Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Engine and block electric heaters
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Aria Tehnica Masini.ro
Daniumfcv
Ce stiti de asta ?

Am vazut o stire pe masini.ro, am cautat pe internet dar nu am gasit comercializat la noi in tara. Voi ce stiti ?! De unde as putea cumpara asa ceva ?!

Din ce am citit la altii pe net.. sunt piese care iti incalzesc uleiul de motor, sau antigelul, sau ambele
Alex-F1
Am eu asa ceva pe Passat.....e ceva ce te face sa ranjesti de fericire iarna! biggrin.gif Liderii mondiali in acest accesoriu sunt Webasto (de asta e si al meu), dar sunt si alte modele, mai ieftine! Sunt masini care au din fabrica asa ceva (f.f. putine), dar se pot monta si ulterior, cum e si cazul meu, dar io asa am luat masina din Germania.....am auzit ca modelul meu ar costa in Romania cu tot cu montaj ~ 1.600 de Euro ohmy.gif .....f. scump halatu!!! wallbash.gif Treaba e ca al meu nu e chiar "electric heater", ci functioneaza cu combustibil......nu stiu daca e acelasi lucru cu ce cauti tu..... confused.gif In limbajul popular asa o scula se mai numeste sirocou.....in special tirurile au asa ceva, ca sa nu doarma soferii in cabina cu motorul pornit! Am inteles ca de curand Webasto are reprezentanta si in Romania, dar nu stiu amanunte, cauta si tu pe net, ca sigur gasesti ceva! Deci, scula functioneaza astfel: asa cum exista centralele termice de apartament, ce merg cu gaz ca sa incalzeasca apa din instalatie, asa si asta e o mini-centrala, montata in compartimentul motorului (dar independenta de acesta), ce se alimenteaza cu motorina direct din rezervor (consum 0,4 l/h) si care incalzeste antigelul din instalatie si apoi baga caldura si in cabina! Acel "ceas" din stanga volanului e programatorul sirocoului.....concret: daca io dimineata plec la serviciu la 7:30, seara programez scula sa porneasca la 7:15....el porneste, isi face treaba, aduce apa (antigelul) la 70 de grade in ~ 8 min. si apoi incepe sa sufle caldura si in habitaclu, iar io cand vin la masina, gasesc motorul cald, in cabina cald, geamuri dezghetate etc.....pornire ca vara, gata de plecare instant! yes.gif Dupa pornirea masinii, opresc manual scula din acel "ceas", ca nu mai e nevoie de ea.....asa ea s-ar opri automat dupa o ora! De scule de incalzit uleiul nu stiu nimic! mellow.gif Iarna il folosesc la greu, zilnic, mai ales acum, ca azi dimineata in Timisoara au fost - 16 grade in oras si -19 la marginea orasului.... sick.gif Mai sunt si variante cu telecomanda (mai scumpe cu vreo 2-3 sute de Euro).....care ti le poti porni din casa, cu 15 min. inainte de-a pleca, in ideea ca nu stii exact tot timpul cu o zi inainte ora la care vei pleca in dimineata urmatoare..... Cam atat deocamdata.....daca mai ai intrebari, iti stau la dispozitie cu placere oricand.... wink.gif

mohordbx
Eu am tot Webasto dar se programeaza din computerul de bord. dar se poate porni si din telecomanda. In afara de faptul ca atunci cand intri in masina dupa aprox 30 minute e cald, motorul va consuma mai putin si va ajunge la temperatura optima de functionare intr-un timp mult mai scurt. Toate acestea inseamna in schimb consum de combustibil.
DRAGOS
el cred ca a vazut/auzit de niste sigurante care se leaga la radiator si incalzesc apa, dar necesita priza langa masina.

sunt cateva variante interesante pt pre-incalzire iarna. eu cerd ca pt anul viitor o sa ma pregatesc cu o alarma cu pornire motor smile.gif
FAR EASTERN
Asa ceva am eu. Am mai povestit pe topicul dedicat masinii...

