Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Forester vs Freelander 2
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Pages: 1, 2
solmar
Si-a varat dracu coada....

Pe scurt, partenerul meu ma momeste cu un Freelander 2. Eu m-am hotarat demult la Foresterul din semnatura, singurul lucru ramas era sa adunam banii. Probabil ca in curand facem si miscarea ... el Discovery 4, eu Forester. Avand in vedere ca el isi ia D4, am obtine un pret bun la Freelander (F2), 28-29 k eur, acelasi pret cu Padurarul. Nu stiu exact ce versiune dar cred ca SE.

Cu Subaru m-am dat in drive test si mi-a placut. Temeri - ambreiajul, de care s-a tot vorbit pe forum. Punct slab: necesita montarea unui scut metalic dupa achizitie. Lumea cam critica bordul/materialele de slaba calitate. Versiunea aleasa nu are scaun reglabil electric si piele - dupa piele nu ma omor, in rest are de toate. Avantaj Subaru.

Cu Freelander n-am facut test, am facut cu Discovery si cu RR. Sincer, de la LR as lua o singura masina - Defender. Celelalte nu ma tenteaza. De curiozitate am citit ce s-a scris despre F2, baby SUV, nu prea grozav pe off si cam slab pe on road. Arata frumusel, e LR si cam atat. De indata ce-o sa am ceva timp liber o sa fac un test si revin cu impresii. Asa cum am spus nu stiu exact ce dotari F2-ul asta are dar sigur e departe de dotarile japonezei.

Ca fapt divers: -
daca LR se tine de capul nostru sa nu ne scape de clienti si au tot scazut din pret, baietii de la Subaru nu prea s-au obosit cu munca. Ne-au dat un pliant, o carte de vizita si cam atat. Deh, e Subaru... Cat despre oferte n-au intrat in amanunte, n-au incercat sa ma agate cu nimic. Masina nu se vinde singura....Exceptand reducerile mentionate pe site... cam slaba politica de vanzari. La marketing LR castiga batalia cu Subaru. Noroc ca nu imi bazez decizia pe asta.

Intrebari:
- a condus cineva ambele masini indeajuns de mult incat sa faca o comparatie pertinenta?
- e F2 fiabil si comparabil in sensul asta cu Padurarul?
- merita F2-ul atentie sau nu?

Skoda a ajuns la 100.000 km fara defecte; am tinut reviziile dupa carte. Exceptie un set de amortizoare, stergatoare de parbriz, ulei, antigel, lichid de parbriz, covorase, placute de frana n-am schimbat altceva. Adica nimic iesit din comun. Uzura normala.

S-au stricat doar chestii banale:
- suportul de pahare...
- clama de inchidere de la cotiera
- macaraua de la geamul soferului, reparata.
- mai face figuri butonul on/off de la alarma.

Motorina si la drum.

In concluzie nu vreau sa merg in service inafara de revizii avand in vedere experienta placuta cu Skoda.
Subaru Forester sa fie alegerea sau Freelander 2?
HalbaSus
Daca e sa ne luam dupa intelepciunea populara atunci stim ca nu exista masina britanica fiabila. Iar prima generatie de freelander a fost poate cel mai bun exemplu de lipsa de fiabilitate. La generatia a doua se jura ca au reparat bubele si ca va fi fiabil, cert e ca nu au mai fost scandaluri asa mari cu fiabilitatea (nu m-a interesat in mod special fiabilitatea acestui model)...

Cat despre condus, eu nu am condus nici una, dar chiar daca as fi condus, opinia mea ar fi fost prea putin relevanta... Tu trebuie sa le conduci si sa vezi care iti place. Pana la urma e mai bine sa ai o masina pe care iti place sa o conduci dar care se mai strica ocazional, decat una pe care nu iti place sa o conduci si nici macar nu are decenta sa se strice, ca sa ai motiv sa o schimbi. Oricum fiabilitatea la masinile noi (cel putin in primii 3 ani, ca la acea perioada se refera majoritatea testelor) este foarte buna pana si la masinile cu o fiabilitate slaba, statistic vorbind in primii 3 ani sunt mai mari sanse ca masina ta sa ajunga in service din cauza unei tamponari decat din cauza unei probleme tehnice.

Fa un test cu freelanderul (daca tot sunt asa persuasivi cei de la LR, sa gaseasca unul de test). Eu daca as lua azi masina noua de banii astia... mi-ar fi foarte simplu, mitsubishi lancer raliart biggrin.gif. Are tractiune integrala, 240 de cp, o cutie automata desteapta si motor turbo... who needs more ?
T u d o r
In afara de ce a subliniat Halba legat de fiabilitatea modelului Freelander 1, as zice si ceva in favoarea LR. biggrin.gif In primul rand imaginea de marca superioara. Ma gandesc ca e masina de firma, te duci la intalniri de afaceri, etc. Aici conteaza.
Comparat cu Foresterul, LR are un interior din alta galaxie si capacitatile offroad sunt cele mai bune din clasa (zic astia cu testele, cam toti). Daca masina va avea si dotari la un nivel cat de cat corect as merge fara discutie catre Freelander. Minusuri: posibila lipsa de fiabilitate, mostenire de la generatia intai, costuri de revizii superioare (aici e discutabil, in functie de dealer), garantie "europeana". A propos, nu ne-ai spus ce motorizare e la pretul asta, presupun ca un 2.0 benzina sau chiar 1.8?
solmar
Halba
Ai dreptate cu testul. E cea mai usoara parte. Cred ca si maine se poate aranja testul cu F2, doar sa am timp liber. Dar daca o sa-mi placa? Eu n-am luat-o in considerare pana acum.

