemul de directie.

Uita-te la cel mai tough truck folosit la tractare

Ford F350 Diesel

This guy cantareste 3150 de kilograme dar poate tracta fara probleme aproape 10 tone! F450 tracteza peste 11 tone!
Click to view attachment
Click to view attachment
Click to view attachment
kroko
QUOTE (Rebel @ Apr 9 2010, 06:52 PM) *
.....
Mai documenteaza-te domnu... N-are nimic sula cu prefectura.
.....


Domnu' , cind o sa te faci baiat mare poate o sa mai inveti cu ce se maninca masinille. Pina atunci, nu te mai obosi sa dai in taste, ca dai degeaba ... smile.gif
bogcot76
Rebel imi pare rau ca te contrazic insa exista chiar o formula de calcul (o gasesti pe net) care ia in calcul tocmai greutatea maxim admisa a vehiculului pe langa alti parametri pentru a afla greutatea maxim admisa a trailerului pe care-l poti tracta cu un autoturism. Masina aia pe care o arati tu intra usor la categoria "autotractoare" care e altceva. (Uita-te atent la ultima poza postata de tine si vei vedea diferenta).
Rebel
QUOTE (bogcot76 @ Apr 9 2010, 11:28 PM) *
Rebel imi pare rau ca te contrazic insa exista chiar o formula de calcul (o gasesti pe net) care ia in calcul tocmai greutatea maxim admisa a vehiculului pe langa alti parametri pentru a afla greutatea maxim admisa a trailerului pe care-l poti tracta cu un autoturism. Masina aia pe care o arati tu intra usor la categoria "autotractoare" care e altceva. (Uita-te atent la ultima poza postata de tine si vei vedea diferenta).


Iti pare rau sa ma contrazici dar in fapt nu ma contrazici la nimic. Nu m-am referit nici la formule si nici la parametrii si greutatea admisa.

Eu faceam referire catre chestia asta:
QUOTE (kroko @ Apr 8 2010, 03:00 PM) *
Mah eu gasesc foarte logic ca greutatea tractata sa nu fie mai mare decit cea a masinii. Imagineaza-ti cit de bine poate controla o masina de 1000 kile o remorca de 3000 !

..unde maturul domn Kroko spune clar ca greutatea nu poate fi mai mare ca a masinii ceea ce denota maturitate in nestiinta. rolleyes.gif

Fiecare masina are un maxim payload si tongue weight care poate fi acceptat intrucat distributia greutatii pe axe este primordiala.

Daca vreti sa vorbim de intreaga terminologie si ce reprezinta fiecare, putem discuta fara probleme, stiu perfect cum functioneaza.
Nu este nimic aiurea cu masinile din imagine, ideea era doar ca o masina sau un truck poate tracta mult peste greutatea proprie; inca o data, aici sunt implicati o multitudine de factori de la sasiu,motor, transmisie, pana la modul de tractare (5th wheel, tongue, etc). Ia un F150 atunci si vezi ca este un truck menit sa fie si masina de familie si cal de lucru. Nu inteleg ce vrei sa spui cu ultima poza; ultima poza arata un F350 din vechea generatia tractand un traile mult mai greu decat masina in sine in modul 5th wheel towing mode. Ideea era sa-i aratam colegului dumitale ca debiteaza ineptii.


QUOTE (kroko @ Apr 9 2010, 08:02 PM) *
Domnu' , cind o sa te faci baiat mare poate o sa mai inveti cu ce se maninca masinille. Pina atunci, nu te mai obosi sa dai in taste, ca dai degeaba ... smile.gif


Domnu' Kroko, nu este nimic grav sa nu stii nimic despre un lucru, mai grav este sa te dai in petic inlaturand orice dubiu; in ceea ce priveste towingul si parametrii sai da-mi voie sa iti spun ca esti in totala ceata, fac pariu ca habar nu ai ce inseamna GVWR, GAWR sau GCWR. La noi aici cam toata lumea merge cu un trailer undeva pentru vreo 2 saptamani, sunt convins ca si la tine in parcare e plin de trailere si de experti in ele. Si inainte sa deschizi gura despre cunostintele altuia, poate nu ar fi rau sa ai temele facute in ceea ce priveste adversarul. Reply-uri de doi lei ce se vor funny nu iti vor salva sub nici o forma imaginea pe care singur ti-o faci.

Ce nu inteleg este cum naiba, tocmai unul paralel cu Subaru, un simplu fan inrait care habar nu are ce zace sub propria-i capota daramite sub altele, se poate da in petec in fata unor membri la o adunare Subaru. Modestia are si ea rolul ei...

Culmea, taman peste vreo ora plecam afara cu un Raptor si un trailer... smile.gif
Daca am timp voi pune ceva poze, cu masini de data asta, tractand mai mult decat masina.
kroko
Amice, esti PRAF ! laugh.gif
Rebel
Amice, daca eu sunt praf, iti dai seama unde esti tu? laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Dupa ce ca nu stii nimic te mai dai si in stamba degeaba. Dar imi place insistenta ta, asa ai inlaturat orice dubiu. Am mai ras cu niste amici astazi. laugh.gif
Istetule, si o motocicleta poate trage dupa ea greutatea ei de "n" ori si tot la fel de bine o poate controla.

