Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Octavia 1-9 tdi -ce tuning se poate
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Tuning > Engine
Dragos1
Salut,
poate iarasi abordez un topic ce
s.a discutat dar am o intrebare:
ce tuning sugerati la o octavia
1-9 de 90 hp?
Ma interesa atat interior(am vazut
ceva pedale shi luminitze la care_
four.....@) dar si partea de tuning
chip sau power box.
E bine sa fac tuning dupa rodaj
sau de la inceput ?
Alex-F1
Ohooooo, si inca ce tuning merge (me refer la exterior).... :shock: Am vazut niste poze cu Octavia tunate de mi-a venit sa-mi scot nervul optic sa sa ma bat cu el la fund... :shock: laugh.gif In rest (interior, power box sau chip) nu ma bag ca nu prea ma intereseaza.... exteriorul e cel mai important pt. mine!!! Hai ca mai vorbim!

Hai pa
ALEX
HalbaSus
Pai se poate baga o gramada de tuning... hai sa incepem cu inceputul:
motor:
aici nu ai foarte multe de modificat (adica totusi e un diesel familist, daca vrei masina de mers la curse vinde-o si cumparat-i alta smile.gif)
- chip sau powerbox (eu mi-am comandat deja powerbox la un opel turbodiesel de 82 de cai care cica va face masina de 110, cand o sa ajunga o sa spun ce efect are, ideea e ca la motoarele turbo (fie ele turbodiesel sau turbo pe benzina) chip-ul sau powerboxul ajuta foarte mult)
- filtru de aer (si chestia ar trebuii sa-ti adauge cativa caluti, si nu e asa scump ca chip-ul), oricum vezi ca sunt filtre sport care se pun in cutia filtrului de aer original si filtre de aer sport cilindrice care se monteaza separat (se renunta la cutie), diferenta (din cate stiu eu) e ca cele cilindrice sunt mai performante in schimb prezinta probleme la montare (nu doar datorita problemelor montarii propriu zise) ci datorita faptului ca daca nu sunt pozitionate corect (prea departe sau prea aproape de motor) sau daca nu trag aer rece (ci din ala cald, de la motor) atunci nu numai ca nu sunt eficiente ci pot chiar sa reduca performantele, eu pt a evita complicatiile mi-am comandat un filtru de aer K&N care se monteaza in cutia filtrului de aer original (trebuia sa ajunga de vreo 2 saptamani dar astia de la magazin tot timpul zic ca vine maine... o sa-ti spun maine daca are sau nu vre-un efect)
- esapament... si asta ar trebuii sa-ti imbunatateasca un pic performantele dar deobicei se pune pt ca arata foarte bine si suna foarte bine... deci asta poti sa-l consideri mai mult tuning "optic" decat de performanta... adica chiar daca iti da un plus de putere mai degraba o sa observi sunetul nervos si look-ul agresiv al esapamentului decat acei cativa caluti.

Interior:
Aici... regula e: sky is te fuckin limit... chiar poti sa faci foarte foarte multe.
Chestii care le recomand io:
- Nu stiu ce octavia ai, si nu stiu ce culoare au becurile din bord respectiv din consola... daca sunt albastre (ca la VW-uri) sau rosii (ca la audi) atunci e OK, dar daca sunt albe/galbene recomand o schimbare a lor cu leduri albastre... la opelul meu erau galbene, le-am schimbat zilele trecute si arata mortal...
- CROM...cat mai multe elemente cromate/aluminiu... (asta daca-ti place daca nu, poti opta pt chestii de diferite culori sau imitatii de lemn, eu in schimb prefer argintiul). Exemple: rama schimbator cromata, cap schimbator cromat, maner frana de mana cromata, pedale aluminiu, ornament praguri cromat, folie de bord pt consola centrala (acolo unde e casetofonul) imitatie de aluminiu... and the list could go on... as i said... sky is the fuckin limit
- Tapiterie... daca ai deja tapiterie de piele atunci e OK... daca nu... poti opta pt diferite tapiterii de diferite culori... culoarea masinii... sau orice culoare care crezi ca ar merge, poti sa-ti faci la comanda din piele sau poti sa-ti cumperi din comert din materiale clasice... culoarea tapiteriei o poti asorta cu mansonul de la frana de mana respectiv schimbatorul de viteze.
- Neoane: dupa parerea mea nu sunt cele mai necesare chestii... dar daca vrei sa adaugi un pic de extravaganta... baga tata niste neoane sub scaune sau unde vrei tu... sunt si neoane care vibreaza in ritm cu muzica... so...

