Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Motoare tunabile - versus pret/performanta
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Tuning > Engine
mihaimilk
Nu mi-am dat seama ca exista o sectiune dedicata tuningului pe masini.ro. Frumos thumbsup.gif


M-ar interesa un raport pret/performanta pt orice motor/ sau masina in ansamblu care poate fi tunat cu efecte notabile. La tunat ma refer doar la partea functionala, nu estetica (bodykituri etc).

Un format sub care se pot prezenta datele:

1- Inainte de tunare / stock: Masina/motor/pret, de ex. Octavia vRS 200CP, 20k euro
2- CP castigati si la ce pret, ex 50 CP prin schimbare admisie/soft stage 1, 1000 euro
3- upgrade frane, ce componente, pret - asta intra in alta sectiune a masini.ro...

Rog pe cei care au experienta cu asa ceva sa posteze (cifrele de mai sus sunt date doar de exemplu, nu-s precise)
DORU
1.8T 20v (motor origine Audi)

1. 150 > 212 CP, 210 > 320Nm (se tine cont de faptul ca dpdv al ECU, tip turbo, injectoare, etc) datele reale de plecare sunt 180CP, 245Nm.
2. 62CP la vedere, 32CP in fapt tinand cont de cele de mai sus > cost 350 euro (acum 3 ani jumatate)
3. upgrade frane (discuri marite, placute frana sport, lichid frana de raliu), DiverterValve, etc > costurile insumate piese + manopera bat spre 1000 euro per set complet
mihaimilk
They don't make'em like they used to, eh? smile.gif

Daca ar fi sa apreciezi urmatorul stadiu posibil pt masina ta, la cati CP si cati euro te-ar ajunge?
DORU
Exista kit turbo complet, costa vreo 3000 euro cred si schimband destule chestii hardware la motor si masina, ajungi in cazul 1.8T la 343CP reali.
A fost o maisna la noi modificata astfel...dar nu mai e smile.gif
James Kilowatt
Probabil un turbo mare are si lag pe masura smile.gif
Eu cred ca trebuie descrise limitele, ca din orice motor cu destui bani se poate face orice. De ex, daca schimbi turbo, se mai considera acelasi motor? Da' daca schimb si pistoanele si pun forjate, umblu la supape si la axele cu came, modific chiuloasa, umblu la volanta, mai e acelasi motor? smile.gif
mihaimilk
Pana vin restul tunerilor, la benzina e cel de 2l TSI cel mai tunabil la ora actuala?

de la 200-210CP cat are din fabrica, stii cumva preturi pe nivele, pana pe la 350CP? si 300 ar fi ok smile.gif

Noile .:R-uri au acelasi motor la baza, nu? doar cu turbine si soft diferit? Si ajung catre 270CP parca.

mihaimilk
QUOTE (James Kilowatt @ Feb 22 2010, 07:00 PM) *
Probabil un turbo mare are si lag pe masura smile.gif
Eu cred ca trebuie descrise limitele, ca din orice motor cu destui bani se poate face orice. De ex, daca schimbi turbo, se mai considera acelasi motor? Da' daca schimb si pistoanele si pun forjate, umblu la supape si la axele cu came, modific chiuloasa, umblu la volanta, mai e acelasi motor? smile.gif


Nu vreau neaparat sa decidem aici care e cel mai tunabil motor, si astfel sa impunem limite pe marimi de turbo si de bani. Dar ca limite putin sensibile, as zice sa pornim de la motoare de minim 120+CP, iar banii investiti sa nu depaseasca 25% din pretul masinii noi.

Dar daca ai date concrete, despre un anumit motor, cost si adaos de putere, e oricum o decizie individuala daca merita sau nu upgrade-ul respectiv. Getz-ul? smile.gif
mihaimilk
PS. Ceea ce m-a determinat sa pornesc topicul asta este ca am vazut pe alt forum povesti despre un S3 8P care cu chestii adaugate si soft, a ajuns de la 265 stock la 425CP si la drum intins mers mai batraneste, se lauda cu un consum de 8%. Acum 425CP e extrem si probabil si costurile sunt pe masura, dar trebuie sa fie solutii intermediare si pt oamenii de rand smile.gif
bakero
Salutare!
Pot sa stiu si eu,pana la urma,de ce e o asa mare scofala o conversie in turbo la o aspirata?
Am stat si m-am gandit ca nu-i mare smecherie...de ce fuge lumea de asa ceva?
James Kilowatt
Se spune ca Toyota Supra poate ajunge de la 200 la 600CP fara modificari foarte mari la motor smile.gif E una din masinile favorite ale racerilor.

Nici Delta Integrale nu sta prost, de la 200 sau 220CP stoc ajunge relativ usor spre 400.

Din astea mai moderne, nu stiu care poate fi tunata f usor. De tunat pot fi tunate toate, insa depinde cu ce efort.

@Bakero
In primul rand datorita compresiei, motoarele turbo au compresie mai mica decat cele aspirate. Daca pui o turbina ca innecatul pe un motor aspirat ai probleme de autoaprindere.
Si pe langa turbina, mai ai de schimbat si toata gestiunea electronica, ceea ce nu e nici usor nici ieftin. Si nu stiu sigur cati mecanici se baga, ca cei din ziua de azi sunt din ce in ce mai slabi (iar marcile auto ii formeaza din ce in ce mai putin).
ozz86651
Ca sa dau un exemplu din lumea reala, un Legacy GT de 2.5L, turbo, 265CP costa cu vreo 7,000$ mai scump ca versiunea aspirata de 170CP, dar are foarte multe chestii in plus (de la interior difeit, piele etc pina la AWd diferit, diferntiale etc). Daca te apuci sa-l modifici singur de banii astia nu faci mare lucru. Deci de ce s-ar baga cineva la asa ceva? Chiar prespunind ca merge totul simplu si n-ai probleme de gestiune, compresie, detonatii, presiuni diferite, numaio ca sa cumperi un kit turbo si un intercooler si un LSD si frine etc te costa banii astia.
mihaimilk
Nu merita in toate cazurile, dar Legacy-ul de 265CP la cat merge cu un simplu remap si cat ar costa?

N-a facut nimeni un motor de 150 CP diesel de la Subaru?
bakero
Mda...treaba asta cu compresia se poate regla din ECU.
Apoi,turbina,furtune,serpisori,draci ce mai are,evacuarea! smile.gif + pistoane forjate,biele,chiuloasa,axa cu came si...intercooler.Mai trebe ceva?Da,poate o pompa de benzina si cam atat...mare lucru nu e,si gandind la faptul ca din 150 scoti 320 sau chiar mai mult.
sigur,in unele cazuri nu se merita.e prea mult nebunie si un risc prea mare pt asta,cand se poate cumpara una noua turbo...dar asa,ca fapt divers,toata lumea e speriata,toata lumea vorbeste ca mama ce nasol e sa faci conversie dar ce misto e cu turbo....
ozz86651
Compresia e o chestie mecanica, nu se poate regla din ECU! Se "regleaza" prin schimbarea/modificarea chiuloasei sau a pistoanelor.
Ca din 150CP sa scoti 320 trebuie sa te gindesti la schimbarea ambreiajului si transimisiei.
Pina la urma daca schimbi motorul aproape cu totul, transmisia, ambreiajul, frinele ce mai ramine?
G e o r g e
@bakero : tu vrei forester turbo DE FABRICA !

apropo , vinde colegul meu un 2.5XT modelul dinainte de faceliftul alui tau , 78 000 km wink.gif daca e va pun in contact. pentru el e prea bestie smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.