Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Help! 135i vs VW Golf R
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Pages: 1, 2
tr0tt3r
Buna ziua!

Am mai avut un cont pe masini.ro, dar se pare ca mi-a expirat.
De ceva timp ma tot gandesc sa-mi schmb masina, in prezent avand un golf v 2.0 tdi 4motion. I-am facut si soft/cip tuning, dar vreau mai mult. smile.gif
Optiunile la care m-am oprit ar fi:
1. BMW 135i (second hand), bmw company car, pana in 5000 km, full option (si aici nu ma refer la cdplayer, ca lumea din targuri) - pana in 40.000 de euro.
2. VW Golf R (un audi S3 imbracat in alte haine), nou, cu optiunile pe care le doresc eu ajunge la 38.000 de euro (pe configurator).

Tind spre BMW deoarece:
- are un motor mai puternic, mai rafinat.
- este mai fun to drive, mai confortabil.
- mi se pare mai exclusivist seria 1 coupe. Imi place designul, faptul ca e o masina controversata, nu atrage priviri ca un seria 3 coupe.

VW pt ca:
- are 4motion si ma gandesc, ca iarna este mai sigur, desi imi pun in fiecare an cauciucuri de iarna si fac maxim 3-4 drumuri la munte pe an, pe timp de iarna.
- il pot lua in 4 usi. Uneori mai cari pe cineva si e mai comod in 4 usi.
- motorul desi mai slab ca performante, il consider mai fiabil. La motorul de 3 litri twin turbo al BMW foarte multa lume s-a plans de HPFP - high pressure fuel pump - care cedeaza, masina dand rateuri la pornire, necesitand inlocuire.

Va fi singura mea masina, de zi cu zi, nu vreau ceva hardcore gen impreza sti, nici una mare gen seria 3.

Ratiunea imi zice golf, ca e mai practic, sufletul imi zice 135i ca e mai fun.
Voi ce imi ziceti? smile.gif
G e o r g e
impreza STI smile.gif modelul nou. whistling.gif

PS: din pacate nu mai e atat d hardcore ca vechile modele sad.gif
HalbaSus
Grea decizie, foarte grea... Partea buna e ca pe oricare dintr ele ai alege-o, nu vei regreta. Partea rea e ca niciodata nu poti fi sigur ca ai facut alegerea potrivita.

Golful e mai practic, poti sa cari mult mai multe lazi de bere decat ai putea cu seria 1 coupe... da, e mai lent decat seria 1 si probabil nu e la fel de "fun to drive", dar pe un drum public nu iti vei da niciodata seama de chestia asta... adica nu e ca si cum ai compara seria 1 cu un touareg... ambele se tin foarte bine pe sosea si pot lua curbe la viteze mult mai mari decat ai avea tu curajul sa o faci pe un drum public (Ok, poate esti foarte curajos sau ai brevet de pilot, caz in care imi retrag afirmatia).

Pe de alta parte seria 1 e coupe, deci arata mai bine. E mai rapida iar daca ajungi cu ea pe un circuit (organizam noi o iesire in primavara) atunci cu siguranta e mult mai fun (ca idee: in timp ce toata lumea va iesi in decor in partea dreapta... tu vei iesi in decor in partea stanga thumbsup.gif 36182451.gif ). Lasand gluma la o parte seria 1 e o masina care se comporta foarte bine pe circuit si nu isi face de rusine pedigree-ul... ca sa nu mai vorbim de motor (yummmi !).

BMW-ul va fi mai scump de intretinut (consum, impozit, asigurare, taxa de inmatriculare, garantie mai mica (presupun)).
La golf in schimb vei pierde mai mult la revanzare (o data pentru ca o iei noua, a doua oara pentru ca nu sunt foarte multi clienti pentru golfuri de 270 de cp).

Sincer ? eu as da cu banul biggrin.gif
G e o r g e
halba ... zi si tu omului de STI.
HalbaSus
Bine, zic si de STI:
Deci in loc de 1 BMW 335i mai bine cumperi
1. VW Golf GTI (sau GTD - aka "dizal") DSG nou. (Automata, buna in oras, practica, dar suficient de rapida pe drumuri publice pentru a nu te face de rusine)
2. Un Subaru Impreza WRX STI de prin 2004 cum are George... masina de fun.

Pretul celor doua masini (una noua, una SH) va fi cam acelasi cu BMW-ul, ba mai mult si asigurarea/impozitul va fi la fel sau chiar mai mic la cele doua masini de 2.0 decat la o singura masina de 3.0.

Subaru impreza wrx sti asta nou nu mi se pare o alegere mai buna decat bmw-ul sau golful. E si urata, nici nu se ridica la performante beemerului... si nici nu cred ca are cutie automata (sau are ?).
G e o r g e
nu are automata.

dar intotdeauna 2 masini sunt mai de preferat decat 1 wink.gif

un golf diesel + o masina hardcore sunt exact ce ai tu nevoie.
AZAZEL
daca nu ai o problema cu faptul ca intr-un an de zile va aparea pe piata un nou bmw seria 1 iar al tau va fi deja demodat si out of date din punct de vedere tehnic in comparatie cu noul model, atunci mergi pe bmw.

si solutia-cu doua masini-propusa de colegi mi se pare ok.
f1anatic
QUOTE (G e o r g e @ Dec 5 2009, 05:51 AM) *
impreza STI smile.gif modelul nou. whistling.gif

PS: din pacate nu mai e atat d hardcore ca vechile modele sad.gif



Mah George, ce vezi tu rau in faptul ca STI-ul nu mai este hard core ? Poate nu toata lumea doreste sa mearga cu STI-ul si sa is disloce pietrele din rinichi si sa le clantane dintii din gura. Se poate face inapoi in monstrisor foarte usor.

Cit despre HPFP este o problema destul de grava; aici stiu cel putin 2 amici care au refuzat masini second hand cu BMW 3-T (ambele intitial cu 1 lease) comentind despre aceasta problema. Funny ca amindoi nu ar fi luat masina ca sa o lase stock ci ca platforma pt a inlocui Subaru modificate.