Exterior:
Aici se aplica regula de la interior... sky is the fuckin limit... poti sa-ti faci octavia sa arate ca o masina super sport... in caz ca nu vrei sa te bagi in extreme te poti multumi cu niste jenti ca lumea, un esapament sport (care adauga si un pic de "vroom" motorului) si cu geamuri fumurii... eventual niste pleoape pe faruri... iesi mai ieftin decat cu un bodykit (spoilere, praguri, eleron, priza de aer, etc)

Costuri ?
Sa repet expresia aia cu "sky is the... " ?
La motor un chip sau powerbox costa in jur de 350 euro... filtru de aer: 66... esapament depinde de care pui, daca ti-l faci in vre-un atelier te costa in jur de 150...
Interiorul... depinde cat de departe mergi... oricum poti sa iesi lejer din 100 de euro
Exterior ? sub 1000 de euro nu faci mare lucru
Andrei Suzuki
QUOTE(Halba-2)
sunt si neoane care vibreaza in ritm cu muzica... so...


Unde gasesc si eu neoane dastea? Cam cat costa? Si stii cum se alimenteaza?Le bagi la bricheta sau le legi in alta parte?
HalbaSus
Eu am gasit la un magazin de tuning de-aici din Oradea, costa cam 1 milion de lei... se leaga la bricheta, dar eu daca mi-as lua sigur nu le-as lega la bricheta ci mi-as trage fire... mi se pare improvizatie sa-ti legi neonul la bricheta... Oricum e frumoasa ideea, mai ales ca nu trebuie sa-ti conectezi neonul la cas... simte el vibratiile (bine probabil cu cat e muzica mai tare cu atat vibreaza mai puternic).
Uite magazinul la care l-am gasit eu:
http://www.accesorii-auto.ro/shop/?lstpage...fe4ce065557e760
Andrei Suzuki
Si eu mi-am cumparat din Vitan,anu trecut parca, niste neoane care se aprindeau in ritm cu muzica,da erau mai mici ca ala din poza,si erau 2,da mici (cam cat un pix de mari),dar foarte misto.Puteai sa reglezi intensitatea lor,in functie de cat de tare aveai muzica.Daca ascultai muzica incet si vroiai totusi sa se aprinda,dadeai la sensibilitate maxima si se aprindeau si cand inchideam usa.Atunci am dat pe ele vreo 500.000,da tot asa,se alimentau de la bricheta.
Si daca ar fi sa iti tragi fire,de unde sa iti tragi ca ar trebui sa fie de la ceva care e aprins tot timpu.
DORU
Salut, Dragos...Desi Halba-2 ti-a scris multe si destul de la obiect, eu ma rezum la completari...Am avut in trecut (din vara 2001 pana in 2002 toamna) o Octavia 1.9 TDI / 90CP cumparata second din Cehia...Ce avea deosebit? Pai era tunata complet:
1. motor- 116CP chiptuning, filtru aer sport (cel care se monteaza in cutie), implica consecinte daunatoare mai reduse asupra debitmetrului decat cele cu admisie directa (tronconice sau cilindrice), alti 4CP in plus, bara stabilizatoare
2. interior- elemente schimbate bord, usi, etc
3. exterior- spoilere fata/spate, eleron, masca, faruri Klar-Optik (masina era din 1998 si nu le avea standard, chiar daca era echiparea SLX din fabrica), jante 16", anvelope late, accesoriu colant pe laterale, stopuri negre, etc
4. culoare gri metalizat pastel, trapa electrica, stropitoare faruri montate de ceh dupa achizitionare

