Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Garantie ambreiaj
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Chevrolet
Monica_Suica
Salutare!
Am un Chevrolet Aveo Sedan motor 1.2, 72cp din mai 2008.
Am parcurs pana acum vreo 37000 km.

Ce imi puteti spune despre piesele care ies din garantie?
Cei de la service autorizat (GOLD PLATIN) mi-au spus ca ambreiajul este patinat si ca trebuie sa schimb discul de ambreiaj plus inca ceva pentru a rezolva problema.
Nu o sa il schimbe in garantie..scuza fiind faptul ca acest patinat se datoreaza proastei utilizari biggrin.gif si ca oricum pentru ambreiaj se acorda garantie doar in primii 5000km.Cica ma costa aprox 15 mil (1500 RON) sa rezolv la ei.

Intrebarea mea este urmatoarea: daca o componenta nu mai e in garantie, o pot schimba oriunde fara sa imi afecteze acordarea garantiei pentru celelalte componente?

Multumesc..
G e o r g e
1. au dreptate cu ambreiajul. e o piesa consumabila
2. daca vrei sa pastrezi garantia orice interventia facuta asupra masinii trebuie facuta la un service autorizat al marcii respective.
Monica_Suica
QUOTE (G e o r g e @ Mar 24 2010, 03:09 PM) *
1. au dreptate cu ambreiajul. e o piesa consumabila
2. daca vrei sa pastrezi garantia orice interventia facuta asupra masinii trebuie facuta la un service autorizat al marcii respective.



Pai si daca schimb un bec insemna ca pierd garantia?
La ultima revizie mi-au schimbat un bec cu 45 lei biggrin.gif. Ulterior sotul meu a schimbat singur un alt bec pe care l-a cumparat cu 10 lei..
din cate am vazut in certificatul de service...au detaliat acordarea garantiei pe componentele principale.
Nu inteleg de ce ma obliga sa schimb consumabilele la reprezentanta.Eu prin consumabile inteleg si cauciucuri, becuri ... pe care le pot schimba oriunde...daca fac o explozie nu ma duc la reprezentanta sa imi schimbe cauciucul..
Scuze daca pun intrebari stupide, dar mi se pare ca astia la reprezentante fac tot ce pot sa ne stoarca de bani...
Lucian107416
Ideea e ca ambreiajul, prin functionalitatea/defectele lui afecteaza o gramada de componente acoperite de garantie. Cred ca e normal sa se piarda garantia in asemenea cazuri.
Cat despre garantie, daca problema ambrejului e uzura uniforma a materialului de frictiune, ar trebui considerat consumabil. Altfel, nu. Oricum, pretul inlocuirii lui nu prea e de consumabil.
Monica_Suica
QUOTE (Lucian107416 @ Mar 24 2010, 04:25 PM) *
Ideea e ca ambreiajul, prin functionalitatea/defectele lui afecteaza o gramada de componente acoperite de garantie. Cred ca e normal sa se piarda garantia in asemenea cazuri.
Cat despre garantie, daca problema ambrejului e uzura uniforma a materialului de frictiune, ar trebui considerat consumabil. Altfel, nu. Oricum, pretul inlocuirii lui nu prea e de consumabil.



1. Dar care ar fi cauzele posibile ale patinarii?

2. Conteaza cum e reglat ambreiajul? Initial la plecarea dupa loc ridicam ambreiajul pana la un punct care mie mi se parea normal.
Dupa ultima revizie care am facut-o la GOLD-Platin (prin octombrie 2009 - era revizia de 30 000 km) nu stiu exact ce modificari au facut, dar am observat ca tine mult mai sus...adica la plecarea de pe loc aproape ca ridic de tot piciorul de pe pedala...

3. Plus ca de multe ori am impresia ca motorul se tureaza singur cand stau pe loc (la semafor, fara sa fie in vreo viteza). Asta mi-a zis si un prieten caruia i-am dat masina. E normal?
Lucian107416
@1. uzura materialului de frictiune de pe discul de ambreiaj pare cea mai probabila dintre ele. (aici nu e garantie ). s-ar putea sa fie si alte componente defecte, dar aici cred ca un specialist ( eu nu sunt ) poate da detalii.
@2. Ideea e ca nu trebuie sa stai mult timp cu ambreiajul semicuplat. Reglarea lui nu are legatura directa, ci indirecta: te incurajeaza sau descurajeaza sa-l folosesti prelung.
@3. Nu e normal, dar nu pare sa aiba legatura cu ambreiajul
Monica_Suica
QUOTE (Lucian107416 @ Mar 24 2010, 05:01 PM) *
@1. uzura materialului de frictiune de pe discul de ambreiaj pare cea mai probabila dintre ele. (aici nu e garantie ). s-ar putea sa fie si alte componente defecte, dar aici cred ca un specialist ( eu nu sunt ) poate da detalii.
@2. Ideea e ca nu trebuie sa stai mult timp cu ambreiajul semicuplat. Reglarea lui nu are legatura directa, ci indirecta: te incurajeaza sau descurajeaza sa-l folosesti prelung.
@3. Nu e normal, dar nu pare sa aiba legatura cu ambreiajul