Eu as merge pe Golf R sau pe un Audi A4 daca tot vrei sa stai in grupul VAG sau pe un Impreza.
Rebel
Eu te-as intreba ce vrei de la masina?


BMW:

Tractiune spate, dar senzatii excelente, manevrabilitate de exceptie, stabilitate, temperament sportiv.
Fun, fun si iarasi fun! Motorizare beton, sasiu beton.
Valoare de revanzare buna


GOLF:
Tractiune fata, nu da aceleasi senzatii dar nu-i de lepadat, temperament sportiv...da, dar nu ca in BMW.
Nu prea vad fun-ul in masina asta, sasiu mai slab ca cel de BMW.
Nu cunosc valoarea de revanzare la Golf.

Subaru, iese din discutie in cazul meu. In afara de tractiunea integrala nu vad nimic la el iar daca asta vreau m-as orienta catre un A3.

Eu unul as lua BMW-ul fara sa clipesc sau sa dau cu banul...
tr0tt3r
M-am tras cu un impreza sti model 2007, cu o generatie in urma. Era modificat puternic, nu a vrut sa spuna ce i-a facut la motor, cert este ca era racheta, scotea flama pe evacuare la schimbari puternice. Aia masina, nu asta noua, care au gresit-o tare. Dar modelul 2007 e prea extrem pentru zi de zi. La fel si un evo X.
Nu pot lua doua masini. Golful nu il vand, il pasez mai departe parintilor. Ma gandeam sa raman si cu golful si cu o mini racheta, caz in care sigur ma indreptam catre 135i, dar iese din discutie. Mi-e destul o masina in fata blocului, sa stau cu ochii pe doua ar fi un adevarat calvar. Daca nu as locui in Bucuresti, sau chiar si asa, daca as avea garaj macar pentru o masina, ideea cu doua masini ar fi extraordinara. Dar...
Un gtd costa cat un gti, are performante asemanatoare cu golful pe care deja il detin, si sa nu uitam costa cat un gti!!! Pt. 2 litri in plus la consum, un sunet mult mai incitant categoric gti.
M-am gandit si la treaba cu noul seria 1, dar apare abia in 2011, iar eu cel tarziu in toamna lui 2010 sper sa-mi pot satisface dorinta.
Poate cel mai mult ma roade treaba cu pompa la BMW, nu-mi doresc sa ma lase cand mi-e lumea mai draga, plus ca imi imaginez ca rezolvarea unei astfel de probleme, dupa ce a iesit masina din garantie, va fi costisitoare.
Golful ar fi alegerea 'corecta', dar sa trec de la un golf 5, la un golf 5.5 nu mi se pare asa de incitanta, nu sunt sigur ca motorul va fi destul sa ma faca sa spun ca e cu totul alt animal.
E adevarata si treaba cu revanzarea. Se pierde mai mult la vw decat la bmw. Dar cred ca vor fi ambele la fel de greu de vandut. BMW mic, considerat de multa lume 'ciudat' ca design, cu 300cp si o 'mica' problema cu HPFP consider ca e cam la fel de greu de vandut ca un golf pe steroizi, foarte banal pe dinafara.

PS. golful e tot integral, desi intr-un fel ai dreptate, ca transmite mai multa putere catre fata in mod normal.
Rebel
BMW 135 is super cool!
Deci vreau sa iti spun ca este un mic M3. Sa ai ocazia sa iei acest motor si sa te uiti la Golf mi se pare o blasfemie.
Gandeste-te ca pe acest motor impinge un 335i la suta in 4.9 sec. Pe seria 1 la caroseria aia, masina asta va fi efectiv o racheta.
Sasiu echilbrat, handling incomparabil cu restul, M-Tuned suspension, sistem de franare cu sase pistoane pe fata si doua pe spate si cate alte jucarii tehnice beton.

BMW all the way!

Si ca tot aminteai de EVO, uite aici un test:

Concluzia lor?

First place: BMW 135i
Jaw-dropping drag racer in an Armani firesuit. It's one you want to live with, just not pay for month to month.


http://www.motortrend.com/roadtests/coupes...on/results.html
ozz86651
Seria 1 e in armani? Doar daca armani a dat faliment saracu si acu e vagabond smile.gif.
Rebel e omul nostru fan BMW, ca atare e predictibil si opiniile lui pot fi trecute cu vederea. Cu toate astea in cazul asta s-ar putea sa aiba dreptate smile.gif.
Numai ca pe mine ma deranjeaza ideea aia de SH, o seria 1 de 300CP si vinduta la citeva mii de km cel mai probabil a fost abuzata urit, inclusiv in rodaj. Faptul ca e greu de vindut vine si in avantajul tau, deocamdata esti cumparator.

PS: chiar nu inteleg de ce seria 1 in loc de seria 3... diferenta de pret e mica si seria 3 chiar e o masina si mai practica si suficient de fun (aproape aceeasi greutate). Mai bine mai tai ceva din full options alea.
HalbaSus
Rebel, fara a contesta meritele 135-ului totusi comparatia cu golful nu e deloc deplasata... 135i-ul face suta in 5.3 secunde... iar golful R face suta cu fix 0.1 secunde mai mult: 5.4. Viteza maxima este si ea limitata la 250 km/h in ambele cazuri. Eu stiu la ce te referi tu, si intr-adevar BMW-ul va fi mai rapid pe circuit... Dar in viata reala ambele vor fi mai rapide decat prevede legea... sau bunul simt biggrin.gif
La naiba, vorbim despre compacte care au 270-300 cp... nu le poti departaja pe criteriul "bmw-ul e mai rapid". Si nici macar treaba cu "fun"-ul nu mi se pare relevanta... Da, BMW-ul are un sasiu net superior iar tractiunea spate a fost si va fi tot timpul mai "fun" decat tractiunea integrala... Dar din nou, un golf dopat nu este deloc o masina plictisitoare. Le poti departaja foarte usor pe circuit, ma tem insa ca in lumea reala (chiar si pe niste serpentine abordate agresiv, departajarea nu se poate face asa usor)...