Crede-ma, era tare deosebita...Imi pare rau ca nu am poze la mine la servici...Eu am dat pe ea 8000 EUR, plus TVA, accize si taxa de drum si alte cheltuieli in Praga si pe drum, final 10.000 EUR...Am vandut-o unui roman care locuia in Spania, asa ca a avut bafta dedrumuri si mai bune...
HalbaSus
Pai ai putea sa-ti tragi de la bricheta (cu buton on-off situat unde vrei tu).. sau de la casetofon... stiu eu... nu sunt electrician auto dar solutii cred ca s-ar gasi... la masinile mai noi sunt prize electrice si in spate... sau ai putea sa ti le cuplezi cu luminile... Oricum neonul il folosesti mai mult noaptea, cand ai nevoie de si de faruri... si oricum eu merg si ziua cu lumina aprinsa... Sau daca nu vrei sa le ai tot timpul cand ai lumina aprinsa atunci le legi la lumina interioara (daca nu te deranjeaza un neon atunci sigur nu te deranjeaza inca o lumina mica in tavan) ...
f1anatic
Neoane este ULTIMUL lucru pe care mi l-as pune vreodata pe masina. La fel si beculetze colorate, becuri de bord rosii sau albastre (obosesc vederea). Si apoi...tot curentul ala bagat in electronica...

Imi place ca toata lumea zice ca pune mai multzi ponei...dar la frine nu umblatzi ? Macar ca treci la un ulei de frina mai performant...sau la placutze de frina mai moi; in multe cazuri se poate schimba discul cu unul mai mare in diametru, fara a schimba etriera. Tuning la frine poate insemna si o priza de aer care sa raceasca discul...sau o fanta de aer aplicata in etriera...sau discuri perforate/duble cu "pale" intre. Sau daca ai tamburi pe spate...pur si simplu o reglare ca sa blocheze uniform. Si folosirea frinei de mina cind te opresti...pt. ca aia rearanjeaza/regleaza frinele pe spate.

Tuning poate sa insemne si becuri mai performante sau stergatoare de parbriz care nu lasa dire si care sterg o suprafatza mai mare de geam. Tuning este si inlaturarea de piese in plus/capace/greutate de pe masina...Ai portbagaj sus pe acoperis...da-l jos si scapi de greutate, imbunatatzesti coef. aerodynamic si scade consumul. Ai minivan/SUV si care rindul 3 de scaune degeaba...in garaj/la beci cu el.
HalbaSus
QUOTE
La fel si beculetze colorate, becuri de bord rosii sau albastre (obosesc vederea). Si apoi...tot curentul ala bagat in electronica...

Adica becurile albe care iti lumineaza in bord sunt OK, iar cele albastre obosesc vederea... pai atunci de ce baga VW borduri cu lumini albastre pe toate masinile ? sau de ce audi-ul foloseste numai becuri rosii pt interior ? Sunt convins ca au un cotnract secret cu o firma de optica medicala care are nevoie de cresterea numarului pacientilor... Eu mi-am pus saptamana trecuta leduri albastre in bord, efectul e spectaculos, din galbuiul ala nasol bordul acum are o lumina albastra placuta (mai putin intesa decat la VW-uri ce-i drept) si acele care pana acum erau de un alb inexpresiv acum arata ca si cum ar fi niste neoane cu tenta albastra... e o placere sa te uiti cum urca acul... iar de obositor nu e obositor deloc... (dupa cum ziceam intensitatea luminii nu e la fel de mare ca la vw, si chiar si la vw am condus cam 300 km in continuu cu vw sharan si nu mi s-a parut obositor la ochi (bordul) mai degraba tampitii care merg cu faza lunga) - in plus cand conduci te uiti mai mult la drum si doar uneori la bord.

QUOTE
Imi place ca toata lumea zice ca pune mai multzi ponei...dar la frine nu umblatzi ?


