Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Vreau masina pt prietena mea
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6
Titi1988
salutare tuturor
cu toate ca ii un pic off-topic pls HELP
prietena mea in o luna termina scoala de soferi si doreste sa isi ia o masinuta, pana acum am ajutat-o si am ajuns la urmatoarele variante

Audi TT 225cp quattro full an 2000 120.000 km 8000 EUR (masina mica, consum mare in oras=15-16 oras, prea multi cai pt un incepator si ii cam vitezomana tipa)

Mazda RX8 241 cp 2004 70.000 km 9000 EUR (tractiune spate-nasol iarna, consum f mare 18-20 oras, arata f bine dar tot multi cai!!)

Alfa Romeo 1,9 JTD full 2005 150 cp 22.500 km! (cam suspect) 9500 EUR (destui cai arata bine, consum mic 7-8 oras)

parerea mea ii alfa romeo, TT-ul ii vechi si uzat! mazda consuma f mult benzen+ulei.

Multumesc anticipat
G e o r g e
ia masina care ii place ei !

rx8 are motoare de unica folosinta ... wenkel rotative ... pas
TT ul e ok ca masina dar e veche si modelul respectiv nu e tocmai cel mai fiabil.
alfa e alfa , e misto atunci cand merge wink.gif

PS: tractiune spate iarna nu e crima , trebuie musai sa ai gume ed iarna (valabil si la tractiune integrala ! )
Seri
TT-ul are si versiuni mai putin puternice, de 150 sau 180 CP cu tractiune fata.
La un coupe-cabrio mic te-ai gandit? Mai exact Opel Tigra B, la banii astia gasesti unul din 2005 de 90 sau 125 CP cu mai putini km decat variantele enumerate de tine. Ar mai fi si Peugeot 206 CC, dar sunt mai vechi decat Tigra, iar 207 CC gasesti doar mai scumpe.
solmar
La Mini v-ati gandit? E o masina buna pentru o fata.
Eu v-as sugera sa cautati o masina mai slaba si foarte ieftina pana isi face mana, mai ales daca e boboaca.
T u d o r
Good God, TT sau RX8 pentru o fata care abia a terminat scoala de soferi? blink.gif Vrei sa scapi de ea si simpla despartire nu e de ajuns? laugh.gif

Sfatul meu e sa va orientati catre o masina cu cai putini, in jur de 100, pusi pe o caroserie compacta gen Golf. Daca nu e nevoie de 4 usi merge in coupe micut, s-a pomenit Tigra dar mai sunt si altele.
G e o r g e
sora mea a condus in primul an de sofat masini de 200cp smile.gif turbo , awd , fara electronica.
HalbaSus
Da ce doamne iarta-ma are TT-ul sau RX8-ul pentru o incepatoare ? Adica daca ai 200...300..400 de cai... care e problema ? Un TT cu tractiune integrala (n-am condus RX8 care e cu tractiune spate) este mult mai safe pentru un incepator decat o dacie supernova de 75 de cp.

Alfa Romeo presupun ca te referi la GT... e o masina frumoasa, dar nu se ridica la nivelul TT-ului (nici in felul in care se conduce, si din pacate nici macar la fiabilitate nu sta foarte bine). RX8-ul ar fi misto, dar dupa cum a zis si George motorul ala e cam de unica folosinta.

Dar si eu recomand mini (one sau cooper), arata bine, are un design "fara moarte", e relativ fiabil, mai ieftin de intretinut (decat TT-ul sau RX8-ul), nu are foarte multi cai ca sa nu-si faca griji lumea ca lasi incepatoare pe 200+ cp (desi eu zic caii conteaza).
T u d o r
Cai multi + minte tanara + experienta 0... Sa caut niste filme, poze sau RIP-uri pe iutub cu tinerei cu masini supertari?

Sau mai plastic asa... Daca ai avea-o pe Nikita in dormitor de cate ori ti-ar veni "sa dai" in ea? Aceeasi intrebare pentru asta...
ozz86651
Nevasta-mea a inceput pe masina este 200CP... chiar nu vad problema. Hai ca daca era 400CP RWD intelegeam, dar 200-250CP nu-s nici o smecherie.
Singurele probleme pe care le vad eu:
1. RX8 e mai greu de condus ca n-are cuplu, trebuie turat si schimbat des. Chiar e masina obositoare in trafic de oras pentru un incepator.
2. Masinile cu cauciucuri late, putere mare, eventual usoare, eventual RWD, sint greu de condus iarna. Te impotmolesti mult mai repede cu ele si sint mult mai greu de scos. Daca vin si cu un ambreiaj din ala care prinde dintr-o bucata cum e la multe masini sport, chiar e problema mare sa dozezi puterea la roti in conditii de gheata/zapada. Cauciucurle de iarna ajuta enorm, cauciucurile inguste ajuta si mai mult.

