Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Check engine + VDCS off
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Subaru
Pages: 1, 2
mgabi
Salut,
Am dat de necaz, au ramas aprinse amindoua luminile dupa ce mi s-a oprit motorul la o parcare mai inzapezita ... fara miros de ambreiaj si turatii mari.
Pornit/oprit de cateva ori, lasat vreo ora ... nimic.
Acu nici nu stiu, sa ma risc sa ma duc pana in service ? cu masina am ajuns okai acasa, nu pare sa fie nimic in neregula.
G e o r g e
macar un telefon la ei poti sa dai thumbsup.gif
mgabi
Asta voi face la prima ora ... macar sa stiu daca iau metroul sad.gif sau nu.

Revenind la datele problemei, ar fi asa:
Sambata am facut revizia si ar fi doua chestiuni:
- Ulei am impresia ca au pus 6L in loc de 5,5 ... pe joja nu pot sa-mi dau seama cat de mult este peste maxim.
- Cand sa scoata masina din service s-a aprins becul de "check engine". Pe calculator - eroare P0409 - ceva legat de valva EGR. N-am apucat sa vad mare lucru ca era buluc la mine in masina si mi s-a spus ca au curatat eroarea si ca n-am de ce sa-mi fac griji bla bla .

O alta diferenta e ca tot sambata, am facut plinul cu OMV Alpin - dupa un lung sir de MOL Evo.
Ca nr de km am ajuns la 36k.

Am citit si topicul : Problema-motor-oprit-in-mers care s-ar potrivi partial.
bogcot76
Daca intr-adevar ti-au pus mai mult ulei nu o mai misca foarte mult. Scoate excesul de ulei urgent. Poate fi nasol. Si poate explica si erorile amintite. Da ce naiba, s-au tacanit si astia? Ii stiam oameni seriosi. confused.gif
iulian_1976
QUOTE (mgabi @ Feb 1 2010, 10:59 PM) *
Asta voi face la prima ora ... macar sa stiu daca iau metroul sad.gif sau nu.

- Cand sa scoata masina din service s-a aprins becul de "check engine". Pe calculator - eroare P0409 - ceva legat de valva EGR. N-am apucat sa vad mare lucru ca era buluc la mine in masina si mi s-a spus ca au curatat eroarea si ca n-am de ce sa-mi fac griji bla bla .


Incep problemele cu EGR ul rolleyes.gif oricat au conceput o japonezii tot in problemele tipice tdi urilor se ajunge.
Cand spui EGR probleme ,de obicei spui gaze nearse,vapori,ulei pe valva EGR.
Nu va speriati asa arata un EGR pe un tdi dupa multi km de functionare iar dincolo cand este nou sau cand exista posibilitatea sa fie curatat.
mgabi
Asadar, concluzie in service : probleme cu valva EGR. Sunt programat maine sa o dea jos si sa o curete (contra cost)
iulian_1976
Nu stiu cum sunt EGR urile la Subaru ,in general se pot curata insa altele au si ceva mai multa electronica si necesita inlocuirea.
Depinde ce au dorit inginerii de la Subaru thumbsup.gif
vlademir
QUOTE (mgabi @ Feb 2 2010, 11:52 AM) *
Asadar, concluzie in service : probleme cu valva EGR. Sunt programat maine sa o dea jos si sa o curete (contra cost)

Contra cost pentru ca nu ai respectat regulile garantiei?
mgabi
Nu, contra cost ca e un fel de mentenanta - mi s-a facut comparatia cu curatarea instalatiei de aer conditionat.
Daca nu se poate curata au zis ca o schimba pe garantie.
O sa ma uit maine in carnetul de service sa vad unde intra verificare si mentenanta pentru EGR ... dar presimt ca n-o s-o gasesc.
Of, iar o sa ma enervez ...
iulian_1976
Baietii de la Pierburg cam asta spun despre ceea ce produc.Poza este doar o exemplificare de a lor.
mgabi
Se pare ca nu m-am inselat, cel putin nu la partea cu enervatu ...
Asadar, transparenta in relatia cu clientul se refera la geamurile prin care poti vedea ce se intampla in service.
Ajuns in service, au desfacut-o, au curatat-o, au resetat-o etc - bineinteles, contracost ca garantia se refera la altceva - cand sa plec - eroarea a reaparut.
Cand sa ajung pe punctul de a da in clocot ... apare altcineva care imi spune ca asta-i procedura (blah, blah - chiar vreau si eu sa vad cu ochii mei unde scrie subaru chestia asta) si ca au incercat si o s-o schimbe pe garantie si o sa-mi primesc si banii inapoi...
In fine, evident ca piesa nu e in stoc dar se pare ca pentru "cateva" zile pot sa circul cu masina. Culmea, am fost avertizat ca s-ar putea sa tremure la ralenti (lucru pe care nu-l facea inainte sa ajung la ei)

Pe scurt, pe romaneste, intai au incercat s-o ia la pila (pe banii mei) dupa care au zis c-o pun totusi pe garantie.

Nu mai zic nimic ca sunt plin de nervi dupa 4 pierdute degeaba.
iulian_1976
Unele EGR se curata uri insa astea mai noi au ceva electronica care nu mai poate fi remediata.


Mircea104901
QUOTE (iulian_1976 @ Feb 3 2010, 01:45 PM) *
Unele EGR se curata uri insa astea mai noi au ceva electronica care nu mai poate fi remediata.


Asta-mi aduce aminte de cartusele de imprimanta (jet si laser) fara cip-uri care se refill-au usor, rapid si ieftin. Foarte ieftin. Imprimantele care foloseau asemenea cartuse au fost scoase din productie intr-un timp record si inlocuite cu modele care folosesc cartuse cu cip-uri, care se refileaza mai greu si mai costisitor (trebuie inlocuit si cip-ul). E o similitudine, nu?
Castgurile din piesele de schimb nu sunt de neglijat. Ba chiar s-ar putea spune ca acolo s-a cam mutat profitul producatorilor auto.
vlademir
QUOTE (vlademir @ Feb 2 2010, 08:48 PM) *
QUOTE (mgabi @ Feb 2 2010, 11:52 AM) *
Asadar, concluzie in service : probleme cu valva EGR. Sunt programat maine sa o dea jos si sa o curete (contra cost)

Contra cost pentru ca nu ai respectat regulile garantiei?