Iar daca vorbim de o singura masina... imi pare rau, dar trebuie sa recomand golful, cu toate ca e vorba de un motor mai rafinat in BMW (6 cilindri, 3.0 turbo vs 4 cilindri, 2.0 turbo in golf), un sasiu superior si de ce nu un badge superior, seria 1 ramane o optiune viabila doar daca iti place foarte mult aceasta masina... adica dincolo de argumentele logice care o fac atractiva.

Pe de alta parte la 40.000 sunt o groaza de masini atractive, dar din moment ce ai inceput cu astea doua presupun ca le-ai eliminat pe celelalte (spre exemplu Passat CC 3.6 300 cp sau M3 SH)
G e o r g e
la 40k daca te chinui gasesti GTR SH ... asa ca da'o incolo .

135i e foarte fun , dar este RWD si RWD se conduce cu prudenta daca vrei sa il conduci tare . un awd ( fie subaru , fie vw ) va fi mult mai docil pentru oricine cand il conduce mai tare pe drumuri virajate.

daca se reduce strict intre 135i si golf eu as lua noul STI smile.gif aveau inca la oferta STI nou la vreo 33k .

PS : cum rebel are pasarica lui cu bmw urile eu o am cu subaru.
Seri
La banii astia nu mai bine te muti la casa si pastrezi Golf-ul TDI? Nu i-am inteles niciodata pe cei care stau la bloc, dar au masina de ~50.000 euro. confused.gif

In alta ordine de idei, la Scirocco R te-ai gandit, desi am impresia ca R-ul nu este disponibil in Romania?
T u d o r
Ca unica masina eu as merge pe EVO. Probabil criza a intrat si-n Mitsubishi asa ca pretul de achizitie ar fi cam tot pe la 35000 euroi de nou.

Strict dintre cele doua as alege BMW. N-ar trebui sa suporti tu deprecierea cea mai grava, cea din primii 2 ani.

Daca locurile din spate n-ar fi o problema, asta ar fi alegerea. biggrin.gif
tr0tt3r
M-am oprit la cele doua din urmatoarele motive:
- vreau ceva MIC, daca era 135i hatch era o optiune serioasa in capul meu. Am un passat cc la firma (ce-i drept de 140cp, nu 300) si mi se pare prea mare pentru gustul meu. Ma chinui cu el sa gasesc un loc de parcare, la cat de lung este. Imi plac masinile small and nimble.
- nu vreau sa fie 'in your face', sa exprime - ia uite ce masina/racheta mi-am tras. La fel cazul passatului cc de la firma, care mai e si alb. Cand l-am luat, toata lumea considera ca e f scumpa, ca merge ca vantul dupa cum arata. M-a oprit politia in austria sa verifice daca, cumva am furat-o. Prea multa atentie. De asta nici nu ma pot vedea intr-un seria 3 coupe (plus ca sunt mult prea multe), decat poate un m3, dar si ala parca l-as vrea sedan, e altceva.
- totusi mai am nevoie din cand in cand de locurile din spate, nu le pot exclude de tot. Iar Porsche-ul ca singura masina...sa fim seriosi, nu sunt chiar asa de visator.
- fac in jur de 20.000 de km pe an. Si asa astea consuma in jur de 12 l/100 km, nici nu vreau sa ma gandesc la un m3 model anterior (de fapt m-am gandit biggrin.gif si e mai rigid si la fel de rapid ca 135-ul). La fel si impreza si evo. Ambele sunt mai rigide, consuma cel putin la fel de mult, au interioare sub cele enuntate de mine, ambele sunt mai zgomotoase. Iar impreza asta noua din pacate nu-mi place.

Seri daca stii tu casa in Bucuresti in 150.000 de euro, intr-o zona decenta, te rog sa-mi spui si mie. M-as muta oricand de la bloc la casa, dar nu undeva in Popesti leordeni. Eu nu-i inteleg pe cei cu bentley care stau in drumul taberei in blocurile vechi, dar pe mine ma inteleg. smile.gif Scirocco R este la noi, dar are tractiune fata si interior de golf V, deci nu.

Daca pana acum inclinam mai mult spre BMW, acum sunt putin bulversat. Sunt constient ca un test drive m-ar ajuta in mare masura, dar cum la bavaria nu au asa ceva, doar un 120d coupe pe care l-am condus, nu voi afla prea curand cum e. Un s3 la test drive cred ca obtin mai usor, sau poate golf R cand apare.

Daca aveti cumva si alte optiuni in cap si aveti chef sa le scrieti, citesc cu mare placere. Si nu, nu Impreza STI. smile.gif O optiune foarte corecta in banii acestia, nu ii neg capabilitatile, dar chiar nu imi place ce i-au facut.

Rebel
Este drept ca sunt fan BMW dar cand dau un sfat il dau cu placere si bazat cat de cat pe logica. Nu o sa imping pe cineva sa isi ia BMW pentru ca vreau eu intruct nu eu il voi folosi.

Strict dintre cele doua as lua BMW-ul din motivele exprimate mai sus si pentru ca motorul este EXCELENT si multiplu campion:
International Engine of The Year - 2007,

Best New Engine - 2007,

Best Engine 2.5-3.0 L - 2007 ,

International Engine of the Year 2008.

Best Engine 2.5-3.0 L - 2008.

http://www.ukipme.com/engineoftheyear/previous04.html

Acum cateva luni cu un amic de-al meu am comparat M3-ul cu 135i. Daca va spun ca este aproape de M3 poate nu ma credeti. 135i este fara doar si poate o BESTIE in toata regula, daca stii sa conduci un RWD si stii sa tragi de el esti pretty much The King of the Road cu masina asta. Asa ca Halba, eu nu spun ca nu se compara cat de cat la performante dar ca motoare il iau pe cel de BMW cu ochii inchisi.