@Tudor: pentru fiecare superstar d-asta iti gasesc 2 cu Dacii. De la 80km/h se moare, si 80 se prinde cu orice.
HalbaSus
QUOTE ( T u d o r @ Nov 24 2009, 07:14 PM) *
Sau mai plastic asa... Daca ai avea-o pe Nikita in dormitor de cate ori ti-ar veni "sa dai" in ea? Aceeasi intrebare pentru asta...


Asa... si care dintre "partide" ti s-ar parea mai periculoasa ?
T u d o r
Corect Ozz in privinta alora cu Dacii. Eu am recomandat altceva, un Golf, un Astra, un Focus sau similare. Masini sigure, cu cai si veleitati medii, care sa nu te indemne sa-i arati nimanui ce poate masina ta. Sotia ta probabil a mers in USA, nu in Romanica. Aici daca te apuca dileala depasirilor si esti incepator ai sanse mari sa te arzi.

LE: @Halba: Bai ma lasi? Eram la masa, n-ai inima deloc? 36182451.gif
Rebel
Aici sunt pe aceeasi lungime de unda cu Tudor.
Pentru un incepator trebuie o masina mica sau compacta cu un motoras decent de 75-80-100CP. Sunt arhisuficienti.
Eu de exemplu nu prea m-as impaca prea bine cu o masina sub 200CP dar m-as descurca onorabil si cu 75. Daca chiar vrei si stii sa tragi de ei nu vad nici o problema.

Drept este, caii nu se misca daca nu ii biciuiesti dar experienta zero cu multi cai nu este bine. Marile greseli se fac din reactii gresite + prea multa putere. O masina cu mai putini cai face mai putine stricaciuni decat una incare i-a scapat piciorul de frica si s-a infipt in ala din fata.

Ori voi uitati ca pana ai ceva km la bord treci prin tot felul de sentimente si reactii.

Eu as lua un Golf, o Astra, un Clio, ceva de genul, mai ales ca va trebui sa se invete cu dimensiunile si alte alea.
G e o r g e
cai mai multi = siguranta mai mare . pentru ca o masina cu cp mai multi are : frane mai bune , stabilitate mai buna ,directie mai buna ... bla bla bla

atata timp cat respectivul sofer e constient ce face ! e ok ! daca nu , da , de acord putini cai .
Rebel
pai nu-i chiar asa stimabile,

De ce o masina cu cai mai multi are siguranta mai mare?
Siguranta activa si cea pasiva a unei masini este si ea ajustata la dimensiunile masinii. mai toate au acum un numar acceptabil de airbaguri, caroserie cu nervuri de deformare, etc.

La frane iarasi nu ai dreptate. Franele sunt si ele dimensionate in functie de puterea motorului si dinamica generala a masinii, sunt foarte multe masini mici a caror distanta de franare ce pun in fund masini mai mari. E drept ca masinile foarte puternice au frane excelente dar asta este in primul rand pentru ca sistemul de franare trebuie dimensionat pentru dinamica masinii care cu cat mai multa putere cu atat are nevoie de frane mai puternice intrucat masa masinii are un alt ecou in fortele ce apar. Asta ca sa nu mai spunem ca o masina mai scumpa joaca intr-o liga superioara, sunt alte asteptari.

La stabilitate iarasi nu ai dreptate: pai ce are puterea motorului cu stabilitatea masinii ???
Sunt masini cu nume grele care s-au rasturnat bine merci in teste surclasate fiind de o jucarie mica cu suspensii independente. Importanta este impartirea greutatii pe axe, centrul de greutate al masinii si tehnica abordata in suspensie. nimic mai mult.

Un Mini (cel mai mic) pune in fund masini cu pretentii la stabilitate; culmea.. si la dinamica.

La directie, da, zici tu ceva, daca ne referim la cele care au Power Steering ca deh puterea motorului contribuie la asistarea directiei dar si aici, cand s-a construit masina s-a luat in calcul si aceasta problema.
In plus, cele noi nu mai au power-steering mai toate au electric power steering deci nu mai iau din puterea motorului ci au propriul sistem electric care este mai usor, contribuie la o directie mai buna si mai usoara si imbunatatesc consumul de carburant.
Din nou, sunt masini mici a caror manevrabilitate este superioara uneia mari. In plus ampatamentul are si el un cuvant de spus, o masina mai mica avand avantajele ei.
G e o r g e
rebel... pe vorbe suna frumos la tine , eu zic atat : clio 1.2 vs clio rs .

ia zi-mi tu mie cum clio ala de 1.2 e mai vanos la franare si la stabilitate decat surata cu RS in coada .

sau , focus 1.4 vs focus ST (de rs nu mai zic).