Eu ma refeream la faptul ca nevoia de curatare nu a fost stabilita anterior de Subaru drept o constanta, ca in cazul aerului conditionat de exemplu. Si curatarea contra cost o prestau doar daca te puteau invinui ca nu ai respectat anumite reguli (calitate ulei, motorina s.a.m.d.). Eh, complicate sunt caile service-ului. Si necunoscute.
mgabi
Daca numa motorina MOL Evo, ocazional Tempo si rar OMV Premium/Alpin, ulei recomandat (motul) Subaru nu e suficient ... e trist. O sa fie si mai rau odata cu cresterea proportiei de Bio din motorina - lucru pe care inteleg ca BD-ul nu prea il apreciaza.
Mi-am sunat si un prieten sa-l intreb daca i se pare ca merg subturat/batraneste ( raspunsul a fost negativ ) ...
Singura explicatie logica, dat fiind ca motorul e nou, e ca probabil mai sunt ceva ajustari de facut mai ales la partea soft - nici macar valva aia EGR nu cred ca are vreun design flaw.
Ciprian86626
si mie mi s-a aprins astazi dupa ce am iesit din parcare (pentru cei care vor citi postul mai tarziu azi e 7.02.2010 iar zapada printre blocuri e 30 cm) check engine abs si cruise, asta din urma clipind. abs s-a stins dar celelalte stau aprinse binemersi in continuare. e drept ca eram bagat intr-o groapa si am avut de urcat si o placa de beton de 20 cm acoperita cu gheata. dar, ca si in cazul autorului, fara miros de ambreiaj.

dar nu am nici cel mai mic gand sa ma duc la service. m-am saturat. la sf anului trecut mi-au dat cutia jos de 4 ori am schimbat kit, volanta si dif central, iar acum pedala cloncane iar in vacanta am mers din ungaria pana in austria cu cardanul batand in podea si cu rotile tragand aleatoriu.

sa mor daca, dupa trei ani de posedat subaru, un ultimul an chiar doua, vreo 10.000 euro bagati in reparatii si revizii, inca nu caut sa inteleg mult clamata filozofie subaru. pentru mine ramane un mister. cum am mai spus, poate sunt masini pentru batranici de 80 de ani care tocmai si-au luat carnetul. si desigur, unele modele pentru curse unde oricum te astepti sa se strice. sau ca sa scrii pe forum despre ele confused.gif
bogcot76
QUOTE (mgabi @ Feb 4 2010, 09:24 AM) *
O sa fie si mai rau odata cu cresterea proportiei de Bio din motorina - lucru pe care inteleg ca BD-ul nu prea il apreciaza.


Pentru moment, asa cum am mai spus, Alpin Diesel de la OMV este singura motorina cu 0% biodiesel. Vara se cheama altfel dar tot asa e.
iulian_1976
Citesc de aproape un an si ceva topicul Subaru in special dieselul de la Subaru cu placere rolleyes.gif ca o concluzie
initiala motorul de pe Subaru imi pare fiabil si performant,foarte bine gandit.

Problema din ce imi dau seama este ca pentru celelalte subansamble ambreiaj,volanta,turbina,Egr au apelat la terti,probabil in criza de timp,de costuri nu au fost indelung ,gandite,proiectate,testate.
Problemele astea pot fi remediate in timp de Subaru prin reproiectare acum depinde de politica firmei.
...nu am mai auzit firme sa si imbunateasca subansamblele dupa ce au inceput sa vanda modelul;poate doar in situatii extreme in ceea ce priveste securitatea etc vezi deunazi Toyota,Honda


Ciprian86626
eu unul nu am diesel ci 2.5turbo. deci nu au nicio scuza:). poate nu mi-au pus cei de aici din ro piesele potrivite. trebuie sa ii fac distributia, mi-e si frica de ce o iesi. oricum nu ii las sa umble in ea decat dupa ce identifica ce are acum la transmisie. a, si check engine s-a stins dupa o zi de mers forjat prin zapada. deci totul e sa te tii tare pe pozitii si trece de la sine.smile.gif
bogcot76
QUOTE (Ciprian86626 @ Feb 8 2010, 10:10 AM) *
eu unul nu am diesel ci 2.5turbo. deci nu au nicio scuza:). poate nu mi-au pus cei de aici din ro piesele potrivite. trebuie sa ii fac distributia, mi-e si frica de ce o iesi. oricum nu ii las sa umble in ea decat dupa ce identifica ce are acum la transmisie. a, si check engine s-a stins dupa o zi de mers forjat prin zapada. deci totul e sa te tii tare pe pozitii si trece de la sine.smile.gif


Pentru 2,5 turbo nu era mai safe si mai ieftin sa-ti iei tu piesele din State?
G e o r g e
ciprian , eu la un 2.5XT am reusit sa rup asa:
- dif spate
- dif central
- 2 planetare spate
- 2 pinioane din cutie

asta la mers prin zapada !

recomand sa iei piesele din state .
Ciprian86626
QUOTE (G e o r g e @ Feb 8 2010, 12:34 PM) *
ciprian , eu la un 2.5XT am reusit sa rup asa:
- dif spate
- dif central
- 2 planetare spate
- 2 pinioane din cutie

asta la mers prin zapada !

recomand sa iei piesele din state .


si eu am incercat sa iau kitul de ambreiaj de pe un site dar ma costa transportul mai mult din cauza greutatii. e drept ca m-am trezit din scurt, deja picase ambreiajul si nu am avut timp sa explorez si alte variante de adus piesa din state. mie la smt imi tot spun ca s-a potrivit piesa de pe cod, ceea ce cred pentru ca atunci cand nu gaseau ceva dupa cod imi spuneau (de ex la discuri de frana). dar stiu si eu ce erori or mai fi si cu codurile astea? am indrebat la dealer din US de unde a fost cumparata masina (ca l-am gasit prin acte) si mi s-a zis ca sunt "Subaru parts" desi eu am cerut sa imi zica daca se potrivesc pe XT. Acum am dat un mail direct la fabrica din indiana.

stii cumva o alta filiera de adus piese din US?
mgabi
Pana la urma, erorile au fost (for the record):
P0403, P0406, P0409 - toate legate de EGR.


