Pai se poate baga o gramada de tuning... hai sa incepem cu inceputul:
motor:
aici nu ai foarte multe de modificat (adica totusi e un diesel familist, daca vrei masina de mers la curse vinde-o si cumparat-i alta
)
- chip sau powerbox (eu mi-am comandat deja powerbox la un opel turbodiesel de 82 de cai care cica va face masina de 110, cand o sa ajunga o sa spun ce efect are, ideea e ca la motoarele turbo (fie ele turbodiesel sau turbo pe benzina) chip-ul sau powerboxul ajuta foarte mult)
- filtru de aer (si chestia ar trebuii sa-ti adauge cativa caluti, si nu e asa scump ca chip-ul), oricum vezi ca sunt filtre sport care se pun in cutia filtrului de aer original si filtre de aer sport cilindrice care se monteaza separat (se renunta la cutie), diferenta (din cate stiu eu) e ca cele cilindrice sunt mai performante in schimb prezinta probleme la montare (nu doar datorita problemelor montarii propriu zise) ci datorita faptului ca daca nu sunt pozitionate corect (prea departe sau prea aproape de motor) sau daca nu trag aer rece (ci din ala cald, de la motor) atunci nu numai ca nu sunt eficiente ci pot chiar sa reduca performantele, eu pt a evita complicatiile mi-am comandat un filtru de aer K&N care se monteaza in cutia filtrului de aer original (trebuia sa ajunga de vreo 2 saptamani dar astia de la magazin tot timpul zic ca vine maine... o sa-ti spun maine daca are sau nu vre-un efect)
- esapament... si asta ar trebuii sa-ti imbunatateasca un pic performantele dar deobicei se pune pt ca arata foarte bine si suna foarte bine... deci asta poti sa-l consideri mai mult tuning "optic" decat de performanta... adica chiar daca iti da un plus de putere mai degraba o sa observi sunetul nervos si look-ul agresiv al esapamentului decat acei cativa caluti.
Interior:
Aici... regula e: sky is te fuckin limit... chiar poti sa faci foarte foarte multe.
Chestii care le recomand io:
- Nu stiu ce octavia ai, si nu stiu ce culoare au becurile din bord respectiv din consola... daca sunt albastre (ca la VW-uri) sau rosii (ca la audi) atunci e OK, dar daca sunt albe/galbene recomand o schimbare a lor cu leduri albastre... la opelul meu erau galbene, le-am schimbat zilele trecute si arata mortal...
- CROM...cat mai multe elemente cromate/aluminiu... (asta daca-ti place daca nu, poti opta pt chestii de diferite culori sau imitatii de lemn, eu in schimb prefer argintiul). Exemple: rama schimbator cromata, cap schimbator cromat, maner frana de mana cromata, pedale aluminiu, ornament praguri cromat, folie de bord pt consola centrala (acolo unde e casetofonul) imitatie de aluminiu... and the list could go on... as i said... sky is the fuckin limit
- Tapiterie... daca ai deja tapiterie de piele atunci e OK... daca nu... poti opta pt diferite tapiterii de diferite culori... culoarea masinii... sau orice culoare care crezi ca ar merge, poti sa-ti faci la comanda din piele sau poti sa-ti cumperi din comert din materiale clasice... culoarea tapiteriei o poti asorta cu mansonul de la frana de mana respectiv schimbatorul de viteze.
- Neoane: dupa parerea mea nu sunt cele mai necesare chestii... dar daca vrei sa adaugi un pic de extravaganta... baga tata niste neoane sub scaune sau unde vrei tu... sunt si neoane care vibreaza in ritm cu muzica... so...
Exterior:
Aici se aplica regula de la interior... sky is the fuckin limit... poti sa-ti faci octavia sa arate ca o masina super sport... in caz ca nu vrei sa te bagi in extreme te poti multumi cu niste jenti ca lumea, un esapament sport (care adauga si un pic de "vroom" motorului) si cu geamuri fumurii... eventual niste pleoape pe faruri... iesi mai ieftin decat cu un bodykit (spoilere, praguri, eleron, priza de aer, etc)
Costuri ?
Sa repet expresia aia cu "sky is the... " ?
La motor un chip sau powerbox costa in jur de 350 euro... filtru de aer: 66... esapament depinde de care pui, daca ti-l faci in vre-un atelier te costa in jur de 150...
Interiorul... depinde cat de departe mergi... oricum poti sa iesi lejer din 100 de euro
Exterior ? sub 1000 de euro nu faci mare lucru