Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Siguranta si prevenire
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Subaru
Pages: 1, 2
GLC120
Am gasit o prezentare pe care v-o recomand calduros in special celor care aveti (de gand...) copii.

http://www.slideshare.net/safeindianroads/...teachers-538990

Sper sa discutam despre condusul defensiv si cum se face ca la un accident toti cei implicati au o responsabilitate, nu numai vinovatul oficial.

T u d o r
Cred ca nu se adreseaza doar soferilor de Subaru. Daca n-ai nimic impotriva o pot muta la o arie mai generala.
GLC120
Cu Subaru inseamna mai vitezomani prin definitie. As prefera sa ramana aici. Personal nu ma intereseaza cum tehnologia germana te salveaza din orice imprejurare, deci nu ai nevoie nici macar de centura.
HalbaSus
Foarte instructiva prezentare. Nu m-as fi gandit niciodata la urmatoarele:
- Sa nu-mi las copilul sa se uite la F1 (adevarul e ca eu inca mai am traume adanci lasate de ultima (sau penultima) cursa in care a participat Hakkinen inainte de retragere, cand era pe primul loc si i-a crapat motorul...)
- Sa nu-mi las copilul sa joace NFS sau LFS sau alt joc cu masini...
- Sa nu las copilul sa vorbeasca la telefon in timp ce se plimba pe jos, si in nici un caz sa nu asculte radio-ul in timp ce conduce (adevarul e ca asta cu radio-ul e o treaba clara, pana si eu era sa fac accident zilele trecute pentru ca am auzit a 72.514 oara Chica Bomb)
Oricum... cel mai important lucru pe care l-am retinut din prezentarea asta este ca trebuie sa iti iei masini GALBENE si in nici un caz NEGRE. Chestie de bun simt de altfel, eu sper ca urmatoarea mea masina sa fie asta:



Eu cred ca mai sigur de atat nu se poate.
Lucian107416
fac eu putin pe avocatul diavolului. Am citit textul si cel mai important lucru la care nu m-am gandit pana acum a fost alegerea culorii masinii. Totusi, pe timp de ceata prefer negrul albului wink.gif.
Contest faptul ca viteza este de vina la peste 90% din accidente. Mai degraba prostia, dar asta se poate dezbate la nesfarsit si cred ca nu e cazul sa incepem acum.
Legat de F1 sau alte competitii sportive: sa fim seriosi. Atunci nici desene animate, care sunt pline de violenta etc. E greu sa-l tii departe de toate. Eu tocmai ma gandeam ca asta o sa fie primul sezon de F1 pe care-l urmaresc impreuna cu fiul. confused.gif . Ce-ar fi fost Schumacher daca ar fi fost tinut departe de competitiile auto ???

@HalbaSus : misto masina, dar cred ca vei avea probleme atunci cand vei vrea s-o revinzi. Nu te va crede nimeni ca nu a fost folosita ca taxi 36182451.gif
GLC120
Daca nu ma insel prezentarea incepe cu cei 1.2 milioane de oameni care isi pierd viata anual in accidente rutiere. Banuiesc ca are legatura cu viteza, pentru ca indiferent de nivelul intelectual, la 50 km/h mori sau omori pe altii, ceva mai greu decat la 110.

E adevarat ca in Germania, pe autostrazile unde nu exista limita de viteza, in caz de accident e de vina INTOTDEAUNA vitezomanul ?
Lucian107416
QUOTE (GLC120 @ Jan 25 2010, 05:53 PM) *
Daca nu ma insel prezentarea incepe cu cei 1.2 milioane de oameni care isi pierd viata anual in accidente rutiere. Banuiesc ca are legatura cu viteza, pentru ca indiferent de nivelul intelectual, la 50 km/h mori sau omori pe altii, ceva mai greu decat la 110.

da, dar "nivelul intelectual" alege viteza cu care circuli, si uneori/deseori e mult peste capacitatea franelor si a reflexelor. Parerea multora, si prin asociere si a mea, e ca faptul de a conduce prost ucide. Deseori asta inseamna viteza, dar eu o privesc mai mult ca pe o CONSECINTA decat ca pe o CAUZA.
QUOTE (GLC120 @ Jan 25 2010, 05:53 PM) *
E adevarat ca in Germania, pe autostrazile unde nu exista limita de viteza, in caz de accident e de vina INTOTDEAUNA vitezomanul ?

Ar fi o aberatie. Fiecare caz are particularitatile lui. E adevarat insa ca de multe ori viteza unuia il impiedica pe celalalt sa respecte regulile de circulatie. De exemplu, iese un idiot cu 200km/h din pasaj. Asta inseamna 60m/s. Nimeni nu poate sa-l vada. Cineva a murit in Bucuresti pentru asta si probabil a fost si scos vinovat pentru neacordare de prioritate. In Germania un tribunal ar fi putut sa-i dea dreptate, dupa cum am citit ca s-a intamplat intr-un caz.
HalbaSus
Politia rutiera si autoritatile rutiere in general dau vina tot timpul pe "viteza excesiva" si "neadaptarea vitezei la conditiile de trafic". Eu nu cred treaba asta, sau cel putin nu pana cand nu mi se dovedeste cumva.
Vreau sa aflu cate din accidentele rutiere care au avut ca urmari morti si raniti (suna ca o injuratura) au avut loc la viteze mari (100-130 km/h), foarte mari (130-160), si excesiv de mari (160+). Nu cunosc aceste date, dar sunt sigur ca toate aceste accidente cumulate nu depasesc 50% si in nici un caz nu se apropie de 90%. Cel putin nu in Romania. Ori daca in cazul celor care merg cu 180 si apoi se urca in copac putem da vina lejer pe viteza. In cazul celor care aveau sub 100 km/h, pe ce dam vina ? Ahhh... pe "neadaptarea vitezei la conditiile de trafic".

