Help - Search - Members - Calendar
Full Version: deznodamant campionat 2010
Masini.ro Forum > Auto Motor Sport > Formula 1 > History
AZAZEL
ia sa vedem opinia de pe forum

ca si intrebare separata, cine credeti ca va aduna cele mai putine puncte dintre cei 8 piloti si cele 4 echipe favorite?
AZAZEL
deci pe nimeni nu intereseaza subiectul !
Oana
sau pur si simplu nimeni nu stie ce sa voteze...
roadempire
Am votat eu ! Ferrari cu Massa. whistling.gif
klm
Sa zicem ca am votat tandemul de acum 3 ani doar ca acum se afla in tabere diferite...
AZAZEL
nu ati spus cine credeti (dintre cei 8 piloti si cele 4 echipe)ca vor fi looserii campionatului atat la piloti cat si la echipe.

opinia mea este ca echipa de pe ultimul loc din cele 4 va fi mercedes la bataie cu mc laren iar ultimul pilot din cei 8 va fi Schumacher la bataie cu rosberg si button.


apoi intrebarea din poll era nu cine vreti sa devina campion mondial la piloti ci cine va fi campion mondial.

vad ca lumea voteaza pe schumacher si cred ca poate nu s-a inteles intrebarea.

sa nu uitam ca defuncta echipa brown a ajuns dupa a doua jumatate a cmpionatului una de pluton fiind batuta in mod constant atat de red bull, cat si de mclaren, ferrari si uneori williams. lucrurile nu se pot schimba atat de usor din rau in bine pt ca ei sa redevina de top.
la inceputul lui 2009 au fost in top nu pt ca masina a fost buna ci pt ca au interpretat cum au vrut ei o parte din regulament. cum fiecare a facut ce a vrut din regulament, brown au ajuns acolo unde le era locul de fapt.
klm
Aia e modalitatea ta de a intui deznodamantul acestui campionat, ceilalti poate au alte pareri...
Schumy84
Acest nou sezon va fi unul mai special. Pt prima data in istoria F1 nu se mai alimenteaza la boxe.

Iar anul asta favorit este Alonso. dar sa nu il uitam si p Schumy chiar dak a venit dupa o pauza d 2 ani.
AZAZEL
mai fetelor,
asa cum spuneam, intrebarea acestui topic nu este cine vreti sa devina campion mondial ci cine va iesi campion mondial.

calificarile arata clar ce masini sunt cele mai rapide. exceptand faptul ca webber a fost blocat in calificari, se pot trage concluzii clare despre ordinea din f1:
1.red bull este mai rapid ca ferrari cu cateva zecimi pana spre jumatate de secunda
2. ferrari este pe doi la distanta specificata anterior
3. mclaren si mercedes isi disputa locul 3 la constructori cu un avantaj pt primii. este imposibil ca cele doua echipe sa recupereze handicapul de 1/ 1.5 secunde care ii desparte de red bull

pratic, primele 4 locuri la piloti pana la sfarsitul campionatului par a fi disputate de vettel, webber, alonso si massa
locul 5 pare a fi disputat de hamilton si rosberg
lui schumacher nu-i place faptul ca mercedes subvireaza iar rosberg se simte mai confortabil cu aceasta masina
mc laren este construit pt hamilton, pt gabaritul fizic al acestuia iar masina lui button este un compromis.

daca hazardul nu va interveni, locul 1 va fi disputat de pilotii red bull si de cei ferrari cu un mare avantaj pt vettel ca este mult mai talentat ca webber
locul 5 va fi dispitat de hamilton si rosberg
iar locul 7 de button si schumacher

calificarile sunt una, cursa e alta. in cursa conteaza cine isi va conserva anvelopele mai bine iar button este maestru in uzura lenta a acestora dar asta nu il poate propulsa spre top. red bull par a fi cele mai putin fiabile din cele 4 iar asta a contribuit si anul trecut la pierderea campionatului.