ia argumenteaza cum o masina cu tamburi pe spate franeaza mai bine ca una cu discuri .
T u d o r
Pai pe considerentul asta sa propunem un Koenigsegggg. Sigur franeaza exceptional, sigur are o stabilitate de invidiar, are G-ul aproape de 1... masina ideala pentru un incepator. Ce conteaza ca daca te mananca oleaca talpa dreapta si ai apasat 2 milimetri mai tare pe pedala esti in copac... siguranta pasiva te salveaza si nu vei pati nimic. biggrin.gif Bro, ce-ar fi sa incredintezi tu masina ta aia nervoasa pentru un test drive uneia care a luat carnetul ieri? Daca n-ai incredere... extrapoleaza la cazul de fata. smile.gif
G e o r g e
STI ul meu nu mai are mare lucru de-a face cu o masina de strada.

eu zic ca mai bine un ford focus de 140cp decat un ford focus de 80cp . spre ex. ia spuneti voi unde gresesc aici .
pmhoria
Dintre cele 3 as alege Alfa. Pe considerentul ca are cei mai putini cai si ca e cea mai noua dintre ele. Asta evident daca masina e ok.
Si eu consider ca pt un incepator 100 cai sunt suficienti. Cam in orice conditii din Ro.
AZAZEL
crede-ma ca focusul neveste-mii cu 90 cp si 215nm este o masina perfecta pt oras , pt femei si pt incepatori in general. dimensiunile masinii sunt perfecte si un om neexperimentat si-ar face mana fara probleme pe o asa masina.
se misca si frumos extraurban si are o tinuta de drum de invidiat. daca face manevre bruste si negandite, greu de crezut ca ajunge in sant.

rwd si peste 200cp pt un incepator???!!! mai bine nu.
G e o r g e
mai cititi o data ce am scris prima data. n-am zis 200cp si rwd nicaieri mai ales pt wenkel
Rebel
George, ai drepate:
franele pe disc sunt superioare tamburilor? ABSOLUT! se disipa caldura, nu acumuleaza mizeria, se racesc usor, etc. si bla bla bla ca nu despre asta vorbim acum.

Dar sunt la masini cu motoare mai mari care au cerintele astea, masini mai scumpe. Adoptarea tamburilor nu este doar o solutie tehnica suficienta pentru anumite masini este si o solutie financiara. Tamburii au costuri mult mai mici de constructie.

Exista niste reguli, standarde de siguranta care sunt perfect indeplinite de un sistem de franare adaptat la un motor de 1.3 sa zicem.

Marea majoritate a masinilor au sisteme de franare mai mult sau mai putin performante dar toate sunt decente. Ca vorba aia, poti avea disc pe toate si anvelopa ca slickul ca nu ai facut nimic. Nu?

Ori tu compari mere cu pere. Sigura ca masinile mai performante au sistem de franare mai bun dar sa stii ca la treaba cu siguranta pasiva e iarasi discutabil. Un Focus de 90 si unul de 200 CP au cam aceeasi caroserie, deci trebuie facut ceva... Focusul RS, ok are ceva elemente in plus pentru rigidizarea caroseriei dar si alea sunt facute pentru tinuta de drum si ranforsarea caroseriei (reducerea elasticitatii) nu neaparat pentru siguranta ocupantilor care au de aceasta dat un motor mai mare sub capota.

Oricum, imi sustin opinia, in plus, un incepator tot o trosneste o data, stii cum e, shit happens, dar macar una mai ieftina este mai ieftin de reparat...
G e o r g e
hai ma rebel ... da'o incolo . un incepator are nevoie si de siguranta . eu zic ca o masina de 140cp e mai buna ca una de 80 ...si voi o tineti pe a voastra . fie ca voi .
e mai bine 1.2 decat 2.0 . gata ... cum ziceti voi.
Rebel
Stai ma, ce te-ai desumflat asa? confused.gif

Eu si Tudor sustinem ca puterea motorului nu este un avantaj pentru un incepator. Atat. Nu ca e mai buna ca aia de 200CP.
Doar ca in foarte multe cazuri, incepatorii fac greseli care corelate cu puterea au un deznodamant mai putin placut decat intr-o masina mai slabuta ca putere.

In rest sustin ce sustii si tu.. cu ceva nuante de gri la capitolul siguranta, sunt masini mici mai bune la siguranta decat o barca care pare sigura dar nu-i...
f1anatic
QUOTE ( T u d o r @ Nov 24 2009, 10:16 AM) *
Sfatul meu e sa va orientati catre o masina cu cai putini, in jur de 100, pusi pe o caroserie compacta gen Golf. Daca nu e nevoie de 4 usi merge in coupe micut, s-a pomenit Tigra dar mai sunt si altele.