Desigur, daca adormi la volan mergand cu 80 la ora si mori... poti sa spui ca accidentul a fost provocat de viteza neadaptata la conditiile de... somn. In general e mai bine sa stai pe loc cand dormi. Sau daca dubarul cel fara simt al autoconservarii depaseste in curba si moare si el si aia care veneau pe contrasens... putem spune ca e vina vitezei (chiar daca el abia a ajuns la 70 in depasire, ca are un rahat de iveco daily nu un supercar cum crede el)... nu a faptului ca e un retardat fara simt al autoconservarii. Sau daca merge unul rupt de beat cu 60 la ora si sare in Dambovita si moare... e vina vitezei ? Intr-un fel da... ca daca mergea cu 10 km/h nu reusea sa treaca de parapet. Sau daca pur si simplu e idiot si se baga sub tir ca i s-a parut ca trebuie ocolita o pisica imaginara, e tot vina vitezei ?

Nu stiu de ce dar nu imi vine sa cred ca idiotii, dubarii inconstienti, somnambulii, betivii si toti cei care fac accidente din alte cauze decat viteza nu totalizeaza nici macar 11%. Sa fim seriosi, eu cred ca sunt majoritari.
GLC120
Autobahn wikipedia: "If there is no speed limit, the recommended speed limit is 130 km/h, referred to in German as the Richtgeschwindigkeit; this speed is not a binding limit, but being involved in an accident at higher speeds can lead to being deemed at least partially responsible due to "increased operating danger" (Erhöhte Betriebsgefahr)."

Daca motivul este viteza mare, viteza neadaptata sau prostia soferului care merge mai repede decat poate, este filozofie.
Prostia, mai ales in Romania este foarte raspandita, daca asta ar fi cauza principala a accidentelor nu am avea sanse sa ajungem nici pana la paine in capatul strazii, cu masina intacta.
In plus daca ai o viteza "mai adaptata" ai sanse mult mai mari sa il remarci din timp si sa il eviti pe "prostul" care merge prea repede si pierde controlul sau intra pe sens opus in curba, ca sa depaseasca.

Eu de exemplu, pe drumuri aglomerate din sens opus, unde exista probabilitatea ca vreun cetatean sa se bage brusc si aiurea in depasire, merg mai potolit, cat mai aproape de marginea drumului si cu masina cat mai galbena mai multe faruri aprinse.
bogcot76
Ok. Adevarat, dar acuma si noaptea cand mergi pe strada cica nu e bine sa te imbraci in negru. Tre sa porti ceva deschis la culoare. Pantaloni albi si camasa alba cel mai bine rolleyes.gif Merge de minune in orice conditii.

Pe mine ma calca pe nervi la maxim idiotii care isi tin copiii in masina pe scaunul din dreapta in timp ce merg prin oras. Ala micu de obicei pe la vreo 5-6 ani sta ca un cocos in picioare pe scaun cu mainile pe bord. Nu vorbesc ca ma calca pe nervi orice imbecil care isi cara copilul in altceva decat in scaunul pentru copii insa astia cu copiii pe scaunul din fata sunt in top. Chiar azi i-am atras atentia unui raton din asta la semafor prieteneste ca nu prea e bine ce face si mi-a raspuns printre dinti ceva de genul - "ce mor.. ma-tii mah l-ai fatat tu?" No comment.
HalbaSus
Eu am vazut un specimen care isi tinea copilul in brate in timp ce conducea... Intamplarea face ca bizonul sa se afle la volanul unui X5 whistling.gif

Cum vine treaba cu "cat mai multe faruri aprinse" ? Sa inteleg ca mergi cu farurile de ceata si faza lunga pornite atunci cand drumul e aglomerat din sens opus ?
Lucian107416
@GLC120 - procentul de vina al partilor in Germania il stabileste tribunalul(sunt 90% sigur)
@bogcot - animalele astea care cred ca au drept de viata si de moarte asupra plozilor ar merita... habar n-am cum e mai bine... dar e odios
GLC120
Autobahn wikipedia: "In any case, it is important to note that an advisory speed limit (German: Richtgeschwindigkeit) of up to 130 km/h always applies. In case of an accident while driving faster, a court can decide on shared liability due to the increased operational risk."

