Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Chip-Tuning
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Subaru
sorintudosie
Am un Subaru Forester 2.0X 125 Cp. Cu chip-tuning se castiga 12Cp si 20Nm. Merita sa fie facut? Fara a pune problema banilor. Apar probleme ulterior? Care ar fi?
G e o r g e
merita daca il faci unde trebuie. thumbsup.gif
FanisA
QUOTE (G e o r g e @ Nov 11 2009, 09:35 AM) *
merita daca il faci unde trebuie. thumbsup.gif


Unde? rolleyes.gif
sorintudosie
QUOTE (G e o r g e @ Nov 11 2009, 09:35 AM) *
merita daca il faci unde trebuie. thumbsup.gif


Pun si eu aceeasi intrebare, unde recomanzi?
cezarm
QUOTE (sorintudosie @ Nov 11 2009, 09:16 AM) *
Am un Subaru Forester 2.0X 125 Cp. Cu chip-tuning se castiga 12Cp si 20Nm. Merita sa fie facut? Fara a pune problema banilor. Apar probleme ulterior? Care ar fi?


Din cate stiu motoarele aspirate nu prea pot fi modificate prin chip-tuning. Chiar daca se face se obtin in plus 10-15 CP, nu mai mult. Doar 10-15 nu cred ca o sa-i simti f.bine. Sincer nu cred ca merita.
G e o r g e
se simt si aia 10-15cp cum zici tu ... dar cel mai bine se va simti liniarizarea motorului si scaderea consumului.

eu recomand Racing Code pentru tot ce tine de subaru si mitsu.
kroko
QUOTE (G e o r g e @ Nov 11 2009, 11:57 AM) *
.......
eu recomand Racing Code pentru tot ce tine de subaru si mitsu.

yes.gif
iulian_1976
QUOTE (sorintudosie @ Nov 11 2009, 08:16 AM) *
Fara a pune problema banilor. Apar probleme ulterior? Care ar fi?


QUOTE (G e o r g e @ Nov 11 2009, 12:57 PM) *
se simt si aia 10-15cp cum zici tu ... dar cel mai bine se va simti liniarizarea motorului si scaderea consumului.


...si cu kitul de ambreiaj cum ramane thumbsup.gif
Voi vreti si cu sufletul in rai si cu .......a mare.
f1anatic
QUOTE (iulian_1976 @ Nov 11 2009, 04:16 PM) *
QUOTE (sorintudosie @ Nov 11 2009, 08:16 AM) *
Fara a pune problema banilor. Apar probleme ulterior? Care ar fi?


QUOTE (G e o r g e @ Nov 11 2009, 12:57 PM) *
se simt si aia 10-15cp cum zici tu ... dar cel mai bine se va simti liniarizarea motorului si scaderea consumului.


...si cu kitul de ambreiaj cum ramane thumbsup.gif
Voi vreti si cu sufletul in rai si cu .......a mare.



Tu crezi ca strici ambreiajul cu doar 10-15 cp in plus ?
G e o r g e
thumbsup.gif
cam asa crede domnu
dcnitu
probabil un ambreiaj la o masina de 125cp suporta mai mult de 150cp.
dar asta nu inseamna ca durata de viata nu va scadea. va functiona mai aproape de puterea maxima pe care o suporta, deci, uzura va fi mai mare.

cat despre consum ... afirmatia: "cu chip tuning consumul va scadea" nu e adevarata.
consumul e dat de cantiatea de combustibil injectat.
putere mai mare inseamna aer mai mult(de aici avantajul motoarelor turbo la chip tuning) si combustibil injectat in cantitate mai mare.(in general chip tuningul e limitat de cantitatea de aer, mai putin de injectoare)

sa spunem ca tu mergi in mod obisnuit la 4000 de ture si beneficiezi de 80 cp.
dupa chip tuning, daca mergi tot la 4000 de ture, vei avea sa spunem 85-90cp si vei avea consum mai mare.
daca vei merge tot cu 80cp, vei avea probabil 3500ture, de aici vine consumul ceva mai mic. dar turatia nu e singura care intra in calcul pentru comanda injectoarelor, exista foarte multe strategii si sunt destul de complicate.

