Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Acura RL Super Handling All Wheel Drive - versus putina Zapada
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
f1anatic
si prost de nu se poate. Este si modelul cel mai nou :-))

SH-AWD = Sidewalk Handling All Wheel Drive

http://www.youtube.com/watch?v=Nos7cfy4ChA
Otto73
Sincer sa fiu pe cati de pe forum crezi ca intereseaza?
Cate Acura ai vazut tu in Romania.

Si stirile de pe masini.ro sunt preluate din reviste americane cu masini de pe piatza americana si nu stiu pe cati oameni din Romania intereseaza majoritatea acestor stiri.

PS. Crezi ca noul Legacy se descurca mai bine pe zapada?
mike.omega
In RO, sistemul asta de transmisie este prezent pe Legend daca tin eu bine minte smile.gif
f1anatic
QUOTE (Otto73 @ Jan 3 2010, 10:30 AM) *
Sincer sa fiu pe cati de pe forum crezi ca intereseaza?
Cate Acura ai vazut tu in Romania.

Si stirile de pe masini.ro sunt preluate din reviste americane cu masini de pe piatza americana si nu stiu pe cati oameni din Romania intereseaza majoritatea acestor stiri.

PS. Crezi ca noul Legacy se descurca mai bine pe zapada?


Da se descurca mai bine. Ma rog, sint unii care spun ca se desucrca chiar mai bine decit modelul precendent, eu nu cred...dar cu siguranta ii da lectii la Acura.
T u d o r
I-o da si pe uscat? biggrin.gif Nu toate masinile au fost facute in ideea de a le monta un plug in fata si a da zapada la o parte de pe stadion. biggrin.gif
f1anatic
QUOTE ( T u d o r @ Jan 3 2010, 12:32 PM) *
I-o da si pe uscat? biggrin.gif Nu toate masinile au fost facute in ideea de a le monta un plug in fata si a da zapada la o parte de pe stadion. biggrin.gif



Si pe uscat. Si nici Legacy nu a fost facuta sa inlocuiasca autobaza celor de la Drumuri si Poduri.
T u d o r
Am mai auzit critici la adresa super_handling_ extra_mega tractiunii integrale de la Acura/Honda. De altfel e un fel de semi tractiune integrala. In orice caz, cred ca problema tipului cu TL-ul ala era ca nu a dezactivat ESP. Din experienta proprie pot spune ca pe TSX/Accord european interventia ESP e idioata rau de tot, iti taie alimentarea complet cand pierde aderenta si e foarte agresiv.
S O R I N
Exista vreo masina in lumea asta careia subaru legacy sa nu i dea lectii ? smile.gif
Diesel
OBK?

Mike sopteste din culise Forester wink.gif

PS: eu as fi iesit din zapada aia cu cauciucurile de vara fara sa ma urc pe trotuar.
T u d o r
Asta ma gandeam si eu. Poate era nevoie de cauciucuri de iarna totusi. biggrin.gif
Rebel
Mie mi se pare trasa de par. Nu o fi za best dar nici asa de rahat nu e. Ala nu accelera deloc, macar sa aud motorul cumva si sa vad ce face. Si de ce atunci cand a intrat cu o roata (ulterior doua ) pe uscat masina tot asa anemic se misca? Misleading? Eu recunosc ca nu ma-m dat cu Acura asta pe iarna dar am condus un RL cu aceeasi transmisie si desi nu se compara cu toate celelalte nu am gasit-o catastrofala...
Seri
Behold the power of Subaru teehee.gif
f1anatic
Stii Seri ca nici asta cu Subaru nu o inghit. Motivele le-am explicat cind a aparut prima data in versus-ul Subaru.
Este ceva profund in neregula cu orice film care arata un Subaru de 1.5 tone si 4 puncte de contact cu solul poate sa traga un camion de 15-20 de tone si 14 puncte de contact cu solul. Indiferent de AWD, cauciucuri de iarna etc. Subaru acela nu a facut decit sa ajute camionul sa depaseasca o zona cu gheata dar nu l-a tras (ca masa moarta). Masinile Subaru sint aprobate sa traga doar 1.5-2 tone...si nu pot fi dotate decit cu cirlige de remorcare pe masura...