Alex-F1
QUOTE ( T u d o r @ Jan 25 2010, 07:59 AM) *
Cred ca nu se adreseaza doar soferilor de Subaru. Daca n-ai nimic impotriva o pot muta la o arie mai generala


QUOTE (GLC120 @ Jan 25 2010, 11:17 AM) *
Cu Subaru inseamna mai vitezomani prin definitie. As prefera sa ramana aici. Personal nu ma intereseaza cum tehnologia germana te salveaza din orice imprejurare, deci nu ai nevoie nici macar de centura


Hmmm.....cam egoist domnu' GLC120....io cred ca asta priveste pe toat lumea, nu doar pe soferii de Subaru! Tudor, pai unde e autoritatea matale de moderator? teehee.gif Sau n-ai voie sa muti un topic fara acordul initiatorului? ninja.gif
iulian_1976
QUOTE (GLC120 @ Jan 25 2010, 03:53 PM) *
E adevarat ca in Germania, pe autostrazile unde nu exista limita de viteza, in caz de accident e de vina INTOTDEAUNA vitezomanul ?


Nu.
Dar daca anterior accidentului ai fost blitzat de camere sau de masina in mers depaseai fara semnalizare,schimbai brus banda in fine toata autoruta era a ta, treaba se complica.
Insa in Germania poti lua amenda curent pentru nepastrarea distantei regulamentare fata de autoturismul din fata ta sau
pentru ca mergi prea incet. rolleyes.gif

http://www.youtube.com/watch?v=w53AaQRn1kE...feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=bK0QIcHmNS8...feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=pNVoTY9_JYQ


mike.omega
Exista sute de parinti care nu isi tin copii in acele scaune speciale de masina! Asta e poate cel mai grav lucru la noi. Apoi urmeaza copii lasati liberi in spate, pe bancheta. Ala se loveste si la o frana mai brusca.
Poate cel mai adecvat sfat din toata prezentarea este acela de a nu asculta muzica tare in masina deoarece nu mai auzi ambulanta! Mi s-a intamplat de 2 ori(nu ascultam muzica tare) sa ma trezesc cu ambulanta in laterala mea in intersectie dar din cauza faptului ca tampitu de pe ambulanta nu a pornit sirena verymad.gif

Cauza accidentului de multe ori e necunoasterea drumului, cauciucuri proaste si lipsa de experienta. Poti sa mergi noaptea lejer cu 130 dar sa stii drumul sau sa mergi cu 90 cu frica-n san ca nu stii unde e urmatoarea curba rolleyes.gif

PS: as muta topicul dar nu stiu unde tongue.gif
GLC120
mike, daca stii drumul pericolul sa intri de bunavoie si nesilit de nimeni intr-un copac e mai mic. Daca daca iti apare un cal sau un biciclist brusc in fata, nu e mai bine sa ai 90 decat 130 ?

Teoria mea referitoare la condusul preventiv este urmatoarea: Indiferent de viteza si locatie, trebuie evitate manevrele bruste si neasteptate CHIAR DACA ai impresia ca esti singur pe sosea. Adica orice manevra trebuie precedata de incadrare corespunzatoare, semnalizare si (eventual blink.gif ) asigurare. Este un exemplu extrem dar am convingerea ca procedand astfel, chiar daca treci pe rosu, nu intra nimeni in tine. Te injura vreo 87 de cetateni, dar franeaza si te ocolesc toti. Daca vreti sa testati teoria, trebuie totusi o masina mai puternica pentru ca ulterior sa scapi daca vrea cineva sa te si bata unsure.gif

FAR EASTERN
Apropos de parinti iresponsabili, i-as mentiona pe aia(alea) care, pregatindu-se sa traverseze, coboara carutul pe trecerea de pietoni si ei stau cuminti pe trotuar... la mare concurenta cu cei care merg cu copilu' de mana, acesta fiind catre marginea dinspre strada a trotuarului... banned.gif
mike.omega
Sa cunosti drumul presupune sa cunosti toate pericolele care te pandesc pe acel drum, nu doar drumul ca si forma geometrica smile.gif
GLC120
Nu ai dreptate, multe carucioare au 4-5 stele EuroNCAP si multi parinti din aia sunt de fapt bone!
Lucian107416
QUOTE (GLC120 @ Jan 26 2010, 09:55 AM) *
Daca daca iti apare un cal sau un biciclist brusc in fata, nu e mai bine sa ai 90 decat 130 ?

Daca iti explodeaza un pneu, iti cade o roata ? Cred ca era mai bine sa stai acasa. Daca iti cade o stanca in fata? Daca aveai cu 30km/h viteza mai mare ai fi trecut de mult de locul accidentului. Ce zici de soferii care au adormit la volan? 99% dintre ei daca mergeau cu viteza mare cred ca i-ar fi tinut adrenalina in stare de trezie si, implicit, in viata.
QUOTE (GLC120 @ Jan 26 2010, 09:55 AM) *
Teoria mea referitoare la condusul preventiv este urmatoarea: Indiferent de viteza si locatie, trebuie evitate manevrele bruste si neasteptate

EXACT. Asta a fost SINGURUL lucru pe care am insistat sa-l retina sotia inainte sa inceapa sa conduca singura.!!!!
GLC120
QUOTE (Lucian107416 @ Jan 26 2010, 11:26 AM) *
Daca iti explodeaza un pneu, iti cade o roata ? Cred ca era mai bine sa stai acasa. Daca iti cade o stanca in fata? Daca aveai cu 30km/h viteza mai mare ai fi trecut de mult de locul accidentului. Ce zici de soferii care au adormit la volan? 99% dintre ei daca mergeau cu viteza mare cred ca i-ar fi tinut adrenalina in stare de trezie si, implicit, in viata.


