Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Consum Logan 1.4
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Dacia
admin
Stiu ca s-a mai discutat si se discuta pe tema consumului dar vreau sa deschid acest subiect strict pt posesorii de Logan 1.4

Computerul de bord imi arata in general peste 12, am calculat eu consumul si am constatat ca am reusit performanta de a consuma 14.4/100km . Cu 13 litri am mers fix 90km si asta conducand economic. Eu inteleg ca in Bucuresti traficul e aiurea dar acest consum mi se pare mai mult decat exagerat.

Rog posesorii de Logan cu acest motor de pe forum sa posteze consumurile lor aici, ma intereseaza consumul urban.

Intrebari.

1. E posibil sa fie dereglat ceva la computerul de bord? Am inteles ca un lot din 2005 a fost rechemat pt o problema de genul asta, consuma prea mult.

2. La ce service pot merge sa-mi calculeze consumul si eventual sa rezolve problema daca este posibil (costuri)

3. Este rentabil sa-i bag o instalatie de gaz?( ce costuri implica asta, ce dezavantaje sunt), etc, astept sfaturi sugestii de la cei care au instalatie de genul asta pe masina.
pmhoria
Daca mergi in extraurban, sa zicem cu o viteze in jur de 100km/h cat iti consuma? Daca e in jur de 5.5% consumul ar fi ok. Daca e spre 8, atunci sigur nu e bine.
admin
QUOTE (pmhoria @ Nov 19 2009, 12:48 PM) *
Daca mergi in extraurban, sa zicem cu o viteze in jur de 100km/h cat iti consuma? Daca e in jur de 5.5% consumul ar fi ok. Daca e spre 8, atunci sigur nu e bine.



Pai am reusit sa scot 4.6 cu 80km/h mers constant si computerul de bord resetat cu putin timp inainte(pe o distanta de cativa km). Dar daca acum imi arata sa zicem 11 si in realitate consuma 14 nu ma pot baza pe ce zice el.

Ieri de ex l-am resetat, imi arata 14.3, dupa aia a a scazut pana pe la 12, acum arata 11.8 si cred ca asa va ramane. Am bagat iar 13 litri dar de data asta ii dau in goarna sa vad rezultatele, poate ies mai bine decat la condusul economic:)
Mircea104901
QUOTE (admin @ Nov 19 2009, 05:42 AM) *
3. Este rentabil sa-i bag o instalatie de gaz?( ce costuri implica asta, ce dezavantaje sunt), etc, astept sfaturi sugestii de la cei care au instalatie de genul asta pe masina.


N-am Logan, dar am pus GPL secvential Tomasetto, si tin sa spun ca merita toti banii. Consumul e cu ~15% mai mare decat pe benzina (performantele se pastreaza aproximativ la fel), dar avand in vedere pretul de 2lei/l la GPL... Per total (se mai baga si benzina) economisesc cam 40% din costurile cu carburantii.
Secretul pentru a nu strica motorul cand ai GPL montat, este sa nu mergi cu motorul rece pe GPL, deoarece vaporizatorul functioneaza doar cand este cald (este incalzit de lichidul de racire - antigel) => la rece ar trece gaz in stare lichida catre injectoare => autoaprinderi(detonatii) in camera de ardere (gpl are cifra octanica mai mica decat benzina) => ciupituri, concavitati in scaunele supapelor, etc , deci stricaciuni la motor. Adica sa lasi electronica sa comute cand considera ca e cazul (temperatura apei mai mare de 40 grade, preferabil chiar mai sus in sezonul rece), si sa nu faci bypass manual, doar de dragul unei economii. GPL devine cel mai rentabil la drumuri lungi, nu la distante de 1-2 km, cand motorul nu apuca sa se incalzeasca.
RUE
eu cu 1.4 la drum la 78 la ora consuma cam 4.7 - 4.8.
daca am pus AC asa la 80 la ora 85 a consumat pe 100 km parcursi cam 5%.
daca merg normal pana in 100 si putine depasiri merg la 5.5 % cu AC. TM- Deva - Sibiu - Praid am avut la final 5.5% consumul in mai, deci si zone cu AC.

oras: cand merg la munca acum cu traversat de centru am cam 9-9.6%.
la locul vechi de munca mergeam un bulevard unde uneori mai sncronizam semafoarele si 3.5 km dus aveam 8-8.2% mediu
de 2-3 zile e resetata si am mers prin oras dar nu la serviciu si consumul mediu e 7.6% dar nu am stat in blocaje pe centru, doar semafoare normale.