Uite aici
Click to view attachment

http://retriever-na.com/Retriever_product_intro.htm


Te rog priveste aici niste exemple. Nu-i asa ca ceea ce tracteaza este mai usor? Iti garantez ca totul e facut din hartie smile.gif :
Click to view attachment Click to view attachment Click to view attachment

Dar eu sunt convins ca tu crezi ca astia trag numai pe drum drept , nici la deal si nici la vale... deh mah, nu-i Subaru... 36182451.gif

Uite, eu sunt dispus sa iti ofer ceva educatie in domeniu ca sa nu te mai faci de cacao pe viitor. Spune-mi ce vrei sa te invat si o voi face. Pana atunci incearca sa inveti ce inseamna, payload si cum se calculeaza. apoi citesti despre Hold, Move si Support. Si dupa aceea discutam. Ok?

Intre timp iti ofer prima lectie despre Towing. Asculta atent la ce se refera domnul asta cand prezinta Towing capabilities.
La inceput vei auzi cuvinte ciudate pentru tine cum ar fi Power, Cooling, Transmission, Brakes, Steering feel.
Deci, acum ai priceput ce ziceam eu inainte?


Din pacate video-ul se refera la fosta generatie de F350-F450. dar iti pot oferi informatii despre noul F350; Vei gasi la un moment dat si ceva despre TBC adica Trailer Brake controler si de gainul care poate fi setat.


Acum ia de invata ce inseamna Frame si asculta iarasi la nenea asta. Vei auzi noi termeni cum ar fi Payload, Gross Combine Weight Rating Adica GCWR ce mentionam mai devreme. poate inveti macar de la acest individ importanta sasiului in towing.



Ia de-aici si priveste:





Iar data viitoare, inainte sa deschizi gura, cauta o oglinda. Poate vezi unde-i praful! laugh.gif
JohnSA
Adevarul e ca nste clipuri publicitare sunt litera de lege. Iar toata polologhia aia a punctului de greutate intr-un ansamblu in miscare sunt niste vrajeli ingineresti si descompunerea fortelor sunt aberatii religioase.

A , si lipseste parererea unor reporteri : alea sunt axiome "supreme", caci ei , reporterii, se pricep cel mai bine la toate , deci putem invoca ceva de genul "uite , scrie aici" (sindromul Vadim).
Ce ar fi sa puneti mana pe fizica de clasa a VI-a , ca din superficialitate ati sarit peste ea si dati de bune toate prostiile si abrevierile de pe YouTube.

Deci Kroko , ai inteles : frame-cacat e la baza.

P.S.: am inteles ca nenea ala e Newton, tre sa scrie pe undeva pe genericul videoclipurilor.
Rebel
Da mai JohnSRL, dupa ce ti-am dat si tie peste labute cu cateva saptamani in urma, te-ai gandit sa apari si tu in turma.

Tot e bine, asa vedem si noi cine stie si cine nu stie.
Astea nu sunt clipuri publicitare sunt facts. Cauta unde doresti, vei gasi oriunde baieti care fac treaba asta zilnic. daca nu, vino in Nord-America sa vezi ce face lumea in week-end. Culmea, unii in spatele trailerului mai trag si cate o masina mica. Nu vrei you tube? Da-mi adresa si iti trimit eu gratuit cateva DVD-uri facute de Ford, GM, Porsche si Mercedes.

Iar nenea ala este un jurnalist recunoscut in domeniul auto.
Ia de-aici si te cultiva. Iar cand mergi la cultivat ia-l si pe Kroko cu dumneata.

http://en.wikipedia.org/wiki/Rick_Titus_(journalist)

http://www.driverstalkradio.com/index.php?...18&Itemid=4

Degeaba mentionezi fizica aia de care nici nu ai habar. Culmea e ca taman voi nu stiti ce vorbiti. Daca imi arati unde am specificat eu despre vrajeala centrului de greutate te cred; pana atunci keep it shut! Tocmai aia si mentionam mai sus. cauta textul cu diferentele de remorcare si payload.

Deocamdata doar constatam ce catastrofe sunteti unii la masini dar stati pe masini.ro. Incercati bucatarie.ro, sunt convins ca gasiti destule gospodine ce pot fi usor impresionate.

N-are rost sa imi mai bat capul, veti gasi si voi adevarul in vreo 20 de ani in timp ce altii evolueaza...

ay ay yay... blush.gif
pista
Colegi Supermoderatori si Administratori,

va rog frumos sa luati atitudine fata de incercarea colegului vostru moderator de a face varza si acest topic. Aproape toata pagina ~75% este un OFF TOPIC umplut cu texte pufoase si poze care nu au legatura cu marca Subaru.

Va multumesc pentru ajutorul vostru.

P.S. tolerarea acestor incercari ajuta la scaderea popularitatii forumului si disparitia treptata a membrilor. Parerea mea.
GLC120
QUOTE (Rebel @ Apr 10 2010, 06:37 PM) *
Daca vreti sa vorbim de intreaga terminologie si ce reprezinta fiecare, putem discuta fara probleme, stiu perfect cum functioneaza.


Desi ma depaseste faptul ca cetateni precum rebel sunt agreati si chiar incurajati pe VREUN forum, am o rugaminte si mai concreta.

Va rog sa mutati toate posturile despre towing scrise aici pe un nou topic pe aria combat. Titlu propus: " Towing: rebel si amicii vs subaristi inraiti si paraleli". Eu inteleg ca BMW are fani extremisti inca de la 13 ani (e si asta un succes de marketing) dar recunosc ca e greu sa discuti in mod civilizat dupa avalansa de generalitati si poze/filme gen marketing youtube prezentate in traditionalul mod superior si jignitor.

