Help - Search - Members - Calendar
Full Version: AVIATIE
Masini.ro Forum > Discutii generale > Off Topic > Sport & Hobby
Rebel
Pentru cei impatimiti de aviatie, am deschis un topic destinat acestei ramuri a aeronauticii.

Personal sunt impresionat de SU-30MK


Su-30 Vectored Thrust with Canards



The smoke and contrails provide a sense of the actual flight path, sometimes in reverse direction. The fighter can stall from high speed, stopping forward motion in seconds. (full stall) Then it demonstrates an ability to descend tail first without causing a compressor stall. It can also recover from a flat spin in less than a minute.
These maneuver capabilities don't exist in any other aircraft in the world today. Take a look at the video with the sound up. This aircraft is of concern to U.S and NATO planners.
Canards and vectored thrust were among many concepts examined to extend our fighter aircraft performance. Neither US current or next generation aircraft can in any way match the performance of this Russian aircraft NOW FLYING in any near combat situation.

James Kilowatt
Eu am fost la ultimile doua saloane aeronautice de la Paris si intentionez sa nu ratez nici unul nici pe viitor thumbsup.gif

Si o stire: Airbus 400M, concurentul (si inlocuitorul) lui Antonov 124 (la care inca numarul de comenzi e mai mare decat capacitatea de productie) ca avion militar de transport a zburat.... in sfarsit ... cu muuulte luni de intarziere smile.gif
Mi se pare un exemplu de idee buna in principiu si proasta in realitate. E un proiect european, care a incercat sa "uneaasca" industria aeronautica europeana in jurul unui proiect comun. Insa din pacate, nu se atat de simplu cat pare... de ex motorul TP400 e o colaborare intre Snecma si Rolls Royce.... care nu se suporta, Snecma colaboreaza mult mai bine cu americanii de la GE iar RR sunt f sectari, nu prea colaboreaza cu nimeni. La nivel de modulisti a participat MTU, Volvo (cred) si TA (la care cu onoare am activat), si care iar nu se suporta intre ei fiind concurenti.
FAR EASTERN
Pfffui, ce colectie de avioane am avut... le mai tineti minte pe alea care se gaseau in alimentarele de jucarii???
ozz86651
On topic dupa titlu dar fara legatura cu ce se discuta aici, am facut si eu o ora de pilotaj asta vara cu un ultra usor. In Romania, la Iasi, desi e mai scump ca aici. De atunci ma bate gindul sa-mi trag brevet dar nu e asa o o pasiune mistuitoare. Fara avionul meu mi se pare cam frectie, iar un avion e al dracu de scump... nu numai pretul initial dar si dupa aia, intretinere, "parcare" etc. Zburatul e scump iarasi, daca treci granite sint taxe de survol piparate.

Pe mine nu ma intereseaza asa tare sa ma invirt cu avionul in cerc desupra casei, as vrea chiar sa calatoresc cu el. Nu senzatia ma intereseaza, pentru senzatii sint sporturi aeriene mult mai misto. Asa cum motocicleta ofera mult mai multe senzatii ca cea mai sport masina, si parapanta, deltaplanul, saritul cu parasuta ofera senzatii mult mai tari decit zborul cu avionul.
Da oricum, ramine pe lista mea de lucruri de facut. Cum nu e o chestie fizica cred ca o las pe mai incolo, la peste 40 smile.gif.
James Kilowatt
Si eu am luat cateva ore si ma bate gandul la un brevet. Pt avion personal costa cam 12k€, insa pentru a-l pastra e un numar minim de ore de zbor anual. Aici insa nu costa foarte mult orele alea.... eu am platit cam 70€/ora, aka cat un kart smile.gif

E scump sa iti cumperi avion, insa se pot inchiria la preturi rezonabile.... uneori costa mai putin pe zi decat un hotel de 4 stele wink.gif Adica nu e un vis nerealizabil, chiar daca e putin peste mana sa o faci in fiecare weekend, o data pe an n-ar fi o problema pt multi dintre noi.
Baby Blues
Am zburat si eu cu parapanta dar maxim de la 95 de metri. Oricum e mai tare ca sexul biggrin.gif
Diesel
In Romania cursurile pentru licenta CPL (copy/paste, nu stiu ce inseamna) costa 6900euro fata tva. James, te asteptam cu caldura biggrin.gif
Si vad ca sunt si niste avioane sh mai ieftine decat masinile multor forumisti.