Sau Impreza 2.0 i hatchbac si/sau masini asemanatoare - monovolume: unde se termina geamul acolo se termina si masina. Trebuie ceva ce se parcheaza usor mai ales la parcarile in laterala. Pe drum va casca ochii si cu si fara 400 cp si frine de la Carbon Industrie. Daca este sa o plezneasca, se va intimpla incercind sa o parcheze. Si categoric, nici prea puternica nu e buna masina pt un incepator.
ozz86651
Ba frate, numa piloti pe aici.. expermenteti sinteti, nu incepatori, presupun ca mergeti numai in drifturi pe sosea.
Ce are domle 200CP si RWD cu incepatorul? Ce, ia curbele pe deneu cu pedala la fund in viteza a doua si fum din cauciucuri? Ce face un incepator diferit de un experimentat? Nu baga frina de mina la 120 sau ce?
Viteza nu depinde de puterea masinii. Viteza depinde de trafic in primul rind, si limitele legale in al doilea rind. Ce ala cu Ferrari merge cu 300 la ora, nu tot cu 100? Si daca merge cu 300, la ce ii foloseste experienta cistigata pe Megane? Iar daca merge cu 100, ce are frate ferrariul ala de-i mai periculos ca un logan? In afara ca vorba lui George, frineaza si depaseste mai bine, deci e mai sigur. Ce faceti voi asa special cu experienta aia, corectati derapaje, puneti masina de-a latu inainte de curba? Hai ca ferrariul e un exemplu extrem, masinile sport chiar pot fi periculoase, dar masinile "civile" n-au nici o treaba.

Tudore, eu te urc in ce masina de 200CP vrei tu, ba nu, de 300, si arata-mi si mie ce se intimpla daca misti pedala de acceleratie cu 2mm. O masina de 200CP nue un supercar, tot abia se misca daca ii dai acceleratia la fund la 2000rpm in viteza a 5a, tot trebuie sa retrogradezi in depasiri ca e lenesa. Nu e nici un monstru sub capota, nu scoate fum din cauciucuri si nu intre in derapaj cum ai atins acceleratia... nici macar daca e ud pe jos.

Iar daca te urci pe acceleratie in loc de frina e cam tot aia, se prespune ca distanta pina la obstacol e mica asa ca nu e mare diferenta de viteza. Masinile mai puternice au insa elemente de siguranta pasive mai bune, de obicei, deci scapi mai ieftin.
Rebel
Vezi ca Tudor vorbea de 2mm la un Koenigsegg nu la masina normala iar acolo da' este diferenta. Si daca stau sa ma gandesc bine 2mm fac diferenta la orice masina; mai ales la un drive-by-wire unde elementul de control face diferenta.

Iar masinile alea mai puternice de care zici tu, au ce in plus ina afara de frane adaptate la dinamica masinii? Huh?
ca pe un Focus poti avea si 90 si 200 de cai pe aceeasi caroserie. barile ranforsare nu se pun, ok, au un beneficiu da' ala nu-i pentru ocupant ci pentru masina.

Iar tu compari US sau Canada cu strazi largi si fara curbe cu Romania cu o singura banda cu gropi, carute si alti incepatori care gandesc ca tine si si-au luat 200 de cai si nu stiu sa-i stapaneasca?

Viteza nu depinde de puterea masinii? Pai depinde, amandoua pot prinde suta dar una o face in mai scurt timp decat cealalta deci depinde.
Franeaza si depaseste mai bine?
Ma repet, sunt masini mai mici cu motoare mai mici a caror distanta de franare este mai buna ca multe cu 200 de cai si mai mari.
Depaseste mai bine? Asa este, dar ce parere ai ca toti care isi iau 75 de cai nu pot depasi? important este cand faci manevra si cum te pregatesti pentru ea.
E masina de incepator domnu', ca asa poti sa ii dai tu cati cai vrei cand il prind la inghesuiala cu una mica si cu suspensii independente i-am tras-o scurt.
T u d o r
Nu prea am timp acum sa caut pe net filmulete puse de diversi idioti (a se citi prieteni) care plang acum soarta unora de 20 ani morti pe soselele din Ro. Stiu eu cateva cazuri din Valcea, cu masini cumparate de parinti. 200 cai pentru un tanar cu lamaia sunt multi, pentru ca te indeamna sa-i dai si experienta ta in situatii neprevazute e zero. Sa nu-mi zici de responsabilitate si condus prudent ca astea sunt teorii. REalitatea e ca avand si mintea lejera si puterea sub coor iti vine sa o arzi. Tu nu mergi in Romania decat rar, crede-ma ca e plin de tineri care fac liniute prin oras (acum 2 luni a murit unul chiar in centrul orasului, avea 19 ani), se iau dupa tine sa-ti arate ca "te fac"..etc. Printre ei n-am vazut niciunul cu Fiesta de 1.4 sau cu Golf 1.6, in schimb au Bimmere sh sau altele de genul. Nu dau regului aici, sunt simple observatii personale.
HalbaSus
Si tinerii mor numai in masini de 200 de cp ? In alea de 100 sau sub 100 sunt imuni ?
Eu in primul an am avut o supernova de 75 cp... Si crede-ma ca si acum o consider o masina mult, mult mai periculoasa decat mertzul meu de acum (ok, asta nici nu e masina sport ca si Rx8-ul dar nu difera mult de TT). Daca esti tembel atunci o sa mori la fel de bine cu un polo de 1.2 ca si ala prinde 160 km/h... si daca trebuie sa franezi atunci tot tamburi ai pe spate... Iar daca esti cumpatat atunci nu o sa depasesti limitele bunului simt indiferent ce masina si cati cai vei avea.

