Azi am testat-o.
Era un Astra J, motorizare 1.6 115 CP (benzina, aspirat), echipare Cosmo.
Ce mi-au placut:
-DESIGNUL care categoric este un avantaj important in fata concurentei (mai ales a lui Golf VI). Parca masina asta e desprinsa din alta lume, nicidecum nu ai zice ca este un Opel. Faptul ca s-a apelat la un design gen Insignia la o scara mai mica este un lucru foarte bun, din punctul meu de vedere un asemenea design nu prea merge pe Insignia pentru ca e prea mare. Ca forma mi s-a parut ca aminteste oarecum de Seat Leon si nu m-as mira ca cei de la Opel sa se fi inspirat de acolo. Mi-a placut deasemenea linia bordului care se continua de la o usa la cealalta (arata foarte elegant). Iar acea culoare rosie (cu care pana acum nu eram de acord pentru ca mi se parea obositoare), care devine inchisa daca se apasa butonul Sport are un efect vizual interesant. In plus un efect care atrage privirile sunt si ledurile de sub manerele usilor din fata si cel care lumineaza schimbatorul de viteze (tot rosii).
-TINUTA DE DRUM: am mers cu 120 km/h maxim (as fi vrut sa merg mai tare dar tipul de la showroom a inceput sa faca figuri) si masina iti dadea o buna senzatie de siguranta. Contactul cu asfaltul e bun, stabilitatea deasemenea (pentru cei ce stiu, am mers la iesirea din Voluntari pana la un cartier de vile si este o potiune cu cateva curbe stranse-am intrat cu 80 km/h si masina a stat ca pe sine, desi cauciucurile au cam fost puse la incercare, cred ca a intrat si ESP-ul). Servodirectia merge foarte usor, un plus pentru faptul ca se adapteaza in functie de viteza. De asemenea o bila alba si pentru suspensia independenta de pe spate care, zicea tipul de la Opel, este unul din punctele forte ale masinii, suspensia adaptandu-se automat in functie de stilul de condus.
Masina avea si o setare Sport pe care sincer sa fiu nu am sesizat-o. Suspensia se intareste, ajunge mai multa benzina in cilindrii, treptele se schimba pe la 5000rpm =>rezulta o "beste" (cam timida as zice).
-CONFORTUL: scaune bine configurate, cu o buna sustinere laterala, spatiul interior bun, modularitate buna (cotiera centrala cu doua compartimene), scaune fata incalzite (si-au facut treaba foarte bine la -10 grade), spatiul portbagajul este compartimentat pe 3 nivele, iar sub bancheta din spate sunt guri de ventilatie.
Ce nu mi-au placut:
MOTORUL care mi s-a parut punctul slab al masinii. Poate din cauza asta mi s-a parut a butonul Sport nu prea isi are rostul. Masina are intre 1300 si 1400 kg, iar daca vrei sa te simti cu adevarat bine in masina, recomandat ar fi mai bine 1.4 140CP sau, daca te tine buzunarul, 2.0 CDTI 160 CP. Insonorizarea putea fi ceva mai buna.
ERGONOMIA: sunt multe butoane pe consola centrala. S-a incercat sa fie puse cat mai logic cu putinta, insa la drum lung e greu sa dibuiesti chiar si reglarea temperaturii aerului conditionat (am uitat sa spun, masina avea climatizare pe doua zone). E clar ca iti trebuie o perioada de obisnuinta.
Masina era echipare Cosmo (+Essentia) si costa undeva in jur de 17500 de euro (TVA inclus). Iar ca dotari standard mai importante ar fi: climatizare pe doua zone, ESP, 10 airbag-uri, interior din piele, jante de aliaj pe 17", senzori de ploaie si lumina. Optionale mai importante avea: suspensie spate adaptabila in functie de viteza, faruri bixenon adaptabile si interior din piele.
Daca merita banii? Da, pentru ca este clar un pas inainte al celor de la Opel, iar un Golf oarecum echivalent e mai scump cu vreo 2000 de euro. Ma refer strict la Golf pentru ca e rivalul numarul 1 al lui Astra.