Cat despre Mitsu ... no comment. Acum 10 ani eram nebun dupa MX5-ul de la Mazda. Numai eu stiu cate simulari de rate am facut... nu mi-a iesit pasienta. Si nici macar nu m-am dat cu una ... sad.gif
De fapt, fiecare varsta are dorintele ei. Si mai toate in contratimp...

Tudor
Nu stiu inca ce configuratie are, cand ma duc la test o sa aflu. Cat despre masina de firma, etc ...o sa fie un Discovery daca e nevoie sa facem fite. Pe de alta parte parca as vrea o japoneza dupa Skoda.
T u d o r
Uite aici partea teoretica, practica o faci la locul faptei. smile.gif
solmar
QUOTE ( T u d o r @ Mar 24 2010, 12:38 AM) *
Uite aici partea teoretica, practica o faci la locul faptei. smile.gif


Thanks. Am pendulat si eu pe site (remember ca sunt fan Defender). Luand in considerare ce discount am obtinut la D4 banuiesc ca F2-ul in discutie e SE (am si scris asta), o sa cer maine configuratia si la test cand o sa am timp.

Acum Halba are dreptate - masina o iau pentru mine, nu pentru firma, nici pentru partener si nicidecum pentru imagine. Partenerul e pescar, concursuri, are antecedente (Patrol, RAV4) ... asadar Discovery e de inteles (dupa indelungi analize - LC, Touareg, Patrol, Rubicon, etc).

Eu nu sunt offroader pasional si cred ca Subaru e suficient pentru ce nevoi am - sa ajung prin port, pe coclauri sau la drum lung la cateva luni. Desi drumurile lungi pot apare oricand foarte des/in rutina. Fițe noi nu prea facem iar partenerii de afaceri au lucrat cu noi si cand aveam Dacia Break sau Clio asa ca nu se pune problema de imagine. Sincer nu cred ca o sa semnam mai multe contracte sau o sa facem mai multe afaceri daca eu conduc LR in loc de Subaru - sunt parteneri de afaceri de afara/din tara cu care inca nu m-am intalnit desi lucram de cativa ani impreuna. Nu cred ca ii intereseaza ce masina conduc ci doar sa primeasca la timp si de calitate produsele/serviciile pentru care ma platesc.

Alt aspect ar fi ca prefer sa nu avem masini la fel - daca unul a luat teapa, macar celalalt sa nu ia. Nici nu vreau sa ma gandesc ca merg la service cu o masina, o las la reparat si o iau pe cealalata....
Si cum spuneam in primul post - la drive test m-am simtit extrem de bine si in siguranta in Subaru, suficient incat sa ignor plasticele din bord. Loc suficient in spate. Tinuta buna de drum, am luat cateva borduri mici de 10 cm (cum sunt cele de piatra cubica de la giratorii) special sa vad daca se simte ceva. Nimic, nici un zgomot, nici un soc - bordurile au fost "absorbite" perfect. Demaraj si acceleratie tapene. Si evident ca i-am dat in nas la plecarea de pe loc dar nu s-a mai repetat... Iar la pretul din oferta (cca 28-29 k eur) vine full option cu exceptia pielii (care oricum nu ma interesa) si a scaunului reglabil electric (care ar fi o gaselnita). Din pacate am calarit-o doar vreo juma de ora, poate si mai putin asa ca n-am avut timp sa descopar prea multe.

Pe stoc atunci aveau una aurie si nu m-a incantat deloc culoarea. Si repet, baietii nu s-au dat peste cap deloc sa ma atraga de client... sa ma momeasca cu o reducere fie ea si modica sau vreun gadget suplimentar, sa ma simt bine, bagat in seama... Pacat. Iar de atunci nici ca au mai trimis vreun mesaj - update la preturi, oferte speciale - pesemne ca internetul si emailul costa mult!!! Si din pacate atitudinea asta vine intr-un moment de criza in care o masina vanduta inseamna salariul/cheltuielile pe una-doua luni; o perioada in care patronii nu se asteapta la profit. Vor doar sa ramana pe piata pana cand iese soarele... iar masinile nu se vand singure.
HalbaSus
QUOTE
Ai dreptate cu testul. E cea mai usoara parte. Cred ca si maine se poate aranja testul cu F2, doar sa am timp liber. Dar daca o sa-mi placa? Eu n-am luat-o in considerare pana acum.


Atunci o iei pe aia care iti place, logic... Doar nu o sa dai banii pe un produs care nu te satisface... vezi si tu cum te simti in masina, cum se conduce, cum iti place tie. Mie sincer nu imi place nici una din cele doua si sincer m-ar mira ca freelanderul sa fie vreo revelatie fata de forester, dar trebuie sa verifici. Eu as fi fost dispus sa-mi cumpar si alfa romeo (deja auzeam glume pe seama fiabilitatii in drum spre showroom) daca ar fi avut o masina buna... sau macar o masina de test... biggrin.gif
solmar
QUOTE (HalbaSus @ Mar 24 2010, 01:54 AM) *
Eu as fi fost dispus sa-mi cumpar si alfa romeo (deja auzeam glume pe seama fiabilitatii in drum spre showroom) daca ar fi avut o masina buna... sau macar o masina de test... biggrin.gif