p.s. acele siroco-uri nu functioneaza decat cu motorina, din ce stiu eu... adica pentru Mitsu ar merge... dar e scuuump.
Daniumfcv
FAR EASTERN si cum se descurca treaba aia a ta?
FAR EASTERN
Eh, daca n-ai rabdare sa rasfoiesti pe topicul masinii,... iti spun cum AR TREBUI sa functioneze...
In primul rand, ar fi nevoie de o versiune care sa mearga la 220v(ce am eu e luat din state si, normal, functioneaza la 110... ). Apoi, ar fi nevoie de o scula de aia cu temporizare, pozitionata intre priza si stecherul EBH-ului... si sa ai garaj sau sa locuiesti la casa, pentru a face mai usor conexiunea la priza...
James Kilowatt
Dracie din asta care merge la priza are si Nubira, pt versiunile comercializate in Canada. Pe astea de p-aici exista doar pre-cablarea facuta. Insa e utila doar daca ai garaj.
Dracie din aia ca a lui Alex mi-as pune si eu.
mohordbx
@Alex-F1: am o intrebare..de cateva ori cand am pornit Webasto s-a intamplat sa iasa un puternic fum de sub masina(normal pentru ca acolo e tevusca de evacuare e gazelor arse-la mine este pe partea dreapta a soferului) dar cantitatea de fum a fost foarte mare - ca si cum mi-ar fi luat foc masina. Iar mirosul mai pregnant ca de obicei(de motorina arsa)..aproape ca m-am speriat si l-am oprit. Crezi ca una dintre cauze ar fi ca teava de evacuare sa fie infundata? Alta problema ar fi ca de cateva ori a functionat timp de 5 minute si s-a oprit brusc fara sa bage caldura. Ce parere ai? Merci!
Alex-F1
Hmmm.....il ai montat din fabrica sau after? Sa inteleg ca pana acum a functionat normal si abia acum ti-au aparut problemele astea? Nu cred ca e infundata teava, ca altfel n-ar fi iesit fum deloc! Mie iarna trecuta la munte, mi s-a infundat capatul evacuarii cu zapada, a inghetat si n-am stiut, iar cand l-am pornit, a pocnit esapamentul de cateva ori ca la o motocicleta de aia veche si l-am oprit, ca m-am speriat si io (fum n-a iesit deloc)! unsure.gif Apoi m-am bagat cu greu sub masina, pana la capatul evacuarii si am scos dopul de gheata si totul a fost ok dupa aia! Si la mine e un miros mai ciudat, cam ca de petrol, dar se pare ca asa e modelu! biggrin.gif Daca e marca Webasto, du-te la reprezentanta lor din Bucuresti si te vor lamuri ei ( www.webasto.ro )! Bafta! thumbsup.gif
mike.omega
Vorbim de lucruri diferite cu scopuri diferite. Am vazut la TV cum ca in parcarile din tarile nordice(si ma gandesc ca si in Canada) exista un sistem de mentinere a temperaturii pentru ulei si carburant. Arata acolo ca se parcheaza masina si se cupleaza la o priza. Nu facea caldura in interior(cred...) ci iti mentinea uleiul si lichidele in general la niste temperaturi rezonabile biggrin.gif

mohordbx
@Alex-F1: merci de raspunsuri. Am webasto din fabrica cu programare in bord computer si telecomanda. Colac peste pupaza dracia nu mai functioneaza deloc. Simptomele sunt urmatoarele. Apas pe butonul dedicat de pe climatronic: se aprinde pentru o clipa si se stinge; apas pe butonul de pe telecomanda: imi clipeste de cateva ori led-ul si nimic; modific din computerul de bord pe ventilatie in loc de incalzire: merge perfect. Cred ca trebuie sa ma duc cu ea la webasto sau reprezentanta. Ma gandesc ca poate si din cauza nivelului scazut de combustibil din rezervor. Atunci cand este mai putin nu porneste. Voi alimenta astazi dar nu prea cred ca asta sa fie motivul. dry.gif
hpcnr
Buna, aceste "scule" sint si pe benzina (ce-i drept mai putine tipuri/modele) :