Ba da, cand o sa ne punem butelia de NOS in portbagaj... pai totusi vorbim de o masina care cu tot tuningul care i se poate pune din salarul anual al unui roman ajunge la vreo 120-130 de ponei... chiar crezi ca nu rezista franele stock la 130 de cp ? de altfel nu cred ca difera franele de pe masinile VAG care au puteri diferite (ex: golf 90, 110, 130 cp... cred ca au aceleasi frane... Golf GTI are doar alte suspensii si frane... dar ala are deja 200 de caluti smile.gif)
Dragos1
Multumesc mult pentru sfaturi si
idei. Astazi am gasit in doraly afun
ati un magazin numai cu accesorii
auto de la acele neoane pentru
muzica de dimensiunea unui pix
suport numere cu neon sau chiar
si suport pentru ochelari.
Intrucat am renuntat la un bmw
kombi din 2001 pentru skoda
cu 0 km vreau sa dau cat pot
din mine pentru un tuning reusit.
La exterior in afara de toba n-am
ce sa-i fac caci o am pentru afaceri
dar la interior sau un neon pe sub
ea si la numar pot pune smile.gif
util e pentru mine si cred ca si
pentru altii sa stiu si magazinul
sau un nr de telefon.
Ii mai pun si o folie tip oglinda
si niste jenti cat mai late
(stie cineva cat e maxim la octavia)
iar in rest bag la interior.
Am vazut la cineva covoras
metalic dar nu stiu unde gasesc.
Mai vreau sa aflu cum sa rodez
motorul in primii 6000 km. Ori
bag piciorul in el peste 3500 ori
sa-l tin sub aceasta plaja de ture?
Power box sau chip tuning dupa
rodaj sau de la inceput?
Andrei Suzuki
Folie tip oglinda? Mai bine iti pui folie neagra,daca tot vrei folie.Parerea mea e ca arata mai bine.Ce culoare e masina?
Covorase da-lea metalice ma intereseaza si pe mine si nu am gasit pe nicaieri
madalina
Ai grija ce modificari faci, caci poti pierde garantia. De exemplu chip tuning sau power box iti poti spune numai dupa ce iese din garantie masina.
Dragos1
QUOTE(madalina)
Ai grija ce modificari faci, caci poti pierde garantia. De exemplu chip tuning sau power box iti poti spune numai dupa ce iese din garantie masina.


Chiar vanzatorul mi-i recomanda si vanzatorul este Porsche.

El spune ca daca faci chip tuning nu se vede la service, si la o adica iti rescrie cip-ul si ti-l readuce la setarile de fabrica.
Dragos1
QUOTE(Andrei Suzuki)
Folie tip oglinda? Mai bine iti pui folie neagra,daca tot vrei folie.Parerea mea e ca arata mai bine.Ce culoare e masina?
Covorase da-lea metalice ma intereseaza si pe mine si nu am gasit pe nicaieri


Mashinutza e grey stone la culoare, maine ma duc sa o iau shi v-o arat shi voua inainte de Tuning...care o sa kam ddureze :joker:
G e o r g e
pai o spaga aici , o atentie dincolo si nu se vede modificarea wink.gif

dar de unde stii tu cu adevarat ca ti-a modificat parametrii motorului ?
HalbaSus
Ieri am primit filtrul de aer K&N... si... se simte... OK, nu am castigat 50 de cai, si nici nu s-a marit cuplul/puterea pe toata plaja de turatii (daca cineva se astepta la asa ceva) dar la turatii mai mari, trage mai bine masina... si parca si sunetul e un pic mai metalic (sau nu stiu cum sa-l descriu, oricum eu am filtru panel (din ala care se pune in cutia celui original) deci nu a modificat sunetul foarte mult... acum daca merita 60 de euro cat am dat eu pe el... nu stiu... dar e oricum o modificare in bine, sunt curios cum o sa se simta dupa ce bag si power-boxul... (pt filtru am asteptat 3 saptamani, sunt curios cat o sa astept pt powerbox... deja 2 au trecut smile.gif
f1anatic
[quote="Dragos1"][quote=madalina]