Si uitindu-ma eu mai bine vad ca de fapt acest Subaru nici nu are cirlig de remorcare ci de fapt sufa este legata dupa un inel pe care il am si eu (pe centru), la Impreza este pe dreapta parca. Ala nu este nici macar aprobat pt a trage masina. Este mai de graba un punct de ancorare cind transporti masina pe platforma nicidecum sa tragi o remorca...sau mai ales un TIR

Eu cred ca Legacy 2010 iesea din zapada aceea unde era blocata Acura RL
http://www.youtube.com/watch?v=9h6n_M6m2fk



Deci de ce l-a agatat ? De toba gura-de-canal ? Inelul de care vorbeam este pe dreapta, imediat linga diffuser...da-ti zoom la poza.
Legionaru'
E diesel Acura asta?
Rebel
Ei diesel... e benzina toata ziua...

Good point f1anatic. Eu am ramas socat sa vad cum unii se minuneaza si cred ca Subaru trage TIR-ul. cat de naiv poti fi sa crezi asa ceva?
Si da, si daca ar fi BMW as gandi la fel, ce dracu nitica fizica si tot intelegi care e treaba... Dar deh...
T u d o r
Ok, pana la urma care e faza cu Acura aia? SH sau noua (biggrin.gif) din zapada aia ieseam si cu un Tico cu cauciucuri de vara, ce naiba. Nu contest ca Subaru face cele mai bune masini de mers pe zapada din lume dar totusi exemplul ala e cam ciudat.
HalbaSus
Tudor, si eu cred ca e SH ca una noua nu are probleme biggrin.gif Singura explicatie rationala ar fi combinatia dintre cauciucuri de vara foarte proaste + TC/ESP hyper-invaziv. Eu am patit asta odata cu touaregul... doar ca era o zapada de peste 10 cm si era panta abrupta.
James Kilowatt
O demonstratie de TC invaziv la touareg am vazut si eu live in Romania, acum 2 ani. Dintr-o parcare a iesit un logan si in locul lui a intrat un touareg. Si n-a mai putut sa iasa blink.gif Amicii tipului faceau misto de el, iar el ambala motorul si cand incerca sa iasa rotile se invarteau cate juma' de grad si se opreau, cate una pe rand... nu reusea nici macar sa le invarta in gol. Dupa vreo 2-3 minute in care gasca s-a distrat bine cineva i-a spus probabil sa deconecteze tc-ul si a iesit fara probleme, insa cu orgoliul sifonat rau. Avea doar de depasit un damb de cativa cm de zapada (parcarea era langa strada, si dambul fusele lasat de lama de dezapezire), peste care o masina normala nu ar fi avut probleme. Probabil era in genul de situatie in care TC-ul mai mult incurca decat ajuta. Cam asa pare sa fie si cu Accura aia.
ozz86651
Eu cu mazda daca nu decuplez tc-ul si e alunecos nu pot nici pleca de la semafor. Sa ies din parcare peste un dimb, nici vorba.
Otto73
QUOTE (ozz86651 @ Jan 5 2010, 08:08 PM) *
Eu cu mazda daca nu decuplez tc-ul si e alunecos nu pot nici pleca de la semafor. Sa ies din parcare peste un dimb, nici vorba.

Asa-i si cu mazda mea dar asa e cu toate chiar daca-i o super masina si nu-i decuplezi tc sau esp-ul nu ai nici o sansa.
Totusi stiu ceva mai bum decat orice Subaru......o tatra 8X8 thumbsup.gif
Mircea104901
Nu e nimeni cu un RAV4 de generatie noua sa ne spuna si noua cum iese el dintr-un loc cum e asta cu Acura? Mai ales ca, din cate stiu, la modelele recente nu se poate decupla ESP (adica se decupleaza cica, dar tot prduce efecte whistling.gif ), si, pur si simpu, masina nu misca (face ca Acura asta).
Mircea104901

http://www.club-toyota.ro/forum/showthread.php?t=994
T u d o r
LA ce naiba le-or mai face cu integrala nu stiu. Te face de ras unul cu o coaja de Dacie.
G e o r g e
tudor , nu e caz singular...de problema asta sufera toate masinile cu open difs smile.gif

aici intra RX 4 , si mai ghici care smile.gif whistling.gif
f1anatic
QUOTE (ozz86651 @ Jan 5 2010, 07:08 PM) *
Eu cu mazda daca nu decuplez tc-ul si e alunecos nu pot nici pleca de la semafor. Sa ies din parcare peste un dimb, nici vorba.



