Help - Search - Members - Calendar
Full Version: pompe duse
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Skoda > Octavia 2
sk1000mb
Buna ziua,
Am inteles ca la noua octavia (facelift) motarele diesel vin si fara pompe duse, as dori sa stiu cum se deosebesc cele vechi cu PD si cele noi fara PD. Sint mai bune cele fara PD (in termeni de consum, fiabiliatate)?
DORU
Primele motoare diesel din gama VAG cu turbo au fost VP(VerteilePumpe), apoi PD(Pumpe-Duse) si acum CR(Common-Rail).
Principala deosebire intre ultimele doua de care intrebi tu este ca la PD exista un injector pt fiecare cilindru, iar la CR o rampa comuna din care se injecteaza fiecare cilindru.

PD-ul este mai viguros pe reprize, dar si putin mai zgomotos.
CR-ul este mai lin in acceleratii, dar mai rafinat.
Seri
Pe Octavia facelift sunt disponibile doua diesel-uri PD: 1.9 de 105 CP si 2.0 de 140 CP, precum si doua diesel-uri commonrail: 1.6 de 105 CP si 2.0 de 170 CP.
Pana acum destul de putina lume a ales varianta 1.6CR, majoritatea merg pe clasicul 1.9PD care si-a dovedit fiabilitatea de-a lungul timpului.

Sistemul PD este ceva mai robust, nu are pretentii la motorina, este mai zgomotos, iar injectoarele sunt mai ieftin de inlocuit.
Sistemul CR este de conceptie mai noua, mult mai precis in functionare, ceea ce il poate face sensibil la calitatea motorinei, dar permite turatii mai mari. Daca trebuie inlocuit este mai scump decat PD.

Chiar daca tehnologia commonrail este noua pentru Skoda, ea este folosita la scara larga cu mare succes de alti producatori de peste 10 ani si nu pune probleme de fiabilitate.
Consumul depinde de foarte multi factori externi, asa ca eu pariez pe un egal.
Principalul motiv pentru care s-a trecut la CR este reducerea emisiilor si obtinerea unor puteri mai mari din aceeasi cilindree.
DORU
Multam fain de completari, Seri !
sk1000mb
Din alte postari referitoare la PD am inteles ca:
- consuma ceva ulei / PD ar fi bune insa datorita motorinei de la noi nu ar fi foarte fiabile, trebuiesc schimbate toate (pompele) in caz ca se defecteaza una singura si aceste PD ar fi destul de scumpe.
Varianta CR e destul de clasica, fiabila cam toate marcile o folosesc.
Dl. Doru - stiam ca PD s-ar traduce o pompa pentru fiecare injector, fiecare cilindru avind un injector. Sint novice la diesel, m-am mai 'bagat' doar la 'benzine'.
Cum se deosebesc motoarele (ma refer la Skoda) stiu ca unele sint de ex. 1.9PD, unele 1.9DPF... ca un sfat ce mi-ati recomanda PD sau CR (in primul rind dpdv al fiabilitatii, la consum oricum diferentele nu sint semnificative)?
mohordbx
1.9DPF este tot un PD dar cu filtru de particule ce scade emisiile de noxe. La o masina adusa din afara aceasta se traduce printr-o taxa de prima inmatriculare cu 25% mai mica.
DORU
QUOTE (sk1000mb @ Feb 1 2010, 09:27 AM) *
Dl. Doru - stiam ca PD s-ar traduce o pompa pentru fiecare injector, fiecare cilindru avind un injector. Sint novice la diesel, m-am mai 'bagat' doar la 'benzine'.
Cum se deosebesc motoarele (ma refer la Skoda) stiu ca unele sint de ex. 1.9PD, unele 1.9DPF... ca un sfat ce mi-ati recomanda PD sau CR (in primul rind dpdv al fiabilitatii, la consum oricum diferentele nu sint semnificative)?


Ai dreptate, o pompa pt fiecare injector, exprimarea mea de sus e ambigua thumbsup.gif

Intre PD si CR eu as alege CR. Pe motivul ca daca PD era mai bun, VAG-ul nu ar fi renuntat la el pt CR.
Dintre toate, VP-ul a fost din pct meu de vedere cel mai reusit, dar nu se mai fabrica de cativa ani din pacate.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2020 Invision Power Services, Inc.