Vezi ca de aici rezulta ca orice sfat din prezentare e inutil, pentru ca e numai chestiune de soarta.

Pneul TAU explodat, mai rar in ziua de astazi desi am un prieten care a patit-o la 180 km/h pe spate, nu se stie cum dar pneul s-a facut tandari pe A1, a reusit sa o tina pe asfalt dar a albit putin (mai mult). Mai nasol este cu camionul care vine din fata cu viteza, pe un drum ingust de doua benzi si care poate sa aiba o problema pe pneul stanga fata.

Pe drumuri inguste daca nu am loc de iesit in partea dreapta (sant, parpet, padure) sunt cu ochii radar la tot ce misca. Daca ar fi dupa mine as pune si niste teste/intrebari gen "controlor de trafic" la examenul de sofer.



Lucian107416
QUOTE (GLC120 @ Jan 26 2010, 11:40 AM) *
Vezi ca de aici rezulta ca orice sfat din prezentare e inutil, pentru ca e numai chestiune de soarta.

N-as vrea sa rezulte in nici un caz asa ceva.Am spus de la inceput ca fac pe avocatul diavolului, dar da, de multe ori e vorba si de soarta.
QUOTE (GLC120 @ Jan 26 2010, 11:40 AM) *
Mai nasol este cu camionul care vine din fata cu viteza, pe un drum ingust de doua benzi si care poate sa aiba o problema pe pneul stanga fata.

Sau cu ala din sens opus care circula prea repede si subvireaza si iti mananca tie banda?
QUOTE (GLC120 @ Jan 26 2010, 11:40 AM) *
Pe drumuri inguste daca nu am loc de iesit in partea dreapta (sant, parpet, padure) sunt cu ochii radar la tot ce misca. Daca ar fi dupa mine as pune si niste teste/intrebari gen "controlor de trafic" la examenul de sofer.

Acum ne apropiem de adevarata solutie, dupa parerea mea. Teste de APTITUDINE dure. Am inteles ca in Finlanda ar fi asa.
pista
CITAT(Lucian107416 @ Jan 26 2010, 10:26 AM) *
CITAT(GLC120 @ Jan 26 2010, 09:55 AM) *
Daca daca iti apare un cal sau un biciclist brusc in fata, nu e mai bine sa ai 90 decat 130 ?

Daca iti explodeaza un pneu, iti cade o roata ? Cred ca era mai bine sa stai acasa. Daca iti cade o stanca in fata? Daca aveai cu 30km/h viteza mai mare ai fi trecut de mult de locul accidentului. Ce zici de soferii care au adormit la volan? 99% dintre ei daca mergeau cu viteza mare cred ca i-ar fi tinut adrenalina in stare de trezie si, implicit, in viata.

Lucian, sa explodeze un pneu sau sa cada o roata e mai putin probabil la NOI decat sa apara un biciclist, copil, cal(sau alt animal) dacat pe Autobahn in GERMANIA.

P.S. referitor la soarta: cu cat mergi mai rapid cu atat vei provoca mai mult impotriva ta.
Lucian107416
QUOTE (pista @ Jan 26 2010, 11:54 AM) *
Lucian, sa explodeze un pneu sau sa cada o roata e mai putin probabil la NOI decat sa apara un biciclist, copil, cal(sau alt animal) dacat pe Autobahn in GERMANIA.

De acord, dar toate evenimentele din viata sunt de mica probabilitate si totusi se intampla smile.gif. Dupa cum zicea si GLC120 s-a intamplat cuiva sa-i explodeze un pneu. Am mai auzit si eu de astfel de cazuri si nu prea inteleg cum naiba se intampla. Oricum, admit ca sunt mult mai rare decat pe vremea camerelor.
PS. Referitor la soarta. Asa e. NU MA BAZEZ pe ea.
RUE
la Finlanda am vazut copii la locul de joaca purtand veste reflectorizante sau geci cu acelasi efect.
premisa este ca acolo fiind si ziua scurta, si jumatate de an cam numa seara/noapte copilul la joaca daca paraseste singur locul din neatentie este usor de reperat in parcuri cu lanternele, este usor vizibil daca ajunge la carosabil etc. de asta ce ziceti?
HalbaSus
In finlanda scoala de soferi dureaza vre-o 2 ani din cate stiu, timp in care primesti un fel de permis temporar si dai mai multe teste... (trebuie sa stii inclusiv sa redresezi masina din derapaj). Sunt cea mai prolifica natiune in ceea ce priveste pilotatul, deci ma indoiesc ca ar conduce foarte incet in rest. Mi-e greu sa cred ca merg cu totii incet si preventiv si din cand in cand iese un campion mondial de WRC sau F1.

P.S. Si mie mi-a explodat un pneu spate pe autostrada la peste 150 (eu stiu de la ce... am trecut peste un obiect metalic care era pe autostrada) dar nu s-a intamplat nimic grav... am semnalizat dreapta si am tras usor pe banda de urgenta... mai naspa a fost sa schimb roata pe autostrada... si era fix roata stanga spate si e cam naspa cand trec pe langa tine camioane cu 110 km/h in timp ce schimbi roata.
solmar
QUOTE (pista @ Jan 26 2010, 11:54 AM) *
QUOTE (Lucian107416 @ Jan 26 2010, 10:26 AM) *
QUOTE (GLC120 @ Jan 26 2010, 09:55 AM) *
Daca daca iti apare un cal sau un biciclist brusc in fata, nu e mai bine sa ai 90 decat 130 ?