Alfa 159 arata bestial, e criminala. Daca ar pune motorul japonezii sau nemtii si italienii sa se rezume doar la caroserie cred ca i-ar bate pe multi la ... Pur si simplu e o masina de care te indragostesti la prima vedere.
HalbaSus
daca tot suntem off-topic: aia de la reprezentanta alfa-romeo/fiat din Oradea NU VOR SA VANDA MASINI... cred ca e un scop in sine sa nu te lase sa cumperi. Prima data am fost cand imi cautam masina pt mine, ca oricarui om normal imi placea la nebunie designul de la 159... stiam ca e "front heavy" si ca are performante de rahat si singura lor varianta 4x4 era cea cu motorul 3.2 benzina care a fost proiectat in mezozoic si are un consum obscen dar totusi m-am dus la ei, m-am urcat in masina de showroom care era o echipare foarte slaba (deobicei masinile de showroom au o echipare mai smechera, sa fure ochii clientului, chiar daca el isi va lua un entry level)... am trecut peste aceste "detalii" si totusi am cerut sa-mi faca o oferta de bun simt pentru varianta 4x4 3.2 benzina...
Raspunsul lor a fost prompt: nu imi pot face nicio reducere, dar daca totusi cumpar asa ceva sa ii las si pe ei o tura cu masina ca nu au condus niciodata asa ceva.
A doua oara vroiam sa fac drive-test cu mito, nu vroiam sa cumpar ce-i drept dar eram curios, mai ales ca auzisem lucruri bune despre mito. Aveau expus un mito (lucru bun) dar nu aveau nici o masina disponibila la drive-test... nici alfa nici fiat... nimic...

ca sa revenim on-topic: cred ca drive-test e termenul gresit pt a testa masini de acest gen, adica nu cred ca in clasa exista masini care sa-ti provoace vreo placere la condus... nici on-road, nici off-road... deci cred ca singurele lucruri la care te poti uita sunt comfortul, ergonomia, pozitia scaunelor, etc...
mike.omega
@Solmar: unde se repara Land Rover in CT?! Cumva la Kamsas?! Ca daca da, eu as alege masina si dupa service smile.gif
Iar intre Arrow si Kamsas... parca as alege Arrow whistling.gif
solmar
QUOTE (mike.omega @ Mar 24 2010, 06:14 AM) *
@Solmar: unde se repara Land Rover in CT?! Cumva la Kamsas?! Ca daca da, eu as alege masina si dupa service smile.gif
Iar intre Arrow si Kamsas... parca as alege Arrow whistling.gif


Sincer nu stiu cine se ocupa de service nici la Subaru nici la LR. Parca cei de la KIA dar nu sunt sigur. O sa ma interesez si de asta. Dar service prost se poate intampla o singura data. Dupa aia scandal sau merg la Bucuresti, Tulcea... Sibiu..
Diesel
In CT este Exclusiv Auto pentru Land Rover... parca avea George treaba cu ei cand ne-a vizitat odata.

Pentru Subaru este Nippon Car Center, care se ocupa si de Mitsu... am auzit si bune si rele, poti cere detalii la Bakero.

Solmar, ce sens giratoriu ai incalecat? ca sa ne comparam biggrin.gif
solmar
QUOTE (Diesel @ Mar 24 2010, 09:22 AM) *
In CT este Exclusiv Auto pentru Land Rover... parca avea George treaba cu ei cand ne-a vizitat odata.

Pentru Subaru este Nippon Car Center, care se ocupa si de Mitsu... am auzit si bune si rele, poti cere detalii la Bakero.

Solmar, ce sens giratoriu ai incalecat? ca sa ne comparam biggrin.gif


Pai am boala sa le tai pe toate astea noi care au un disc de piatra cubica imprejur.... scurtez distanta biggrin.gif O fac de obicei cu Skoda darmite cu Paduraru de test unde nici n-am ezitat si aveam ceva viteza la iesirea din Constanta (in dreptul blocului nou de dupa Carefour)...
Diesel
Ala e de dificultate scazuta-medie, nu e nici o tragedie daca il incaleci. Ala de la Ovidiu Sud deja e inexistent smile.gif uite de ce eu incalecam vibratoarele asa lejer pe circuit.

Inapoi la topic, plimba un pic un F2 acum pana termina astia de asfaltat prin oras. Asteptam impresii.
pmhoria
Solmar, te-ai gandit la Skoda Yeti?? O scoti la un pret mult mai bun, cu ei te-ai inteles bine .. si daca iei motorul 1.8 Turbo 4x4 .... chiar o sa fie ceva.
Sigurul minus la masina aia este aspectul, care iti place sau nu ..in rest motorul e oka (fiabil, folosit pe atatea masini din grup)
Mie mi s-a parut ca poti scoate masina la un pret ok pt cei 160 cai (netunati biggrin.gif) si turbo wink.gif
solmar
QUOTE (Diesel @ Mar 24 2010, 10:13 AM) *
Ala e de dificultate scazuta-medie, nu e nici o tragedie daca il incaleci. Ala de la Ovidiu Sud deja e inexistent smile.gif uite de ce eu incalecam vibratoarele asa lejer pe circuit.

Inapoi la topic, plimba un pic un F2 acum pana termina astia de asfaltat prin oras. Asteptam impresii.


N-aveam de gand sa le spulber masina de test ... dar daca la alte masini simti damburile astea, Padurarul a trecut lin peste el.
F2 - si eu sunt curios cum merge. Poate de maine incolo.

Chiar nu s-a dat nimeni cu un F2 sa faca o comparatie cu Forester? sad.gif
solmar
QUOTE (pmhoria @ Mar 24 2010, 10:28 AM) *
Solmar, te-ai gandit la Skoda Yeti?? O scoti la un pret mult mai bun, cu ei te-ai inteles bine .. si daca iei motorul 1.8 Turbo 4x4 .... chiar o sa fie ceva.
Sigurul minus la masina aia este aspectul, care iti place sau nu ..in rest motorul e oka (fiabil, folosit pe atatea masini din grup)
Mie mi s-a parut ca poti scoate masina la un pret ok pt cei 160 cai (netunati biggrin.gif) si turbo wink.gif


M-am gandit la Skoda Scout nu la Yeti si la asta noua Superb sau la Audi A4. Dar Skoda a picat din doua motive. Am deja una si vreau o variatie de peisaj si Scout-ul mi se pare putin cam scumpa... Iar de Audi mi-ar pare rau s-o bag prin port s-o bulesc. Si daca vreau s-o iau pe aratura pe undeva ... n-am cu ce. Sa ma urc la ceva allroad ies din bani.
DRAGOS
QUOTE (Diesel @ Mar 24 2010, 10:13 AM) *
Ala e de dificultate scazuta-medie, nu e nici o tragedie daca il incaleci. Ala de la Ovidiu Sud deja e inexistent smile.gif uite de ce eu incalecam vibratoarele asa lejer pe circuit.