oricum, in cazul tau, diferentele nu pot fi mari nici la consum nici la performante. deci cred ca nu merita sa-l faci.
G e o r g e
consumul per ansablu va scadea smile.gif whistling.gif
la mine a crescut puterea cu 100cp ... si a scazut consumul cu 10l in bucuresti whistling.gif
Mariustom
offtopic.gif
CITAT(G e o r g e @ Nov 12 2009, 10:48 AM) *
consumul per ansablu va scadea smile.gif whistling.gif
la mine a crescut puterea cu 100cp ... si a scazut consumul cu 10l in bucuresti whistling.gif

Cred că la, nu ???
dcnitu
ma bucur ca esti multumit smile.gif
intradevar la 100cp diferenta, intr-un mers obisnuit tu folosesti aceeasi putere pe care o foloseai si inainte insa mult mai jos in ture.
situatia se va schimba insa daca storci tot ce-ti ofera masina.
bakero
Eu cu siguranta,in cazul in care nu o sa reusesc sa vand masina,o sa-i fac softul si evacuarea.eventual,o sa-i pun si un kit de admisie.scopul:de la 160 la 190.Daca nu ajung la 190 [/size]Macar[size="1"]180.daca nici atat nu reusesc,o las asa.oricum,softul e nimic fara admisie si evacuare!
kroko
QUOTE (dcnitu @ Nov 12 2009, 08:38 AM) *
probabil un ambreiaj la o masina de 125cp suporta mai mult de 150cp.
dar asta nu inseamna ca durata de viata nu va scadea. va functiona mai aproape de puterea maxima pe care o suporta, deci, uzura va fi mai mare.

Un ambreiaj nu se uzeaza decit in momentele in care patineaza. Dupa ce a cuplat, ura si la gara. Evident daca nu depasesti CUPLUL pentru care a fost proiectat fortindul sa patineze thumbsup.gif

QUOTE
cat despre consum ... afirmatia: "cu chip tuning consumul va scadea" nu e adevarata.
consumul e dat de cantiatea de combustibil injectat.
putere mai mare inseamna aer mai mult(de aici avantajul motoarelor turbo la chip tuning) si combustibil injectat in cantitate mai mare.(in general chip tuningul e limitat de cantitatea de aer, mai putin de injectoare)

Din aceeasi cantitate de aer si benzina, poti obtine randament mai mare decit stock rolleyes.gif

QUOTE
sa spunem ca tu mergi in mod obisnuit la 4000 de ture si beneficiezi de 80 cp.
dupa chip tuning, daca mergi tot la 4000 de ture, vei avea sa spunem 85-90cp si vei avea consum mai mare.
daca vei merge tot cu 80cp, vei avea probabil 3500ture, de aici vine consumul ceva mai mic. dar turatia nu e singura care intra in calcul pentru comanda injectoarelor, exista foarte multe strategii si sunt destul de complicate.

Poti merge cu o masina care are 300 cai la 6500 ture, cu 4000 ture folosind numai 30 cai wink.gif

QUOTE
oricum, in cazul tau, diferentele nu pot fi mari nici la consum nici la performante. deci cred ca nu merita sa-l faci.

O aspirata resoftata corect devine mult mai "sprintena", chiar daca cresterile de putere si cuplu nu sunt foarte mari.
f1anatic
QUOTE (G e o r g e @ Nov 11 2009, 05:57 AM) *
dar cel mai bine se va simti liniarizarea motorului si scaderea consumului.


Confirm acest lucru. Acesta este avantajul tuning-ului si la masinile N/A

QUOTE (dcnitu @ Nov 12 2009, 02:38 AM) *
cat despre consum ... afirmatia: "cu chip tuning consumul va scadea" nu e adevarata.

sa spunem ca tu mergi in mod obisnuit la 4000 de ture si beneficiezi de 80 cp.
dupa chip tuning, daca mergi tot la 4000 de ture, vei avea sa spunem 85-90cp si vei avea consum mai mare.
daca vei merge tot cu 80cp, vei avea probabil 3500ture, de aici vine consumul ceva mai mic. dar turatia nu e singura care intra in calcul pentru comanda injectoarelor, exista foarte multe strategii si sunt destul de complicate.