Daca iti explodeaza un pneu, iti cade o roata ? Cred ca era mai bine sa stai acasa. Daca iti cade o stanca in fata? Daca aveai cu 30km/h viteza mai mare ai fi trecut de mult de locul accidentului. Ce zici de soferii care au adormit la volan? 99% dintre ei daca mergeau cu viteza mare cred ca i-ar fi tinut adrenalina in stare de trezie si, implicit, in viata.

Lucian, sa explodeze un pneu sau sa cada o roata e mai putin probabil la NOI decat sa apara un biciclist, copil, cal(sau alt animal) dacat pe Autobahn in GERMANIA.

P.S. referitor la soarta: cu cat mergi mai rapid cu atat vei provoca mai mult impotriva ta.


am vazut cum a ramas unul fara roata, sunt peste 25 de ani de atunci. undeva pe langa urziceni, cand eram la cateva sute de metri in spate am sesizat o suiala la roata dreapta spate, roata facea ca toate alea, masina a inceput sa danseze si odata s-a aplecat, cracanat si ulterior desprins roata... a pus omu frana instinctiv cand a simtit ca-i topaie masina sub fund. dacia sau lada (nu-mi mai aduc bine aminte) a cazut intr-o rana, o sumedenie de scantei... cand s-a oprit era aproape travers pe sosea. am crezut ca se da peste cap dar a avut noroc. nu erau nici soselele aglomerate, nici vitezele de acum.

crede-ma ca e o experienta teribil de neplacuta chiar si pentru spectatori; mi-aduc aminte ca ma facusem mic, mic pe locul din dreapta soferului. brrr...
bogcot76
QUOTE (HalbaSus @ Jan 26 2010, 01:43 PM) *
In finlanda scoala de soferi dureaza vre-o 2 ani din cate stiu, timp in care primesti un fel de permis temporar si dai mai multe teste... (trebuie sa stii inclusiv sa redresezi masina din derapaj). Sunt cea mai prolifica natiune in ceea ce priveste pilotatul, deci ma indoiesc ca ar conduce foarte incet in rest. Mi-e greu sa cred ca merg cu totii incet si preventiv si din cand in cand iese un campion mondial de WRC sau F1.


Ideea e ca astia nu invata si nu practica pilotajul pe drumurile publice.

http://www.youtube.com/watch?v=2bmqdnx5R1U
GLC120
Uite la ce se gandesc altii:

http://news.caradisiac.com/Midi-Pile-Secur...-d-ici-2012-761

Citez numai paragraful cu excesul de viteza:

"Dissuader les excès de vitesse

Depuis 2003 et l'introduction des premiers radars automatiques, la vitesse moyenne sur les routes françaises a baissé de 10% et le taux d'infraction est passé de 52% en 2002 à 26,5% en 2009. Cependant, en 2009, on estime à 763 le nombre de tués lors d'accidents ayant pour cause directe une vitesse excessive, un chiffre qui a donné lieu à deux mesures supplémentaires.

Estimée à million d'euros, la première est de taille : il s'agit de supprimer les panneaux indiquant 400 mètres en amont un radar fixe de façon systématique au profit d'une signalisation, implantée de façon aléatoire, d'une zone avec « contrôles radar fréquents » qui pourra être renforcée périodiquement par des radars mobiles si elle s'avère très accidentogène. Il est à noter que le parc de radars fixes existant sera augmenté de 800 unités d'ici 2012.

Autre grosse nouveauté : un nouveau type de radar sera mis en place contrôlant la vitesse moyenne dans des zones dites sensibles comme aux abords de chantiers, dans des tunnels ou sur des ponts. 100 modèles de ce dispositif seront déployés sur le territoire et mis en service à partir de 2011."
mgabi
Tocmai s-au "inarmat" militienii cu radare noi ... care au si mod POP.
Sper sa nu admita astia ca probe pozele luate in mod POP (nici macar producatorul nu recomanda practica asta).

Om vedea, deocamdata imi caut un detector capabil.
Si tineti minte, NU viteza ucide, prostia, neatentia, neglijenta DA
GLC120
Aici sunt de acord, daca esti baiat destept si sofer bun, in Romania pana la 200 km/h nu ai ce sa patesti din cauza vitezei.

Daca din intamplare iti sare din lateral un cal sau o caprioara in plina viteza, exista sanse sa mori. Dar nicidecum din cauza vitezei, rudele vor putea explica ca a fost din prostia si neglijenta calaretului, a calului sau a caprioarei ce traversa drumul national prin loc nepermis, fara sa se asigure.

Ambele situatii le-am intalnit. Calul l-am ocolit la limita, din intamplare aveam numai vreo 70-80. Caprioara a ajuns pe capota celui din fata mea. A venit din lateral cu minim 60 km/h, omul nici nu a vazut-o, pur si simplu a izbit-o cu viteza de croaziera. La viteza mai mare, trecea prin parbriz ?