Inapoi la topic, plimba un pic un F2 acum pana termina astia de asfaltat prin oras. Asteptam impresii.


Offtopic baban: vorbim de sensuiile giratorii pe care m-ai incurajat sa le iau cu civicu? biggrin.gif Reactia a fost interesanta..."au..a facut poc"

ontopic: daca ar fi dupa mine as lua subaru smile.gif totusi ar fi bine sa conduci cu F-ul ca sa fii cu sigur care iti place.
solmar
QUOTE (DRAGOS @ Mar 24 2010, 11:35 AM) *
Offtopic baban: vorbim de sensuiile giratorii pe care m-ai incurajat sa le iau cu civicu? biggrin.gif Reactia a fost interesanta..."au..a facut poc"

ontopic: daca ar fi dupa mine as lua subaru smile.gif totusi ar fi bine sa conduci cu F-ul ca sa fii cu sigur care iti place.


Inainte sa fac testul optiunile sunt 99.5 % Forester, 0.49 % F2 si 0.01 % imprevizibil.
JohnSA
QUOTE (solmar @ Mar 24 2010, 11:48 AM) *
QUOTE (DRAGOS @ Mar 24 2010, 11:35 AM) *
Offtopic baban: vorbim de sensuiile giratorii pe care m-ai incurajat sa le iau cu civicu? biggrin.gif Reactia a fost interesanta..."au..a facut poc"

ontopic: daca ar fi dupa mine as lua subaru smile.gif totusi ar fi bine sa conduci cu F-ul ca sa fii cu sigur care iti place.


Inainte sa fac testul optiunile sunt 99.5 % Forester, 0.49 % F2 si 0.01 % imprevizibil.


Ia Forester ca e buna. Desi ai citit pe aici despre multe bube Subaru, nu masina are bube, ci serviciile ce trebuiau sa insoteasca produsul, dar asta se rezolva fortat-dureros mai ales in perioada asta infloritoare prin care trece comertul auto.
Daca cei din Constanta nu se inghesuie sa te convinga , vino in Baneasa . Si ca sa scapi de teama ambreiajului (desi pe la OBK am observat ca se discuta) le ceri ca, pe langa discounturi, avantaje, cadouri, etc. sa puna un kit de ambreiaj pe bancheta dreapta fata. Asa , sa-l mangai si sa te iti la el din cand in cand.

Bafta la cumparaturi
mike.omega
Eu am ridicat problema service-ului din doua motive:
1. Calitatea lucrarilor
2. Prezenta lui in Constanta. Cand am luat Citroen-urile eram fooooarte incantati ca exista service in CT, misto, oameni de treaba. Ete acum vine perioada de facut revizii si Citroen nu mai are reparator agreat in CT si nici dealer, ceea ce e grozav....
solmar
QUOTE (mike.omega @ Mar 24 2010, 01:49 PM) *
Eu am ridicat problema service-ului din doua motive:
1. Calitatea lucrarilor
2. Prezenta lui in Constanta. Cand am luat Citroen-urile eram fooooarte incantati ca exista service in CT, misto, oameni de treaba. Ete acum vine perioada de facut revizii si Citroen nu mai are reparator agreat in CT si nici dealer, ceea ce e grozav....


Mike,

Chiar n-am idee nici de una nici de cealalta. Dar o sa compar cu Skoda - unde n-am avut batai de cap. La Toyota nu ne putem lauda ca am avut experiente bune. La Renault (2 x Clio + 1 x Megane) sau la Fiat (1 x Panda) n-am urmarit feedback-ul de la service dar Clio-urile nu s-au dovedit fiabile. Toate masinile sunt pe motorina.


solmar
QUOTE (JohnSA @ Mar 24 2010, 12:15 PM) *
Ia Forester ca e buna. Desi ai citit pe aici despre multe bube Subaru, nu masina are bube, ci serviciile ce trebuiau sa insoteasca produsul, dar asta se rezolva fortat-dureros mai ales in perioada asta infloritoare prin care trece comertul auto.
Daca cei din Constanta nu se inghesuie sa te convinga , vino in Baneasa . Si ca sa scapi de teama ambreiajului (desi pe la OBK am observat ca se discuta) le ceri ca, pe langa discounturi, avantaje, cadouri, etc. sa puna un kit de ambreiaj pe bancheta dreapta fata. Asa , sa-l mangai si sa te iti la el din cand in cand.

Bafta la cumparaturi


Multam John, asa cum am scris si eu merg spre Forester. Maine sau poimaine dau o tura cu F2-ul. Configuratia din oferta este cea de baza - E, cu o parte din accesoriile de la nivelul S, hai sa zicem un S mai saracutz. Motor de 2.2 motorina, 160 CP/4000 rpm, cuplu 400 NM/2000 rpm. Oricum la SE si HSE sunt multe fonfleuri inutile, inutile, inutile... smile.gif)

Asta n-ar fi greu, daca la Subaru Constanta nu vor face chiar nici un efort sa vanda masina mai mult ca sigur ca o sa cumpar din alta parte.