Pana la urma exista si versiune de firmware update pentru Legacy BD (presupun ca si pentru OBK). La observatii, noua versiune spune ca rezolva o problema cu EGR ...

Am facut un test asa mai in forta o tura dib bv, poiana, paraul rece si asa la o prima impresie s-a mai umblat un pic la curba de cuplu si la parametrii turbinei - masina accelereaza mai liniar.
Asta asa ca impresie ca n-am alte informatii concrete.


Tot la "for the record" :

P0400....Exhaust Gas Recirculation Flow

P0401....Exhaust Gas Recirculation Flow Insufficient Detected

P0402....Exhaust Gas Recirculation Flow Excessive Detected

P0403....Exhaust Gas Recirculation Control Circuit

P0404....Exhaust Gas Recirculation Control Circuit Range/Performance

P0405....Exhaust Gas Recirculation Sensor 'A' Circuit Low

P0406....Exhaust Gas Recirculation Sensor 'A' Circuit High

P0407....Exhaust Gas Recirculation Sensor 'B' Circuit Low

P0408....Exhaust Gas Recirculation Sensor 'B' Circuit High

P0409....Exhaust Gas Recirculation Sensor 'A' Circuit

sau mai multe aici, pentru curiosi : http://www.nology.com/OBD2FaultCodes.htm
Diesel
Foarte tare, citind printre randuri, circuitul A e facut praf.

Ti-au promis ca o schimba pe garantie? ETR? smile.gif
mgabi
QUOTE (Diesel @ Feb 9 2010, 12:24 PM) *
Foarte tare, citind printre randuri, circuitul A e facut praf.

Ti-au promis ca o schimba pe garantie? ETR? smile.gif

Daca ai idee ce inseamna circuit A ...
Mircea104901
Si mie mi s-au aprins Check engine si Cruise Control (licarind) timp de 2 zile. Cand eram pe drum spre reprezentanta s-au stins, si de atunci totul e ok. rolleyes.gif
Ceva senzor banuiesc, ca motorul mergea.
Ciprian86626
QUOTE (Mircea104901 @ Feb 9 2010, 12:20 PM) *
Si mie mi s-au aprins Check engine si Cruise Control (licarind) timp de 2 zile. Cand eram pe drum spre reprezentanta s-au stins, si de atunci totul e ok. rolleyes.gif
Ceva senzor banuiesc, ca motorul mergea.

exact. din cauza diferentei de viteza intre roti. asa a fost la mine. dar am fost la service cu alte probleme, nu m-as fi dus numai pentru asta, cum am promis mai sus rolleyes.gif
mgabi
Vineri m-a sunat o domnisoara de la SMT pentru feed-back and stuff si i-am zis tot ce-aveam pe suflet si cum s-au desfasurat lucrurile.
Cea mai tare faza a fost : "Cum, dupa 4h in service ati plecat cu problema nerezolvata ?!"

For the record, ca sa nu induc lumea in eroare si sa nu descurajez pe nimeni, la final n-a trebuit sa fac deloc scandal sau alte alea ca s-au sesizat ei si au zis c-o rezolva pe garantie.
Buna e vorba aia "Traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul".
JohnSA
QUOTE (mgabi @ Feb 14 2010, 09:55 PM) *
Vineri m-a sunat o domnisoara de la SMT pentru feed-back and stuff si i-am zis tot ce-aveam pe suflet si cum s-au desfasurat lucrurile.
Cea mai tare faza a fost : "Cum, dupa 4h in service ati plecat cu problema nerezolvata ?!"


Domnisoara aia amabila si cu voce draguta banui ca este arma lor secreta. Ca daca ma suna o voce barbateasca, ce pulidingurameademoldovean auzea... de desfiintau serviciul.
Oricum demersul ei este doar dragut , neavand nici un efect asupra activitatii , relatiei sau atitudinii fata de clienti. Daca vrei sa intelegi dimensiunile problemei, incearca sa mergi si sa legi doua fraze cu unul de ocupa postul de Manager Postvanzare si ai sa intelegi ce spun.

Bafta la toti si sharuiti orice informatie cum aducem noi piese din State, ca aici suntem victime calculate.

A , si bine v-am regasit.
mgabi
A, sa nu crezi ca nu-mi statea-n gat si pe limba sa-i zic ... si sa-i zic si ... etc. @!#$%^
Da asa mi-am transmis macar mesajul. Mi-a propus chiar ea sa stau de vorba cu un director de la after-sales ...
nu-mi fac iluzii ... da macar pot sa le zic si sa fac tot posibilul sa-mi protejez investitia, in orice fel (ca la urma urmei rata lunara e a mea, nu a lor).
Daca prin absurd nu s-ar fi putut altfel, m-as fi dus si pana in Ungaria sau Austria sa-mi rezolv problemele cu revizii si alte alea. Nu-s foarte joase limitele pana la care m-as duce ca sa nu las pe altii sa-si bata joc de munca mea.
bogcot76
QUOTE (mgabi @ Feb 14 2010, 10:55 PM) *
Vineri m-a sunat o domnisoara de la SMT pentru feed-back and stuff si i-am zis tot ce-aveam pe suflet si cum s-au desfasurat lucrurile.