El spune ca daca faci chip tuning nu se vede la service, si la o adica iti rescrie cip-ul si ti-l readuce la setarile de fabrica.[/quote]

Ba se vede. Acum sa stii ca are si dealer-ul dreptate. Nu itzi dai seama cu ochiul liber daca are sau nu :roll: :roll: :roll: Dar daca "pune" computerul/scannerul pe ea...sa stii ca itzi dai seama imediat ca nu mai e ca din fabrica. Sa nu crezi ca ii apare ceva pe ecran ca un semn de exclamatie mare...pur si simplu toate valorile (aprindere, scinteie, rpm etc) vor diferi fatza de cele din fabrica. Daca tot vrei tuning...de ce nu incerci sa cumperi card-ul extra si daca vrei sa te duci la service, il schimbi tu inainte. Si-l lasi pe ala original la parametrii fabricii.
Dragos1
Card-ul care se schimba inseamna
power box. Da, cred ca merita
mai bine si eventual prize de aer
mai bune si eventual filtru. Cat
tine filtrul de aer mentionat mai
devreme ?

Azi am luat masina. Deocamdata
nu i-am făcut poze decat cu
telefonul dar in perioada
urmatoare pregatesc un set
complet de poze before si apoi
poate si cu indrumarea voastra
unul after ca sa vedem toti ce-a
iesit.
Nu sariti pe mine acum, sa ma
certati ca nu e bine sa te iei
dupa altii. Eu doar ma inspir si va
citesc iar masina va iesi in max 60
zile (sa nu aiba sotia soc subit)
in stilul meu , cu ce imi place mie
si ce consider eu util smile.gif wink.gif.
Incerc si o poza dar nu ştiu daca
iese caci eu postez de pe mobil
in general.
Andrei Suzuki
Pai daca e grey stone eu zic ca o sa ii stea mai bine cu geamuri fumurii (negre) decat oglinda.Dar pana la urma tu hotarasti..
HalbaSus
QUOTE
Card-ul care se schimba inseamna
power box.

NU, sunt 2 chestii diferite, chiptuningul cu card (sau cu telecomanda sau cu diferite alte variante) este practic un chiptuning clasic, doar ca se pastreaza si informatiile originale ale ECU-ului, astfel cu ajutorul unui card, al unei telecomenzi sau orice altceva ai posibilitatea sa schimbi intre functionarea cu chip-ul standard sau cu chip-ul tuning... cam asta ar fi explicatia.

Power-box-ul este un chip care se interpune intre chip-ul original al masinii si controlul masinii, modificand datele transmise de acesta, avantajul lui este ca fara cunostinte mecanice mari poti sa-l decuplezi (scoti doua mufe si le legi intre ele, cam atat)... O solutie este sa nu-ti reprogramezi chip-ul ci sa instalezi unul nou si il pastrezi pe cel vechi, in caz ca vrei sa revine masina la normal schimbi chip-ul... in schimb chestia asta nu cred ca poti s-o faci asa usor...

Cea mai eleganta solutie este chip-ul cu telecomanda, dar e si cel mai scump (ajungi pe la 500 euro cu el... 450 sau ceva de genul asta), de aceea eu am optat pt power-box... nu stiu ce rezultate da pt ca inca nu a ajuns (tu zici ca in 60 de zile iti tunezi masina ? pai stai sa vezi cum e dupa ce comanzi piesele si ti le aduc astia intr-o luna, o luna jumate smile.gif)

QUOTE
Da, cred ca merita
mai bine si eventual prize de aer
mai bune si eventual filtru.


Da, o priza de aer e binevenita... numai sa gasesti solutie tehnica... la opelul meu m-am tot uitat dar nu vad cum as putea sa trag priza de aer directa... fara modificari ale caroseriei...

QUOTE
Cat
tine filtrul de aer mentionat mai
devreme ?