multumesc pentru raspunsuri.
sper sa ma bage in seama vreun specialist.
ma gandesc sa renunt la garantie (as mai avea pana in luna mai 2011) si sa merg la un mecanic de incredere....
JohnSA
QUOTE (Monica_Suica @ Mar 24 2010, 03:41 PM) *
QUOTE (G e o r g e @ Mar 24 2010, 03:09 PM) *
1. au dreptate cu ambreiajul. e o piesa consumabila
2. daca vrei sa pastrezi garantia orice interventia facuta asupra masinii trebuie facuta la un service autorizat al marcii respective.



Pai si daca schimb un bec insemna ca pierd garantia?

Scuze daca pun intrebari stupide, dar mi se pare ca astia la reprezentante fac tot ce pot sa ne stoarca de bani...


Asta cu "service-ul autorizat al marcii respective" este o deformare rea de tot a legislatiei privind dreturile consumatorului . Nimeni nu poate impune service-ul la care te duci, singura restrictie este sa fie service autorizat de legislatia romana in domeniu (legal functional, cu toate alea :RAR , ISCIR,etc.) , adica nu in spatele blocului, la negru, etc.
Chiar daca semnezi pe un contract de garantie pe care-l tipareste reprezentantul autorizat al marcii respective , clauza este nula in baza C.pr.Civila , pentru ca "orice clauza impotriva legii asumata intre parti este nula de drept". Mai mult, daca vrei sa te distrezi, pune-i sa dea in scris chestia asta si trimite-o prin posta la ANPC. Sa vezi distractie. Poti sa trimiti si contractul de garantie tiparit de ei in care specifica aberatiile astea monopoliste, ca tot de la 5000 la 15000 RON iau. Pe bune.
Si de cate ori va mai scuipa un needucat reprezentat de service "pierdeti garantia" puneti-i pe loc sa scrie chestia asta si sa treaca numele in clar. Va jigneste direct, asa ca nu merita nici o circumstanta sau respect.
Monica_Suica
QUOTE (JohnSA @ Mar 25 2010, 09:27 AM) *
QUOTE (Monica_Suica @ Mar 24 2010, 03:41 PM) *
QUOTE (G e o r g e @ Mar 24 2010, 03:09 PM) *
1. au dreptate cu ambreiajul. e o piesa consumabila
2. daca vrei sa pastrezi garantia orice interventia facuta asupra masinii trebuie facuta la un service autorizat al marcii respective.



Pai si daca schimb un bec insemna ca pierd garantia?

Scuze daca pun intrebari stupide, dar mi se pare ca astia la reprezentante fac tot ce pot sa ne stoarca de bani...


Asta cu "service-ul autorizat al marcii respective" este o deformare rea de tot a legislatiei privind dreturile consumatorului . Nimeni nu poate impune service-ul la care te duci, singura restrictie este sa fie service autorizat de legislatia romana in domeniu (legal functional, cu toate alea :RAR , ISCIR,etc.) , adica nu in spatele blocului, la negru, etc.
Chiar daca semnezi pe un contract de garantie pe care-l tipareste reprezentantul autorizat al marcii respective , clauza este nula in baza C.pr.Civila , pentru ca "orice clauza impotriva legii asumata intre parti este nula de drept". Mai mult, daca vrei sa te distrezi, pune-i sa dea in scris chestia asta si trimite-o prin posta la ANPC. Sa vezi distractie. Poti sa trimiti si contractul de garantie tiparit de ei in care specifica aberatiile astea monopoliste, ca tot de la 5000 la 15000 RON iau. Pe bune.
Si de cate ori va mai scuipa un needucat reprezentat de service "pierdeti garantia" puneti-i pe loc sa scrie chestia asta si sa treaca numele in clar. Va jigneste direct, asa ca nu merita nici o circumstanta sau respect.