in fine, e un campionat interesant si astept sa vad primul sezon in care schumacher are un coechiper realmente rapid, astept sa-l vad pe massa in comparatia cu alonso iar daca brazilianul se va descurca, va intra in elita.
Lucian107416
Nu vazusem topicul.
Am votat cu Massa(emotional, ca imi displace Alonso) si Ferrari( rational biggrin.gif ).
Eu zic ca Ferrari sunt mai rapizi in cursa. Vom vedea maine. Din pacate e prea mare distanta dintre primele doua si urmatoarele doua echipe. Si pana nu se muta "marele circ" in Europa nici nu vom vedea modificari de substanta. PACAT.
AZAZEL
intersant este ca, avand in vedere vechiul sistem de punctaj ordinea ar fi fost:

hamilton 65
webber 63
vettel 61
button 59
alonso 57

perdantul fiind hamilton

dupa sistemul de punctaj si mai vechi, de acum 8 ani, ordinea ar fi fost:

webber 53
hamilton 49
vettel 45
alonso 43
button 43(diferenta intre alonso si button ar fi facut-o locurile 4, mai putine pt button)

daca mclaren nu vor aduce un upgrade major masinii, probabil nu vor mai avea nimic de spus decat pe circuitele de mare viteza iar titlul se va decide in final intre vettel si webber , desi, un DNF pt webber in cursa urmatoare l-ar putea arunca pe acesta de pe locul 1 pe 5 la general. la cat de imprevizibile au fost lucrurile anul acesta, nu mica mi-ar fi mirarea ca titlul sa-l ia button anul asta, desi, aparent se afla in cea mai dificila pozitie dintre cei 5.
chiar si alonso, ce parea pierdut la un anumit moment, a reintrat bine in carti iar masina, greselile altora, sustinerea echipei, l-ar putea face camion mondial.

sau, daca un pilot are nesansa de doua DNF in cele 7 curse pana la final, este terminat, indiferent pe ce pozitie este acum in clasament. chiar si cu un DNF si un loc mai slab de 7, la fel este efectul. cu un DNF incepand de cursa viitoare, poti spera(si e f posibil sa se intample) ca si ceilalti vor avea un DNF sau cel putin o cursa mai jos de 7.

desi nu-mi place vettel, il astept, si nu mica mi-ar fi mirarea ca la un moment dat sa aiba un parcurs de exceptie si sa mai castige pana la finalul sezonului 3 curse si sa mai urce si de vreo 4 ori pe podium, cum nu mica mi-ar fi mirarea sa-si dea cu stangul in dreptul intr-una pana la finalul sezonului.
daca va pierde si acest campionat mondial , cred ca asupra lui va avea un efect similar cu cel ce l-ar fi avut asupra lui hamilton pierderea titlului si in 2008. nu cred ca-si va mai reveni vreodata.

mai incearca cineva un pronostic pt rezultatul final in acest sezon?

eu zic asa:

vettel
webber
hamilton
alonso
button

si in acelasi timp 4 piloti in finala de la abu dhabi , fiecare cu sanse mai mari sau mai mici la campionat.

si desi nu intra in nici o lupta, locul 6 este al lui massa garantat la felul cum se misca masinile acum si la perspectivele care sunt.
James Kilowatt
Eu nu inteleg, de ce Hamilton nu si-a mai revenit? Cu o masina mai slaba reuseste sa ia puncte frumoase, si isi bate constant coechipierul, care si ala e un campion mondial la viata lui, nu un locotenent oarecare...

Campionatul asta rezultatele lui Hamilton mi se par mult mai onorabile decat cele ale lui Vettel de exemplu. Fara sa ma leg de motive.

Eu incep sa tin cu Alonso. Mi-e antipatic in declaratii, insa imi place in cursa. Are oo, chef de cafteala si nu se lasa intimidat de ordinele sau indicatiile venite de la boxe. Ba chiar le tranteste "telefonul" in nas sau se ratoieste la ei cand i se pune pata.

Cred ca ferrari daca invata sa traiasca fara suflerie si teste private or sa revina in top. Ei erau dependenti puternic testele pe circuitul de la maranello si de suflerie pentru dezvoltare, si le-a luat ceva ca sa se adapteze, insa am senzatia ca incep sa revina la viteza de croaziera.
AZAZEL
QUOTE (James Kilowatt @ Aug 2 2010, 04:30 PM) *
Eu nu inteleg, de ce Hamilton nu si-a mai revenit?



hamilton merge f bine, cel mai bine as putea spune.
in acelasi timp hamilton, la fel ca si vettel, il vad un pilot de "moral" si daca ar fi pierdut campionatul si in 2008 nu si-ar mai fi revenit psihic la fel cum cred ca se va intampla cu vettel daca va pierde si acest campionat.
cred ca nu ai fost tu atent la formularea mea anterioara.
James Kilowatt
Posibil smile.gif viteza...