Ha ha. Asta-mi aduce aminte de formularul electronic primit prin mail dupa ce am luat masina acum un an jumate de la ei, sa ma intrebe tot asa cum a fost livrarea, calitatea serviciilor etc. Dupa ce le-am completat formularul ala vreo juma de ora si le-am spus cum mi-au dat masina murdara de noroi inclusiv pe covorase, cum avea desfacut plasticul pe la pedale in stanga, cum era nespalata si cu urme de la foliile alea de plastic pe tabla si mai ales cum avea un capacel din ala de la roata lovit si dupa ce le-am atrasa atentia ei mi-au spus amabili ca mi l-au schimbat insa acasa am constatat ca doar l-au mutat de pe dreapta spate pe stanga fata........... E buuun, dupa ce le-am trimis acest formular inapoi ce credeti ca s-a intamplat??? Peste o saptamana am primit din nou formularul sa-l mai completez odata 36182451.gif
roadrunner81
Pot sa pun si eu citeva intrebari domnule Gabi ?
Ce anume v-a deranjat cel mai mult ?
Ca ati stat 4 ore sa se rezolve o problema la masina, si ca tehnicienii nu au visat cu seara inainte ce problema are masina dumneavoastra si nu au destula dexteritate sa curete valva fara sa o demonteze si fara o diagnoza inainte ?
Ca vi s-au cerut scuze si ca v-a fost schimbata aceasta vlava in garantie dupa ce v-au fost returnati banii fara obiectii ?
Ca baietii din service trebuie sa urmeze o procedura de service descrisa intr-un manual de reparatii si care presupune intii curatarea valvei si abia apoi inlocuirea acesteia ?

Domnule JohnSA, nu incerc sa disculp pe nimeni, insa de la o vizita in service care a avut loc cu ocazia unei defectiuni (din pacate masinile se mai strica), si pina la batjocorirea unor persoane care isi fac meseria (domnisoara care v-a sunat) este drum lung, si nu cred ca sunteti corect.

Stimati colegi, mi-ar fi foarte usor sa ma lansez in discutii interminabile pe acest forum, deoarece cu totii "omitem" sa scriem lucruri care nu sunt in avantajul nostru. Dar nu asta este scopul unui forum.
Se poate un pic de fair-play ?

On topic :
Valva EGR prezenta la motorizarile diesel face parte din sistemul de reducere al emisiilor de noxe, si are ca functie recircularea gazelor nearse din nou in admisie pentru o ardere completa. Din pacate, datorita nivelului ridicat de cenusa rezultat in urma arderii unei motorine slabe calitativ aceasta valva se blocheaza si necesita curatarea. Operatiunea de curatare nu este acoperita de garantie, defectul nefiind cauzat de un defect de fabricatie al valvei. Manualul de service si procedura de reparatie specifica in mod clar ca valva nu se inlocuieste in garantie decit in cazul in care motorasul pas cu pas care actioneaza valva este defect. Ca urmare a acestui lucru, este necesara curatarea acesteia, iar daca aceasta functioneaza, nu este necasara inlocuirea. In cazul domnului Gabi, aceasta valva a functionat dupa curatare, insa la scurt timp dupa ce masina a plecat din service aceasta s-a blocat din nou, datorita defectarii motorasului.
Situatia este intradevar neplacuta, si sevice-ul si-a cerut scuze. Imediat valva a fost inlocuita si factura pentru curatare a fost stornata.

Sper ca ne-ati iertat wink.gif

In speranta unor dialoguri amicale,
Cu stima,
Doru.
roadrunner81
Later edit :
Cred ca e important de stiut :
Timpul de 4 ore petrecut la service a presupus diagnoza masinii, identificarea problemei, demontarea subansamblelor necesare pentru interventia asupra valvei, demontarea valvei, curatarea acesteia, montarea acesteia la loc, montarea subansamblelor (intercooler, filtru aer, conducte, anexe, etc), verificarea functionarii valvei, calibrarea acesteia, diagnoza computerizata finala si proba de drum).

mgabi
Cu urmatoarele precizari :
1. Lucrul la valva EGR presupune ca evacuarea sa fie rece => 30 min - 1h lasat masina sa se raceasca.
2. Proba de drum s-a intamplat fara mine ...
3. Diagnoza computerizata a durat cel putin 1h, timp in care nu mi s-a permis nici macar sa aflu ce mama draq de eroare afiseaza computerul masinii MELE. Am fost invitat politicos sa astept ...
4. La diagnoza computerizata nu s-a gandit nimeni sa verifice de update-ul la soft-ul masinii. la mine era o versiune imediat anterioara iar la observatii era trecut "Solve EGR problems" sau ceva asemanator. Ma gandesc ca daca s-ar fi verificat asta la inceput, ca tot statea masina sa se raceasca, poate nu se mai pierdea atata timp, si hai ca al meu nu e "important" ca doar sunt client da bajetii aia din service au transpirat ceva pe langa masina.
5. Ma, io cum sunt mai taran prost asa nu inteleg cum vine treaba asta cu garantia: citesc la manual ca zice sa ma duc in service cand se aprinde un bec care ar trebui sa fie stins. BUN ! ma duc acolo si ma taxeaza sa afle de ce e becu aprins ?!? Adica pana sa apara baietu' ala mai destept decat ailalti si cu mai mult bun simt sa imi spuna ca se rezolva problema pe garantie, eu tre' sa platesc sa mi se diagnosticheze o problema aparuta si acoperita de garantie ?!?

Restu sunt alte chestii tangentiale:
6. Serviciile pre-vanzare sunt excelente - n-am mai gasit pe nicaieri asa baieti descuiati si destepti ... post-vanzare ... trist ...
7. Bai frate, daca tot ai service-u in camp (ca asa e pe Blvd. Palady ) si mai si programezi omu intr-o anumita zi/ora, poate te gandesti sa-i dai o juma de ora o masina sa se duca sa-si ia de mancare, mai ales cand ai masina de test in fata stabilimentului
8. o juma de ora - racit, inca una desfacut, inca una curatat , inca una montat si hai inca juma de ora verificat/calibrat/softat si sunt 2h30min. Dar cand dupa asta scoti masina si se aprinde iar becu cu problema si mai tii masina inca o ora jumate fara sa comunici PROPRIETARULUI problema ... e nasol. Io-s pe principiul ca io te-am facut, io te omor. Adica, in cazul de fata, io dau banu pentru distractie, pai stiu ABSOLUT TOT ce se intampla acolo. Cand eram pe punctul sa iau foc a aparut baietu ala de mai sus si m-a calmat.