Daca ar fi sa dau un sfat mai practic as lua un sedan 328, un 330 sau un 335 eventual cu tractiune integrala din clasa Xi. Tot aici as nominaliza si Jaguarul X-Type, sau un Audi A4.
Poate nu ar fi rau de tinut cont ca una cu 4 usi se vinde relativ mai repede si mai bine decat una cu doua. Dar pentru fiecare masina exista un cumparator. Eu personal prefer Coupe-urile si Hatch-urile.
Daca ar trebui sa ma limitez la ceva mai mic cu AWD atunci as lua in considerare un Audi A3.

QUOTE (tr0tt3r @ Dec 5 2009, 10:45 PM) *
- vreau ceva MIC, daca era 135i hatch era o optiune serioasa in capul meu. Am un passat cc la firma (ce-i drept de 140cp, nu 300) si mi se pare prea mare pentru gustul meu. Ma chinui cu el sa gasesc un loc de parcare, la cat de lung este. Imi plac masinile small and nimble.


BMW 135 exista si Hatch si cu 2 si cu 4 usi. Eu consider clasa 1 foarte frumoasa. Mai ales spatele este demential (imi plac foarte mult Coupe-urile si Hatch-urile). In Nord America se vinde ca si Coupe. Daca si apare Xi cum se preconizeaza atunci au spart piata.
http://www.bmwblog.com/2007/08/25/bmw-135i...ries-hatchback/


La Subaru nu m-as uita intrucat la acesti bani poti aspira catre un luxury cu un motor premiant, un super sound system, materiale mai generoase si mai calitative, imagine si valoare de revanzare mai buna.
La fel EVO, o exclud pe aceleasi considerente plus lipsa de fiabilitate in comparatie cu altele. Ca look insa (excluzand stopurile alea de Lexus) masina arata foarte bine.

Citind ceea ce vrei eu asa alege BMW seria 1 (cu motorul de 335 este dementiala) desi ca personal choice as merge oricand pe un BMW 335Xi Coupe: tractiune integrala, look demential, manevrabilitate extrema, putere, confort, luxury, alte doua scaune confortabile in spate si un portbagaj mai mult decat generos. Personal in afara de M care are segmentul sau si joaca intr-o alta liga, consider ca 335Xi este one of the best cars in the world.
Rebel
QUOTE (HalbaSus @ Dec 5 2009, 07:59 PM) *
Rebel, fara a contesta meritele 135-ului totusi comparatia cu golful nu e deloc deplasata... 135i-ul face suta in 5.3 secunde... iar golful R face suta cu fix 0.1 secunde mai mult: 5.4.


Domnul Halba, BMW-ul atinge suta in 4.7 nu in 5.3 !!!! O mica mare diferenta... whistling.gif

Stiu ce zici tu, BMW intoitdeauna a dat dovada de modestie la cifre si imi aduc aminte ca asta s-a intamplat si in anii precedenti.

http://www.motortrend.com/roadtests/coupes...ifications.html

Uite si la Wikipedia
According to the BMW website the 135i Coupé accelerates from 0–100 km/h (62 mph) in 5.3 seconds, however Car and Driver magazine recently recorded 4.7 seconds for 0-60 mph acceleration

http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_1_Series

HalbaSus
Cand vorbim de acceleratia 0-100 a unei masini ne referim la cele date de producator, nu ca a inregistrat cineva o valoare mai mica de la 0 la 97 in anumite conditii. S-ar putea ca si Golful R sa inregistreze 4.9 in anumite conditii. In plus, golful fiind cu tractiune integrala e mult mai usor sa faci un start perfect decat cu 135i-ul... nu vad de ce ar fi asta un criteriu de departajare, dar ma rog... eu zic sa lasam treaba cu "in cat face suta" la o parte... ca e 4.7, 5.3 sau 5.4... e la capitolul "foarte repede".

135i nu e disponibil in varianta hatchback, cea mai puternica motorizare fiind 130i-ul.

Oricum e foarte greu de ales, eu zic ca ar merita sa faci o vizita in tari cu apa mai calda sa incerci sa faci un drive-test cu ambele (sau poate au si in bucuresti cele doua modele la drive-test, desi m-ar mira).

G e o r g e
rebel ... 4.7 - 5.3 ... nu e mare diferenta e mica rau . eu cu un AWD tot timpul ma pot apropia mai mult de un demaraj perfect decat un RWD. crede-ma smile.gif

iar daca nu stiai asta chiar iti recomand sa ai parte de o plecare in forta cu un AWD smile.gif

un RWD e greu sa il faci sa plece perfect de fiecare data, foarte greu cu cat puterea e mai mare si asfaltul nu e perfect uscat si cald.
pmhoria
Greu de ales intre astea 2. Chiar f greu. smile.gif
Dar daca vrei o masina de toata ziua...atunci Golf. Mai ales ca ai precizat ca BMW-ul are 2 usi.
Din punct de vedere al sportivitatii, clar seria 1, dar nici Golf-ul nu e rau la acest capitol. Ok nu are sasiul lui Seria 1... dar nu uita ca sasiul ala are numai 2 usi biggrin.gif
Nu ma bag la date tehnice f mult pt ca acolo deja ai primit destul material de la colegi.
Bafta
G e o r g e
eu zic sa alegi cu inima . te duci frumos te plimbi cu toate (baga si STI ul acolo eventual si EVO aftomat wink.gif ) si vezi care te convinge.


trebuie sa-ti placa tie , nu noua thumbsup.gif
T u d o r
Ca unica masina toate sfaturile noastre se lovesc de realitatea de pe soselele din Romanica. Adica gropi, linii de tramvai cu diferenta de nivel de 10 cm, bolovani pe drum, etc. Stii la fel de bine ca si mine lucrurile astea.