Unul din considerente in alegere e si faptul ca urmatoarea masina pe care o s-o cumpar pt mine va fi probabil pe la 50 de ani adica peste 7-8 ani. Iar in acesti 7-8 ani vreau sa tina masina nu sa fiu prietenul mecanicilor. Daca la Skoda am avut pachetul de drumuri grele si n-am avut probleme cu gropi, borduri... am macar aceleasi asteptari de la urmatoarea. Sa fie solida si sa compenseze graba soferului sau drumurile proaste din port.

Consumurile sunt asa: oras/afara/mediu 7.4/5.9/6.4 Subaru | LR F2 9.2/6.2/7.5. Avantaj Subaru - consum cu 15% mai mic.
Motor mai mare la LR 2.179 fata de 1.998 cc si impozit mai mare - avantaj Subaru.
F2 e mult mai lata 2.216 fata de 1.780, la inaltime si lungime sunt sensibil egale. Cam elefant LR. Si cu o tona mai greu.... depinde ce consideri avantaj si ce dezavantaj. Inclin sa dau avantaj Subaru. revin la subiect...

GLC120
QUOTE (solmar @ Mar 24 2010, 04:17 PM) *
F2 e mult mai lata 2.216 fata de 1.780, la inaltime si lungime sunt sensibil egale.


Chiar si la cifre (sau mai ales la cifre) mai filtrati si voi ce vedeti prin reviste, site-uri sau forumuri.

Nu te socheaza nimic cand copiezi o astfel de informatie? Chiar asa sa fie: latime 2216mm ?? 43 de cm in plus fata de Forester ??

O sa vorbesc la SMT sa propuna ca accesoriu oglinzi laterale de troleibuz ca sa recupereze din "dezavantaj".
GLC120
QUOTE ( T u d o r @ Mar 24 2010, 12:11 AM) *
... as zice si ceva in favoarea LR. biggrin.gif In primul rand imaginea de marca superioara. Ma gandesc ca e masina de firma, te duci la intalniri de afaceri, etc. Aici conteaza.
Comparat cu Foresterul, LR are un interior din alta galaxie si capacitatile offroad sunt cele mai bune din clasa (zic astia cu testele, cam toti). Daca masina va avea si dotari la un nivel cat de cat corect as merge fara discutie catre Freelander. Minusuri: posibila lipsa de fiabilitate, mostenire de la generatia intai, costuri de revizii superioare (aici e discutabil, in functie de dealer), garantie "europeana". A propos, nu ne-ai spus ce motorizare e la pretul asta, presupun ca un 2.0 benzina sau chiar 1.8?


Nu exista motoare asa mari la Freelander 2. Motoarele pe benzina au 1200 si 1600 cmc. blink.gif
mike.omega
GLC, ironia ta nu face casa buna cu topicurile serioase wink.gif
T u d o r
Lasa-l ca daca nu-l ia nimeni in serios se ia singur. smile.gif

Modelul anterior de LR Freelander avea motor de 1.8. Pana sa ma uit pe site n-am stiut ca l-au scos. Mea culpa.

Freelander intr-adevar e masurat din extremitatile oglinzilor laterale si de aici diferenta intre el si Forester. N-am nimic cu Foresterul, e o masina buna cu adevarat dar Freelander e din alta clasa, aproape de X3 atat din pdv al dotarilor posibile cat si din cel al calitatii materialelor. Dupa ce te urci in amandoua si faci propria ta comparatie sa ne spui daca am avut dreptate. Eu sunt adeptul calitatii interiorului, de asta consider LR peste Forester. Daca vrei o masina sigura si fara complicatii atunci poate Forester e alegerea cea mai buna. Dar pe considerentul asta poti ajunge si la Duster. biggrin.gif Totul depinde de ce iti doresti tu.
solmar
QUOTE (GLC120 @ Mar 24 2010, 06:11 PM) *
QUOTE (solmar @ Mar 24 2010, 04:17 PM) *
F2 e mult mai lata 2.216 fata de 1.780, la inaltime si lungime sunt sensibil egale.

Chiar si la cifre (sau mai ales la cifre) mai filtrati si voi ce vedeti prin reviste, site-uri sau forumuri.
Nu te socheaza nimic cand copiezi o astfel de informatie? Chiar asa sa fie: latime 2216mm ?? 43 de cm in plus fata de Forester ??
O sa vorbesc la SMT sa propuna ca accesoriu oglinzi laterale de troleibuz ca sa recupereze din "dezavantaj".


Thanks GLC. Am gasit pe site: Latime cu oglinzi extinse 2180 mm si Latime cu oglinzi rabatate 2005 mm.
Dar mai sus eu am citat din specificatia primita in oferta de la dealer... Latime 2216 mm. Am luat de bun ce-mi scrie.

Problema: fie F2 e mai mic si minte site-ul si dealerul LR, fie Subaru e mai mare si minte site-ul de la Subaru... oricum n-o sa ma duc cu metrul la drive test. 36182451.gif

La ce zi incarcata am avut azi crezi ca am mai dat importanta la aspectul asta? Mi-e putin indiferent daca F2-ul e asa de lat. Primul gand atunci cand am citit latimea peste 2 metri a fost: si unde te parchez eu pe tine? Si cate zgarieturi o sa am pe aripi pana ma obisnuiesc cu latimea?

Astept in continuare impresii de la conducatori de LR F2 ...
solmar
QUOTE ( T u d o r @ Mar 24 2010, 07:11 PM) *
Freelander intr-adevar e masurat din extremitatile oglinzilor laterale si de aici diferenta intre el si Forester. N-am nimic cu Foresterul, e o masina buna cu adevarat dar Freelander e din alta clasa, aproape de X3 atat din pdv al dotarilor posibile cat si din cel al calitatii materialelor. Dupa ce te urci in amandoua si faci propria ta comparatie sa ne spui daca am avut dreptate. Eu sunt adeptul calitatii interiorului, de asta consider LR peste Forester. Daca vrei o masina sigura si fara complicatii atunci poate Forester e alegerea cea mai buna. Dar pe considerentul asta poti ajunge si la Duster. biggrin.gif Totul depinde de ce iti doresti tu.