Pai chiar o sa le cer in scris ce spun...

Urmeaza sa imi schimbe cei de la GOLD PLATIN o bucsa la cutia de viteze pe garantie...cica e defect de fabricatie biggrin.gif. Ciudat insa ca au constatat asta dupa 37000 km. Atat eu cat si cei care au mai condus masina asta ne-am dat seama ca erau probleme la cutie de la inceput, dar la service spuneau ca nu e nici o problema biggrin.gif (intra greu in prima treapta si in mansalier, iar cand schimbam treptele se auzea o mica trosnitura...).

Oricum o sa repar ambreiajul la un service neautorizat "al marcii" (dar autorizat RAR..).
Daca voi mai avea probleme cu piese(sper sa nu!!) care inca sunt in garantie probabil o sa am conflicte cu service-urile care acorda garantia...si imi asum acest lucru biggrin.gif
G e o r g e
Ambreaijul e consumabil. La fel ca si placutele de frana. Cat timp rezista el e dictat de modul de utilizare. Un ambreiaj il poti face praf in 500 km sau in 100000 km.
Cat despre faptul ca un bec il poti schimba si tu, da il poti schimba si nu afecteaza garantia pt ca nu poate fi demonstrat. De ce zic service autorizat al marcii respective? Pentru ca doar ei sunt abilitati in a face garantii. De aici si ideea ca prefer ca masina sa fie servisata in acelasi loc tot timpul
Lucian107416
ambreiajele nu pica doar datorita uzurii. Trebuie desfacut si vazut. E drept ca ll poti face praf in 0 m incercand sa-ti muti casa (prin tractare) pe alta strada, dar nu cred ca e cazul aici.
tatuzu


-NIMENI nu o sa dea scris (daca o face va raspunde personal pentru "prostie")

-Nu sta nimeni sa verifice daca au fost facute interventii la un alt service decat reprezentanta pentru ca la unele reprezentante sunt folosite piese ce nu sunt originale chiar daca nu recunosc .

-SUNT PROSTI daca scot o masina din garantie din motive relativ minore pentru ca din acel moment au pierdut un client care nu se va mai duce la o reprezentanta decat in caz de forta majora iar reparatiile uzuale le va face poate chiar la jumatate de pret la un service multimarca.
G e o r g e
istoricul de service al unei masini se poate verifica. reprezentantele sunt obligate ca in caz de garantii sa foloseasca repere originale .

sa va spun o poveste ? un prieten nu a vrut sa dea 2000 ron pe un ambreiaj de bmw. a luat unul la 1100 ron made in turkey. noul disc l-a tinut un an adica cam 5000 km! vechiul disc tinuse 100 000 km .

whistling.gif
Lucian107416
Cunosc alte cazuri. Aceeasi fabrica, aceleasi piese, insa cele cu sigla BMW costa dublu. Stii asta foarte bine. Tu pe masina ta ai o gramada de piese ne-originale, iar la preturi similare cu cele din reprezentatanta cumperi ceva superior calitativ sau ca performanta.
In plus, cred ca am auzit cu totii de reprezentante cu adaosuri comerciale nesimtite. Chevrolet e una dintre ele. O bara spate la un Aveo, 2500 RON, de ex.
Monica_Suica
QUOTE (Lucian107416 @ Mar 27 2010, 08:33 AM) *
Cunosc alte cazuri. Aceeasi fabrica, aceleasi piese, insa cele cu sigla BMW costa dublu. Stii asta foarte bine. Tu pe masina ta ai o gramada de piese ne-originale, iar la preturi similare cu cele din reprezentatanta cumperi ceva superior calitativ sau ca performanta.
In plus, cred ca am auzit cu totii de reprezentante cu adaosuri comerciale nesimtite. Chevrolet e una dintre ele. O bara spate la un Aveo, 2500 RON, de ex.



Dar stiti vreo reprezenta Chevrolet in Bucuresti de incredere?
Pana acum am fost la Radacini (bvd. Timisoare) si la Gold Platin (sos. Pipera)...
G e o r g e
ti-a mai ramas erebus si gtt de incercat.

cat despre piese pe masina mea :
- ambreiaj original (Da , am cumparat si instalat ambreiaj original pe masina ! chiar la reprezentanta)
- bujii , distributie ( curele , role ... ) , filtru de benzina tot originale . made by subaru .

deci sunt chestii unde poti lua aftermarket si unele care sunt mai bune originale , si costa dublu ca cele aftermarket .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.