http://www.webasto.it/file_brochure_campin...rs_it_621kb.pdf

Daca aveti bani si spatiu necesar montarii un astfel de accesoriu e mai mult decit recomandat,
chiar si second-hand daca stiti sigur ca functioneaza bine !!!

Aici aveti partile componente pe coduri in caz de reparatii la modelele WEBASTO
TOP C/E/Z :

http://www.doroga-avto.ru/share/file/webas...rmo_Top_C_E.PDF

si aici manualul service ptr. aceste modele :

http://offroadbutikk.com/acatalog/Thermotop_C.pdf
mohordbx
Am fost la reprezentanta Webasto si am rezolvat problema. Din cauza ca am pornit-o cand era zapada sub masina, neavand pe unde sa "respire" teava de evacuare s-a infundat dand 4 erori ce au oprit sistemul. Dupa stergerea erorilor si autocuratarea merge perfect. Acum e din nou cald in masina biggrin.gif
FAR EASTERN
On topic... @Calix

1.Retainer plateThe existing frost plug hole is used.
The engine heater is held in place by a retainer plate bolted to the engine block. Sealed with an o-ring or profiled gasket.

2.ThreadsThe heater can be installed in a threaded hole if one is available. Sealed with an o-ring or profiled gasket.

3.TaperedIf access is restricted, e.g. narrow coolant channel, a tapered engine heater can be used, installed in the frost plug. Drive into the hole and then wedge firmly. Seal against the block using a taper, which can be supplemented by sealing agent appropriate for the environment.

4.Hose heaterThe heater is installed in the lower radiator hose. This is not a universal solution and should only be used after thorough testing and according to Calix’ recommendations.

5.Cross pieceAlso installed in the frost plug hole. The heater is held in place with a cross piece functioning as an anchor. Sealed with an o-ring or profiled gasket.

6.OthersThe heater is shaped and installed against the block wall here. Generally used when the engine block is aluminium.
Rebel
QUOTE (mike.omega @ Dec 22 2009, 07:01 PM) *
Vorbim de lucruri diferite cu scopuri diferite. Am vazut la TV cum ca in parcarile din tarile nordice(si ma gandesc ca si in Canada) exista un sistem de mentinere a temperaturii pentru ulei si carburant. Arata acolo ca se parcheaza masina si se cupleaza la o priza. Nu facea caldura in interior(cred...) ci iti mentinea uleiul si lichidele in general la niste temperaturi rezonabile biggrin.gif



Engine Block Heater este un element care este montat in partea de jos a blocului motor mentinand motorul la o temperatura de ~ 15 grade.
Cablul se baga in priza. Poti folosi si un temporizator daca vrei insa in general sta in priza in permanenta. In Canada parcarile au prize deci o bagi in priza cand parchezi. Casele au toate prize la exterior iar cladirile cu parcari exterioare (blocuri) au prize pentru fiecare spot.
Postasem aici o poza cu dedesubtul fostei Corolle (nu mai stiu in ce post) dar se poate vedea acolo cablul de conectare pentru priza.
la masinile la care nu am avut am montat ulterior pentru modica suma de 50 de dolari nicidecum peste 1000 de euro. Nu da caldura in masina dar cand o pornesti motorul este relativ cald deci ok.
James Kilowatt
La mine webasto cum are alex e intre 800 si 1100€, fara montaj dry.gif
La unele diesele la care exista deja niste preincalzire poate sa fie mai ieftin, insa al meu nu apare in lista lor. In general acolo sunt motoare si masini mari.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.