Am mai povestit pe aici de un prieten care cu masina noua la 180 pe A1 a avut "explozie" pe spate. Nu a patit nimic nici el nici masina. Doar a albit putin. EL!
Ce sanse sunt sa nu patesti nimic? Ce sanse sunt sa mori? Desigur si aici ar fi prostia celor care au ales modelul cutare de pneu sau a muncitorului care nu a respectat procesul de fabricatie unsure.gif
mgabi
Ei vezi, aici e diferenta de nuanta.
Sunt locuri in RO unde as merge cu 70km/h max, IN FUNCTIE DE CONDITIILE DE DRUM.
As merge linistit si cu 180 pe bulevard la fantani noaptea DACA ar fi suficient de liber etc.

Vezi tu, problema nu e viteza ci discernamantul "pilotului" si cum asta nu se poate masura sau invata din carti si de la scoala de soferi ... se da vina pe viteza.
Este ca-n vorba aia "guns don't kill people, people kill people".
GLC120
Exact, si cum in Romania marea majoritate avem discernamant cu galeata, ar fi mai bine sa se desfiinteze limitarile de viteza. Tot nu le respecta nici jumate din soferi. Antiradarele sa traiasca!

Imi place si consecventa oamenilor. Excesul de viteza nu prea deranjeaza de nimeni, nu mai conteaza ce spune legea. In schimb proiectoarele de ceata aprinse in zi cu soare deranjeaza, orbesc si baga in sant pe ceilalti, ca sa ramana pe sosea numai cowboyy (sunt doi de y pentru ca e articulat).
FAR EASTERN
Cata dreptate ai, GLC...
GLC120
Stiam ca nu e bine sa traversezi strada alergand, dar se pare ca nici prea incet nu e bine sa mergi pe trecerea de pietoni. E chiar pericol de moarte desi dna procuror zice ca nu exista legaturi de cauzalitate intre bataie si moartea care survine dupa cateva ore. Poate ca l-a otravit cineva....
JohnSA
QUOTE (GLC120 @ Apr 6 2010, 08:36 PM) *
Stiam ca nu e bine sa traversezi strada alergand, dar se pare ca nici prea incet nu e bine sa mergi pe trecerea de pietoni. E chiar pericol de moarte desi dna procuror zice ca nu exista legaturi de cauzalitate intre bataie si moartea care survine dupa cateva ore. Poate ca l-a otravit cineva....


Tu ai auzit de palma vibratoare din filmele cu bruslii ?

Mai fain este ca individul a foat retinut ca a injurat, nu ca a batut , vatamat adica, pe cineva. Adica ii pregatesc iesirea. Pe vatamare se continuau cercetarile. Asa , doar nu ai mai pomenit ca a murit cineva dintr-o injuratura.
GLC120
Chiar daca unele vor parea ciudate sau inutile cred ca merita sa cititi (vreo cateva ore) aici:

Drive safe with uncle Bob http://www.roadtripamerica.com/forum/content.php?9

Un scurt citat despre o atitudine comuna subaristilor, mai ales pe drumurile de munte, acolo unde masinile noastre average si underpowered nu prea fac fata. blink.gif

"If you are the driver of a slower vehicle, frequently give way to following traffic that wants to pass. In my state of Arizona, if you are holding up five or more vehicles that appear to want to pass, you MUST yield the roadway to them at the first safe opportunity. You do not have to pull off on a dangerous shoulder, but at the first improved, safe place, you must yield, stopping if necessary, and allow the following vehicles to pass. Many states have similar laws. Keep in mind this law isn't at all affected by how underpowered or overloaded your vehicle may be -- it is not a defense to say that if you had pulled off, you'd not have been able to get rolling again. If that's the case, then you are not driving a vehicle that's safe under the conditions existing -- conditions that you've created by the choices you made.

As a defensive driver, I think about the state of mind of the other drivers around me, since their unsafe actions may also endanger me. With that in mind, I will often pull off and allow even just one or two following vehicles to pass me. It is not worth it to me to have an impatient and possibly angry driver on my tail. Does it cost me time? Yes, it does! But it's only a few seconds, and one of my goals in life is to relax and enjoy the ride a little more, so this fits in with my overall "plan." To sum up, drive to the right if you're not passing on multilane roads, and yield to faster vehicles even on narrow mountain roads."

Cum vi se pare legea din Arizona... ?
Zetics
Intreaba-i pe tiristii care depasesc in 3 km alt tir pe Dealul Negru... pinch.gif
GLC120
Asta trebuie sa mai caut... in ce stat exista o limita a distantei de depasire? unsure.gif Pot insa sa va povestesc ca in Germania pe autobahn cu numai doua benzi unsure.gif am vazut un TIR care a depasit un alt TIR. Vitezomanul avea 92 km/h. Ala mai calm avea vreo 91. Eu am ramas perplex pentru ca nimeni nu a claxonat, facut semn cu farurile, semnalizat... ceva acolo o miscare populara.... Cred ca a durat 10 km.
mgabi
QUOTE (GLC120 @ Apr 7 2010, 09:57 PM) *
Chiar daca unele vor parea ciudate sau inutile cred ca merita sa cititi (vreo cateva ore) aici:

Drive safe with uncle Bob http://www.roadtripamerica.com/forum/content.php?9

Un scurt citat despre o atitudine comuna subaristilor, mai ales pe drumurile de munte, acolo unde masinile noastre average si underpowered nu prea fac fata. blink.gif

"If you are the driver of a slower vehicle, frequently give way to following traffic that wants to pass. In my state of Arizona, if you are holding up five or more vehicles that appear to want to pass, you MUST yield the roadway to them at the first safe opportunity. You do not have to pull off on a dangerous shoulder, but at the first improved, safe place, you must yield, stopping if necessary, and allow the following vehicles to pass. Many states have similar laws. Keep in mind this law isn't at all affected by how underpowered or overloaded your vehicle may be -- it is not a defense to say that if you had pulled off, you'd not have been able to get rolling again. If that's the case, then you are not driving a vehicle that's safe under the conditions existing -- conditions that you've created by the choices you made.

