Help - Search - Members - Calendar
Full Version: de ce nu diesel???
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
torch
salut

va rog explicati-mi si mie de ce nu este indicat sa imi iau masina cu motor diesel, avand in vedere faptul ca sunt vitezoman si ca imi place sa "forjez" masinile. intr-adevar se deterioreaza mult mai repede motoarele diesel la un numar de turatii ridicat?
James Kilowatt
Depinde de diesel... in primul rand, nu toate se lasa forjate, desi exista si turbodiesele care fac de rusine masini pe benzina. In al doilea rand, pentru un vitezoman e bine de stiut ca la banii de diesel intra un motor pe benzina cu putere mai mare, de obicei. Si, in al treilea rand, nu cred ca se strica mai repede decat cele pe benzina, insa sunt mult mai greu si mai costisitor de reparat, daca tot se strica....
Gociu75
Dieselele nu prea sunt facute sa fie forjate. Ele functioneaza cel mai bine la turatii moderate. De aceea au si cuplu atat de jos. Nu sunt neaparat mai lente dacat benzinoacele, dar merg la turatii mai joase. La orice motor, benzina sau diesel, daca il "forjezi" scade durata de viata. Depinde de tine ce vrei, senzatii tari sau durata de viata
Mik79
si care ar fi durata de viata la un motor ?
fie el diesel fie benzina.. :?: :?: :?:
Gociu75
in general, la motoarele actuale durata de viata a unui diesel este asemanatoare cu cea a unei benzinoaice. Dieselul lucreaza la turatii mai joase, dar presiunile sunt mai mari, de aici si oboseala materialelor, pe de alta parte la benzina presiunea e mai mica dar turatia e mai ridicata. Care ar fi durata efectiva de viata? pai depinde de f multe. De producator, de cat a fost de ingrijit, regimul de utilizare. Daca a fost rulata in oras sau afara. De ce sa nu zicem, parerea mea, tine si un pic de noroc. De calitatea combustibilului si a uleiului si de multe altele. Totusi, la motoarele de generatie noua, ar treb sa treaca de 200k km. Si aici, ce intelegi prin durata de viata? Pana cand incepe sa consume ulei? Pana cand pica de tot? e destul de relativa si treaba asta "durata de viata"
Happy_Maker
Nu-i adevarat, motarele diesel au o durata de viata mai mare!
Uiti ca motorina are in compozitie parafina ceea ce aduce cu sine o ungere mai buna a motorului?
James Kilowatt
Da, dar dieselele au si raport de compresie dublu fata de benzinare. Aceeasi uzura a segmentilor are un efect mult mai dramatic la diesele decat la benzina...
Plus ca orice reparatie aproape costa enorm la diesele fara de cele pe benzina. Pentru cineva care are de gand sa le rupa-n doua, nu i-as recomanda totusi diesel...
sandman
ganditi-va doar ca un diesel scoate fum dupa 70000km. motorul meu pe benzina are 230000km si nu scoate pic de fum. si eu sunt un vitezoman.
James Kilowatt
Motoarele diesel pot scoate fum si noi, in acceleratie libera..... asta nu e intotdeauna un semn ca motorul e terminat. La diesele e normal oarece fum cand accelerezi puternic, la benzina nu, daca motorul e ok.
torch
ok. exemplu concret:

un vecin de-al meu are de vanzare un BMW 324 diesel, din 1987. masina este ingrijita (chiar exagerat) si nu scoate fum. dar motorul nu e nou. daca o cumpar si ii dau numai 160 pe super-drumurile noastre, in cat timp crapa iremediabil (o aproximare, bineinteles)?
robert constantin31470
poti sa-l crapi si intr-o zi, eu unu am crapat motor de dacie imediat in 3 ore s-a facut praf. deci....tragi tu concluzia.

Hai sa-ti zic ceva legat de diesel. Nu e bine sa forjezi un motor diesel ca iti sare imediat de la punct, si sa vezi ce mers are atunci, iar pornirea o faci numai la vale.
torch
haideti oamenilor, fitzi mai exacti pls. DA, se strica mult mai repede sau NU, perioada de "supravietuire" e cam aceeasi. sunt cu banii in mana si nu stiu ce sa fac.
eugen32333
Daca vrei demaraje tari ia-ti pe benzina.
Daca vrei sa mergi cu viteza mare, se aseaza mai bine la drum dieselul, dar nu inseamna neaparat ca merge la turatie mai mica.

Daca nu te intereseaza deloc consumul, ia-ti pe benzina.