Oricum, asta e speculatie. In privinta lui Vettel, vom vedea. E inca tanar, e rapid, insa a avut ceva ghinion si a facut si niste greseli stupide care poate nu le va mai face in viitor.
AZAZEL
nu mai incearca nimeni un pronostic pt finalul sezonului?!
AZAZEL
pana la urma, am mai aflat si alte opinii pe tema asta din alta parte(itv):

Who do you think will win the drivers' championship now?
Mark Webber
38.55 % (724)
Lewis Hamilton
26.36 % (495)
Sebastian Vettel
13.68 % (257)
Jenson Button
5.59 % (105)
Fernando Alonso
15.81 % (297)
James Kilowatt
Foarte interesant, lumea are alta viziune decat Red Bull in privinta celor doi piloti. Eu am senzatia ca Red Bull in sinea lor il considera pe Vettel ca pilotul vedeta, in timp ce boboru' il vede mai degraba pe Webber campion.
AZAZEL
pe f1.com este acest poll:
Of the top three drivers in the championship, who has impressed you most so far in 2010?

Mark Webber
41.85%

Lewis Hamilton
29.92%

Sebastian Vettel
28.23%


sunt ceva diferente intre cele doua site-uri in sensul ca vettel e mai aproape de hamilton pe f1.com desi a impresiona nu este echivalent cu a devani campion mondial insa se pot trage unele concluzii.
James Kilowatt
Si webber si hamilton au beneficiat de elementul surprinza, nimeni nu se astepta la performanta lor si brusc le-a crescut cota. In cazul lui webber ca pilot, in cazul lui Hamilton mai degraba ca performata a masinii.

Pe de alta parte, ar fi trebuit ca si Alo sa fie sus in topul impresionatului, nu cred ca cineva se astepta ca ferrari sa mai fie inca in carti anul asta la un titlu.
Lucian107416
Parerea mea e ca Hamilton a fost, de la distanta, cel mai bun pilot de anul asta. Locul 2 ar fi Kubica, in topul meu.
James Kilowatt
Mie mi s-a parut Alo unu' valabil, pe langa Hamilton. SI norocos, insa si bataus desi nu a avut o masina foarte performanta.
Lucian107416
Daca ii compar la numarul de greseli personale, Hamilton iese mult in fata. Daca ii compar la rezultate exceptionale in calificari, iarasi Hamilton iese in fata. Pe pista l-a depasit pe Alonso, in cursa. Ca numar total de depasiri efectuate, nici nu se compara. Nu vad unde ar fi Alonso in fata, pe bune.
James Kilowatt
Pai ia in calcul si hardware-ul biggrin.gif Sunt comparabili la puncte, desi cel putin pana de curand masinaria lu' Hamilton a fost mult mai performanta decat a lui Alo.
Lucian107416
Dupa cum declara insusi Alonso, Ferrari sunt mult mai bune decat crede lumea. Iar in ultimele 2 curse au fost net peste McLaren.In Bahrein au dat senzatia ca sunt echipa de batut, sa nu uitam.
20krpm
daca-mi aduc bine aminte, pina inainte de budapesta, matematic, chiar si sakon yamamoto si michael schumacher aveau sanse sa ia titlul. in conditiile astea e tare hazardat sa faci pronosticuri. nu numai ca partea de sus a listei e separata doar de citeva puncte, dar orice element tehnic nou cu care o echipa se prezinta joaca un rol foarte important pentru doua sau trei curse. cu alte cuvinte o echipa care are o idee buna si norocul sa le si mearga implementarea, recupereaza binisor dintr-un dezavantaj in 3-4 saptamini. personal, eu nu consider inca renault, williams, force india si mai ales sauber ca fiind total in tier 2.

