Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Octavia 2 FL 1.6 CR-TDI\1.9 PD-TDI sau Seat Leon 1.9 TDI
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
dzaraider
Salutare,
Cred ca sunt printre cei mai noi utilizatori ai acestui forum. Am apelat la voi pt a ma ajuta in a face o decizie. undeva mai pe la sfarsitul toamnei o sa imi schimb si eu masina actula (logan 1.4) si am nevoie de nishte sfaturi pentru a lua decizia corecta. Avand in vedere ca fac aprox 30.000 de KM ce masina din cele enumerate in titlu(Octavia 2 FL 1.6 CR-TDI\1.9 PD-TDI sau Seat Leon 1.9 TDI) imi sugerati? Mai tineti cont va rog si de faptul ca am de gand sa tin masina vreo 7 ani. Daca se poate sa si argumentati alegerea ar fi super. Multumesc anticipat.
DORU
Bine ai venit pe forum !

Pt a-ti putea oferi o solutie buna pt tine, am nevoie sa ma ajuti cu cateva precizari:

1= cati km rulezi anual ?
2= ce stil de conducere ai ?
3= masina va fi singura din familie ?
4= de ce buget dispui ?

Numa bine !
dzaraider
Ms pt ajutor.
Ca sa iti raspund la intrebari:
1. 30.000 km
2. normal mai spre sportiv(rareori am chef de "cruising")
3. o sa fie a doua masina din familie
4. cam 17000 E
Ma gandeam pt O2 echiparea business si pt leon echiparea style.
T u d o r
Bine ai venit pe forum. smile.gif

Esti fixat pe marcile astea sau se pot recomanda si altele?

Fiind doua masini diferite ca si gabarit desi impart aceeasi platforma, cred ca cel mai important aspect de care ma leg e cel al utilitatii. Pentru oras ti-as recomanda Leon pentru ca e mai mic. Care e prima masina a familiei? 1.6 e mai modern decat 1.9 dar din teste zic unii ca nu ar mai fi la fel de vivace. Oricum pentru un condus sportiv TDI nu. biggrin.gif Adica diesel nu in general. S-ar putea sa te aranjeze mai bine 1.8 TFSi care cred ca e cam la acelasi pret. Si DSG. smile.gif Consumul nu e chiar asa de exagerat incat sa conteze la 30000 km/an in conditiile in care poti da 17000 euro pe o masina.
dzaraider
Sal,

Ce pot sa zic nu sunt fixat pe marcile astea doua, sunt deschis la orice sugestie, doar ca mi-au cam facut cu ochiu masinile astea doua. Masina o sa fie folosita cam in proportie de 50% in oras, 40% in afara localitatilor si 10% in afara tarii. Momentan nu e decat o masina in familie si anume Logan de 1.4 care o sa ramana ca a doua masina. Cand am zis mai spre sport ca stil de condus am vrut sa spun ca imi place sa cam fac depasiri si imi place sa merg des pe serpentine la o viteza un pic mai mare decat ar fi normal (sau confortabil pentru pasagerii din spate) in rest nu am obsesii de tip liniute la semafoare sau alte chestii de genu asta. Cu un Leon ce ma mai distrez(cand mi-l mai da cumnatu meu) cu un still mai sportiv de condus ca de Logan nu prea se pune problema condusului sportiv. Am facut un test drive si cu un leon Cupra cu cutie DSG si motor pe benzina si mi-a placut chiar foarte mult dar nu am bani de unul si imi place mult si leon-ul cu motorul pe care il are cumnata-miu 1.9 TDI.
G e o r g e
conteaza cei 2-5% care ii papa in plus la 100km un benzinar ? daca da atunci 1.9TDI. daca nu 1.8TFSI cu DSG!
DORU
QUOTE (dzaraider @ Mar 31 2010, 02:44 PM) *
Ms pt ajutor.
Ca sa iti raspund la intrebari:
1. 30.000 km
2. normal mai spre sportiv(rareori am chef de "cruising")
3. o sa fie a doua masina din familie
4. cam 17000 E
Ma gandeam pt O2 echiparea business si pt leon echiparea style.



