Isuzu e afiliat cu GM dar are mai multa autonomie (ca si Suzuki si Fuji Heavy Industries, producatorul marcii Subaru). Acestea nu sunt total detinute de GM ( cum e cazul cu Opel). GM are doar pachetele cele mai mari de actiuni si control in cadrul acestor companii.
Similara e si situatia Mazda fata de Ford.
Mitsubishi a fost pe cale sa fie preluata anul acesta de Daimler Chrysler ( care are un 10-15% cota in Mitsu) dar sefii din Stuttgart au zis ca au destula bataie de cap cu Chrysler si au refuzat sa preia controlul Mitsubishi.
Se vede treaba ca japonezii nu isi vand tara, numai o dau in administrare
.
GM ramane cel mai mare imperiu automobilistic din lume si a fost pana in 2000 compania cu cel mai mare venit brut din lume ( nu e insa si cea mai profitabila, acum Toyota are cel mai mare profit net in randul producatorilor auto). Acum Exxon -Mobil si Walmart sunt companiile cu cel mai mare venit brut din lume in 2002, nu stiu date mai noi.