Si eu sunt curios cum e cu parapanta. Probabil o sa incerc la Sarata Monteoru smile.gif
James Kilowatt
Ieri am urmarit o emisiune cu niste analisti discutand despre aeronautica (si despre cat sunt chinezii de prosti si noi de destepti). Cica s-au chinuit 30 ani sa copieze motorul de pe F4 phantom pe care l-au cumparat de la englezi si n-au reusit. Pana la urma prin 2000 englezii le-au vandut si tehnologia pt motorul vechi (incalcand embargoul).

Ce nu s-au prins analistii e ca acum chinezii au schimbat tactica, nu mai e cea de acum 40 ani. Nu mai incearca sa demonteze avioanele sa vada cum sunt facute si sa le copieze (ca e clar ca n-au sperante sa mearga daca ei sunt de la coada vacii), ci isi formeaza direct oameni in occident sau "cumpara" occidentali gata formati ca sa isi formeze oamenii lor.

In plus cumpara si know-how odata cu avioanele. Cumpara Airbus, cu conditia ca ele sa fie intretinute local cu oameni de-ai lor... asta inseamna ca oamenii aia trebuie pregatiti.

Am senzatia ca din pacate si noi am schimbat tactica. Genialul Jack Welch de la GE spunea ca nu din engineering se fac bani (el insusi fiind inginer "la baza"). Din ce in ce mai multa inginerie se face cu "negri", ... chiar daca componentele sensibile (cum ar fi turbina de inalta presiune) raman protejate, cred ca totusi este doar o chestie de timp pana invata si altii sa le faca. Sper macar ca cei care se pricep la chestiile sensibile sunt tratati bine pe unde lucreaza in SUA, En, Fr sau Ru, ca daca pleaca si aia in china e aspru. Pe de alta parte poate ar fi mai bine asa, macar in china (unde inginerul este un superman biggrin.gif) sigur stiinta respectiva va trece la generatiile viitoare... ca in Europa de exemplu nu sunt sigur ca tinerilor "manageri" le va pasa cum se fabrica o turbina de inalta presiune.
Baby Blues
QUOTE (Diesel @ Jan 14 2010, 07:43 PM) *
In Romania cursurile pentru licenta CPL (copy/paste, nu stiu ce inseamna) costa 6900euro fata tva. James, te asteptam cu caldura biggrin.gif
Si vad ca sunt si niste avioane sh mai ieftine decat masinile multor forumisti.

Si eu sunt curios cum e cu parapanta. Probabil o sa incerc la Sarata Monteoru smile.gif

Te referi la parapanta sau la sex? Sau... la amandoua? biggrin.gif
Diesel
Ma refer la instrumentul de zbor. Ma bucur ca tu te gandesti la prostii smile.gif

Eu am zburat intr-un d-asta la sfarsitul unui airshow:

Interesant e minutul 1:25... sunetul e stresant si optional.
vali44
QUOTE (ozz86651 @ Jan 13 2010, 08:38 PM) *
On topic dupa titlu dar fara legatura cu ce se discuta aici, am facut si eu o ora de pilotaj asta vara cu un ultra usor. In Romania, la Iasi, desi e mai scump ca aici. De atunci ma bate gindul sa-mi trag brevet dar nu e asa o o pasiune mistuitoare.