Daca Logan 1.4 ramane in familie, putem presupune ca un carat de bagaje, piata, drumurile la tara ii voi reveni acestuia.
Daca in concedii vei folosi noua masina, atunci Leon iti ofera spatiu mai mic decat Octavia 2, dar o suspensie mai sportiva, ceea ce iti va placea pe serpentine.
In privinta motorizarii, la 30.000km anual este normal sa alegi un diesel. Dintre 1.6 CR sai 1.9 PD iti recomand sa mergi pe ultimul.
Cilindreea mai mare si vana specifica PD-ului te vor ajuta si pe serpentine smile.gif In plus, un tuning pe 1.9 aduce un castig important.

Daca as fi vanzator, ti-as recomanda 1.9 PD indiferent de marca ce-o vei alege in final.
T u d o r
Nu stiu cati ani ai dar daca esti mai tanar cum presupun eu ca esti, uita-te si la Honda Civic hatch. Pentru un tanar masina asta e ca o injectie cu adrenalina chiar de la prima privire. E destul de rigida dar pentru un condus mai sportiv asta e un avantaj.
De asemenea Mazda 3 e o optiune buna. Si Lancer are oferte bune in perioada asta daca e sa ne luam dupa site-ul lor.

Oricum daca nu e masina de familie numeroasa nu are sens sa te incurci cu portbagajul imens al Octaviei. Un hatchback e de ajuns, eu am avut Peje 307 si am facut destule calatorii cu familia si nu m-a "strans" spatiul de depozitare.
DRAGOS
Eu am plimbat de curand un prieten posesor de leon 2,0 TDi 140cp . Dupa cateva ture, mi-a ramas in minte replica: "nici nu-mi mai vine sa ma urc in leon"
Civicul pe de alta parte e o masina care fie iti place, fie o urasti. La 17 mii de euro poti lua modelul 1,8 benzina facelift sau 2,2 diesel fara facelift ramase pe stock. Diferentele sunt foarte mici intre facelift si non-facelift...daca iti place diesel-ul atunci as lua 2,2-ul,

Dintre cele 2 eu as lua leon-ul, 1,9 daca chiar conteaza consumul, sau 1,8T, neaparat DSG, daca 2-3l in plus nu sunt o tragedie. Octvia mi se pare inutil de mare pentru o familie normala. Te poti descurca foarte bine cu un hatchback compact.
dzaraider
Ms tuturor pentru proptitudine si ajutor,
TUDOR ce pot sa zic decat "gand la gand" chiar aseara am fost la un test drive cu un lancer 2.0 D si a fost super din cate am putut eu sa imi dau seama pe ruta scurta de test drive, singura chestie care nu ma incanta asa mult e interiorul care, din punctul meu de vedere, e mai urat si mai prost calitativ un pic fata de O2 sau leon.
M-ati pus pe ganduri ce pot sa zic, o sa ma interesez si de Honda Civic si Mazda 3 dar sigur o sa merg pe diesel la recomandare lui DORU si mai ales ca imi cam plac dieselurile smile.gif.
getodac
QUOTE (dzaraider @ Mar 31 2010, 03:50 PM) *
Am facut un test drive si cu un leon Cupra cu cutie DSG si motor pe benzina si mi-a placut chiar foarte mult dar nu am bani de unul si imi place mult si leon-ul cu motorul pe care il are cumnata-miu 1.9 TDI.