Nu-s un fan LR. Exceptie Defender. Si am avut ocazia in mana cand le dadeau pe doi bani asta vara.... Chiar si dupa test nu cred ca o sa-mi schimb parerea. Cred ca o sa merg pe Subaru.

X-urile (3, 5) nu-mi plac de nici o culoare (din motive personale). Asa ca nu le iau in considerare nici macar in comparatii. Nu te contrazic - mai mult ca sigur ca bordul si materialele sunt de cateva ori mai bune decat la Subaru, dar nu e un criteriu. Unde mai pui ca are doi metri jumate in latime 36182451.gif
La Defender ma mir ca iau pus kilometraj si indicator de combustibil... dar tot imi place masina. Imi da confortul mental ca daca ma urc intr-un Defender sa fac inconjurul lumii o sa ajung cu siguranta inapoi de unde-am plecat si cu masina in proportie de 80 % intreaga. Cel putin eu asa percep masina asta.

Daca privim in perspectiva mai degraba iau un Padurar si peste cativa ani un Defender decat un F2 si peste cativa ani un Defender.
T u d o r
Daca-ti place genul de ce nu iei de acum un Defender? Si mie imi place masina aia enorm dar eu am mania vitezei si nu cred ca s-ar potrivi cu stilul meu de condus de acum. smile.gif
solmar
QUOTE ( T u d o r @ Mar 24 2010, 08:41 PM) *
Daca-ti place genul de ce nu iei de acum un Defender? Si mie imi place masina aia enorm dar eu am mania vitezei si nu cred ca s-ar potrivi cu stilul meu de condus de acum. smile.gif


Nu e momentul pentru Defender. M-am fixat pe Subaru. Iar la F2 nu primesc nici o opinie de proprietar/exploatator... sad.gif si pe deasupra
am o vaga impresie ca si costurile de intretinere sunt mai mari la LR. Iar asta conteaza daca vrei sa tii o masina 7-8 ani.

Visez de mult sa fac un tur al Africii (una, maxim 2 luni)... poate atunci un Defender SH (a fost un topic de curand, parca s-a vandut).
Cateodata ma bate gandul sa ma apuc de agricultura - sa vand tot (nu ca as avea prea multe), sa cumpar teren si sa incropesc de-o
ferma mica pe la poalele muntilor. In momentele astea iar pluteste Defenderul prin fata ochilor...
T u d o r
LR nu e o marca foarte raspandita la noi, majoritatea Freelanderurilor sunt sh si modelul anterior. E destul de clar ca vrei sa ne convingi sa-ti recomandam Forester, asa ca iti spun ca Subaru are retea de service mai larga, preturi mai mici de servisare, in topul fiabilitatii sta mai bine, etc etc biggrin.gif Deci go for Forester! thumbsup.gif
solmar
QUOTE ( T u d o r @ Mar 24 2010, 09:12 PM) *
LR nu e o marca foarte raspandita la noi, majoritatea Freelanderurilor sunt sh si modelul anterior. E destul de clar ca vrei sa ne convingi sa-ti recomandam Forester, asa ca iti spun ca Subaru are retea de service mai larga, preturi mai mici de servisare, in topul fiabilitatii sta mai bine, etc etc biggrin.gif Deci go for Forester! thumbsup.gif


Nici Subaru, nici Honda, nici Lexus, Saab sau Isuzu nu sunt foarte raspandite/populare dar nu inseamna ca nu exista. Topicul a inceput cu "si-a bagat dracul coada" ... decizia pentru Forster exista si pe ultimii metri a aparut varianta LR F2. Iar decizia finala e cea in care achiti prima rata. Pana atunci mai este. Orice se poate intampla intre timp.

Si nu vreau sa mi se recomande Forester, vreau sa mi se recomande F2 cu argumente. Sa stiu ca alegerea finala e facuta cu cap nu cu sufletul. Crezi ca mi-a fost usor prima luna in care am citit toate topicurile de pe Subaru, Combat, etc. sa-mi fac o idee cat de cat.

Prima optiune de suflet a fost Wrangler - dar in interior ai nesansa sa nu auzi/poti vorbi la telefon. Si nu are deloc stil de business, daca m-as ocupa de offroad sau distributie de chestii wild sau as face exploatare petroliera prin zone salbatice - era alegerea perfecta. Dar ma ocup de altele. DAR, marele dar...... pretul din Romania este dublu fata de cel din USA - si sincer n-am chef sa imbogatesc pe nimeni. Mai bine cumpar din USA si-l indigenizez, sigur ies cu 10000 usd mai ieftin, cu transport inclus cu tot. Asa ca prima optiune a cazut...

Am luat pe rand Suzuki Grand Vitara, cu X-Trail, cu Alfa 159, o masina sport... si tot pe rand au fost eliminate pentru un motiv sau altul.
HalbaSus
M-am uitat de curiozitate peste specificatii... Freelanderul e puturooooos (OK, si padurarul e lent, dar freelanderul e foarte foarte lent). Singura chestie care mi-a placut la freelander era cutia automata (eu consider ca daca o masina nu e rapida, atunci macar sa fie extrem de comfortabila (iar asta include cutie automata, chiar daca combinatia dizal lenes + cutie automata (probabil lenesa si aia) nu e o varianta foarte buna.