Si ai avut dreptate cu Caymanul, m-a luat valul si am visat la ce as dori eu, dar am inca o masina si nu e aceeasi situatie. biggrin.gif

Uite alta optiune, desi nu e la fel de sportiva ca si compactele astea "hot". Lexus IS. E micuta, are 4 usi, o poti avea si AWD daca RWD nu-ti convine, e luxury, dotata in nestire. Ca si unica masina mi se pare excelenta la 40000 euro, nu e la fel de hardcore ca celelalte dar nici nu-ti clantanesc dintii in gura la fiecare denivelare intalnita. motor de 200+ cai, V6, cutie automata.
Rebel
Da asa e, un AWD pleaca mai bine dar si-o ia in freza ulterior...

Halba, nu o fi 135i in varianta hatch (noi aici nu pupam hatch sad.gif) dar initiatorul topicului a pus in versus un 135i deci accepta Coupe-ul.

Colegu' daca tot vrei mica si fasneata, cu doua usi si 4 locuri de ce nu incluzi si Mini? Pare mic dar este mare...
Iar ca temperament este trasnet. Si au si mai multe variante cum ar fi Clubman...

Si m-am mai gandit la una care ar intra serios in lista mea: noul Scirocoo. Tractiunea este fata deci relativ universala, este frumoasa, puternica, sportiva si noua.

Si revin, decat un Golf R mai bine un A3 sau A4 Quattro si un 2.0 TFSI ! thumbsup.gif
Rebel
Am uitat: vezi ca BMW si Audi iti ofera 12 ani protectie anticoroziva. restul nu.

Da' sa stii ca motor yummy ca cel din 135 nu o sa prea gasesti...

mergi de probeaza unul. imposibil sa pleci de acolo fara o opinie...
G e o r g e
@rebel: " pleaca mai bine AWD ul dar si-o ia in freza pe urma "

unde frate ? unde te dai tu la peste 100 mile pe ora ? ca in romania GREU GREU GREU ! nu ca nu gasesti drumuri ci pentru ca drumurile sunt pline de unii care nu stiu sa foloseasaca oglinzile , nu stiu decat sa mearga pe banda a doua , si ii doare la basca de toti si toate.

deci unde ?

atentie , nu pledez pentru subaru sau orice alt AWD , pledez pentru a merge constient si frumos si mai important REGULAMENTAR pe drumurile tarii.



QUOTE (Rebel @ Dec 6 2009, 07:36 PM) *
Am uitat: vezi ca BMW si Audi iti ofera 12 ani protectie anticoroziva. restul nu.

Da' sa stii ca motor yummy ca cel din 135 nu o sa prea gasesti...

mergi de probeaza unul. imposibil sa pleci de acolo fara o opinie...


nenea ... 12 ani la penetrare , vorba aia . pe de alta parte , tu iti iei masina sa o tii 12 ani de zile ?
Rebel
Am doua AWD in casa si amandoua pleaca trasnet si sunt un deliciu pe zapada desi eu folosesc numai all-season. Dar pot conduce fara probleme un RWD cu cauciucurile de rigoare. Iar daca le comparam la driving pleasure, RWD este cea indreptatita sa fie catalogata ca cea mai sportiva dintre toate, are un handling superior si senzatia cea mai faina.

Oricum ai da-o RWD vine tare din spate, dupa start AWD pierde din mai multe motive; si nu are rost sa poluam topicul, daca in spatele volanului e unul care stie ce face, amandoua pot fi competitive dar nu plecarea de pe loc reprezinta un criteriu de a alege o masina. Pentru design (Subaru sucks!), confort, materiale, imagine, engineering, handling, viata la bord, aleg BMW iar astea doua nu se compara chiar daca seria 1 este cea mai mica si ieftina de la BMW.

Domnu', poate nu tin masina 12 ani dar poate ala care o cumpara dupa 4 ani la mine o tine si stie treaba asta. Iar la penetrare nu ajungi daca nu se instaleaza rugina, ori o caroserie tratata ca lumea nu este receptiva la rugina. daca tie iti sare vopseaua undeva se instaleaza rugina. La astealalte daca sare e ok, se vede tratamentul dar nu apare rugina. Nu confunda tratamentul anticoroziv facut in baie la o anumita temperatura ce intra in fiecare por cu vopseaua data de un robot in cuptor. Crede-ma ca stiu ce spun.