Esti sigur ca era leon cupra si nu FR?!
Cupra nu are decat o singura motorizare pe benzina 2.0 TSI cu cutie manuala 6 trepte.
Eu iti recomand Leon sau Civic, doua modele de care te indragosteti inevitabil dupa un drive test si nu stiu daca te incadrezi in buget dar ar trebui sa vezi care este oferta si la Golf 6, Octavia e mare si urata.
Multa inspiratie in alegerea ta. thumbsup.gif
James Kilowatt
Eu zic ca nici la skoda nici la civic nu merita sa te incurci cu diesel. Ambele ofera benzinare de exceptie, si in privinta performantelor, si a consumului. Si ambele au diesele... asa si asa, nu tocmai cele mai tari la categoria lor.
Eu am optat pt benzinar desi in curte aveam diesel, deci nu sunt un petrolhead smile.gif
dzaraider
Getodac, ai dreptate era FR, sorry
O sa ma interesez si la VW dar nu cred ca o sa ma incadrez in buget la ei. Trebuie sa ma mai documentez in legatura cu civic-ul dar ma tenteaza...
T u d o r
Verifica si ofertele la benzinare, nimic nu se compara cu sunetul unui motor in ture inalte. Nu te lasa pacalit de punch-ul dieselului, e pe plaja foarte redusa de turatii. TSi-ul iti da putere si cuplu pe 4000 ture, fa un drive test si te vei indragosti. In plus ai liniste in masina si nici o vibratie. smile.gif 1.8-ul Honda se limiteaza la 7000 rpm, sa vezi ce inseamna asta din punctul de vedere al adrenalinei. smile.gif Si daca ai urmarit topicul lui Dragos despre masina lui ai vazut cu siguranta ca se pot si consumuri indecent de mici. smile.gif

Fiind tanar iti recomand cu incredere Civic-ul (are portbagaj de vreo 400 litri, unul dintre cele mai mari din clasa lui) iar plansa de bord te va convinge de la prima privire.

Lancer-ul e intr-adevar mai saracut dpdv al calitatii interiorului dar e o masina biuna, am condus si eu aceeasi versiune ca si tine si mi-a placut cum sta pe drum.
dzaraider
Am fost acum pana la o reprezentanta honda pe expozitiei...ca in aceeasi zona am si eu locul de munca si m-am programat la un test drive(cel mai probabil cu 2.2D, i-am zis ca daca nu au cum sa o aduca aici pt mn, pt ca e la alta reprezentanta fac si cu benzina testul), m-am urcat intr-un civic din show room si indradevar bordul(defapt interiorul cu totu) e super modern si foarte frumos. Abia astept testul o sa va anunt cum a fost.
M-am uitat si la mazda pe site si mi se pare un pic prea scumpa mazda 3....o sa ma duc intr-o zi pana acolo totusi ca sa vad ce oferte ar putea sa imi faca iar de lancer chiar daca interiorul nu e la fel de calitativ ca la O2 sau civic sau leon, imi place forma exterioara foarte mult.
Singura problema e ca inca ma atrag foarte mult si masinile din titlu:)
Mircea104901
Motorul de 2,2 diesel de la Honda e un deliciu. Cu cel putin 2 clase peste celebrele TDIuri (ca sunt CR sau PD nu conteaza).
dzaraider
mai am o intrebare legata atat de masinile din titlu cat si cele recomandate de voi...pe o perioada de 7 ani avand in vedere numarul de KM anuali care o sa se parcurga(cam 30.000)care din masini o sa fie mai ieftin de intretinut?
10x pt ajutor.
T u d o r
Pe 7 ani probabil ca marcile japoneze pentru ca in principiu sunt mai fiabile. Costurile de intretinere difera de la dealer la dealer. Iti dau un exemplu: la Peugeot, in Bucuresti e crima servisarea, in Valcea era cea mai ieftina dintre toate marcile.

Oricum faptul ca japonezele au garantie 3 ani integrala e un alt atu. Pe la VW & rudele garantia in principiu acopera doar ce s-a dovedit in timp ca nu se poate strica. biggrin.gif Idem la francezi si restul de nemtalai. Daca vrei sa tii masina 7 ani te poti uita si la Auris cu precizarea ca nu e chiar sportiva ci mai degraba o familiala confortabila.
iulian_1976
QUOTE (dzaraider @ Apr 1 2010, 12:59 PM) *
mai am o intrebare legata atat de masinile din titlu cat si cele recomandate de voi...pe o perioada de 7 ani avand in vedere numarul de KM anuali care o sa se parcurga(cam 30.000)care din masini o sa fie mai ieftin de intretinut?
10x pt ajutor.