As a defensive driver, I think about the state of mind of the other drivers around me, since their unsafe actions may also endanger me. With that in mind, I will often pull off and allow even just one or two following vehicles to pass me. It is not worth it to me to have an impatient and possibly angry driver on my tail. Does it cost me time? Yes, it does! But it's only a few seconds, and one of my goals in life is to relax and enjoy the ride a little more, so this fits in with my overall "plan." To sum up, drive to the right if you're not passing on multilane roads, and yield to faster vehicles even on narrow mountain roads."

Cum vi se pare legea din Arizona... ?


Buna legea ... la noi vor sa mai bage o chestie care sa le permita sa stea la japca. Daca lu nenea militianu i se pare ca mergi in zig-zag sau conduci "agresiv" - pac amenda.

Asa imi aduc aminte de mine acu cativa ani cand am reusit sa fac 3h de la comarnic la predeal, bineinteles, coloana, nervi, stat incordat sa prind momentul de depasit - groaznic.
In plus, nici prietena mea nu s-a simtit foarte confortabil, cu atat mai mult cu cat plecam in concediu.
De atunci am zis ca nu mai fac asa ceva in viata mea. Daca-i coloana si se misca foarte foarte incet, opresc, bag o pipa, calm, "enjoying the site", mult mai bine.
In plus, oricum ii cam ajung pe cei din fata cativa km mai incolo, dar macar sunt cativa km relaxanti si pe de alta parte prefer sa pierd cateva minute decat sa ma enervez.

Mai mult, mi-am dat seama ca pentru a pastra o atmosfera placuta la drum nu e neaparat necesar sa merg incet ci relaxat, sau macar sa par relaxat. E o situatie in are toata lumea are de castigat.
GLC120
Am fost mirat prima oara sa vad prin Ungaria sau Slovacia cum se merge pe drumurile normale, cursiv si relaxat cu 80-100. Ce mi s-a parut ciudat era ca niciunul nu mergea cu 50 indiferent cat de antic era camionul sau Trabantul, si foarte putini se apucau sa faca slalom si sa depaseasca.

La noi asta e ceva rar din pacate, coloana merge in stil acordeon acceleratie-frana. Este obositor, enervant si un chin pentru masina.

Drumurile proaste si aglomerate devin motiv pentru a respecta foarte rar regulamentul unsure.gif mai ales in ce priveste viteza si depasirile. Chiar va rog sa va ganditi daca si cand ati facut un drum mai lung de 200km pe soselele patriei fara sa depasiti 60km/h in localitate si 100/110 in afara.

E adevarat ca pe drumurile mai largi gen DN1, ar trebui marita limita la 70 in toate satele. Ma gandesc la drumul spre Moldova Buc-Bacau-Iasi, Cluj-Dej si multe altele.
solmar
Misto legea din Arizona dar insuficienta. Ne-ar trebui si politia de acolo.

Eu pe Bucuresti Pitesti am cele mai contrare sentimente. Cum iesi din Bucuresti banda a 2-a e confiscata de toti soferii indiferent ca au sau nu cu ce. Mi s-a intamplat sa depasesc prin dreapta pe banda I. Sunt niste soferi teribili de simpatici cu niste masini mai vechi si mai obosite (nu stiu cum sa scriu sa nu-i jignesc) care te observa in retrovizoare dar tin privirea drept inainte si nu se dau la o parte... dar intorc capul si se uita prelung si cu ochii mari la tine cand ii depasesti pe banda I.

Cireasa de pe tort sunt cei care vor sa mearga cu 160+ si care fac flashuri desi e evident ca nu poti sa te duci pe banda I care e ocupata de un sir de camioane... De abia dupa vreo 30 de km se aeriseste putin "autostrada" si poti sa mergi constant, fara ruperi de ritm. Si dupa putin ajungi la Pitesti unde chiar te bucuri de varianta. Cine a traversat Pitestiul sau a stat la coada pana sa se faca pasajul stie ce vorbesc.

Am omis sa vorbesc despre gropi, pur si simplu am uitat.. desi am injurat cand am luat cate una.

Ce vrem noi e o utopie - sa poti circula fluent... asa ceva nu se poate. In schimb se poate educa politetea si calmul la volan. Ambele te ajuta sa iti petreci mai placut timpul cand conduci.


GLC120
Tocmai arata la televizor imagini cu un accident din Beclean. Microbuzul a intrat pe sens opus ca sa evite o masina care a franat in fata lui unsure.gif si a omorat un motociclist care venea pe sens opus. E foarte sigur cu motorul prin Romania.