un pronostic facut acum e fie aruncat la plezneala de oameni carora si-asa nu le pasa ce spun, fie sustinut in forta de oameni care vor sa-si faca si mai publica afinitatea pentru un anumit sofer. si in conditiile astea valoarea pronosticului e aproape nula. bine, in situatia in care in cele din urma pronosticul "iese", persoana respectiva e indreptatita sa le dea cu tifla la toti, "neeeeea, ma, neea, v-am zis?", dar... chiar si-asa, valoarea ramine o tifla.

singura chestie care ma aventurez sa o estimez e ca in lupta interna de la red bull, daca vettel nu reuseste sa cistige la spa (si prin "cistige" ma refer la cistigat cursa, nu la iesit inaintea lui webber), webber a cam luat titlul de primul sofer si a fugit cu el. asta in ce-i priveste pe ei. restul cimpului da impresia ca joaca catch-up cu adrian newey. desi... din 3 elemente aero noi pe anul asta, doar blown diffuser-ul a fost idee originala a lui newey. f-duct-ul a venit de la mclaren, flexy wings au venit de la ferrari. poate ca totusi experienta lui newey ii da si capacitatea de a pune rapid in practica o inventie vazuta la altii? nu stiu.

cit de bun e un sofer sau altul, asta cred ca are o importanta secundara. inca nu m-am decis daca sa fii magar si sa-i pirasti pe altii e o tactica eficienta sau ba - se pare ca fia vrea sa previna manifestarile astea, cu riscul de a face ei magarii si mai mari. si-atunci ce pronostic sa faci? si de ce? nu mai bine te uiti la curse?
AZAZEL
foarte interesanta observatia:


At Suzuka for example, Webber pulled out a further 3 points in his championship lead simply by finishing behind Vettel.

But he couldn't resist spoiling Vettel's perfect day by bettering the young German's coveted fastest race lap on the final tour.

"I couldn't let him have a full house," the Australian remarked.

Noted BBC commentator Martin Brundle: "The team must have great angst with the risks of this unnecessary mind-game late in the race."

And Watson told the BBC's radio Five Live: "I'm concerned by the internal machinations between the Red Bull drivers.

"That's going to be the biggest ray of light for Hamilton and Button."


eu as adauga ca si alonso poate beneficia din orgolii din astea prostesti. nu stiu ce o fi fost in capul lui webber.

de asemenea mi se pare interesanta declaratia lui alonso:


We are convinced that this was the worst track of the remaining races for us," said the Spaniard after finishing third in Japan.

"To be world champion I need one more win and two podiums," Alonso is quoted by La Stampa.

practic, el spune ca daca va lua o victorie si doua podiumuri , il va bate atat pe vettel cat mai ales pe webber.
omul mizeaza pe un dnf sau o cursa f proasta a lui webber, cat si pe faptul ca australianul nu va mai castiga nici o cursa. un scenariu destul de greu dar nu imposibil. dar chiar si vettel sa termine mai rau decat o victorie si doua podiumuri?! cine sa castige curse si podiumuri numeroase? mclaren?
alonso este sigur de inconstanta celor de la red bull.

daca webber ia o victorie si face si doua curse decente, adica pe la 50 de puncte, eu zic ca nu poate sa piarda campionatul. numai sa nu lase victoria aia pt ultima etapa, ca-i va fi naspa
AZAZEL
se pare ca ma pricep la acest sport pt ca pronosticul meu a fost vettel si red bull.
in 2010 mercedes a fost intr-adevar cea mai slaba din cele 4 echipe(era si evident asta) inca de la mijlocul lui 2009.
campionatul a fost disputat de vettel, alonso si webber
AZAZEL
fernando alonso a fost ales de catre managerii celorlalte echipe ca fiind pilotul anului:

1 Fernando Alonso Ferrari 229
2 Sebastian Vettel Red Bull 220
3 Lewis Hamilton McLaren 196
4 Mark Webber Red Bull 146
5 Robert Kubica Renault 129
6 Jenson Button McLaren 86
7 Nico Rosberg Mercedes 68
8= Nico Hulkenberg Williams 17
8= Felipe Massa Ferrari 17
10 Rubens Barrichello Williams 11


The principals ranked their top tens and then points were awarded points in the same way they were during the season, with the top-ranked driver getting 25, the second 18 and so on.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2020 Invision Power Services, Inc.