Octavia 2,1.9 PD-TDI motorizari Vag cu peste 15 ani de expierenta in spate . thumbsup.gif
7 aniX30 de mii de km = 210 mii de km. In km acestia cred ca trebuie sa te interesezi si de fiabilitate.

Pe Octavia 2,1.9 PD-TDI extracheltuieli maxim probabile un ambreiaj/volanta si poate o turbina,pica dupa 120 de mii de km aprox.;turbina se mai curata si poate duce peste 200 de mii de km.
Depinde mult in ce regim va fi folosita de obicei rumanul o foloseste tdi ul ,,buna la toate,, la servici zilnic merge 4 km si opreste apoi iese extraurban la sfarsitul saptamanii cat inseamna in Romania termenul de extraurban desigur thumbsup.gif

In cazul japonezelor trebuie sa iei in considerare pretul pieselor&timpul in asteptarea lor& cunostintele tehnice din serviceuri.
DORU
Ma raliez si eu ideii ca VAG are un mic plus pt knowledge in RO si deci pe 7 ani sansele sa rezolvi facil orice problema cresc.
dzaraider
In alte cuvinte avand in vedere perioada pe care vreau sa tin masina imi sugerati ca cea mai buna varianta ar fi tot cu masinile nemtesti (skoda, seat, VW). Si cu turbina(off-topic)...ca tot veni vorba...pana la urma cum se strica mai rpd daca mergi mai agresiv cu masina sau daca mergi subturat cu ea? ca nu prea m-am lamurit...din cate stiu eu cel mai repede se strica daca accelerezi puternic de la turatii foarte mici
pmhoria
La turbina e bine sa eviti acceleratiile bruste cand motorul nu e incalzit si mai important e sa eviti mersul subturat .. aka mers la consum. Ce castigi la consum o sa dai pe turbina, curat EGR ..... si alte aspecte. Cel mai ok e ca atunci cand schimbi sa cazi cu turatia motorului tot in zona de cuplu (peste 2000 de ture de obicei). Si cauta sa te uiti la un motor care are ceva istorie in spate mai ales ca tu vrei sa iei masina pe 7 ani. De la VAG poti sa alegi linistit 1.8T (favoritul meu) sau 1.9 TDi. Plus ca acceleratia la 1.9 TDI e mai "brutala" decat la 1.6 TDI CR. Dezavantaj cum au zis si colegii ar fi ca e mai zgomotos si are vibratii sesizabile si in habitaclu. Bafta la alegere
simpson
Omul a apelat la forum pt a fi incurajat in decizia lui.Cea mai buna masina pentru tine este Octavia TDI.
iulian_1976
QUOTE (dzaraider @ Apr 2 2010, 12:11 PM) *
In alte cuvinte avand in vedere perioada pe care vreau sa tin masina imi sugerati ca cea mai buna varianta ar fi tot cu masinile nemtesti (skoda, seat, VW). Si cu turbina(off-topic)...ca tot veni vorba...pana la urma cum se strica mai rpd daca mergi mai agresiv cu masina sau daca mergi subturat cu ea? ca nu prea m-am lamurit...din cate stiu eu cel mai repede se strica daca accelerezi puternic de la turatii foarte mici



Off T :La mersul subturat o rezolvare simpla s a gasit curatarea turbinei;curatarea turbinei forjand o extraurban tine de legendele urbane auto rolleyes.gif .
O curatare prin demontarea ei la aprox.80_100 de mii de km este optima.

Cel mai rapid se uzeaza in drumurile foarte scurte urbane coroborat cu oprirea brusca a motorului.
Cazul al doilea dupa o forjare puternica sau un drum extraurban lung coroborat tot cu oprirea brusca a motorului.
Lasati masina sa functioneze la ralanti cateva minute inainte de a opri astfel prelungiti viata turbinei.