Pana la urma, hai ca inteleg, dureaza, e un motor nou, n-a mai aparut situatia etc. etc. DAR, nu ma tine in ceata, nu-mi incarca nota cu seninatate si nu ma trata ca pe fraieru care da banii fara sa lasi macar de la tine un minim de transparenta.
mgabi
Am scris si mai sus, tocmai ca sa fie fair play, ca pana la urma a venit cineva care m-a tratat intr-un final corect, iar despre duduia care m-a sunat, n-am nimic cu ea, foarte frumoasa initiativa. Din pacate propunerea dansei de a discuta cu un director de post-vanzare la care i-am raspuns pozitiv nu s-a concretizat inca.
O singura intrebare, ca tot veni vorba de fair-play ... vi se pare normal sa scot 10 bani din buzunar cand am o problema care nu este trecuta in manualul de services/mentenanta/garantie ?!?
Mie NU. CATEGORIC NU.
Aici e problema, si am scris si mai sus, nu cred ca nu am fost fair-play.

Si ca sa corectez ce a zis roadrunner mai sus, NU, nu am plecat din service, am pornit motorul in fata service-ului si s-a aprins ... n-am miscat masina nici un mm.
mgabi
Informativ, cand am becurile din subj. aprinse, nu functioneaza nici cruise control-ul.

Si ca sa fim corecti pana la capat, valva cu pricina n-a ajuns nici pana azi, NU a fost inca inlocuita pentru ca trebuie sa ajunga (presupun ca din Japonia).
DACA apar probleme cu DPF-ul din acest motiv, sper ca nu va exista nici un comentariu vis-a-vis de schimbarea acestuia TOT in garantie. Sper ca e fair-play, atata vreme cat mi s-a spus ca pot circula cu masina.
mgabi
@Roadrunner - Doru,
Pe bune, cel putin vis-a-vis de problema mea, un pic mai multa transparenta n-ar strica, clientu nu e un animal cu bani care se supara daca nu i se rezolva problema pe loc.
Nu stiu altii, dar in cazul meu, crede-ma ca nu m-ar fi deranjat si banii dati daca erau un pic mai cooperanti oamenii din service.
Faza s-a asemanat cu alea din clasa a 8-a cand colegu din fata punea cotu' peste lucrare sa nu vada aia din spatele lui ce scrie.
Daca era gratis, nici o problema. Da cand e pe bani, deranjeaza. Inteleg ca nu e safe sa lasi omu sa intre in service, da cand stai cu calculatorul pe masina si nu-i nici o rampa ridicat prin preajma sau alt pericol asemanator, ai putea sa lasi clientu sa-si bage nasu in ce se intampla cu bunul propriu - doar o opinie personala.

Asa, in rezumat, retine ca in final am spus si aici ca s-a solutionat ok problema. Finalul a fost ok, ca intr-o tara civilizata, thumbsup.gif . Ce-a fost pe parcurs no.gif
bogcot76
Pentru Roadrunner:
Apropos de motorina: exista o motorina pe piata romaneasca ce nu e slaba calitativ? Eu alimentez doar OMV Alpin sau ce de vara scumpa care nu mai stiu cum ii spune. E ok?
pista
CITAT(Ciprian86626 @ Feb 10 2010, 02:00 PM) *
CITAT(Mircea104901 @ Feb 9 2010, 12:20 PM) *
Si mie mi s-au aprins Check engine si Cruise Control (licarind) timp de 2 zile. Cand eram pe drum spre reprezentanta s-au stins, si de atunci totul e ok. rolleyes.gif
Ceva senzor banuiesc, ca motorul mergea.

exact. din cauza diferentei de viteza intre roti. asa a fost la mine. dar am fost la service cu alte probleme, nu m-as fi dus numai pentru asta, cum am promis mai sus rolleyes.gif

La Madaras si mie mi s-au aprins Check engine si Cruise Control (licarind) cand am incercat sa intorc masina dupa ce am iesit din parcare. Diferentialele au lucrat din greu pe zapada/gheata. Diferenta indelungata de viteza intre roti e explicatia ? rolleyes.gif Am mers asa vreo 40km pana acasa.
A doua zi nu a mai aparut.
roadrunner81
QUOTE (mgabi @ Feb 21 2010, 04:14 AM) *
@Roadrunner - Doru,
Pe bune, cel putin vis-a-vis de problema mea, un pic mai multa transparenta n-ar strica, clientu nu e un animal cu bani care se supara daca nu i se rezolva problema pe loc.
Nu stiu altii, dar in cazul meu, crede-ma ca nu m-ar fi deranjat si banii dati daca erau un pic mai cooperanti oamenii din service.
Faza s-a asemanat cu alea din clasa a 8-a cand colegu din fata punea cotu' peste lucrare sa nu vada aia din spatele lui ce scrie.
Daca era gratis, nici o problema. Da cand e pe bani, deranjeaza. Inteleg ca nu e safe sa lasi omu sa intre in service, da cand stai cu calculatorul pe masina si nu-i nici o rampa ridicat prin preajma sau alt pericol asemanator, ai putea sa lasi clientu sa-si bage nasu in ce se intampla cu bunul propriu - doar o opinie personala.

Asa, in rezumat, retine ca in final am spus si aici ca s-a solutionat ok problema. Finalul a fost ok, ca intr-o tara civilizata, thumbsup.gif . Ce-a fost pe parcurs no.gif



QUOTE (bogcot76 @ Feb 21 2010, 09:46 AM) *
Pentru Roadrunner:
Apropos de motorina: exista o motorina pe piata romaneasca ce nu e slaba calitativ? Eu alimentez doar OMV Alpin sau ce de vara scumpa care nu mai stiu cum ii spune. E ok?