Ca sa pastram totusi o atmosfera academica blink.gif va reamintesc ca discutia de aici a pornit de la capacitatea de tractare a unei masini NORMALE si modul cum se calculeaza/determina aceasta DE CATRE PRODUCATOR.
Este un forum Subaru din Romania iar cine aduce contra-exemple edificatoare cu F350 sau fifth wheel coupling e clar ca are nevoie de ceva mai mult rudotel compensat. Exista o varianta soft pentru teenagers.
GLC120
Aoleu ce speriat am fost ca s-au sters posturile si nu vor ramane pentru posteritate 39110506.gif

De acum incolo este un versus general orice poze/filme cu triciclete care in conditii de laborator tracteaza un portavion sunt binevenite.

Daca cineva are informatii despre modul in care producatorii stabilesc capacitatea de tractare la MASINI NORMALE, capacitate care aparea si in talon (acum este numai in cartea de identitate) ar fi interesant. Nu am reusit sa gasesc vreo metoda de calcul, nici vreun standard international.
Rebel
QUOTE (pista @ Apr 11 2010, 06:15 AM) *
P.S. tolerarea acestor incercari ajuta la scaderea popularitatii forumului si disparitia treptata a membrilor. Parerea mea.


Pista draga, tu iti tot exprimi la greu opinia asta personala. Mai las-o naibii ca deja m-ai obosit cu cliseul asta consumat.
Chiar nu vezi ca nimeni nu-ti da atentie. Nu te intrebi de ce oare? rolleyes.gif
Deh, nu toata lumea vrea sa discute doar opinii si pareri care nu au o baza tehnica. Mai sunt si altii care apreciaza si esenta si caracterul discutiilor de acest gen. Chiar foarte multi.

Ce ma surprinde este faptul ca in loc sa se aprecieze aceste informatii, se posteaza doar pareri cu caracter rautacios.
Din fericire stimati colegi nu toata lumea este ignoranta, mai sunt si care citesc si se documenteaza.
Cred insa ca partea cea mai grava o reprezinta nu neaparat faptul ca unii nu isi accepta greseala ci faptul ca atunci cand apare unul care stie mai mult, este luat in pleasna si criticat, desigur la modul vulgar pentru ca unii nu isi pot depasi conditia. Atata pot.

Daca le pui date si dovezi, acestea devin subit, pufoase si irelevante. Si da, totul era la subiect. Motivul pentru care am recurs la un atare exemplu este acela de a arata ca se greseste. Diferenta intre masini si truck-uri o face motorul si sasiul. Dieselul Outback trage mai mult decat Outback-ul pe gas; mai multa forta. O masina fiind mai mica are capacitati mai restranse dar este capabila sa tina in spate mase mai mari ca propria greutate.. Totul este sa existe un motor vivace sa Move, ca un Brake Controler se poate instala si off market sau exista kit-uri de tractare ce contin toate cele necesare.

Postarile voastre sunt SLABE si LIPSITE DE O BAZA TEMEINICA. In afara de "nu poate" si "esti praf", nimeni nu scrie ceva concret.

Si ca sa inchei, va pot pune dovezi cu masini, le am dar nu ma voi mai obosi sa o fac, aveti la indemana un mouse si un calculator. Daca o motocicleta poate, o masina poate si mai mult. Puneti mana si va cultivati inainte de a posta o perla.
GLC120
Discutia a pornit as usual pe aria Subaru de la o simpla intrebare : daca se poate tracta o barca de 500 kg cu un Outback Diesel. Nu am apucat sa discutam prea mult pentru ca apare din decor armula BMW care stie mai mult si ne complexeaza cu filme publicitare despre o baragladina numita F350 sau F450 construita special pentru a tracta de 87 de ori greutatea proprie. El si cu furnica. Filmele publicitare de la Ford dovedesc fara tagada ca suntem toti paraleli cu subiectul!

Nici o legatura sula cu prefectura dar asta este. Daca omul are timp si rabdare sa caute filme publicitare si pe youtube toata stima si mandria..... Dar noi ce vina avem ?

Eu cred ca se vede de la o posta cine este complexat pe acest forum. Care se lauda nonstop cu cunostintele, masinile, activitatile lui perfecte. Stie orice, poate explica orice, da labute oricui, oricine il contrazice este rautacios, incult si nu isi poate depasi conditia. Nu cred ca exista nici o justificare pentru un astfel de comportament si poate la un moment dat se sesizeaza cineva. Libertatea de opinie e una, ce face baietasul asta e cu totul altceva.

kroko, sa stii ca nu praf. Praf e cand nu stii nimic. Baiatul se agita, citeste, cauta dar apoi le amesteca si le rastalmaceste fara legatura cu subiectul, pana nu mai pricepe nici el nimic. E varza !


mike.omega
@ Rebel: ce cauta un topic ca asta la versus?! L-am mutat in aria generala wink.gif
Cat despre ce zici tu acolo, in cazul in care ai si dreptate, ghici ce?! nu prea se aplica la noi biggrin.gif Si cred ca esti tu destul de istet sa-ti dai seama si de ce.

Si ca idee asa: daca unii nu stiu ceva nu inseamna ca sunt prosti, poate pur si simplu pana acum nu i-a interesat subiectul. O cultura cat mai dezvoltata este foarte OK dar fiecare si-o dezvolta in directia in care vrea.