Turbina se strica iremediabil datorita diferentelor mari de temperatura la care ea lucreaza raportat la temperatura exterioara ;odata dus axul ei poti incerca orice solutie ,,urbana,, singura solutie este inlocuirea ei.

OnT: 1.6 TDI CR este relativ nou pentru a nu avea eventuale deziluzii mai bine il eviti rolleyes.gif

dzaraider
Hristos a inviat!
Am fost astazi la honda si am facut testul cu Civic 2.2D, mi-a placut foarte mult si intr-adevar trage mai bn ca 1.9 TDI de pe seat leon(are si cva caluti in plus ce-i drept si cuplu). E adevarat ca e rigida da nu m-a prea deranjat...cel putin nu pe parcursul testului. Am mai primit un telefon de la un dealer mitsubishi tot din zona si mi s-a spus ca o sa apara p lancer in septembrie o motorizare 1.8 140 CP diesel(cel de 2.0 a fost retras de pe piata) si asi vrea sa astept pana atunci sa fac si cu aia un test pentru ca imi place mult si lancer-ul:D. Voi ce parere aveti? Merita asteptarea? eu sunt de parere ca merita...
AZAZEL
sa te interesezi pt motorizarile de peste 2 litri si de impozitul anual si de taxa de prima inmatriculare sau cum se mai numeste ea acum mai ales daca motorul e euro 4.
de asemenea, daca lancer va veni la toamna cu un motor nou diesel de 1.8 va trebui sa fii sigur ca nu va avea o promotie pt inceput in sensul ca cei de la mitsu vor tine la pret. in general, promotiile bune sunt pt masinile care sunt pe stoc.
ca sa mai stai sa treaca aproape un an pt promotii, cred ca imbatranesti.
DORU
La Skoda modelele MY2010 sunt Euro5 thumbsup.gif
dzaraider
DORU, scz pt intrebarea care o sa ti-o adresez(poate e stupida) dar...Cum recunosc modelele MY2010? Tu ce zici merita asteptarea pt motorizarea noua d la lancer sau sa ma duc la Skoda pe 1.9 TDI? m-am cam hotarat pe skoda avand in vedere perioada p care o sa tin masina si nr de km anuali.
James Kilowatt
Daca o sa tot astepti motorizari noi, nu o sa-ti mai iei niciodata masina, o sa tot astepti pana se termina petrolu' biggrin.gif

Decat 1.9 TDI, mai degraba 1.4 TSI! Are 20CP in plus si sunt sigur ca nu consuma cu mult mai mult. Si e mult mai silentios si mai fun....
AZAZEL
1.4tsi este mai puternic, mai rapid mai cum vrei tu.
motorul este si mai usor si apoasa f putin pe puntea fata. masele vor fi mai bine asezate fata/spate, masina va fi mai dinamica.
1.4 tsi este si mai ieftin parca si asta poate compensa cu consumul mai mare.
taxele, rca, totul este mai ieftin la 1.4 tsi.
o idee buna
Tarabostes
Am facut acum ceva timp drive test cu Golf de 1.9 TDI 105 CP si 1.4 TFSI 122 CP (preturi similare) As lua TFSI cu ochii inchisi, mai ales ca din ce zice lumea nici consumul nu e de speriat. Probabil cel de 140 CP e si mai fain.
James Kilowatt
Eu sunt sigur ca 1.4tsi chiar are un conscum chiar f bun. Eu am motorul de 1.8, pus pe o masina mai mare si mai grea si tot consuma f bine la modul real, nu cifre de carte.
1.4 pe octavia cred ca se bate de la egal la egal cu un diesel.
DORU
QUOTE (dzaraider @ Apr 8 2010, 09:59 PM) *
DORU, scz pt intrebarea care o sa ti-o adresez(poate e stupida) dar...Cum recunosc modelele MY2010? Tu ce zici merita asteptarea pt motorizarea noua d la lancer sau sa ma duc la Skoda pe 1.9 TDI? m-am cam hotarat pe skoda avand in vedere perioada p care o sa tin masina si nr de km anuali.