si eu cuget la instalatie de gaz dar inca sovai si nu stau bine cu bugetul. acum chiar primeaza alte cheltuieli si am timp de net fiind in fara plata 6 zile.
sovai mult din cauza problemelor ce pot sa apara in utilizarea instalatiei, fiabilitatea alimentarii si motorului.


a ta cred ca arde prea mult! in Buc ar merge pana la 11-12 daca stai la bara ore intregi.
si daca pui gaz tot prea mult. poate o folosesti doar in centru al ore maxime.
fa probe de drum intins si compara.
Otto73
QUOTE (RUE @ Nov 19 2009, 07:40 AM) *
a ta cred ca arde prea mult! in Buc ar merge pana la 11-12 daca stai la bara ore intregi.
si daca pui gaz tot prea mult. poate o folosesti doar in centru al ore maxime.
fa probe de drum intins si compara.

Cine ti-a spus asta?
Po-ti sa scoti si 30% chiar mai mult.
Totul depinde de traffic.
Daca e un accident si esti blocat si stai vreo 3 ore sau faci in 3 ore 6km vara cand sunt peste 40 grade cu ac-ul pornit?
Eu cred ca consumul ala este ok.
In oras consumul difera de la caz la caz.
Nu am logan dar am avut unul inchiriat cand am venit in Romania (2007) si consumul a fost mai mic comparativ cu "gas guzzlerele" mele dar si puterea cu mult mai mica.

admin
Nu e chiar asa, vara fara aer consuma maxim 11%. Nu prea folosesc aerul pt ca ma enerveaza, doar rar cand sunt cu cineva in masina. Acum sa zicem ca e iarna, nu prea stau mult in trafic ca o iau pe scurtaturi, sa zicem ca accelerez mai mult, frane mai multe, merg subturat..etc. Problema e ca am mai avut un Logan, fix aceiasi motorizare si consuma maxim 10! Aceleasi drumuri, acelasi oras, acelasi sofer. Daca nu aveam cu ce sa compar ma obisnuiam cu ideea, da asa m-a lovit stressul. Merg de 3 ori la servici cu 50 lei. Mai am putin si egalez pretul de la taxi:)

So, exista vreun test care sa-mi zica exact cat consuma si sa mi-l regleze in caz ca e ceva aiurea?
RUE
am folosit masina un timp datorta imprejurarilor ca sa intru pe net si aveam invertor si laptopul in ea. dupa 2-3 ore de net (cursuri online) mai porneam motorul un 10 minute fara sa scot masina de acolo fro 2 saptamani.
cand am plecat din parcare imi indica 52% consum mediu. mai avusesem ceva km facut cu un consum mediu sub 6 initial...
admin
Am inceput sa schimb vitezele intre 2500 si 3000 ture, a scazut consumul de la 11.9 la 11.3 smile.gif
pmhoria
A .. deci conduceai subturat rau .. la benzin schimbi mai sus tot timpul. La a mea sub 3000 nu schimb aproape niciodata (exceptand cazurile in care motorul e rece)
RUE
eu cred ca omul schimba inainte peste 3000 ture si acum a mai redus.
admin
QUOTE (RUE @ Nov 21 2009, 06:01 PM) *
eu cred ca omul schimba inainte peste 3000 ture si acum a mai redus.



Nu, schimbam pe la 1500, acum e mai bine, va anunt zilele astea cat am scos schimband vitezele intre 2500-3000, din datele de pana acum e ceva mai bine.
admin
Schimband la 2500-3000 ture am reusit sa merg cu 13 litri 104 km, deci din cate se vede s-a redus consumul dar nu suficient:)
pmhoria
Ai si o viteza medie la distanta asta? Daca e sub 15km/h .. e normal consumul sad.gif
admin
QUOTE (pmhoria @ Nov 25 2009, 01:35 PM) *
Ai si o viteza medie la distanta asta? Daca e sub 15km/h .. e normal consumul sad.gif