Si acum revenind la subiect ca e interesant. Din ce stiu eu un autoturism poate tracta o masa totala de x kg compusa din remorca si incarcatura.
Din cate stiu eu remorcile se impart pe categorii de dimensiuni, capacitati de transport si prezenta sistemului de franare propriu sau nu. Cred ca este evident ca vorbim de remorci ce se ataseaza autovehicului prin carligul pe care il stim cu totii biggrin.gif

Aici spune ca OBK Diesel poate tracta 1700kg, remorca + barca ma gandesc eu.

Si ca sa divagam pana la capat, cam ce barca? asa de curiozitate ca unii stau cu lacu la nas si nu fac nimic confused.gif
JohnSA
Versus = combat ? era sa intreb dar ne-a mutat Mike .
@Rebel , cand cineva nu-ti raspunde ESTE un raspuns. Mai dificil putin de inteles, dar poate evadezi din ignoranta si te prinzi.
Daca eu am inteles trauma ta de emigrant care asteapta sa fie compatimit de "cat rahat a fost nevoit sa inghita pana s-a integrat" nu inseamna decat faptul ca am inteles din discursul tau egocentric cu arome nercisiste (adica acel eu , mie , din toate exemplele) ca trebuie sa-ti acordam liniste in scop terapeutic.
Acum am inteles cat ai avut tu de inghitit si chiar accept (tot terapeutic) concluzia ta ca a meritat sacrificiul - ai sarit ani intregi care ne despart de lumea civilizata si ai ajuns in alta dimensiune inaintea noastra. Dar sa-ti spun un secret : peste Ocean formula fortei de inertie e aceeasi si fizica si mecanica, oricat ar vrea americanii sa zica altceva.

Iar despre integrarea ta in celalata dimensiune , pot sa-ti spun doar ca ai reusit : ai devenit un consumator spalat pe creier perfect intr-o societate consumatoare perfecta. Adica te-ai prostit.

Bafta (sau pastile, pastile..)
T u d o r
Se poate sa va intoarceti la discutiile despre tractare si sa nu va mai atacati la nivel personal? E valabil pentru ambele tabere. smile.gif
GLC120
Era mai corect la versus. Cred ca unul dintre noi i-a trimis un pm sau SMS precizand ca la orice ora tragem mai mult cu Outback Diesel decat un F450 sau ajungem mai repede decat un F450 daca tragem acelasi trailer cu fifth wheel coupling blink.gif. Deci baiatul nu are nici o vina ca a initiat acest minunat versus.

Daca totusi cineva e interesat de subiect exista o multime de metode si fisiere de calcul pentru capacitatea de tractare a unei masin X. Toate sunt super simpliste dar probabil par fizica cuantica pentru un avocat de succes imbibat de agresivitate si narcisism (John mi-ai luat vorba din gura, sper sa nu se mai repete ermm.gif ). Pentru ca toate pleaca de la niste date furnizate de producator cum ar fi masa maxima pentru remorca cu si fara frana sau masa maxima combinata.
Nu am vazut pana acum vreo metoda prin care producatorii calculeaza aceste valori sau niste performante garantate cu respectiva remorca. Probabil ca poti misca respectiva remorca dar vei vedea pe propria piele cum vei demara in rampa, in cate minute vei ajunge la 100km/h, cum te vei opri in panta, cum vei depasi sau ce va ramane din ambreiajul, franele sau transmisia ta. Mai ales cea automata care se pare ca e suprasolicitata si necesita un transmission cooler daca iti cumperi barca de 1500kg.

Tudor daca nu vezi nu auzi si nu pricepi inca: NU EXISTA TABERE. Este un cetatean care vine nechemat si neintrebat sa abereze sa posteze filme de marketing si sa ne spuna pe rand tuturor ca sunt inraiti si paraleli.
JohnSA
QUOTE (GLC120 @ Apr 11 2010, 10:32 AM) *
Daca cineva are informatii despre modul in care producatorii stabilesc capacitatea de tractare la MASINI NORMALE, capacitate care aparea si in talon (acum este numai in cartea de identitate) ar fi interesant. Nu am reusit sa gasesc vreo metoda de calcul, nici vreun standard international.


Pai vehicul + remorca = in realitate alt vehicul ! Adica ar trebui sa o ia de la capat cu toate calculele si nu sunt putine. De aceea , pentru definirea masei totale tractabile cu si fara franare , se iau in calcul doar momentele si fortele de tractare, respectiv cele de franare la care se aplica un "discount" pentru a nu induce o uzura instantanee sau distrugeri ale sistemelor respective. Restul problemelor de echilibru, manevrabilitate, etc. raman cam in aer , sub acoperirea frazelor de genul "a nu se depasi viteza xx km" , adica sunteti balerini cu certificat in regula.
In general, pentru echilibru, se calculeaza o redistribuire a maselor intre ultima si prima osie care sa ajunga tot pe undeva la 50/50 . Cand masina mai e si putin "sport" se pleaca cam de la 60/40 spate/fata fara remorca , fapt ce trebuie compensat. Referitor la stabilitatea longitudinala, oscilatile remorcii in planul de deplasare se amortizeaza prin micsorarea masei spate a intregului ansamblu. Cam la fel cu sania trasa de o masina care tinde sa alunege in linie drepata pe masura ce este tractata. Cum directia trebuie pastrata si la franare nu numai la tractare , trebuie tinut cont si de inertia pieselor ce compun ansamblul , inertie care este direct proportionala cu masa. Un dezechilibru cu masa mai mare pe spate decat pe fata se poate observa in filmele alea frumoase in care un tir pune frana violenta pe autostrada si remorca pleaca perpendicular maturand totul in cale.