Dupa talon, sau dupa anul de fabricatie. Ce este produs dupa iunie 2009 este MY2010 la Skoda.

Nu am recomandat ALTECEVA decat ceea ce s-a precizat in titlul topicului pt ca ma gandesc ca ai facut un mic studiu inainte pe piata.
Dar da, as alege si eu 1.4TFSI in locul unui 1.9TDI-PD oricand !
simpson
Dar o Skoda tedeii nu recomandati ? va rog !
Tarabostes
Fara misto, economic vorbind cred ca Octavia 1.9 TDI este cea mai buna alegere. Sunt 100% convins ca isi pastreaza cel mai bine pretul in categoria ei, iar cand dupa 3 ani si 100.000KM pierzi 10.000 de euro doar pt ca masina e pe benzina si nu vorbeste germana, argumentul capata alta valoare.
simpson
deci nu existe alternative, deci nu exista versus.
dzaraider
In primul rand vreau sa multumesc tuturor pt ajutorul acordat.Alegerea pe care am luat-o este Octavia 2 FL 1.9 TDI echiparea business. Am facut aceasta alegere deoarece si-a demonstrat fiabilitatea si economia in exploatare. La sf acestei luni o sa ma duc sa fac comanda si (partea cea mai nasoala) sa dau banii. Daca mai aveti intrebari pt mine o sa incerc sa va raspund cat mai repede si bn. Multumesc inca odata pt ajutor tuturor si va doresc o zi minunata.
AZAZEL
chiar sunt curios care sunt dotarile masinii si cum a evoluat pretul unei astfel de masini deoarece am cumparat si eu acum fix doi ani o octavia cu acest motor, in echiparea elegance si skoda era pozitionata destuld e sus ca si pret.
omul vesel
CITAT(iulian_1976 @ Apr 4 2010, 03:45 PM) *
CITAT(dzaraider @ Apr 2 2010, 12:11 PM) *
In alte cuvinte avand in vedere perioada pe care vreau sa tin masina imi sugerati ca cea mai buna varianta ar fi tot cu masinile nemtesti (skoda, seat, VW). Si cu turbina(off-topic)...ca tot veni vorba...pana la urma cum se strica mai rpd daca mergi mai agresiv cu masina sau daca mergi subturat cu ea? ca nu prea m-am lamurit...din cate stiu eu cel mai repede se strica daca accelerezi puternic de la turatii foarte mici



Off T :La mersul subturat o rezolvare simpla s a gasit curatarea turbinei;curatarea turbinei forjand o extraurban tine de legendele urbane auto rolleyes.gif .
O curatare prin demontarea ei la aprox.80_100 de mii de km este optima.

Cel mai rapid se uzeaza in drumurile foarte scurte urbane coroborat cu oprirea brusca a motorului.
Cazul al doilea dupa o forjare puternica sau un drum extraurban lung coroborat tot cu oprirea brusca a motorului.
Lasati masina sa functioneze la ralanti cateva minute inainte de a opri astfel prelungiti viata turbinei.

Turbina se strica iremediabil datorita diferentelor mari de temperatura la care ea lucreaza raportat la temperatura exterioara ;odata dus axul ei poti incerca orice solutie ,,urbana,, singura solutie este inlocuirea ei.

OnT: 1.6 TDI CR este relativ nou pentru a nu avea eventuale deziluzii mai bine il eviti rolleyes.gif


Unde pot sa vad o turbina stricata? Poate pune careva niste poze sa intelegem mai bine.
Eu conduc O1 TDI PD, pana acum am 135 000 km. Nu am schimbat decat consumabile. Masina are 2,5 ani. Merge ca in prima zi. Daca ai ales 1.9 tdi trebuie sa-ti inveti sotia sa schimbe vitezele la 3000 ture.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2020 Invision Power Services, Inc.