Ultima oara cand m-am uitat era 18, acum am resetat din nou. Nu cred ca e normal, am citit pe toate forumurile, n-am vazut un consum mai mare de 12% la cei din Bucuresti.
pmhoria
La mine, la viteza aia medie..am consum mai mic ca tine(cu cel putin 1L), dar e in TM. S-ar putea ca factorul cheie numit Bucale..sa faca diferenta.
Diesel
Admin, avem la munca vreo 3 loganuri cu 1.4MPI si toate consuma in mod aberant. 14% doar in oras, dar sunt conduse in mod iresponsabil, in conditii de "las ca merge", ambreiajul functioneaza prost... si lista poate continua.
Din ce mi-am dat seama cand ne-am vazut la intalnire, nu cred ca te incadrezi la ce am povestit mai sus. Ar trebui sa vezi daca are vreun cod de eroare motorul sau e vreo alta problema.
admin
QUOTE (Diesel @ Nov 25 2009, 04:26 PM) *
Admin, avem la munca vreo 3 loganuri cu 1.4MPI si toate consuma in mod aberant. 14% doar in oras, dar sunt conduse in mod iresponsabil, in conditii de "las ca merge", ambreiajul functioneaza prost... si lista poate continua.
Din ce mi-am dat seama cand ne-am vazut la intalnire, nu cred ca te incadrezi la ce am povestit mai sus. Ar trebui sa vezi daca are vreun cod de eroare motorul sau e vreo alta problema.



Am aranjat cu unii sa-i fac un test..o sa va tin la curent cu detaliile:) Cad despre masini conduse iresponsabil (adica de firma), inainte de asta am avut un Logan de la firma 3 ani, si desi il omoram n-am vazut niciodata consumul asa de mare.
DORU
Guvi, verifica te rog senzorul temperatura motor sau altceva responsabil cu cresterea consumului in mod aberant. Adica mergi la cineva cu DTT 2000 si citeste erorile din modulul Motor.
BoggyPhoto
Oarecum off, dar am auzit ca 1.6 16V 105cp consuma mai putin decat 1.4 75cp. Poate cineva sa confirme?
RUE
vezi foto
BoggyPhoto
Multumesc frumos RUE. Intr-adevar, arderea e mai bine controlata la motorul cu 16 valve.
admin
Am reparat masina!!!!

Am fost la Adras, mare dealer, mare service. Am stat o ora jumate ca li se stricase usa de la garaj si nu mai puteau sa bage masini inauntru, dupa ce au reparat usa mi-au intrat in fata doi pilosi. Intr-un final mi-au luat si masina mea, cica s-au uitat la parametrii computerului si e ok. Mi-au zis ceva de genul, citez.:

"Masina e in parametrii, nu am facut nici o modificare, e dereglata umpic de la mersul prin oras, am mai umblat la setari." Ce intelegeti voi am inteles si eu.

Am incercat eu sa le explic cum sta treaba si dupa cum ma asteptam, m-au luat drept gospodina nestiutoare, si-mi explicau in ce conditii se calculeaza consumul de e dat in carte. La final mi-au zis sa fac 30km pe autostrada si daca tot consuma mult sa ma duc inapoi.

Distractia m-a costat 40 lei.

Consumul pe CB a crescut de la 11.3 la 12.6.
utilizator_311879
Eu zic sa incerci si urmatorul mod de a "curata" funinginea adunata de la motorina , incepand cu EGR si terminand cu toba finala. Dar acest lucru este bine sa-l faci daca ai schimbat la timp filtrele de motorina si de aer( care este f. important pt. turbina), asadar:

Motor neaparat la 90 gr C, strada relativ libera, masina in 2000 rpm cu a 3-a, si apasat acceleratia la blana.
Cum a ajuns la 3000 rpm, lasa in frina de motor pina la 2000 rpm, iar apasata blana, iar la 3000 rpm lasat din nou in frina de motor, iar apasat blana, dar dusa turatia pina la 4000 rpm si pe urma frina de motor.
Numai asa poti face cursa totala la vane si poti curata vanele geometriei variabile.
Odata curatate se poate tura cu acceleratia la fund de la 2000 rpm pina la 2500 rpm si frina de motor, deci nu mai este nevoie de bruscare pina la 4000 rpm.
se poate face si cu a 4-a, dar creste viteza prea mult, din cauza asta se face numai in a 3-a.
Este bine ca la orice exterior sa accelerezi cel putin odata la maxim, de la 2000 rpm pina la 2500 rpm, asta ca sa obligi vanele sa-si faca cursa si sa curete funinginea adunata prin oras datorita mersului subturat. Cum ninsoarea de zilele aste ne-a obligat sa mergem in regim de "melc" este bine sa-i dam si blana ; dar atentie ca este periculos acum. Poate doar pe autostrada unde nu-ti apare nimeni in fata din strazile laterale - cum se intampla in Bucurestiul asta minunat !
RUE
eu la orice drum in afara ajung cel putin intr o depasire la peste 4000 de ture si uneori si frana de motor.... deci fac bine.
de acum o sa o fac si intentionat.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.