Deci , sa concluzionam empirica echilibiristica intre "Notiuni fundamentale de dinamica vehiculelor" si filmoteca americana : luati de bun ce spune fiecare producator si nu va incercati norocul ca ori va costa ori sunteti in pericol.

A, si transmiteti lui robocap ala sa lase motocicleta in frana de motor in prima curba cu bemveul in spate. Scapam si de un prost si mai si apare continuare la filmul lui sa demeticeasca masa consumatoare .

Bafta
ozz86651
Eu tin cu Rebel smile.gif.
Faza cu motocicleta tractind platforma cu masina am vazut-o cu ochii mei. Clipurile publicitare cu siguranta nu mint in privinta limitelor de siguranta sau a celor legale. Ma intreb cu naiba un cap de tir de 2-3 tone tracteaza 30 de tone?
Masina NU "controleaza" remorca.. remorca/rulota tractata are propriul sisem de finare si proprile osii pe care sta!
Problema principala la tractarea cu masinile mici e ambraieajul si cutia de viteze prea lunga. Am vazut pina si olcituri tractind aro (cu sofer inauntru) fara probleme, desi plecarea de pe loc era un chin.
Mircea104901
Avem topic separat pentru clipuri funny.
JohnSA
QUOTE (ozz86651 @ Apr 12 2010, 05:58 AM) *
Eu tin cu Rebel smile.gif.
Faza cu motocicleta tractind platforma cu masina am vazut-o cu ochii mei. Clipurile publicitare cu siguranta nu mint in privinta limitelor de siguranta sau a celor legale. Ma intreb cu naiba un cap de tir de 2-3 tone tracteaza 30 de tone?
Masina NU "controleaza" remorca.. remorca/rulota tractata are propriul sisem de finare si proprile osii pe care sta!


Pai Tir-ul ala e calculat pentru distributia greutatii intr-un fel, asa cum iese el din fabrica. Adica are "toate alea" calculate pentru a respecta compromisul perfect de echilibru pe cele trei axe. Daca schimbi datele problemei , trebuie sa o iei de la capat cu TOATE calculele . La fel si pentru autoturisme .

Problemele nu se pun sa pleci de pe loc sa sa franezi usor in linie dreapta aia faci si cu bicicleta daca te tin picioarele. Iar daca remorca are sitem de franare independent, franezi cu "spatele" si nu te doare.
Problemele apar cand , pe langa momentul de rasucire in jurul perpendicularei verticale pe centrul de greutate (momentul fortelor centrifuge, ala care ne da alunecarea laterala) apare un moment de rezistenta sau de tractare actionand in punctul de remorcare , moment care este amplificat de bratul fortei respective masurat intre punctul de tractare si punctul calculat al "centrului de greutate" care e cam mare raportat la restul dimensiunilor, vreo juma din lungimea masinii.
De aia ziceam ca robocap ar trebui sa incerce frana de motor in curba cu bmw-ul in spate , ca sa nu mai incerce si altul schema.
Mircea104901
Daca tot mi-ati sters postul.... care, culmea, desi e funny, era la subiect... cred ca trebuiau sterse mai multe posturi de pe aici, si nu creat topic nou cu explicatii "savante". Ma rog, in cele 4D in care ne scaldam, legea lui Newton a functionat destul de bine pana acum. Si tot in cele 4D exista favoritisme si nepotisme care nu pot fi explicate de legi.
Noi sa fim sanatosi!
ozz86651
QUOTE
ai Tir-ul ala e calculat pentru distributia greutatii intr-un fel, asa cum iese el din fabrica. Adica are "toate alea" calculate pentru a respecta compromisul perfect de echilibru pe cele trei axe. Daca schimbi datele problemei , trebuie sa o iei de la capat cu TOATE calculele . La fel si pentru autoturisme .


Capul de tir functioneaza in siguranta pe sosea si singur, si cu remorca goala, si cu 2t incarcatura in remorca, si cu 30t, si cu 2 remorci in spate. Cam universale calculele astea.
f1anatic
Vai si vai. Si iarasi vai !
Subareii au intrat in panica cit poate sa traga iubita lor masina !
Acum se pune problema daca poate sau nu sa traga o barca de 500 kg ?
Asta dupa ce tot ei ne scoteau ochii acum vreo citeva luni cu un Subaru STI care tracta un TIR ?
http://throttleblips.dailyradar.com/video/...w-subaru-trekt/
Chiar ati uitat videoclipul asta ? Si cit ne-au scos ochii ca ce bun si atot puternic este Subaru ?
Trageti mai flacai barca...ca daca trage TIR-ul de 30,000 kile, trage si barca de 500 kg!

Morala: fraierii sint cei care s-au angajat in conversatie (adica si eu). Nu cei care au ridicat problema in primul rind ! rolleyes.gif


PS: 2700 lbs adica cca 1200 kg (pagina 15/19)
http://www.subaru.com/content/downloads/pd...009_outback.pdf
GLC120
f1anatic, tu ai experienta mare si nu intri in panica asa usor.

Spune-ne te rog daca armula e un baiat de treaba ne recomanzi sa tractam cu Outback Diesel o remorca franata de 1700 kg (atat scrie la noi in acte). E vorba de o activitate frecventa, nu de 20 km in mod exceptional o data la 5 ani.

Din nou repet intrebarea referitoare la modalitatea de calcul pe care o utilizeaza producatorii sau existenta vreunui standard international, ca si despre performantele care trebuie asigurate in cazul tractarii.