L.E:
Eu stiu doua fete care ambele au inceput sa conduca pe TT (una pe ala de generatie veche de 240 cp quattro si alta pe modelul nou 200 cp FWD)... Ambele sunt bine, tefere si fara accidente majore la activ, si asta fiindca nu au mers mai tare decat ar fi mers cu o masina "normala", au vrut modele sportive pentru aspect, nu neaparat pentru cp.

In rest George are dreptate, masina mai puternica = masina mai sigura.
laurentiu
Si eu cred ca nu este o problema daca masina are vreo 200 de cai. In fond toate masinile se conduc la fel.
DAR un incepator (adica un neexperimentat) uneori poate lua decizii pripite si de exemplu pleaca de pe loc cu 4000-5000 rpm, se poate pierde foarte usor. Nici nu isi da seama cand poate scapa masina de sub control. Una e sa patesti asta cu o masina de vreo 200 CP si alta e cu una de 80-90-100 CP.
Ca sa-i dau un raspuns lui Titi (desi vad ca nu mai zice nimic), eu as recomanda un New Beetle. Daca o cumperi second hand poti face o super afacere, pentru ca se devalorizeaza destul de mult. Sora mea a luat unul acum o luna si a dat pe el 8000 de euro. Are 2 ani, are super dotari (e aproape full) si noua am calculat ca a fost undeva in jur de 17 000 de euro.
Mircea104901
Eu zic ca o masina pentru incepator trebuie sa se conduca usor, sa aiba stabilitate (daca se poate ESP; chiar e un "must have"), si nu foarte multi cai. Sau sa aiba cai, dar nu demaraj sub 10s/100km/h.
Una din greselile majore ale incepatorilor este supalicitarea curbelor (intra prea tare in ele). Aici ESP-ul ajuta la redresare (pe de alta parte e si nociv ca da impresia ca masina poate sfida legile fizicii, si ii invata cu viteze mai mari decat pot ei controla. De fapt asta e singulul draw-back pe care-l vad la ESP, mai ales la soferii care au sarit din Dacia 1300 in masini cu ESP).
De acord ca o masina cu multi cai(acceleratie foarte buna) e mai greu de stapanit de catre incepator, mai ales in oras (unde mai poate incurca pedalele).

Pacat ca responsabilitate nu e pe lista de optionale la nici un producator smile.gif
T u d o r
Zicala spune ca nu armele ucid ci oamenii care le manuiesc. Corect. Totusi nu stiu de ce ma simt mai in siguranta ca nu au toti arme in tara asta.

O masina de 200 cai atinge suta in 6-7 secunde. Iar controlarea ei la astfel de acceleratii pune probleme si unora care au ceva experienta si teoretic si ceva mai multa minte ca un incepator de 18-20 ani si fata pe deasupra. Nu e o regula neaparat valabila dar totusi cum spuneam si mai inainte simpla observatie ne ajuta de multe ori sa tragem cateva concluzii destul de general valabile. Sunt convins ca sunt mult mai multe cazuri de morti din cauza vitezei in masinile puternice decat in cele mai slabe. Si asta e destul de simplu... iti ia cu mult mai mult sa atingi 160 intr-un Fiesta 1.4 TDCI decat intr-un RS.
Mircea104901
Stiti care e cea mai sigura masina (raportat numar de incidente la numar total de masini in circulatie)?
Trabantul teehee.gif
In coada listei e Mercedes si BMW. Paradoxal.

http://www.gandul.info/news/tancurile-humm...romania-2803513
alias
Ctitindu-va imi dau seama ca i-am luat nevesti-mi masina perfecta. Nu inteleg de ce vrea sa o mai si vanda.

Sa ridice mana cel care dupa ce-si da propria lui masina de peste 150 hp, nu zic 200, isi mai si urca propriul copil in masina sa fie dus la scoala de acel incepator.


Titi, fara nici o suparare, s-a depasit mult limita si subectul.
Ia-i prietenei tale o masina frumoasa, sa-i placa ei nu tie, in care sa o stii in siguranta si in care sa se simta bine.
Mircea104901
Si as mai recomanda ceva: diesel.
DRAGOS
Eu cele mai dure chestii pe care era sa le fac s-au intamplat in prima luna de permis...pe masina maicamii, un clio de 1,4 smile.gif de 2 ori mi s-a intamplat sa intru prea tare in curbe (obisnuit fiind cu civicu) si era s-o dau in balarii smile.gif