Sa inteleg ca la Iasi ai avut ca instructori pe Eugen Botezatu sau pe Vasile Bibire ? Acestia sunt fostii mei colegi din aviatia de vanatoare , oameni de mare valoare si de mare caracter ! Ii salut prin intermediul tau si le doresc tot binele din lume , chiar daca noi tinem legatura telefonic . Poate ti-au povestit ce inseamna zborul adevarat , zborul cu supersonicul ...
vali44
Rebel , SU-30 este copilul lui SU-37 ... acest avion , SU-37 , a fost prezentat prima oara in 1997 odata cu prezentarea lui Eurofighter , sau eurofuker cum ii spunem noi pilotii in batjocura . Intre ele este SU-35 iar imediat sub el este SU-27 , toate avand aceleasi principii aerodinamice , aceiasi mobilitate a tractiunii dar difera masa lor si capacitatea de transport a diferitelor arme . Cat priveste Eurofighter , este un avion bun pentru stadiul de dezvoltare actual al aviatiei europene dar nu se poate compara cu nici un SU . De ce crezi ca francezii s-au retras din program si au dezvoltat avionul Raffale ? Oricum , la prezentarea lui SU-37 pilotul de teste al acestui avion i-a provocat la lupta aeriana pe cei cu Eurofighter iar acestia l-au refuzat . Nu vorbesc din auzite , noua ne-a fost prezentat filmul programului de prezentare al ambelor avioane si ne-am dat seama ca Eurofighter-ul nu avea nici o sansa in fata lui SU-37 . Culmea este ca aceste avioane nu sunt mediatizate ca si cele americane la care doar mediatizarea reuseste sa vanda din ele ... mai grav este ca Romania va cumpara niste jeguri de F-16 fabricate in 1975-1980 pe care trebuie sa le *revitalizeze* ... imi este frica pentru copii care vor zbura cu ele , pe multi i-am format eu si imi pare rau de ei , sunt ca si copilul meu . Nu stiu daca ma pot face bine inteles , nu vreau sa epatez dar ma doare sufletul pentru acesti baieti stiind ca vor zbura niste avioane fara istoric ... Dumnezeu sa ii aibe in paza .
Cat priveste pe chinezi am sa va spun ca aviatia lor este cea mai mare de pe glob ca numar . In ceea ce priveste progarmele de inzestrare va spun ca au reusit de mult timp sa isi modifice , prin programe de modernizare , majoritatea avioanelor de lupta . Au concurat la acest obiectiv firme din SUA si Israel , firme care au modificat inclusiv structura avioanelor , au venit cu radare performante si cu avionica similara lui F-16 . Cine credeti ca au fost artizanii ? - jidanii !!! Ei au primit drept de fabricatie a sistemului avionic de pe F-16 si apoi l-au vandut pe multi bani pentru a-si recupera ce au platit americanilor si de a face si profit ... doar sunt jidani , nu ? Va spun din surse sigure ca pana in anul 1990 , cele mai aprige lupte aeriene s-au dat pe granita ruso-chineza . De ce credeti ca s-au bagat americanii si jidanii sa le modernizeze avioanele chinezilor ? Doar sa se afle in treaba ? Avioanele sovietice sunt testate in lupta dar nu se spune acest lucru deoarece acum intre Rusia , China si India exista tratate de cooperare economica , militara si politica . Poate sunt subiectiv dar nu se compara testarea avioanelor americane in razboaie fara oponent cu testarea avioanelor sovietice in lupte aeriene cu un inamic modernizat precum chinezii ...
Ramane de vazut ce ne va oferi viitorul ... personal merg pe mana rusilor in ceea ce priveste aviatia !
T u d o r
Nu ma pricep dar intreb. smile.gif

Nu conteaza mai mult sistemul de radar si arme decat calitatile de zbor ale avioanelor? Citisem mai demult ca Tomcat ar avea dupa modernizare un radar si un sistem de ochire si urmarire a tintei care lovea nu stiu cate tinte de la o distanta ca de la Valcea la Constanta. Sistemul fiind automat urmarea singur tintele pana la lovire simultan. Daca te plesneste ala cu racheta de la 300 km care mai e sansa sa intri intr-un dog-fight si sa probezi calitatile de zbor ale avionului?

In plus sistemul stealth cat de adevarat e in realitate? Ma refer la Raptor nu la ala pe care l-au probat in Golf.
James Kilowatt
A existat un exercitiu F16 vs Mig 29 in Germania, dupa unire. 1 contra 1, migul a castigat detasat. Insa in echipa, F16 a batut de 4 ori din 5. Mig-ului ii lipsea capacitatea de "fire and forget".... deci, genul asta de chestii sunt f importante.