Lucian107416
QUOTE (GLC120 @ Apr 12 2010, 02:50 PM) *
Spune-ne te rog daca...ne recomanzi sa tractam cu Outback Diesel o remorca franata de 1700 kg (atat scrie la noi in acte). E vorba de o activitate frecventa, nu de 20 km in mod exceptional o data la 5 ani.

La cat de reusit e ambreiajul de pe dieselurile Subaru, eu nici n-as lua in calcul o asemenea varianta deocamdata.
laurentiu
Mie mi se pare ca va agitati degeaba. Ca sa stabilesti masa care poate fi tractata trebuie facute niste calcule complexe, calcule care, citind toate parerile, ne depasesc pe toti. Pentru asa ceva in interiorul fiecarei firme sunt niste baieti in halate albe cu multe pixuri in buzunarul de la piept care isi solicita neuronii. Sunt foarte multe lucruri de care trebuie sa se tina cont si care se leaga intre ele.
Asadar, daca aia imi zic ca masina mea poate tracta o remorca de 1000 de kg cu tot cu incarcatura si cu sistem de franare, ii cred pe cuvant, pentru ca, cel putin in privinta asta sunt (mult) mai destepti decat mine. Daca imi spun ca pot tracta 500 kg fara sistem de franare, iarasi ii cred. Parerea mea e ca e suficient sa tii de ce scrie in cartea tehnica a masinii. smile.gif
pista
CITAT(f1anatic @ Apr 12 2010, 01:25 PM) *
PS: 2700 lbs adica cca 1200 kg (pagina 15/19)
http://www.subaru.com/content/downloads/pd...009_outback.pdf

Masinile facute in America cu logo japonez sunt capabile de 1200kg.
A mea facuta in Japonia e capabila de 1800kg. Scrie in talonul masinii sau daca vrei chiar in COC.

P.S. Propun sa iei masini fabricate in Japonia. teehee.gif
GLC120
QUOTE (pista @ Apr 12 2010, 08:23 PM) *
Masinile facute in America cu logo japonez sunt capabile de 1200kg.
A mea facuta in Japonia e capabila de 1800kg. Scrie in talonul masinii sau daca vrei chiar in COC.

P.S. Propun sa iei masini fabricate in Japonia. teehee.gif


Poti sa iei si masini facute acolo. Bagi vreo 20,000 de dolari in cateva mici accesorii si juri ca e masina originala!
Acesta e adevarul tehnic in toata splendoarea rolleyes.gif dar raspunsul oficial va fi ca in America sunt reguli mai stricte si mai stiintifice de calcul. Ce ne facem daca e si asta adevarat ??
JohnSA
QUOTE (f1anatic @ Apr 12 2010, 01:25 PM) *
Vai si vai. Si iarasi vai !
Subareii au intrat in panica cit poate sa traga iubita lor masina !
Acum se pune problema daca poate sau nu sa traga o barca de 500 kg ?


Adevarul ca noi visam cam asa ceva fara probleme vreo 200.000 km (legenda era frumoasa):



Si ce am primiiiiit ! Da ce .... am primiiiit !!! Mare.

Oricum , primul gand atunci cand am vazut reclama aia (mincinouasa) la noul Outback tractand un aeroplan a fost : Bai, tu-ti dai seama cum ii pute lu' ala in masina ? Si realizezi ca se duce direct in service sa achite din banii lui un kit ambreiaj nou dar la fel de competent ?

Help: rog un admin sa stearga postul precedent : sunt prea multe butoane si a iesit cum mi-a iesit.


Click to view attachment

Mircea104901
JohnSA - misto poza smile.gif E agregatu' din dotare? biggrin.gif
James Kilowatt
Eu cred ca aici sunt doua discutii amestecate: Cat se poate si cat e legal.

De putut se poate mult. Aici e un exemplu personal de remorca tractata cu un getz de 1200 kile si 88CP.
http://masini.ro/forum/index.php?s=&sh...st&p=279839

Remorca a fost umpluta pe rand cu 30m2 de parchet la 12mm grosime, sau 30 saci de moloz de aproximativ 35-40kile bucata. Do the maths, cu tot cu remorca se sare de 2t.
Legal nu e, daca sunt intrebat la tribunal neg ca am calcat pe drumuri publice incarcat asa ... insa de putut se poate .... pe circuit whistling.gif Si nu moare nimic in cateva sute de km. Probabil ceva moare daca faci sportul asta saptamanal timp de 10 ani. Masina respectiva e inca in viata si in plina forma, cateva luni mai tarziu a fost pusa pe dyno unde a scos putere mai mare decat in carte. Iar acum o luna a trecut cu brio controlul tehnic thumbsup.gif
GLC120
James esti un matemagician banuiesc.

Cei 30 de saci de moloz sunt mai grei decat 30mp de parchet. Te credem pe cuvant deci 30x40=1200 kg. Vrei sa spui ca remorca goala are 800 kg ?
JohnSA
QUOTE (Mircea104901 @ Apr 13 2010, 09:56 AM) *
JohnSA - misto poza smile.gif E agregatu' din dotare? biggrin.gif


Nuuu, nici vorba. E pe bune visul . Al meu ambreiaj s-a "uzat din cauze normale" sub 15000 km fara sa fi tractat sau carat ceva si nici Transalpina macar nu am apucat si eu sa o incerc . A trebuit sa-l platesc si sa inteleg ca la re' cu fiabilitatea si rezistenta legendara, asa ca nici nu am avut prin cap vreodata sa folosesc masina asta la altceva decat carat copilul la ski si inapoi. A vazut ce-i drept si niste sacose de la Carrefour, dar cam pana aici am curaj data fiind experienta de "anduranta".
GLC120
Umbla vorba la noi la club ca in mai multe randuri ai plecat de la Carrefour cu 5-6 carucioare pline cu bere legate de masina.