QUOTE (Otto73 @ Jan 5 2010, 07:20 PM) *
Asa-i si cu mazda mea dar asa e cu toate chiar daca-i o super masina si nu-i decuplezi tc sau esp-ul nu ai nici o sansa.
Totusi stiu ceva mai bum decat orice Subaru......o tatra 8X8 thumbsup.gif



Voi doi vorbiti serios ? Nu va este frica sa o conduceti ? Mie mi-ar fi...stiind ca vreau sa accelerez si nu ma lasa ! Deja nici nu mai este safety feature ci liability. Nu inseamna ca trebuie sa ramina pe ploaie si zapada o racheta...dar poate sa frineze rotile, nu sa si taie gazul de tot.
Rebel
Mie mie se pare o mare gogomanie toata treaba asta. Eu recunosc, inca nu am vazut unul cu un 4x4 sau awd stand inspatele unui damb de zapada sau pe o palma de gheata indiferent ca vorbim de un CRV, BMW, Subaru sau Touareg. Masinile astea mai au si 4x2 unele, poti dezactiva sistemele, mai da-le dracului ca nu or fi asa de rahat. La un RWD mai inteleg dar sa am una cu awd si sa-mi faca asa ceva as vinde-o in ziua aia. Mai degraba cred ca problema este in mainile celui care tine volanul, dar si asa am reticente...

G e o r g e
rebel ... ca in film n-am vazut la subaru si nici n-am simtit si inca mai am cu open difs prin familie si am condus cativa ani open difs . doar ca la mine sunt manuale masinile si pe principiul nu o ia usor o ia tare si tot ies .

in schimb cand am reusit sa prajesc dif spate la forester chiar nu m-am chinuit ... adica m-am chinuit sa scot masina si sa o trec prin nameti imensi pentru ea. a ramas suspendata de cateva ori ... a fost ... interesant .
mike.omega
QUOTE (f1anatic @ Jan 6 2010, 03:58 PM) *
Voi doi vorbiti serios ? Nu va este frica sa o conduceti ? Mie mi-ar fi...stiind ca vreau sa accelerez si nu ma lasa ! Deja nici nu mai este safety feature ci liability. Nu inseamna ca trebuie sa ramina pe ploaie si zapada o racheta...dar poate sa frineze rotile, nu sa si taie gazul de tot.


Nu taie gazul, redistribuie puterea

Caz concret: Marti de dimineata pe un drum judetean proaspat asfaltat am decis eu sa scurtez drumul spre A2. Drumul acoperit cu gheata/polei, strat gros. Prima curba a fost la stanga si am intrat in curba cu 50kmph in a 3-a pregatit sa trag stanga in plus si sa accelerez in caz ca derapeaza. Si chiar asta face! Masina intra intr-un glisaj spre partea din dreapta. Trag mai mult stanga si accelerez usor, intervine ESP-ul si imi franeaza rotile si ma trimite in fata. Dupa ce ma vad inapoi pe trasa imi venea sa pup volanu! Urmatoarele curbe(chiar si la 90 de grade) le-am luat cu mult mai mult simt de raspundere.

Inca stau si ma intreb ce naiba as fi facut fara pneuri de iarna si electronica! Probabil ajungeam in sant si in juma de ora cand ar fi trecut urmatoarea masina isi facea careva mila si de mine smile.gif

Deci da! sunt cazuri in care fara esp/tc/asr decuplate nu poti pleca de pe loc sau nu poti iesi din zapada tocmai din cauza faptului ca iti taie gazul pe roata care patineaza si redistribuie dincolo unde teoretic ai aderenta. Daca nu ai aderenta deloc devine al naibii de interesant tongue.gif Eu am reusit sa nu plec de pe loc la munte de pe un drum acoperit cu gheata deloc! dar deloc! Si m-am chinuit! Singura modaliatate a fost sa dau cu spatele pe o portiune cat mai dreapta si sa incerc de acolo biggrin.gif

PS: exemple despre cat de misto ESP-ul si ASR-ul lucreaza pe polei sau carosabil umed sunt foarte multe, si da! taie gazul tongue.gif
HalbaSus
Si mercul meu are 3 open diffs... si nu face d-astea... bine am si niste cauciucuri de iarna foarte agresive. Touaregul in schimb face, dar ala are all-weather... bine, in situatia in care era acura aia nu ar fi avut probleme, dar pe urcare, pe un drum neasfaltat si inzapezit a facut o treaba din asemanatoare... adica apasam eu acceleratia progresiv (dar spre tare) iar el invartea o singura roata si pe aia incet... si asta facea sa ma duc naibii in gard... pana am decuplat ESP-ul, apasat tare pe acceleratie si gata... am iesit.

Deci eu zic ca e o combinatie de gume proaste + ESP invaziv.