Dupa cum s-a mai spus; ambreiajul se uzeaza cind patineaza. Cunosc masini cu 500 cp care sint inca pe transmisia de fabrica, ambreiaj si componente. Pur si simplu pt ca soferii sint mai priceputi in a nu patina ambreiajul si/sau lansa masina de pe loc.

Poate pare paradoxal; dar consumul scade, la mers "normal". Dar depinde cine iti face tuning-ul. Vezi mai jos.

QUOTE (dcnitu @ Nov 12 2009, 03:32 AM) *
ma bucur ca esti multumit smile.gif
intradevar la 100cp diferenta, intr-un mers obisnuit tu folosesti aceeasi putere pe care o foloseai si inainte insa mult mai jos in ture.
situatia se va schimba insa daca storci tot ce-ti ofera masina.


Nu am inteles eu bine sau aici se speculeaza scaderea turatiilor post-tuning ? Si inainte si dupa tuning vei avea fix aceeasi turatie la aceeasi viteza pt ca acest lucru este dat de rapoartele treptelor de viteza/transmisie si nu de tuning. Indiferent de masina, agregat, tuning si starea vremii.

Cel mai simplu (dar si incomplet) este sa te gindesti la consum si putere ca un continuum pe care tu il afectezi prin apasarea pedalei de acceleratie.

PUTERE CRESCUTA <---------> CONSUM REDUS
Undeva in centrul acestui grafic este raportul magic de 14.7 AFR (air-fuel ratio). Acesta este raportul stoichiometric pt o ardere relativ completa si noxe scazute.
PUTERE CRESCUTA <-------------> CONSUM REDUS
12.0 <-------------------------14.7----> 20 AFR (air fuel ratio)
Iar de aceste numar sint legate tabele (chiar tabele ce pot fi deschise in Excel daca chiar asta vrei) in care sint codificate chestii precum [si aici ma scuzi ca ti le spun in Engleza]
- Thottle Body Opening Angle
- Throttle Pedal Position
- Ignition timing
- AVCS timing (active valve control system)
- Injector duty cycle
- RPM
- MAF
si altele. Si toate aceste tabele sint legate intre ele.

In general si mai ales la masinile cu throttle-by-wire (orice Subaru din 2007+) se poate regla foarte frumos ca la orice apasare a pedalei de acceleratie (ca exemplu) intre 0-20% ... care va corespunde la o anumita deschidere a "throttle body" si la o anumita cantitate de aer care intra in motor (MAF); un anumit timp pt scinteie; o anumita cantitate de benzina scuipata de injectoare, anumiti timpi de inchidere si deschidere al supapelor, etc, masina sa opereze in parametrii de fabrica.

Si ce este cu numarul magic ? Acesta este raportul care trebuie mentinut in amestecul aer combustibil. Nu este o cifra neaparat magica in sensul ca motorul nu va opera bine daca este mai mica sau mai mare. Este insa cifra la care noxele emise sint procesate cel mai bine de catre convertoarele catalitice si cifra la care noxele sint cele mai mici. Motorul trebuie sa opereze +/- 2% intre astea pt a fi cel mai putin poluator. Si te asigur ca orice masina noua cu OBD-2 (din 1996 incoace) vine din fabrica cu acest raport. Un tuner poate afecta acest raport si poate sa iti faca masina mai economica daca vrei, spre exemplu la idle poti avea un raport de 16 sau 17 chiar - deci amestec mai slab.