150cp sunt ok pt un incepator, nu e mare smecherie. Poti s-o dai in gard la fel de usor si cu o fiesta sau clio de 100 cp, dar si cu un golf/civic/ce vreti voi cu 150-200cp si frane bune, suspensii sport, etc smile.gif
pista
Dupa drive testul de ieri si azi cu MiTo 1.4l 155CP pot afirma ca este o masina care place si sotiei si mie. Design exterior si interior placut, materiale de calitate. Scaunele sunt excelente, motorul o bijuterie, sound sportiv si un "gadget" tehnic foarte util: 3 pozitii de management motor. In modul Dinamic ai 230Nm.
Trebuie sa recunosc ca am fost surprinsi placut.
Seri
Observ ca si Titi este din Cluj. Eu m-as simti mai in sigurata pe strada stiind ca prietena sa nu conduce o masina atat de puternica. teehee.gif

Problema cu o masina atat de puternica este ca nu simti viteza, adica nu se chinuie motorul sa atinga viteze de aproape 200 km/h. Eu in prima luna de permis am mers cel mai tare, ca sa-mi descarc frustrarile adunate timp de 18 ani ca pasager. Mi-a luat ceva timp si cateva faze limita ca sa-mi dau seama ca sunt tampit.
Otto73
M-as uita la Mazda 6 in locul RX8-ului
Alfa sigur e suspecta la km aia dar e o masina frumoasa.
M-as orienta si la un 3-ar de aceiasi varsta cu audiul.
Daca vrei masini mici as alege intre TT, Opel Tigra,SLK,Z3 oriZ4(totusi cred ca depaseste bugetul fiind mai nou).Chiar si un Mini ar merge.
Dintre astea Opelul ar iesii invingator deoarece e mult mai ieftin de intretinut.
Dar daca vrei o masina practica m-ar orienta catre un sedan.
Titi1988
Multumesc tuturor pentru raspunsuri!! chiar nu ma asteptam sa ma ajutati chiar asa!!
Parerea mea ramane la fel!! Alfa Romeo is THE ONE!!
Dupa ce a citit si prietena mea toate posturile 39110506.gif a recunoscut si ea ca aceasta masina este cea mai OK pt ea.
GOOD JOB everybody!!
(recunosc...imi faceam de cap cu un TT sau RX8 de peste 200 de cai...dar siguranta ei este cel mai important aspect. )
Am gasit un GT in stare buna..sa speram ca o sa fie primul nostru "copil" tongue.gif

va tin la curent yes.gif
HalbaSus
Caii aia putere despre care vorbiti... sunt turbati ? pornesc asa de capul lor, o iau pe aratura ? Eu caii pe care i-am condus (indiferent ca sunt 75 (pe loganul de la firma) sau 105 (pe A3-ul sotiei) sau 224 (pe c-ul meu) sau 280 (pe camionul lui maica-mea) se struneau si o luau razna in functie de cat de tare apasam eu pedala... Sincer mi-e mult, mult mai usor cu aia 224 de pe C decat cu aia 75 de pe logan... Poate pentru ca sunt mai "de rasa" biggrin.gif
Poate pentru ca la caii aia de pe C am si niste discuri de frana cat janta de pe Logan... poate pentru ca pe C am ESP, EBD, directie parametrica, etc... iar pe Logan nu ? Poate pentru ca pe C am cauciucuri UHP de 225 mm iar pe logan niste jafuri de 195 mm ? Acum stiu ca am exagerat cu comparatia logan - C320... dar ideea e ca o masina mai puternica vine cu niste atribute de siguranta in plus, deci un Audi TT quattro va frana mai bine SI DE LA 50 KM/h decat un ford focus de 1.6 (ca tot amintise cineva de el). Iar 160 km/h se pot prinde si cu focusul de 1.6 dar cu frane mai slabe, cu cauciucuri mai inguste, etc etc...
alias
Sa se bucure de ea !
G e o r g e
@tibi : sa o stapaneasca sanatoasa si fara incidente.

@restul : halba are dreptate ! thumbsup.gif
Rebel
Nu are. O masina mai puternica este mai sigura doar in cazul in care ne gandim la depasire. in rest nu. pe aceeasi masina poto avea si 90 si 300 de CP. Aia de 300 nu are nimic in plus pentru safety decat franele care sunt perfect comparabile cu cele de la cea de 90 CP.

O sa revin.
ozz86651
QUOTE
Sa ridice mana cel care dupa ce-si da propria lui masina de peste 150 hp, nu zic 200, isi mai si urca propriul copil in masina sa fie dus la scoala de acel incepator.


Cuvintul cheie aici e INCEPATOR, nu HP sau CP! Pe mine ma intereseaza soferul, cine e si cit de responsabil e, si eventula siguranta pasiva a masinii, nu citi CP are masina... uite curiozitatea asta n-am avut-o niciodata. Ma duci si pe mine bah pina acolo? da ia auzi, citi CP are masina ta? a, 250, neah, nu mai merg. Daca aveai 180 poate, da asa...
La urma urmei 80% din oameni cred ca conduc mai bine ca media, cine imi spune mie ca eu insumi nu-s un sofer sub aia 50%?
Nevasta-mea ca incepatoare a condus mereu masina de 220CP si crede-ma ca nu vreau sa scap de ea smile.gif, situatia e identica. A, ca n-a prea condus in Romania? Corect, dar iarasi, cuvintul cheie e Romania nu puterea masinii... faceti confuzii.
In plus suma asta de 150 CP e ridicola... 150CP fac o masina inceata si lenesa! Sub 150CP majoritatea masinilor sint deja cam submotorizate.