@mgabi:
Intrebare : Si cind mergem la doctor tot linga doctor stai in operatie ? E cam acelasi lucru. Faptul ca masina este proprietatea dumneavoastra nu inseamna ca nu trebuie sa intelegem niste reguli de bun simt. Daca ai fi pentru citeva zile de partea cealalta a baricadei ai intelege...
Incearca tu sa lucrezi la o masina, in timp ce proprietarul sta in sufletul tau intrebaind incontinuu ceva. Incearca sa aplici acest lucru in meseria pe care o practici si ai sa intelegi.

@Am avut multe probleme legate de motorina furnizata de Lukoil. Problemele sunt generate de cele mai multe ori de gradul mare de sulf continut in motorina.
mgabi
QUOTE (roadrunner81 @ Feb 21 2010, 04:56 PM) *
@mgabi:
Intrebare : Si cind mergem la doctor tot linga doctor stai in operatie ? E cam acelasi lucru. Faptul ca masina este proprietatea dumneavoastra nu inseamna ca nu trebuie sa intelegem niste reguli de bun simt. Daca ai fi pentru citeva zile de partea cealalta a baricadei ai intelege...
Incearca tu sa lucrezi la o masina, in timp ce proprietarul sta in sufletul tau intrebaind incontinuu ceva. Incearca sa aplici acest lucru in meseria pe care o practici si ai sa intelegi.

@Am avut multe probleme legate de motorina furnizata de Lukoil. Problemele sunt generate de cele mai multe ori de gradul mare de sulf continut in motorina.


Ca tot esti la curent cu problema, am intrebat ce coduri de eroare au aparut si ce recomanda Subaru - pretty straight forward as zice. Cum nu mi s-a raspuns la intrebare intr-un mod concret/coerent si suficient de detaliat, nu ti s-ar parea normal sa incerc sa aflu stand acolo "in sufletu' lor" ?

Vis-a-vis de motorina, n-am pus decat MOL, ocazional OMV/PETROMV sau ROMPETROL.
Tot vis-a-vis de motorina as avea o intrebare: care ar fi proportia maxima de BioDiesel acceptata de Subaru ? Stiu ca prin Europa nu prea se mai gaseste motorina fara continut Bio si presupun ca in curand si la noi o sa cam fie la fel.
JohnSA
QUOTE (roadrunner81 @ Feb 21 2010, 01:17 AM) *
Ce anume v-a deranjat cel mai mult ?
...
Ca vi s-au cerut scuze si ca v-a fost schimbata aceasta vlava in garantie dupa ce v-au fost returnati banii fara obiectii ?
Ca baietii din service trebuie sa urmeze o procedura de service descrisa intr-un manual de reparatii si care presupune intii curatarea valvei si abia apoi inlocuirea acesteia ?

Domnule JohnSA, nu incerc sa disculp pe nimeni, insa de la o vizita in service care a avut loc cu ocazia unei defectiuni (din pacate masinile se mai strica), si pina la batjocorirea unor persoane care isi fac meseria (domnisoara care v-a sunat) este drum lung, si nu cred ca sunteti corect.

Stimati colegi, mi-ar fi foarte usor sa ma lansez in discutii interminabile pe acest forum, deoarece cu totii "omitem" sa scriem lucruri care nu sunt in avantajul nostru. Dar nu asta este scopul unui forum.
Se poate un pic de fair-play ?

On topic :
Valva EGR prezenta la motorizarile diesel face parte din sistemul de reducere al emisiilor de noxe, si are ca functie recircularea gazelor nearse din nou in admisie pentru o ardere completa.
Din pacate, datorita nivelului ridicat de cenusa rezultat in urma arderii unei motorine slabe calitativ aceasta valva se blocheaza si necesita curatarea. Operatiunea de curatare nu este acoperita de garantie, defectul nefiind cauzat de un defect de fabricatie al valvei.
Manualul de service si procedura de reparatie specifica in mod clar ca valva nu se inlocuieste in garantie decit in cazul in care motorasul pas cu pas care actioneaza valva este defect.
Situatia este intradevar neplacuta, si sevice-ul si-a cerut scuze. Imediat valva a fost inlocuita si factura pentru curatare a fost stornata.