P.S: Am mai povestit odata intamplarea cu tuaregul, initial era maica-mea la volan si ea nu a putut iesi, ea nu ar fi apasat pe butonul de ESP niciodata-niciodata. Si adevarul e ca multi soferi "normali" adica din aia care nu stiu ce e ala un diferential, nu ar apasa niciodata pe un buton pe care in principiu cartea zice "do NOT push this button". Deci desi teoretic e vina soferului, in aceasi masura este si vina masinii, la o masina gen touareg sau acura cu AWD la mana a doua, ar trebui sa fie un ESP suficient de destept ca sa stie cand sa se auto-dezactiveze. Plus ca "nu face toate asa".
ozz86651
QUOTE
Nu va este frica sa o conduceti ?


Ce naiba sa-ti fie frica, eu vorbesc de alunecus din ala crunt unde oricum abia pleci si oricum pierzi aderenta daca iti tremura piciorul pe acceleratie. Nu te ambala ca am vazut o groaza de subaruri care nu ieseau dintr-un loc de parcare din care eu ieseam cu un Civic manual dintr-o simpla hitzinare inainte inapoi. Cum ama mai zis, Mazda e nasol de condus iarna: cuplu mare, cauciucuri late, FWD, putere mare, un ambreiaj tzeapan, tare si care prinde pe parcursul unui centimetru plus un TC foate invaziv. O combinatie nenorocita rau.

Am urcat acu citeva zile la 3650m (12000ft - pe strada 6 intre Vail si Denver) in Colorado pe ninsoare, noaptea cu un pontiac G6 amarit cu cauciucuri all season (noi, ca si masina era noua)... lucea gheata pe drum, n-am avut probleme si am depasit o groaza de meseriasi cu 4x4. Am dat doar un mic derapaj intr-o serpentina care s-a strins mai mult decit credeam. Lipsa de electronica idioata e o binecuvintare.

Iar electronica timpita si cauciucurile naspa pot demola si cel mai tare AWD.

QUOTE
Nu taie gazul, redistribuie puterea


Ba chiar taie gazul si aplica simulatan frinele. Din fericire are un buton si scapi de idiotenie.

A, si inca ceva: la multe masini din astea cu diferentiale deschise o multime de probleme se rezolva cu o mica apasare de frina sau ridicat de frina de mina.
James Kilowatt
Solutia cu frana de mana am testat-o pe Moskwich RWD. Ajuta intr-adevar, atunci cand una din roti are aderenta buna.
Pe fwd trebuie frana de picior... care franeaza si rotile din spate, si nu stiu daca cat se castiga din cuplul pus pe a doua roata de tractiune compenseaza rezistenta suplimentara a rotilor din spate. Trebuie probabil incercat, daca ai una din rotile din fata pe curat s-ar putea sa mearga, eu pana acum n-am incercat. Merge insa pus un pietroi in fata rotii din fata care derapeaza, daca intampina rezistenta cuplul se duce pe cealalta, care daca are aderenta te scoate. E drept, gasirea unui pietroi s-ar putea sa fie un challenge intr-o tara cu apa calda.
f1anatic
Stati linistiti si eu aplic frina citeodata si am LSD-uri - are un efect brusc de transfer al cuplului pe roata care o vreau...dar eu doar ating frina pret de o secunda...nu o tin apasata.

Insa ieri a nins puternic si am fost cu ambele Subaru intr-un parc. Am relatat un pic la "Masina mea" si continui un pic aici. Ma rog ar fi si ceva video dar nu ma complic. Am pus Foresterul sa accelereze prin zapada cu si fara TCS/Stablity Control pornit. A plecat fara probleme si cu/si fara...prin zapada de 25 cm. Alaturi de AUDI, incep sa cred Subaru are cel mai destept EDL. Daca ar fi de ales intre LSD si EDL as alege LSD dar cel putin la Subaru nu pare sa fie o problema lipsa lui pe zapadain conditiile cind ai EDL. Si categoric, daca ar fi sa am Foresterul ca unica masina, as schimba diff-ul deschis pe spate cu unul Torsen, ca sa poata opera in paralel cu sistemul TCS fara probleme (aka Subaru Legacy GT Spec cool.gif.
ozz86651
Tu ai AWD si bag mina in foc ca ai si niste cauciucuri bune. Daca a nins proaspat prespun ca e zapada batuta pe jos care nu e asa alunecoasa. Pe zapada "buna" nici eu n-am treaba cu TC-ul ala pacatos, dar daca e ceva mai alunecos de atit e naspa.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.