Inteleg ca le-ai adus inapoi a doua zi, dar chiar "utilizare normala" !? unsure.gif
James Kilowatt
QUOTE (GLC120 @ Apr 13 2010, 11:06 AM) *
James esti un matemagician banuiesc.

Cei 30 de saci de moloz sunt mai grei decat 30mp de parchet. Te credem pe cuvant deci 30x40=1200 kg. Vrei sa spui ca remorca goala are 800 kg ?


Nope, sacii de moloz au fost doar "itemul" cel mai greu. Pe langa ei au mai fost niste mizilicuri... de ex 8 usi cu tot cu cadre taiate cu circularul ca sa incapa, vreo 15m2 de faianta+gresie, o cabina de dus din caramida "atomizata", o vechitura de masina de spalat si alte prostii. Imi aduc aminte de greutate pt ca functie de ea am platit la groapa de gunoi... si a fost cu cantec, am fost pe punctul sa ma iau la baiate cu aia de acolo. Pe internet scrie ca iau 2m3/luna iar acolo nu voiau sa ia decat 0,5m3 de deseuri de constructii... si 1.5m3 de alte prostii, iar eu eram sensibil peste cei 0.5m3. Nu stiu cat cantareste 1m3 de moloz sau gresie da' e greu al naibii. Cand am fost sa vb cu sefu' am inceput sa ma imbrancesc cu flamandu' de la intrare care o facuse pe desteptul.
Pana la urma, cu regulamentul in mana au gasit alt motiv sa nu mi le ia: molozul/tencuiala si caramizile sparte trebuiesc triate separat. Daca spargi deci un perete, trebuie sa razi tencuiala de pe caramizi ca sa ti le accepte. Pana la urma tot cu turcii m-am inteles mai bine... oricum, o amintire de neuitat whistling.gif
GLC120
OK acum am inteles. Cand te hotarasti sa vinzi Getz-ul tunat da-mi un telefon. Il inmatriculez in Bulgaria si imi fac firma de tractari auto specializata pe distante scurte si teren plat. Sa vezi ce spume o sa faca aia cu Patroalele.
James Kilowatt
Corect, ca sa iti duci barca de doua ori pe an la garla trebuie sa iti faci firma de tractari. Asa, numa' ca sa faca spume si aia care inchiriaza patroalele.
GLC120
james ai perfecta dreptate numai ca aici eram soferi diferiti. Unul cu barca si Subaru, cateva sute de metri pana la apa sarata, celalalt fara barca verymad.gif dar deschis la oportunitati de afaceri, respectiv Getz-ul si tractarile contra cost, dublu noaptea, triplu sarbatorile legale.

Altfel raman la parerea ca masele maxime ale remorcilor sunt mai mult marketing si pentru situatii de urgenta, ca sa nu fii pasibil de pedeapsa in cazul unui control. Unul din exemple ar fi masa maxima pentru remorca fara sisteme de franare care este identica la masinile din semnatura: 750 kg. Probabil ca in calcul nu conteaza, masa masinii, sasiul separat, motorul, reductorul... Daca e facuta in Japonia, merge cu motorina, si are si peste 4.5 m lungime...e acelasi coeficient. blink.gif E logic!

Serios vorbind daca poti duce remorca X cu masa din talon, in siguranta pana la Constanta intr-o zi cu trafic normal din luna martie unsure.gif s-ar putea sa fie mult mai distractiv pana la Brasov intr-o zi de week-end in ianuarie, chiar daca soseaua e uscata. Deci ca si cu off-road-ul fiecare face cat il taie capul cu banii si siguranta lui.

Rebel
@JohnSRL,

Stimabile, daca chiar voiai sa iti sustii teoria tacerii o faceai... tacit, nu postai un reply inept.

Si nu, nu este necesar sa incluzi propria-ti experienta in eronata-ti perceptie despre altul... John... smile.gif Sau trebuie sa spun mai mult?

Frustrarile sunt parte a procesului de emigratie, nu cred ca pot fi negate, numai ca vezi tu, astea au fost cu multi multi ani in urma, nu mai exista de mult. Referitor la trauma, ce sa zic, daca putem defini drept trauma posibilitatea de a realiza aici mai mult decat in cateva vieti acolo atunci accept definitia cu bratele deschise si chiar sunt avid sa mai "sufar" de pe urma ei. biggrin.gif

In ceea ce priveste consumatorul si societatea la care te referi, ai gresit destinatarul stimabile, personal sunt foarte transant si direct, cand am avut ceva de spus despre societatea asta am spus-o; sincer, aici ai nimerit-o ca nuca in perete.

Nu in ultimul rand, ti-am spus ca esti paralel si nu te documentezi, prin urmare te-am trimis la citit. Precum vezi, am stat in parametrii impusi de regulament fara sa fac referire catre viata ta personala, catre esecurile tale, invidia care te roade sau frustrarile pe care le ai. Sincer, nu ma intereseaza catusi de putin persoana ta, masina ta, viata ta. Eu ma rezum la a discuta despre subiect in sine si atat. Daca esti paralel cu subiectul te combat si te trimit sa te documentezi, insa am bunul simt de a nu trece niciodata bariera personala.