Sper ca ne-ati iertat wink.gif


Draga Doru, sau Dl. Roadrunner. O sa te rog sa adaugi tu Dl, stimabile,etc. astfel incat sa intelegi respectul din spatele vorbelor si sa nu cumva sa consideri tonul batjocoritor, parintesc, sfatos, superior sau orice alte forma decat directa si barbateasca.
Mesajul tau este usor inbunatatit si contine chiar si scuzele discutate in trecut drept acte de curaj, dar nu pot decat sa-l consider mieros prin prisma enunturilor tale , pentru ca mai intai trebuie sa ne explici daca s-a schimbat ceva in afirmatiile/consideratiile enuntate aici pe forum :
1. nu clientul este cel ce ne plateste salariile ;
2. ne bucuram ca ati gasit profesionisti de valoare in reteaua Subaru din provincie ( in traducere ironica, oricum tot de la noi luati pisele cu adaosuri intre 100-350%);
3. nu ne este permis sa participam pe forum, de fapt.
Am lasat mai sus extrase din postul tau pentru a comenta ideile (nu persoana, asa ca nu o lua ca pe un atac personal), pentru ca se merita niste sublinieri pe care nu le distingi in atitudinea clientilor vv. de cei ce reprezinta service-ul SMT.
Esenta atitudinii este data de ideea ca " a fost schimbata aceasta valva in garantie dupa ce v-au fost returnati banii fara obiectii". Crezi ca e normal sa se ajunga in faza asta, in care fiecare dintre noi isi poate imagina ce nervi are clientul pus intr-o astfel de situatie ? Pai a devenit un fel de ritual in mintea noastra : te duci la SMT, ei o sa se dea in barci ca e vina ta si o sa-ti emita o factura, tu sari , te enervezi si faci ca toti dracii dupa care sub presiune se accepta ca de fapt e vorba de o garantie. Cam asa ajungem toti sa ne gandim pe drum spre SMT Service. De aceea si observatia ta intr-unul din posturi ca a venit clientul cu capsa pusa : sunteti in folclorul consumatorului vostru cu aceasta buba.
Cand tot ritualul asta de service este dublat si de faptul ca , dupa ce este pus la plata , e nervos, clientul mai si pleaca din service cu defectul prezent, rezultatul este unul singur : catalogarea afacerii drept o escrocherie si o emanatie a incompetentei. Pot sa fie mecanicii aia campionii absoluti ai mecanicii , nimic nu-i mai scapa de catalogarea in bloc chiar daca ei sunt aia care muncesc pe bune. Nimeni nu-i observa, ca e politica SMT sa nu vezi ce se intampla, sa nu ti se explice si sa nu ti se accepte nici o opinie. Caci alt aspect este atitudinea de usoara autosuficenta atotstiutoare in care nu se poarta un dialog cu clientul, se emit axiome despre lucruri care nu are cum el, clientul, sa aibe vreo parere valabila. Pe bune, ai avut vreodata senzatia ca interlocutorul tau nici macar nu asculta ce ai de spus , fiind usor iritat si grabit sa-i impuna propriile ganduri ? Asta te priveste direct , ca fiind persoana care sta de vorba in numele service-ului cu clientul. De altfel si acuza ca am jignit domnisoara se bazeaza pe acelasi lucru : daca tu ai pornit cu idea ca noi jignim , atunci jignim. Eu nu vad unde e jignire in descrierea "dominsoara cu voce draguta... arma secreta..." . Din contra , as spune , daca asi citi si asi intelege mesajul.
Ei , daca pui in balanta tariful orar practicat si rezultatele reale sau emotive obtinute in mintea consumatorului vostru, putem spune ca ori nu realizati ce dezastruos se deruleaza afacerea post-vanzare Subaru, ori pur si simplu nu va pasa , mergand pe balcanisme de genul "are balta peste". A doua varianta e intarita de faptul ca demersurile domnisoarei nu au rezultate in a imbunatati ceva (cel putin noi nu simtim) si de faptul personal ca, desi am acceptat sa platesc ceva ce trebuia schimbat fara discutii de voi , mergand pe credinta ca discutia purtata era serioasa, voi urmand sa derulati procedurile voastre prin care se propaga pe verticala incidentul cu cauze-efecte-solutii_pentru_client a ramas fara nici un rezultat comunicat mie, intarindu-mi ideea ca am fost fraierit de niste jmecheri .
La polul opus se afla cei de la Brasov. Si ei au avut greseli in service, dar onestitatea simpla si tratamentul de la egal la egal face toti banii si timpul de deplasare pana acolo : faptul ca te relaxezi pe un drum numai bun pentru un Subaru si nimeresti la e cafea pe fise cot la cot cu cei ce se murdaresc pe maini si care sunt direct pasionati ca si tine de mecanica masinii pica exact pe gustul celor ce-si cumpara Subaru.

Ca sa incheiem mai vesel: avand in vedere proverbul ca afacerea incepe dupa vanzare , nevasta-mea cocheteaza cu ideea de Impreza iar eu corespondez cu reprezentantul dintr-o tara vecina conditiile de garantie si postvanzare(suflu in iaurt), nu pot sa definesc rezultatul Service-ului SMT si al Dep. Post-Vanzare decat prin concluzia pe care o pune un prieten de al meu angajatilor cand o cam dau in bara :

Baieti, ati infrant !
Marius30562
QUOTE (JohnSA @ Feb 22 2010, 06:09 AM) *
...... afacerea incepe dupa vanzare , nevasta-mea cocheteaza cu ideea de Impreza iar eu corespondez cu reprezentantul dintr-o tara vecina conditiile de garantie si postvanzare(suflu in iaurt), nu pot sa definesc rezultatul Service-ului SMT si al Dep. Post-Vanzare decat prin concluzia pe care o pune un prieten de al meu angajatilor cand o cam dau in bara :

Baieti, ati infrant !


Daca-i vorba de Bulgaria, trebuie sa te informez cu privire la faptul ca se afla tot sub ”pulpana” SMT.

Daca-i de la Szeged incolo ....

Ia uite ce preturi au la Impreza in DE:
Aici - 2.0 Benzina = 15.980 Euro

si AICI - 2.0 Diesel 21.393 Euro

Interesante preturi, NU ??
TVA deductibil daca-o iei pe firma ....
JohnSA
QUOTE (bogcot76 @ Feb 21 2010, 09:46 AM) *
Apropos de motorina: exista o motorina pe piata romaneasca ce nu e slaba calitativ? Eu alimentez doar OMV Alpin sau ce de vara scumpa care nu mai stiu cum ii spune. E ok?


Eu zic sa batem in cuie un topic cu sensibilitatile acestei masini : cam tot ce am fost pusi sa platim si nu ni se pare normal in primii 35000 Km. Ca prea ne izbesc contrastele astea direct in buzunar.
E , are cineva vreo idee de titlu ca lumea pentru un astfel de topic ?
mgabi
QUOTE (JohnSA @ Feb 22 2010, 01:09 PM) *
La polul opus se afla cei de la Brasov. Si ei au avut greseli in service, dar onestitatea simpla si tratamentul de la egal la egal face toti banii si timpul de deplasare pana acolo : faptul ca te relaxezi pe un drum numai bun pentru un Subaru si nimeresti la e cafea pe fise cot la cot cu cei ce se murdaresc pe maini si care sunt direct pasionati ca si tine de mecanica masinii pica exact pe gustul celor ce-si cumpara Subaru.


Ai surprins exact ideea ... pentru altii se pare ca e mai greu.

QUOTE (JohnSA @ Feb 22 2010, 03:01 PM) *
Eu zic sa batem in cuie un topic cu sensibilitatile acestei masini : cam tot ce am fost pusi sa platim si nu ni se pare normal in primii 35000 Km. Ca prea ne izbesc contrastele astea direct in buzunar.
E , are cineva vreo idee de titlu ca lumea pentru un astfel de topic ?