Solmar, sa stii ca se poate circula fluent si in Romania pe orice drum. Trebuie numai un mic efort, un program flexibil si uneori o masina de teren. Alege ziua si ora potrivita sau mai exact evita zilele si orele nepotrivite. Stiu ca nu e simplu dar ce e simplu la noi ? 39110506.gif

Referitor la cei care ocupa banda a II-a am constatat din ce in ce mai des ca metodele civilizate incep sa functioneze. Adica nici un fel de agresivitate, flash, claxon... pur si simplu te apropii. Apoi in cazuri extreme semnal stanga. Estimez la 99% sansele de reusita. Try it!
solmar
GLC
Eu unul sunt teribil de calm la volan. Rar ma enervez, chiar si cu traficul actual. De pilda ma enerveaza mult mai mult sa constat ca am facut de la Constanta la Sibiu undeva intre 8 si 12 ore decat ma enerveaza drumul in sine. Asta stiind ca am ajuns si in 6 ore jumate. Ideea doare mai mult.

Si cand am avut accident, dupa ce m-am dezmeticit m-am comportat calm... ca un englez. Pana la urma masina e un fier care te duce dintr-un loc in altul. Cand merge nu trebuie sa te enerveze iar cand nu merge nu se merita sa te enervezi.

Tot calm am fost cand a luat foc catedrala din Constanta. Am oprit, am dat telefon la pompieri/politie - am fost anuntat ca deja stiu si sunt pe drum, apoi am coborat, am luat extinctorul si l-am consumat in flacari. Apoi au venit si altii sa dea o mana de ajutor, moment in care m-am retras si mi-am vazut de drum.
GLC120
Ati vazut accidentul de astazi cu betoniera de la Iasi ? Cum poti sa omori un om cu 5 km/h ? Sau: de ce este util sa fii sanatos la cap ?
Zetics
Nu are o scuza soferul, insa nu pot sa nu remarc doua chestii:
- daca pietonii aveau verde, de unde/de ce atatea masini treceau pe acolo?
- tanti a venit cam piezis mi s-a parut mie, si ma gandesc ca soferul poate chiar nu a vazut-o, venind din lateral dreapta dar din spatele liniei parbrizului, adica a incercat sa ocoleasca betoniera. Cum fac multi pietoni, o taie piezis catre trecere si "lungesc" cardul de pietoni.

Nu e exclus ca ei sa se fi bazat reciproc, unul pe celalalt, "las ca se feresc pietonii", "lasa ca nu trece cu basculanta peste noi"...
RUE
ca sa comentez idei de mai sus:
- in vinerea pastelui pe drumul tm- caransebes pana pe la recas era fenomenul acesta de gatuiere a traficului si apoi se lungea sarpele: tirurile in localitate in sttinta ca sunt radare mergeau cu 30 la ora, iar pe liniile drepte nu i mai putea depasi nimeni si nici tiristii nu cred ca realzizeaza ca ar trebui pe portiunile fara linie continua ar trebui sa permita sa fie depasiti cand au coloane in spatele lor.
- am inceput sa merg regulamentar si e ok: consumuri minime record, nu am momente riscante, nu bruschez masina, nu iau amenzi.
- am constatat si in serbia ce zicea colegul de HU sau SK unde cu lada si zastava yugo 55 megeau cu 90-100 dar nu mai mult, limita la sarbi e cam 80 si atat.
- in croatia pe traseul paralel cu autostrada limita in loc era 70 si doar la scoli, zone centrale din comune era 30.
- in romania toti berbecii merg cu ceata ziua si mai ales noaptea chair daca e vizibilitate.
- atentie la extinctoare: cele 1 kg le aveti cam degeaba, ca sa isi indeplineasca menirea extinctorul musai sa fie de minim 2 kg. asta mi-au spus si mie niste pompieri vechi si care poarta extinctor si in masina personala! recunosc ca inca am unul de 1kg dar o sa l schimb curand.
JohnSA
Chiar nu se vede din camion zona aia. Nu am crezut pana cand un sofer s-a intors cu masina sifonata rau pe aripa spate stanga si portbagaj dupa ce o basculanta s-a urcat la propriu pe el . Au plecat in paralel de la semafor.
E unul din motivele pentru care optez ferm pentru interzicerea cu desavarsire a camioanelor prin oras : cat timp ruleaza, soferii memoreaza practic obstacolele pe langa care vor trece peste 10 m. Strategia asta se rupe cand se opresc (cum e si in cazul de la Iasi) si nu mai stiu exact ce e pe "sub" ei .
GLC120
Am patit-o si eu desi stiam faza. pe banda I la semafor. Camionul pe banda 2 din 4.

Ghionionul a fost ca nu mergea verdele BEC ARS. Eu fiind chiar sub el (GRESIT verymad.gif) nu am vazut ca s-a stins rosul, asteptam verdele. Camionul m-a batut deci la liniuta si a tasnit fara sa il vad, a zgariat putin usa si mi-a "deschis" aripa ca pe o conserva, cu scare... La politie a spus ca am venit eu din spate si l-am agatat. Oare e bine sa lasi pe orice handicapat sa conduca masini de 20 de tone indiferent pe unde ??

Pe de alta parte si la traversat e la fel ca la volan, cand ai prioritate. Trebuie sa te asiguri ca berbecul te vede, deci te uiti in ochii lui inmarmuriti. Sau macar te uiti la masina sa o vezi cand vine peste tine.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.