Invizibilitatea radar inseamna ca nici tu nu poti folosi radarul tau, altfel devii vizibil. Ai nevoie de awacs sau ceva similar care sa iti transmita informatii despre battlefield, pe care doar sa le receptionezi fara sa emiti nimic (sau sa emiti minim in rafale). chestia cu avionul invizibil tine deci de o intreaga logistica, nu doar de design.
Rebel
Am si eu cateva poze deosebite.

747
Click to view attachment


747 past a half Moon
Click to view attachment


757 against a full Moon
Click to view attachment


757 at Gatwick with wake vortex
Click to view attachment


757 showing wing vortex on clouds
Click to view attachment


a 767 wing vortex on clouds
Click to view attachment


the 787 Dreamliner
Click to view attachment


A7'S - Davis -Monthan AFB (boneyard)
Click to view attachment


Below: A 340 rainbow contrail
Click to view attachment


EMIRATES 1.5 billion dollar A 380
Click to view attachment


A330 landing Amsterdam with dramatic sky!
Click to view attachment


Russian Antonov 225 on ground -largest plane in world
Click to view attachment


Camera at FL 340, 747 at FL 350, and B777 at FL 380
Click to view attachment


CONCORDE 101, last official flight
Click to view attachment


Concorde 101 parked - nose down - Look at stretch marks on skin
Click to view attachment


CONCORDE 102
Click to view attachment


F15C - fastest takeoff ever measured
Click to view attachment


F 15E Strike Eagle - Wales
Click to view attachment


F 111C AARDVARK Sump, and burnout
Click to view attachment


FA 18 going SONIC
Click to view attachment


FL 330, FL 340-very dramatic-going opposite and 1000' separation
Click to view attachment


B 52's in boneyard (Davis-Monthan AFB)
Click to view attachment


Sukhoi SU-27's in close and tight - not tricked
Click to view attachment
James Kilowatt
Antonov 225 era (si s-ar putea sa mai fie) la Bruxelles, pe Zavantem. Voiam sa incerc sa ajung sa-l vad live... poate totusi o sa reusesc, desi nu prea am idee cum, daca mai e.

Faptul ca Concorde nu are un urmas mi se pare o rusine a industriei aeronautice.... verymad.gif Rebel mi-a adus aminte de el cu pozele.... e jenibil pentru o industrie de varf!
Rebel
Construit in Rusia in timpul anilor 1930 cand Rusia era obsedata de constructia unor avioane uriase, a efectuat 11 zboruri inainte sa se prabuseasca ucigand 15 persoane.

Designerul acestui avion, Konstantin Kalinin, dorea sa mai construiasca alte doua insa proiectul a fost intrerupt.
Mai tarziu, Stalin care nu agreea greselile scumpe, a ordonat executia lui Kalinin.

Marimea avionului ar fi similara cu cladirea Empire State Building.

A se nota marimea si numarul de tunuri prezente. Elicile erau de-a dreptul enorme, special proiectate sa poata deplasa aceasta fortareata mobila.

Faceti cunostinta cu K-7
Click to view attachment
Click to view attachment
Click to view attachment
ozz86651
QUOTE
Sa inteleg ca la Iasi ai avut ca instructori pe Eugen Botezatu sau pe Vasile Bibire ?


Cred ca Botezatu, asa e, fost pilot de vinatoare... dupa parerea mea de ageamiu total, foarte foarte tare. Ceea ce e foarte bine pentru cineva ca mine. Anul asta planui sa o trimit pe nevasta-mea daca o fi timp.
JK, un permis aici e pe la 5000$. Zic din reclamele citite ca sincer nu stiu excat dar cred ca se poate afla usor. Avioane se pot inchiria dar majoritatea se invirt cu ele in jurul unui aerodrom. In cazul asta, un planor e chiar de preferat.
adrian_flavius
Am zburat vara trecuta cu un Land Africa, avionul costa cam 40 000 de euro cash, ora de zbor pe el se plateste (la Pitesti) cu 100 euro...daca pui banii pe el, si gasesti un instructor care vrea sa faca treaba, si are si clienti, poti castiga undeva la 50-55 euro/ora de zbor (din inchirierea lui in timpul saptamanii iti scoti banii sa te dai cu el in w/e...si sa-l si intretii...nu-i asa de scump la intretinere, cam ca un sedan normal - ma refer la costuri...)