Propun sa facem un sticky gen "Limited warranty"
mgabi
QUOTE (roadrunner81 @ Feb 21 2010, 03:17 AM) *
Pot sa pun si eu citeva intrebari domnule Gabi ?
Ce anume v-a deranjat cel mai mult ?
Ca ati stat 4 ore sa se rezolve o problema la masina, si ca tehnicienii nu au visat cu seara inainte ce problema are masina dumneavoastra si nu au destula dexteritate sa curete valva fara sa o demonteze si fara o diagnoza inainte ?
Ca vi s-au cerut scuze si ca v-a fost schimbata aceasta vlava in garantie dupa ce v-au fost returnati banii fara obiectii ?
Ca baietii din service trebuie sa urmeze o procedura de service descrisa intr-un manual de reparatii si care presupune intii curatarea valvei si abia apoi inlocuirea acesteia ?

Stimati colegi, mi-ar fi foarte usor sa ma lansez in discutii interminabile pe acest forum, deoarece cu totii "omitem" sa scriem lucruri care nu sunt in avantajul nostru. Dar nu asta este scopul unui forum.
Se poate un pic de fair-play ?

On topic :
Valva EGR prezenta la motorizarile diesel face parte din sistemul de reducere al emisiilor de noxe, si are ca functie recircularea gazelor nearse din nou in admisie pentru o ardere completa. Din pacate, datorita nivelului ridicat de cenusa rezultat in urma arderii unei motorine slabe calitativ aceasta valva se blocheaza si necesita curatarea. Operatiunea de curatare nu este acoperita de garantie, defectul nefiind cauzat de un defect de fabricatie al valvei. Manualul de service si procedura de reparatie specifica in mod clar ca valva nu se inlocuieste in garantie decit in cazul in care motorasul pas cu pas care actioneaza valva este defect. Ca urmare a acestui lucru, este necesara curatarea acesteia, iar daca aceasta functioneaza, nu este necasara inlocuirea. In cazul domnului Gabi, aceasta valva a functionat dupa curatare, insa la scurt timp dupa ce masina a plecat din service aceasta s-a blocat din nou, datorita defectarii motorasului.
Situatia este intradevar neplacuta, si sevice-ul si-a cerut scuze. Imediat valva a fost inlocuita si factura pentru curatare a fost stornata.

Sper ca ne-ati iertat wink.gif

In speranta unor dialoguri amicale,
Cu stima,
Doru.


Asadar,
ca sa mai aduc niste completari, tot in spiritul fair-play.
Curatarea valvei EGR nu e o operatiune care sa apara in manualul pe care l-am primit eu (manualul de intretinere si cel de utilizare - cel de service e la service).
Nu contest ca apar defectiuni si alte probleme - d'aia avem service si garantie - in nici un caz nu m-am suparat pentru asta.
DAR, cand mi se spune ca e necesara o anumita operatie, ca la doctor, vreau si eu sa vad despre ce e vorba, ce recomanda Subaru s.a.m.d. Si pentru ca sustineti ca este o procedura trecuta in manualul de service, cat de greu vi se pare sa-mi aratati si mie, negru pe alb. Nu mi se pare ca se incalca vreun mare secret ...

Vedeti dvs. detaliile acestea si alte chestiuni punctate de JohnSA ne fac sa reactionam asa. Daca as fi avut cum, mi-as fi achizitionat un manual de service, o interfata de diagnoza si m-as fi asigurat ca e exact "what the doctor ordered" inainte sa accept orice operatiunie.

Daca cineva inca mai considera ca am omis ceva sau am spus ceva cu rautate sau rea vointa, e un forum public, pentru discutii.
Vladus
de curiozitate la cati km au aparut problemele astea la voi? E am acum cam 25k si merg turat si o si calc... pana acum nu s-a aprins nimic niciodata si masina merge perfect. Nu am schimbat nimic pe garantie si nu s-a stricat nimic. George poate confirma ca nu menajez masina deloc si merg cu ea asa cum ar trebui mers cu o masina de 150cp si tractiune integrala. La fel de adevarat ca fac revizia odata la 10k in loc de 15k de km...
Repet.. service civilizat la Brasov pentru cine doreste.

ALOOOOOOO ADMIN! ce-i cu banned si 5 posturi la mine???? WTF? Care s-a jucat pe contul meu????? Cate mesaje aveam eu din 2004 si pana acum, unde e avatarul si ce e cu astea la mine????
V l a d
ce bou sunt, e primul meu cont pe care l-am abandonat smile.gif) asa imi trebuie daca nu intru cu lunile whistling.gif am inteles de unde era problema... sorry banned.gif
GLC120
Orice gand ai Vladus rolleyes.gif bine ai venit si sper sa o tii asa pana la 250,000 km cel putin.

Chiar crezi ca e util sa faci revizia la 10,000 ? Mergi des prin oras ?

PS Eu cred totusi ca niste LED-uri sunt arse sau le-au scos cei de la Brasov, imposibil sa ne se aprinda nimic, nici macar EJECT sau SYSTEM FAILURE. Sau poate scrii despre o alta masina, uitand ca ti-ai luat BMW intre timp. ermm.gif
mgabi
Ieri am fost la Bv. pentru inlocuirea EGR-ului (in garantie).
Toata afacerea a durat 1h ... nu stiu de ce, ca era un singur mecanic care se ocupa. Rapid si eficient.
Un mic test de urcare pana in Poiana + coborare in Rasnov mi-a confirmat ca toti caii si mai ales Nm sunt acolo smile.gif

off topic, mi-am schimbat si bucsile de la bara stabilizatoare fata - 128RON cu manopera cu tot - acelasi mecanic, i-a luat 10 min.

@Vlad - problema a aparut la 36k km, iarna asta. Daca ai masina fabricata dupa aprilie 2009 e foarte posibil sa nu ai nici o problema. A mea e din august 2008 si avea o versiune mai veche de soft de la fabrica.
La 10000 mi-as schimba si eu filtrele de aer macar.
Ai grija si la motorina folosita. In cazul meu, ordinea e: Mol, OMV/petromv, Rompetrol. In vest, pe cat posibil, Shell Vpower biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.