Ce recomand eu colegului de aici:
http://www.thetruthaboutcars.com/bmw-328xi/

O alegere mai buna ca asta nu poti sa faci! Iti garantez ca te vei felicita pentru alegere de cate ori vei porni motorul! thumbsup.gif
HalbaSus
Rebel: Golf-ul R nu mai are vechiul motor de 3.2 de pe Golful V R32, ci are fix motorul de pe Audi S3: 2.0 TFSI dopat la 270 cp (265 in cazul S3-ului). Iar garantie anti-coroziune de 12 ani mi se pare ca da si VW si Audi (si intreg grupul VAG din cate stiu).
Rebel
Daca tot e o singura masina, si de iarna si de vara, eu m-as orienta la un AWD.
Un Audi quattro cu motorul 2.0 TFSi este supercool si superior lui Golf.
Daca merge bugetul unde zice colegul, atunci as lua fara tagada un Xi Coupe sau sedan.
HalbaSus
Audi S3 quattro e fix identic ca si platforma cu Golf R: acelasi sasiu, acelasi motor, aceasi tractiune integrala iar daca alegi cum trebuie si il iei cu DSG (sau S-tronic pe limba audi) atunci fix aceasi cutie de viteze. Desigur ca Audi-ul va fi "ceva mai bun" (la finisaje, la instalatia de sunet, la o groaza de chestii marunte care insumate pot face diferenta). Dar pretul unui S3 e la limita bunului simt... sau dincolo de aceasta limita.
tr0tt3r
Acum 1 an jumatate, doi imi doream un golf gti. Si-a luat un prieten un a3 sportback 2.0T quattro 200cp si nu m-a impresionat asa de tare. Da, este mai rapid, mai stabil, dar nu m-a facut sa-mi doresc mai mult o astfel de masina. Motorul mi s-a parut putin lipsit de caracter, sters. Rapid, dar parca ceva ii lipseste. Plus ca l-a luat full si a dat o caciula de bani pe el.
Asa ca am decis ca vreau ceva MAI mult. Nu vreau s3 fiindca nu-mi place interiorul de la a3. Nu aruncati cu pietre in mine. Ma enerveaza cotiera aia, faptul ca trebuie sa o ridic pentru a pune un suc in suport. Plus ca sunt deja obisnuit cu interiorul ala, pt ca ma plimb des cu prietenul cu a3. E mai scump decat golful si chiar nu ma intereseaza imaginea marcii audi. A3-ul mi se pare un golf mai scump. Atat.
Sper sa ma pot programa la un test. Ce parere aveti, daca nu gasesc 135 pt test drive, un 335i e cam acelasi lucru? Am mers cu un z4 nou cu acelasi motor, dar nu tin minte decat curbele luate la limita, nu si motorul, plus ca nu l-am condus.
Oricum pana cand le simt pe amandoua pe pielea mea, inclin mai mult spre golf. Ma mai gandesc si la taxa de inmatriculare de 3000 de euro pe care trebuie sa o dau pentru bmw, fata de 0 euro pentru vw. Dar poate cand le 'pipai' trec peste asta. smile.gif
Rebel
135 si 335 nu sunt chiar identice dar nici as de diferite. ca motor insa iti poti face o idee.
G e o r g e
QUOTE (Rebel @ Dec 6 2009, 08:45 PM) *
Daca tot e o singura masina, si de iarna si de vara, eu m-as orienta la un AWD.
Un Audi quattro cu motorul 2.0 TFSi este supercool si superior lui Golf.
Daca merge bugetul unde zice colegul, atunci as lua fara tagada un Xi Coupe sau sedan.

deci nu pot sa cred ca ai zis asta ... o sa o tin pentru posteritate biggrin.gif:
DORU
QUOTE (Rebel @ Dec 5 2009, 06:46 PM) *
Eu unul as lua BMW-ul fara sa clipesc sau sa dau cu banul...


Dintre cele 2 masini din versus, la fel as alege si eu.

DAAAAAAAAAR :

As uita de BMW oricand in favoarea unui EVO VII / VIII / IX sau X. Si daca totusi vreau sa fiu prevazator, ceea ce iti recomand si tie, pastreaza 10.000 euro din cei 40.000 disponibili si orienteaza-te catre un supercar SH gen Porsche. More fun.
Rebel
Adica tu ai schimba un BMW X pe un EVO? blink.gif

pai numai cand vorbim de motor Evo paleste..


Uite aici un test:
http://www.automobilemag.com/reviews/0804_...35xi/index.html

BMW 335xi - Mitsubishi Lancer Evolution GSR - Subaru Impreza WRX STI
0-60 mph (sec): 5.0 - 5.1 - 5.4
0-100 mph (sec): 12.7 - 14.0 - 14.0
0-120 mph (sec): 19.2 - 22.7 - 22.5
30-70 mph passing (sec): 7.2 - 5.9 - 6.2
1/4-mile (sec @ mph): 13.7 @ 104 - 14.0 @ 100 - 14.0 @ 100
70-0 mph braking (ft): 161 - 160 - 159
Cornering L/R (g): .91/.95 - 1.03/1.03 - .96/.95

si ca idee:

The second you climb into the BMW, however, you realize that you've just graduated from T-ball straight to the major leagues. Everything your fingers touch feels twice as expensive - and while the BMW is lacking in visual verve, looks can be deceiving. Take the sport seats, for example, which look as if they're nowhere near as supportive as the big-bolstered buckets in the other cars. In fact, the 3-series' bolsters are electrically adjustable and will hold you just as tightly.

The Evo's engine slowly comes alive from 3000 rpm; the STI's wakes up suddenly at 4000 rpm. The BMW, however, is always alert, achieving peak boost (and peak torque) at 1400 rpm - and it pulls hard all the way to 7000 rpm. Around town, it feels twice as powerful as either four-cylinder, and on the highway, it simply walks away from both


iata concluzia:

Some enthusiasts, though, will always view the pair as sub-$20,000 economy cars with $20,000 in upgrades, no matter their performance chops. A few years back, both the STI and the Evo were fantastic bargains at about $30,000. However, as these Japanese rally cars creep up in price, more and more boy racers will understandably stretch their budgets and look toward Germany. That’s what this particular boy races named Jason would do.

Isi aminteste cineva discutiile de acum mai bine de 4 ani cand spuneam ca in momentul in care vor aspira catre luxury cu dorinta de a juca in alta liga, japonezele vor creste in pret -intrucat componentele si materialele costa- si nu vor mai reprezenta o alternativa viabila nici in nisa precedenta nici in cea noua?

Dorule, din postarile anterioare stiu ca factorul care primeaza la tine este raritatea pe sosea. Dar sa nu confundam mere cu pere.
Iar la capitolul fiabilitate, aici iti spun ca am auzit povesti de groaza cu EVO.
Sotia mea s-a urcat in EVO anul asta la salon si reactia a fost asta: "vai ce material pe usa (aka plastic) dupa ce ca e cheap si urat iti mai si rupi unghiile in el."
James Kilowatt
Rebel, din cifrele tale BMW-ul are fata de EVO un avantaj minim la doua din teste (0.1s la demaraj e f usor sa fie pierdut din pneuri, nu din motor), sta sensibil mai bine la altele doua, insa pierde urat la 30-70mph si la cornering, si pierde usor si la franare. Adica, nu sunt chiar atat de incomparabile cum cu entuziasm ne explici smile.gif

In cifrele alea am senzatia ca e aiurit ceva, nu prea inteleg cum pe 0-100mph BMW rulz, iar pe 30-70mph sucks. Ceva scartaie.