QUOTE
Nu are. O masina mai puternica este mai sigura doar in cazul in care ne gandim la depasire.


Si in depasire se intimpla un procent foarte mare din accidente! La 75CP ai nevoie de o distanta mult mai mare ca sa depasesti decit la 200CP si un timp mult mai mare petrecut pe sensul opus. In timpul ala se pot intimpla multe chestii neprevazute, ca de exemplu cineva intrind in fata ta de pe un drum lateral, ca multi se asigura numai in stinga si in dreapta nu se mai uita decit prea tirziu.
ozz86651

QUOTE
O masina de 200 cai atinge suta in 6-7 secunde. Iar controlarea ei la astfel de acceleratii pune probleme si unora care au ceva experienta si teoretic si ceva mai multa minte ca un incepator de 18-20 ani si fata pe deasupra.


Cu un incepator in ea? biggrin.gif Eu iti garantez ca noi nu putem scoate cifrele astea, arata-mi mie incepatorul ala ca-l maninc smile.gif. Nu controlul "acceleratiei" e problema ci controlul vitezei!
ozz86651
QUOTE (Rebel @ Nov 24 2009, 07:45 PM) *
Vezi ca Tudor vorbea de 2mm la un Koenigsegg nu la masina normala iar acolo da' este diferenta.


Ce relevanta are koeniseggul asta aici? De ce nu o masina de F1?

QUOTE
Iar masinile alea mai puternice de care zici tu, au ce in plus ina afara de frane adaptate la dinamica masinii? Huh?


A, pai nimic, doar frine, complet neimportant...Eu cind m-am urcat ultima oara in masina frina era cel mai tare sistem de siguranta de pe masina. Hai ca-ti dau tie masina cu airbaguri da fara frine si o iau eu pe aia cu frine da fara airbaguri. As mai adauga cauciucuri mai bune de obicei si roti mai mari, mai late care fac masina mai manevrabila, setari diferite la suspensii, diferentiale si awduri mai smechere (LSD) etc.

QUOTE
Iar tu compari US sau Canada cu strazi largi si fara curbe cu Romania cu o singura banda cu gropi, carute si alti incepatori care gandesc ca tine si si-au luat 200 de cai si nu stiu sa-i stapaneasca?


Principiile sint universale, iar USA si Canada ta nu bate cu a mea... USA mea are o groaza de drumuri inguste de o banda pe sens sau uneori nici atit, depasiri pe contrasens si serpentine. A, si zapada, o groaza de zapada.

QUOTE
Depaseste mai bine? Asa este, dar ce parere ai ca toti care isi iau 75 de cai nu pot depasi? important este cand faci manevra si cum te pregatesti pentru ea.


Numai ca: 1. cu 75 CP ai mult mai multe sanse sa iti pierzi rabdarea si sa iesi in depasire cind nu e 100% sigur. ca deh, atita distanta libera in fata e cam greu de gasit si la un moment dat pleznesti 2. Fiecare secunda in plus pe contrasens e o sansa in plus de a crapa. Indiferent daca totul pare liber in fata.
Intr-o tara cu drumuri ca Romania puterea mare nu aduce decit siguranta.

QUOTE
E masina de incepator domnu', ca asa poti sa ii dai tu cati cai vrei cand il prind la inghesuiala cu una mica si cu suspensii independente i-am tras-o scurt.


Da nu-i domle vorba de intreceri aici. E vorba strict de siguranta. Si cind trebuie sa depasti tirul ala care merge cu 100 cu masina ta, sa-mi spui cit iti ia.


alias
Oz, fara suparare esti de pe alta lume si la propriu si la figurat.
Te rog sa ne spui care este scorul tau la caini luati in bot.
Pe urma, cate pietre cubice ti-au zdranganit prin matele masinii. (putem sa luam in luam in calcul borduri si pietroaie mai serioase).
Scoatem de pe lista gurile de canal descoperite deoarece acum nu prea mai sunt. (cu ceva vreme in urma se rupea o creanga de copac si se marca locul)

Cat despre 150HP pe mana unui om care tocmai si-a luat permisul si care sa circule in conditiile din Bucuresti/RO, fara suparare, nu ca ma faci sa rad, ma ingrozesc.

Altfel, am distrus topicul omului. Scuze!

Rebel
La faza cu Koenigsegg, doar ti-am rectificat raspunsul pentru ca i-ai dat o nota generala. Nimeni nu a invocat ceva de curse, din contra, asta spunea si Tudor, s-a ajunsa la comparatii prea mari.

