QUOTE (G e o r g e @ Nov 11 2009, 05:57 AM)
dar cel mai bine se va simti liniarizarea motorului si scaderea consumului.
Confirm acest lucru. Acesta este avantajul tuning-ului si la masinile N/A
QUOTE (dcnitu @ Nov 12 2009, 02:38 AM)
cat despre consum ... afirmatia: "cu chip tuning consumul va scadea" nu e adevarata.
sa spunem ca tu mergi in mod obisnuit la 4000 de ture si beneficiezi de 80 cp.
dupa chip tuning, daca mergi tot la 4000 de ture, vei avea sa spunem 85-90cp si vei avea consum mai mare.
daca vei merge tot cu 80cp, vei avea probabil 3500ture, de aici vine consumul ceva mai mic. dar turatia nu e singura care intra in calcul pentru comanda injectoarelor, exista foarte multe strategii si sunt destul de complicate.
Dupa cum s-a mai spus; ambreiajul se uzeaza cind patineaza. Cunosc masini cu 500 cp care sint inca pe transmisia de fabrica, ambreiaj si componente. Pur si simplu pt ca soferii sint mai priceputi in a nu patina ambreiajul si/sau lansa masina de pe loc.
Poate pare paradoxal; dar consumul scade, la mers "normal". Dar depinde cine iti face tuning-ul. Vezi mai jos.
QUOTE (dcnitu @ Nov 12 2009, 03:32 AM)
ma bucur ca esti multumit
intradevar la 100cp diferenta, intr-un mers obisnuit tu folosesti aceeasi putere pe care o foloseai si inainte insa mult mai jos in ture.
situatia se va schimba insa daca storci tot ce-ti ofera masina.
Nu am inteles eu bine sau aici se speculeaza scaderea turatiilor post-tuning ? Si inainte si dupa tuning vei avea fix aceeasi turatie la aceeasi viteza pt ca acest lucru este dat de rapoartele treptelor de viteza/transmisie si nu de tuning. Indiferent de masina, agregat, tuning si starea vremii.
Cel mai simplu (dar si incomplet) este sa te gindesti la consum si putere ca un continuum pe care tu il afectezi prin apasarea pedalei de acceleratie.
PUTERE CRESCUTA <---------> CONSUM REDUS
Undeva in centrul acestui grafic este raportul magic de 14.7 AFR (air-fuel ratio). Acesta este raportul stoichiometric pt o ardere relativ completa si noxe scazute.
PUTERE CRESCUTA <-------------> CONSUM REDUS
12.0 <-------------------------14.7----> 20 AFR (air fuel ratio)
Iar de aceste numar sint legate tabele (chiar tabele ce pot fi deschise in Excel daca chiar asta vrei) in care sint codificate chestii precum [si aici ma scuzi ca ti le spun in Engleza]
- Thottle Body Opening Angle
- Throttle Pedal Position
- Ignition timing
- AVCS timing (active valve control system)
- Injector duty cycle
- RPM
- MAF
si altele. Si toate aceste tabele sint legate intre ele.
In general si mai ales la masinile cu throttle-by-wire (orice Subaru din 2007+) se poate regla foarte frumos ca la orice apasare a pedalei de acceleratie (ca exemplu) intre 0-20% ... care va corespunde la o anumita deschidere a "throttle body" si la o anumita cantitate de aer care intra in motor (MAF); un anumit timp pt scinteie; o anumita cantitate de benzina scuipata de injectoare, anumiti timpi de inchidere si deschidere al supapelor, etc, masina sa opereze in parametrii de fabrica.
Si ce este cu numarul magic ? Acesta este raportul care trebuie mentinut in amestecul aer combustibil. Nu este o cifra neaparat magica in sensul ca motorul nu va opera bine daca este mai mica sau mai mare. Este insa cifra la care noxele emise sint procesate cel mai bine de catre convertoarele catalitice si cifra la care noxele sint cele mai mici. Motorul trebuie sa opereze +/- 2% intre astea pt a fi cel mai putin poluator. Si te asigur ca orice masina noua cu OBD-2 (din 1996 incoace) vine din fabrica cu acest raport. Un tuner poate afecta acest raport si poate sa iti faca masina mai economica daca vrei, spre exemplu la idle poti avea un raport de 16 sau 17 chiar - deci amestec mai slab.
Ca sumar: daca vrei sa faci tuning; trebuie sa il faci unde trebuie pt ca poti obtine lucru de calitate si mai ales la cerere. in general eu sugerez tuning facut profesionist, unde ai interactie cu tunerul si ii explici ce doresti de la masina si el te va ajuta - in limitele tehnologiei - sa obtii acest lucru. Nu sint adeptul unor "powerbox" sau a altor cutiute care le "mufezi" - nu zic ca nu reprezinta si solutii gindite si testate dar sint circumspect in priviinta lor.