P.S: Daca tot vrei strutocamila, nu te-ai uitat la Tiguan ? Nu ca mi-ar placea mie in mod deosebit dar poti sa-l iei cu cutie automata rapida (DSG) + motor dizal mic si totusi sa nu iti dea senzatia de masina submotorizata (eu am incercat combinatia 2.0 TDI CR 143 cp + DSG pe un passat CC, dar nu cred ca Tiguanul e mult mai lent).
GLC120
QUOTE (solmar @ Mar 24 2010, 07:45 PM) *
La Defender ma mir ca iau pus kilometraj si indicator de combustibil... dar tot imi place masina. Imi da confortul mental ca daca ma urc intr-un Defender sa fac inconjurul lumii o sa ajung cu siguranta inapoi de unde-am plecat si cu masina in proportie de 80 % intreaga. Cel putin eu asa percep masina asta.


Din pacate nu mai e valabila teoria asta. Nu mai sunt ca pe vremuri.

FR2 si Discovery sunt mama SUV-urilor daca te uiti prin reviste. Pentru mine raman niste masini de fitze. Nici macar bordul si finisajele interioare nu sunt impresionante.

Freelander2 pare cel mai "capabil" in off-rod printre SUV-urile care nu au nimic mai mult decat tractiune integrala si ceva electronica. Arata bine, este OK si pe sosea. Fiabilitate foarte discutabila, optiuni, service si piese "oficiale" la niste preturi distrugatoare.

Pentru dl. moderator portocaliu: diferenta intre 1800/2000cmc si 3200cmc este uriasa, iar modelel actual a aparut acum 4 ani. Poate ar fi mai util sa te interesezi INAINTE sa iti dai cu parerea, mai ales pe un topic atat de serios.
JohnSA
QUOTE (HalbaSus @ Mar 25 2010, 09:31 AM) *
P.S: Daca tot vrei strutocamila, nu te-ai uitat la Tiguan ? Nu ca mi-ar placea mie in mod deosebit dar poti sa-l iei cu cutie automata rapida (DSG) + motor dizal mic si totusi sa nu iti dea senzatia de masina submotorizata (eu am incercat combinatia 2.0 TDI CR 143 cp + DSG pe un passat CC, dar nu cred ca Tiguanul e mult mai lent).


Ce dracu sa faci cu Tiguan ? Sa dai flash-uri disperat pe drum poate se dau subaristii din mila la o parte sa nu pierzi suflul de acceleratie luat pe 2 km. ninja.gif
solmar
QUOTE (JohnSA @ Mar 25 2010, 10:09 AM) *
QUOTE (HalbaSus @ Mar 25 2010, 09:31 AM) *
P.S: Daca tot vrei strutocamila, nu te-ai uitat la Tiguan ? Nu ca mi-ar placea mie in mod deosebit dar poti sa-l iei cu cutie automata rapida (DSG) + motor dizal mic si totusi sa nu iti dea senzatia de masina submotorizata (eu am incercat combinatia 2.0 TDI CR 143 cp + DSG pe un passat CC, dar nu cred ca Tiguanul e mult mai lent).


Ce dracu sa faci cu Tiguan ? Sa dai flash-uri disperat pe drum poate se dau subaristii din mila la o parte sa nu pierzi suflul de acceleratie luat pe 2 km. ninja.gif


Halba + John

Senzatia de lipsa de putere o am la Skoda. Sunt destule depasiri ratate din care m-am bagat inapoi in rand... ca gafaie. Insa cea mai nasoala experienta am avut-o pe Bucuresti-Pitesti cu un Tico care a murit efectiv dupa o frana de la 130 la 90 km/h si nu mai intra in ritm iar din spate ma chinuia un autocar cu flashuri si claxoane si semne obscene.... a doua cu Clio - nu mai gaseam butoanele sa opresc aerul conditionat doar doar sa-si revina...

Decat Tiguan mai bine Qashqay. Dupa 5-6 ani de nemteasca/ceheasca vreau japoneza. Oricum la test Subaru avea vana. Se simtea diferenta de inca 50 CP. Cat despre adrenalina .. parca n-as vrea sa ma bazez doar pe masini pentru necesarul de adrenalina. Mai sunt si alte surse.
solmar
QUOTE (GLC120 @ Mar 25 2010, 09:46 AM) *
Din pacate nu mai e valabila teoria asta. Nu mai sunt ca pe vremuri.
FR2 si Discovery sunt mama SUV-urilor daca te uiti prin reviste. Pentru mine raman niste masini de fitze. Nici macar bordul si finisajele interioare nu sunt impresionante.
Freelander2 pare cel mai "capabil" in off-rod printre SUV-urile care nu au nimic mai mult decat tractiune integrala si ceva electronica. Arata bine, este OK si pe sosea. Fiabilitate foarte discutabila, optiuni, service si piese "oficiale" la niste preturi distrugatoare.


Preturile distrugatoare nu sunt tocmai ceea ce caut. Nu tin neaparat sa iau o masina la care o sa tusesc de fiecare data cand o sa privesc factura de service. N-o iau pentru impresia artistica. Probabil ca un Defender sa tina 8 ani dar mi-e teama ca un F2 o sa mearga brici 2-3 an (cat e garantia) si apoi o sa fiu cel mai bun prieten al mecanicilor. Sunt de acord ca F2 e o masina mai frumoasa, mai spatioasa decat Subaru si dintr-o clasa superioara dar prefer sa postez la sectiunea poze din concediu nu sa ma apuc sa ma plang pe forum ca iar s-a stricat ceva la masina si sa cer sfaturi.
Mircea104901
Pai, in cazul asta, raspunsul il cam ai: Forester. Ca vad ca despre Freelander nu se inghesuie nimeni sa zica o vorba buna dry.gif .
Eu nu am condus, nu stiu cat e de fiabil, dar stiu ca mi-a placut cand l-am vazut (F2). In schimb, cand am vazut lista de preturi.... am uitat de el pt simplul motiv ca nu merita banii. Ajungea (si chiar depasea pe alocuri in functie de dotari) pe Discovery3. WTF?
Acum nu mai stiu care-s preturile. Si nici nu m-ar mai interesa pentru ca F2 nu ar mai intra pe vreo lista de-a mea de preferinte auto. unsure.gif
Lucian107416
sunt chiar curios ce vei lua in final. Incearca totusi sa faci o comparatie reala intre cele 2 modele, chiar daca ai luat decizia in proportie de 90%. Deja e un succes ca alegi intre modelele acestea, asa ca alegere placuta smile.gif
solmar
Mircea + Lucian