Ca sumar: daca vrei sa faci tuning; trebuie sa il faci unde trebuie pt ca poti obtine lucru de calitate si mai ales la cerere. in general eu sugerez tuning facut profesionist, unde ai interactie cu tunerul si ii explici ce doresti de la masina si el te va ajuta - in limitele tehnologiei - sa obtii acest lucru. Nu sint adeptul unor "powerbox" sau a altor cutiute care le "mufezi" - nu zic ca nu reprezinta si solutii gindite si testate dar sint circumspect in priviinta lor.
dcnitu
@kroko
multumesc pentru explicatii ... fiecare cu piticii lui tongue.gif
pai in interiorul discului de ambreiaj sunt arcurile care preiau socurile din momentul schimbarii. eu spun ca daca ele sunt supuse unui moment mai mare si mai aproape de limita lor, uzura este mai mare. daca nu e asa, atunci eu ma insel.

randamentul unei masini dpdv fizic nu poate fi schimbat cu un chip tuning.
un chip tuning poate sa faca anumite trick-uri, de exemplu sa-ti ofere un raspuns mai lent al pedalei de acceleratie la turatii mici
si sa devina mult mai "responsive" la turatii mari. asadar poate sa-ti dea impresia de consum mai mic si un randament mai bun, insa asta nu inseamna ca randamentul se schimba.
iar in momentul in care scoti toata puterea din motor, consumul va fi mai mare. ce se castiga pe o parte se pierde pe alta.
totul e dat de raportul puterea utilizata/puterea consumata care ramane constant.

de ce producatorii nu fac tuningul inainte de intrarea in productie?
e greu sa faca ei calibrarile cu mapele de injectie si celelalte corectii de tuning? dezvoltarea unui motor are un ciclu de 3-4 ani, cat mai dureaza sa faca si tuningul asta?
o masina are puterea stock ce depinde de ambreiajul folosit,de frane, suspensii, cauciucuri etc. totul a fost calculat si corelat de o multime de ingineri pe o perioada lunga de timp. iar noi cu un chip tuning vrem sa obtinem o masina mai buna si mai echilibrata decat a fost ea gandita. ba mai mult de atat, cu un randament mai bun!
dcnitu
QUOTE (f1anatic @ Nov 12 2009, 04:06 PM) *
Si inainte si dupa tuning vei avea fix aceeasi turatie la aceeasi viteza pt ca acest lucru este dat de rapoartele treptelor de viteza/transmisie si nu de tuning. Indiferent de masina, agregat, tuning si starea vremii.


da, ai dreptate, eu am gresit. rapoartele treptelor nu se schimba
f1anatic
QUOTE (dcnitu @ Nov 12 2009, 10:00 AM) *
@kroko


randamentul unei masini dpdv fizic nu poate fi schimbat cu un chip tuning.
un chip tuning poate sa faca anumite trick-uri, de exemplu sa-ti ofere un raspuns mai lent al pedalei de acceleratie la turatii mici
si sa devina mult mai "responsive" la turatii mari. asadar poate sa-ti dea impresia de consum mai mic si un randament mai bun, insa asta nu inseamna ca randamentul se schimba.
iar in momentul in care scoti toata puterea din motor, consumul va fi mai mare. ce se castiga pe o parte se pierde pe alta.
totul e dat de raportul puterea utilizata/puterea consumata care ramane constant.

de ce producatorii nu fac tuningul inainte de intrarea in productie?
e greu sa faca ei calibrarile cu mapele de injectie si celelalte corectii de tuning? dezvoltarea unui motor are un ciclu de 3-4 ani, cat mai dureaza sa faca si tuningul asta?
o masina are puterea stock ce depinde de ambreiajul folosit,de frane, suspensii, cauciucuri etc. totul a fost calculat si corelat de o multime de ingineri pe o perioada lunga de timp. iar noi cu un chip tuning vrem sa obtinem o masina mai buna si mai echilibrata decat a fost ea gandita. ba mai mult de atat, cu un randament mai bun!