Pe de alta parte, ai dreptate cu preturile, cel putin la mine Evo e mult prea scump.
DORU
QUOTE (Rebel @ Dec 6 2009, 09:07 PM) *
Adica tu ai schimba un BMW X pe un EVO? blink.gif
[...]
Dorule, din postarile anterioare stiu ca factorul care primeaza la tine este raritatea pe sosea. Dar sa nu confundam mere cu pere.
Iar la capitolul fiabilitate, aici iti spun ca am auzit povesti de groaza cu EVO.
Sotia mea s-a urcat in EVO anul asta la salon si reactia a fost asta: "vai ce material pe usa (aka plastic) dupa ce ca e cheap si urat iti mai si rupi unghiile in el."


Cred ca ai uitat un mic amanunt: in ceeace ma priveste, aleg cu inima...EVO este alegerea mea, dincolo de orice cifre. Nu doar acestea conteaza...cel putin nu la mine. Sper ca poti intelege asta rolleyes.gif
f1anatic
http://www.automobilemag.com/reviews/0804_...lancer_evo.html

QUOTE
BMW's xDrive system is an apt reference in this comparison test, because it bridges the gap between old and new. The old parts in the 335xi are a simple transfer case serving as the center differential and open front and rear diffs. These seemingly outdated components work acceptably well because they're backstopped by electronic circuits. A computer-controlled transfer-case clutch sets the share of torque dispatched to the 335xi's front wheels. Automatic one-wheel brake applications by the ABS help both axles behave as if they were fitted with limited-slip differentials.


Pina aici am fost de acord cu tot articolul. Eu insa nu pot fi impacat cu ideea ca frina imi controleaza tractiunea. Sint convins ca 95% din soferi nu simt diferenta si ca sistemul de pe BMW sau AUDI (cu quattro; LSD tosern in centru doar) este superb. Motivul pt care insa nu E-LOCK DIFF nu este la fel de bun ca un LSD este urmatorul: din diferentialul central puterea este impartita intre punti, in oarecare procent; si sa presupunem ca este 50-50 pt usurarea calculelor. Deci in conditii de tractiune buna, fiecare roata contribuie 25%. Daca 1 roata patineaza, la BMW sau la AUDI frinele vor frina roata care patineaza, DAR roata cealalta (de pe aceeasi axa) nu va primi un surplus de putere ci va ramine la 25%. Cu un LSD pe puntea respectiva, puterea va fi dirijata spre roata cu tractiune. AUDI ofera un LSD pe spate pe linia S4 - de ce oare ?

In rest toate cele bune.
ozz86651
QUOTE
pai numai cand vorbim de motor Evo paleste..


Pai excat, NUMAI cind vorbim de motor EVO/STI paleste (cu foarte putin, atit de putin ca pun pariu pe ce vrei ca un om normal, nepilot, scoate timpi mai buni in EVO/STI din cauza AWD). In rest toate cifrele alea sint mai slabe la 135. De la acceleratie laterala (cornering) la frinare.
In orice caz mie mi se pare ca voi va alegeti masina cum mi le alegeam eu cind eram la 12 ani: dupa cifre si aiureli citite in reviste.
Mircea104901
35i-ul (3.0 biturbo) de la BMW e un motor de exceptie. Dar, comparativ la pret.... Am un prieten care si-a luat 335ix. A dat peste 80.000 pe el (are dotari multe). Totusi de la 40000 (STi) la 80000 e o diferenta. Normal ca si de dotari, tehnica, e altceva. Nu se compara. E ca si cum ai lua 335ix si l-ai pune langa 911turbo. Subit BMW paleste.

STi vs Evo tine de fiecare. E o alegere subiectiva.

Si da, oricand as alege torsen (quattro - desi nu sunt fan Audi e foarte tare) sau LSD (Subaru) in locul X-Drive-ului. Mai ales la asemenea nivel de performanta al motorului, pe circuit m-as simti mai bine. Sa nu zic de feeling. E vorba de sisteme pro-active (torsen, lsd) vs. reactive (x-drive) vis-a-vis de distributia cuplului motor.
HalbaSus
Pai dupa cifre e foarte greu sa alegi: una are cu 0.1 secunde in plus fata de cealalta la 0-100 si au aceasi viteza maxima (limitata electronic). Una are cu 10% in plus la cp dar are 2 usi in minus, portbagaj mai mic, pret mai mare, intretinere mai scumpa, etc...

In realitate eu sunt convins ca un motor de 3.0 turbo e mai rafinat decat un motor de 2.0 turbo care scoate aproape aceleasi valoari (sau chiar mai mari in cazul unor motoare de 2.0 - evo, STI vechi). Sunt convins ca in oras la plecarea de la semafor un BMW automat va fi mult mai placut decat un golf/impreza turbo manual. Dar nu putem ignora nici dezavantajele bmw-ului. Eu zic ca obiectiv nu se poate alege, sau se poate dar nu ar fi neaparat cea mai buna alegere. Incearca-le pe amandoua si vezi care iti place mai mult.
StefanVVTi
Dintre cele doua as alege...Audi S3 thumbsup.gif
Rebel
QUOTE (ozz86651 @ Dec 7 2009, 02:41 PM) *
QUOTE
pai numai cand vorbim de motor Evo paleste..


Pai excat, NUMAI cind vorbim de motor EVO/STI paleste (cu foarte putin, atit de putin ca pun pariu pe ce vrei ca un om normal, nepilot, scoate timpi mai buni in EVO/STI din cauza AWD). In rest toate cifrele alea sint mai slabe la 135. De la acceleratie laterala (cornering) la frinare.
In orice caz mie mi se pare ca voi va alegeti masina cum mi le alegeam eu cind eram la 12 ani: dupa cifre si aiureli citite in reviste.


Domnu' tu compari un I4 cu un L6? La tine, 4 cil = 6 cil.? Vorbim de timpi? La greutate te-ai gandit? Dar cuvantul TORQUE iti spune ceva?