Nu da vina pe altii, indiferent ce alegi :blackeye:
Happy_Maker
Si inca ceva: daca esti vitezoman, nu uita de sunetul motorului....indiferent ce diesel, daca-l turezi un pic, nu-i acelasi cantec...Ex: chiar daca Tudor Gheorghe canta simfonii acum, asta nu insemna ca o face foarte bine...
Echo
Diesel are durata de viata cel putin dubla unui motor pe benzina, asta datorita modului in care sunt construite, sa suporte presiuni mari si in plus se invart mai incet. De asemenea, tocmai din aceasta cauza pot fi modificate (tunate) mai usor. Motorul pe benzina necesita modificari substantiale daca vrei sa-i pui un turbo de exemplu. Chiar si la chip tuning, un motor diesel se preteaza mai bine, castigurile in putere sunt mai mari decat la un echivalent pe benzina. Se se spune "cumperi putere si conduci moment-motor" Un motor turbo diesel n-o fi avand el aceeasi putere ca un motor echivalent ca cilindree pe benzina dar in schimb are moment motor cam dublu. Iar cand accelerezi masina, forta care te baga in scaun nu se cheama putere, ci moment motor. Fa o tura cu un PD de 130 de cai si vezi ce spun. Ia un motor echivalent pe benzina si vezi daca se compara.
HalbaSus
QUOTE
Fa o tura cu un PD de 130 de cai si vezi ce spun. Ia un motor echivalent pe benzina si vezi daca se compara

Cat se poate de corect... chiar si cu un Audi A4 1.9 tdi de prin 2000 (care nu e PD) si sentimentul de "lovit capul in tetierele din spate" e cat se poate de prezent... Dar asta la dieselele mai noi... nu stiu cum se comporta unul din 84... mai ales ca turbina cred ca e deja obosita... asta nu inseamna ca nu merge... fa si tu o tura... si vezi daca te "baga in scaun"... Daca mergi cu 160 nu o sa se intample nimic cu motorul... probabil poti sa mergi si cu 180 cu motorul ala... dar daca vrei sa scoti acceleratie 0-100 in 10 secunde... atunci uita-l...

Turbodieselurile moderne sunt mai puternice decat benzinarele normal aspirate de aceeasi capacitate cilindrica (ex: BMW (ultimele, motorul de 3000 td e mai tare ca ala de 3000 benzina) si Audi A6 (TDI-ul de 3000 mai tare ca ala benzinar))... Desigur situatia se schimba daca e sa comparam Turbo Diesel cu cu benzinare turbo... smile.gif
eugen32333
Gresesti in afirmatiile despre cuplu. Nu cuplul motor te baga in scaun, ci cuplul la roata. Cuplul la roata este demultiplicat de cutia de viteze. In general, la aceeasi capacitate cilindrica, cuplul la roata e mai mare la benzina decat la diesel. De aceea demarajul masinilor pe benzina este mai bun decat la diesel.

Ceea ce da senzatia de demaraj mai bun la un diesel este plaja de turatie la care ai un cuplu mare. La benzina, in general, trebuie sa turezi motorul ca sa inceapa sa se simta puterea, la diesel nu.
eugen32333
Hyundai Accent:
diesel benzina

cuplu 114 Nm 180 Nm

demaraj 0-100Km/h 14 s 12,5 s.

Comparatia este valabila pentru majoritatea marcilor.
Echo
De acord cu cuplul la roata. dar fa comparatie intre 310 Nm la 1,9 TDI PD 130 CP si orice altceva aspirat pe benzina intre 1,8 si 2 litri,.... hai si turbo laugh.gif
sorin32875
Consider ca un diesel se potriveste majoritatii romanilor de azi, consumul este de obicei 75% fata de cel al uneia pe benzina cu aceleasi performante ceea ce face ca pretul pe km sa fie la aproape jumatate.
Conduc aproape agresiv o masina din clasa compacta veche de aproape 20 ani, diesel aspirant de 1900 cc, italiana care consuma extraurban 5 l/100 km la o viteza in jur de de 120 km/h si urban de maximum 7 l/100km, este incisiva comparandu-se cu masini mult mai noi din marci cu unele pretentii sportive. Cu toate parerile negative ale unora in ceea ce priveste motoarele italiene, eu din propria experianta afirm ca nu am umblat la motor de 3 ani de cand o am, timp in care am mers 40.000 km, majoritatea prim oras.
Pentru a scoate performante sportive de la o masina cu motor diesel, mai intai de toate trebuie sa inveti sa conduci un diesel (schimbarea treptelor de viteza se poate face la turatii medii), greutatea masinii sa nu depaseasca 1000 kg si de preferat un turbo
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.