Ba da, ei fac tuning. Si randamentul poate fi schimbat. Nu, nu poti trece de la 35% tipic la 55% dar poti intr-o mica masura, sa il afectezi. Un foarte mic procent. Masina iti vine tunata, calibrata. Iti vine isa calibrata pt a putea opera si pe benzina buna, si pe benzina proasta...si de la Shell de 93 si de la Marathon de 87; si la altitudine la Denver, si la mare la Florida, si pt emisile din california, si pt. cele din New York; si la frigul din alaska si la cladura din Texas. Tu o poti "regla" ca sa iti mearga cel mai bine acolo unde traiesti tu, la 400 m altitudine, in asta consta optimizarea. Si apoi e chestia cu noxele, chestia cu consumul, chestia cu raspunsul linear sau...nelinear.

Uite un tabel de genul celor despre care iti spuneam:
http://www.romraider.com/forum/download/fi...0&mode=view

Vezi unde scrie air Flow ranges - MAF-ul de la Subaru poate fi calibrat in doar 4 intervale. Iar tu poti desemna intervalul cel mai mic (si poti schimba numerele alea) pt economie. Masina va merge "crap" dar va fi economica. Sau daca pui MAF-ul stock intr-o tevaraie mai mare - de genul aftermarket air intake, poti insela ECU si il faci sa creada ca are un MAF diferit, si poti sa il calibrezi in alte intervale. Ceea ce este si mai avantajos. In tabelul de mai sus se observa retardarea aprinderii [scinteii] (numarul in rosu) cu 2 grade dupa TDC (Top Dead Center). CU troate acestea, imaginea respectiva NU indica calibrarea motorului (adica ce a programat meseriasul) ci este Fine Learning View - adica cum reactioneaza/ajusteaza ECU ca raspuns la detectarea unei detonatii. Este foarte normal sa se ajusteze de la un combustibil la altul; daca ploua sau e foarte rece/cald afara. In general vrei sa aprinzi amestecul inainte de TDC si deci "avasezi" scinteia (timing advance) in general 5-10 grade. TDC este la capatul cursei de compresie cind pistonul este cel mai departat de axul cu came si de acolo se fac toate masuratorile; nu stiu cum se numeste in Romaneste. Iar cind motorul este turat, si amestecul este mai bogat, va trebui sa avansam aprinderea si mai mult. Engine load aia este un numar mai arbitrar calculat care tine cont de multi parametri; dar la mine ajunge pina la 7. Pt ca am altfel calibrate toate povestile pe care ti le-am indrugat.
iulian_1976
QUOTE (dcnitu @ Nov 12 2009, 08:38 AM) *
probabil un ambreiaj la o masina de 125cp suporta mai mult de 150cp.


Ambreiajul si cutia de viteze sunt proiectate pt un anumit cuplu motor.Daca prin chiptunning a crescut semnificativ cuplul , in majoritatea cazurilor afecteaza ambreiajului printr o uzura prematura.

De exemplu un Audi A4 ,125cp aspirat nu suporta 150 cp.Este adevarat se poate adauga 10,15 cp insa numai prin resoftare individuala http://www.skn-tuning.ro/ nu inseamna ca nu va uza ceva mai devreme ambreiajul.
La Audi cel putin este logic pentru motorizarea imediat urmatoare 1.8T,150 cp este alt ambreiaj si alta cutie.

Daca Subaru are acelasi ambreiaj pentru 125 cp cat si pentru motorizari mai puternice exista posibilitatea sa nu afecteze l
Chiar de pomana producatorii pun ambreiaje si cutii de viteza diferite pe masini de puteri diferite,desigur rezultand cupluri diferite ?! thumbsup.gif




dcnitu
QUOTE (f1anatic @ Nov 12 2009, 05:38 PM) *
Si randamentul poate fi schimbat


bine, ce sa mai spun, frumos raspuns si detaliat. yes.gif
nu sunt foarte convins de faptul ca randamentul poate fi schimbat, dar nici sa te contrazic nu pot.
o sa incerc sa vorbesc si eu cu ceva colegi care lucreaza pe asa ceva, poate ma lamuresc si pe mine.
kroko
AFR ... temperaturi....logari... harti bine elaborate da catre tuneri buni...ecu istetz rolleyes.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.