Eu ma repet a mia oara:
FRANELE SUN ADAPTATE LA DINAMICA MASINII !!!
Aia de 90 de cai nu este neaparat mai prejos decat cea de 200 de CP ca distanta de franare. Ori eu nu am spus ca nu trebuie sa aibe frane. Si iarasi ma repet: SUNT MASINI MICI A CAROR DISTANTA DE FRANARE PUNE IN FUND UNA DE 240 DE CP!
Tot la paragraful cu pricina imi dai exemple de cauciucuri mai late, AWD si alte diferentiale.
Eu am specificat anterior ca degeaba ai sistem de franare daca nu ai cauciucuri pe masura. Asa poti avea 200 CP, frane pe disc si ABS dar slickuri ca te intrece una cu tamburi incaltata cu Montana.

Eu am crezut ca US e mai dezvoltata dar iete ca nu-i. Ok, te cred, aici sunt minim 2 benzi pe sens mai putin strada unde locuiesc.

La depasire nu iti pierzi rabdarea, si daca ti-o pierzi stai acasa. Depasirea implica tehnica nu rabdare. Sunt prosti destui cu 200 de cai si tot nu stiu sa faca o depasire sau sa traga de ele si altii cu o masinuta mica si vioaie se descurca no problem. trebuie sa iti cunosti masina, treptele de viteza si cum sa conduci.

Daca ar fi asa cum spui Europa ar fi plina de masini cu peste 200CP. Si uite ca nu e! daca toti ar gandi ca tine, nu le-ar mai lua nimeni si nici nu s-ar mai fabrica, Corsa, Focus, Clio, Astra, swift si alte acareturi. masinile au motoare si frane absolut decente pentru caroseriile lor si unele dintre ele exceleaza la capitole la care unele cu pretentii nu prea aspira.

Daca iti spun ca ti-o pot trage cu una micuta nu e vorba de intreceri dar daca trebuie sa depasesti este vorba... confused.gif
Rebel
QUOTE (ozz86651 @ Nov 25 2009, 06:15 PM) *
Cu un incepator in ea? biggrin.gif Eu iti garantez ca noi nu putem scoate cifrele astea, arata-mi mie incepatorul ala ca-l maninc smile.gif. Nu controlul "acceleratiei" e problema ci controlul vitezei!


nu cred ca il mai poti vedea ca s-a dus...
Si viteza cine o controleaza domnule? Nu pedala? Nu piciorul care apartine incepatorului al carui creier proceseaza si ale carui reactii nu pot fi tocmai pe masura datorita lipsei de experienta?

Hai sa va zic eu masina beton ca mi-am adus aminte aseara:

Cea mai buna masina pentru un incepator este un Ford cu optiunea MY KEY care permite proprietarului sa inregistreze in cheia data incepatorului care este viteza maxima pe care o poate atinge, care este limita maxima a volumului la sistemul audio, samd; deja este valabila in cateva modele FORD
thumbsup.gif

http://media.ford.com/article_display.cfm?article_id=29172
Titi1988
vreau si eu sa adaug cateva chestii:
1. masina mea este un nissan primera acenta 1.6 110 cai, ok...mi s-a parut ca am frane destul de bune pe aceasta masina (in comparatie cu dacia logan..) dar am avut ocazia sa merg cu un bmw 330 xd, audi S3 audi A4 3.0 v6..masini cu putere de minim x2 decat a mea si recunosc, au franele MULT mai bune!!! motivul a fost deja discutat in topicul acesta masina mai rapida=> trebuie sa opreasca eficient de la viteze MARI=> frane f bune!!!
2. sunt de parere ca este mai BINE sa ai sub capota peste 150 de cai!! ( nu vorbim de incepatori etc) de multe ori mi s-a intamplat sa depasesc la limita pentru ca nu are masina destula putere la peste 80-100 km/h in viteze superioare! plus ca mai sunt "cocalari" in trafic (destui de multi dupa cum am aflat) care dupa ce intri in depasire si ajungi in dreptul lor accelereaza!! mi s-a intamplat de vreo 3 ori ( unul dintre ei avea 320d si pur si simplu nu m-a lasat sa-l depasesc si cum am avut doar 110 caluti..am stat in fundul lui tot drumul confused.gif
Prin urmare am aflat 2 lucruri: sa iti cunosti limitele autovehiculului pe care il conduci si ca urmatoarea masina va fi una diesel cu cel putin 150 de cai daca nu si peste 200!!!

Have a nice day
Titi

PS continua negocierile cu parintii domnisoarei turned.gif

daca poate un admin sa adauge la reply-ul anterior
Am uitat sa scriu ca puteti nominaliza si voi masini tinand cont de urmatoarele: sa fie pt fete (deci cute whistling.gif ) coupe, destul de mare sa fie loc si in spate, motor peste 150 de cai si pe motorina preferabil, maxim 10.000 euro si cu multe dotari (ESP, DSC piele clima chestii de genul asta) wink.gif
Thank you!!:)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.