Mi-am calcat pe inima si am scos din competitie Volvo (masina de suflet) tocmai pe tema accesoriilor. Asa ca inteleg ce spui despre F2. Sa vezi ce oferte am avut pentru D3 anul trecut.... Am intrat acum de curiozitate pe pagina Volvo si mi-am pierdut rabdarea, nu poti sa afli un pret. Anii trecuti cand incepeai sa configurezi masina crestea pretul exponential. Volvo e ieftina doar cheala.
Frank SF
Freelander merita mai ales pt terrain response, cu care este foarte capabil off road.

Modelul asta la oferta, pe baza echiparii E am impresia ca nu are Terrain Response, caz in care nu prea merita...
Mircea104901
Daca nu ma insel, Terrain Response era "available" parca numai pe SE si HSE. Sau numai pe HSE? teehee.gif

A-propos de capabilitati: cred ca Duster-ul va fi peste tot Terrain Response ala, care mare branza nu e (cel implementat pe Freelander). Poate, daca comparam cu Tucson sau alte SUV-uri fara traditie, dar nu e cu nimic mai bun decat ce e pe Forester stock. Practic e un soft care stie sa gestioneze momentul motor catre roti, in functie de optiunea selectata. Nu include blocaje de diferentiale (cum e pe Discovery 3 unde e o altfel de "branza").
Deci e un fel de management al transmiterii cuplului motor catre roti pentru soferi care nu au habar cum trebuie calcata aceeleratia in functie de suprafata de rulare (mai tare pe zapada, nisip, mai incet pe bolovani, catarare, etc.).
solmar
QUOTE (Frank SF @ Mar 25 2010, 05:19 PM) *
Freelander merita mai ales pt terrain response, cu care este foarte capabil off road.

Modelul asta la oferta, pe baza echiparii E am impresia ca nu are Terrain Response, caz in care nu prea merita...


Dap. Echiparea E este fara. Iar S sare de 32 k eur. Cum o dai, cum o iei, tot nu iese F2. Daca vreau un minim de dotari ies din aceeasi bani care i-as da pe Forester varianta fara piele si fara "scaun electric" - piele oricum nu vreau, scaunul ar fi o gaselnita.
Lucian107416
Conteaza cum te simti tu in masina. Poate vei fi surprins de ce vei afla. De-asta sunt curios. Asteptam si impresii despre F2, pentru ca de TR oricum n-ai nevoie
GLC120
Despre asta vorbim:

"The "Terrain Response System" makes off-roading even easier. The alertness of the accelerator, the action of the central differential and the reaction of the anti-slip parameters have been adjusted to the situation. The system has four levels. Normally if the motorway setting is used, the Freelander 2 drives as described as above. There is also the snow and ice setting, which prevents the car from slipping.

For off-roading, there is the mud and sand setting. The latter was used extensively and the effect of which is very noticeable. Although the Freelander doesn't have low gearing (a special gearbox ratio for off-roading), the car does react as if low gearing has been switched on due to the intervention of the car's computer. As an extra aid the position of the front wheels are shown on a display, which in shifting sand it is not always possible to feel what the front wheels are doing.

Off-roading with the help of a computer doesn't take any time to get used to. Mechanical aids are easy to feel and as a result it is easy to react to what is happening. With the computer as such an aid the driver must hope that the programmers at Land Rover have envisaged every scenario. Certainly in reality this seems to be the case."

Sunt "argumente" puternice in favoarea lui Freelander dintr-o sursa independenta. Pentru mine este genul de lauda care coroborata de lista de preturi si optiuni, ma indeparteaza irevocabil de masina respectiva....Pana sa aflu ca o revizie costa minim 2000 RON, sau ca la Discovery3 (cand am luat eu masina de teren) reviziile se faceau la maxim 6 luni.... unsure.gif
solmar
Mircea
Daca voiam offroader atunci ramaneam la Wrangler Rubicon si nu cautam mai departe. Aveam doar de descoperit cum
sa-l cumpar si sa-l aduc in tara. Care e varianta castigatoare din cele de mai jos:
a. sa-l indigenizez si sa platesc ce e de platit - transport pe container, taxe vamale, TVA, prima inmatriculare, ARR, etc.
b. sa-l las inmatriculat in state si sa platesc asigurarea in state in fiecare an
Oricum, tot as fi iesit mai ieftin decat la dealer.... asa in fuga calului comparam 26000 usd in USA cu de 36000 eur (50400 usd) in Romania.....
Mircea104901
Pai 26000 USD merita un F2 nou. Nu stiu cum sta cu fiabilitatea si costurile de intretinere.
HalbaSus
era vorba de Rubicon... cred smile.gif
solmar
Evident ca vorbeam de Rubicon... in state e pe la 26 k usd iar la noi sare bine de 30 k eur... mi se pare cam scump luxul asta. Dar si vanzarile cred ca sunt pe masura...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.