Referitor la subiect, inca o data, nu stii nimic, am constatat ca nici tu si nici acolitii tai nu intelegeti engleza pentru ca dovezile sunt acolo iar filmele explica perfect ce conteaza si ce contribuie la towing. Din pacate, nu sunt in posesia unor materiale educative in limba romana ca sa le pun la dispozitia voastra.

Ah! Si nu, nu te pricepi aproape deloc la imbinat texte preluate din alte surse. Mai exerseaza.
GLC120
Armula draga, degeaba te prefaci ca nu citesti toate posturile, nefiind la nivelul tau...

Aici e un forum de masini si daca ti se spune ca esti varza si toate cunostintele tale sunt generalitati preluate din filme si brosuri facute ca sa-si vanda unii masinile nu trebuie sa o iei personal.

Doi la mana: jumatate din frazele tale arata clar ca cel mai iubit lucru pe care ti-l poti cumpara TU cu Mastercard este oglinda. Deci nu M-ul nici Jaguarul ci doar oglinda. Towing capacity: ZERO BARAT. Aici chiar va potriviti.

Trei la mana: Daca alde Ford te si plateste atunci isi merita soarta.
Aceleasi generalitati pufoase si penibile. Cred ca daca ii scriai poezii lu' Nea Nicu in urma cu 30 de ani aveai mai mult succes. Esti complet paralel cam cu orice subiect despre care aberezi pe aici. Iti doresc sincer sa ai 15 ani pentru ca daca ai mai mult esti deja irecuperabil.

"1. Ford nu este in faliment. Ford sta atat de bine incat prea putini pot tine cu el in momentul de fata. Voi incerca mai tarziu sa vin cu ceva scan-uri daca am timp. Vanzarile Ford au crescut foarte mult inn ultima perioada si este vazuta ca singura firma care a reusit sa stea pe propriile picioare fara sa ceara bani de la Guvern. Asta apropo de banii tai, Ford nu a luat nici un ban de la nimeni, singura sa cerere a fost pentru o linie de credit , daca este nevoie.
2. De trei ani Ford introduce in fiecare an noi modele de masini si noi tehnologii. O mare parte din venit se duce in investitii pentru noi modele.
3. Ford este unul dintre liderii pe plan mondial in ceea ce priveste investitiile in fabrici si mediu inconjurator. In afara faptului ca sunt singurii cu fabrici care au plantat pomi si verdeata peste tot inclusiv acoperisuri, ei sunt cei care au venit pe piata cu noi inventii in ceea ce priveste componentele Eco care echipeaza deja cateva din masinile lor.
4. Ford cand spune "Built Tough" nu minte. Voi reveni cu filme si dovezi."

Rebel
Evident, subiectul este strain pentru foarte multa lume, dar asa de amorul artei si pentru ca am promis:
Click to view attachmentClick to view attachment
Click to view attachmentClick to view attachment
Click to view attachmentClick to view attachment
Click to view attachmentClick to view attachment


European towcar of the year 2000: Opel Zafira
Click to view attachment

European towcar of the year 2003: Peugeot 307 2.0HDi
Click to view attachment

European towcar of the year 2007: VW Touran 1.4TSi
Click to view attachment

European towcar of the year 2008: Citroen C5
Click to view attachment

European towcar of the year 2009: Skoda Superb
Click to view attachment

European towcar of the year 2010: Jaguar 3.0D
Click to view attachment

James Kilowatt
Hai sa va zic ce-am invatat cand am vandut getzul, ala care tragea doua tone:
Nenea care facea controlul tehnic m-a intrebat daca vreau sa fie carligul pentru remorci peste sau sub 750kile. M-am uitat la el ca o blonda si i-am spus ca habar n-am, si ca probabil scrie in hartii, nu pricepeam intrebarea. Nu scria nimic in hartii.

Cica tehnic e tot una, insa daca in acte e dat sub 750kile, "nu se pune". Daca e dat peste 750kile, atunci controlul tehnic trebuie facut anual, nu la fiecare doi ani. Cum faceam controlul pentru inmatriculare, si tot acolo se da si formularul pentru inmatriculare, era deci momentul bun sa aleg sau sa schimb incadrarea.
Asta e singura diferenta. Scrie doar pe certificatul de control "carlig remorca peste/sub 750 kile si asta e tot, anul urmator cand te duci verifica ce scrie acolo si stiu daca capeti pe un an sau doi.

Tipul care care a cumparat-o era cu mine, asa ca a ales varianta "sub 750 kile", si gata. Acum e trecut in acte "sub 750kile", si face controlul tehnic la fiecare doi ani. Deci ca e "omologat" sub sau peste 750kile, se face fix din pix.

Insa asta ma face sa revin la ce spuneam mai devreme.... intre ce se poate si ce scrie pe hartie uneori exista diferente, fara sa fie justificate tehnic.
TransAsist
Buna,

Exista un serviciu ce iti ofera Asistenta Daune, Tractare Gratuita fara numar de kilometri si Masina de rezerva in mod gratuit la un pret de doar 49lei/an.
Acest produs se numeste TransAsist si este vandut in exclusivitate de catre Transilvania Broker.

Daca doresti sa afli mai multe intra pe site-ul TransAsist:
https://goo.gl/2KbG7K
OCTAN_95
Am incercat sa caut mai multe informatii legat de servicii/costuri, etc...am dat de directii "blocate"
Sa fie cumva o problema de sistem?

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2017 Invision Power Services, Inc.