Este un avion foarte manevrabil, foarte stabil in zbor, vizibilitate excelenta (aripa parasol, deh...), volet de bord de atac pe toata lungimea aripii, fix, care nu permite angajarea in vrie (am incercat, si avionul sta foarte frumos "agatat" in elice, la 50-60 km/h, fara sa se angajeze...), este economic, in mare, avionul perfect pentru plimbari si hoinareala...

Si IAR 46, facut la Brasov, e ok, da' e mai scump...nu gasesc acum date despre el, se pare ca societatea are niste probleme financiare...
adrian_flavius
Pentru cei de peste balta, un Cessna de vreo 110 k$ e tot ce-ti trebuie...sunt avioane foarte economice, si foarte bine gandite pentru ceea ce trebuie sa faca...
adrian_flavius
Imi place foarte mult design-ul unui Piper Sport...chiar foarte mult...120 k$ e suma, da' daca ii ai, merita...

Avion la pret de sedan ceva mai rasarit: http://www.aeroplane24.com/en/motored-airp...le-breezer.html

adrian_flavius
Este ieftin, arata foarte bine, consuma putin, daca as avea banii pentru el, maine mi-as comanda unul: Dynaero
ozz86651
Neah, trebuie un avion de 4 locuri si ceva loc de bagaje.
Rebel
Se pare ca acest incident a initiat eliminarea lui F15 din flota USAF...

Un zbor normal..
Click to view attachment
Click to view attachment

se intampla ceva...
Click to view attachment

Hei, de ce se duce in sus?
Click to view attachment

Nu se poate controla nimic!?
Click to view attachment

Unde-i restul?
Click to view attachment

Aw... shit!
Click to view attachment

"Cockpit-airframe separation anxiety?"
Click to view attachment

I'm outta' here.
Click to view attachment

GREAT! It worked as planned
Click to view attachment

Oh yeah, that's what I'm talking about!
Click to view attachment

Dar cel care a facut pozele?
Ce a cauzat ruperea? S-ar parea ca "the main longeron" (stringer) din spatele cockpitului a cedat datorita coroziunii...

Cool.. huh? unsure.gif
ozz86651
Asa face toate.
marius68582
N-am mai intrat de multiusor pe aici si n-am stiut pana acum despre subiectul asta drag mie pe care l-ati deschis. smile.gif
Din patriotism local si nu numai, vreau sa contribui cu asta : am avut si noi un avion de vanatoare ! sad.gif
FAR EASTERN
Rebel. eu zic ca e fake... configuratia solului e cam aceeasi in fiecare poza.
mike.omega
Pai nu e clar ca pozele sunt generate pe computator?! unsure.gif
marius68582
Demult, in vremuri imemorabile, rusii au construit cel mai mare avion din lume.
Si dupa aceea, au construit unul de doua ori mai mare, cu care sa poate naviga si marile. blink.gif
Mai multe poze si detalii, pentru cine vorbeste ruskaya, aici.
Eu_Simplu
Prin 1960, tot rusii, au construit si cel mai puternic motor de racheta:
NK-33 Raport putere/greutate: 137:1
Mai multe informatii aici: http://en.wikipedia.org/wiki/NK-33

Motoarele folosite pe colombia si alte navete, au doar 73:1


Pacat ca cercetarea e la pamant in rusia de niste ani buni.
Ma gandesc ce-ar fi iesit daca lucrau si in domeniul auto cu atat entuziasm ca in domeniul militar...
air_wolf
o manevra care mie imi place foarte mult si la care SU-27 flanker exceleaza - cobra lui pugaciov:

James Kilowatt
Nici mig29 nu sta rau la manevra asta. E frumos de vazut live, ca sa o faca lent si la vit mica pt spectatori baga postcombustie la greu, cu sunetul de rigoare...smile.gif

Nu punem de-o intalnire nationala anul asta la expozitia aeronautica la Londra? smile.gif
ozz86651
Parca discuatm pe undeva despre achizitia de F16. Iaca un punct de vedere:

http://www.riscograma.ro/2048/10-mituri-de...anele-de-lupta/
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.