F1anatic vorbim de puterea transmisa la fiecare roate (forta) nu de cresterea numarului de RPM care nu ar ajuta la nimic. Masina oricum stie in functie de viteza cata forta trebuie trimisa la roti.
Textul este si putin confuz si are carente, baietii nu explica clar cum functioneaza sistemul, este vorba si de controlul motorului nu doar de DSC.
Otto73
QUOTE (ozz86651 @ Dec 7 2009, 12:41 PM) *
In orice caz mie mi se pare ca voi va alegeti masina cum mi le alegeam eu cind eram la 12 ani: dupa cifre si aiureli citite in reviste.

Sunt milioane care aleg masini dupa ce srie in reviste sau vad la televizor in emisiuni precum top gear etc.
Si culmea chiar cred tot ce vad negru pe alb .
Ei chiar nu au auzit de influenta banilor unor producatori auto care platesc bani grei pt aceste reclame ascunse.
ozz86651
Nu m-am facut bine inteles. Datele din reviste nu-s deloc de neglijat, cifrele au si ele relevanta lor dar pina la un punct. Cel mai important e cum te simti tu in masina respectiva la un test drive, nu pe loc. Timpii pe circuite, sfertul de mila etc sint irelevanti daca diferentele nu sint mari.

QUOTE
Domnu' tu compari un I4 cu un L6? La tine, 4 cil = 6 cil.? Vorbim de timpi? La greutate te-ai gandit? Dar cuvantul TORQUE iti spune ceva?


Nu domnu, nici gind, m-am legat strict de cifrele pe care le pui tu. Ca daca spuneai ca seria 1 e mai misto ca are 6 cil nu ziceam nimic ca aveai dreptate... Da, motoarele de 6 cilindri sint mult mai misto decit alea de 4, dar asta nu e totul intr-o masina.
Si nici eu nu cred ca are ce cauta Evo si Sti in versusul asta pentru ca sint altfel de masini. Mie nici nu-mi trece prin cap ca clientul de seria 1 e acelasi cu clientul de STi. Evo si Sti sint masini de minunat copiii care se uita la surprizele de guma turbo, dar nu-s masini de condus zilnic daca ai mai mult de 22 de ani. George, tu de ce ai un Merc da te grabesti sa recomazi STi ca singura masina?

QUOTE
. Am un prieten care si-a luat 335ix. A dat peste 80.000 pe el (are dotari multe).


WTF? Am un prieten care si-a luat 335i. A dat cam 41,000$ pe el plus 9% sales tax plus vreo 500$ inmatricluarea (sint destule state in care inamtricularea e 100$ si taxa e mai mica sau nu exista). Are toate optiunile de care are nevoie: sport package, power seats, transmisie manuala. Nu e x, ca sa pui x mai pui vreo 1000-1500$ daca imi aduc aminte bine si inca citeva mii daca vrei DSG. Ce naiba pui pe un 335 sa ajungi la opj' de mii de EURO? Si cine naiba face asa ceva?
G e o r g e
ozz ... la noi in romanica cam astea sunt preturile . nu ma crezi vezi si tu pe bmw.ro smile.gif
au si configurator.
tr0tt3r
Si eu m-am oprit la aceste masini dupa ce am citit pe net, prin reviste. Nu le-am condus, cel putin nu in motorizarile acestea. Sincer nu am condus un golf VI, ca sa vad cat de bine e antifonat fata de golf V, dar 120d coupe-ul m-a impresionat cand l-am testat. Ma asteptam sa aiba un feeling mai 'cheap' la volan, sa fi mai putin plantat si motorul sa fie mai puturos.
Inca mai oscilez, deoarece am inteles ca bmw-ul ar fi mai comfortabil, ma refer la suspensie, decat s3-ul. Presupun ca golful va avea aceiasi tarie a suspensiei. Desi bmw-ul este pe anvelope runflat. Nu-mi doresc sa-mi clantane dintii in masina, sa iau o groapa si sa ma doara sufetul cand se aude parca s-a rupt jumatate de masina, nu in ultimul rand sa-mi scartzaie plasticul in masina din cauza duritatii suspensiei. Ma scot din sarite greierasii pe care ii am in actualul golf (75000km) si e comfortline cu jante 15", dar sper ca golful/seria1 sa aiba interioare mai bine imbinate. De aceea nici nu ma gandesc la evo/sti deoarece sunt mult mai rigide ca cele 2 din propuse de mine.

PS. 80.000 de euro pe un 335xi = blasfemie. In banii astia imi luam m3, my dream car, cu exceptia unui ferrari. biggrin.gif
PS2. Oricum pana nu ma plimb cu una din ele nu cumpar.
ozz86651
QUOTE
In banii astia imi luam m3,


Io-n jumate din banii astia smile.gif.
In banii astia imi laum GTR si ramineau si de-un Accord sa imi fac treaba zilnic.
James Kilowatt
QUOTE (ozz86651 @ Dec 7 2009, 04:45 PM) *
WTF? Am un prieten care si-a luat 335i. A dat cam 41,000$ pe el plus 9% sales tax plus vreo 500$ inmatricluarea (sint destule state in care inamtricularea e 100$ si taxa e mai mica sau nu exista).


Ce tara, ce uameni.... la mine numai inmatricularea e 4957€.... iar taxa anuala de drum e 700€.

Pretul standard pt rwd e 46k (plus taxa de imatriculare)... Asta mi se pare oarecum rezonabil avand in vedere performantele. Evo e tot cam atat.

Mi se pare insa nerezonabil sa n-aiba inclusa pt o masina premium bancheta rabatabila in banii astia sau MP3 player, chestii care vin de serie pana si pe Hyundai (probabil si la Dacia). BMW am senzatia ca reinventeaza conceptul de "masina cheala".
La optiuni mi se pare rezonabil sa dau 1000€ pentru xenoane adaptative, insa mi se pare complet aberant sa dau 3500€ pt bluetooth sau 3000 pe USB.... e un rahat de interfata, nu un Cray.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.