Pai filtrul ala te tine toata viata (ta sau a masinii), singura chestie care trebuie sa o faci ca la 20-30 de mii de km (sau depinde cat de prafuite sunt drumurile pe care mergi) sa speli filtrul si sa-l dai cu ulei (solutia de curat si uleiul costa cam 15-20 de euro si iti ajunge pentru mai multe curatari)... Deci pe termen lung faci economie... Eu zic ca merita sa-ti pui, trage masina mult mai bine la turatii mari...

QUOTE
Pai daca e grey stone eu zic ca o sa ii stea mai bine cu geamuri fumurii (negre) decat oglinda.Dar pana la urma tu hotarasti..


De acord cu suzuki... si eu zic ca i-ar sta mai bine cu geamuri negre... dar daca tie iti place oglinda... it's your choice.
xanaxer
имеа249.1BettCHAPПросAidaIntrПетрЧастQuenЭванRemi`ЛенSesaCrooAmatЖакоsounRichWillZoneполоJohnПочиSere
ИоффTranwwwnColiчасогазеBranКочеHumpКасыFranпрофMircListрыцаSaleShinPaulFighBlacLiebEugeDagaКитаЛанг
МитрЗайцСафаAltaLakaFallMacbMandзапиScotГейтСтриAyreЛепеRajn1980ВольИкраXVIIШтейНикоразлЯнчуДолиVIII
ИллюМожаРомописаКублEleaВознЛевиZoneопубDeseстолGustБирюсолнGameModoMORGZonehttp://laborracket.ru/t/1919085WithиллюпознWillPear
ThemБалаОдноАуэзXVIISunsZoneZoneXVIIСпанКурлстарZoneChuaСмирПоляКаслклеймеся0655MABESamsSonyдемомоде
SpirТалыJard0000ФомеГ456WoodLeadARAGNISS17ббDiabGerm1499упакрисуРомасалаLEGOклавRebewwwrWitcшнурDeLo
SmilБондFrisРоссоптиВонсPlatБороJeweЛитРSmooЛитРЛитРГубеAcadДавыВатопостВелиСодеТюриPrusСмиркласVisu
ИспоВторNanaLatiАКСаGareведуВедуPuerФеди454-RichКитцХромMezzВолоКрюкНовлKessНефеCrafWindУгадиздаЗайц
СухиАкадMeriAlisИващмесямесямесявзглАртеВиномалыИллюBonuархидойдЛевкСтреMallStevtuchkasНефечита


всег250BettCHAPНаумSuzaDreaДероЛемкErleЧаур(OSAWantOcteпротJuanфилоFocuAndrWillZoneроспStepжурнCell
МаксwwwrWindRichRobeГальСодечитаIntrБуггRichXVIIТараExplJewewwwnShinMarkAntiBlacVoguConsКузнФилькуль
MargУткиДаниAltaCircAdioAdioNikoКузнчитарасспедаJacqСтамавтоГолуГероЕвгрГуреОстрGeorЗаруPeteКараАвду
СухоОстрместЛебеGeorпалеXVIIчастZoneHerbCygnвещаStefШтейExtrAntaEsseMORGZoneHarrvideфабрпознxandKeep
OctoОтечСодеВяткПетрComeXVIIZoneиллюфантВильОрлоZoneJohnKeseКалюклейклеймесяуравMABESamsSonyкомпSafe
ИллюBabyJardАртиЛандпленWoodARAGБергNISSЗабигинеInstSpirсолокистрабоцветStefBontФосфWindPoweвообDeLo
BorkУдалMonAAnneпоняТатьТрубЛитРТихоЛитРДмитЛитРЛитРПшонизобМельРожкJackИоноАвтоЯковАксеМГорклас(Озв
StreMaybСкриIndiКоляSudhТрогСодесокрковбNatawwwrСодематеоднаПисаАртабизнQuitНефеСовеНефеДруаEnglпанс
МихеMicrЦипоНекрСмирмесямесямесяDarrKoyaКэтрМанаИллювыруЮдинСемеАлекнакоRobeЖильtuchkasХаннHaze
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.